6405 посетителей онлайн
11 228 46
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Фортеця Бахмут чи ще один котел

Фортеця Бахмут чи ще один котел

Сьогодні відвідала околиці Бахмуту. Місто охоплене вогнем бою, що не припиняється ні на хвилину. ЗСУ вже 7 місяців героїчно тримають оборону. За цей час можна стверджувати, що задача операції в Бахмуті досягнута - понад 30 тисяч особового складу російських військ та приватної військової компанії “група вагнера”, а також величезна кількість воєнної техніки навіки залишилися в місті.

Проте, оперативна обстановка у Бахмуті складна.

ЗСУ наразі контролюють квартали вщент зруйнованого міста, де не залишилось жодного вцілілого будинку.

Навіть дивлячись на карти, які є у відкритому доступі, абсолютно зрозуміло, що ділянки доріг які ведуть до Бахмуту зараз знаходяться під вогневим впливом противника. В подальшому, за умови більш інтенсивних наступальних дій ворога забезпечення наших підрозділів у Бахмуті боєприпасами та навіть їжею і водою буде неможливим.

 Західна розвідка вже неодноразово натякала, що за Бахмут триматись не варто. Так, авторитетний Інститут вивчення війни (ISW) у своїй аналітиці неодноразово підкреслював: «втрата Бахмуту не викликає великого оперативного чи стратегічного занепокоєння для України».

 Після віртуальної зустрічі Контактної групи з питань оборони України голова Пентагону Ллойд Остін висловився щодо ситуації навколо оборони міста:  «Гадаю, що його (міста Бахмут) значення радше символічне, ніж стратегічне і оперативне, і його падіння не обов’язково означатиме, що росіяни змінили хід битви».

 Пан Остін сказав, що якщо українські сили вирішать перебазуватись на захід від Бахмуту, він не розцінить це як стратегічну невдачу чи програш.

 Керівник Пентагону зазначає: «…я б вказав на те, що це президент Зеленський веде цю битву, і він буде говорити про те, що важливо, а що не важливо для його військ, і чи потрібно йому змінити позиції , чи залишитися в Бахмуті».

 «Це [зміна позицій] може означати і, ймовірно, означатиме, що він [Зеленський] позиціонує себе, щоб зберегти перевагу, і — тому я думаю, що це справжній ключ», — сказав глава Пентагону.

 Перекладаючи слова очільника Пентагону з дипломатичної на людську мову зазначу, що доктрина об'єднаних сил НАТО містить пункт про пріоритетність збереження життя особового складу. Якщо ми хочемо бути, а не здаватися натівською армією, маємо дотримуватись основних засад цієї доктрини та виконувати їх задля зміцнення нашого війська.

 Я не була військовою людиною до повномасштабного вторгнення. І хтось може сказати, що я не маю достатнього досвіду чи знань для того, аби висловлювати думку про рішення вищого військово-політичного керівництва, тож перед цією публікацією я поспілкувалась з чисельними більш досвідченими командирами, розвідниками, колишніми військовими армій наших західних союзників. Всі вони в один голос підтвердили мої припущення.

 Ворог, не рахуючи людських жертв направляє у Бахмут нові й нові ешелони живої сили своїх солдат та терористів-вагнерівців, будуючи загороджувальні споруди з тіл своїх загиблих. За даними розвідки НАТО росія втрачає поблизу Бахмуту у п'ятеро більше солдатів ніж ми. Але російське керівництво своїх втрат не рахує. Для них люди - «найдешевший» ресурс у цій війні.

 Для України все навпаки. Отримуючи від західних партнерів високотехнологічне та високоточне озброєння, основний ресурс який залежить від нас - це високомотивований, досвідчений та професійний особовий склад.

 Сьогодні воюють найкращі. Ті, хто 24 лютого добровільно взяв до рук зброю, аби захищати нашу Батьківщину. Кращих вже не буде! Кожен захисник України, кожен хто зараз на фронті незалежно від звання, посади чи підрозділу - Герої.

 Це означає що зараз для нас є три сценарії подальших дій:

  1.  Розширення логістичного коридору для посилення матеріально-технічного забезпечення наших військ у місті;
  2.  Відтягнення противника на інші напрямки, для чого вже зараз потрібен контрнаступ ЗСУ;
  3.  Перегрупування військ на більш вигідних позиціях на околицях Бахмуту.

Тут згадуються слова Сунь-Цзи - автора знаменитого трактату «Мистецтво війни», повторені Шарлем де Голем під час другої світової війни - «програна битва не означає програна війна».

Усі вищезазначені сценарії враховують і інформаційну війну, яку веде проти нас росія у медійному просторі. Адже якщо ворогу вдасться оточити Бахмут, як колись Маріуполь, тоді росіяни точно оголосять про свою «велику» перемогу. А це  не сприятиме посиленню бойового духу наших захисників на інших напрямках.

Це війна на виснаження і ми маємо зробити все можливе, щоб зберегти і акумулювати власні сили для подальшої боротьби.

 Тож вірю, що вище військово-політичне керівництво України прийме правильні рішення та врахує уроки історії.

Топ комментарии
+12
Рішення вже запізніло. Бо хтось з нашого боку теж вирішив погратись у "товарісча жюкова".
показать весь комментарий
17.03.2023 08:06 Ответить
+8
Вже складно зрозуміти чи дійсно Залужний командує, чи ОПа перехопила ініціативу.
показать весь комментарий
17.03.2023 15:04 Ответить
+7
Мабуть ніхто і не сував би носа у справи військових, якби не ситуація з Лисичанськом.
Тоді купа "експертів" парила із всіх прасок, що треба відійти із Северодонецька за річку, на більш зручні позиції в Лисичанськ, і там, з "панівних висот" іпашити орків "як в тирі". В результаті - Лисичанськ утримався 1 (один) тиждень.
Тут така сама історія - скільки протримається Часів Яр на "панівних висотах"? А за Часовим Яром Краматорськ і Слов'янськ. Поки що польова арта орків до них не достає. А як почне доставати, що буде? Правильно - два маленьких Маріка....
показать весь комментарий
17.03.2023 15:49 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Рішення вже запізніло. Бо хтось з нашого боку теж вирішив погратись у "товарісча жюкова".
показать весь комментарий
17.03.2023 08:06 Ответить
розумна теза бо ситуація зайшла в фазу що обидва варіанти - відхід (здача) і утримання (втрати) однаково погані.
показать весь комментарий
17.03.2023 16:26 Ответить
Хоча з іншого боку все-таки більше схоже на ар'єргардні бої і контрольований відступ. Як не вдасться підготувати контраступ, то наступним буде Часів Яр.
показать весь комментарий
17.03.2023 21:02 Ответить
Якщо залишити Бахмут, на новому місці (Авдіївці, наприклад) буде краще співвідношення втрат?
показать весь комментарий
17.03.2023 08:46 Ответить
В авдіївці ситуація вже нагадує Бахмут. По карті видно що там теж в кільце місто хочуть взяти
показать весь комментарий
17.03.2023 14:12 Ответить
Взявши Бахмут, вони миттю перемкнуться на Авдіївку, це очевидно.
показать весь комментарий
18.03.2023 08:15 Ответить
Зараз пані Буймістер впишуть в зрадниці, кацапське ІПСО і тому подібне. Як можна сумніватись у правильності рішеннь найвеличнішого? Але ж він сказав, що вирішено тримати Бахмут.
показать весь комментарий
17.03.2023 12:53 Ответить
Рішення утримувати Бахмут суто політичне, а не військове. Про це вже товсто натякають на заході, там вміють рахувати власні кошти (допомогу) і не хочуть брати участь у піар-проекті.
показать весь комментарий
17.03.2023 13:51 Ответить
Ще Буймістер тут не було зі своєю аналітікою
показать весь комментарий
17.03.2023 13:57 Ответить
Взагалі-то питання не в утриманні самого Бахмуту, а у тому, що його оточують.
показать весь комментарий
17.03.2023 14:01 Ответить
В Лисичанськ Безумна приїздила, тепер ще інша ***** Буймістер приперлася, хто їх туди пускає ?
показать весь комментарий
17.03.2023 14:22 Ответить
Хто це?
показать весь комментарий
17.03.2023 18:28 Ответить
Треба вже якось визначитись-або довіряємо Залужному і Генштабу-або рзводимо срач.А відосіки боневтіка то вважайте за своєрідне іпсо,воно ж дерьмакувате нарцисичне мале.
показать весь комментарий
17.03.2023 14:25 Ответить
Вже складно зрозуміти чи дійсно Залужний командує, чи ОПа перехопила ініціативу.
показать весь комментарий
17.03.2023 15:04 Ответить
Після "членкіня" не читав.
показать весь комментарий
17.03.2023 15:01 Ответить
Может хватит уже совать носы в дела военных?
показать весь комментарий
17.03.2023 15:17 Ответить
Це ви про боневтіка, єрмака чи безуглу?
показать весь комментарий
17.03.2023 17:13 Ответить
Про всех, кто суёт свой нос в дела военных.
показать весь комментарий
17.03.2023 17:14 Ответить
Чергова зє-***** Буймістер піариться на Бахмуті.
Чи не хоче попіаритись на закупівлі літнього одягу для ЗСУ? Чи на яйцях по 17 та яблуках по 51 гривні?
показать весь комментарий
17.03.2023 15:46 Ответить
Мабуть ніхто і не сував би носа у справи військових, якби не ситуація з Лисичанськом.
Тоді купа "експертів" парила із всіх прасок, що треба відійти із Северодонецька за річку, на більш зручні позиції в Лисичанськ, і там, з "панівних висот" іпашити орків "як в тирі". В результаті - Лисичанськ утримався 1 (один) тиждень.
Тут така сама історія - скільки протримається Часів Яр на "панівних висотах"? А за Часовим Яром Краматорськ і Слов'янськ. Поки що польова арта орків до них не достає. А як почне доставати, що буде? Правильно - два маленьких Маріка....
показать весь комментарий
17.03.2023 15:49 Ответить
Цікаво чому Остін та розвідка США кажуть що нам важко втримати Бахмут і краще відступити ? Не важливіше було б прямо сказати що хлопці, дуже шкода але у вас недостатньо дронів, БК для арти та мінометів, для того щоб втримувати місто, і навіть якщо ви відступите це не змінить ситуацію бо знову ж таки у противника є перевага у дронах і снарядах і ворог почне її використовувати під Часів Яром, Словянськом, Краматорськом. Доти поки ситуація зі снарядами не вирішиться, що б наші артилеристи вже вже знали куди складати БК, то ситуація завжди буде "важка але контрольована"...
показать весь комментарий
17.03.2023 16:42 Ответить
Никогда и нигде Остин (а через него и разведка США) не говорил, что лучше отступить. Все, что он говорил, уже несколько раз, и все, что говорят западные "аналитики" (те же разведчики), это то что потеря Бахмута не станет стратегическим поражением . Но держать город или отдать должен решать генштаб ВСУ.
показать весь комментарий
17.03.2023 22:47 Ответить
Членкиня, що з неї взяти..
показать весь комментарий
17.03.2023 19:01 Ответить
Не знаю, "котел" не "котел", а от казан 100-відсотково.
показать весь комментарий
17.03.2023 19:53 Ответить
Є кілька плюсів з цього допису : шкода український воїнів та кілька варіантів розвитку подій.А з мінусів,то це брати до уваги думку генерала не з Бахмуту,а зза океану.Не думаю,що Залужним хтось там керує.Він робить свою роботу,а в кожній роботі є свої ризики.Хотілося б взнати завтра,що наших вже давно там нема ,бо вони тихенько вийшли.Або,у зв'язку з проривом фронту у бік Мелітополя,москалі поспішно відходять з Бахмуту,де їх контратакують українські війська при допомозі "словацьких" Мігів.Але як буде,лиш їм там відомо.
показать весь комментарий
17.03.2023 20:01 Ответить
Ніякі Міги не будуть атакувати орду. Це винищувачі. Проти ворожої авіації. Такої ж по класу або нижчою.
показать весь комментарий
17.03.2023 20:54 Ответить
Шановний, не намагайтесь відповідальність за Бахмут перекласти з Офісу президента і зежополиза сирського на Залужного! ОП напряму керує через голову Залужного сирським!!!
показать весь комментарий
17.03.2023 23:06 Ответить
Це лиш припущення ваше.Я це стверджувати не берусь.
показать весь комментарий
18.03.2023 06:37 Ответить
Ви не військова людина, але для чогось переписали всі перестороги західних партнерів, які роблять висновки виключно з карт. До цього вони робили висновки, що Україні від 24 лютого три дні лишилося жити. Нас на понт не візьмеш.
показать весь комментарий
17.03.2023 20:35 Ответить
Дайте Боневтіку ще рік. Воно має право на помилку.
показать весь комментарий
17.03.2023 20:50 Ответить
Я об этом уже недели 2 пишу, с тех пор как вагнеры прям резко продвинулись за короткий срок. И постоянно вылазят дэбилкуватые диванные вояки с воплем, что так и до Львова можно отходить.

Из-за таких идиотов в том числе Зе-наполеончик чисто политически держится за Бахмут, боясь за свой трижды проклятый рейтинг и информационный негатив. Но в случае замыкания котла и первого, и второго будет больше.
А для меня это будет окончательным сигналом, что Залужный абсолютно незаслуженное фуфло.
показать весь комментарий
17.03.2023 21:41 Ответить
Не треба брехати на Залужного!
Обороною Бахмута керує зежополиз сирський, який напрямую виконує вказівки ОП !!! Ці дії ОП є злочин який має на меті знищення найбоєздатніших і патріотичних сил ЗСУ!
показать весь комментарий
17.03.2023 22:32 Ответить
Ну вот вы человек не дебилкуватый, и очевидно пишете не с львовского дивана, а с авдеевского окопа, не могли бы нам сказать, все таки до куда можно отступать? Где будет рубеж, через который кацап не пройдет ни до Львова ни даже до Винницы? Часов Яр? Краматорск? Константиновка? Днепр (река, не город)? И кто должен командовать, раз Залужный - фуфло?
показать весь комментарий
17.03.2023 22:55 Ответить
Понимаешь, объясню две простые истины.
В Бахмуте формируется котёл, трассы снабжения простреливаются.
В котле войска быстро будут уничтожены и взяты в плен. Мариуполь уже все забыли? Коротка же память...

Давай ещё раз, по полочкам, медленно и с расстановкой.
Бахмут уже гиблое дело. Вопрос удержания города уже не стоит. Падение его уже вопрос времени.
О том, что там идёт какой-то фантастически выгодный размен жизней не нужно рассказывать сказки. Там уже давно городские бои в условиях нехватки БК, проблемы со снабжением.

Итак, какой вывод можно сделать на основе всех этих факторов?
Стаять до паследнега!!!!! Нельзя же до Днепра отступать и даже до Краматорска!!!!

А мысль о том, что если так бездарно растрачивать жизни, то тот же Днепр можно будет потом и без боёв взять, так как защищать его некому будет, не приходит? Или люди у нас бесконечные? Ну да, а Гамерики оно конечно легче рассуждать, когда самого не призовут.

Вроде ж простые истины, а многим непонятно.
показать весь комментарий
18.03.2023 00:18 Ответить
послушай женщину, и сделай наоборот
показать весь комментарий
17.03.2023 21:43 Ответить
А скільки втрачається транспорту, майна та людей під час намагання постачати гарнізон Бахмуту? Всі дороги прострілюються. Дрони для корегування вогню в орків є. Там розбиті манини валяються кожні 50 метрів...
показать весь комментарий
17.03.2023 21:46 Ответить
каждый суслик в поле-агроном..верим в ЗСУ....
показать весь комментарий
17.03.2023 21:59 Ответить
можна стверджувати, що задача операції в Бахмуті досягнута."

Очередная сержантка запаса знает, что какая задача стоит у операции в Бахмуте. Ген. Залужный, человек, который вытащил на себе год войны, говорит, что в Бахмуте нужно держаться, но сержантка-депутатка с ним не согласна! Как отот ихний Шариков, пес с подворотни, был не согласен с обоими, Каутским и Энгельсом.
И тут же подключается толпа ********* - это все зеля!
Хочу спросить, что "зеля"? Писяграй заставил своего главкома, боевого генерала, известного и уважаемого на весь мир командующего, делать то, что он считает ненужным? И Залужный сцыкливо кинул руку под козырек и побежал исполнять? Вы совсем епанулись, панове?
показать весь комментарий
17.03.2023 22:37 Ответить
Обороною Бахмута керує Сирський який напряму отримує і виконує вказівки з ОП.
Судячи з числа дописів де намагаються перекласти відповідальність за Бахмут з Сирського на Залужного, можна не сумніватися що ОП почав спробу дискредитувати Залужного!
показать весь комментарий
17.03.2023 23:24 Ответить
Повний аналог ,,демянського котла" часів ввв.чи оп хоче а- ля 2 ударна армія власова,свій ,,м'ясний бор"?ментівсько- прокурорських батальонів на фронті ніколи не буде,бо то ж свої,а прості солдати, ну то ж ,,баби еще нарожают".зараз не вв ,і сталінгради не ,,актуальні",навіть при 1:5.бо генетичних алкашів на раші тьма.а нас по селах стільки чоловіків ,,повигрібали" ,що на трактори доведеться саджати чиновників та депутатів,іначе на осінь той ,,зерновий коридор" буде непотрібний,нічого не буде вивозити.
показать весь комментарий
18.03.2023 12:13 Ответить
Не панікуй. В нас на полях працює техніка з США і з десяток механізаторів обробляють цілі райони.
Тим паче що всі вони не із сіл а з міст і села навкруг бачили тільки на картах.
показать весь комментарий
18.03.2023 14:11 Ответить