12710 посетителей онлайн
3 074 47
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Від кухарок до генералок: жінки в армії відвойовують своє

жінки

Залишили вдома дітей, успішний бізнес, покинули навчання. Що готові захищати Батьківщину зі зброєю в руках - жінки довели і в 2014-ому, і в 2022-ому. Але між цими роками багато що змінилося. Захисниць побільшало, й ставлення до них в суспільстві в армії змінилося на краще. Чому так сталося?

За даними Міністерства оборони, жінок - військових в ЗСУ нині - близько 40 тисяч. І для багатьох з них переломним став 2018-й рік - коли Верховна Рада ухвалила закон щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків під час проходження військової служби. Тоді для жінок відкрили близько 60 бойових посад. До того звичною була ситуація, коли військовослужбовиця працювала снайперкою, а формально рахувалася кухаркою і отримувала відповідну зарплатню. Тепер жінка в армії може займати майже будь-яку бойову посаду. В Україні уже є чимало артилеристок, керівників гармат, снайперок. Є навіть інструкторки з глибоководного дайвінгу.

Поступово в армії стане більше жінок на керівних посадах. Вже зараз чимало дівчат навчаються у профільних ВНЗ, скоро вони отримають офіцерські звання. І далі буде кар’єрний ріст. Тому в перспективі Україна може отримати чимало генералок. Так вважає Оксана Григор’єва, радниця командувача Сухопутних військ з гендерних питань, і я щиро сподіваюся, що саме таке і буде. Нині в Україні - одиниці жінок обіймають посади такого високого рівня.

При цьому відсоток жінок-військових в армії - один з найвищих з-поміж країн - членів НАТО. Це 9 %, тоді як у Польщі та Данії – 7% та 8 % відповідно. Найбільше жінок нині в американській армії - 17 %.

Жінки в армії відвойовують собі місце на рівні із чоловіками. Одночасно з цим змінюється на краще і ставлення суспільства до жінки в армії. Раніше нормою були мізогінні прояви на кшталт, "А що жінка в тій армії буде робити?". Зараз, на щастя, таких голосів майже немає.

Повномасштабна війна в Україні продемонструвала, що захист країни - справа кожного з нас. Кожен, хто готовий захищати країну, - важливий. Незалежно від того, чи то чоловік, чи жінка, чи людина з інвалідністю.

З початком повномасштабної війни склад армії кардинально змінився. До Збройних Сил прийшли багато людей, які не планували бути військовими, це були представники різних професій, з різних цивільних галузей. До зброї стало багато людей, яких не дивує, що жінка може обіймати керівну посаду. Тому жінкам в армії вже менше потрібно доводити свою спроможність виконувати складні задачі.

Попри це, у суспільстві і досі існують потужні стереотипи щодо сучасних захисниць і захисників. Зокрема, щодо того, хто нас захищає. Так, 30% населення України і досі вважають, що ветерани - це тільки про тих, хто брав участь у Другій світовій війні. Це з’ясувалося під час цьогорічного дослідження Українського ветеранського фонду, яке провела соціологічна група "Рейтинг". Ця майже третина населення досі не усвідомлює, що ветеран чи ветеранка - це вчорашній захисник чи захисниця, часто дуже молодий. І що молода дівчина 25-ти років, яка крокує вулицями рідного містечка, може мати статус учасника бойових дій.

Жінка в сучасній українській армії - це, передусім, солдатка або офіцерка, яка ціною власної безпеки захищає від небезпеки кожного з нас. Щодня вона доводить своєю відданістю Батьківщині і професіоналізмом, що має право на таку само повагу у підтримку з боку держави і суспільства, як і будь-який інший чоловік в армії. Вона також має право обирати, ким їй бути - кухаркою, психологом чи снайперкою. Ця свобода вибору - це не про права жінки в армії, а про права людини у державі. Про ті права, які ми як країна захищаємо у війни Росії проти України. І ці права ми зобов’язані гарантувати кожному захиснику і захисниці, які вступили до лас Збройних Сил.

Топ комментарии
+8
Шановна авторка статті , без образ , але я не прибічник жінок в бойових частинах .Тил , забезпечення , госпіталя але не на передовій , і нажаль в наших реаліях більшість жінок на посадах в армії це дружини старших офіцерів .Корупція і кумівство процвітає .До речі : з 2014 року до 2019 року у нас було 9600 жінок зі статусом УБД , при тому що на передовій жінки -військові це була велика рідкість .
показать весь комментарий
10.01.2023 15:48 Ответить
+4
все чудово, але коли читаєш скандали з "пресофіцерками" в Парижі то на думці зовсім інше. А ще "генералісімус" Безугла що шляється по військовим підрозділам та роздає вказівки бойовим командирам...
показать весь комментарий
10.01.2023 16:16 Ответить
+4
Жінка в армії дуже часто сприймається як прояв гендерної рівності, задля чого прихільники цієї рівності намагаються досягнути якогось умовного відсотка, щось на кшталт: в нас вже 9% жінок в армії! Але я хотів би стримати прихільників гендерної рівності, бо бездумне досягнення відсотка знекровлює армію і зменшує бойові можливості підрозділу. Приклад: жінка-водій та завдання поміняти колесо на КРАЗі, самостійно. Або жінка-стрілець, яка має нести вагу 40% від власної та успішно виконувати бойове завдання. Нагадаю, що середня жінка важить менше середнього чоловіка, отже жінка, здебільшого, не здатна нести необхідну вагу (захист, зброя, БК). Отже, армії потрібна ефективна бойова одиниця і фактично ми отримаємо жінку, яка дуже мало відрізняється від чоловіка, має вагу 90-100 кг, здатна вести ближній бій, переносити стовбури для бліндажа, окопуватися.... таку собі "шпалоукладницю". Якщо це мета жінок, то, як на мене, захисники "генлдерної рівності" рухаються не в тому напрямку. До того ж, якщо ми говоримо про рівні можливості, то маємо казати і про рівні вимоги до чоловиків та жінок, чого, насправді, не буває. Додати до цього різні ментальні та емоційні природні здібності (без жодного натяку на приниження) і результатом буде імітація процесу, оплески з боку грантодавців, ослаблена армія.
показать весь комментарий
10.01.2023 17:33 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Стаття блогера-в якійсь мірі і викриття і відкриття.Звичайно ,при совкові було зрозуміло,наприклад у спорті.У "нас" професії спортсмен-не існує.Футболісти були ,як з "Динамо"-всі міліціонери,якщо з ЦСКА-військовослужбовці,парикмахери,тренери-від 16 років,а то і молодше."Проклятий" совок...Але діючий снайпер-числиться поваром?Це ще як?Прямо якесь одкровення...А це для кого така таємничість?Чи десь є такі самі НОКи,чи Олімпіади для "любителів"?
показать весь комментарий
10.01.2023 14:59 Ответить
Шановна авторка статті , без образ , але я не прибічник жінок в бойових частинах .Тил , забезпечення , госпіталя але не на передовій , і нажаль в наших реаліях більшість жінок на посадах в армії це дружини старших офіцерів .Корупція і кумівство процвітає .До речі : з 2014 року до 2019 року у нас було 9600 жінок зі статусом УБД , при тому що на передовій жінки -військові це була велика рідкість .
показать весь комментарий
10.01.2023 15:48 Ответить
"Жінки довели", "права жінок", яка коротка память, при совку ті жінки самі тягали шпали на залізницях, працювали на будівництвах нарівну з чоловіками і від них мало чим відрізнялись ... Питання в тому щоб зрівнятися з чоловіками чи як. Тоді треба враховувати що і робити прийдеться все те саме що і більщість чоловіків - пивнуха, бійки, загули та інш
Війна це не місце для жінок, у війни не жіноче лице, це визнає увесь світ, не вистачало ще жінок з ПТРС, звісно без медсестер і інших спеціальностей на війні ніяк, але снайпер ...
В совку це була норма, бо так партія сказала, а тут у жінки є вибір і суватись в цей гній війни задля того щоб комусь щось довести, це нерозумно. Навіть в Ізраілі жінок не ставлять на передні позиції разом з чоловіками, бо бережуть, а у нас Зе клоун не був в армії і по суті зве жінок воювати.
показать весь комментарий
10.01.2023 15:54 Ответить
А жінка може керувати дроном? Чи працювати там де не потрібна фізична сила нарівні з чоловіком?що отак ******* за жінок усе вирішувати наче турбуються за них.є здоровий глузд, де є велика фізична сила там жінкам немає сенсу.так вони туди самі не підуть.а там де достатньо витривалості
то багато жінок чоловіків обскачуть,бо пиво роками не бухають .
До того ж треба враховувати що совкова армія любила важке та дубове.а частина ******** техніки має більш досконале обслуговування.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:08 Ответить
А жінка може керувати дроном?

То сам у жінки спитай, все інше читай більш вдумливо, про снайперів також.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:12 Ответить
https://defence-line.org/2023/01/volonterka-tak-kto-v-mire-drakon/
показать весь комментарий
12.01.2023 10:38 Ответить
все чудово, але коли читаєш скандали з "пресофіцерками" в Парижі то на думці зовсім інше. А ще "генералісімус" Безугла що шляється по військовим підрозділам та роздає вказівки бойовим командирам...
показать весь комментарий
10.01.2023 16:16 Ответить
А до чого тут жінка до шл..ри?
показать весь комментарий
10.01.2023 21:02 Ответить
до того що у нас війна і на фронті гинуть найкращі, і часто гинуть тому з ось такі "профі" як Безугла керують військовими та здають позиції ворогу.
показать весь комментарий
11.01.2023 10:00 Ответить
Дивно що классних дівчат ви зрівнюєте з безуглою
показать весь комментарий
12.01.2023 10:41 Ответить
Жінка в армії дуже часто сприймається як прояв гендерної рівності, задля чого прихільники цієї рівності намагаються досягнути якогось умовного відсотка, щось на кшталт: в нас вже 9% жінок в армії! Але я хотів би стримати прихільників гендерної рівності, бо бездумне досягнення відсотка знекровлює армію і зменшує бойові можливості підрозділу. Приклад: жінка-водій та завдання поміняти колесо на КРАЗі, самостійно. Або жінка-стрілець, яка має нести вагу 40% від власної та успішно виконувати бойове завдання. Нагадаю, що середня жінка важить менше середнього чоловіка, отже жінка, здебільшого, не здатна нести необхідну вагу (захист, зброя, БК). Отже, армії потрібна ефективна бойова одиниця і фактично ми отримаємо жінку, яка дуже мало відрізняється від чоловіка, має вагу 90-100 кг, здатна вести ближній бій, переносити стовбури для бліндажа, окопуватися.... таку собі "шпалоукладницю". Якщо це мета жінок, то, як на мене, захисники "генлдерної рівності" рухаються не в тому напрямку. До того ж, якщо ми говоримо про рівні можливості, то маємо казати і про рівні вимоги до чоловиків та жінок, чого, насправді, не буває. Додати до цього різні ментальні та емоційні природні здібності (без жодного натяку на приниження) і результатом буде імітація процесу, оплески з боку грантодавців, ослаблена армія.
показать весь комментарий
10.01.2023 17:33 Ответить
Тому і треба розуміти що можна жінкам ,а що ні.не кожен чоловік колесо в краза поміняє,так що? А навідницею чи командиром машини,-зможе жінка.а пілотом?а снайпером,а мінером ? Не треба пхати жінку в суто чоловічі професії,де чолрвічого-тільки груба сила,а потім казати,от бач не може жінка працювати в армії.ага ,а витягувати на собі солдата може,так ?
показать весь комментарий
10.01.2023 21:01 Ответить
Сам розумієш що пишеш чи ні
показать весь комментарий
10.01.2023 21:13 Ответить
Це дурне запитання чи у вас настрій такий?
показать весь комментарий
12.01.2023 10:40 Ответить
Згоден з авторкою. Взагалі, треба рівнятися на Ізраїль, особливо у безпекових питаннях, тому треба, як і там, зробити військову службу обов'язковою для жінок на загальних підставах.
показать весь комментарий
10.01.2023 18:03 Ответить
повна маячня. Тоді треба було кордони в лютому минулого року закрити для всіх. Не рівняйте Ізраїль з його населенням біля 9 млн із них ще 25% арабські народи і Україну. Жінки можуть служити і служать на контрактній основі і крапка. Бажаючих багато і багато служило навіть до війни в частинах звязку, ППО, медичних частинах. Ваші "гендери" лишіть для держслужби наприклад. То нічого робити як під час війни відпрацьовувати гроші з західних лівацьких фондів...
показать весь комментарий
10.01.2023 18:16 Ответить
Це ви собі залиште гендери, бо навпаки пропоную на них не ділити. Зараз в Україні приблизно 20-25 млн. населення, з 53 млн. на 1991 рік, і серед них повно не українців, так що повна паралель з Ізраїлем по демографії. Стосовно закриття кордонів для усіх, то тільки за. А стосовно держслужби, то там якраз переважна більшість жінок, бо у більшості держслужбовців заробітна платня на рівні мінімальної. Найкращий снайпер в історії Світових війн саме українка Павлюченко з 309 знищеними ворогами.
показать весь комментарий
10.01.2023 19:54 Ответить
Не треба на совок рівнятися, у той Павлюченко була не найкраща доля і шлях який ії привів на війну.
В Ізраілі не ставлять жінок на передові позиції поряд з чоловіками, бережуть.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:16 Ответить
З кінця 2022 року в Ізраїлі вже ставлять і навіть танки з жіночими екіпажами на передовій. Рівняюсь не на совок, а на Ізраїль.
показать весь комментарий
11.01.2023 05:29 Ответить
Шановний не захоплюйтесь політичними вкидами фемінстичної напрямку

показать весь комментарий
11.01.2023 13:49 Ответить
Шановний, не треба мені цитувати невідомо що, та ще яке стало неактуальним. З жовтня 2022 року вже і танки з жіночими екіпажами на лінії зіткнення, чого раніше не було. Хочуть однакові права, то хай служать, це не фемінізм, це називається свободою вибору. Можливо, авторка вирішила за всіх жінок, то, можливо їй самій би не завадило відслужити.
показать весь комментарий
12.01.2023 04:22 Ответить
Брєд скоріш за все, звідкіля така дика смажена качка, з якої преси
Ізраїль не Україна - жінок бережуть
показать весь комментарий
12.01.2023 13:15 Ответить
З свіжої ізраїльської преси, це ви любите старі архівні матеріали.
показать весь комментарий
12.01.2023 16:07 Ответить
Окрім ваших постів я не бачу ніякої ізраїльскої преси, де вона ?
Де публікації, де фото
показать весь комментарий
12.01.2023 16:18 Ответить
https://news.israelinfo.co.il/106470
показать весь комментарий
12.01.2023 16:33 Ответить
Вам би ще більше уважності, ціни б вам не було - в батальоні Каракаль 60% жінок було
12 років тому і службу свою він несе на кордоні Ізраїлю, в бойових діях участі не приймає


https://fakty.com.ua/ua/svit/20190313-vijna-z-zhinochym-oblychchyam-yak-prekrasna-stat-sluzhyt-v-armiyi-izrayilyu/

https://mil.in.ua/uk/articles/tsahal-z-seredyny/
показать весь комментарий
12.01.2023 17:18 Ответить
Будь ласка посилання не на 4-х річні і не на 12-річні джерела, і бажано на оригінальні, на ізраїльські, а не як в тому анекдоті: Чув я того Карузо, повна фігня! А де чув? Та мені Мойша наспівав.
показать весь комментарий
12.01.2023 21:16 Ответить
Друже ти анекдот ходячий - ти сам дав статтю про жіночий батальон, називається "Каракаль"
іншого немає, служать на кордоні і все, не сміши. Тепер служать на кордоні на танці, та ще з
2022 року 🤣
показать весь комментарий
13.01.2023 02:08 Ответить
Чиаємо уважно ще раз

https://mil.in.ua/uk/articles/tsahal-z-seredyny/ Ізраїль є єдиною країною в світі, в якій жінки проходять обов'язкову строкову службу. Строк їхньої служби складає два роки. Проте більшість жінок отримують відстрочку в зв'язку з вагітністю або релігійними переконаннями. Жінки майже не приймають участі в бойових діях. Вони служать здебільшого в артилерії або прикордонних військах.
показать весь комментарий
12.01.2023 13:20 Ответить
Це ви будьте уважними, цьому тексту більше 12 років, він 10 липня 2010.
показать весь комментарий
12.01.2023 16:04 Ответить

показать весь комментарий
12.01.2023 17:23 Ответить
Там усі кордони потенційна лінія зіткнення. https://isroe.co.il/peschanye-koshki-izrailya-batalon-karakal/ Не забувайте, що ті ж самі хасиди вважають, а це частина суспільства, що не повинні воювати не тільки жінки, а чоловіки, і вони дійсно не служать і воюють, а катаються до нас в Умань.
показать весь комментарий
12.01.2023 21:23 Ответить
Так це ж типова статейка, написана на замовлення гендерно-модифікованих соросят-грантожерів.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:20 Ответить
Передова - це кров , біль і піт . Це люті морози і шалена спека . Відморожені та відірвані кінцівки, ампутації , страшенні рани . Це бачити смерті і каліцтва - поруч. Чи потрібно це жінкам ? Особливо тим , що мають народжувати дітей? Як вони зможуть дати спокій і любов дитині після цих жахіть?

В тилу -так . Медсестри - так. Деякий невеликий відсоток жінок - амазонок - Які можуть вміють і хочуть воювати - так. Але не більше .

Гендерні казки - забавки мирного часу. Коли приходять важкі часи - біль ,бруд ,кров і каліцтва - несуть на собі чоловіки. Це не принижує жінку . Просто потрібно зрозуміти , що ми різні.
показать весь комментарий
10.01.2023 19:21 Ответить
Усе вірно,але як ви амазонку розпізнаєте?хай самі думають
показать весь комментарий
10.01.2023 20:55 Ответить
Ви їх не стримаєте - амазонки прорувуться при любих розкладах - рік назад познайомився з бабусею - 60 років - підполковник авіції - щотижня ще стрибала з парашутом..

Але це 1- 2% .
показать весь комментарий
10.01.2023 21:06 Ответить
Так навіщо стримувати? Є ж жінки яким навіть не придумаєш мирну справу причому статура жіноча,а не качка.є здоровий глузд,а заборона заснована на старих стереотипах зробить тільки гірше
показать весь комментарий
10.01.2023 21:12 Ответить
Хто і кого стримує ?
Жінки чекають добро щоб бути на рівних з чоловіками чи як
показать весь комментарий
10.01.2023 21:18 Ответить
До речі - це ще один доказ стосовно штучності теорії про рівність прав та обовязків чоловіків та жінок . Мовляв потрібно створити можливості . Чоловіча природа проявляється в тому - що чоловікові не потрібно створювати рівні можливості - він сам приходить -і творить собі можливості.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:28 Ответить
я згоден. Що є невелика кількість жінок. Але це кілька відсотків. Ніяких 50 чи 30 відсотків не може бути мови , навіть 10 це не реальна цифра. Я кажу про передок, а не тилові частини.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:24 Ответить
Брехня,з інвалідністю не беруть
показать весь комментарий
10.01.2023 20:47 Ответить
Тема LGBTQ і рад.фемінізму в цій статті розкрита недостатньо.
показать весь комментарий
10.01.2023 21:22 Ответить
Так, я не розумію. Жінки воювали в Другій світовій війні, жінки воювали в лавах УПА і тд. В чому саме полягає "гендерна прогресивність" ******** української армії на думку авторки? Що саме жінки "відвойовують своє"?
показать весь комментарий
10.01.2023 21:25 Ответить
ще до початку повномасштабного вторгнення дивився на Військову телебаченні України репортаж.
знайду - скину. там йшлося, здається про морпіхів - жінок. їхній командир сам казав, що останне випробування, здається зі стовбуром дерева в болоті - жінки через надмірність не проходили. відмінності між чоловіком і жінкою очевидні. для армії потрібні - найкращі бійці.
якщо - це жінки я не бачу питань: 100% відстоків є кращі від мене.
питання визнання в мене чи на рівні народу вважаю закритим!
питання, що мене непокоє: а чи має держава потім компенсувати втрачене здоров'я жінки?
гадаю, що так. тоді про що йдеться? Військо - це логічна та ефективна структура за визначенням.
витрачати зайві кошти не ефективно. навіщо забивати цвяхи пилкою коли є молоток?
ми - любимо нашіх жінок!
показать весь комментарий
12.01.2023 12:05 Ответить