5185 посетителей онлайн
40 589 35
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Війнонька крутиться - лавешка мутиться

ганна,колеснікова

Вчора я нарешті звільнилась з ТрО тож можу писати що думаю. Нічого не маю особистого до бійців ТрО. Навпаки, дуже поважаю тих, хто був добровольцем перших днів, бо це найбільш патріотично налаштовані громадяни.

Але якщо казати про концепцію, управління, то окрім кар'єрного росту офіцерам-пенсіонерам, ТрО принесло тільки горе в сім'ї простих цивілів.

Вся концепція застосування ТрО в умовах сучасної війни пішла по п*ді - нарізали окремих батальйонів, щоб можна було легко відривати від бригад, і затикати ними дірки в обороні разом з окремими стрілецькими батальйонами ЗСУ.

Вони створювались під одне, а використовуються як звичайні піхотні підрозділи, але придані. Без власної броні і техніки. На волонтерських пікапах. Це як легковим автомобілем поле орати.

Це приклад як можна угробіть ахуєнних вмотивованих бійців некомпетентним начальством.

Дурних втрат усюди у нас багато але ТрО це прям хімерно багато...

Ще після пів року року війни ми з Вовою вірили, що от зараз, нє ну от зараз ТрО піде на дембель, бо Лінія Бойового зіткнення вже зрозуміла. Вже нема потреби утримувати таку кількість військових в тилу. Ми в це свято вірили. Бо якщо ти не воюєш, але як в’язень маєшся у частині і сам собі не належиш, не можеш працювати як раніше - то воно морально знищує.

Зараз я вже розумію що не піде ТрО на дембель, а піде на м'ясо. Танцюра вже затвердив створення підрозділу з 900 штурмовиків на котрих буде 14(!) офіцерів. ТрО - це просто дуже дешева піхота. А також совок у традиціях (постсовєтська система менеджменту), де існує підкреслена субординація і вшанування формального статусу та відсутність зворотного зв’язку на потреби військових. Винятки це коли ви наближений. Але то вже інша розмова (та й в ЗСУ такого не менше).

ТрО це коли ти зустрічаєш своїх побратимів, дивишся в очі і бачиш що вони втомились жити в умовах невідомості і невпевненості. План розвитку батальону змінюється щодня. Сьогодні вони вчаться на штурмовиків , потім єблують пару місяців і чергують як вогнева група підтримки у разі пуску шахедів, потім тиждень чи два вчаться на пілота бпла, а потім "виживають" в останні дні Бахмута, кому повезе…

Топ комментарии
+19
ТРО взагалі з самого початку розвели, вони повинні були бути задіяні тількі в обороні своїх міст та селищ, а їх кинули штурмовиками в Бахмут. І це в принципі на майбутнє хрест на цьому виді збройних сил.
показать весь комментарий
09.10.2023 14:31 Ответить
+13
Я взагалі на сьогодні не розумію існування ТРО, як окремої сили. Ідея була зрозуміла - люди, які орієнтуються в своїх містах і місцевості і захищають їх. Результат - ведуть бої на фронті. Їх мінімум з початку 2023 потрібно було переводити в статус звичайних бригад ЗСУ.
Та ще і критика їх застосування на фронті, значних втрат (порівняно з ЗСУ), і сотні мільйонів гривень списаних в містах, ОДА, на начебто потреби ТРО, а насправді в корупційну прірву.
показать весь комментарий
09.10.2023 15:06 Ответить
+12
Так, ТРО це пробка якою українські горе-ломпасники затикають дірки на любому проміжку фронту де потрібно.
показать весь комментарий
09.10.2023 13:46 Ответить
Комментировать
Сортировать:
"не піде ТрО на дембель, а піде на м'ясо" - з самого початку створення іде на м'ясо.
показать весь комментарий
09.10.2023 12:42 Ответить
А як функціонує поліція охорони у воєнний час? Це коли придатні до служби, навчені і підготовлені бійці охороняють комерсантів ?
показать весь комментарий
09.10.2023 13:00 Ответить
а лавешка при чем к раззвиздяйству???
показать весь комментарий
09.10.2023 13:03 Ответить
Бо нараз йде розслідування про корупційні мутки. Є підозра, щоТанцюра разом з БЕБ мутить ке на «примусовому відчуженні» майна на одеській митниці. За схемою: 1. БЕБ накладає арешт на вантаж жіночого брендовооо одягу наприклад (кілька контейнерів з умовними Chanel, Fendi та LV. 2. Під патронатом Танцюри, військові частини роблять запит передати конфіскат на потреби ЗСУ. 3. БЕБ віддає, бо в нас вже «все для фронту». 4. Вантаж за певну сумму віддають власнику, а держава не отримує ввізне мито.
показать весь комментарий
09.10.2023 13:13 Ответить
Можливо, тому Танцюра вже «колишній» командувач.
Очевидно, з дня на день щось зʼявиться на цю тему..
показать весь комментарий
09.10.2023 20:42 Ответить
Вон так і створювалось... совєтський командир підрозділу пенсіонер та його команда у руля, зазвичай МВД, звідки там вміння воювати ? Хто розумів, той звільнився ще в березні 2022. Більшість підрозділів так і залишелось невнавченними. Звісно що є окремі виключення, але то виключення з правил.
показать весь комментарий
09.10.2023 13:05 Ответить
якщо нема загальної стратегії розвитку ЗСУ, то так воно й буде майже зі всіма - всі підуть на м'ясо...
показать весь комментарий
09.10.2023 13:15 Ответить
нет понимания, что армия - єто тяжела работа, побыть на 0 - не значит уметь воевать, совдепия, типа бери автомат-будешь бойцом, тро - это должны быть пенсионеры с берданками... а не в частях...
показать весь комментарий
09.10.2023 13:34 Ответить
Так, ТРО це пробка якою українські горе-ломпасники затикають дірки на любому проміжку фронту де потрібно.
показать весь комментарий
09.10.2023 13:46 Ответить
У нас називають ТрО просто розхідний матеріалом, бо держава в нас вкладає мінімум, тому утилізувати можна без зайвих емоцій
показать весь комментарий
09.10.2023 14:20 Ответить
🥲
показать весь комментарий
09.10.2023 15:39 Ответить
ТРО взагалі з самого початку розвели, вони повинні були бути задіяні тількі в обороні своїх міст та селищ, а їх кинули штурмовиками в Бахмут. І це в принципі на майбутнє хрест на цьому виді збройних сил.
показать весь комментарий
09.10.2023 14:31 Ответить
Спочатку ТРО кинули на Попасну, а не на Бахмут.
показать весь комментарий
10.10.2023 07:02 Ответить
Я взагалі на сьогодні не розумію існування ТРО, як окремої сили. Ідея була зрозуміла - люди, які орієнтуються в своїх містах і місцевості і захищають їх. Результат - ведуть бої на фронті. Їх мінімум з початку 2023 потрібно було переводити в статус звичайних бригад ЗСУ.
Та ще і критика їх застосування на фронті, значних втрат (порівняно з ЗСУ), і сотні мільйонів гривень списаних в містах, ОДА, на начебто потреби ТРО, а насправді в корупційну прірву.
показать весь комментарий
09.10.2023 15:06 Ответить
Все дуже просто, якщо б влада готувалася до війни, копали окопи всюди, будували захисні споруди, постійно проводили навчання та маневри вздовж усього кордону, то військові-контрактники не зазнали би великих втрат, і не було би потреби використовувати ТРО за межами їх областей.
Про що мова, якщо тільки 10 тисяч бійців Азову що базувалися в Маріуполі по своїй підготовці були варті 100 000 добровольців, що перший раз побачили автомат.
Всі проблеми випливають із помилок влади на початку війни.
показать весь комментарий
09.10.2023 21:08 Ответить
Воно начебто і так, але є багато різних моментів.
У влади/Генштабу, тощо, завжди свербіло б питання - є війна, а скажімо Івано-Франківська тероборона "не задіяна". Крім того, я так скажу - тривалий час, доводилось бачити патріотичні фотозвіти, на тему - "Тероборона провела навчання, тепер вона Ого-го!". Впевнений, такі ж доповіді ішли "нагору". Звісно в Генштабі швидко виникло питання - а навіщо мобілізувати, навчати, якщо в нас є такі навчені воїни. А війна показала, я так обережно скажу, погану підготовку частини тероборони, тут мова не про особисті якості бійців, а про їх матеріальне забезпечення, досвід, їх командування, і т.п. речі, частину яких не хочу писати на загал, але відголоски цих проблем було чутно тим хто слідкував ситуацією. Є ще дика ситуація з особовим складом, який незрозумілим чином, обережно скажу, змінився, в період січня-травня 2022 (скажімо так, на фото зборів ТРО зроблених до..., є люди котрі зараз ходять в цивільному і роблять вигляд ніби їх там і не було). Ну і т.п.
І все це скоріше концепція якогось широкого АТО, а не тривалої повномасштабної війни. Уявіть якби зараз ішла мобілізація, а ТРО, скажімо Львова продовжувало охороняти Львів. Їх згадували б на рівні з ТЦК і тими ж словами.
А так ідея хороша, але практика її застосування себе не виправдала, але замість визнати це, продовжують і далі. Чому? А що ж тоді робити усім генералам, полковникам, під...., господарникам, економістам...., що зараз влаштовані в системі ТРО? А ще є частини нацгвардії, які де-факто ЗСУ, але і там своя вертикаль. Та і визнавати помилки, не в стилі української влади.
P.S. Моя думка сформована в першу чергу на оцінці мого ТРО, але і про інші доводилось чути аналогічні думки.
P.P.S. Але в бої вступили дійсно героїчні люди, що були там, не їх вина що влада їх не навчила, не підготувала і просто спалила в топці війни. Іноді з одним автоматом на 5 чоловік і без бронежилетів з касками, як в Херсоні.
показать весь комментарий
09.10.2023 22:01 Ответить
все так и есть
показать весь комментарий
09.10.2023 15:14 Ответить
Треба якось вже визначитись. Олена Шабатура - це бот чи не бот ?
показать весь комментарий
09.10.2023 16:42 Ответить
Ось цілий майор-речник ТЦК пояснив, як стають воїнами.
"Істомін пояснив: коли ухилянт опиняється серед бойових побратимів на лінії фронту, то у нього змінюється ставлення до ситуації. По-перше, він розуміє, що позаду нього - мирне населення, яке потрібно захистити. По-друге, поруч з ним опиняються бойові побратими, яких не можна підвести під час виконання завдання. Після такого людина змінюється і стає воїном."
показать весь комментарий
09.10.2023 17:34 Ответить
показать весь комментарий
09.10.2023 17:49 Ответить
показать весь комментарий
09.10.2023 19:37 Ответить
Какой-то людоедский подход. Если бросить человека в клетку к зверям он поневоле начнет защищаться.
показать весь комментарий
09.10.2023 20:08 Ответить
Це в яких рожевих фантазіях цього "речника" про поні яки сруть веселкою він не розповідав?
показать весь комментарий
09.10.2023 23:06 Ответить
Ваш син або ******, або ому попадалися невмотивовані ТРОшники
показать весь комментарий
09.10.2023 20:44 Ответить
На жаль вистачає, хоч вважаю що моя рота була мегавмотиаована, але і пьяниці були і наркомани, залежить від керівництва.
показать весь комментарий
09.10.2023 23:05 Ответить
При чому тут лавешка - із статті не зрозуміло. ТРО виконує свої обов'язки в міру сил і можливостей. Затискають дірки - так, але це не значить, що цього не має бути. Ми виходили у складі зведеної роти - і вийшли останніми. Розривати підрозділи ТРО - неправильно, але із цим борються командири. Найгірше те, що в ТРО моб ресурс не задіяний, відтак цей рід військ зменшується через війну, і вирішувати проблему наразі не збираються...
показать весь комментарий
09.10.2023 20:43 Ответить
Схоже на крик душі знесиленої несправедливістю людини..
показать весь комментарий
09.10.2023 20:44 Ответить
Вставлю свої 5 копійок.
Мені з самого початку не була зрозуміла логіка застосування сил ТРО, для прикладу звільняємо ми київську обл. де київське ТРО застосовується , а далі частина батальйон стоїть бо то вже інша область не їх зона відповідальності.
З основних проблем відмічу як низький рівень підготовки і компетенції офіцерського та/ або особового складу, хоча не скажу що в стрілецьких/механізованих батальйонах ситуація краща, моментами гірша. Тако ж проблема з забезпеченням.
Як на мене зараз їх потрібно оформити в ЗСУ, що б в складі певних бригад діяли.
показать весь комментарий
09.10.2023 22:45 Ответить
Все так і було як ви написали. Самих вмотивованих людей. Довести до того що вони матюкають ту армію і більше ніколи туди не підуть...на Весні ми були в Бахмуті зі мною 45+ . 2-а, 3а група інвалідності в місто та із міста їхали на СВОЇХ ведрах за 1-2 тис долл. Зато багато "кум" "сват", "з одного села" залишились на складах та тилу. Свого зам ком роти по "психології" і т.п за 9 ть місяців жодного разу не бачив. Структура "штабу" батальону взагалі не потрібна. Все одно вище роти пепедають потім командування ЗСУ. Зараз воюють вже "сводними ротами". Та і бригади не потрібні ...чисто кормушка для своїх
показать весь комментарий
09.10.2023 23:02 Ответить
Мені повезло , розірвати контракт . У нас було ДФТГ. Кого забрали штурмовіком, кого водієм. А хто приблежонний, то тей сидить в бліндажах , або на блокпостах під Києвом , або воєнкомат охороняє, або ще якоюсь х...й займається. Короче - ця влада багато наобіцяла, але нічого не зробила. Радянський союз так і залишився, лише в деклараціях та лозунгах ми в Європі та НАТО. Зєля запиз......ся і вже немає чого людям сказати. А можливості , були унікальні.
показать весь комментарий
10.10.2023 09:59 Ответить
Падло в керівництві держави на протязі 30 років - це як червива голова у людини. Це лікується ампутацією і не треба думати що організм помре без червивої голови - усім давно відомо що суспільство немає нічого спільною з цією державою і виживає не завдяки їй а всупереч. Всупереч навіть гангрені яку продовжує спричиняти ця гнила червива голова з ногами у монако чи де там чеберяє то бидло.
показать весь комментарий
10.10.2023 13:27 Ответить