6728 посетителей онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Українці 18-22 в Німеччині: що чекає по той бік кордону

біженці

В Україні вже відчули наслідки масового виїзду хлопців віком 18-22 роки: хтось сумує за улюбленим баристою, комусь побільшало роботи через звільнення молодих колег, у когось впали продажі товарів, які зазвичай купляє молодь.

Цей текст - це спроба показати іншу перспективу: реалії, з якими стикаються біженці в ФРН. Бо скласти валізу та перейти кордон - це тільки початок довгого і складного шляху. Можливо, ця інформація хоч комусь допоможе позбавитися ілюзій щодо солодкого європейського життя, та прийняти поінформоване рішення.

За останні два місяці в Німеччині спостерігається значний наплив юнаків віком 18-22 років. Загалом за вересень майже 19 000 нових біженців прибули до Німеччини, більшість з них – молоді люди. Для порівняння, в інші місяці року динаміка була 8-12 000 новоприбулих на місяць. У жовтні за прихистком зверталися 1400-1800 молодих людей на тиждень. Табір у Мюнхені навіть тимчасово закрили, бо не могли впоратися з таким трафіком.

Особисто мене дуже тригерить те, що через черги молодих здорових хлопців важко пробитися тим, хто дійсно потребує допомоги, більш вразливим категоріям біженців. Я модератор великої групи ЯНКА ГЕРМАНКА, де левову частку складають біженці. Зараз нас вже майже 100 000 в групі: цього недостатньо для якісної соціології, але вистачає, щоб вловити тренди. Нам в групу регулярно пишуть мешканці Покровська, Запоріжжя, Херсона, які хочуть виїхати як біженці. Сьогодні до нас звернулася онкохвора пані з Харкова, яка шукає можливості виїхати і отримати лікування. Але наразі в усіх таборах первинного прийому не проштовхнутися, лише первинна реєстрація може зайняти 2-3 місяці, тобто до моменту, коли у людини буде медична страховка та виплати, доведеться жити за свій кошт. Табори переповнені, і деякі закриваються. Тому я чесно відповіла їй, що ніхто не може гарантувати, що вона скоро розпочне своє лікування.

Нездійсненні сподівання та сувора реальність

Німецька соціальна система вже тріщить по швах. Якщо раніше соціально-демографічна палітра українських біженців була більш різноманітною, що дозволяло якось всіх розподіляти – пенсіонерів по невеличким містам, мам з дітьми приблизно туди, де є школи чи садочки – то зараз ніхто не розуміє, що одномоментно робити з цією молодою когортою. Їх треба десь поселити, дати виплати, відправити на курси німецької, хоч чомусь навчити.

Юнаки дезорієнтовані, погано уявляють собі життя за кордоном, і тим більше життя біженця. Типова ситуація: батьки відправляють сина в Німеччину до родичів і знайомих, як посилку, в надії, що якось воно буде. Або просто перекидають як валізу, через кордон, в невідомість. Але далі вони потрапляють в безжальні жорна системи, яка розподіляє туди, де є місця, а не туди, де живе дядько, бо після 18 років це вже доросла окрема людина. І не туди, куди хочеться. В результаті хлопці потрапляють в табори, гуртожитки, стикаються з німецькою бюрократією.

Особливим попитом серед молоді користується Мюнхен: одне з найдорожчих і найменш придатних для біженців міст. Зараз хлопців розпихують по гуртожитках, часто з сирійцями та афганцями, селять по 4-5 осіб різних національностей в одну кімнату. Українські мами, які керують процесом дистанційно, б'ють на сполох: "Поселили сина в одній кімнаті з дорослими турками чи сирійцями, там цілими днями і ночами тусовка, хлопець в шоці – він не так уявляв собі життя в Німеччині". А зробити нічого не можна. Койкомісце в гуртожитку коштує 25 євро на тиждень, вайфай – 4 євро. Плати або виїзди: шукай житло по всій землі, проходь всі кола бюрократичних випробувань – міграційна, джобцентр, страхова, пошук житла, запис на курси німецької. Ні мами, ні юнаки не були готові до такого.

Виклики для молоді та системи

І найголовніший виклик: що їм далі робити в чужій країні без мови, нормальної освіти, да просто навичок виживання, самонавчання, адаптації? Їхній підлітковий вік прийшовся на ковід та війну, рівень шкільних знань не витримує конкуренції. Українські молоді хлопці за невеличким винятком не дуже пристосовані до побуту, життя в цілому, а до біженського життя за кордоном і поготів. Добре, якщо знають хоча б англійську. Ну і щодо освіти: вочевидь, раніше вони не планували вчитися за кордоном. Інакше вже виїхали би за попередні роки, коли їм було відповідно 14-17. І родини їхні не виїхали в основному, бо юнаки їдуть самі, батьки лишаються вдома. Якщо не готувався до еміграції – великий ризик поневірятися роками на соціальному дні.

Німеччина зараз згортає обʼєми надання допомоги, а значить будуть менші виплати, менше можливостей вивчити мову і отримати освіту. Через внутрішню політику, через економічні труднощі водночас зростає безробіття. Куди підуть всі ці малозабезпечені, малоосвічені юнаки?

На курси німецької, які оплачує держава, зараз черга по 4-6 місяців. Без мови їм нема чого тут робити. Багато хто сходу заявляє – я хочу працювати! Але без мови це буде геть низькооплачувана і нестабільна праця, типу розкладати коробки в супермаркеті. Дехто з амбіціями – хочу отримати освіту! Це дуже похвально, але це час та гроші. Для вищої освіти потрібен високий рівень мови та знань, німецький абітур (13 класів) або штудієнколлег для укр випускників 10-11 класів. Нереально для 90% біженців, ще й тому, що держава не платить соціальну допомогу студентам, оскільки вони недоступні для ринку праці. Все за свій рахунок чи рахунок батьків. Професійна освіта, аналог наших ПТУ – це був би оптимальний варіант для тих, хто хоче швидко стати на ноги. Але і тут німці ставлять перешкоди: рівень мови не набагато менший ніж для універу, самостійно треба шукати місце роботи і навчання, попит на таку освіту перевищує пропозицію. До того ж вихідці з пост-радянських країн історично марять вищою освітою і навіть чути не хочуть, що є альтернатива.

Я спостерігаю четвертий рік за різними робочими та освітніми траєкторіями біженців. Німці самі ускладнюють собі життя надмірною зарегульованістю: часто навіть людина з українським дипломом і досвідом роботи за фахом має ще пройти німецьке навчання, плюс в багатьох сферах високі вимоги щодо знання мови. Дехто тільки зараз довчив мову за 2-3 роки і шукає роботу або німецьке навчання. Ну і теперішня ситуація на ринку праці така, що навіть кваліфіковані працівники з вищою освітою не можуть знайти роботу. То які перспективи у молоді без освіти і мови?

Наслідки та майбутні перспективи

Всі німецькі ЗМІ за останні 3 місяці одночасно піднімають це питання, і багато навіть проукраїнських політиків стали вголос говорити: зупиніть цей потік. Пересічні німці також насторожі: зараз тривають суспільні дискусії щодо служби в німецькій армії, і тут навколо просто навала українського молодняка, який відверто каже – армія це не для мене. Це дуже демотивує і без того не дуже "воїнственно" налаштованих німців.

Боюся, це нетривіальне рішення української влади ще більше налаштує європейських партнерів до рішучих кроків стосовно українських чоловіків. Вже навіть притомні політики, а не завзяті популісти, піднімають питання, що українські чоловіки повинні їхати захищати країну, а не перевантажувати соціальну систему. А тим часом за Україну воюють 45-55-річні батьки тих новоспечених молодих біженців. І питання, чи повернуться ці молодики батькам на заміну, залишається відкритим.

Є ще дуже нішева думка, яка втім теж має своїх прихильників: що приплив української молоді позитивно вплине на демографічну ситуацію в старіючій ФРН. Але ж суть не стільки в самому факті наявності на певній території молодих людей, скільки в їхній економічній цінності. Поки виглядає так, що українські хлопці найближчі роки стануть тягарем для Німеччини. Або повернуться назад додому чи поїдуть шукати кращої долі там, де легше вивчити мову і не треба 3 роки вчитися на продавця чи санітара.

Топ комментарии
+16
Простите, а когда молодые мужчины уедут
То от кого будут рожать
Украинские женщины самого детородного возраста?
От бангладешцев?
Или вам больше нравятся пакистанцы?
Проблема не в том,чтобы иметь внуков
Это - то как раз ваш сын может сделать легко и быстро
Проблема в том, что само существование Украины
Поставлено под вопрос
А еще есть МОРАЛЬНАЯ проблема
Мы на всех углах так любим поговорить о том
Что мы - нация героев
Любим потрындеть про Бандеру и Шухевича
Потрындеть - легко
Быть такими, как Шухевич и Бандера - трудно
Кстати ,у Романа Шухевича был сын
Такой же идейный, как и его отец
А вы вырастили сына
Который бросил страну
Когда ей нужна помощь
Вам хочется жить в мирной ,красивой Украине ?
С внуками?
Но чтобы за эту мирную и красивую Украину
Повоевали другие сыновья....
У вас такое понимание справедливости???
показать весь комментарий
16.11.2025 14:59 Ответить
+13
Я по - другому взгляну на эту проблему
Все ,что делается властью - в любой стране
Должно быть кому- то выгодно
Кому выгодно ,чтобы из Украины уехали
Здоровые молодые мужчины?
Выгодно только ПУТИНУ
Кому выгодно ,чтобы эти здоровые ,полные тестостерона ,мужчины
Создали проблемы в европейских странах
В том числе ,возможно
Проблемы сексуального и криминального характера
Кому выгодно,чтобы приезд сотен тысяч молодых мужчин
Часто без образования и знания языка
Создал проблемы для стран Европы?
Выгодно только ПУТИНУ
И тогда вопрос - ЗЕЛЕНСКИЙ принял решение
Которое ВЫГОДНО ПУТИНУ?
Как и в случае с генералом Залужным?
Который ПОГНАЛ КАЦАПОВ из Украины!!!!!!!!
Вопрос не в Миндиче
Этих Миндичей рядом с Зеленским - и не сосчитать
Вопрос в том - на кого работает президент Зеленский
Если он принимает решения
КОТОРЫЕ ВЫГОДНЫ ПУТИНУ.........
показать весь комментарий
16.11.2025 14:10 Ответить
+10
Без лишних слов: Зе отрезал от Украины самую боеспособную часть мужчин. Это измена!
показать весь комментарий
16.11.2025 16:11 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Так воює батько 44-55 років за свого сина 18-22 роки, бо він хоче, щоб в нього були онуки! Сам собі він онуків не народить! Бо якщо будуть обидва воювати і загинуть, то якось з продовженням роду у них зовсім погано буде. Якби наша недолуга влада прийняла рішення про відстрочку для единого сина у батьків, то частково таку проблему можна було б вирішити. Такі сини залишились би в Україні точно, а не тікали б на чужину!
показать весь комментарий
16.11.2025 14:06 Ответить
А ви багато знаєте сімей де більше, ніж один син? Отож.
показать весь комментарий
16.11.2025 14:15 Ответить
Багато знаю сімей, де по двоє дітей. Батьки намагаються при можливості завести двоє, бо дві дитини мати надійніше ніж одну: недай Боже щось трапиться з однією, то залишиться друга.
показать весь комментарий
16.11.2025 14:55 Ответить
Не двоє дітей, а саме двоє хлопців
показать весь комментарий
16.11.2025 17:56 Ответить
Та да, із знайомих - тільки кум має двох хлопців. В мене дочка і син.
показать весь комментарий
16.11.2025 18:44 Ответить
А яка різниця? Що онуки мають бути тільки обов'язково від сина? Доччині не підходять, бо прізвище змінюється?
показать весь комментарий
16.11.2025 19:41 Ответить
Дочка понесе далі чужу кров. А син - мою. Може якимсь безродним тузікам на це пофіг, але мені ніт.
показать весь комментарий
17.11.2025 05:58 Ответить
Це все чоловічі заангажовані стереотипи у людей, які не мають мінімального уявлення про біологію, генетику та успадкування ДНК. Ви в якому столітті живете? Ви не знаєте, що передається не кров, а ДНК? При чому неядерна (мітохондріальна) ДНК, на відміну від ядерної ДНК, передається тільки по жіночій лінії. Тобто у будь-якому живому організмі материнських генів завжди більше ніж батьківських! Тому ваші дрімучі судження тримайте при собі.
показать весь комментарий
17.11.2025 10:12 Ответить
Так і я тримаю. Але онуки полупакистанці мене не цікавлять
показать весь комментарий
17.11.2025 16:21 Ответить
Я так розумію, що онуків у вас немає. Не спадало на думку, що їх взагалі може не бути?
показать весь комментарий
17.11.2025 16:55 Ответить
Простите, а когда молодые мужчины уедут
То от кого будут рожать
Украинские женщины самого детородного возраста?
От бангладешцев?
Или вам больше нравятся пакистанцы?
Проблема не в том,чтобы иметь внуков
Это - то как раз ваш сын может сделать легко и быстро
Проблема в том, что само существование Украины
Поставлено под вопрос
А еще есть МОРАЛЬНАЯ проблема
Мы на всех углах так любим поговорить о том
Что мы - нация героев
Любим потрындеть про Бандеру и Шухевича
Потрындеть - легко
Быть такими, как Шухевич и Бандера - трудно
Кстати ,у Романа Шухевича был сын
Такой же идейный, как и его отец
А вы вырастили сына
Который бросил страну
Когда ей нужна помощь
Вам хочется жить в мирной ,красивой Украине ?
С внуками?
Но чтобы за эту мирную и красивую Украину
Повоевали другие сыновья....
У вас такое понимание справедливости???
показать весь комментарий
16.11.2025 14:59 Ответить
Та не думає ніхто з пересічних українців про Бандеру і Шухевича! Люди хотять жити і любити своїх дітей і онуків, навіть якщо вони бангладешці чи афроамериканці. Звичайно, краще щоб були українці, але коли їх зовсім немає, то це кінець! Ви ще досі вірите у лозунги і у гасла? Пам'ятаєте, як Зе бив себе у груди і казав: "ніхто не вірить так в нашу перемогу, як я", обкрадаючи при цьому український народ руками міндічів і дєрмаків! Якщо серед нашої еліти не залишилося справжніх патріотів, яким був Парубій, то нам кінець.
показать весь комментарий
16.11.2025 15:10 Ответить
Я верю в идеи
показать весь комментарий
16.11.2025 15:18 Ответить
Нормальні люди вірять в Господа Бога або ні в що, а такі, як ви у якісь там ідеї-фікс. Ви вперто не бажаєте миритися з сірою реальністю і не можете жити без солоденької казочки-ідеї? Адже гарні ідеї придумують політикани, щоб добратися до влади і триматися на її вершині. Вже одні вірили в марксиські ідеї комунізму і чи м все закінчилося?
показать весь комментарий
16.11.2025 15:30 Ответить
Так ГОСПОДЬ БОГ - это как раз про ИДЕИ...
показать весь комментарий
16.11.2025 15:32 Ответить
Якщо є віра в Бога, то вірити в інші ідеї - великий гріх, бо ці інші ідеї від лукавого! У вас дуже поверхневі судження.
показать весь комментарий
16.11.2025 15:42 Ответить
Так если не верить в идею, то зачем воевать с Козлостаном? Сложить оружие, разойтись по домам, стать рсуким в великойраиссе, жить спокойно, любить детей и внуков. Так же?
показать весь комментарий
16.11.2025 17:40 Ответить
Ми воюємо не за свою ідею, а ПРОТИ їхньої фікс-ідеї "руського миру"! Так вам зрозуміло, в чому негативізм будь-якої ідеї, крім Бога? Кацапи нам нав'язують свою солоденьку псевдоідею "рускава міра", суть якої думаю, що не треба пояснювати, бо всі знають її - це російський шовінізм.
показать весь комментарий
16.11.2025 17:51 Ответить
На козлостані купа церков і мечетей. І всі ці кретини так само вірують в бога як і ви.
Воювати не за а проти якоїсь ідеї це найбільший ідіотизм який я тільки чув. Можна здатись і ходити собі спокійно вірити в бога, це вам ніхто не заборонить, так само як ніхто вас не змусить вірити в сруський мир. Просто замість єдиного шмарафону буде кісєльов, але ж вам то до лампочки - не вірили в Україну, то і в рашку вірити не будете.
показать весь комментарий
17.11.2025 03:54 Ответить
"Воювати не за а проти якоїсь ідеї це найбільший ідіотизм який я тільки чув" - значить по-вашому воювати проти "руського миру" це неправильно? Ви якось розберіться зі своїми думками, а то складається враження ніби ви закінчений маргінал, що претендує на роль Господа Бога. Чи лукавого?
показать весь комментарий
17.11.2025 10:03 Ответить
Ну звісно що неправильно. Воювати проти чужих ідей це повний ідіотизм. Всі нації і народи завжди воювали тільки за свої власні ідеї.
Якщо людина воює за вільну незалежну самостійну демократичну Україну - вона в своєму праві. І тоді неважливо яка саме ідея ідея їй протистоїть - срускій мір, китатайській, чучхєйській та хоч мадярський.
Якщо б русня не лізла до України - то їхати до них в їх власну країну лаптів і гівна щоб воювати проти їх власних ідей - було б верхом ідіотизма. Більше того - це і є однією з визначних ознак русні - воювати проти когось тільки тому що їх ідеї чи спосіб життя тобі не подобаються.
Тобто узагальнюючи - воювати проти чогось а не за щось - і є рузкій мір.
Звідси питання - ви часом не русня?
показать весь комментарий
17.11.2025 13:26 Ответить
Тоді якщо під час ДСВ союзники воювали проти фашизму, тоді за вашою логікою вони були ідіотами, так? Зауважу, що ідеї, ЗА які союзники воювали були у кожного різні: англічани і американці воювали за демократію, СРСР - за родину, за сталіна. І ті, і інші були по-вашому ідіотами?
показать весь комментарий
17.11.2025 13:34 Ответить
Ніхто не воював ні проти якого фашизму. Совок не воював "проти фашизму" до 41 - допоки Адік не перетворився з союзника на ворога. Поляки воювали проти німців бо ті на них напали. Французи з англійцями імітували війну до весни 1940 року допоки перших не захопили а других не почали масово бомбардувати і готувати операцію із висадки на їх острови - тільки тоді вони почали по-справжньому воювати вже за власну країну. Штати теж не спішили воювати "проти фашизму" аж до Перл Харбор і тільки після оголошення війни з боку німців розпочали проти них війну - бо треба було захистити союзників без яких виграти світову війну було б неможливо.
показать весь комментарий
17.11.2025 13:44 Ответить
То чому союзники не зупинилися на границях фашистської Німеччини, якщо кожний воював за свою ідею, а вирішили взяти Берлін і добити фашизм до кінця? Відповідь очевидна: бо воювали ПРОТИ фашизму і ваші судження абсолютно не логічні!
показать весь комментарий
17.11.2025 13:57 Ответить
У вас розуміння історії як у школяра середніх класів. Недобита фашистська Німеччина представляла небезпеку для союзників, а Гітлер не збирався ні з ким домовлятись щоб припиняти війну. Це і вирішило долю його Райху. І аж ніяк не співчуття до в'язнів концтаборів.
До того ж Захід і Совок уже фактично розділили Європу в Ялті і повинні були силою встановити там кожен свій порядок.
показать весь комментарий
17.11.2025 14:17 Ответить
Тобто якщо Гітлер погодився б на границі вересня 1939 року, то з ним би заключили перемир'я і фашизм досі був би у Європі, бо ніхто не хотів би воювати ПРОТИ фашизму, щоб не виглядати ідіотами по-вашому? Не тягнуть ваші судження на професора історії погодьтеся.
показать весь комментарий
17.11.2025 14:37 Ответить
Історія не знає умовного способу, це по-перше. По-друге, ніхто не збирався з ним воювати ВЗАГАЛІ до вересня 1939 і воювати всерйоз до травня 1940 коли він розгромив Францію.
По-третє, Сталін пропонував Гітлеру таємну мирну угоду ще в 41 чи 42 роках коли Гітлер стояв вже під Москвою.
Це факти які нам достеменно відомі - як бачите ні про яку боротьбу з фашизмом тоді не йшлося. Хоча перші концтабори вже були збудовані і політика націонал-соціалізму як і фашизму щодо "нижчих рас" теж була всім відома.

Відповідаючи на ваше запитання - можна навіть не гадати на кавовій гущі що було би якби було щось інше і так далі.
Це непотрібно коли перед очима є приклад Японії.
Якби Гітлер капітулював, в Німеччину ввели би окупаційну адміністрацію, режим був би знищений, а Нюрнберзький трибунал відбувся б так само як і Токійський свого часу.

Єдина відмінність була б у тому що не гинули солдати з обох боків і мирне населення Німеччини не постраждало б.

----

Це все відомі історичні факти.

До речі фашистський режим Франко спокійно собі проіснував і після Другої Світової аж до середини 70-х і ніхто його не чіпав , а знаєте чому? Тому що він притримувався нейтралітету під час війни.

Отака от була "боротьба проти фашизму" і його ідей.
Тому що ніхто насправді не воює проти чогось, а всі воюють за власний інтерес і власні ідеї.
показать весь комментарий
17.11.2025 14:57 Ответить
Всі воюють тільки за інтереси, а ідеями тільки прикривають ці інтереси.
показать весь комментарий
17.11.2025 15:25 Ответить
саме так
показать весь комментарий
17.11.2025 15:29 Ответить
Ви воюєте тільки зі своїм диваном.
показать весь комментарий
17.11.2025 08:51 Ответить
А ви воюєте з чим? Теж з диваном тільки польським, так?
показать весь комментарий
17.11.2025 10:14 Ответить
Вы ничем не отличаетесь от Зеленского
Просто у него возможностей больше
Он может БОЛЬШЕ УКРАСТЬ
А вы берете его подачки в виде твсячи
И это тоже подлость
Ведь вы понимаете, что эти деньги нужныс ейчас армии
Зеленский может сделать так, чтобы дети всех его знакомых
Получили отстрочку
И вы бы ,судя по вашим словам
Сделали бы точно также
И вам очень удобно
Чтобы ваши проблемы порешали ПАТРИОТЫ
И на фронте ,и в тылу
А вы потом напишете про убитого Парубия пафосные слова.........
показать весь комментарий
16.11.2025 15:30 Ответить
Кращий захист - це напад, так? Таким принципом ви користуєтеся, коли відчуваєте, що не маєте рацію? Нехай краще ця тисяча дістанеться людям ніж її вкрадуть міндічі і відправлять деркачам в кацапстан. Щодо патріотів, то коли їх немає в правлячій еліті, наявність цих патріотів серед простих українців нічого не вирішить! Ви вперто не бажаєте визнавати очевидні речі!
показать весь комментарий
16.11.2025 15:51 Ответить
Відкрите кордони і не буде подальших суперечок.
показать весь комментарий
16.11.2025 23:19 Ответить
А чому ти вирішив на свою росіську владу, жалітися на українському сайті?
показать весь комментарий
16.11.2025 23:34 Ответить
В забув запитати у таких як ти, хто під чужим прапором тут шариться.
показать весь комментарий
17.11.2025 09:56 Ответить
Я по - другому взгляну на эту проблему
Все ,что делается властью - в любой стране
Должно быть кому- то выгодно
Кому выгодно ,чтобы из Украины уехали
Здоровые молодые мужчины?
Выгодно только ПУТИНУ
Кому выгодно ,чтобы эти здоровые ,полные тестостерона ,мужчины
Создали проблемы в европейских странах
В том числе ,возможно
Проблемы сексуального и криминального характера
Кому выгодно,чтобы приезд сотен тысяч молодых мужчин
Часто без образования и знания языка
Создал проблемы для стран Европы?
Выгодно только ПУТИНУ
И тогда вопрос - ЗЕЛЕНСКИЙ принял решение
Которое ВЫГОДНО ПУТИНУ?
Как и в случае с генералом Залужным?
Который ПОГНАЛ КАЦАПОВ из Украины!!!!!!!!
Вопрос не в Миндиче
Этих Миндичей рядом с Зеленским - и не сосчитать
Вопрос в том - на кого работает президент Зеленский
Если он принимает решения
КОТОРЫЕ ВЫГОДНЫ ПУТИНУ.........
показать весь комментарий
16.11.2025 14:10 Ответить
Для ледарів скрізь погано. Хто хоче працювати, той знаходить роботу і вкалує. Навіть без мови. Так, це найгірша, найважча часто шкідлива для здоров'я праця. Всі теплі місця зайняті турками та поляками.Не подобається - повертайся, захищай державу. Халява у ФРН закінчується, будь готовий закусити вудила й пахати а не качати права
показать весь комментарий
16.11.2025 14:34 Ответить
В Німеччині завжди так було і це правильно: мову треба знати для будь-якої роботи. Хіба що для чорної не треба, але то вже кримінал.
А так - згоден, їдуть, щоб не працювати. Але так не має бути.
Мерц вірно сказав.
показать весь комментарий
17.11.2025 17:10 Ответить
Стануть алкоголіками і наркоманами багато з них на жаль.
показать весь комментарий
16.11.2025 14:52 Ответить
Ті, хто не вчиться і не працює і тут стануть алкоголіками і наркоманами...
показать весь комментарий
16.11.2025 14:59 Ответить
Ви відверто говорите неправду.
Є люди, які згодні працювати, вчитися і тут в них є цих можливостей набагато більше. І вони б тут вчилися і працювали. Є повно пропозицій на роботу і на навчання, в т.ч. - професійне. А за кордоном - набагато важче влаштуватися, набагато більша конкуренція. Це не всі витримують.
Тут у нас людей максимально залякали, демотивували і, фактично - виштовхнули з країни, і вони поїхали в нікуди, без підготовки, без плану, поневірятися - аби тільки "вискочити", бо "раптом що". А ви з цього лицемірно і раді - бо "відробляєте" тут "інтерес".
показать весь комментарий
17.11.2025 17:09 Ответить
Схильність до алкоголізму і наркоманії - це генетично обумовлена ознака. Рано чи пізно вона дасться взнаки. І перш ніж когось звинувачувати у відроблянні інтересів, подивіться на себе і свій "безцінний" недолугий коментар - може це вам куратори прислали методичку, як розпалювати ворожнечу в соцмережах! Знаємо ми, як працюють соціальні ліфти і тут, і на Заході - без зв'язків, блату і грошей вище плінтуса не піднімешся!
показать весь комментарий
17.11.2025 19:06 Ответить
Бували часи, коли молодь в Німеччину вивозили ешелонами, чисто поработать
показать весь комментарий
16.11.2025 15:02 Ответить
ні про що

кого жаліти? хлопців 18-22, яким дадли змогу виїхати (але й ніхто не примушував)? німців (ще тих імперців та любителів пуйла)? харків'ян, які аж на 4-му році війни теж раптом захотіли виїхати? блогершу, яка хайпує на темі?
показать весь комментарий
16.11.2025 16:11 Ответить
Пізнавальний і корисний текст. Автору подяка.
показать весь комментарий
16.11.2025 20:22 Ответить
Без лишних слов: Зе отрезал от Украины самую боеспособную часть мужчин. Это измена!
показать весь комментарий
16.11.2025 16:11 Ответить
зезедент вже втратив в боях українську армію ПОВНІСТЮ! при чому ДВІЧІ!
поцікавтесь останньою загальною статистикою щодо вбитих, поранених, взятих в полон і зниклих без вісті....

нема ніякого толку знову набирати нових, навіть найбоєздатніших, бо зезедент воює м'ясом, як і його співплемінник пукін-шаломов!
показать весь комментарий
16.11.2025 23:31 Ответить
Там сзч більше за вбитих рази в три. Не тринди про шо не знаєш
показать весь комментарий
17.11.2025 03:57 Ответить
Воно виконувало оманські договорнячки....
показать весь комментарий
17.11.2025 09:50 Ответить
Поштовхатися пару-тройку місяців чи ризикнути життям і долєю.
Думаю вибір у молодиків тут навіть без вибору.
Тим більше молоді дуже гнучкі,асимілятивні,а якщо хоч якась клепка в голові є завдяки вихованню батьків, то все буде добре.
показать весь комментарий
16.11.2025 16:57 Ответить
Нам, приреченим жити у воюючій і вимираючі країні байдужа доля цих людей.
В них все буде добре. Як і в тисяч псевдобіженців.
Будуть любити Україну здаля, чим далі - тим сильніше.
Це зажди було національною ідеєю українців - втекти за кордон ( або випхати дітей) і приїздити раз на рік на рідні села, імітувати іноземний акцент та розповідати про свою вдалу долю...
показать весь комментарий
16.11.2025 17:23 Ответить
Зе шобло вороги!
показать весь комментарий
16.11.2025 17:48 Ответить
Германия приняла два миллиона сирийцев - людей совершенно чуждого образа жизни и религии. Большинство из них нашли свою нишу, кто что - социальная программа или собственная лавочка восточных сладостей, но нашли. Найдут себя и большинство украинцев, особенно молодых. Так что переживать надо не за них, а за тех кто остался в Украине.
показать весь комментарий
16.11.2025 17:49 Ответить
після другої світової війни німеччина почала відбудовувати свої автогіганти ..опель.. бмв ..фольксваген.. і їм бракувало робітників . уряд запропонував громадянам туреччини роботу на заводах . зараз в фрг проживає три мільйона німців-турок це німці - турки в третьому поколінні . так само адаптуються і українці
показать весь комментарий
17.11.2025 18:26 Ответить
18-22 ніякі не біженці.
це здорові, працездатні лоби, яким жодного, кажу - ЖОДНОГО соціального захисту. 2 місяці на адаптацію - потім арбайтен, платити за себе страховку медицинську, житло..
і через півроку черга буде стояти назад.
в Мюнхені вже житло нормального не знайти через цих "біженців"!
правильно скандинави роблять - якщо ти приїхав не з зони бойових дій - ти не біженець.
а то потікали, вся західна, закарпаття, буковина.
показать весь комментарий
16.11.2025 18:08 Ответить
Ну не тільки ж старим пердунам по закордонах їздити. "В Мюнхені житла нормального не знайти...."
показать весь комментарий
16.11.2025 19:59 Ответить
показать весь комментарий
16.11.2025 21:49 Ответить
Можна багато сперечатися на цю тему. Є різні аргументи. Але доконаний факт - там діти будуть ЖИВІ.
показать весь комментарий
16.11.2025 19:51 Ответить
Факт тільки один - людина яка називає 20-річного чоловіка дитиною в той час коли воюють 55-60-річні діди - є клінічним зеленосраким імбіцилом.
показать весь комментарий
17.11.2025 04:00 Ответить
Молоді вже інший народ, з іншим менталітетом ніж 40-60-річні. Ну не підуть вони воювати і все тут. Нічого не поробиш.
показать весь комментарий
17.11.2025 08:11 Ответить
Тільки в моєму взводі було 4 людини (15%) молодше 25 - які самі добровільно пішли воювати.
показать весь комментарий
17.11.2025 13:29 Ответить
Пощастило що в совку нехило так народжували. Старше 35 років народу багато.
показать весь комментарий
17.11.2025 08:22 Ответить
Бо скучно було, і без фемінізму
показать весь комментарий
17.11.2025 16:55 Ответить
18 років - це не діти, а чоловіки, які відповідають за свій вибір
Ви їм ще соплі витріть
показать весь комментарий
16.11.2025 21:51 Ответить
18-ти річні не обирали Зелю, їм було 12 років. Вони не мають помирати за тих хто продав їх за вовину тисячу чи за гречку.
показать весь комментарий
16.11.2025 22:26 Ответить
А хто має?
Я пропустив той момент коли демобілізовували тих хто не голосував за зебіла?
показать весь комментарий
17.11.2025 04:02 Ответить
,,Вже навіть притомні політики, а не завзяті популісти, піднімають питання, що українські чоловіки повинні їхати захищати країну, а не перевантажувати соціальну систему. А тим часом за Україну воюють 45-55-річні батьки тих новоспечених молодих біженців".
А до вас ніяк не доходить, що вини поїхали бо не хочуть воювати за Україну зеленського? Як ви вмовите вмирати людину на полі бою за країну від якої він тікав і яку він ненавидить? Боже, звідки в Україні стільки можновладців як ця лукашевич, що взагалі не розуміють чим живе народ. Цікаво у лукашевич диті на фронті?
показать весь комментарий
16.11.2025 22:22 Ответить
Хто тобі барану сказав що всі вони ненавидять свою країну?
По собі судиш, чмоня безродна?
показать весь комментарий
17.11.2025 04:04 Ответить
Чому тоді вони тікають з війська, якщо ******* Україну? Звичайно багато хто любить країну мрій зєлі, всякі міндічі, корабельні сосни, єлхіна яка мародерить і каже, що зараз вона живе своє найкраще життя.Але вас час скоро закінчиться юрій, любітелі країни мрій.
показать весь комментарий
19.11.2025 07:53 Ответить
Мій час не закінчиться поки жива України. Такі пасажири як ти можуть уйобували на всі 4 боки, шукати собі кращого царя чи генсека. Тут залишаться ті кому важлива Україна.
показать весь комментарий
19.11.2025 11:59 Ответить
Типічний виборець зєлі. Не подобається зєля та його корупція? Вали з країни! Ми замість тебе завезем мільйон бангладешців. Але кордони ми тобі не відкриємо, бо ти не міндіч чи арестович. Ще раз тобі повторюю ваш час минає, ще не довго вам залишилося грабувати Україну.
показать весь комментарий
19.11.2025 14:04 Ответить
Їхав зєля через зєлю, бачить зєля в зєлі зєля, сунув зєля в зєлю зєлю - зєля зєля зєля зєля.
Послухай мене, по-перше щоб отак сміливо хрюкати на всіх навколо тобі потрібно хоча б розповісти за кого ти голосував в 2019 році. А по-друге, усвідомити що це не Міндіч і не Арестович тебе тут закрили -а 73% власних співгромадян.
А от коли ти це усвідомиш тоді можна буде з тобою поговорити на тему чим зєля відрізняється від України і чому люди йшли воювати за свою землю і близьких а не за зєлю.
показать весь комментарий
19.11.2025 14:25 Ответить
Казати українцю про ,,хрюкання'' на українському сайті може тільки москаль чи українофоб. Від таких як ти краще триматися осторонь і одразу припиняти розмову
показать весь комментарий
19.11.2025 14:44 Ответить
А ти спробуй не хрюкати, одразу москалі і зебіли перестануть ввижатись.
показать весь комментарий
19.11.2025 14:53 Ответить
Німеччина може загинути через соціалізм та мігрантів з ворожих стран. А Україна - дружня країна до Німеччини. Тому українці частково вирішують другу проблему.
показать весь комментарий
16.11.2025 23:18 Ответить
"це буде геть низькооплачувана і нестабільна праця, типу розкладати коробки в супермаркеті".
Тобто краще в Україні коробки розкладати за 400 Евро все життя?
показать весь комментарий
17.11.2025 01:04 Ответить
Чому це? Ось можна вивчитись на прокурора, або навіть суддю. І буде більше.
показать весь комментарий
17.11.2025 06:49 Ответить
це родинний бізнес. Якщо ви не в ньому, то все що вам світе - адвокатська праця за копійки.
показать весь комментарий
17.11.2025 10:00 Ответить
"А до вас ніяк не доходить, що вини поїхали бо не хочуть воювати за Україну зеленського? " повністю згоден з Артем #610326. В нас відібрали віру в майбутнє в Україні
є тримають за бидло, яке має захишати статки можновладців, причому самі вони не воюють. В 2015 я пішов на контракт у свої 49, на третій день війни у 2022 вже бігав з автоматом, через кілька місяців мені 60 і звільняюся. І моя мрія, щоб мій 20 річний син жив у нормальній країні, де у нього буде щасливе майбутнє, а не захист "країни мрій зеленського". І жах в тому, що він не хоче нікуди їхати.... Єдиний вихід, це зміна влади на дійсно проукраїнську, щоб не гинути даремно.
показать весь комментарий
17.11.2025 08:50 Ответить
Мене взагалі дивує "адекватність "влади, яка в перші дні війни відкрила кордони ,біжіть куди хто хоче, що дало можливість покинути Україну чоловікам призивного віку, кількість яких перевищує нинішню українську армію вдвічі або в тричі. При цьому просте питання ,хто буде захищати країну яку вони очолюють, владу не зацікавило. Тепер нове геніальне рішення про18-24 -річних яке чомусь турбує канцлера Мерца але по барабану президенту Зеленському. Можливо він вважає що коли посиплеться фронт в Україні Європа кинеться воювати тут в Укрваїні?
показать весь комментарий
17.11.2025 10:22 Ответить
Це їх свідомий вибір.
Ніякі вони не біженці.

Тому - ніякої допомоги!
показать весь комментарий
17.11.2025 10:31 Ответить
Та не потрібно їм тієї допомоги, заспокойтеся. Працюватимуть, точно буде не гірше. Але от по людськи, без образ. Ви знаходитесь за кордоном. Тому що як мінімум, спокійніше. Ви вважаєте людей, які хочуть для себе того ж, що й ви (при цьому ну ніяк не зачіпаючи ваших прав і інтересів)? Де логіка?
показать весь комментарий
17.11.2025 12:24 Ответить
Почему автор статьи ставит свою жизнь выше жизни парней? И почему она не ставит вопросы, что этих молодых людей ждёт в Украине? Может быть люди имеют право решать за себя? И если автор такая патриоткиня, почему она не на фронте?
Желаю выехавшим парням удачи. Если автору непонятно, чем они займутся, уточню - они пойдут чернорабочими, если не имеют никакого образования. Или пойдут учиться, в и.ч в университеты. И не вернутся, т.к в Украине их ждёт вечная коррупция, бесправие и бесконечная война. Лучше остаться живым в Германии, чем погибнуть в Украине, защищая таких "патриотов", которые только и могут, что прятаться за спинами других.
показать весь комментарий
17.11.2025 18:00 Ответить
Навй вчаться пздити фріпалестинів, тоді з них будуть люди, а не анальні раби-кастрати з-під гарему.

Хоч якась користь буде з цих хероїв...

Ну, принайині, херої, а не дебіли, які об'єдналися навколо унітаза Міндіча, в який насрано.
показать весь комментарий
17.11.2025 18:09 Ответить
Тут не так афганці й сирійці з німцями та циганами страшні.. як наші українці... Ось я вже тут три роки й часто бачу коли наші перші провокують а коли їм дають відповідь то вони ж самі перші верещати починають й шукають поліцію.. наші тут розумніші за усі вище згадані народи... Туй турки сирійці йдуть добре на контакт.. ось я провчився у німецькій школі вони мені навіть в одній з шкіл допомогли А2 здати... А наші приходять у ту ж школу зі словами не хочу не можу не буду... На вулиці коли зустрінеш то краще й не вітатись й нічого не питати.. вони все знають вони все докажуть.. а коли доходить до справи то там все навпаки... Наші гірше за циган..)
показать весь комментарий
17.11.2025 21:48 Ответить
Джинсой попахивает эта заметка
показать весь комментарий
17.11.2025 22:19 Ответить
Автор, хочеться отримати відповідь на таке питання.
Якби у вас була не донька 18 років, а син, ви б відправили його додому в Україну, до він хлопчик, і має підготуватися до війни?
показать весь комментарий
18.11.2025 14:34 Ответить