6197 посетителей онлайн
6 173 12
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Що стоїть за законом про повернення вкладів?

Що Рада прийняла спеціальний закон про компенсацію вкладникам збанкрутілого банку "Михайлівський", знають усі. Обставини - оті всі акції протесту, чи то "акції протесту" - теж знають усі. Сам документ, однак, читали одиниці. Широкі маси сприймають усе так, ніби ось Порошенко подав, а Рада прийняла закон, де десь так і написано: видати з бюджету тим-то стільки-то. Але насправді все може бути трохи хитріше.

1. У чому полягала сама махінація власників "Михайлівського" (і не тільки цього банку)? Схема така: вкладників під'юджували класти кошти не в банк безпосередньо, а в "споріднену" фінансову установу. За це обіцяли вищі відсотки. Необізнані в нюансах посполиті погоджувались, не знаючи, що - на відміну від банків! - такі установи не підлягають достатньо щільному контролю з боку компетентних фіскально-фінансових органів. І що в разі втрати саме цих коштів їм, вкладникам, ніхто нічого не поверне.

2. Відтак свіжоприйнятий закон встановлює, що надалі такі фокуси банкам робити забороняється без однозначного й чіткого попередження клієнта про можливі наслідки. Враховуючи непересічну Мудрість нашого великого Народу (втім, як і будь-якого іншого) - захід не зайвий. Шкода тільки, що так пізно. Разом із тим, форма і порядок попередження в документі не прописані (на це в своєму висновку особливо вказує Головне науково-експертне управління ВР). Що наштовхує на думку чи то про недостатній професіоналізм авторів, чи то про те, що насправді головною метою закону є щось інше.

3. При цьому закон дійсно передбачає можливість компенсації таких вкладів. Щоправда, нібито не впряму з бюджету, а все з того ж Фонду гарантування вкладів. Саме тому в супровідній записці чорним по білому написано, що реалізація законопроекту нібито не тягне витрат держбюджету. Хоча чи вистачить коштів Фонду - неясно, враховуючи, що закон стосується не тільки вкладників "Михайлівського", а й вкладників усіх установ, що визнані неплатоспроможними на час набрання законом чинності. Тобто закон фактично набуває зворотної дії у часі.

4. А для забезпечення компенсацій - увага - дозволяється арештовувати, спрощено кажучи, будь-які активи осіб, що отримали вигоди від схеми, змальованої в п. 1. При цьому - знов увага - "Ліквідація неплатоспроможного банку не є підставою для закінчення судового розгляду на підставі поданого Фондом позову до пов'язаної з банком особи та не є підставою для звільнення від відповідальності". Тобто ліквідація ліквідацією, а майно відібрати можуть усе одно.

А тепер згадуємо, що ще до прийняття закону суд на прохання Генпрокуратури заарештував ТРЦ "Гулівер". Як рапортував Генпрокурор Юрій Луценко, саме в рамках справи по "Михайлівському".

Як показує практика, такі дії ефективні досить відносно: їх завжди можна "відіграти назад" через вітчизняні суди. Але тепер подібні арешти відбуватимуться за позовом того самого Фонду гарантування вкладів. На підставі закону.

Відтак мимоволі складається враження, що скандальний закон насправді - зовсім не про компенсацію вкладів. А про те, щоб хтось мав можливість арештовувати різні "Гулівери". Аби потім ще хтось інший мав можливість прибрати арештоване до рук. Що б там не думали собі організатори, а тим більше - учасники мітингів.

Топ комментарии
+18
Я не понимаю одного. О чем вообще идет речь? Какой-то любитель халявы на каком-то поле чудес закопал свои пять золотых, в надежде, что там за ночь вырастет дерево, усыпанное долларами. Его, естественно, нагрели и отправили с богом. Теперь эти буратины ходят и требуют, чтобы им "повернули гроши". Дальше.
В Киеве больше сорока объектов незаконного строительства жилья, куда такие же буратины покладывали деньги, шоб прикупить у Киеве картирку "не як уси", а за "пять копеек". Им на эти "пять копеек" выгнали бетонные конруки без воды, света и тепла. Теперь они требует, чтобы влада дала им возможность "жити як уси по-людськи". Опять же. За счет тех, кто не повелся на рекламы от Михайловского и новостройки от Войцеховского. Т. е. за наш с вами счет. Почему я должна кормить со своего кармана дуралеев и лишать себя хороших дорог, уличного освещения и прочих благ развитой инфраструктуры каких-то неумных жлобов, которые не в состоянии даже прочесть договор, который им подсовывают какие-то проходимцы и которые они с радостью подмахивают, истекая слюной при мысли о "надприбутках"?
показать весь комментарий
16.11.2016 10:59 Ответить
+2
Авторе! Какой Фонд? Вы посмотрите на суммы, которые полученны фондом от банков, полученными фондом от реализации активов ликвидируемых банков и суммами которые выплачены вкладчикам. Дефицит финансируется за счет ЭМИССИИ ГРИВНЫ НБУ. И счет идет на десятки миллиардов! Это налог на все население Украины, включая стариков, детей и инвалидов. Это тот беспрецедентный рост курса доллара, который клянет каждый. Эту порочную практику ( раскладывания на все население рисков конкретных особей) вообще следует потихоньку сворачивать. Хочешь рисковать - рискуй но плати за это САМ!
показать весь комментарий
16.11.2016 23:05 Ответить
+1
Повністю підтримую! Горбатого могила справить.
показать весь комментарий
16.11.2016 11:06 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Я не понимаю одного. О чем вообще идет речь? Какой-то любитель халявы на каком-то поле чудес закопал свои пять золотых, в надежде, что там за ночь вырастет дерево, усыпанное долларами. Его, естественно, нагрели и отправили с богом. Теперь эти буратины ходят и требуют, чтобы им "повернули гроши". Дальше.
В Киеве больше сорока объектов незаконного строительства жилья, куда такие же буратины покладывали деньги, шоб прикупить у Киеве картирку "не як уси", а за "пять копеек". Им на эти "пять копеек" выгнали бетонные конруки без воды, света и тепла. Теперь они требует, чтобы влада дала им возможность "жити як уси по-людськи". Опять же. За счет тех, кто не повелся на рекламы от Михайловского и новостройки от Войцеховского. Т. е. за наш с вами счет. Почему я должна кормить со своего кармана дуралеев и лишать себя хороших дорог, уличного освещения и прочих благ развитой инфраструктуры каких-то неумных жлобов, которые не в состоянии даже прочесть договор, который им подсовывают какие-то проходимцы и которые они с радостью подмахивают, истекая слюной при мысли о "надприбутках"?
показать весь комментарий
16.11.2016 10:59 Ответить
Повністю підтримую! Горбатого могила справить.
показать весь комментарий
16.11.2016 11:06 Ответить
Добавьте: Мураев с Рабиновичем раздадут лохам и желающим бабушкам по 300 гривен, чтобы они вышли на "массовый народный протест".
показать весь комментарий
16.11.2016 13:07 Ответить
Пані Горпино, Ви забули ще про одну категорію любителів халяви: тих, хто набрав валютних кредитів під час курсу 8 чи навіть 5. Їх ледве відігнали від фасаду НБУ. А тепер вони подивляться на успіх "михайлівських буратин" і знову заспівають "самі ми нє мєстниє живьом ми на вокзалє".
показать весь комментарий
17.11.2016 10:28 Ответить
З іншого боку чому з мене і інших сумлінних платників податків збирають гроші і будуть компенсовувати дурість окремих громадян, які клали кошти в фінустанови які не сплачували в Фонд гарантування вкладів?!
показать весь комментарий
16.11.2016 11:04 Ответить
ну, там не те щоб прям "збирати гроші". компенсувати має якраз фонд.
показать весь комментарий
16.11.2016 11:13 Ответить
Авторе! Какой Фонд? Вы посмотрите на суммы, которые полученны фондом от банков, полученными фондом от реализации активов ликвидируемых банков и суммами которые выплачены вкладчикам. Дефицит финансируется за счет ЭМИССИИ ГРИВНЫ НБУ. И счет идет на десятки миллиардов! Это налог на все население Украины, включая стариков, детей и инвалидов. Это тот беспрецедентный рост курса доллара, который клянет каждый. Эту порочную практику ( раскладывания на все население рисков конкретных особей) вообще следует потихоньку сворачивать. Хочешь рисковать - рискуй но плати за это САМ!
показать весь комментарий
16.11.2016 23:05 Ответить
Учитывая воровитость нашей элиты надо принять , под них, закон закрепляющий материальную ответственность за каждую поставленную. Подпись . Дал разрешение на работу структуру - ты становишься гарантом ее работы даже после увольнения или отставки. И трусить надо не только гаранта , но и всю его семью и родственников . Думаю что таких однодневок станет меньше как и головняка после их работы.
показать весь комментарий
17.11.2016 06:06 Ответить
погоджуюсь з автором.
у зв'язку з відсутністю у нас закону, який би зобов'язував виконувати закони, цей закон, як і решта, буде діяти лише в частині забезпечення інтересів певних людей, що "живуть по-новому"
показать весь комментарий
17.11.2016 09:21 Ответить
Наперсточник з Банкової не був би чемпіоном з наперсточників, щоб не протягти у зляпаному нашвидкоруч своєму продукті з гучною метою про захист вкладників пунктик про зовсім інше, а саме - грабуванню награбованого у своєму паучому середовищі. Автор і всі захисники схеми помиляються, що люди знали, що несуть гроші не в банк. Саме це і було головною фішкою схеми. Клієнт підписував договір у банку і з банком, а там у якомусь 16-му пункті міленьким шрифтом було прописано схему. І ніхто на цьому не акцентував увагу вкладників звічайно. Не знаю,чи автор і всі і інші розумники читають всі договори до кожного пункту у всіх випадках життя, і чи мають достатній юридичний досвід для оцінки підводних каменів, які там свідомо закладаються шахраями, але і я і багато інших цього не мають і не роблять. Типові договори переробити просто на вимогу неможливо просто так. А новий закончик - це нова індульгенція злочинцям у банках на чолі з НБУ. От вони точно знали що робили і будуть робити і знають точно, що ніхто ні коли їх не покарає. Судячи по коментам у цих дій НБУ багато фанатів у суспільстві.
показать весь комментарий
17.11.2016 12:17 Ответить
"...але і я і багато інших цього не мають і не роблять"

то й платіть. хто ж вам дохтор?
показать весь комментарий
17.11.2016 12:39 Ответить