9240 посетителей онлайн
7 023 56
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Про економічні міфи, які підживлюються пропагандою РФ

політика,економіка,регуляторна

Українці продовжують перебувати у депресії. І одним з факторів цього стану є багато економічних міфів, дуже деструктивних, які засіли в голову українців і які активно підживлюються російською пропагандою. Створюючи враження, що все пропало і в України немає майбутнього. Хорошого майбутнього.

Перший міф. Напевно, ключовий. Після війни Україну чекає шалена бідність. Причому нема жодного пояснення, чому раптом це може статися. Мабуть, люди орієнтуються на досвід радянського союзу, де у 1946 році був голод. Але ж він зовсім не релевантний. Може згадують 90-і, коли перехід до Незалежності не призвів до економічного процвітання. Але забувають, що це було поєднання шоків. Як дефолту Радянського Союзу, економіка якого лежали в руїнах вже в кінці 80-х, що в результаті і призвело до розпаду Союзу, так і руйнації звичною економічної моделі, заснованої на насильницькій кооперації всередині радянського союзу. Але, головне, що це взагалі нічого не має спільного з нашою ситуацією.

І якщо подивитись на прогнози МВФ, то видно, що в той рік, коли Фонд закладає кінець війни, йде різке економічне зростання. Не падіння. А саме зростання. Чому? Бо під час війни ніхто нікуди не інвестує. Є страх. І невизначеність. Як тільки війна закінчується, той відкладений інвестиційний попит починає працювати, бізнес більш активно інвестує, йде зростання економіки. І зростання економіки ніколи не приводить до збільшення бідності. Тим більше, у нас вже йде відновлення економіки на тлі помірної інфляції. Макроекономічна ситуація здорова. Таким чином економіка України готова до прискоренного зростання в той момент, коли не буде заважати війна. І навіть споживчий попит не треба буде витягати з дна. Бо люди в Україні зараз дуже активно споживають, хоч при цьому і постійно бідкаються. Проте навіть під час війни ми бачимо певне економічне диво, коли завдяки грошах Заходу, зростають зарплати, а ресторани і торгівельні центри заповнені людьми. Що є якраз дуже незвичною ситуацією для будь-якої війни.

І так, звісно як тільки війна закінчиться ми будемо отримувати менше бюджетної допомоги. Але вона нам і не буде потрібна в таких обсягах. В нас був дуже контрольований дефіцит бюджету до 2022 року. І різке його зростання продиктоване саме війною. Закінчення війни буде означати і закінчення космічних витрат на війну.

Додатковим стимулом для економічного зростання стане європейська інтеграція. І з цим пов’язаний другий міф. Який також набув популярності останнім часом. А саме – Україну не чекають у Європі. Цей міф став популярний на тлі протестів польських фермерів, які перекривали кордон. Які, чомусь, багато хто з українців сприйняв як сигнал, що Україну не пустять до Європи.

Але це зовсім не так. Ба більше, всередині ЄС є абсолютний консенсус, що Україна стане членом ЄС. Причому це публічно підтримують навіть затяті любителі Путіна, такі як угорці і словаки. Не кажучи вже про провідні країни ЄС. Да, ми не знаємо, пройде 5 років чи 7. Але це і не так важливо. Гроші в країну заходять на етапі кандидатства, коли інвестори розуміють, що країна доєднається до ЄС і поспішають приєднатися до історії успіху. А цифри економічної динаміки всіх "нових" країн ЄС чітко показують, що приєднання до ЄС призводить саме до економічного зростання і підвищення рівня життя людей. Хоч і може вбити певні види бізнесу.

І так, звісно польські фермери будуть протестувати. Але це звична ситуація. І це лише польські фермери. Це не позиція держави Польща. Те саме було, коли до ЄC доєднувалась Іспанія і протестували французи. Навіть доходило до загибелі людей. Але це жодним чином не зупинило процес доєднання Іспанії до ЄС. Хоч і забезпечило багато бардаку в новинах. Але це мішура. Просто фон. Те саме відбувалось коли Польща доєднувалась до ЄС, а протестували німецькі фермери. Фермерство в Європі – це про дотації. І тому умовним польським фермерам важливіше бути на кордоні, ніж в у себе в полі. Бо саме з дотацій вони харчуються.

Тому буде багато бардаку, будуть складні перемовини, але ц не змінює суті. Україна вже сприймається як майбутній член ЄС. І це не змінять польські фермери.

І третій міф, пов’язаний з економікою. Що війна нас заганяє в такі борги, які ми ніколи не віддамо. Дуже популярний наратив, який постійно поширювали росіяни і їх посіпаки в Україні, про борговий зашморг підступного Заходу. Але насправді нічого такого немає. Український борг дійсно зростає підчас війни. І це не дивно. Проте зростає не такими темпами, як, наприклад, борг Британії під час Другої Світової. На кінець 2024 року очікується, що відношення боргу до ВВП в Україні буде десь трохи вище за 90%. Це набагато менше, ніж боргове навантаження купи країн ЄС. І, наприклад, Шрі-Ланка, у якої сталися великі економічні проблеми через популізм зараз має програму МВФ, мета якої за 10 років вийти на рівень Боргу до ВВП на рівні 95%.

Тому зростання українського боргу не є чимось критичним. Тут допомагає, що в нас була дуже здорова макроекономічна політика після Майдану і ми ввійшли у війну з низьким рівнем боргового навантаження. Плюс, треба ж розуміти, який ми борг додаємо. Наш борг зростає за рахунок двох речей. Перше – це внутрішній борг у гривнях. Це взагалі не проблема. І це борг перед українськими банками і українськими громадянами. Обслуговування цього боргу не буде проблемою, особливо на тлі того, як зараз активно знижується вартість запозичень на внутрішньому ринку. Другий напрямок – це кредити ЄС. Але це кредити десь на 30 років під 0%. Тобто кредити, які не мають відсотків. А саме відсотки зазвичай лягають тягарем на бюджет і ускладнюють життя. А Україні дають безвідсоткові позики. Так, колись їх треба буде погасити. Але за 30 років інфляція з’їсть більшу частину тіла кредиту. А Україна вже буде членом ЄС, коли доведеться повертати борги ЄС.

Тому зашморгу немає. Від Заходу. На відміну від Росіян, які колись хотіли упіймати Україну у таку пастку, коли давали Януковичу в борг 15 млрд доларів з датою погашення в один день. І встигли дати лише 3 млрд доларів. Які, на щастя, їм ніхто не збирається віддавати. І так само Китай заганяє в борги Африку. Але це інша історія. Яка дає нам урок.

То ж немає жодним причин мати негативні наслідки щодо економіки України після війни. Особливо на тлі європейської інтеграції, яка завжди супроводжується вливання значних грошей з фондів ЄС у розбудову інфраструктури нової країни-члена.

І, звісно, після війни нас чекає багато проблем. Травми, пов’язані з війною. Депопуляція. Ризики повторення війни. Це все буде. Але жоден із цих моментів не здатен розвернути ситуацію на 180 градусів і замість економічного зростання призвести до бідності і зубожіння.

Топ комментарии
+13
Після цих слів я перестав читати цього анал-і-тика -

.....Проте навіть під час війни ми бачимо певне економічне диво, коли завдяки грошах Заходу, зростають зарплати, а ресторани і торгівельні центри заповнені людьми. Що є якраз дуже незвичною ситуацією для будь-якої війни. ....
Справа в тому, що ці гроші прийдеться віддавати і в тому числі з процентами.Автор не пише чому наскільки виріс борг України і про багато інших факторів.
Хоча 73% любить слухати про кінець епохи бідності.
показать весь комментарий
09.05.2024 14:17 Ответить
+11
Цей Сергій Туфта це черговий зелений пропагандон, який гне лінію дермака та сподівається, що його не будуть чіпати. Ну і звичайно нас одразу після війни приймуть в ЄС. З нашим рівнем корупції прямо всі проголосують за і мадяри і словаки та й поляки, для яких ми прямі конкуренти, всі будуть за.
показать весь комментарий
09.05.2024 15:04 Ответить
+11
По первому "мифу" - пока государственность утрачена, власть в не-надлежащих руках - роста не будет! Даже если нанять полк или бригаду гарвардских мальчиков умнейших и трудоспособных. Система тупо не имеет инстинкта самосохранения, каждый пилит отгрызает от борта общей лодки.
показать весь комментарий
09.05.2024 15:41 Ответить
Комментировать
Сортировать:
все ж є великий ризик, що по війні дєрьмачня напоумить зеленого поца брати китаські гроші замість західних... і тоді буде й економічна стагнація, й борговий зашморг.
показать весь комментарий
09.05.2024 13:09 Ответить
я запамʼятав один з постів цієї серії туфти початку повномасштабної війни про те, що "гривня не буде падати, бо немає передумов"... потім ще багато маячні накалякав цей "експерд"... сумно, що подібні зашкварені експерди заповнюють собою інфополе і їх продовжують "друкувати"... для мене це загадка!!! у людини репутації НУЛЬ цілих НУЛЬ десятих, а вона продовжує розказувати своє бачення процессів... в цьому вся Україна
показать весь комментарий
11.05.2024 10:24 Ответить
Після цих слів я перестав читати цього анал-і-тика -

.....Проте навіть під час війни ми бачимо певне економічне диво, коли завдяки грошах Заходу, зростають зарплати, а ресторани і торгівельні центри заповнені людьми. Що є якраз дуже незвичною ситуацією для будь-якої війни. ....
Справа в тому, що ці гроші прийдеться віддавати і в тому числі з процентами.Автор не пише чому наскільки виріс борг України і про багато інших факторів.
Хоча 73% любить слухати про кінець епохи бідності.
показать весь комментарий
09.05.2024 14:17 Ответить
Цей Сергій Туфта це черговий зелений пропагандон, який гне лінію дермака та сподівається, що його не будуть чіпати. Ну і звичайно нас одразу після війни приймуть в ЄС. З нашим рівнем корупції прямо всі проголосують за і мадяри і словаки та й поляки, для яких ми прямі конкуренти, всі будуть за.
показать весь комментарий
09.05.2024 15:04 Ответить
Частину держборгу нам стопудово спишуть - так само, як при Яресько списали в 2016... Не тому, що ми особливі, а тому, що це звичайна практика для країн у стані війни. Можете запам'ятати цей пост!
показать весь комментарий
09.05.2024 20:48 Ответить
Справа в тому що левова частка допомоги грошима надходить у вигляді грантів , а їх повертати не треба . Частина - безпроцентні позики , а частина під фактично - символічні проценти , та ще й з відтермінуванням виплат .
показать весь комментарий
09.05.2024 22:17 Ответить
Додік, ми тебе віддамо за борги! Будеш натурою відпрацьовувати
показать весь комментарий
10.05.2024 16:48 Ответить
Інвестиції прийдуть тільки на умовах прозорості та верховенства закону. Тобто, інвестори мають бути певними, що їм не треба буде всюди "заносити" і що їх бізнес не відіжме сбушник якийсь. А цього не видно в осяжному майбутньому. Так що буде Зєшобла мутити на китайські чи на ще якісь гроші, які потім віддавати прийдеться українцям.
показать весь комментарий
09.05.2024 15:12 Ответить
Как есть молвил.
Только пресловутое "внешнее управление", + очистка, тотал люстрация!!
показать весь комментарий
09.05.2024 15:43 Ответить
Коли тут в 2019-2020 зебіли писали, як погано мати "внєшнєє управлєніє", то я відповідав, що я хочу його. Якби воно було, війни мабуть не було б...
показать весь комментарий
09.05.2024 20:45 Ответить
показать весь комментарий
11.05.2024 10:45 Ответить
https://www.ukrinform.ua/rubric-world/3862759-ukrainci-z-posvidkou-na-prozivanna-ta-robotou-zmozut-zalisatis-u-nimeccini-solc.html

Це тільки тупенькі їбаньки типу тебе вірять в усі ці види про "всіх повернемо, всі служитимуть" від ОП. На таких як ти це все і розраховано .
показать весь комментарий
12.05.2024 12:56 Ответить
Гарна спроба, підарок, перекласти свою провину на мене. Але не вийде в тебе *****. Я, на відміну від тебе та більшості населення, ні за Яника ні за Зє не голосував. Це ви привели цю війну в мою рідну країну. Це вас, ****** руськоговорящих, прийшов ***** рятувати. Тому ти, падло, явно таке і агресивне, бо розумієш десь глибоко в душі, що це саме ти та тобі подібні винні в усіх цих могилах. Мені шкода патріотів, які гинуть за Україну, але це розплата за вибір більшості тупорилого населення. І захищати це населення я не буду. Я подбаю про свою родину. І не хвилюйся, повертатися я не збираюся. Готувався їхати ще з 2019го, бо не можу жити в країні, де 3/4 населення тупорилі ублюдки.
показать весь комментарий
12.05.2024 18:47 Ответить
По первому "мифу" - пока государственность утрачена, власть в не-надлежащих руках - роста не будет! Даже если нанять полк или бригаду гарвардских мальчиков умнейших и трудоспособных. Система тупо не имеет инстинкта самосохранения, каждый пилит отгрызает от борта общей лодки.
показать весь комментарий
09.05.2024 15:41 Ответить
Хорошо же быть оптимистом! Не замечать ни засилья китайских товаров, ни перспективу блекаутов, ни энергетическую зависимость от поставок топлива
показать весь комментарий
09.05.2024 15:51 Ответить
Мова іде про ситуацію після закінчення широкомасштабної війни.
показать весь комментарий
09.05.2024 18:57 Ответить
Та ні. Більш ймовірний сплеск бандитизму і насилля після війни, коли багато травмованих війною і зниклих вирішувати всі проблеми за допомогою зброї громадян повернеться додому.
показать весь комментарий
09.05.2024 16:05 Ответить
звиклих вирішувати ..
показать весь комментарий
09.05.2024 16:06 Ответить
Не думаю що дуже багато буде бандитизму,але проблем буде навалом.Фурса дуже оптимістично все малює,але в реальності все так гладко не буде.Хіба що злупимо з кацапів сотні мільярдів контрибуції,і почнемо відбудову країни,спершу роздавши борги.Він не враховує те що армію нам потрібно буде мати мінімум 700 000,бо кацапська нечисть нікуди не подінеться.А це немалі витрати
показать весь комментарий
09.05.2024 16:24 Ответить
Чисельність армії буде залежати від перебігу подій. Варіантів декілька.
300
500
700-800

Так само і контрибуції. Сотні лярдів це ближче до трільйона, бо треба ж буде платити ще воєнні компенсації і пенсії наступні 50-70 років. Але розраховувати на контрибуції не варто - знову ж таки, усе залежить від розвитку подій після ... Може бути варіант, як зараз пропонує Захід - доходи від заморожених активів РФ. А це 3-5 лярдів на рік, в кращому випадку.
показать весь комментарий
09.05.2024 19:05 Ответить
Ну зазвичай повоєнним країнам частину боргів списують...
показать весь комментарий
09.05.2024 20:46 Ответить
ото xіба шо ти повернеся треба тебе рочків на 5 закрити за дискредитацію ЗСУ!

то ти з рідними кацапами попутала! в Україні весь бандитизм від ментів, прокурорів та депутатів!
показать весь комментарий
10.05.2024 16:51 Ответить
Оптимізм, який наближається до дебілізму. Ну не можна ж так позитивно мислити, бо звільнять з роботи за профнепридатність.
показать весь комментарий
09.05.2024 17:31 Ответить
Але ж не звільняють ... Етери веде на Ютюбі, публікується.
показать весь комментарий
09.05.2024 19:08 Ответить
Дякую пану Фурсі за ковток економічного оптимізму)
показать весь комментарий
09.05.2024 20:25 Ответить
Стаття теоретично правильна, якщо зважати на деякі умови, начебто вони задані, але фактично, на тепер, вона , безсумнівно, є шкідливою, і містить елементи підривної діяльності. Не чекав.
показать весь комментарий
09.05.2024 21:29 Ответить
Фурса виклав тут не лише свою думку . Про стійкість економіки України в умовах війни , вже неодноразово писали закордонні економічні оглядачі - в багатьох закордонних змі . Що є то є .
Але все це виключно завдяки західній допомозі . ! Без грошей Заходу ми б не протримались і півроку .
показать весь комментарий
09.05.2024 22:27 Ответить
Вся эта стойкость основана на том что украинцы живут беднее чем 9/10 планеты.
показать весь комментарий
10.05.2024 00:22 Ответить
я багато де бував і бачете по прапорцю де живу зараз - повірте мені, ви дуже сильно помиляєтеся!
показать весь комментарий
11.05.2024 10:27 Ответить
Стійкість української економіки виключно в тому , що 60 відсотків цієї економіки знаходиться в тіні.
показать весь комментарий
10.05.2024 00:23 Ответить
також, скоріш за все, "стійкість" через кланово-бандитські "економічні" відносини!
ніякої ринковості немає - виключно договорняки кому що вигідно на даний момент
показать весь комментарий
11.05.2024 10:29 Ответить
І ще забув написати .
Так . Русня добряче підживлює панічні настрої за допомогою вкидання наративів про те що Україна мовляв - пропала , в неї немає майбутнього і тд. . Нє дождьотєсь , лапті ликові .
Ми ще станцюємо на ваших кістках .
показать весь комментарий
09.05.2024 22:37 Ответить
...вже танцюємо! кожного дня при чому
показать весь комментарий
10.05.2024 16:52 Ответить
Украина уже бедная. Некуда беднеть. Проблема в том что нет никаких предрасположенностей, что даже условный конец войны это исправит. Долг, старение населения, отток молодежи как бы указатели что лучше не будет.

Добавьте сюда коррупцию как крышку для гроба, так как нашей власти и всем кто сидит у неё глубоко начхать на судьбу Украины и украинцев. Оттого и такие настроения. Бедная страна с кучей негативных факторов и без шансов на улучшение.
показать весь комментарий
10.05.2024 00:24 Ответить
добавь к этому несметные залежи сланцевого газа, за которые ***** и развязал войну!

там xватит отапливать ЕС в течение 100 лет

а ты про какую то "бедную страну" трындишь
показать весь комментарий
10.05.2024 16:53 Ответить
Посмотри на наше ВВП.
показать весь комментарий
10.05.2024 20:39 Ответить
Я повірю, коли це розкаже хтось бідний, на власному прикладі. А не надбагатий банкір.
показать весь комментарий
10.05.2024 01:05 Ответить
Бідний так не напише. Не вистачить знань і розуміння. Хіба що під пиво пожаліється на долю.
показать весь комментарий
10.05.2024 09:38 Ответить
Країна проходить через вузьку шийку, вузьке горло і спасуться лише заможні і їх охорона у вигляді силовиків, суддів і ті, що вчасно втекли, всі інші загинуть)

На Радіо Свобода, це те, що фінансується за кошти американських платників, ведуча вже відверто каже про соціальну справедливість як про ілюзію)

Це ще дивно, що ми так довго протримались в рамках якоїсь людяності)

ОЦЕ САМЕ І Є ВЕРХОВЕНСТВО ПРАВА, ДО ЯКОГО МИ ПРАГНУЛИ ДОЛУЧИТИСЬ)
показать весь комментарий
10.05.2024 01:10 Ответить
Він правильно описав все що касаємо економиці,але не вказав однієї причини.Всеєце відбудеться за умови,як що в Україні буде демократія,верховенство права.А я впевнений,що ті,хто голосував за "нове обличчя" далекі від цього.І не якась. "соціальна справедливість".Про соціальну справедливісь толдичили і більшовики.
показать весь комментарий
10.05.2024 07:19 Ответить
Припиніть палити марихуану. Si vous dites des mensonges; це серйозно. Якщо подивитися на ваші слова, то це ще серйозніше.
La Russie est en croissance, ce sont les analystes américains et anglais qui disent. Les chiffres économiques sont. Ukraine toujours - країна походження. США, паразитуючи на сіоністській бідності, перебувають у економічному спаді за рахунок глобальної бідності. Азія запанує над світом. Війну в Україні спровокували США. Без зовнішнього внеску срібла Україна зазнає краху. La Chine est la première économie mondo. Китай каже, що якщо Росія зазнає нападу США-НАТО, то вона вступить у війну проти США. На Заході можна побачити і практикувати магічну думку. В Азії не знають, що таке шрифт і що таке правда.
показать весь комментарий
10.05.2024 17:11 Ответить
Проблема з мізками народу, точніше з їх кількістю, і вибором, який вони роблять. Чи то теж збільшиться автоматично після війни?
Проблема з моральною деградацією, чи ангельська благодать заселиться в душі населення?
А економічні і політичні проблеми, то вже похідні.
показать весь комментарий
10.05.2024 17:13 Ответить
Маючи таку непильну роботу як 42-річний пан Фурса і Драгон Кепітал та сидячи в теплому офісі під час війни дуже необхідно українцям втирати про все буде добре, аби не виїжджали і було кого таким інвестбанкірам доїти.
показать весь комментарий
10.05.2024 20:22 Ответить
Перший міф. Напевно, ключовий. Після війни Україну чекає шалена бідність. Причому нема жодного пояснення, чому раптом це може статися.

А головну і найкричущу проблему наш Серьоженька обережненько так "оминув". Це скорочення населення.

І не аби якого, а саме працездатного. Бо воно щоденно гине на війні чи буде зніматись звідси після неї. Бо саме після війни встане складне питання: а куди повертатись сотням тисяч чоловіків. Бо ніякі сотні тисяч робочих місць їх вдома не чікають.

І ще шалене скорочення населення і таке саме скорочення народжуваності, так що ніхто це скорочене населення не замінить.

Ніхто в вимираючі країни не інвестує. І ніхто не буде утримувати 11 млн. пенсіонерів на Заході безкінечно. А хто буде? 1 працюючий 3 пенсіонера ніяк не утримає.

Спробуй оцей "міф" спростувати, Серьожа.
показать весь комментарий
10.05.2024 21:42 Ответить
Серьожа просто полезный идиот,который живет в паралельной реальности .У них всегда все хорошо бабло каждй месяц капает на карту или кешем что переживать .Продажный политолух эксперд всего и вся .
показать весь комментарий
11.05.2024 11:32 Ответить
Сергій Туфта: "Броня з фіалок - покращення вашого життя вже сьогодні!"
показать весь комментарий
11.05.2024 16:58 Ответить