12696 посетителей онлайн
6 220 36
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

"Після війни куплю хатку в селі"

допис Сайгона

…"Якшо свобода вобщє шось значє, то це право казать людям те, чого вони не хочуть чуть". (с)

_____________

1. Общєствєнний договор.

В класічєском вигляді, "общєствєнний договор" - це "Я отдаю державі часть своєї свободи, а держава гарантірує безпеку, справедливість і прєдсказуємость". Коли,(або "пока") ця канітєль работає - сістєма відносно стабільна.

При мобілізації держава рєзко "піднімає ціну", але забуває повисить "компєнсацию". Проісходе односторонній перегляд "умов контракту", вона прєтєндує на твою тушку, твій час, твоє життя і як правило, без вибора для самого тебе. Договор міняється не по согласію, а по приказу.

Коли ріск розпрєділяється нерівномірно, рішення приймають не ті, хто пиздує в окопи, а ти не маєш права отказаться - даже у самих лояльних наступає льогка зрада. В кабіні время от времені вознікають одні й ті самі вопроси: "Чого я, а не отой мордатий хуй на "Гєлікі", "Чого я, а не син Порошенка", "Чого лозунгів і призивів дохуя, а ротацій ні одної ще не було". Людина перестає буть гражданіном і начинає чуствувать себе розходніком.

Це "точка розрива", де "общєствєнний контракт" ламається і залатать його більше не получиться.

Не получиться, бо після війни люди будуть все помнить. Помнить ухилянтів, помнить командірів, які часто по своїй тупості і от страха угравали роти-батальони-бригади, помнить погибших кєнтів і те, шо робилося в тилу. Всі ці бабки на кроватях, столах і в багажніках, підарасів, які наживалися, поки хтось кишки на вєтках в посадках розматував… будуть помнить все.

Дальше сістєма натягує брехливу маску "єдінства" і пробує замаскірувать розрив. Тим, хто не в армії пробують "продать слона" зміною формуліровок, але слова влади розходяться з реальними діями і визивають все менше довіри.

Тим, хто в армії кажуть: "Ніхто крім нас", "Будь мужиком", "А я не заморився?", "Шо поробиш", "Нам своє робить" - прєвращая тим самим добровольну лояльность у вимушену, от якої, разом з бешеной усталостью, накоплюється внутрєннє несогласіє.

Але, ті, хто бачив войну не в тік-токах, не ведуться на красіві словєсні конструкциї, які йдуть поряд з купленою нєдвігою, палєтами спіжжєних грошей, показатєльними наказанієм для одних і правом робить шо угодно для других. Ніхто ж не отріцає наявності ворога, екзистенциальності війни і угрози для державності. Людям не понятно, як протівнік на ЛБЗ пояснює нерівність рісків для одних, єбєйшу корупцію і прівєлєгії для других. Протівнік не оправданіє, а фон в тєатрі піздоблядсва і фактічєского беззаконня. Виборочна справєдлівость не веде до сістємних ізмєнєній.

Ця маскіровка не замєдляє неізбєжний крізіс, не ховає його і не способна восстановить довіру.

2. Неізбєжность або "Після війни куплю хатку в селі"

Імєнно оце "після війни куплю хатку", яке я частенько чую от воєнних і навело мене на мислі, оформленні в вчорашньому і сьогодняшньому постах.

Є певний історичний закон -кажда масова мобілізація приводила до одного з трьох ісходів. Мобілізація - це не просто воєнна міра. Це момєнт, коли держава в односторонньому порядку міняє умови "общєствєнного контракта" і оголяє своє нутро. Історічний досвід показує, шо після неї (мобілізації) наступає один з трьох варіантів (може буть сочєтаніє двух-трьох, може буть послідовність, але ніколи не інше)

- Рєволюция/гражданска війна.

Нерівність жертв і розрив мєжду рєальним опитом і офіциальною ріторікою стають дуже очєвідними і влада тіряє лєгітімность. Поранене у всіх смислах суспільство перестає підчиняться не із-за пропаганди чи ідєології, а через повну утрату довєрія. В рєзультаті рєволюция вспихає не із іскри, а в попиткі прінудітєльно передивиться розрушений ранєє "общєствєнний договор".

- Авторітарізм.

Якшо у влади є рєсурс і піздато работающий каратєльний апарат, то недовіру заміняють страхом. Страхом того, шо тебе запхають в "крузак" за піздьож і вивезуть в камиші, страхом потірять бізнес, свободу чи спокойний сон. Контроль усилюється, всяке інакомисліє подавляється, мусоров і чєкістів стає все більше. Це не рішає проблєму, ну виігрує время для оголтєлого грабєжа. Громадянські інстітути дєградірують, лояльность стає обізатєльной і часто формальной, а крізіс консєрвірується.

- Пораженіє і крізіс.

Коли масова мобілізация не приводе до стратегічних результатів, появляється самий главний вопрос: "- А нахуя?". Потєрі не конвєртіруються в рєзультат і підривають саму основу власті. Даже формальний мир чи заморозка конфлікта не вертають довіру. Общєство приходе до поствоєнного розчарування, цинізма і начинає шукать винуватих.

На практікі, ці ісходи часто накладуються один на другий, ну всігда запускають необратімі процеси, послєдствія яких влада вже не може контролірувать полностью. Питання не в тому чи це случиться, а в тому - в якій імєнно формі і послідовності.

І я, якшо чесно, не понімаю чого ви, а так же всі ці "умні" люди в комєнтаріях, не понімаєте очєвідних для мене, колхозніка, вєщєй))) Не понімаєте, або не хочете знать їх.

Хатку в селі вони, блядь, куплять…

Топ комментарии
+16
Дякую, все правильно Ви написали. Гадаю, що ще більш "цікаві" часи нас очікують.... Суспільство розділено на три частини: одні воюють, другі наживаються на війні, треті, просто, хочуть вижити, або звалити з цього раю. Ось така х-ня.... Бережіть себе!
показать весь комментарий
10.02.2026 13:26 Ответить
+12
Правда нікому не подобається.Телехмарафон то приємніший
показать весь комментарий
10.02.2026 13:46 Ответить
+6
Честь Сайгону.В 10 написано.це все ******** в депресняк заганяє
показать весь комментарий
10.02.2026 13:34 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Так, його там тримали з 2019 року))
показать весь комментарий
10.02.2026 13:14 Ответить
Правда нікому не подобається.Телехмарафон то приємніший
показать весь комментарий
10.02.2026 13:46 Ответить
Телемарафон не дивлюсь, і знаю хто у нас 7-й рік президент на відміну від автора))
показать весь комментарий
10.02.2026 20:38 Ответить
Дякую, все правильно Ви написали. Гадаю, що ще більш "цікаві" часи нас очікують.... Суспільство розділено на три частини: одні воюють, другі наживаються на війні, треті, просто, хочуть вижити, або звалити з цього раю. Ось така х-ня.... Бережіть себе!
показать весь комментарий
10.02.2026 13:26 Ответить
Честь Сайгону.В 10 написано.це все ******** в депресняк заганяє
показать весь комментарий
10.02.2026 13:34 Ответить
Після гіпотетичної купівлі тіпами хатинки, горілочки вони куплять на всі...або солєй , а потім і хатиночку продадуть задля цього. А все , що було, перейде до категорії " в іншому житті".
Але коли то ще все буде і чи раніше не втратиться державність(або й щось більше), а з з нею (втратою) буде і вопрос рєшонний. Сайгон чомусь виходить з того, що не втратиться...гм, схоже, таки очухався.
показать весь комментарий
10.02.2026 13:50 Ответить
Тобто все залежить від того, хто "першим кліпне", тобто оголосить мобілізацію? Ми чи кацапстан, так я розумію?
показать весь комментарий
10.02.2026 13:50 Ответить
Важко читати такий "шедевр" "письменника"... 🫣
показать весь комментарий
10.02.2026 14:39 Ответить
Третья Руина
показать весь комментарий
10.02.2026 14:39 Ответить
Так, а чому хатку в селі військовому не можна купити? Не зрозумів. Після війни пар випустили, якщо треба, владу змінили і купуй! Так є ньюанс, що до війни хат в селі був великий вибір. Зараз же порожніх, що на продажі, майже немає. Зайняті переселенцями.
показать весь комментарий
10.02.2026 14:43 Ответить
Автор образно про домік. Нахера йому хатка в селі? Свиней розводити?
показать весь комментарий
10.02.2026 15:04 Ответить
Саме тому війна не закінчиться доки не вимре більшість.
"Не получиться, бо після війни люди будуть все помнить. Помнить ухилянтів, помнить командірів, які часто по своїй тупості і от страха угравали роти-батальони-бригади, помнить погибших кєнтів і те, шо робилося в тилу. Всі ці бабки на кроватях, столах і в багажніках, підарасів, які наживалися, поки хтось кишки на вєтках в посадках розматував… будуть помнить все."
показать весь комментарий
10.02.2026 14:47 Ответить
Ну так, будет одновремінно і рівалюція і бандітізьм і закручування болтів, і віджим хаток у не встигших втікти у заграніцу ворюг. Наведення справедлівості, на думку у павернувшихся воїнів, які до війни бухали, били матір та вимагалі гроші у матерів.
Не на роботу ж їм ітті.
показать весь комментарий
10.02.2026 14:48 Ответить
так, повоював та знову горбаться на олігарха за 15 тис
радісно!
показать весь комментарий
11.02.2026 07:44 Ответить
Певною мірою цікавий (для розуміння реалій) емоційний суржиковий спіч від Сайгона.

Такий спосіб мислення і ментально-емоційний стан у великої кількості простих рядових Українських військових при теперішньому дещо викривленому стані комунікації військового і цивільного середовищ в Україні.

Після війни ми будемо спостерігати також інші масові емоційні прояви - як щирі (приклад - Сайгон), так і театрально-награні (приклад - Зеленський).
показать весь комментарий
10.02.2026 14:58 Ответить
" бо після війни люди будуть все помнить"? Це які "люди", наші, с памятю як у гуппі? І так, після того як, куплю хату у селі, і на наступну війну мене не кликати.
показать весь комментарий
10.02.2026 15:07 Ответить
При всій повазі, ви точно письменник?
Ну, пара-трійка фраз, написаних таким крафтовим стилем, ще куди не йшло.
Але в таких кількостях цей суржик неможливо читати.
Для вас форма важливіша за зміст?
Якщо так, то я "пас".
показать весь комментарий
10.02.2026 15:09 Ответить
вообразив себе рівнєю Митцю 😁
суржик це складний стиль
легко викликати ригачку у читача
показать весь комментарий
11.02.2026 07:46 Ответить
Сінагога Віткофа, Кушнера і Дмітрієва планує заробити на війні трільйони. Скромні у нас люди.
показать весь комментарий
10.02.2026 15:21 Ответить
Наклеп написав. Правильно сказати планує війну так, щоб заробити трильйони.
показать весь комментарий
10.02.2026 15:26 Ответить
Роль особистості в історії ніхто не відміняв, а ми тепер в черговий раз можемо наочно в цьому переконатися. Війна з рашкою у нас з 2014, вже 12 років. Тож чому такі абсолютно відмінні результати нашого спротиву та нашого життя, якщо порівнювати 2014-2019 та з 2019 по сьогодні? Ворог що тоді що зараз той самий - путінська рашка з орками, бажання у ***** те саме - захопити всю Україну, Трамп що тоді був в Штатах президентом (2017-2021), що зараз, то чому тоді та зараз такі разюче відмінні результати маємо і всередині України і зовні? Бо в 2019 поміняли команду управлінців, державників з досвідом на так званих нових ліц, які лише зовні були новими, а в середині виявилися заскорузлими совками ще й схильними до авторитаризму. Таким чином країна поміняла вектор розвитку держави на імітацію та профанацію державного управління. Тобто прикольні та крикливі замінили досвідчених та компетентних. Жити стало веселіше, але недовго. Результат - знищена система управління державою, переведена в ручне управління, лояльні замість компетентних на всіх щаблях від міноборони до міненерго та МЗС, корупція набула масштабів мародерства яких ще не бачили за 35 років Незалежності, а безкарність друзів та кумів президента та їхніх слуг вже наближає нас до якоїсь Нікарагуа чи Гондураса. І тепер вже питання в іншому - що взагалі залишиться від України після того, як прикольних винесуть з Банкової? Бо самі вони тепер вже не підуть, залишиться хтось один - або офісна ОПГ або незалежна Україна.
показать весь комментарий
10.02.2026 15:40 Ответить
в ютюбі є ролік про вбивство Гетьмана в 1998-му, виявляється це рішення прийняли шестеро, в числі яких був генерал СБУ, міністр, депутат і три бізнесмени : з тих пір всі вони не тільки живі, але й наростили свої статки. СБУ все розслідувало, але папка засекречена до 2048 року, щоб "доживали в комфорті"

оце і є реальна історія України, що призвела до сьогоднішньої війни

... тільки революції не буде, бо всім хто "переможе в політичній боротьбі" будуть потрібні європейські/американські гроші, а хто платить той ...
показать весь комментарий
10.02.2026 16:17 Ответить
до сраки той гетьман
мабуть заслужив чимось
бариги часто так кінчають життя

а ось голову журналісту відрізати за наказом кучма - колумбія відпочиває
показать весь комментарий
11.02.2026 07:47 Ответить
"Чого я, а не син Порошенка"
При всём моём Уважении к ЗСУ и к людям, которые своей кровью защищают независимость Украины отвечу Уважаемому Сайгону на этот его простой вопрос. Вы потому, что привели в 2019 г. к власти парашную сволочь, которая сделала всё, чтобы сдать Украину }{уйлу. А не сын Порошенко, потому что Порошенко криком кричал Вам, что Вы выбираете }{уйло вместо Порошенко. И Порошенко донатит на ЗСУ больше, чем кто-либо другой в Украине. Поэтому для сына Порошенко это личное дело (т.е. дело его совести), воевать ему или в условном Лондоне сидеть, а вот Вы обязаны отвечать за свою ошибку, которая хуже преступления, и все, кто тогда проглосовал так же тоже обязаны идти на фронт и своей кровью смывать свой позор.
показать весь комментарий
10.02.2026 16:41 Ответить
показать весь комментарий
10.02.2026 16:43 Ответить
Сайгон накидав на Пороха прям лопатою, зараз філософствує на тему суспільного договору.
показать весь комментарий
10.02.2026 21:21 Ответить
Я бы ему ещё и не так ответил, не будь он в ЗСУ.
показать весь комментарий
10.02.2026 21:23 Ответить
убд не індульгенція
в мене капелан з Айдару (волков олег)
виніс півхати, злодюга, в 2019
показать весь комментарий
11.02.2026 07:49 Ответить
показать весь комментарий
11.02.2026 08:01 Ответить
"Масова мобілізація не призводить до стратегічних результатів" Сильно сказано.
показать весь комментарий
10.02.2026 18:10 Ответить
Чтобы настало "после войны" надо еще крепко поработать. В этом смысле согласен с Портниковым, что война для Путина единственная возможность сохранить власть и жизнь и поэтому ни какие переговоры ее не остановят. Есть только 2 выхода или крах РФ, или полное поражение Украины со всеми вытекающими для граждан последствиями.
Война носит экзистенциальный характер и ворота к такому развитию событий открыли сами украинцы на выборах 2019 года отнесясь к этому выбору слишком легкомысленно. Чему, правда, сильно поспособствовали 3 медведчуковских и несколько каналов Коломойского и Левочкина, а также несколько десятков дурналистов и блогеров.
показать весь комментарий
10.02.2026 18:49 Ответить
Хатиночки може не получицця.
показать весь комментарий
10.02.2026 19:21 Ответить
що це за дивний суржик? хоч вордом міг перевірити текст?
чи посрати на читача?
показать весь комментарий
11.02.2026 07:31 Ответить
Не згоден. Ви (ми) нікому не нужні. І нас - меншість. А гражданських нинішній договор влаштовує. Тому всі дембєля мусять змиритися, або просто стануть маргіналами. Так шо хатка в селі - найкращій "ісход".
показать весь комментарий
11.02.2026 08:01 Ответить
Сумнівно. Думаю будуть час від часу якісь локальні бурлєнія говн, але не більше.Після війни всі будуть активно зайняті собою.
показать весь комментарий
11.02.2026 09:40 Ответить