7477 посетителей онлайн
6 048 73
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Що означає бути українцем?

друзенко,пдмш

Війна трохи притлумила дискусію про українську ідентичність. Але занурення у фронтове життя повертає її до порядку денного.

Питання, що означає бути українцем, наразі залишається без відповіді. Це культурна ідентичність? Мовна тожсамість? Чи спільнота, звʼязана кровʼю і потом, яким просякнута українська земля на передку?

Кілька днів я провів на Слобожанщині в ангарі, де #ПДМШ з нашими побратимами-спецпризначенцями розгорнув передовий стабпункт, до якого привозили поранених визволителів Балаклеї. Весь час в ангарі працювала рація, і я наживо чув, як розгортається наступ.

Напевно рафінованим українським інтелектуалам буде прикро це чути, але в ефірі часто лунала "мова агресора", рясно пересипана україно-російським суржиком та щедро приправлена матом, хоча працювали наші. Врешті-решт, у комбата, що брав Нову Гусарівку, чисто російське прізвище. У його начмеда також. Рідна (англійською mother tongue, тобто мова батьків) для них російська. Частина хлопців, яких ми всіма силами затримували на цьому світі (і таки всіх втримали!!!), також говорила чи радше стогнала й матюкалась російсько-українським суржиком. Команду зірвати червону ганчірку на флагштоку біля Новогусарівської сільради також віддавали "мовою ворога". Такі реалії російсько-української війни.

Водночас, коли по обіді поранених стало менше, всі ми були в крові. В українській крові, пролитій за українську землю. Хоч її носії і говорили україно-російським суржиком, пересипаним обсцентною лексикою. Частина з них – віддали життя за Україну. Як і тисячі інших російськомовних партіотів України.

Я знаю, що це викличе обурення і гнів у частини моїх співвітчизників. Але, з одного боку, я перейшов на українську ще тоді, коли це було немодно, неперспективно і радше маргінально. І відтоді не зраджував "соловʼїнній". З іншого, я точно воюю не тільки і не стільки за Україну в межах кордонів 1991 року, а насамперед за право говорити правду в цих кордонах. І свободу бути інтелектуальним траблмейкером, який ставить під сумнів "одновимірність" світу, навіть якщо це український світ.

Сидячи в амбарі, де розгорнувся імпровізований стабпункт і поранених стабілізували на "столах" з деревʼяних піддонів, а кров на бетонній підлозі засипали піском з червоного ящика у протипожежному кутку, я в перервах між напливом поранених слухав рацію і думав про нашу ідентичність.

Її головна відмінність від російської не в її одновимірній альтернативності. Російська-українська – точно не той вододіл, по якому проходить цивілізаційний та світоглядний фронт між нами. Він (цей вододіл) радше у складності та інклюзивності українського проекту, який може звільняти українську землю, говорячи російською. Це дуже американська історія, коли англомовні адепти свободи та самоврядування роками воювали з англомовними підданими тирана. Направду, абсолютна більшість українських вояків: від рядового до генерала, яких я зустрічав, говорять одною інклюзивною українсько-російською мовою, яка не унормована в жодному правовписі чи словнику.

На війні, особливо на передку, абсолютна більшість говорить цією мовою, навіть не усвідомлюючи, що вона, мʼяко кажучи, далека від літературної української. Втім як і російської. Мовою Оксани Забужко на передку не говорять так само, як не говорять і мовою Пушкіна. Під гуркіт гармат тут послуговуються зовсім іншим лексиконом...

Ця мова наче в краплі води відбивається у "звуковому супроводі", під який знімали сепарський прапор у Новій Гусарівці: "Під@рский флаг нужно срезать. В Новой Гусаровке. На тризубі флаг під@рский. О, пішов в ср@ку. Слава Україні! Героям слава!"...

Як би не було прикро рафінованим інтелігентам, саме такі "суржикомовні" герої дають нам можливість творити високу українську культуру, формувати український історичний наратив, сперечатися про правдиву українську ідентичність та виселяти Булгакова з українського культурного простору...

І коли вчергове хтось вирішить здійняти мовний срач, просто згадайте, скільки російськомовних (так вже сталося, що батьки в дитинстві навчили їх говорити саме російською) поклали своє життя за вільну Україну. І скільки україномовних у цей час "пиляли" гуманітарку та бюджет.

Бо путін напав на нас точно не через утиски російської мови. Він не міг пережити, що в Україні кожному вільно обирати, якою мовою спілкуватися і що нею говорити. Зробивши ведмежу послугу "великому и могучему". Бо від початку великої війни українська остаточно стала мовою свободи, опору та гідності. І саме тому її принижує будь-який примус розмовляти нею.

Топ комментарии
+26
Та бляха муха, коли ви і вам подібні ратувальники "какаяразніца-оніжєтожєпатріоти" зрозумієте сутність цієї проблеми! Проблема не в тому, що хтось говорить російською зараз (от мій кум говорить російською - він наполовину росіянин і люто ненавидить кацапію і кацапів). Чи це проблема? Ні. АТОшники говорять російською. Чи це проблема? Ні. Проблема в тому, що російськомовна людина швидше за все вибере російськомовний контент в Ютубі, на ТБ, на новинному сайті. А це відкриває ворота для російської пропаганди та просякання симпатією до кацапського биту, способу життя тощо (всі ці серіали - Мєнти, з Охлобистіним пародія на доктора Хауса і т.п.). І от вже і Охлобистін вам подобається. І ви якось примирливо ставитеся до його фашистських висказувань. От вже подобаються геройські мєнти - то може і їхній СОБР та ОМОН складається з чудових хлопців. І так далі. Російськомовний (та і україномовний на Г+Г, наприклад) контент впливає на підсвідомість людей, особливо не дуже сильних розумом (а таких у нас за статистикою 73%), просто неймовірно. Хтось залишається патріотом, а хтось вже починає "какая разніца, вони теж люді". В мене он приклад дії російських серіалів та впливу "та просто на фоні зранку новини по Г+Г собі грають, а ми не звертаємо уваги" прямо на очах (кума моя). З патріотично налаштованої україномовної дівчини перетворилася на "російська мова - мова бізнесу" і ледь не проголосувала за Зє. Слава богу кум (той що наполовину російянин) їй мізки перед виборами вправив. Я від телебачення відмовився вже років 15 як. І всім раджу.
показать весь комментарий
08.09.2022 14:37 Ответить
+20
Автор продовжує збуджувати суспільство !

1. Дратує використання терміну "украинский проэкт" - це що, мантри про австрійський генштаб ?
2. Рашисти не залишили нам вибору - розмовляти мовою катів ?? Вивчати культуру країни- агресора ??
3. "Мы воюем не против русского языка, а против режима Путина" - блін ... то як би ж на нас напав Радбез рф у складі 15 осіб ! А то ж у нападі прямо і опосередковано приймають участь 500-700 тис. осіб. А уся держава, промисловість рф їх забезпечує.
4. Прошу автора не спрощувати проблему. Те про що він пише, є наслідком русифікації, а не наслідком украінізації.
5. О.Забужко усе життя говорить українською. І батьки її. Сильно сумніваюсь, що людина, яка думає українською буде розмовляти у стресових ситуаціях якось по-іншому.
показать весь комментарий
08.09.2022 17:19 Ответить
+19
Погано, що "так уж вышло". Хоч я і російськомовний, давно взяв собі за правило все наново написане - документи, замітки, розрахунки - робити українською.
Це збільшує загальну масу українського культурного продукту.
А вас до себе притягнула маса російського культурного продукту, яка зараз на два порядки вище за українську масу. От того і "так уж вышло".
Багатьох так само притягує, як і вас. Поки не будемо нарощувати українську культурну масу, російська продовжуватиме притягувати нових і нових наших співвітчизників.
показать весь комментарий
08.09.2022 15:41 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Знов цей "если нас никто не похвалит" ....
Як же ти вже всіх заїпав своїм скигленням...
Може тобі жінку собі знайти? Чи застрелься вже як справжній чоловік...
показать весь комментарий
08.09.2022 14:25 Ответить
Альо ! У нього є. Не наїзджайте.
показать весь комментарий
08.09.2022 16:51 Ответить
А не видно, що є.
показать весь комментарий
08.09.2022 16:52 Ответить
Автор написав спокійно і виважено хоч реально знаходиться в екстремальних умовах, а ти лежачі на дивані і весь якийсь дерганий. Прими заспокійливе
показать весь комментарий
08.09.2022 20:51 Ответить
Не в бровь, а в глаз. Я вот, например, написал книгу, цель которой - отвадить украинцев от эмиграции в Европу, то есть укрепить страну. Так уж вышло, что написал на русском (так как начал ее писать в 2018). Называется "Декаданс Европы, Ренессанс Украины". И наверное в половине случаев я слышал в свой адрес не благодарность за то, что в такое сложное для страны время я издаю патриотическую, важную для страны книгу, даю работу редакторам, корректору, верстальщику, редактору, а дежурное "чому не державною?".
показать весь комментарий
08.09.2022 14:27 Ответить
А що всі повинні тобі дякувати? Комусь потрібна твоя книга ,а комусь і нах не потрібен кацапський непотріб для малоросів.
показать весь комментарий
08.09.2022 14:31 Ответить
Погано, що "так уж вышло". Хоч я і російськомовний, давно взяв собі за правило все наново написане - документи, замітки, розрахунки - робити українською.
Це збільшує загальну масу українського культурного продукту.
А вас до себе притягнула маса російського культурного продукту, яка зараз на два порядки вище за українську масу. От того і "так уж вышло".
Багатьох так само притягує, як і вас. Поки не будемо нарощувати українську культурну масу, російська продовжуватиме притягувати нових і нових наших співвітчизників.
показать весь комментарий
08.09.2022 15:41 Ответить
А нахіба Ви її писали кацапською на четвертому році війни?! Кацапської макулатури нам і так вистачає.
показать весь комментарий
08.09.2022 15:57 Ответить
Нуу ... Для російськомовних ...
показать весь комментарий
08.09.2022 16:53 Ответить
А яке відношення мова твору має до війни?
показать весь комментарий
08.09.2022 19:37 Ответить
Пряме!
показать весь комментарий
08.09.2022 21:56 Ответить
Тобто якби на Україну напали англійці, всім свідомим українцям треба було б забути англійську, а якби напали іспанці, то забути іспанську, а коли б напали німці - перестати читати Гете й Ніцше мовою оригіналу? Така логіка виходить.
показать весь комментарий
08.09.2022 23:09 Ответить
Ви як дитя мале, таких елементарних речей не розуієте? Кацапська мова та культура - інструмент імперського поневолення України, кацапія веде багаторівневу імперську загарбницьку війну. До чого тут іспанська, німецька чи будь-яка інша мова?! Який відсоток культурного продукту цими мовами наявний у нас? - Явно не критичний. Культури Іспанії, Німеччини, Італії тощо та відповідні мови не становлять знаряддя колоніального знищення нашої культури та ідентичності! Саме тому щодо мовного питання нам не підходять канадська або часто згадувана швейцарська багатомовна модель, оскільки Швейцарію чи Канаду ніхто не намагається завоювати та знищити їх державність разом з культурою. Тому не треба відігравати роль "корисного ідіота" для кацапів і свідомо чи ні ставати інструментом їхньої культурної експансії. Москворотих авторів - на звалище історії, а кацапську літературу - на макулатуру, така вимога часу.
показать весь комментарий
09.09.2022 09:39 Ответить
Перекладіть свою книгу українською, і у вас буде більше читачів.
показать весь комментарий
08.09.2022 18:58 Ответить
Саме цим і займаюся. Але переклад, редактура, верстка й друк потребуватимуть як мінімум ще 3 місяці.
показать весь комментарий
08.09.2022 19:33 Ответить
Підлабузник зеблансько-єрмаковський, а скільки узкаязичних розікрали гуманітарки і скільки україномовних героїв полягли на полі бою. Якщо такий сміливий і свабодаязичний, то вночі на посту поп#зди на свинособачому.
показать весь комментарий
08.09.2022 14:29 Ответить
Мне аж рве від таких мерзот які роблять фотки для піару, і самі ж в цей час за фсбешні рублі всучують українцям кацапські наративи про українську мову.
показать весь комментарий
08.09.2022 14:35 Ответить
Продовжуєш розділяти українців під час війни. ЗА гроші чи по глупству
показать весь комментарий
08.09.2022 20:55 Ответить
По ********. Ніхто більше не буде терпіти скотоязичних малоросів ,які продовжують зневажати та знущатися з української мови і тих хто нею розмовляє. Так як в Білорусі де білоруську просто знищили - не буде.
показать весь комментарий
08.09.2022 21:02 Ответить
Та бляха муха, коли ви і вам подібні ратувальники "какаяразніца-оніжєтожєпатріоти" зрозумієте сутність цієї проблеми! Проблема не в тому, що хтось говорить російською зараз (от мій кум говорить російською - він наполовину росіянин і люто ненавидить кацапію і кацапів). Чи це проблема? Ні. АТОшники говорять російською. Чи це проблема? Ні. Проблема в тому, що російськомовна людина швидше за все вибере російськомовний контент в Ютубі, на ТБ, на новинному сайті. А це відкриває ворота для російської пропаганди та просякання симпатією до кацапського биту, способу життя тощо (всі ці серіали - Мєнти, з Охлобистіним пародія на доктора Хауса і т.п.). І от вже і Охлобистін вам подобається. І ви якось примирливо ставитеся до його фашистських висказувань. От вже подобаються геройські мєнти - то може і їхній СОБР та ОМОН складається з чудових хлопців. І так далі. Російськомовний (та і україномовний на Г+Г, наприклад) контент впливає на підсвідомість людей, особливо не дуже сильних розумом (а таких у нас за статистикою 73%), просто неймовірно. Хтось залишається патріотом, а хтось вже починає "какая разніца, вони теж люді". В мене он приклад дії російських серіалів та впливу "та просто на фоні зранку новини по Г+Г собі грають, а ми не звертаємо уваги" прямо на очах (кума моя). З патріотично налаштованої україномовної дівчини перетворилася на "російська мова - мова бізнесу" і ледь не проголосувала за Зє. Слава богу кум (той що наполовину російянин) їй мізки перед виборами вправив. Я від телебачення відмовився вже років 15 як. І всім раджу.
показать весь комментарий
08.09.2022 14:37 Ответить
Нажаль ... Розмови російською створюють фон у суспільстві.
Моя родичка каже: "А я украинский в своей среде не слышу. Поэтому не перехожу."
показать весь комментарий
08.09.2022 16:58 Ответить
Не знаю. Я в Києві зараз чую значно більше української, ніж раніше.
показать весь комментарий
08.09.2022 17:27 Ответить
Так, більше. Але ...
показать весь комментарий
08.09.2022 17:40 Ответить
Недостатньо. Згоден на 100%. Все ще багато кацапською говорять. У менебула купа російськомовних знайомих та друзів - за виключенням двох всі намагаються українською говорити. Але з тими двома я говорю українською . Я взагалі, російською говорю лише з однією людиною по роботі. Росіянин, який ще 15 років назад до Німеччини переїхав. І він або російською, або німецькою. А я німецьку ще не знаю, то говоримо російською. Все частіше в мене українізми починають проскакувати і потрібен час на пригадування потрібного слова. Хоча десь років до 16 (30 років назад) сім'я була російськомовна у мене. А потім в один день вирішили говорити українською і все .
показать весь комментарий
08.09.2022 17:49 Ответить
А я звернув увагу на те, що люди з якими я раніш завжди говорив російською, і якщо я зараз починаю говорити з ними українською, то вони як правило переходять на українську і іноді таку чудову українську, що аж дивуєшься. В цікавий час живимо.
Головне без істерик і все буде українською.)
показать весь комментарий
08.09.2022 21:02 Ответить
Доречі, знайти україномовні ресурси в інтернеті - ще та задачка. На запити українською мовою гугл видає... російські сайти. Більшість ресурсів інтернету - російські, або російськомовні. Часто на український ресурс потрапляеш через якісь чужі посилання, а не через пошук.
показать весь комментарий
08.09.2022 17:06 Ответить
Це правда, що українських ресурсів менше. Але мені, наприклад, Гугл видає в більшості український контент. І знайти можна майже що-завгодно українською. Поради. Перше, ви маєте бути залогінена в Хром і шукати українською. З часом буде все більше саме українських ресурсів, якщо ви будете саме на них переходити. Гугл вивчає вашу поведінку та преференції. Ну і ніякої Вінди чи телефона російською мовою. Має бути або українська, або англійська (як у мене). Бо досить часто люди дивуються, чому їм пропонуються російські сайти, а у самих в телефоні виставлена російська мова. як мова системи. Чи Віндовс російською.
показать весь комментарий
08.09.2022 17:32 Ответить
+5
показать весь комментарий
08.09.2022 17:41 Ответить
Вперше за кілька років погоджуюсь з автором. Свобода - це найвища ціність. Чеченці у своєї Чечні під керівництвом кадирки мають можливість розмовляти рідною мовою, але, хіба за це вони воювали у 90-х?
Звичайно, кадирка не воював, але ж батько його брав участь і війні.
показать весь комментарий
08.09.2022 15:46 Ответить
все складніше, ніж просто свобода, а автор щось досить часто впадає в маніпуляцію в своїх дописах.

З Декларації незалежності США:
"...Ми виходимо з тієї самоочевидної істини, що всі люди створені рівними і наділені їх Творцем певними невідчужуваними правами, до яких належать життя, свобода і прагнення до щастя. Для забезпечення цих прав людьми засновуються уряди, які черпають свої законні повноваження за згодою керованих...".

Отже потрібно не тільки свобода і вона аж ніяк не перша чи головніша.

Невідчужуваними та вродженими правами людини названо три: життя, свободу і прагнення щастя, але ці права не ранжовані за рівнем їх важливості в людини. Життя названо першим, і це природно, оскільки без життя зникає сам суб'єкт прав людини - зникає людина.

Тому виникає питання, що важливіше: свобода чи життя? Фундатори США відповіли - життя головніше, однак важливим ще є крім життя і свободи і ЩАСТЯ. Що таке щастя пошукаєте самостійно, однак скажу ще таке: для справжнього українця щастя, це коли ти, твої діти вільно розмовляють рідною мовою і живіть в українському середовищі.
показать весь комментарий
08.09.2022 16:04 Ответить
блаЗЄнський "друзенко" -- невиліковний маніпулятор. Тьху!
показать весь комментарий
08.09.2022 15:49 Ответить
А потрібно бути їстінним арійцем і адептом сівочолого
показать весь комментарий
08.09.2022 21:08 Ответить
Ні. Найголовніше -- це не бути таким недоумком, як "сєрґєй_ґалузін". Це, як кажуть математики -- необхідна й достатня умови.
показать весь комментарий
08.09.2022 21:24 Ответить
Ну, що ж, дамо всім воювавшим і постраджалим право і далі не вчити українську мову, бо їм так удобнєє.
А україномовні мають право не розуміти російську ! І що буде ?
Мова є маркер території, атрибут держави і потужна зброя.
Автор ідіот, або ворожий агент під прикриттям.
показать весь комментарий
08.09.2022 15:56 Ответить
а нєт-нєт... вони дозволяють собі мати расєйську мову, расєйський контент і середовище, що б було добре жити, а ви, україномовні зобов'язані знати москальську мову, щоб з такими от патріотами спілкуватись.

Вони не агенти, вони в душі імперіалісти і москальські шовіністи одночасно, навіть якщо цього не визнають або й заперечують. Бо що ж та українська мова? - мова селюків і меншовартісних "людішєк", а ми же "городская інтєлєгенція".
показать весь комментарий
08.09.2022 16:10 Ответить
небажання усвідомлювати що в Україні проживає 7-13 млн етнічних росіян і ще 15-20 млн російськомовних малоросів дало козирі ******* у його пропаганді і розв'язуванні війни.
показать весь комментарий
08.09.2022 17:40 Ответить
тобто виходить, що нехай і одні і другі будуть? нехай москальська мова і їхнє середовище функціонує і процвітає, бо ***** напало зі своїми кацапами? Ні, дорогенькі, мало того, що вчіть українську мову, хто не знає (для тих, яких колись було буцімто 7-13 млн, хоча статистика інші цифри наводить), а ті, котрі скацапщені, то давайте, тужтесь і згадуйте мову своєї пращурів, та й ще не далеких, бо виглядає, що ви ліниві, а то й деякі ще й тупі.
показать весь комментарий
08.09.2022 19:31 Ответить
І це пише чолов'яга який соромиться написати своє імя рідною мовою?
хлопче, здається мені що або працюєш на х@йла, або якийсь тупий. Розділяти українців і особливо під час війни улюблена стратегія ФСБ.
показать весь комментарий
08.09.2022 21:14 Ответить
досить тут наганяти про фсб... краще про ОП розкажи... А моє ім'я дійсно таке, правда прізвище дещо змінене, я етнічний німець 50%, поляк 25% і українець 25%, однак я вважаю себе українців і виріс в українському середовищі, а діти мої українці?

І українців ніхто не розділить, а ось про малоросів і кацапів потрібно нагадувати завжди. Чи ти вирішив, що написав текст українською мовою і став супер-пупер українцем? Про це потрібно писати ЗАВЖДИ: і під час війни і після неї, бо такі, як ти, меншовартісні особи готові домовлятись про все, аби "ніхто нічого не дай бог не подумав" ...
показать весь комментарий
08.09.2022 21:26 Ответить
Як дістала ця пихата, неосвічена, графоманська консерва!
показать весь комментарий
08.09.2022 15:59 Ответить
Автор продовжує збуджувати суспільство !

1. Дратує використання терміну "украинский проэкт" - це що, мантри про австрійський генштаб ?
2. Рашисти не залишили нам вибору - розмовляти мовою катів ?? Вивчати культуру країни- агресора ??
3. "Мы воюем не против русского языка, а против режима Путина" - блін ... то як би ж на нас напав Радбез рф у складі 15 осіб ! А то ж у нападі прямо і опосередковано приймають участь 500-700 тис. осіб. А уся держава, промисловість рф їх забезпечує.
4. Прошу автора не спрощувати проблему. Те про що він пише, є наслідком русифікації, а не наслідком украінізації.
5. О.Забужко усе життя говорить українською. І батьки її. Сильно сумніваюсь, що людина, яка думає українською буде розмовляти у стресових ситуаціях якось по-іншому.
показать весь комментарий
08.09.2022 17:19 Ответить
...мантри про австрійський генштаб...

показать весь комментарий
08.09.2022 18:57 Ответить
Як би ж то тільки 500-700 тисяч! Це тільки заслані до нас фаршики та їх родини, що безумовно схвалюють це, ну може + та частина армії, що віповідає за логістику на території запорєбрика, воєнкомати, + якісь інженегри на оборонних підприємствах. А якщо брати до уваги і простих работяг-хануріків на цих прідприємствах, залізничників? А якщо брати до уваги і всю рашистську наволоч, що хоч 1-2 раза постила "зетку" у себе в соцмережах, лайкала пропагандонські гєббєльсовські висери - тим самим надихаючи чергову порцію озброєного лайна йти вбивати українців? Тоді буде разів так в 150 побільше...
показать весь комментарий
08.09.2022 20:08 Ответить
Херсон_це_Україна!

@Irina61032137

·

https://twitter.com/Irina61032137/status/1567600195533250560 19 ч

В раша-школах Херсона за звернення учня до вчителя українською мовою (за звичкою) відразу ставлять "2".Нічого тут рідною мовою розмовляти.https://twitter.com/hashtag/%D0%A5%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD?src=hashtag_click #Херсон
показать весь комментарий
08.09.2022 18:16 Ответить
Діти та їх батьки запам'ятають ці знущання надовго. З рашистів брати приклад не слід
показать весь комментарий
08.09.2022 21:18 Ответить
хтось запам'ятає, а хтось стане руське якщо окупація продовжиться.

Ось такими і набагато жорстокішими діями і проводилася русифікація України
показать весь комментарий
08.09.2022 21:26 Ответить
Виглядає так, що аффтар у мовному питанні пропонує залишити все так, як є (на малюнку нижче). Так, як воно було ще за часів РаZZєйскай Імпєріі та Совка. Те, з чим ми прийшли до незалежності 1991 року. І у чому досі борсаємось, як у лайні. Те ж саме (але дещо іншими словами) проповідують і "царь-батюшка" Акакаяразніца™, і "слуга" Потураєв.

показать весь комментарий
08.09.2022 18:45 Ответить
Таке враження, що цьому Друзенку нех. робити. Як і його "бойовому побратиму" Стеблюку.. Фотосесії і монологи.
показать весь комментарий
08.09.2022 19:05 Ответить
Бо піар і формування навколо себе відповідних груп населення. Це все робиться не просто так. Готуються до майбутніх виборів в ОП. Намацують шляхи консолідації тих чи інших груп населення
показать весь комментарий
08.09.2022 19:35 Ответить
_Знову "какая разница" рашиська чума чи "русский мир" приходить "захищати" туди де домінує рус. язик ось Маріуполь ,Волноваху "захистили".Не думаю що ті російськомовні за те що б тут панувала російська ,ганба такому автору .
показать весь комментарий
08.09.2022 19:58 Ответить
Фуйло напав тому що "Він не міг пережити, що в Україні кожному вільно обирати, якою мовою спілкуватися і що нею говорити."
Якая фуйня.
Напав тому що хоче захопити нашу землю нас вбити і заселити сюди ординський скот.
Яка мова?
Це якийсь звіздец. До сих пір не зрозуміти цього і продовжувати нести херню.
показать весь комментарий
08.09.2022 19:58 Ответить
якщо в Україні не стане всього українського то російськомовним начебто патріотам не буде за що воювати бо не буде ніяких відмінностей з росією.

тому будь-які розмови про російську в Україні це допомога ворогу, який постійно педалює тему що тут живуть російськомовні а українці у них в гостях а не навпаки.
показать весь комментарий
08.09.2022 20:27 Ответить
Чотири букви та дві цифри, скажіть, а як же ірландці, які в ********* світі розмовляють англійською, бо ірландська майже втрачена і при тому п@здять англійців і ******* свою батьківщину Ірландію? Хіба ви цього не знаєте
показать весь комментарий
08.09.2022 21:24 Ответить
А нічого, що такий культурний феномен як ірландська мова втрачений?! Нехай і з українською так буде?! Ірландці просто лохи, коли вирішили, що має залишитися мова, яка переможе в конкурентній боротьбі. Наші корисні ідіоти і відверті вороги вже озвучували такі побажання щодо української і московської. Це після століть притлумлення мови автохтонів колонізаторами.
показать весь комментарий
08.09.2022 22:24 Ответить
пане гей галузин, протистояння ірландців мертве, ІРА розпущена, все перейшло на рівень пабів, де за кухлем пива протистоять англійцям.

ірландці молоді зрікаються ірландської мови а свою ідентифікацію визначають як змосковщені малороси - У МІНЯ БАБУШКА УКРАІНКАЙ БИЛА.
показать весь комментарий
09.09.2022 00:10 Ответить
Закріпити колоніальний статус української мови. "Так історічєскі слажилось". А нічого, що в тих, у кого "рідна" московська, дід-баба рідною мали українську?! А потім окупанти все переламали на своє. Креольство і стало причиною війни, бо було причиною такого вибору на виборах у найвищу владу.
показать весь комментарий
08.09.2022 20:39 Ответить
Пане Друзенко, за ПДМШ дякуємо! І Вашій дружині, яку Ви інколи згадуєте, теж. Заслужили. Сумнівів немає.
До інтелектуалів Вам, на мою думку, зараховувати Себе зарано. Хіба що у вузькому значенні цього слова. Просто ерудована людина.
Про мову. От тут Ви уже виглядаєте корисним ідіотом. Навіть важко сказати чиїм. Ви стаєте лідером-інтелектуалом ватного середовища, яке ні за інтелектом, ні за незаідеологізованою освітою, ні, головне, за людською моральністю не вирізняється.
Ні, все правда про суржик і російські матюки генералів і бійців в окопах.
І не треба вказувати їм на це. Мова іде про завтра і майбутнє України.
Про будівництво Держави Україна. Українські генерали і офіцери будуть добре знати українську мову, і англійську, щоб за кордоном постажуватися.
Випускники шкіл володітимуть першою і другою, щоб навчатися в українських та зарубіжних вузах. Українська культура буде абсолютно переважаючою на усій території держави. Інші мови і культури, звичайно, теж будуть існувати і розвиватись: ми не росія.
Зараз, коли російськомовні українці принципово переходять на українську, читати Ваші міркування особливо неприємно.
Зустрічав російськомовних українців з донеччини, що ідентифікують себе "ми же русскіє". І у важкі для держави часи вони завжди готові слухати про "один народ" і як гарно у росії.
показать весь комментарий
08.09.2022 20:53 Ответить
автор диктант написав на пятьорку.

все простіше.

"українець не той в кого батьки українці, а в кого діти українці".

а що таке бути українцем ? послухайте хіба Братів Капранових, вони там порівнюють генерала Міхала Чайковського (того самого що був турецьким візирем) та композитора Пєтра Чайковського, і роблять дуже точні висновки.
показать весь комментарий
08.09.2022 20:56 Ответить
Треба виходити з того, що українськомовні - а я перейшов на українську мову, мабуть, з дев'ятого чи десятого місяця, а до того зовсім не міг говорити, в Україні мають право не знати жодної іншої мови, окрім української. І друге. Головне не так, як Ви розмовляєте, а те, як розмовляють та/чи розмовлятимуть Ваші діти! Ось дві аксіоми. З них виходимо!
показать весь комментарий
08.09.2022 21:38 Ответить
Вот именно что ты траблмейкер.Выбрали в 2019 "трабла" и тепер расплачивается вся страна.
показать весь комментарий
08.09.2022 22:02 Ответить
Додам.

Якщо подивитися відео з фронту, часто чується українська мова. Так, з матюками, але якщо боєць думає українською, то і говорить українською. Мало того, відчувається, що він не знає російської.

У мене деякі старші родичі дійсно погано говорять російською.
показать весь комментарий
08.09.2022 22:42 Ответить
На фронті частина вояків розмовляє українською, частина російською, частина суржиком, а більша частина - матюками. Чи означає це те, що ми маємо толерувати матюки в цивільному житті, вживати їх публічно, вчити дітей, використовувати в офіційних документах?
показать весь комментарий
08.09.2022 22:58 Ответить
Проблема не в тому хто якою мовою розмовляє, а в тому, як деякі підкреслюють та наполягають на темі - какая разница. Розмовляйте як вам зручно, але не пропагуйте цю маячню!
показать весь комментарий
08.09.2022 23:42 Ответить
Автор статті не вміє переконувати читачів. Це в нього негарно і грубо вийшло. "Приплів" мову і язик до перемог на фронті.
Непотрібно "херню" писати, що воюють, перемагають, полягли в бою тільки російськомовні , а крадуть гумдопомогу та "бюджет" тільки україномовні.
Автор статті сам "здійняв мовний срач". Ось його цитата; "І коли вчергове хтось вирішить здійняти мовний срач, просто згадайте, скільки російськомовних (так вже сталося, що батьки в дитинстві навчили їх говорити саме російською) поклали своє життя за вільну Україну. І скільки україномовних у цей час "пиляли" гуманітарку та бюджет. Джерело:

Та ще й з Оксана Забужко чимось завинила перед автором статті. Тим, що розмовляє і пише своєю рідною мовою?
Ми майже всі розмовляємо так, як нас навчили і примусили (суржиком). Наші діти і внуки - майбутнє України. Вони справжні українці. Діти розмовляють гарною українською мовою. Вони змушені будуть вільно розмовляти англійською мовою. А російська їм "на*ер нужна". Вибачте, рускій язик "без мата" не існує.
показать весь комментарий
08.09.2022 23:58 Ответить
Ну чому ж.Можна скористатися порадою Гєннадія,й згадати,скільки україномовних розкрадачів гуманітарки в наймасштабнішому мародерстві на Запоріжжі.
показать весь комментарий
09.09.2022 09:32 Ответить
Вам нужно этот вопрос задавать не в свете, кто как говорит, а что над украинцами нависла угроза геноцида.
Мы же не знаем планов Путина и его крокодилов - так я вам докладываю: они хотели превратить Украину в территорию концентрационных лагерей и 80% населения уничтожить.
Мы изза наивного неведения, укропской глупости, чтобы поспорить, что значит быть украинцев сохраняем бодрость духа и непонимаем, что Россия захотела уничтожить 80% населения)

Поймите, что это за война и в этом свете оценивайте предателей, колаборантов, которые сдают позиции за тысячу, батальон Монако, который вывел бабки заграницу и на шикарных курортах отдыхают, коррупционеров, которые ****** бабки даже во время войны или пиарятся на дырявых брониках.

Посмотрите видео Макрона, когда ему звонит Зеля - так это тотальная война? Растерянный Зеля говорит, да, тотальная война, сам не понимая, что это такое - это война на полное уничтожение.

А вы рассуждаете от праздности, вероятно, что означает быть украинцем - это станет ясно, когда украинцы исчезнут и феномен завершит гештальт, вот именно сейчас мы подошли к этому.

Спасибо западным союзникам, что нас поддерживают! Это война свободного мира и империи зла!
показать весь комментарий
09.09.2022 02:11 Ответить
А раз такой характер войны, то и россиянам он угрожает катастрофическими последствиями и это нужно им доносить.

Путин и его крокодилы угрожают всей России, угрожают вообще жизни на Земле - для них сто тысяч потерь это вообще без потерь, уничтожить 80% населения Украины это предварительное блюдо к главному.

Как Путин может таким веселым и беззаботным выходить к школьникам и нести чушь про резиновую попу, объясняя трудолюбие? Совсем собственное "вяличие" затмило крупицу мозгов)

Россиянам надо открывать глаза, но вряд ли это получится
показать весь комментарий
09.09.2022 02:57 Ответить
таке враження що люди давно не сперечались за "матерінської мови". може це привід посперечатись пригнічуючи людську гідність ? а саме так розуміють наші громадяни етнічні румуни - болгари - еліни - угорці - гагаузи - поляки - словаки - кримські татари - вірмени - грузини - азербайджанці - албанці - біларуси. про етнічних рускіх мова не йде але в спадок від радянської влади руська мова використовується саме вишезгаданими етносами нашої країни. і саме в свому середовищі на запитання вони можуть відповісти незрозумілою для вас своєю рідною мовою. і що станеться тоді ? ви хотіли спитати людину чи вихвалятися ???? і чому внутрішній туризм зника ? чи війна холодна що переросла в гарячу нічому не вчить людей в нашій країні .? інша річ з держслужбовцями. і з цього потрібно починати розмову про порозуміння. інакше нікому буде захищати країну
показать весь комментарий
09.09.2022 03:09 Ответить
Насправді все просто.Людина,що не знає,чи не користується державною мовою на 30-му !!!! році незалежності,-- дурень,або ворог.Навіть перебуваючи в окопах.
показать весь комментарий
09.09.2022 09:25 Ответить
Путін напав не лише через мову. Але ПЕРШЕ, ЩО ВІН РОБИТЬ, це знищує усе українське на захопленій території.
Мова - це код, через який Москва шукає І ЗНАХОДИТЬ собі рабів.
показать весь комментарий
09.09.2022 10:26 Ответить