4439 посетителей онлайн
2 839 20
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

У чому юридична суть Національної гвардії

У чому юридична суть Національної гвардії

Усі обговорюють намір зе-влади дозволити Нацгвардії застосовувати вогнепальну зброї для розгону демонстрацій. Але підозрюю, що далеко не всі в курсі що таке взагалі Національна Гвардія і чим вона принципово відрізняється від Збройних сил чи від поліції.

Поняття «Національна гвардія» існує майже в усіх країнах, хоча називаються такі сили по різному. Але суть скрізь приблизно однакова.
Справа у тому, що Збройні сили не мають права застосовувати силу та наявне озброєння всередині країни, проти власних громадян – лише проти зовнішнього іноземного ворога.

А ось Національна гвардія – це по формі організації те ж військо, зі схожим (до певного рівня) озброєнням, але яке має право застосування сил та засобів проти власних громадян. Аргументується це, наприклад, необхідність придушення бунтів у тюрмах: там перебувають (переважно) громадяни України, але для протидії їхнім злочинним діям сил поліції чи пенетенціарної системи не достатньо: необхідні бронетехніка, важке піхотне озброєння, навіть артилерія та армійська авіація. І для цього існує Нацгвардія.

Згідно чинного Закону України, Національна гвардія може застосовуватися проти терористичних груп, незаконних воєнізованих формувань, організованих злочинних організацій. Не території України і проти громадян України.
Чого не мають права робити Збройні Сили України і виконання командирами таких завдань означитиме для них банально тюрму.

А якраз НГУ є «військовим формуванням з правоохоронними функціями» - і тому має легально право, скажімо, розганяти демонстрації протесту проти свавілля влади.
Або проти здачі «4-5 менеджерами» національних інтересів.
Або проти масової чиновницької корупції. Із застосуванням наявних «сил та засобів».
Для «забезпечення громадської безпеки», авжеж.

А з урахуванням того, що кілька бригад НГУ мають доволі серйозний бойовий досвід, надання Нацгвардії права застосовувати вогнепальну зброю та дрони проти громадян України – може призвести до великої кількості жертв.

А якщо серед протестувальників теж будуть люди із серйозним бойовим досвідом та з якоюсь зброєю, то завершитися це може повноцінними бойовими діями посеред Києва – чого багато років прагне, наприклад, московський цар.

Як людина з юридичною освітою, я завжди усвідомлював сутність Національної гвардії. Застосування її у бойових діях – крок скоріше вимушений, через брак сил у війні проти чисельно більшого супротивника.
Так, багато підрозділів НГУ прямо зараз героїчно воюють на фронті. Але це не змінює функціонального призначення НГУ, сенсу її створення та існування.
І одна із її задач – розгін демонстрацій, мда-с.

І якщо хтось вважає «та не будуть вони стріляти» - будуть.
Не всі, але будуть.
Хтось не захоче розбиратися «хто правий», когось обмануть командири типу «терористи-мафіозі-агенти_фсб намагаються силою захопити владу», хтось просто буде робити що завгодно за прийнятну зарплату, а хтось просто більше нічого не вміє у житті – у кожного будуть свої мотиви.
Як це, власне, було у 2013-2014.
І так само як більшість виконавців завідомо злочинних наказів зрештою не були покарані.

У насправді демократичних країнах прийнятним є застосовування проти демонстрантів нелетальних засобів стримування: гумових кийків, пластикових/гумових куль, водометів та електрошокерів.
Але вогнепальна зброя – у жодному разі. Це тяжкий злочин проти власного народу.
Після травми людина може відновитися, а от після смерті – ніяк.

Саме тому таємне рішення «слуг народу» про дозвіл НГУ на використання проти громадян України вогнепальної зброї – це великий крок до громадянської війни і навіть її провокація.
Але передчуваючи відсутність для себе будь-яких позитивних сценаріїв після відсторонення від влади, ці щури готові піти навіть на влаштування кривавого братовбивства всередині країни. Як це у 2013-2014 влаштувала банда януковощей.

Але тоді «донецька братва» не наважилася законодавчо дозволити вбивати протестувальників.
А от теперішня «квартальна» - схоже, вже подолала цей психологічний бар’єр.

І це дуже тривожний сигнал, оскільки подібні рішення можуть позбавити правлячу еліту легітимності в очах суспільства та права на прийняття важливих рішень від його імені.
А це самовбивчо під час війни проти зовнішнього агресора.
Це як стріляти у підводному човні: загинути можуть усі.
І потім буде неважливо хто стріляв першим.

Топ комментарии
+13
Еліта криворагульної *********** втратила легітимність ще коли встала раком перед кацапами з "поправками Штайнмаєра" та підготовкою України до здачі своїм кацапським хазяям. А з точки зору Конституції - теж уже давненько.

Однозвивинні лобуряки, яким добре платять і щоденно засирають голови примітивним зеленим агітпропом - звісно, будуть стріляти. А мародери, які вкрали за 6 років біля 120 ярдів доларів, без сумнівів віддадуть своїм "казачкам" такий наказ.
показать весь комментарий
22.03.2025 12:04
+10
тільки для теперішньої влади це явно не закінчиться ростовом...ну хочуть - хай пробують...
показать весь комментарий
22.03.2025 11:55
+7
Ну ЗЕ і його шайку мародерів можна зрозуміти , з 2019 року крали , грабували державу, а в Омані взагалі продали Україну путіну .За все це доведеться відповідати , в тому числі і своїми нікчемними життями .Ці паскуди навіть хочуть штовхнути країну в безодню громадянської війни лиш би залишитись коло корита .Впевнений у них це не вийде .
показать весь комментарий
22.03.2025 12:48
Комментировать
Сортировать:
Так! Невесела перспектива!
показать весь комментарий
22.03.2025 11:37 Ответить
тільки для теперішньої влади це явно не закінчиться ростовом...ну хочуть - хай пробують...
показать весь комментарий
22.03.2025 11:55 Ответить
Еліта криворагульної *********** втратила легітимність ще коли встала раком перед кацапами з "поправками Штайнмаєра" та підготовкою України до здачі своїм кацапським хазяям. А з точки зору Конституції - теж уже давненько.

Однозвивинні лобуряки, яким добре платять і щоденно засирають голови примітивним зеленим агітпропом - звісно, будуть стріляти. А мародери, які вкрали за 6 років біля 120 ярдів доларів, без сумнівів віддадуть своїм "казачкам" такий наказ.
показать весь комментарий
22.03.2025 12:04 Ответить
Ну ЗЕ і його шайку мародерів можна зрозуміти , з 2019 року крали , грабували державу, а в Омані взагалі продали Україну путіну .За все це доведеться відповідати , в тому числі і своїми нікчемними життями .Ці паскуди навіть хочуть штовхнути країну в безодню громадянської війни лиш би залишитись коло корита .Впевнений у них це не вийде .
показать весь комментарий
22.03.2025 12:48 Ответить
Хлопці Малюка будуть на варті!
https://youtu.be/ID-X_otCiUU
показать весь комментарий
22.03.2025 13:21 Ответить
Банді квартальних мерзотників це вже не допоможе.
показать весь комментарий
22.03.2025 13:54 Ответить
Спочатку вбити усіх хто невдоволений здачею України кацапам на фронті , а потім тих хто залишився на майдані - от план влади!
показать весь комментарий
22.03.2025 14:12 Ответить
Азов,наприклад,- теж нацгвардія.
показать весь комментарий
22.03.2025 15:43 Ответить
Їм скажуть, що то не народ вимагає справедливості, а барига Порошенко шось мутить. Нацжони вже бороли баригу, працювали на Бєню та Авакова.
показать весь комментарий
22.03.2025 16:45 Ответить
По перше НГУ необхідно вивести з підпорядкування ментів і підпорядкувати або Верховній раді, або президенту, по друге негайно створити військову юстицію - військову поліцію, військову прокуратури і військовий суд. Мусара з мвс та татарови категорично проти того, тому що втрачають монополію на правосуддя...
показать весь комментарий
22.03.2025 16:05 Ответить
Я думаю, что только за попытку провести этот закон через ВР, на его интциаторов должно быть заведено уголовное дело.
показать весь комментарий
22.03.2025 20:13 Ответить
Я читаю новину і в мене щось думка така - НЕВЖЕ ПІСЛЯ МАЙДАНУ 20214 І ЦІЄЇ ВІЙНИ У КОГОСЬ З СОЛДАТІВ БУДЕ БАЖАННЯ СТРІЛЯТИ В ДЕМОНСТРАНТІВ?!

Це як мати прививку - зараз уже НІХТО (навіть з "оголтелих") проруснявих не може говорити по "братскую дружбу с россеянами - його просто "закопають, той же зЕ уже навіть не "мекає" про "надо договориться..." - це як собі в ногу стрелити.

Я думаю що також буде і про застосування зброї проти демонстрантів - це вже стрелити собі в голову - всі пам'ятатють як на тих хто стріляв проти майданівців "дивились". Так, справи зам'яли - але урок "силовики" зрозуміли - хто дає накази може і втече - а їм жити в цій Україні. І тут просто "свинок" кинути на "демонстрації" проти Пороха - чи стріляти в демонстрантів - це всеж-таки різні речі.

Це на мою думку.
показать весь комментарий
22.03.2025 20:59 Ответить
Ви не читали статтю? Автор цьому питанню присвятив пару абзаців, де пояснює, що не всі, але стріляти будуть і чому.
показать весь комментарий
22.03.2025 21:09 Ответить
Так, уважно читав.
Але тому і написав свою думку чому вважаю це малоймовірним. Так, десь хтось можливо і буде - в родині "не без уродів", чи як там кажуть.
Але я маю сумніви що це буде массово і якось допоможе зЕ-владі.

Це можливо подивитись по тому як зЕ веде всякі "процесси" проти оппозиції. Так, окремі "ліца" можуть щось там намутити - але щоб поставити це "на потік" - нема цього. Тому вони "опираються" на керівників - а нижче по "ланці" (крім одиниць якихось уже зовсім упоротих) уже не мають того впливу.
Я свою думку про "массованість застосувати зброю проти демонстрантів" пишу.
Колись яник думав що надресерує Беркутів і вони його втримають - та не так вийшло...
А зараз нічого подібного владі не вдається "зварганити" - більшішсть "їх" силовиків типу БЕБ - це такі собі "щури" на господарці а не цепні пси.
показать весь комментарий
22.03.2025 21:28 Ответить
В цілому я з вами згоден, що не допоможе. Але ці люди живуть у власному світі, і їм дуже страшно, тому і приймають ці закони. А от чи будуть стріляти чи ні - для мене питання відкрите. Якщо будуть впевнені у власній перемозі (ну, там людей не так багато чи ще щось), то стрілятимуть без вагань (хоча певен, що будуть спочатку інші методи пробувати). А от якщо буде незрозуміло, хто переможе (дуже багато людей буде мітингувати) то не будуть. І якщо знатимуть, що стрілятимуть у відповідь - теж не будуть. Я давно вже не ідеалізую людський матеріал, особливо той, хто йде послуговуватися владі. Гляньте хоча б на ТЦКшників. Вони бояться тільки за свою шкуру, а всі оці високі матерії "це ж цивільні, як я по ним стрілятиму!" Не для них. Звичайно, не без виключень, але в середньому саме так.
показать весь комментарий
22.03.2025 23:11 Ответить
А взагалі, я так подумав, що навряд чи будуть так вже масовано стріляти. І цьому є просте пояснення. Якщо людей буде мало мітингувати і без зброї - то справляться і так. А якщо багато і зі зброєю - то засцуть. Єдиний варіант, думаю заради якого і приймають закон - якщо мало людей, але зі зброєю.
показать весь комментарий
22.03.2025 23:25 Ответить
АВТОРИ цього законопроекту - відверті кацапофіли-ригоанали, "Путин прийди"
показать весь комментарий
22.03.2025 21:14 Ответить