13 611 42

"Ситуація критична": Українські аграрії різко зменшили закупівлю нової техніки

комбайн

Українські аграрії різко зменшили закупівлю сільгосптехніки через війну.

Особливо критична ситуація спостерігається з імпортом тракторів, зернозбиральних комбайнів та посівної техніки, свідчать підрахунки "Інституту аграрної економіки".

Так, у 2022 році імпорт найбільш затребуваних малими сільськогосподарськими підприємствами тракторів з потужністю двигуна 37-75 кВт впав до 1969 одиниць, що на 64,6% менше, ніж у 2021 році (5566 одиниць). А у 2023 році було ввезено лише 503 одиниці цього виду агротехніки, тобто на 74,4% менше показників 2022 року.

Водночас у категорії тракторів з потужністю двигуна 75-130 кВт скорочення імпорту дещо сповільнюється. У 2022 році їх було ввезено 1865 одиниць, тобто більш ніж удвічі менше порівняно з 2021 роком. У 2023 році такої техніки ввезено 1453 одиниць, що на 22,1% менше, ніж у попередньому році.

Схожа тенденція простежується з імпортом найбільш потужних тракторів – з двигуном понад 130 кВт. Якщо у 2022 році їх імпорт скоротився проти 2021 року більш ніж на третину – до 1253 одиниць (-37,8 %), то у 2023 році лише на 6,3 % – до 1174 одиниць.

Дещо сповільнюється і падіння ввезення зернозбиральних комбайнів. Якщо за 2022 рік їх ввезено 2104 одиниці – майже не третину (-30,5 %) менше ніж 2021 року, то у 2023 році – 1906 одиниць (-9,4% щодо показників 2022 року).

Водночас за останні два роки майже на третину щороку скорочується імпорт посівної техніки: до 4465 одиниць у 2022 році (-34,5 %) та до 2749 одиниць (-38,4 %) торік.

Крім того, після помітного зростання у 2022 році обсягів імпорту плугів – до 2779 одиниць (+37,2 %), обсяги їх поставок до України впали майже вдвічі – до 1332 одиниць (-52,1 %).

В "Інституті аграрної економіки" констатують, що значна частина українських підприємств сільськогосподарського машинобудування знищена, пошкоджена або знаходиться під окупацією. Відтак падіння імпорту техніки для аграрних підприємств означає використання зношеної техніки та збільшення витрат на її обслуговування і ремонт.

Внаслідок цього зросте і собівартість продукції сільського господарства та значно знизиться ефективність аграрного виробництва, що може призвести до значних втрат врожаю.

За прогнозними оцінками науковці, така тенденція щодо імпорту агротехніки буде зберігатися й у 2024 році, хоча темпи її будуть сповільнятися.

Топ коментарі
+9
"Мір" - це капітуляція. Це відкат до часів совку та влада шарикових. Це заміна українців кацапами. Це масова депортація до сибіру та далекого сходу ерефії. Якщо Іи думаєте, що зможете і далі жити як раніше лише під іншим прапором, то глибоко помиляєтесь. На Вас очікуєте приниження, втрата людської гідності та рабство.
показати весь коментар
28.03.2024 18:07 Відповісти
+6
А нахер вообще заниматься с/х? Наше зерно как оказалось никому не нужно. Топливо и техника дорожает. Одни проблемы от такого бизнеса. Нужно делать перерабатывающие заводы для переработки сырья в готовый продукт и работать на внутренний рынок. А потом по телевизору показывать наши дешевые и качественные продукты на весь западный мир чтобы они слюни глотали и плевались польским соевым говном
показати весь коментар
28.03.2024 17:58 Відповісти
+5
З ким миритися будемо?
показати весь коментар
28.03.2024 17:59 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Ооо, а я казав, шо не треба ні яких коридорів зернових робить та збіжжя вивозить з країни бо самим невдовзі потрібно буде його завозить шоб армію та населення годувати. Но зелені щури продали раніше с держезерву та у 2023 році агромагнатам допомогли.
показати весь коментар
28.03.2024 17:45 Відповісти
"Но зелені щури продали раніше с держезерву та у 2023 році агромагнатам допомогли." Так закупи у держрезерв те що нині виробники змушені за копійки продавати та не мечи бісер з приводу " не буде чого їсти " (( Ти , дурню , не тільки про своє пузо думай , а і про тих хто те збіжжя вирощує , бо дійсно жертимеш лише імпортне , та й то так як допомогу американську матимеш - коли США забажають дати.
P.S. Зерно - не метал і не бетон . десятками років не лежатиме , пару -трійку років від сили , та й то не все , то ж на три життя як хом'як у нору не наносиш .
показати весь коментар
28.03.2024 22:18 Відповісти
Нам Мир нужен.
показати весь коментар
28.03.2024 17:55 Відповісти
З ким миритися будемо?
показати весь коментар
28.03.2024 17:59 Відповісти
***** вже виводить війська з України?
показати весь коментар
28.03.2024 18:02 Відповісти
"Мір" - це капітуляція. Це відкат до часів совку та влада шарикових. Це заміна українців кацапами. Це масова депортація до сибіру та далекого сходу ерефії. Якщо Іи думаєте, що зможете і далі жити як раніше лише під іншим прапором, то глибоко помиляєтесь. На Вас очікуєте приниження, втрата людської гідності та рабство.
показати весь коментар
28.03.2024 18:07 Відповісти
Мір нам був потрібен до 24.02.2022 року, зараз нам нужна ПЕРЕМОГА.
показати весь коментар
28.03.2024 20:17 Відповісти
Дивно, що вони ще щось закуповують. Тут головне на часі - вижити.
показати весь коментар
28.03.2024 17:56 Відповісти
А нахер вообще заниматься с/х? Наше зерно как оказалось никому не нужно. Топливо и техника дорожает. Одни проблемы от такого бизнеса. Нужно делать перерабатывающие заводы для переработки сырья в готовый продукт и работать на внутренний рынок. А потом по телевизору показывать наши дешевые и качественные продукты на весь западный мир чтобы они слюни глотали и плевались польским соевым говном
показати весь коментар
28.03.2024 17:58 Відповісти
Цей "внутрєнній ринок" не можливий без дотацій від Заходу - будь яка затримка і в українців просто не буде грошей , аби щось купувати
показати весь коментар
28.03.2024 18:29 Відповісти
Підтримую.Нащо.Будемо жерти в Макдоналдсі
показати весь коментар
28.03.2024 20:02 Відповісти
Оно как бы правильно НО!!
1. Мы столько не съедим. Даже если каждый будет есть за четверых.
2. Те позиции, которые мы экспортируем, в основном экспортируются в виде сырья, а до кондиции доводятся на месте.
3. Стоимость техники и ГМС не зависит от назначения продукции.
4. Польское соевое говно - это отходы основного производства. И идут они, за небольшим исключением, в страны с низкими стандартами культуры вроде Украины.
5. После того, что вытворяют наши производители пищи меня часто посещают мысли, что нашу пищу есть нельзя.
показати весь коментар
28.03.2024 21:41 Відповісти
І рік не пройшов.

Вилучення у фермерів с/г техніки для потреб армії є цілком законним - адвокат

Фермерам почали надходити «листи щастя» від ТЦК з вимогою мобілізувати техніку. Тож, чи це законно розповів керуючий партнер юридичної фірми https://latifundist.com/kompanii/667-kosovan-legal-group Kosovan Legal Group https://latifundist.com/dosye/kosovan-anatolij Анатолій Косован у спецпроєкті https://kurkul.com/spetsproekty/1557-vse-pro-viluchennya-tehniki-na-vimogu-ttsk «Все про вилучення техніки на вимогу ТЦК» на https://kurkul.com/ Kurkul.com .

Як пояснив експерт, вилучення техніки у фермерських господарств для потреб армії є цілком законним. Ця норма діє від початку оголошення воєнного стану вже третій рік, хоча розпорядження багатьом господарствам почали приходити лише в останні декілька місяців.

«Закон передбачає, що це обов'язок підприємства - передати техніку на вимогу військових», - зазначив Анатолій Косован.
показати весь коментар
28.03.2024 17:59 Відповісти
Цей ваш коментар трішки не в тему , причина зниження закупівель у відсутності коштів у аграріїв , а не у страхові що техніку вилучать на потреби ЗСУ . Адвокат- дурень у цьому питанні , вилучають в основному автотранспорт а не трактори і комбайни . так і бачу як трактором чи комбайном особовий склад перевозять або бк доставляють ((
показати весь коментар
28.03.2024 22:27 Відповісти
це ваш не в тему. Тому що це прямий замах на приватну власність. І ще й має пряму корупційну небезпеку
показати весь коментар
29.03.2024 09:13 Відповісти
Прямий замах на приватну власність - війна кацапська проти нас , а вилучення техніки на потреби власної армії - законом передбачені умови під час ведення бойових дій , дуже нервуватимеся щодо приватної власності на техніку - прийдуть кацапи і не тільки техніку відберуть , а і житло разом із життям ((
P.S. Під вилучення підпадає техніка юридичних осіб , техніку зареєстровану фізичними особами ніхто не займає , звісно поки кацапи не окупують , там вже ніхто ні на що не дивиться , а тих хто має заперечення довго потім шукають де закопали ((
показати весь коментар
29.03.2024 11:01 Відповісти
тому й не інвестують , тому що можуть вилучити. Голову включай ,а не гасла свої. Якщо не буде механізму з відшкодування , то ніхто сюди нічого більше не вкладе. А через 3-4 роки знову з городів буде країна виживати.
показати весь коментар
29.03.2024 11:04 Відповісти
Ти особисто яке відношення до сільського господарства маєш окрім того що херню пишеш ? Я ось там працюю , а не інвестую бо немає чого інвестувати через вартість того що продаєш , а не тому що вилучення боюся .
показати весь коментар
29.03.2024 11:25 Відповісти
P.S. "А через 3-4 роки знову з городів буде країна виживати." Чим плануєш через три роки городи обробляти - лопатою як азіров рекомендував ? ((
показати весь коментар
29.03.2024 11:27 Відповісти
Якщо так ,то я теж працював в цьому секторі ще пів року тому. І знаю , що на Зерновий коридор *** вийдеш без лоббі. Тому знавець, не треба тут понти кидати. А те що прийняли - тут не треба працювати в сільському господарстві , щоб це зрозуміти
показати весь коментар
29.03.2024 13:02 Відповісти
Ти ідіот ? До чого ти приплів зерновий коридор ? Заголовок статті прочитай , спец у секторі сільського господарства (( Мар'янка безугла часом не сестронька тобі ? ))
показати весь коментар
29.03.2024 15:48 Відповісти
Какой дурень будет закупать технику если ее сразу "мобилизируют" а компенсацию "потом" может быть" "после войны"
показати весь коментар
28.03.2024 17:59 Відповісти
Якщо вцілієш..
показати весь коментар
28.03.2024 18:24 Відповісти
що мобілізують-комбайни? Чи сівалки?
показати весь коментар
28.03.2024 18:27 Відповісти
Трактора и грузовики. А еще могут мобилизировать технику на раму которой можно прикрутить то, что нужно военным. Т.е. теоретически любую технику общего назначения.
показати весь коментар
28.03.2024 21:44 Відповісти
Назви мені кількість тракторів , вилучених на потреби зсу у с.г. виробників ? Не зможеш назвати - тоді не тринди про теорію , будь ближчим до практики .
показати весь коментар
28.03.2024 22:29 Відповісти
А за яких хер ті аграрії ту техніку мають купувати?! Зато ж зелені бариги вторгували! За безцінь в наших аграріїв скупили, завалили агроринки в ЄС, маємо тепер до хрена проблем на кордонах, а наші фермери в задниці. Але ж то таке, кого то обходить...
До чого б та ЗЕсрань не доторкнулась, за що б не взялась, зажди маємо проблеми...
показати весь коментар
28.03.2024 18:00 Відповісти
Я вам,скажу,що реальність скорішеза все ще гірша, наддешевої ціни не було , але вивозили дуже дешево. Я не буду дуже здивований,якщо виясниться що ще й пизжену пшеницю вивозили
показати весь коментар
29.03.2024 13:05 Відповісти
🔥 ТЕРМІНОВА ЗАЯВА ПОРОШЕНКА! Влада хоче різко підняти ціни на ПАЛИВО.
https://www.youtube.com/watch?v=KGLDXXIWpBc
показати весь коментар
28.03.2024 18:00 Відповісти
Все вірно. Обіцяли ж зробити їх разом,от і роблять,що можуть.))
показати весь коментар
28.03.2024 18:10 Відповісти
Все за феншуєм. Після електрики - паливо, потім продукти, комуналка..і по колу..
показати весь коментар
28.03.2024 18:26 Відповісти
Хм, потужність ДВЗ вказують у кіловатах наче на електродвигунах.
показати весь коментар
28.03.2024 18:17 Відповісти
В прайсі на німецькі машини теж так. Мабуть це тому, що кіловати - одиниця системи SI
показати весь коментар
28.03.2024 18:50 Відповісти
А Вам в "кінських силах" подавай?
Та будь ласка!
1 кВт = 1,35962 "horsepower" 🐎
показати весь коментар
28.03.2024 20:06 Відповісти
З дуба впав ? (( її споконвіку пишуть у двох одиницях виміру , а для дизелів додатково крутний момент вказують .
показати весь коментар
28.03.2024 22:31 Відповісти
Окупація - це мінус аграрка півдня. Плюс площі переводять під культури з меншою вагою врожаю на гектар для здешевлення логістики. Грубо з зернових на рапс який-небудь. Можливо через це падає потреба в техніці
показати весь коментар
28.03.2024 18:48 Відповісти
Потреба в техніці "падає" тому що аграрії простягають ніжки згідно до "штанців" які мають , а ті "штани" за крайні два роки зменшилися на шість "розмірів " ( разів ) утричі впала вартість продажу зерна і так само втричі виросли затрати на його вирощування ((
показати весь коментар
28.03.2024 22:34 Відповісти
Шкода негрів, полякам легше буде.... А взагалі скільки податків фермери сплатили, чи ті добродії, що намили ПДВ з тої зернової оборудки? Може варто порахувати, чи потрібен в даних реаліях бізнес по виснаженню українськи земель, за безцінь проданим зерном?
показати весь коментар
28.03.2024 19:13 Відповісти
Піди попрацюй фермером - узнаєш скільки платити податків потрібно , може тоді менше пиз..ти будеш не в тему , комуняка смердючий ! Щодо того чи потрібно вирощувати зерно - у тебе готова відповідь перед очима коли замість зброю виробляти і армію зміцнювати асфальт почали класти .
показати весь коментар
28.03.2024 22:38 Відповісти
Розкажи це людям, які чекають грошей за оренду паїв, дебіл...
показати весь коментар
29.03.2024 00:47 Відповісти
А що аграрії кожен рік купують нову техніку??
показати весь коментар
28.03.2024 20:50 Відповісти
А ти щороку собі ремонт вдома робиш чи хату будуєш ? (( Тепер зайди у магазин будматеріалів і попитай у людей чого вони там товчуться , тобі ж ремонт не потрібний ((
показати весь коментар
28.03.2024 22:40 Відповісти