14139 посетителей онлайн
5 405 77
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Свобода слова чи маніпуляція?

твіттер

Ми завжди жили у світі, де журналіст відповідає перед законом за свої слова. Пригадайте, скільки позовів Дональд Трамп подавав до американських медіа. Можливо, він неправий, але він може це зробити. А до кого ми можемо подати позов? До телеграм-каналу "Джокер", який напише, що ми з вами коханці? Приємно, може, але чому ми маємо погоджуватися з неправдивою інформацією? Тим паче зараз можна навіть зробити фото нашого весілля за допомогою штучного інтелекту — і все. Якщо людина не несе юридичної відповідальності за свої твердження, це не свобода слова.

Вони підміняють свободу маніпуляцією. І Дуров, як людина з системи Луб’янки, чудово розуміє цю механіку.

Те саме з соціальними мережами Маска. Алгоритми — це не свобода слова. Якщо ми відкриваємо "Х" і бачимо сотні тисяч твітів Ілона Маска, Дональда Трампа чи Венса — це не свобода думки, а програмована видача. Ми навіть не бачимо маркування, що це реклама. У нас створюється ілюзія, що саме так і виглядає громадська думка. Але це просто оплачений контент.

Коли TikTok показував усім румунам пости Келіна Джорджеску — це не свобода слова, це маніпуляція. І якщо Трамп хоче купити TikTok, щоб той показував тільки його відео, — це знову маніпуляція, а не свобода.

Я впевнений, що коли ці маніпуляції досягнуть критичної точки, людство відреагує. Якщо не буде юридичних інструментів контролю, це може завершитися силовим повстанням проти системи, як це колись ставалося з авторитарними режимами. Бо сьогодні під "свободою слова" нам продають свободу маніпуляцій. І саме цього я хотів би уникнути.

Топ комментарии
+12
Тобто, анонімні фальсифікації, маніпуляції та брехня - це свобода слова?

А ти в курсі, що свобода однієї людини починається там, де закінчується свобода іншої?

З словами те ж саме. І відсутність відповідальності за брехню робить з свободи слова фарс.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:12 Ответить
+11
Не пересмикуй, роісянин.
Портніков не настільки дурний, як хотілося б вам, робітникам "патріотічєского фронту"..
Це була дійсно пряма мова, що у часи середньовіччя, захистом территорій займалася аристократія. Але у ********* світі-це справа всіх громадян. А то що, конкретно в Україні не воюють влада і її обслуга, не протирічить, тому, що захищати свої сім,'ї від ваших орків будуть громадяни.
А то, що Зеленьський і мішпуха цього не робить, то не провина Портнікова.
Це провина ідіотів, що голосували за такий стан справ.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:16 Ответить
+8
Свобода слова - це відсутність цензури. Іншого визначення немає. Маніпуляція це те що написав Портников.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:03 Ответить
Комментировать
Сортировать:
І що тут не так?
показать весь комментарий
13.10.2025 23:02 Ответить
З чим саме ти не згодний?
показать весь комментарий
13.10.2025 23:28 Ответить
Тада.
Будь-хто, хто спитає тебе нащо ти пересмикуєш видраними з контексту уривками - виборець Зеленсткого.

А той, хто тобі пику наб'є та нагодує лайном - ворог України. 😁
показать весь комментарий
13.10.2025 23:36 Ответить
Це уривки, видрані з інтерв'ю.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:54 Ответить
Тобто, ти типу дивився/читав все інтерв'ю. Ок.

Повторюю питання:
З чим саме в інтерв'ю ти не згоден?

І чисто, щоб закріпити моє враження про тебе і продемонструвати його іншим:
Про що на твою думку ця стаття?
показать весь комментарий
14.10.2025 00:07 Ответить
Мені не цікавий твій пронос та копіпаст.
Я задав два конкретні питання.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:14 Ответить
Ось про Варшаву Портніков трохи збрехав. І повинен відповісти.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:24 Ответить
Тут він звичайно ляпнув зайвого, або просто мав на увазі повноправних громадян, не фізичних осіб-кріпаків. А взагалі він же завжди казав, що треба діяти відповідно до реальних обставин...)
показать весь комментарий
14.10.2025 09:49 Ответить
Дивишся у книгу - бачиш фігу.

Спробуй прочитати ще раз.
Потім задом наперед.
Потім по діагоналі.

А краще комікси дивися.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:30 Ответить
Повернися вже у палату. Ти уколи пропускаєш.

Гарний пес - навчений пес. А ти скажений.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:38 Ответить
До мого лікаря тобі треба спочатку освіту та добру практику отримати. 😁
Бо у колгоспних коновалів я не лікуюся, а жлобами відверто нехтую.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:56 Ответить
Схаменися, дебіле. 😁
Ми з тобою не можемо пересіктися ні у яких світах.

Лікує воно мене... Саджай свої бурячки і не вийобуйся, ветеринар-аналітик.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:03 Ответить
Не пересмикуй, роісянин.
Портніков не настільки дурний, як хотілося б вам, робітникам "патріотічєского фронту"..
Це була дійсно пряма мова, що у часи середньовіччя, захистом территорій займалася аристократія. Але у ********* світі-це справа всіх громадян. А то що, конкретно в Україні не воюють влада і її обслуга, не протирічить, тому, що захищати свої сім,'ї від ваших орків будуть громадяни.
А то, що Зеленьський і мішпуха цього не робить, то не провина Портнікова.
Це провина ідіотів, що голосували за такий стан справ.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:16 Ответить
Не неси муті.
Портніков ні до якої влади не належить, на відміну від тебе..
Він політичний оглядач. І говорить він побутову правду. Подобається, це людям, чи не подобається. Захищати власні сім'ї і життя родин у ********* світі мають всі громадяни. Середньовічної аристократії вже років 500 як не існує.
І до речі, ти не такий дурний, щоб цього не розуміти. Але робота твоя вимагає дурня із себе корчити.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:33 Ответить
... але як пов'язані соціальні мережі і журналістика?
перефразовуючи персонаж бюлгакова "яка різниця, кит чи кіт, лис чи ліс ?"
показать весь комментарий
13.10.2025 23:48 Ответить
Віталій пише про те, чтм відрізняється свобода слова від свавілля маніпуляцій та брехні.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:58 Ответить
так, а що тут хронологічно нового ?
ще Шекспір цікавився цією темою.
показать весь комментарий
14.10.2025 01:04 Ответить
Социальные сети сейчас оказывают НАМНОГО большее влияние, чем любая журналистика
показать весь комментарий
14.10.2025 13:27 Ответить
соціальні мережи були створені для розповсюдження думок серед кола 10-20 друзів

те що їх використовують для масової пропаганди - проблема не журналістів чи соціальних мереж, а самих користувачів

і ці проблеми вічні, містере антагоністе
ви мене тут колись проганяли - а зараз що, бракує з ким побалакати?
показать весь комментарий
14.10.2025 15:54 Ответить
Вот именно, они были созданы для общения, обмена мнениями и т.д. А если в соцсетях работают боты или намеренно продвигается какая-то точка зрения (которая нравится владельцу сети, напр илону маску)- это не мнение, а пропаганда в интересах определенных сил. Да, это проблема пользователей, а если шире - общества. Причем пользователи ограничены в инструментах решения этой проблемы. Более того, они в большинстве своем могут и не подозревать о наличии проблемы.

Простите, я не запоминаю тех, кого посылал. Вас в том числе. Но если послал, то заслуженно, можете не сомневаться.
показать весь комментарий
14.10.2025 16:55 Ответить
ну тоді і я вас заслужено посилаю
показать весь комментарий
14.10.2025 18:24 Ответить
Потников згадав мову Ізопа: говоримо Трамп - розуміємо Зе, лаємо Маска - а проклинаємо Єрмака.
показать весь комментарий
13.10.2025 23:58 Ответить
Ну "Джокера" він абсолютно прямо назвав.
Якщо для когось ще секрет, на кого працює ця помийка, то це тільки підтверджує все написане Віталієм.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:01 Ответить
Свобода слова - це відсутність цензури. Іншого визначення немає. Маніпуляція це те що написав Портников.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:03 Ответить
Тобто, анонімні фальсифікації, маніпуляції та брехня - це свобода слова?

А ти в курсі, що свобода однієї людини починається там, де закінчується свобода іншої?

З словами те ж саме. І відсутність відповідальності за брехню робить з свободи слова фарс.
показать весь комментарий
14.10.2025 00:12 Ответить
Саме так: анонімні фальсифікації, маніпуляції та брехня - це свобода слова. Якщо ви бажаєте це заборонити, то хто буде цензором? Хто буде визначати, що є брехня, а що ні?
показать весь комментарий
14.10.2025 10:49 Ответить
В цивілізованих суспільствах це завжди робив закон.
показать весь комментарий
14.10.2025 11:57 Ответить
Ти дурень чи ні? Що про це каже закон?
показать весь комментарий
14.10.2025 12:08 Ответить
Закон завжди карав за наклеп, за поширення інформації що порочить ділову репутацію людини чи організації і так далі.

Якщо ти зробиш над собою таке неймовірне зусилля і зможеш замислитись чому і навіщо таке законодавство існує - тоді ти зрозумієш логіку Портникова.
показать весь комментарий
14.10.2025 12:26 Ответить
Ти справді віриш в те, що кажеш? Чи, просто, так тобі "порекомендували", написать, ініціювавши це "ЕННОЮ" сумою ррошей в кишеню?
Ти ж плутаєш "свободу" з "бєспределом"...
Ти вислів "Свобода людини починається там, де закінчується свобода іншої людини...", чув?
Справжня "свобода" передбачає і відповідальність людини, за її застосування... Колись один розумний єврей сформулював цікавий принцип: "Живи сам, і дай жить іншим...". Так от - людина, яка кидає якісь звинувавчення, повинна буть готова відповісти на ці звинувачення... Відповісти аргументовано... А "наклеп" - не "аргумент"... За це, у нормальних демократичних суспільствах, передбачена адміністративна (а то й кримінальна) відповідальність...
показать весь комментарий
14.10.2025 14:36 Ответить
Є низка відповідних рішень Верховного суду США з цього приводу. У цих рішеннях досліджені усіляки кейси. Наприклад доведено, що можна спалювати державний прапор. Свобода слова ретельно вивчена і треба вчитися, а не думати, що ти все знаєш. Те саме гасло: "Свобода людини закінчується там, де починається свобода іншої людини" - помилкове. Навіть просто з точки зору формальної логіки.
показать весь комментарий
21.10.2025 14:05 Ответить
"Алльо, гараж!" Кацапський німцю"! Чи "німецкий кацапе!". Це ти про ЩО? Ми мову ведемо про УКРАЇНУ! Який стосунок маєютьдо чинного законодавства УКРАЇНИ рішення Верховного Суду США? Тут навіть системи права - РІЗНІ. ..У нас континентальна" система, а в США - "острівна", прецедентна!...
показать весь комментарий
21.10.2025 14:48 Ответить
Ось через таких пихатих дурнів як ти, Україна програє війну. Замість того, щоб вчитися, пишаються. Свобода слова - універсальна річ і не залежить від законодавства. А США - це найбільш розвинена країна стосовно запровадження та вивчення свободи слова.
показать весь комментарий
29.10.2025 16:25 Ответить
Свобода слова це право, а цензура - обмеження цього права, але це зовсім не означає, що можна нехтувати необхідністю перевірки фактів. І допис Портникова зовсім не про це, він про алгоритмічне упередження та дискримінаційне таргетування
показать весь комментарий
14.10.2025 00:46 Ответить
Допис Портникова про те, що він мерзотник. Бреше, бреше і бреше. Нічого іншого.
показать весь комментарий
14.10.2025 10:43 Ответить
Та ні, це просто цифровий копрофіл який звик харчуватись інфолацним лайном, а коли тебе від того корити з помиями намагаються хоч трохи відтягнути починаєш сратись під себе і верещати про утиски свободи слова )))
показать весь комментарий
14.10.2025 12:01 Ответить
"Аргументи - в студію!!!"
показать весь комментарий
14.10.2025 21:04 Ответить
Деякі з перлів Портникова:
- зараз повинні воювати звичайні люди, а аристократія не повинна
- з корупцією під час війни боротися не треба, а хто не згоден - чемодан, вокзал, Варшава
- війна - це такий захоплюючий час!
- ленд-ліз нам не треба
показать весь комментарий
21.10.2025 13:29 Ответить
Покажи нам ці "перли"... Хочеться побачить "у оригіналі"...
показать весь комментарий
21.10.2025 14:50 Ответить
Вы поддерживаете пропаганду, которую вел йозеф геббельс? А также его тезис: "«Говорить заведомую ложь и одновременно в неё верить, забыть любой факт, ставший неудобным, и извлечь его из забвения, едва он опять понадобился, отрицать существование объективной действительности и учитывать действительность, которую отрицаешь, - всё это абсолютно необходимо»."
показать весь комментарий
14.10.2025 13:32 Ответить
Ще один інтерпретатор-захисник анонімних телеграм-помийок. 😁
показать весь комментарий
14.10.2025 01:04 Ответить
Канал 1+1 зловживає і маніпулює. Необхідно заборонити їм вести політичні передачі. Бо вони одурюють народ.
показать весь комментарий
14.10.2025 04:49 Ответить
ніхто ж не заставляє дивитися телевізор та читати всілякі помийки.

створіть свою помийку, і пишіть тупо правду. "Що неможна робити на Покрову", рецепт полтавських галушок, і принц Гаррі покакав.
показать весь комментарий
14.10.2025 08:53 Ответить
А от я ніколи в житті не відкривав ні «Джокера», ні «Х», ні «Тік-Тока». Чисто з міркувань розумової гігієни, бо коли щось починається з дебільної назви, то що може бути всередині? І думаю, що виграв на тому: не марнував часу на копирсання в висерах, а коли там раптом з'явиться щось узірцево дурне від котрогось із персонажів, його й так розсурмлять усіма можливими каналами.

Раджу й іншим: не переймайтеся всією тією піною - воно все має вартість нульову.
показать весь комментарий
14.10.2025 09:04 Ответить
сьогодні під "свободою слова" нам продають свободу маніпуляцій Джерело: https://censor.net/ua/b3579512
Саме це сталось з нами в 2019-му.
показать весь комментарий
14.10.2025 10:54 Ответить
Так тобі й треба.
показать весь комментарий
17.10.2025 02:37 Ответить
Думалось що соцмережі подарують людині свободу, але сталось навпаки. Всі всіх дурять, агітують, нав'язують комплекси і якісь нереалістичні стандарти. Більше того в лідери вибились придуркуваті блогери, тупі, але нахабні, і вони мають своїх послідовників.
Деградація суспільства починається з соцмереж, далі йде ШІ. Далі вже всі стануть олігофренами або психами.
показать весь комментарий
21.10.2025 14:54 Ответить