6744 відвідувача онлайн

Українські воїни під обстрілом ворожої авіації евакуювали свого побратима, який опинився за бортом і провів 12 годин у водах Чорного моря. ВIДЕО

Бійці спецпідрозділу ГУР МО "Артан" під обстрілом ворожої авіації евакуювали свого побратима, який провів 12 годин у водах Чорного моря

Як повідомляє Цензор.НЕТ, під час патрулювання в акваторії Чорного моря бійцями спецпідрозділу ГУР МО "Артан", ворожий літак Су-27 здійснив атаку на український човен. Унаслідок маневрування човна боєць з позивним "Конан" опинився за бортом у відкритому морі. Знаходячись під щільним вогнем російської авіації, наш човен змушений був відступити. Але залишати побратима на призволяще ніхто не збирався.

Майже одразу на пошуки побратима вилетів Bayraktar TB2, який і знайшов нашого бійця. Далі для евакуації було відправлено групу у складі декількох човнів, які крізь вогонь російських винищувачів намагалися прорватися до воїна.

"Врешті-решт це вдалося і побратим був врятований. Він провів у відкритому морі більше 12 годин та залишився живим.
В Артані заявили, що Конан - тепер легенда не лише підрозділу, а й всіх спецпризначенців. Неймовірна історія порятунку, яка на ділі, а не на словах, показує, що означає - своїх не кидаємо", - йдеться у коментарі до відеозапису порятунку українського воїна.

Топ коментарі
+49
Респект та глибока повага бійцям ГУР МО України!
Бережи Вас Боже Воїни!
показати весь коментар
31.08.2023 10:48 Відповісти
+28
Велика повага і подяка всім воїнам ЗСУ і величезна зневага "зеленим щурам", які засіли в тилу, розкрадають гуманітарку, пиляють бюджетні кошти, а на телемарафонах виставляють себе героями по 4 рази відкосивши від призову.
показати весь коментар
31.08.2023 10:52 Відповісти
+18
На улице август, и он наверняка был в спасательном жилете. 12 часов проплавать в теплой воде это не чудо, это подготовка, мотивация и уверенность. Даже то что его спасли это не чудо - это та же подготовка, решимость и профессионализм.
показати весь коментар
31.08.2023 10:59 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Респект та глибока повага бійцям ГУР МО України!
Бережи Вас Боже Воїни!
показати весь коментар
31.08.2023 10:48 Відповісти
И позорище рукожопым пилотам рабссеи!!! Боекомплект всего 150 патронов и заходить на атаку под углом 90 градусов к направлению движения цели?
показати весь коментар
31.08.2023 11:25 Відповісти
Якось наші партизани у Криму хапнули кацапського пілота (на дєвочку купився ).
Так він розповів, що після атаки на аеродроми Сак 09.08.22 майже усі кацапські пілоти бухають перед вильотами, бо сцуть страшенно. Бухають і начальники аеродромів постійно, і технарі з іншою обслугою, бували випадки, що "впихували" по пяні не те озброєння
Дуже "вірять" у кацапське ппо А по буху влучність вражає
показати весь коментар
31.08.2023 11:29 Відповісти
бухать в СА - это что по-уставу, а раша наследник совковых уставов
показати весь коментар
31.08.2023 13:40 Відповісти
Він провів у відкритому морі більше 12 годин та залишився живим. Джерело:

Це диво якесь.
показати весь коментар
31.08.2023 10:52 Відповісти
Бійці ГУР МО реальні ТИТАНИ
показати весь коментар
31.08.2023 10:55 Відповісти
На улице август, и он наверняка был в спасательном жилете. 12 часов проплавать в теплой воде это не чудо, это подготовка, мотивация и уверенность. Даже то что его спасли это не чудо - это та же подготовка, решимость и профессионализм.
показати весь коментар
31.08.2023 10:59 Відповісти
Якось наприкінці серпня 2007 року (на вулиці +30) приїхав на Золотий пляж Феодосії. Сонце, на березі купа народу, проте ніхто не купається.
Я з розбігу у воду та просто "ошпаривмся" - проплив на одному диханні метрів зо 100 та різко повернувся. Температура води +12 Вискочив з води як ошпарений.
Парочка кацапських туристів- песніонерів подивилися на мене та сказали "Парень видно с Урала, не боится холодной воды, привык". Довеляося їх розчарувати.
У відкритому морі, за 5-6 км від Тарханкуту у серпні вода може бути +18-20, а доволі часто +10-12 - підводні течії, вертикальне обертання водних мас
показати весь коментар
31.08.2023 11:06 Відповісти
В Одесі в таких випадках кажуть "Сіроводород піднявся".

Маються при цьому на увазі глибокі придонні пласти холодної води, які зазвичай не перемішуються з поверхневою прогрітою водою, але які можуть підійти до берега через згонні вітри, які здувають прибережні прогріті маси води від берега далеко в море, а замість них біля дна підходять саме ці, глибинні холодні води.

Температура води в таких випадках біля берега цілком і до 8 градусів може опуститись, і це видно неозброєнним оком ще на підході до пляжів, коли в жару +35 у воді жодної людини нема.

Але чи може температура так опускатись далеко від берега, у відкритому морі, мені невідомо, але думаю що ні.
показати весь коментар
31.08.2023 12:19 Відповісти
Чим більші глибини, тим довше та менше прогріваються поверхневі води. Ближче до берега - тепліше, подалі - холодніше. До того у відкритому морі постійний рух мас води з глибини на поверхню, а на глибинах за 50 метрів вода у серпні не більше 6-8 градусів у Чорному морі.
Сірководень піднімається з глибин за 200-250 метрів, піднімаючи разом із собою холоді маси води.
На глибині за 200 м у Чорному морі життя немає, усе через сірководень. Підіймається сірководень по всій площині морія і піднімає із собою хололдні маси води.
Після аварії у 1986 році на Чорнобильскій АЕС та надходження раідоактивного мулу до акваторії Чорного моря процеси підіймання сірководня зросли. До того це було таким масовим явищем.
На сірководень серйозний вплив має порушена екологія Чорного моря
показати весь коментар
31.08.2023 12:28 Відповісти
Насправді вертикальні змішування води можуть відбуватись в природній спосіб лише в декількох місцях у Чорному морі, зазвичай це навпроти дельт річок, чи проток типу Керченської чи Босфору. В ціх містах існують потужні поверхневі течії в одному напрямку, і глибинні в протилежному.

В інших випадках, у відкритому морі, поверхневі води прогріваються, придонні залишаються холодними, і цей градієнт температури залишається стабільним, вертикальних переміщень водних мас не відбувається. Те, про що я написав в попередньому дописі, зазвичай може відбуватись лише локально, біля берега, в силу нечастих погодних особливостей, і триває протягом декількох (3-5) днів, після чого піднявшася холодна вода швидко прогрівається на мілководді.

Хоча існують кілька старовинних міфів, в яких описується горяще море (а сірководень горить), але науці такі випадки невідомі.

До речі - саме тому в Чорному морі і існує оце сірководневе кладовище на глибинах більше 100-200 метрів, що не відбувається вертикального водообміну через відсутність потужних глибинних течій.
показати весь коментар
31.08.2023 12:59 Відповісти
Медузи щороку постійно дрейфують уздовж берегів по всьому Чорному морі саме за рахунок течій у морі - від берегів Туреччини, через води Болгарії, Румунії, Одещини, Херсонщини до берегів Криму та через море на південь до Туреччини
Такими ж течіями у морі у 1990-х роках знищено Бакальску косу на північному заході Криму, яка на 7 км виходила у море. При цьому основа цієї коси - камінь-ракушняк, який має пористу структури та для руйнації потребує значного тиску мас води
показати весь коментар
31.08.2023 13:08 Відповісти
Це все поверхневі течії.

Бакальська коса - це на березі моря.

Медузи не живуть у сірководні.

Все цікаве у Чорному морі відбувається на глибинах до 100-200 метрів, все що нижче - кладовище - тихе, спокійне, заселене виключно сірководневими бактеріями.

Навіть ті течії, які я назвав "глибинними" у попередньому дописі - вони теж відбуваються у прибережних водах, а отже на відносному мілководді.
показати весь коментар
31.08.2023 13:30 Відповісти
Згоден з Вами.
Хочу лише зазначити, що по факту влітку (нехай серпень-вересень) поверхнева вода на віддалі від берега 3-5 км (за наявності глибин за 30-50 м) та далі від берега значно менш прогріта, аніж біля берега, у т.ч. на відстані 300-500 метрів. Різниця може складати до десяти градуів (до прикладу біля берега 22-23, а вже на віддалі до 5 км є зони із поверхневою водою 13-14 градусів), що перевіряв особисто навпроти Тарханкуту у свій час Дуже некомфортно. При зануренні вода із заглибленням стає усе більш холоднішою. До речі навпроти Одеси такої різниці у температурах не зустрічав.
Я лише до того, що боєць ГУР перебував не у комфортному тепленькому морі на серпневому сонечку, а понад 12 годин був на плаву у холодній морській воді із хвилями у відкритому морі (явно відрізняються від берегових за масою, потужністю), боровся під спектними прямими сонячними променями, які до того посилювалися шляхом відбивання від поверхні моря, із зневодненням, переохолодженням (а кожну годину температура тіла падає на градус а то і більше під дією температури води, яка мала градус явно не на пляжі біля берега) та знесиленням, та і прилітало від кацапів поруч із ним, на щастя не влучило.
Характер. Герой. Спецпідготовка навзнаки. Не турист на курорті.
Дякувати Богові без паніки, на характері вижив та хлопця врятували. А накрили його термоодіялами саме рятуючи від переохолодження, не було йому там у воді тепло та комфортно.
До речі, на відстані від берега дійсно викидання сірковододню менше і у даному випадку пощастило. Якби викинуло на поверхню сірководень та боєць опинився би у епіцентрі чи то на краю, то міг би, будучи знесиленим та зневодненим, задохнутися та потонути.
Усе добре, що добре закінчується. Головне - бійці живі!
До речі про Бакалську косу - 7 км у море не так і мало, це вже не берегова смуга. На кінці коси був прикордонний СП у свій час. Ширина на закінченні коси - до 200 метрів. Так от цікаво (говорю про власний досвід ) з одного боку коси море 23-24 градуси та хвилі (вітер до берега), а з іншого боку коси (відстань 200 м) температура води 12-14 градусів, хоча менше за через 1 км коса закінчується та становить одне море.
Згоден. Вітер від берега відносить поверхневу прогріту воду та на поверхню виходить донна вода, яку потім при зміні вітру відносить у море у вона не прогрівається.
У відкритому морі (маю на увазі Чорне) перепади температури поверхневої води є різкими та до того ж там, де глибини, поверхнева вода не прогрівається добре та за щастя, коли становить літом 18-20 градусів
показати весь коментар
31.08.2023 13:51 Відповісти
Все так.

Тільки рекомендую подивитись дві речі - карту розподілу глибин Чорного моря, особливо у північній його частині, і середню температуру води по горизонтах.

Все це є у https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B5_%D0%BC%D0%BE%D1%80%D0%B5 статті "Чорне море" у Вікіпедії .
показати весь коментар
31.08.2023 14:09 Відповісти
На вірогідному місці подій глибини за 200-250 метрів. Вода на поверхні не добре прогріта. До того ж північно-східний бриз, прогріту воду зносить до берегів Румунії, Болгарії
За північне узбережжя Туреччини брехати не буду, не плавав, а от у Мармуровому морі влітку вода в районі Стамбулу доволі прохолодна 16-18 градусів за Цельсієм (спека за +30).
У тому числі за рахунок підводної течії з Чорного моря. Але Ви тут праві - низька температура там за рахунок більших глибин, аніж біля берегів Західного Криму.
Турки ******* Чорне море, але заздрять одеситам, бо там море завжди значно тепліше
показати весь коментар
31.08.2023 15:18 Відповісти
Біля берегів Турції якраз проблема в тих поверхневій, і зустрічній глибоководній течіях, які існують навпроти Босфору, і які активно перемішують води з різних глибин. В північно-західній частині Чорного моря такого явища немає, тож єдине, що може перемішати води - це шторм, але навіть він фактично нездатен заціпити глибини нижче 10 метрів.
показати весь коментар
31.08.2023 15:28 Відповісти
Єдине, що ще якось може впливати в цій частині - це скиди Дніпра, але ця течія дуже повільна, глибини невеликі, і на траверсі Тарханкуту вже практично невідчутні!
показати весь коментар
31.08.2023 15:32 Відповісти
Якось зще у далекі 80-і потрапив в останню неділю липня на день ВМФ у Севастополі.
Перед цим тиждень відпочивали на Тарханкуті, Оленівці - вода там була дуже тепла, заїхали до Євпаторії - віслюча "сеча" яка тепла.
Так ось, цвяхом програми у Севасі на таких святах висадка десанту з "пащі" ДК на відстані близько 300-400 метрів на пристань навпроти памятнику затонулим кораблям.
Першими виїхали два бтр-80 та попливли до пристані. За ними - морпіхи у одних чорних труселях. Роти дві, за моїми підрахунками
Спека за +30, але я тоді зауважи, що морпіхи якось не дуже весело заходять у воду, майже ніхто не стрибає. Пропливли ці воїни до пристані від БК, виходять на берег (близько 12-00), а вони всі сині, трусяться, ледве по ногах не сцяються від холодної води. Шивденько до парку, там чай, бутерброди, рушники, мамки із гостинцями, ледь відігріли
Пішли і ми на пляж після вистави. Я тоді просто ахрєнел наскільки холодна вода наприкінці липня у Севасі, явно на понад 10-12 градусів холодніша за Тарханкут, Євпаторію
Питаю у місцевих, а як це?!
А вони: а у нас майже завжди так, рідко коли вода прогрівається, бо кораблі та підводні човни ходять, піднімають холодну воду, ми на теплу воду до Балаклави їздимо, або ж взагалі до Миколаївки на пісочок.
показати весь коментар
31.08.2023 15:42 Відповісти
Літо все ж надворі.
показати весь коментар
31.08.2023 11:00 Відповісти
Вода у Чорному морі прогрілася до 29 градусів, у Дніпрі - до +27.

8 серпня https://tsn.ua/tags/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0 вода в Дніпрі прогрілася до +27 градусів, проте у Чорному морі вода ще тепліша.

Азовське море сьогодні таке ж тепле, навіть тепліше, ніж звичайно, в районі Бердянська і Маріуполя вода прогрілася до +28 градусів, прохолодніше море біля Кирилівки і Генічеська - +26.

На берегах Чорного моря так само ясно й нестерпна спека, температура води не поступається Азовському морю: в Євпаторії море прогрілося до +27 градусів, що на градус більше, ніж вчора, біля Одеси також на градус більше: +28, а от температура води біля Миколаєва б'є всі рекорди: сьогодні тут зафіксували +29 градусів.
показати весь коментар
31.08.2023 13:28 Відповісти
кхм, часто так бывало, даже в сааамые жаркие дни, когда вода в море была МАКСИУМ + 16, и на это ни как не влияла температура воздуха - приходишь на пляж, а все на берегу тусуются, море пустое, ты заходишь в воду а вода ледяная что ноги отнимает, и длиться такая фигня может неделю, так что не нужно про теплое черное море рассказывать
показати весь коментар
31.08.2023 13:42 Відповісти
Багато залежить від напрямку вітру. Якщо вітер від берега, то море, як правило, холодне, бо верхні прогріті шари води здуває в море.
показати весь коментар
31.08.2023 13:54 Відповісти
Знаю я про всі ці речі з водою, так як все своє свідоме життя займався дайвінгом. Кожного року ми з'їзджалися в середині липня по кінець серпня якраз до мису Тарханкут.
Але я не про те. Почитайте скільки пересічні люди перебували в чорноморських водах поки їх не знайшли.
показати весь коментар
31.08.2023 13:55 Відповісти
Професор Майк Тіптон, експерт з виживання в екстремальних умовах, пояснює, що британці пощастило через ряд збігів.

"Ключовим в її виживанні була температура і те, що море було спокійним. Температура води була приблизно 28-29 градусів, що трохи тепліше, ніж у басейні для плавання", - зазначає він.

Пан Тіптон зазначає, що людина може вижити протягом близько однієї години у воді з температурою 5 градусів за Цельсієм, дві години - при температурі 10 градусів, протягом шести годин - за температури 15 градусів. Але якщо температура сягає майже 30 градусів, то людина може протриматися і 25 годин.
показати весь коментар
31.08.2023 14:05 Відповісти
Велика повага і подяка всім воїнам ЗСУ і величезна зневага "зеленим щурам", які засіли в тилу, розкрадають гуманітарку, пиляють бюджетні кошти, а на телемарафонах виставляють себе героями по 4 рази відкосивши від призову.
показати весь коментар
31.08.2023 10:52 Відповісти
Козак!)
показати весь коментар
31.08.2023 10:54 Відповісти
А пілоти рашки «мазили»….
не вміють стріляти по рухомих цілях)))))
показати весь коментар
31.08.2023 10:56 Відповісти
Ну так они же понимают что по ним в каждый момент может прилететь, потому и стреляют на максимальных дистанциях и сразу же эту дистанцию рвут. Если бы они знали что могут расстреливать безнаказанно - то у катеров не было бы шансов. С другой стороны если бы у нас уже были бы Ф-16 - то тут бы их полеты сразу и закончились большим бульком.
показати весь коментар
31.08.2023 11:00 Відповісти
Ты как будто расстроен этим?
показати весь коментар
31.08.2023 11:02 Відповісти
так і є - нашим пощастило що баран заходив і поперек а не вздовж
показати весь коментар
31.08.2023 18:46 Відповісти
Хлопці! Ви справжні!
показати весь коментар
31.08.2023 10:56 Відповісти
Я ще побачу крутенний бойовик, знятий по цим неймовірним подіям.
показати весь коментар
31.08.2023 11:04 Відповісти
Пишаюсь нашими хлопцями!!! Ненавиджу ЗЕлупу який вбив сержанта Журавля
показати весь коментар
31.08.2023 11:07 Відповісти
А, Стингеры забыли с собой взять?
показати весь коментар
31.08.2023 11:09 Відповісти
если бы это были "кентавры", то "стингеру" (и не только) места бы хватило и для транспортировки и для применения, а так прикольный и доси для дебилов Зеля и его банда земародёров похерили всю оборонку, которая только начала набирать обороты при Порохе
показати весь коментар
31.08.2023 11:47 Відповісти
здоров*я і многая літ українським воїнам
показати весь коментар
31.08.2023 11:12 Відповісти
И что еще важно.
Русские военные видят все это
Понимают,что и в этом они проигрывают нам
Что их жизни на хрен никому не нужны
Что их бросят ,не раздумывая
А если они спросят - что там с Ваней?
Можно ответить как Путин- ОН УТОНУЛ!
показати весь коментар
31.08.2023 11:34 Відповісти
Які ж молодці!
показати весь коментар
31.08.2023 11:42 Відповісти
Давно казав що в Херсоні слід поставити пам,ятник Коляну Варвару !
показати весь коментар
31.08.2023 11:47 Відповісти
Без ф-16 в небе всё плохо. Могут и миг 21 поснимать с хранения, самолётов не жалко, лётчиков дох и больше.
Для современной войны, слишком много рисков в такой операции, сбросить с дрона какой то моторчик чтобы человек смог выплыть...
показати весь коментар
31.08.2023 15:32 Відповісти
Да, мы - не кацапы. Очередное подтверждение этого очевидного факта!
показати весь коментар
31.08.2023 20:17 Відповісти