3271 посетитель онлайн
4 267 12
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

НАТО чи ядерна зброя?

Якщо не слідкувати за новинами внутрішньої політики України і лише іноді бачити найгучніші заголовки, то складається враження, що у нас нарешті все пішло на лад. То санкції проти Медведчука та його компанії, то Кравчук і Єрмак різко стали мілітарними патріотами. А тепер ще бачимо таку новину: 
Україна розглядає можливість володіння ядерною зброєю, якщо не стане членом НАТО. Про це днями заявив український посол в Німеччині.

                                      Андрій Мельник - посол України в Німеччині

Цікавий збіг обставин: посла звати Андрій Мельник. Думаю, якщо це не реінкарнація самого Провідника ОУН, то принаймні речі він каже правильні. І дійсно, колективний Захід в обличчі США та Британії гарантував нам в обмін на ядерку територіальну недоторканість. Вже 7 років вони не можуть виконати своїх зобов'язань. То чому ми маємо виконувати свою частину договору?

Я вважаю, що сподіватись на будь-кого це слабка і програшна позиція. Ми можемо безкінечно стукатися в закриті двері Альянсу, але згадаємо про банальний факт. Ще у 2019 році помічник президента США з нацбезпеки О'Брайєн заявив, що питання долучення України до НАТО не стоїть на порядку денному через війну з Росією.

І так, на відміну від нашого законодавства, на Заході чітко визначили нашу війну. Не АТО. Не ООС. Війна з Росією.

Поки триває війна — до НАТО нам не попасти. Коли вона закінчиться перемогою — це означатиме, що нам і НАТО не потрібне. Якщо вона закінчиться поразкою, то тим більш нам НАТО нічим не допоможе. 

Виникає закономірне питання: що робити?

                                                           Ядерна зброя

Якщо не можеш розбити гору — обійди її. У нашому випадку, якщо ми не можемо стати членом одного військового союзу, то треба створити власний. І тут ми знову повертаємось до ідеї Інтермаріума. Концепція Балто-Адріатично-Чорноморського союзу не нова, але саме сьогодні для України це найбільш актуальна пропозиція. Бо саме наші найближчі союзники, Польща і країни Балтії, чудово усвідомлюють загрозу з боку Росії. І з цим треба працювати.

Щодо НАТО, то там все простіше. Нам не потрібно відмовлятись від їх допомоги. Якщо дивитись на загальний коефіцієнт військових внесків у Альянс, бачимо, що практично всю військову потугу НАТО складають Штати. Отже, потрібно взаємодіяти напряму з адміністрацією Білого Дому. Це було можливо як при Трампі, так і при Байдені, головне — мати бажання.

З будь-якої ситуації завжди є вихід. Але його знаходить той, хто має бажання.

Топ комментарии
+7
Безумовно, те, що Кравчук став мілітарним патріотом - це добре, але якби колись не був підписаний Будапештський меморандум та влада не здала ядерне озброєння, то тоді б нам зараз не треба було б обирати між НАТО та ядерним озброєнням.

А зараз, коли почалася війна, усі задьоргалися та згадали про ядерку. Тому я вважаю, що якщо в НАТО нас не дуже то й чекають, то ядерне озброєння треба повертати, адже саме воно стане символом того, що Україна - це не та країна, яку можна десятиліттями ображати та тим паче починати проти неї військову агресію.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:29 Ответить
+6
В Україні є два підприємства з видобутку й перероблення урану, є завод з виробництва важкої води, технологія розроблення електронних компонентів і спеціальна техніка для вимірювання ізотопного складу ядерних матеріалів. Українські науковці зазначили, що Україна має можливість за 5-7 років, із щорічним фінансуванням у 200-300 млн доларів, розробити технології для виготовлення ядерної зброї й відновити виробничі потужності. Але питання чому це не зроблено на восьмому році війни в Україні зависло у повітрі, як і питання чому країні - гаранти нашої територіальної цілосності наразі не надають ту підтримку, яку мали б.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:25 Ответить
+6
Як на мене, це чудова ідея - відновити ядерний статус України.
Я вважаю, що саме у такий спосіб ми перестанемо бути об'єктом перемовин на міжнародній політичній арені, а нарешті станемо значущим її суб'єктом. І тоді для нас будуть відкриті зовсім інші можливості, як політичні, так і економічні.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:34 Ответить
Комментировать
Сортировать:
В Україні є два підприємства з видобутку й перероблення урану, є завод з виробництва важкої води, технологія розроблення електронних компонентів і спеціальна техніка для вимірювання ізотопного складу ядерних матеріалів. Українські науковці зазначили, що Україна має можливість за 5-7 років, із щорічним фінансуванням у 200-300 млн доларів, розробити технології для виготовлення ядерної зброї й відновити виробничі потужності. Але питання чому це не зроблено на восьмому році війни в Україні зависло у повітрі, як і питання чому країні - гаранти нашої територіальної цілосності наразі не надають ту підтримку, яку мали б.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:25 Ответить
Безумовно, те, що Кравчук став мілітарним патріотом - це добре, але якби колись не був підписаний Будапештський меморандум та влада не здала ядерне озброєння, то тоді б нам зараз не треба було б обирати між НАТО та ядерним озброєнням.

А зараз, коли почалася війна, усі задьоргалися та згадали про ядерку. Тому я вважаю, що якщо в НАТО нас не дуже то й чекають, то ядерне озброєння треба повертати, адже саме воно стане символом того, що Україна - це не та країна, яку можна десятиліттями ображати та тим паче починати проти неї військову агресію.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:29 Ответить
Як на мене, це чудова ідея - відновити ядерний статус України.
Я вважаю, що саме у такий спосіб ми перестанемо бути об'єктом перемовин на міжнародній політичній арені, а нарешті станемо значущим її суб'єктом. І тоді для нас будуть відкриті зовсім інші можливості, як політичні, так і економічні.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:34 Ответить
Після початку Російської агресії 2014 року та анексії Криму, це надало неабиякого стимулу обговоренням можливості відновлення ядерного статусу України. Але водночас породило ще більшу кількість спекуляцій цією темою. І жодному політику не вистачило політичної волі спромогтися підняти це питання на міжнародній політичній арені.

Я впевнений, що формування Інтермаріуму має ініціюватися з нашого, українського боку, як і питання повернення ядерного статусу. І бажано зробити це якнайшвидше.
показать весь комментарий
18.04.2021 13:38 Ответить
Ситуація з цією заявою пана Мельника надто неоднозначна на мою думку. Питання володіння ядерною зброєю в жодного з президентів не стояло на порядку денному. Тож я не певна, що найближчим часом це питання вирішиться.
показать весь комментарий
18.04.2021 14:06 Ответить
Дякую Сергію, за гарну аналогію - ви праві, США давно вже визначили наш "громадянський конфлікт" як ВІЙНУ. І нашим чинушам варто зробити теж саме. А після того, одразу повернути ядерну зброю.
показать весь комментарий
18.04.2021 16:29 Ответить
Україні варто, в першу чергу, повернути ядерне озброєння. НАТО це добре, звичайно, але нікому не цікаві проблеми України, мені здається. Світова спільнота вже котрий рік виказує "занепокоєння", проте реальних дій для того, аби нам допомогти ніхто не робить. Ми сильна нація та з усім цим впораємося, аби тільки ніхто не вставляв нам "палки в колеса".
показать весь комментарий
18.04.2021 16:30 Ответить
Вважаю, що «Балто-Чорноморський союз» - найкращий спосіб пошуку союзників та формування власного порядку денного. Тільки ті країни, які зіткнулись з руським миром добре усвідомлюють загрозу, який він несе. Тому підтримка західних партнерів то добре, але і самим не варто розслаблятися.
показать весь комментарий
18.04.2021 17:07 Ответить
Ящо з'явиться ядерна зброя, хоча б тактична, НАТО саме прийде з пропозиціями просто з міркувань безпеки. Вигідніше ядерну країну залучити до себе і мати певний контроль, прогнозованість дій, ніж відпустити її у вільне плавання. Так що ЯО це насправді наш шлях до НАТО.
показать весь комментарий
19.04.2021 07:02 Ответить
Пане Сергію, ви дійсно маєте рацію - потрібно створювати військовий союз, який точно буде гарантувати нашу територіальну цілісність. Але питання чому ядерний статус нам не повернуто з моменту початку війни в Україні - залишається питанням.
показать весь комментарий
19.04.2021 12:24 Ответить
Если бы украинское государство было бы действительно государством украинского народа (ах, если бы, да кабы - да во рту бы росли бобы...) - было бы вполне логично ожидать от власти Украины (без всяких споров о юридическом статусе «Будапештского меморандума»):
1) Проведения встречи в Киеве с послами Великобритании, США, Франции, Китая, чтобы предупредить правительства этих стран о важных для всего мира последствиях несоблюдения ими гарантий Украины по Будапештскому меморандуму (чтобы весь мир смог бы полюбоваться на «страны-подписанты» и задуматься о том чего стоят «подписи» всех (а не только РФ) «ведущих держав»!);
2) Прямого обращения Президента и ВР Украины к народам (!!!) стран-подписантов Будапештского Меморандума с разъяснением позиции Украины (я думаю, что не стоит говорить/рассуждать о каких-либо «репутациях и рейтингах» руководства этих «стран-подписантов» после этого...)!;
3) Официального заявления Украины о том, если сегодня государства-«гаранты» отвергают (или не подтверждают) свои международно-правовые обязательства перед Украиной по Будапештскому меморандуму от 5 декабря 1994 года «О гарантиях безопасности в связи с присоединением Украины к Договору о нераспространении ядерного оружия», то Украина перестанет быть участником Договора о нераспространении ядерного оружия от 1 июля 1968, к которому мы присоединились на основании Закона Украины №248/94-ВР от 16 ноября 1994 года,и вполне законно восстанавливает свое право (хотя бы только право / пока только право! ) на ядерное оружие.
А дальше - «возможны множество вариантов»…
показать весь комментарий
19.04.2021 14:03 Ответить