7620 відвідувачів онлайн

Причина вибуху міномета "Молот" - подвійне заряджання, - Луценко

Причина вибуху міномета

Розрив міномета "Молот" на Рівненському полігоні став наслідком порушень техніки безпеки. Слідчі експерименти підтвердили факт подвійного заряджання: перша міна застрягла в мінометі.

Про це сьогодні на засіданні комітету ВР з питань безпеки і оборони заявив генпрокурор Юрій Луценко, передає Цензор.НЕТ із посиланням на УНІАН.

Генпрокурор зазначив, що слідство розглядало кілька версій трагедії на Рівненському полігоні: людський фактор (подвійне заряджання), неякісні боєприпаси, незадовільний технічний стан міномета.

Було допитано 55 осіб, проведено 35 обшуків, вилучено 4 міномети і 4 запобіжники, а також бухгалтерська документація з 15 підприємств, проведені слідчі експерименти, зокрема з підривом мін. З 14 призначених експертиз уже проведено 6.

"Попередньо з'ясувалося, що в порушення правил з бойової роботи вогневих підрозділів артилерії інтервал між мінометами становив 5-8 метрів замість 20-40", - повідомив Генпрокурор.

Також не було вжито заходів з безпеки особового складу. "Крім того, слідчим експериментом підтверджено факт подвійного заряджання міномета, що також стало можливим внаслідок неналежної роботи запобіжника або переведення його в неактивний стан. При цьому попередньо встановлено, що виліт першої міни стався внаслідок неналежного спрацьовування ударно-спускового механізму", -сказав Луценко про результати проведених експериментів.

Крім того, міномет, що розірвався, був укомплектований запобіжником від міномета ПМ-38, який був встановлений замість штатного в 2016 році.

Проведення експертиз триває.

За словами Луценка, до кримінальної відповідальності будуть притягнуті відповідальні за техніку безпеки під час бойових стрільб. "Це вже очевидно. Грубе порушення всіх правил безпеки", - сказав він. Луценко запропонував комітету Верховної Ради звернутися до Міноборони і Укроборонпрому і терміново призначити повну перевірку наявних мінометів "Молот" і їх гарантійного обслуговування.

Нагадаємо, внаслідок вибуху 120-мм міномета "Молот" 6 липня під час навчань на Рівненському полігоні загинуло троє військовослужбовців. Дев'ять осіб зазнали поранень. Шестеро з них - середніх і легких. Після проведення експерименту 11 липня військова прокуратура озвучила три версії: людський фактор (подвійне заряджання міномета), неналежний технічний стан міномета "Молот", неналежний технічний стан міни, яку заряджали в міномет.

Нагадаємо, про поранення трьох українських військовослужбовців унаслідок розриву міномета "Молот" в одній з військових частин у районі проведення операції Об'єднаних сил на Донбасі стало відомо 25 вересня. Цензор.НЕТ публікував матеріали розслідування цього інциденту ВСП: п'ять версій, розрахунок не пройшов курс підготовки, міни 1973 року.

У вересні 2015 року стало відомо, що військові інженери випробували український крупнокаліберний міномет "Молот": "Якщо все нормально, то цього року відправимо в армію 50 штук, а в 2016-му - понад 300". У березні 2016 року "Укроборонпром" заявив: Українські воїни отримали першу партію мінометів "Молот". У серпні 2016 року стало відомо, що військовослужбовці протестували вітчизняні 120-мм міномети "Молот" за 480 тис. за одиницю і виявили недоліки. Завод-виробник пообіцяв розібратися.

Тоді Цензор.НЕТ публікував інтерв'ю з технічним директором заводу "Маяк" Валерієм Синіциним: Чи надійні українські міномети "Молот"?. У ньому Синіцин розповів про причини виходу з ладу 120-мм мінометів "Молот" у 72-й бригаді.

Тим часом, у листопаді 2016 року внаслідок розриву "Молота" двоє бійців батальйону "Айдар" загинули, один зазнав важких поранень. Згідно з розслідуванням загибелі двох бійців "Айдара", попередні причини - розрив міни в каналі ствола міномета "Молот". У листопаді нардеп Ярош виступив на підтримку міномета: "Я спілкувався з нашими мінометниками. Можу абсолютно точно сказати, що "Молот" це гідне озброєння". Також на підтримку "Молота" виступив комбат УДА Чорний: "Молот" - найкращий міномет серед тих, з якими я працював".

У підсумку, в грудні 2016 року Міноборони дозволило використовувати у військах міномет "Молот" винятково з укриття та із застосуванням пускового шнура.

Водночас у січні 2017 року в мережі з'явилося відео, на якому міномет "Молот" злетів у повітря після пострілу! Що відбувається з мінометом за 500 тисяч, якщо не закріпити плиту.

Топ коментарі
+13
Да никто и не сомневался, как может быть виновна труба за 500 тыс.
показати весь коментар
27.09.2018 16:18 Відповісти
+12
В общем виноват стрелочник.
показати весь коментар
27.09.2018 16:16 Відповісти
+12
От мене одне цікавить: невже в даних мінометах не передбачено якого-небудь захисту від подвійного заряжання? Думаю, що така штука існує. А якщо так, то чому цей захист не спрацював у шматку труби з офіційною вартістю в півмільйона гривень?
показати весь коментар
27.09.2018 16:23 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
В общем виноват стрелочник.
показати весь коментар
27.09.2018 16:16 Відповісти
Он четко сказал, виноваты заряжающие "дибилы".
показати весь коментар
27.09.2018 19:15 Відповісти
там є механізм який не допуска подвійного заряджаня....Питання він не працює? Як на мене лохотрон з подвійним заряджанням......
показати весь коментар
28.09.2018 00:16 Відповісти
Точно. А миномет афигенский, токо УСМ и предохранитель не работают: "подтвержден факт двойного заряжания миномета, что также стало возможным вследствие ненадлежащей работы предохранителя или переведения его в неактивное положение. При этом предварительно установлено, что вылет первой мины не произошел вследствие ненадлежащего срабатывания ударно-спускового механизма".
показати весь коментар
28.09.2018 11:35 Відповісти
у нас вообще есть другие причины???
показати весь коментар
27.09.2018 16:17 Відповісти
У нас есть, у них нету. Ну как они признаются в своей халатности, это шо, пэрэмогу- рэформу отменять?
показати весь коментар
27.09.2018 16:28 Відповісти
Уборщицу точно посадят
показати весь коментар
27.09.2018 16:18 Відповісти
Да никто и не сомневался, как может быть виновна труба за 500 тыс.
показати весь коментар
27.09.2018 16:18 Відповісти
А это:
" Кроме того, разорвавшийся миномет был укомплектован предохранителем от миномета ПМ-38, который был установлен вместо штатного в 2016 году. Источник: https://censor.net/n3088419 "

ни при чём?
показати весь коментар
27.09.2018 16:28 Відповісти
Для справедливості найдешевший аналог коштує більш як півтора мільйони рублів.
показати весь коментар
27.09.2018 16:48 Відповісти
В этом плане мы от россии не далеко ушли.
показати весь коментар
27.09.2018 22:11 Відповісти
Яких в хрена рублів????? Курнув чи з печі впав....
показати весь коментар
28.09.2018 00:17 Відповісти
Ти тупе? Найдешевший зарубіжний аналог молота виробляють в Росії.
показати весь коментар
28.09.2018 00:26 Відповісти
В чём причина, что ты усрался?
Да срать хотелось...
показати весь коментар
27.09.2018 18:09 Відповісти
Что, опять?
показати весь коментар
27.09.2018 16:18 Відповісти
Кто кто, а ЮГик точно знает про "двойное заряжание .... за воротник. Особенно когда снят "предохранитель" и инструктор - "леди тысячелетия"...
показати весь коментар
27.09.2018 16:19 Відповісти
А хвостовиків від двох мін виявлено на місці вибуху так і не було.. Бреше югко..
показати весь коментар
27.09.2018 16:21 Відповісти
брешет, а на то и поставлен диабетиком
показати весь коментар
27.09.2018 16:29 Відповісти
https://censor.net/user/403471

брешет, а на то и поставлен диабетиком
Да какой он диабетик? Просто вовремя себе диагноз нарисовал, чтобы бухать и не оправдываться. Вышел к людям с опухшей мордой, с мешками под глазами - последствия диабетической комы
показати весь коментар
28.09.2018 11:11 Відповісти
Це у Вас основний аргумент? Бачу з теми в тему про два хвостовики від мін пишете. Ті хвостовики зроблені зі вичайної сталі, а на відрізку між двома мінами від самого ствола нічого не лишилося, а він зроблений з високоякісної конструкційної сталі. Чи по Вашому якщо розмістити хвостовик між двома зарядами вибухівки по 4 кг, то він мав лишитися?
показати весь коментар
27.09.2018 20:07 Відповісти
Хвостовики зроблені з м'якої сталі - вони не можуть розлетітимя на мікроскопічні уламки, котрі не можна було б віднайти , та продемонструвати суспільству.. Нічого продемонстровано не було - значить і подвійного заряджання не було.. Когось відмазують. Кого? Узнаємо після 31 березня..
показати весь коментар
27.09.2018 20:27 Відповісти
Для тиску який можуть розвинути два заряди по 4 кг які вибухають на зустріч один одному абсолютно по барабану з якої сталі зроблений хвостовик, там нічого не повинно лишитися.
показати весь коментар
27.09.2018 20:43 Відповісти
Бісквітному створінню нічого не докажеш ніколи, це аксіома.
показати весь коментар
28.09.2018 08:53 Відповісти
так вони мали лишитись....
показати весь коментар
28.09.2018 00:18 Відповісти
От мене одне цікавить: невже в даних мінометах не передбачено якого-небудь захисту від подвійного заряжання? Думаю, що така штука існує. А якщо так, то чому цей захист не спрацював у шматку труби з офіційною вартістю в півмільйона гривень?
показати весь коментар
27.09.2018 16:23 Відповісти
Да, мне тот же вопрос пришёл на ум. Если есть специалисты, пусть разъяснят!
показати весь коментар
27.09.2018 16:28 Відповісти
Предохранитель есть, но его бойцы иногда снимают
показати весь коментар
27.09.2018 16:33 Відповісти
Зачем?
показати весь коментар
27.09.2018 16:36 Відповісти
Для швидкості стрільби.
показати весь коментар
27.09.2018 16:54 Відповісти
І на скільки швидкість збільшується?
показати весь коментар
27.09.2018 19:13 Відповісти
"разорвавшийся миномет был укомплектован предохранителем от миномета ПМ-38, который был установлен вместо штатного в 2016 году."
"подтвержден факт двойного заряжания миномета, что также стало возможным вследствие ненадлежащей работы предохранителя или переведения его в неактивное положение".
показати весь коментар
27.09.2018 19:05 Відповісти
Ну идиотов хватает, вот как эти минометы гробят на передке.
https://censor.net/video_news/424978/minomet_molot_vzletel_v_vozduh_posle_vystrela_chto_proishodit_s_minometom_za_500_tysyach_esli_ne_zakrepit
показати весь коментар
27.09.2018 16:25 Відповісти
Причина вибуху міномета "Молот" - подвійне заряджання, - Луценко - Цензор.НЕТ 4858
показати весь коментар
27.09.2018 16:39 Відповісти
Пардон, это модель нормальной плиты, а не той х#еты за пол ляма.
показати весь коментар
27.09.2018 16:43 Відповісти
Вот прародитель Молота - миномет 2Б11. У него вполне обычная плита. Так что не в ней дело. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/**/Oboronexpo2014part3-18.jpg 2Б11
показати весь коментар
27.09.2018 16:44 Відповісти
А вот и "тарелка" от молота, разницу не видишь?
1 Ребра дают жесткость, и плита не срабатывает как пружина.
2 Ребра "вгрызаются" в землю.
Причина вибуху міномета "Молот" - подвійне заряджання, - Луценко - Цензор.НЕТ 2014
показати весь коментар
27.09.2018 16:52 Відповісти
Плита Молота - копія плити від міномету "Сані". І щоб її встановити необхідно підготувати позицію. Якщо відкриєте керівництво по експлуатації на "Сані" то побачите навіть ілюстрації як це треба робити.
У Вас же на ілюстрації плита схожа на новішу плиту від модернізованого міномету 2Б11. В Україні таких мінометів ніколи не було, відповідно і не було з чого копіювати)
показати весь коментар
27.09.2018 20:17 Відповісти
Ну а что, сложно было самим догадаться, почему блин "летает".
С ребрами-ножами миномет еще и "ездить" не будет, поэтому точнее стрелять, а не плюс-минус трамвайная остановка соседу в огород.
показати весь коментар
27.09.2018 20:36 Відповісти
Точніше 2С12.
показати весь коментар
27.09.2018 20:18 Відповісти
ну при чем тут следственный (подганялово) эксперимент...луцик, тебе ж сказали: офицер после выстрела осматривал миномет с фонариком и дал команду на следующий выстрел...кому виднее - была еще мина в трубе перед вторым выстрелом - тебе или ему...( просил народ гаранта посадить своих друзей, вот он и посадил...кого то в гпу...)
показати весь коментар
27.09.2018 16:29 Відповісти
Югик:- два по 100!!!
🤑
показати весь коментар
27.09.2018 16:30 Відповісти
та нє, там жіцнка 3-го тисячоліття, там мінімум з літр починати треба
показати весь коментар
27.09.2018 16:34 Відповісти
це як ..приїхали на полігон проводити навчання...поставили міномет..опустили в нього міну-..і пішли "каву" пити на годину! після прийшли .забувши .що в мінометі міна -і знову вирішили зарядити? це так називаеться "двойне заряджання" по югівські? чи як?
показати весь коментар
27.09.2018 16:31 Відповісти
Міномети один від одного на віддалі в 5-8 метрів у тих навчаннях замість технічно безпечної в 20-40 метрів хто наказав встановлювати?
показати весь коментар
27.09.2018 19:25 Відповісти
там стойит ограничитель
показати весь коментар
27.09.2018 16:32 Відповісти
Ограничитель часто снимают, в нарушение техники безопасности. И, судя по информации в статье, "миномет был укомплектован предохранителем от миномета ПМ-38, который был установлен вместо штатного в 2016 году".

Почему предохранитель к миномету ПМ-38 оказался на современном миномете "Молот" - на это должно отвечать руководство воинской части.
показати весь коментар
27.09.2018 19:37 Відповісти
Відрекомендуюся частково.
Випускник Сумського ВАКУ (артучилища) 1990 року. На виїзді на Ржищевський полігон на 3 курсі виконував обов"язки старшого офіцера мінометної батареї з курсантськими обслугами.
Курсанти. 3 курс. Рік до випуску. Одновзводники.
Так ті падлюки теж вручну лопатки ПДЗ відгинали при осічці.
Даємо залп трьома стволами (заборонено в мирний час, але ж всі круті). Проводжаю поглядом дві міни з крайніх мінометів до пропадання у хмарах, опускаю очі і бачу як один з номерів обслуги уже підіймає міну, а другий відгинає лопатки ПДЗ.
Повторюся. Курсанти артилерійського училища. Міномет вивчений вздовж, упоперек і двічі по діагоналям. Відводять лопатки ПДЗ.
показати весь коментар
27.09.2018 22:08 Відповісти
Не знаю який ПДЗ на Молоті, але на ПМ-38 він уособлює геніальність простоти. Якщо не сунути до нього грайливі рученята, то функцію він виконує на всі 100 відсотків.
За час служби в піхотному полку з трьома батальйонними батареями на 82 мм і полковою на 120 наслухався від колег взводних про потуги подвійного заряджання у коханого особового складу.
При інтенсивній стрільбі свідомість перестає сприймати бойову роботу як щось складне. Ось тоді і наступає час, коли помилка може стати дуже імовірною.
показати весь коментар
27.09.2018 22:12 Відповісти
А чим тобі не подобається запобіжник з миномету ПМ-38? Чи ти вважаєш що "Молот" - це така штука, що чимось кардинально відрізняється від інших минометов? Мабуть у техніці ти повний профан.
показати весь коментар
28.09.2018 08:59 Відповісти
якщо б це сказав, умовно, генеральний прокурор США - напевно навіть тіні сімніву б не виникло в його словах, але коли це говорить, генегагальний прогокугог Юга звучить це так " рафік пашинський нєувіновєн"
показати весь коментар
27.09.2018 16:33 Відповісти
Последний такой разрыв в стволе с Молотом был в прошлое воскресенье, 23 сентября. Но там скорее всего причина в боеприпасе. Так что в каждом случае надо разбираться отдельно.
показати весь коментар
27.09.2018 16:34 Відповісти
https://ru.tsn.ua/video/video-novini/dvoe-*****************-postradali-ot-vzryva-minometa-molot-v-zone-oos.html
https://ru.tsn.ua/video/video-novini/dvoe-*****************-postradali-ot-vzryva-minometa-molot-v-zone-oos.html
https://ru.tsn.ua/video/video-novini/dvoe-*****************-postradali-ot-vzryva-minometa-molot-v-zone-oos.html

Двое военнослужащих пострадали от взрыва миномета "Молот" в зоне ООС


ТСН - 6 июл. 2018 г.

https://ru.tsn.ua/video/video-novini/s-nachala-ispolzovaniya-v-vsu-minometa-molot-vo-vremya-strelby-pogibli-18-*******.html
https://ru.tsn.ua/video/video-novini/s-nachala-ispolzovaniya-v-vsu-minometa-molot-vo-vremya-strelby-pogibli-18-*******.html
https://ru.tsn.ua/video/video-novini/s-nachala-ispolzovaniya-v-vsu-minometa-molot-vo-vremya-strelby-pogibli-18-*******.html

С начала использования в ВСУ миномета "Молот" во время стрельбы погибли 18 военных
https://video.112.ua/minomet-molot-pohoronil-uzhe-bolee-desyatka-lyudey-koziy-273377.html ВИДЕО: Миномет "Молот" похоронил уже более десятка людей ...

Игорь Чепков сообщил, что за два года эксплуатации миномётов в войсках имели место 12 взрывов из-за внештатного срабатывания миномета. По словам Чепкова, 7 из 12 взрывов миномётов произошло вследствие двойного заряжания, а 5 - по причине преждевременного срабатывания взрывателя.

Технические характеристики
Миномёт имеет массу 210 кг, дальность стрельбы 7100 м, скорострельность до 12 выстрелов в минуту, для стрельбы использует 120-мм мины советского образца и оснащён предохранителем от двойного заряжания.
показати весь коментар
27.09.2018 16:41 Відповісти
Ще б тільки Ігор Борисович розказав, якого року міни та підривачі до тих мін..
показати весь коментар
27.09.2018 16:48 Відповісти
Запобіжник ніби не заважає кинути другу міну, а просто сигналізує, що міна в стволі?
показати весь коментар
27.09.2018 17:56 Відповісти
Ні, запобіжник як раз заважає, на то він і запобіжник, а не сигналізатор.
показати весь коментар
28.09.2018 09:10 Відповісти
Свого часу в СРСР у 50-х роках на підприємстві по продукуванню плутонію "Маяк", рванули цистерни з ядерними відходами. Пів Уралу було радіоактивно забруднено.
Про це стало відомо десь у 1990- х.
А більшість не знає про це й зараз.
показати весь коментар
27.09.2018 16:42 Відповісти
Причина взрыва миномета "Молот" - двойное заряжание, - Луценко



Стояло кучу народу и спокойно наблюдало, как один из них запихивает вторую мину и поубивает их
показати весь коментар
27.09.2018 16:48 Відповісти
Там не "стояло кучу народу и спокойно наблюдало". Там некий военный дебил, в нарушение всех Правил безопасности, разместил минометы на расстоянии в 5-8 метров вместо 20-40.
показати весь коментар
27.09.2018 19:57 Відповісти
А до чого тут відстань до подвійного заряджання? У тебе що, мозок зовсім відсутній?
показати весь коментар
28.09.2018 09:04 Відповісти
причина выпивания виски в том , что оно пьется, если бы виски было сухим, его бы грызли!! (в. луценко "Избранная туфта")
показати весь коментар
27.09.2018 17:04 Відповісти
Кагтавий кагтавому око не виклює.
показати весь коментар
27.09.2018 17:25 Відповісти
Херня какая-то. Ну вот зарядили они миномет, дернули за веревочку.... но выстрела не произошло "вследствие ненадлежащего срабатывания ударно-спускового механизма". Поэтому они запихнули туда вторую мину? И уже после этого ударно-спусковой механизм сработал уже по стахановски?
показати весь коментар
27.09.2018 17:26 Відповісти
Стоят совсем близко друг к другу 5 минометов. У всех норматив - выстрелить 10 мин например за 2 минуты. Грохот и дым со всех сторон.. твоя мина улетела или чужая - хрен поймешь...
показати весь коментар
27.09.2018 18:16 Відповісти
Стара як світ проблема у всіх війнах від неї загинуло море людей.
показати весь коментар
27.09.2018 18:37 Відповісти
Стрелочник виноват...
показати весь коментар
27.09.2018 18:04 Відповісти
Причина очевидна, из водопроводной 5 дюймовой трубы могут стрелять только дебилы, не ясно же что это все ******* для попила. (с)
показати весь коментар
27.09.2018 18:17 Відповісти
Хочется чтобы следующий молот заряжал лично югик, и это был бы не коктель молотова !!!
показати весь коментар
27.09.2018 19:28 Відповісти
А яке відношення, пардон має Югик до воєнної техніки та надавати такі висновки? Має освіту інженера-конструктора? Ну Цирк на рівному місці Юя давай ешшо 200гр і ізобразі ще одний умний пост
показати весь коментар
27.09.2018 20:56 Відповісти
Вам разве неизвестно, что в Украине покурор - это непосредственный исполнитель воли господа Б-га на Земле? А непосредственному исполнителю воли господа Б-га на Земле образование ни к чему.
показати весь коментар
28.09.2018 11:46 Відповісти
А че главный вуха закрывае, хай чуе и бачить, выстрелило это чудо чи ни.
показати весь коментар
27.09.2018 21:00 Відповісти
застряв..., а чого він "застял в стволе?
показати весь коментар
28.09.2018 06:22 Відповісти
Так шо тэпэр ? Славни Воины - идиоты, а Плешынський - хорошый?
показати весь коментар
28.09.2018 06:41 Відповісти
Теперь медаль дадут Чупакабре или премию или наградной пулемет.
показати весь коментар
28.09.2018 11:26 Відповісти
Луценко верить- себя не уважать.
показати весь коментар
28.09.2018 07:42 Відповісти
Юдік, тройноє.
Причина вибуху міномета "Молот" - подвійне заряджання, - Луценко - Цензор.НЕТ 1795
показати весь коментар
28.09.2018 09:54 Відповісти
Ну никто не сомневался(
Единственное ЧТО могут сделать военные... ОТКАЗАТЬСЯ ОТ МОЛОТА,ЧТОБ СБЕРЕЧЬ СЕБЕ ЖИЗНЬ.
показати весь коментар
28.09.2018 11:56 Відповісти
А як же механізм що перешкоджає двійному заряджанню, і хто тоді першу міну "вставив", у нас контррозвідка не "допрацьовує,або влада розводе як лохів з рукожопими виробниками міноммета....
показати весь коментар
28.09.2018 12:49 Відповісти
"Міна застряла в стволі" - це як?
показати весь коментар
28.09.2018 14:46 Відповісти