13464 посетителя онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Уроки "соціалізму" із Сіетла. Чому держава ніколи не стане ефективним рітейлером?

Уроки "соціалізму" із Сіетла. Чому держава ніколи не стане ефективним рітейлером?

У США розгортається безпрецедентний для ринкової економіки експеримент. Новообрана мер Сіетла Кейті Вілсон оголосила війну продуктовим мережам, погрожуючи націоналізацією тим, хто наважиться закрити збиткові магазини. Для українського бізнесу цей кейс – яскравий приклад того, як політичний популізм може руйнувати економічні екосистеми навіть у найбільш розвинених містах світу.

Сіетл – це агломерація з населенням у 4 мільйони людей та ВВП, який перевищує бюджети багатьох країн. Це глобальний центр інновацій, де базуються Amazon, Microsoft, Boeing та Starbucks.

Здавалося б, саме тут бізнес мав би почуватися найкомфортніше. Проте обрання нового мера-соціалістки Кейті Вілсон змінило правила гри. Міська влада оголосила війну законам ринку, обравши своєю ціллю продуктовий рітейл.

Суть конфлікту

Дві найбільші мережі супермаркетів – Kroger та Albertsons – планували злиття, яке було заблоковане антимонопольними органами. Після цього компанії провели аудит і вирішили закрити частину магазинів.

Причина банальна для будь-якого управлінця: ці точки генерують збитки. У бізнесі, якщо актив "мінусує", його оптимізують або ліквідують. Це основа P&L (звіту про прибутки та збитки).

Однак Кейті Вілсон висунула іншу тезу: "Їжа – це право людини, а не бізнес". Чиновники запропонували застосувати механізм Eminent Domain – примусовий викуп нерухомості містом для суспільних потреб.

Фактично бізнесу поставили ультиматум: або ви працюєте у збиток, або ми забираємо вашу власність і відкриваємо там муніципальний магазин.

Як менеджер, я завжди дивлюся на першопричини збитковості. У випадку із Сіетлом проблема не у "жадібності капіталістів", а в явищі, яке у рітейлі називається shrinkage (втрати товарно-матеріальних цінностей).

У США зараз справжня епідемія крадіжок у магазинах (shoplifting). У певних районах поліція просто не реагує на виклики, якщо сума вкраденого не перевищує певний поріг. Бізнес не може гарантувати безпеку персоналу та збереження товару, тому йде з небезпечних локацій.

І тут виникає парадокс, який варто усвідомити:

  1. Держава (муніципалітет) не виконує свою базову функцію – забезпечення правопорядку.
  2. Бізнес реагує на ризики та згортає діяльність.
  3. Держава звинувачує бізнес і намагається підмінити його собою.

Ми в Україні регулярно чуємо ідеї про те, що держава має "регулювати ціни", "наводити лад" у мережах або створювати "державних операторів", щоб подолати спекулянтів.

Історія із Сіетлом – це чудовий антиприклад подібної політики.

По-перше, ефективність управління. Уявіть собі чиновника, який не зміг організувати роботу поліції, але береться керувати закупівлею бананів, логістикою швидкопсувних продуктів та управлінням залишками.

По-друге, націоналізація збитків. Якщо муніципальний магазин відкриється на місці закритого приватного, він так само страждатиме від крадіжок. Різниця лише в тому, що збитки приватного власника покриваються його акціонерами, а збитки комунального – платниками податків. Тобто нами з вами.

Будь-яка спроба змусити бізнес виконувати соціальну функцію за власний рахунок закінчується однаково – відтоком капіталу.

У рітейлі є поняття "обмежувальних угод" (non-compete clauses), коли мережа, закриваючи магазин, забороняє конкурентам орендувати це приміщення роками. Це жорстка практика, яку мерія Сіетла хоче скасувати. Але їхнє рішення – заборонити закриття магазинів взагалі – ще гірше.

Жоден системний інвестор не вкладатиме гроші у відкриття нових точок, якщо знатиме, що вихід з ринку для нього заблокований. Вхід у бізнес завжди добровільний, і вихід має бути таким самим.

Ми вже проходили цей урок. Радянський Союз був однією великою мережею "муніципальних гастрономів". Чим це закінчилося – дефіцитом, чергами та крахом системи – ми чудово пам'ятаємо. І дуже дивно спостерігати, як провідні економіки світу намагаються наступити на ті самі граблі, від яких ми відмовилися 30 років тому.

Ефективна економіка будується не на примусі, а на створенні умов, де бізнесу вигідно працювати чесно та безпечно. Все інше – це шлях у нікуди, навіть якщо він вимощений добрими намірами у сучасному Сіетлі.

Топ комментарии
+9
Примусовий викуп. Прекрасно, якщо по ринковій ціні, а якщо ні? А так ви праві. Дебіли вибирають ліваків, які в угоду дебілам, що їх обрали, впроваджують завідомо збиткові популістські проекти.Не присікають крадіжки, а стимулюють. Крадіжки будуть компенсовуватись з бюджету. А бюджет наповнюють в масі своїй якраз не маргінали з лівими прагненнями халяви, а нормальні люди, яких меншість. Дякуючи загальному виборчому праву розумна меншість стає заручником дебільної, маргінальної більшості. Формально все згідно демократичного вибору.
показать весь комментарий
20.02.2026 10:53 Ответить
+6
Бізнес збитковий. А нерухомість може бути достатньо дорогою. Різницю між бізнесом і об'єктом нерухомості усвідомлюєш? Зрозумів з статті чого він збитковий? Бо немилосердно крадуть. А поліція на дрібні крадіжки не виїжджає. Тому в соціальному магазині крастимуть так само.Ти бюджетник по життю?, Заробив власною працею хоча б якусь сотню , другу тисяч гривень? Чи все життя на шиї в працюючих співгромадян?
показать весь комментарий
20.02.2026 13:10 Ответить
+4
Авторе,
а в чому проблема, якщо адміністрація - уповноважена спільнотою вирішувати спільнотні проблеми - націоналізує збиткові магазини (і продовжить їх роботу навіть дотуючи, якщо вони дійсно вирішують спільнотну проблеми)?
1. Для власника магазин збитковий - тому він не проти здихатись від нього, не витрачаючись на ліквідацію.
2. Для спільноти магазин корисний (соціальна користь може вимірюватись не тільки прибутковістю) - тому спільнота його і придбаває: "націоналізує з компенсацією".

Тобто, це вигідно обом сторонам "націоналізації".

ПС.
Це тільки жлоби недорозвинені міряють проекти бізнесовою вигідністю (тобто, грошовою прибутковістю у звітному кварталі).
У розвинених людей є ж не тільки жлобські мотивації
І Людство - це ж не стадо жлобів
показать весь комментарий
20.02.2026 09:30 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Авторе,
а в чому проблема, якщо адміністрація - уповноважена спільнотою вирішувати спільнотні проблеми - націоналізує збиткові магазини (і продовжить їх роботу навіть дотуючи, якщо вони дійсно вирішують спільнотну проблеми)?
1. Для власника магазин збитковий - тому він не проти здихатись від нього, не витрачаючись на ліквідацію.
2. Для спільноти магазин корисний (соціальна користь може вимірюватись не тільки прибутковістю) - тому спільнота його і придбаває: "націоналізує з компенсацією".

Тобто, це вигідно обом сторонам "націоналізації".

ПС.
Це тільки жлоби недорозвинені міряють проекти бізнесовою вигідністю (тобто, грошовою прибутковістю у звітному кварталі).
У розвинених людей є ж не тільки жлобські мотивації
І Людство - це ж не стадо жлобів
показать весь комментарий
20.02.2026 09:30 Ответить
Примусовий викуп. Прекрасно, якщо по ринковій ціні, а якщо ні? А так ви праві. Дебіли вибирають ліваків, які в угоду дебілам, що їх обрали, впроваджують завідомо збиткові популістські проекти.Не присікають крадіжки, а стимулюють. Крадіжки будуть компенсовуватись з бюджету. А бюджет наповнюють в масі своїй якраз не маргінали з лівими прагненнями халяви, а нормальні люди, яких меншість. Дякуючи загальному виборчому праву розумна меншість стає заручником дебільної, маргінальної більшості. Формально все згідно демократичного вибору.
показать весь комментарий
20.02.2026 10:53 Ответить
"Прекрасно, якщо по ринковій ціні, а якщо ні?"

Обєкт збитковий, - отже, його ринкова ціна для власника вже відємна (бо обєкт вже перетворюється з активу на пасив, який потребує додаткових витрат на утримання і ліквідацію).
ТОМУ,
навіть якщо збитковий обєктр забирають за 0, то попередньому власнику все одно вигідно - йому не треба нести оці доп.витрати.
Якщо по справедливому - то власник такого пасиву повинен ще і доплатити новому власнику з зекономлених витрат.

Згоден,
мій любий адепт секти Мілованова-Балашова?

PS. так звані "праві" - це люди, які застрягли на підлітковому рівні розвитку
показать весь комментарий
20.02.2026 11:58 Ответить
Бізнес збитковий. А нерухомість може бути достатньо дорогою. Різницю між бізнесом і об'єктом нерухомості усвідомлюєш? Зрозумів з статті чого він збитковий? Бо немилосердно крадуть. А поліція на дрібні крадіжки не виїжджає. Тому в соціальному магазині крастимуть так само.Ти бюджетник по життю?, Заробив власною працею хоча б якусь сотню , другу тисяч гривень? Чи все життя на шиї в працюючих співгромадян?
показать весь комментарий
20.02.2026 13:10 Ответить
1. Нерухомість орендована. Право власності на неї не перейде до нового власника.
2. Жлоби не змогли організувати прибутковий, - а тепер і іншим блокують можливість відкрити на цьому місці магазин. (Згагалі-то, це картельна змова).
показать весь комментарий
21.02.2026 08:29 Ответить
Що значить " забирають"?
Вася, починають забирати бізнеси, , закінчують коровою у твоєму хліву.
Досить лівацьких "екскрементів".

І. Головне.НІЧОГО у тому Сіетлі не відбудеця. НІЧОГО. США, це не Україна. Суди вісе повернуть, якщо навіть безумні ліваки щось надумають робити.
показать весь комментарий
20.02.2026 13:54 Ответить
Та да ... Чергові погроми і чорна сила ...
показать весь комментарий
20.02.2026 17:51 Ответить
Тобі реально треба повернутись в початкову школи і повчити трохи арифметики а потім в середню - і вивчити основи економіки.
Продавати комерційні приміщення в центрі Сіетлу за безцінь - таке реально міг народити тільки недорозвинений лівацький мозок.
показать весь комментарий
25.03.2026 14:10 Ответить
Саме так. В Україні в 2019 році халявщики-українофоби теж обрали на найвищу посаду в країні ЩОСЬ, що роками бігало напівголяка чи в трико по клованському подіуму, а перед виборами розповідало майбутнім дурням73% казку про його Україну - "країну мрій" ... через 7 років всі адекватні в світі бачать до чого привів біль-менш нормальну країну цей божевільний експеримент2019 і крутять пальцями у скроні!

На жаль , навіть до неадекватів-халявщиків в США не дішло до їх порожніх макітр , що у всякій справі важливий ПРОФЕСІОНАЛІЗМ , а не КЛОВАПНСЬКІЙ ПОПУЛІЗМ!

Подивився на світлину - ну й мармиза в цієї комунодемократки , добре хоч весела , на відміну від мармизи ЦЬОГО - останнім часом перекошена , злобна і перелякана від очікування можливого настання перемир'я і проведення виборів з обов'язковим звітом за содіянне за 7 років царювання.

Додам від себе - загальне виборче право себе остаточно дискредитувало ! Можливість обирати органи влади повино вже бути не правом, а привілеєм! А цей привілей мають мати тільки ті , ХТО ПРАЦЮЄ ТА СПЛАЧУЄ ПОДАТКИ ДО БЮДЖЕТУ КРАЇНИ , бо на виборах обирають тих , хто витрачає кошти з бюджету країни !
показать весь комментарий
20.02.2026 12:11 Ответить
У потвори Петросяна був монолог про шпінгалєти. До кожної фрази "ненав'язливо" вставляти рекламу власних шпінгалетів. У акаунта Александр Мовчан #575353 шпінгалєтами є дурні73% і клятий Зєля. Будь яка новина - хоч про сільський сортир.
Це так мучиться шоколадна бот-мережа? Чи реальну людину заклинило на все життя? Пох, звісно, просто кумедне явище.
З огляду на поведінку адмінів цього сайту - тут скоро лишаться самі Александри Мовчани та обісранці-ненависники ТЦК. Ех, Юро...
показать весь комментарий
20.02.2026 17:49 Ответить
Гарно дядьку пригрівся у Фіцо, розумника з себе видає ... а слабо до мене в прифронтовий областний центр?! Це тобі не мирна Словаччина , тут шахеди кожної доби дзизчать!
показать весь комментарий
21.02.2026 00:57 Ответить
А шо такоє? Любімого лідора абіжают?
показать весь комментарий
21.02.2026 14:44 Ответить
Іноді і Мовчан толкові речі пише.
показать весь комментарий
25.03.2026 14:13 Ответить
Дебіли обирають леваків, а "інтелектуали" обрали Трампа.
показать весь комментарий
21.02.2026 08:50 Ответить
На праймеріз інтелектуали за Трампа не голосували. А коли праві дебіли вибрали на праймеріз найгіршого представника республіканців, то голосували. Розумні завжди в меншості.
показать весь комментарий
21.02.2026 14:47 Ответить
Сергію,
збитковий приватний магазин ніколи не стане прибутковим у власності державній/місцевій. Його дотаційність тільки зросте із часом.
Харчі в Америці - це не обмежений товар. Тому нема потреби в регуляції ринку. Спільнота в підсумку програє при націоналізації, тому що бізнес піде і надходження до бюджету впадуть. Чим тоді оплачувати націоналізований збитковий бізнес?

Новообраний мер Нью-Йорка товариш Мамдані теж хотів робити теж саме. Підрахували там його специ, і вийшло, що на всі соціалістичні забаганки, що він обіцяв, треба підняти податок на власність у НЙ на майже 10%. А це в 2 рази. Зразу, зі старту. І якщо ще станеться якимсь дивом, місто просто збанкрутує дуже швидко.
показать весь комментарий
21.02.2026 03:17 Ответить
функція соціального проекту - не прибуток, а вирішення соціальних проблем.
А поліція, армія, суди - прибуткові???
Отак і з соціальним магазином - не заради прибутку, а заради забезпечення оточуючого населення продуктами для виживання.
показать весь комментарий
21.02.2026 08:32 Ответить
Сірожа, ти людина з проблемами когнітивної функції?
показать весь комментарий
21.02.2026 14:48 Ответить
В чому, поясни по суті, якщо в тебе з когнітивністю все ладно. А то нахамив і все.
показать весь комментарий
25.02.2026 16:01 Ответить
Автор застряг в своєму минулому і не зможе зрозуміти, що провідні економіки світу реагують на зміну зовнішніх умов. Автор не може зрозуміти, що чиновники можуть бути ефективними, бо вважає себе найрозумнішим капіталістом. Ніщо не заважає владі наймати найбільш ефективних менеджерів для управління державним майном. І розповідаючи про неефективність державного управління варто одночасно аналізувати кількість банкрутств приватних компаній з "ефективним", з погляду автора, менеджментом приватного власника. В Україні он ціла плеяда "ефективних" приватних власників за рахунок бюджету країни викормлена. Звикли всі совок до всього приплітати, насправді навіть не розуміючи причинно-наслідкові зв'язки. Зате мудрому народу заходить ця мантра.
показать весь комментарий
20.02.2026 13:23 Ответить
Популістська маячня з явним пересмикуванням фактів. Ніколи і ніде держава не була ефективним розпорядником майна. Жодного прикладу в історії. Скрізь і завжди економічна криза розпочиналась коли в справи економіки втручалась держава. Приклад: велика депресія в США.
показать весь комментарий
21.02.2026 14:55 Ответить
Просвітіть мене в чому полягало втручання держави до жовтня 1929 року. Я не збираюсь втручатися у Ваші вірування, але я маю змогу бачити зсередини "ефективність" управління власників. Як і взагалі бачити ефекти від прийняття управлінських рішень. Повірте це суцільне розчарування. Суть створення будь-якої компанії отримання прибутку акціонером від задоволених клієнтів без порушення вимог регулятора. Втручання держави (регулятора) було, є і буде. Це необхідність, бо нажаль власник прагне просто отримувати прибуток. Йому байдуже задоволені клієнти, чи ні. І втручання держави необхідне щоб у "ефективного" власника було бульше стимулів до задоволення потреб клієнтів. Саме цей стимул і задіяний в Сієтлі. Вліснику це не подобаєьбся, але нажаль без цього "ефективного" власника, або його холуїв з часом доведеться відколупувати з під землі після висловлення подяки від задоволених клієнтів.
показать весь комментарий
21.02.2026 15:28 Ответить
Маячня. Гугл в поміч
показать весь комментарий
21.02.2026 23:51 Ответить
Який грунтовний та аргументований відгук. Я отримую задоволення від спілкування з Вами. Для поліпшення розуміння Вами та автором статті причинно-наслікових зв'язків проблем ********* рітейлу. Більшість платоспроможних покупців перемістилася в сферу доставки і утримання магазинів стало збитковим. Рітейлери вирішили скоротити витрати проігнорувавши потреби вразливих категорій населення. Наслідок: втручання держави для повернення бізнесу розуміння потреби виконання соціальної функції. А Ви, як і автор займаєтесь простою маніпуляцією з підміни причин та маніпуляцією суспільною думкою про надлишковий державний тиск на "ефективний" приватний менеджмент, бо крадіжки в магазині це управлінська проблема менеджменту, яку він не здатен вирішити, не зважаючи на свою "ефективність", ця проблема не являється основною причиною закриття магазинів і запровадження неконкурентної практики, на яку і змушена реагувати влада. Як я і казав суцільне розчарування від "ефективного" приватного менеджменту.
показать весь комментарий
22.02.2026 07:46 Ответить
А Ось норвезький пенсійний фонд ,"нафтовий фонд"керується державою..горілчана промисловість Швеції керується державою..в світі безліч державних прибуткових банків..крадуть в гастрономах кажете..всюди крадуть..в такому місті як Сіетл ті нещасні гастрономи запросто можуть профінансувати ті всі Фейсбук з амазонками..і місто може профінансувати...в Америці їжа для багатьох-безкоштовна.2026 рік це вже не 90 ті і не ссср.
показать весь комментарий
01.03.2026 17:07 Ответить
Ми можемо лише здогадуватись скільки зловживань і нераціональних інвестицій в цьому пенсфонді, куди гроші тічуть рікою з обовязкових відрахувань. Це джек-пот розпоряджатись величезними коштами, які ти не заробив, а є лише розпорядником. Це по-перше. По-друге. Там наглядова незалежна рада. Держава не лізе туда.Приклад такий собі. Насправді маніпуляція.Аналогічно нафтовий фонд. Абсолютна аналогія до пенсійного. А монополія, горілчана, ну тут треба бути дебілом щоб отримати збитки в монополії. Тут угробити галузь можуть лише фахівці з колишнього совка.
показать весь комментарий
02.03.2026 08:21 Ответить
Друже, ти читав статтю?
Держава в Сіетлі ВЖЕ обісралась з тими функціями яки мала виконувати - не змогла побороти повальні крадіжки з магазинів.
Про яку ефективні в вакууму ти тут мариш?
ВСЕ що є в Штатах ефективного - з боку держави це як максимум - грамотно сформульоване замовлення - і все, далі бізнес на конкурентних основах робить найкращі автомобілі, найшвидші винищувачі, найпотужніші мережі і т.д. Але робить саме бізнес а держава тільки формулює вимоги і фінансує, а не відбирає і обмежує.
І ніякі дебільні лівачки яких навчали на їх одебілених лівацько-совковою пропагандою гуманітарних факультетах не зможуть це правило скасувати.
показать весь комментарий
25.03.2026 14:20 Ответить
В США є два типові підходи до вирішення проблем:

1. Демократи: Превенція та Соціальна Інженерія
Демократи зазвичай розглядають злочинність або соціальні проблеми як симптом глибших системних негараздів. Їхня логіка: якщо виправити середовище, людина не захоче порушувати закон.
Метод: Інвестиції в освіту, охорону здоров'я та боротьбу з бідністю.
Логіка: Людина стає агресивною або береться за зброю, тому що вона незахищена, неосвічена або травмована.
Культурний аспект: Підтримку ЛГБТК+ або інклюзивності з їхньої точки зору є спробою знизити рівень агресії в суспільстві через нормалізацію різноманітності. Це шлях до зміни сприйняття реальності, щоб зникла потреба в конфлікті.

2. Республіканці: Індивідуальна Відповідальність та Стримування
Республіканці схильні вважати, що зло - це вибір конкретної особи, а не провина суспільства. Тому вони фокусуються на наслідках, а не на передумовах.
Метод: Посилення поліції, жорсткі вироки («Three-strikes laws»), розширення прав на самозахист (володіння зброєю).
Логіка: Єдиний спосіб зупинити «погану людину зі зброєю» - це «хороша людина зі зброєю» або поліцейський.
Контроль: Замість того, щоб змінювати соціальні умови роками, вони пропонують негайний контроль над тими, хто вже порушує правила.

Очевидно, що пан Чернишов просто прихильник поліцейського контролю і обмеження громадян, щоб бізнес міг почуватися "чесно і безпечно")
показать весь комментарий
20.02.2026 13:29 Ответить
Хроніки Капіталізму: Кейс «Синій Оператор»

Розділ I: Офшорний дисонанс
Уявіть вежу, що височіє над Києвом. На її рахунках скупчуються мільярди гривень - «кеш», який неможливо вивезти через кордони воюючої країни. Але над цією вежею стоїть інша, невидима - у Нідерландах чи на Бермудах. Там засідають акціонери VEON, чиї очі прикуті лише до одного: кривої росту на біржі NASDAQ.
Щоб ця крива не впала, «Синій Оператор» змушений грати в подвійну гру. З одного боку, він - патріот, що забезпечує зв'язок під обстрілами. З іншого - він стає машиною з «оптимізації». Навіть маючи надприбутки, він не поспішає чесно ділитися з бюджетом. Він дробить сервіси на тисячі ФОПів, використовує складні схеми трансфертного ціноутворення, щоб кожна копійка, яка може бути «витиснута» в офшор, була туди спрямована.

Розділ II: Диктатура тарифу та Біополітика
Раптом ви отримуєте SMS: «Ваш пакет за 150 грн закривається, тепер ви на пакеті за 350». Ви запитуєте: «Навіщо? У вас же повно грошей, ви купуєте медичні сервіси та ІТ-компанії!».
Але логіка зростання невблаганна. Компанія купує Helsi не для того, щоб ви одужали, а щоб ваші хвороби стали частиною їхньої фінансової звітності. Це і є Біополітика в дії:
Ваш номер телефону тепер прив'язаний до вашої медичної карти.
Ваша активність у мережі корелює з вашими візитами до аптек (Tabletki.ua).
Ви стаєте прозорим біологічним об'єктом, чиє виживання залежить від того, чи зможете ви оплатити цей «цифровий податок» на життя.

Розділ III: Виробництво Відкинутих
Підвищення тарифу вдвічі - це не помилка маркетингу, це фільтр.
Дисципліновані: Ті, хто зціпить зуби і заплатить, ставши «якісним активом» для NASDAQ.
Відкинуті: Пенсіонери в селах, студенти, малозабезпечені. Вони стають «Society of the Rejected». Компанія свідомо відсікає їх, бо вони «псують статистику» середнього доходу з абонента (ARPU).
Ці люди втрачають доступ до державних сервісів, до медицини, до зв'язку з рідними. Вони стають «неіснуючими» в цифровій державі. Це створює соціальну прірву: поки корпорація звітує про «успішну трансформацію в екосистему», тисячі людей опиняються в зоні соціальної смерті.

Розділ IV: Фінал - Екологія катастрофи
Зрештою, ця піраміда стикається з реальністю. Величезний кеш витрачається на купівлю всього підряд, щоб замаскувати відсутність реального розвитку. Система стає занадто громіздкою. Коли відбудеться наступний збій або ринок зрозуміє, що «біологічний ресурс» українців вичерпано (вони просто не можуть платити більше), акції обваляться.
Але «Синій Оператор» не постраждає - його топ-менеджери отримають бонуси за «ефективну оптимізацію». Постраждають ті, хто залишився внизу: хворі, чиї дані в хмарі, та «відкинуті», чий світ став ще тіснішим.
показать весь комментарий
20.02.2026 14:02 Ответить
Крім "синього оператора" є ще й "жовтий оператор", і "червоний оператор", хоча його краще оминати, бо загадто явно руснявий.
На Таблетках можна і не замовляти, лише ціни дивитись, де дешевше. При замовленні знижка не якась там космічна.
показать весь комментарий
20.02.2026 23:03 Ответить
Порадьте, плізз, де замовляти, щоб знижка була космічна ?
показать весь комментарий
21.02.2026 11:25 Ответить
У місцевого "смотрящєго".
показать весь комментарий
21.02.2026 13:16 Ответить
ааа ну да
показать весь комментарий
22.02.2026 21:40 Ответить
Якому такому ФОПу ви оплачували мобільний зв'язок або послуги домашнього інтернету від Київстар?
показать весь комментарий
21.02.2026 08:54 Ответить
По-перше, соціальні умови в США змінюються з 1964 року. Все тільки гірше й гірше, лік вже йде поколіннями. Поліцейський контроль - так, поліція є інституцією, яка дбає, аби громадяни почувалися "чесно й безпечно" саме шляхом контролю. Споконвіку так було й не видно змін попри лівацькі фантазії, втілити які були вже спроби. Обмеження громадян від респів, консерваторів, що сповідають пріоритет особистості? Покищо мали (а в Європі де-не-де ще мають) купу обмежень, прямо таки забагато: політкоректність, культура скасування, заборона свободи слова і т.д. і т.п. Пан Чернишов воліє жити вільною людиною в вільному суспільстві, яке є меритократичне, а не кацет.
показать весь комментарий
21.02.2026 09:45 Ответить
Олежка, я тобі без всякого чатуЖПТ гарантую що грабують магазини зовсім на ЛГБТК+ і навіть не реднеки.
А ліваки і популісти вже обісрались в Детройті - ну хай тепер ще Каліфорнію на свинарник перетворять - бізнес ВЖЕ тікає від високих податків в інші штати на кшталт Техасу.
І єдина його проблема в тому що лівацькі ******* чомусь зазвичай не лишаються в створених власноруч помийках а їдуть туди де (поки що) чисто і працюють бізнес і закони.
показать весь комментарий
25.03.2026 14:24 Ответить
У рітейлі є поняття "обмежувальних угод" (non-compete clauses), коли мережа, закриваючи магазин, забороняє конкурентам орендувати це приміщення роками. Це жорстка практика, яку мерія Сіетла хоче скасувати.
Джерело: https://censor.net/ua/b3601539

То може з цього почалося ?
Нє, кримінальна ситуація це погано, звичайно.
показать весь комментарий
20.02.2026 17:47 Ответить
Ідея статті в тому, що публічна влада має обмежувати апетити конкретного бізнесу, які шкодять суспільству. Шляхом підтримки конкуренції та захисту прав споживачів. Але при цьому всіляко плекати саме бізнес-середовище. А не намагатись його замінити собою чи вказувати кому як свій бізнес вести.
показать весь комментарий
20.02.2026 17:53 Ответить
Там мабуть була "собака на сіні". "Я не хочу щоб мій конкурент зайняв мою власність".
Ну от влада вирішили сама зайняти ту власність.
показать весь комментарий
20.02.2026 18:04 Ответить
Чому держава ніколи не стане ефективним рітейлером?
Джерело: https://censor.net/ua/b3601539

Погоджуюсь частково з Олександр Иванов - автор надто узагальнив.
Просте питання - чому приватні бізнеси банкрутують ?
показать весь комментарий
20.02.2026 17:56 Ответить
В Америці риночок все порішав, люди працюючі на повний робочий тиждень живуть в автомобілях, бо не можуть навіть орендувати житло, навіть не придбати. Але оті ліваки, то зло... бо холопам так насправді не потрібне власне житло, медицина, трудове право...
показать весь комментарий
20.02.2026 18:53 Ответить
Пан Чернишов, так які ж тут уроки, якщо нічого ще не сталося у Сіетлі? Таке відчуття, що пану захотілося лише потриндіти про страшних соціалістів. От в Нью-Йорку також обрали соціаліста.
показать весь комментарий
20.02.2026 21:45 Ответить
У травні 2019 року зєбіли глузували "а путін ужє напал?"
показать весь комментарий
20.02.2026 22:01 Ответить
Куба! Венесуела!
В окремо взятому Сіетлі!
Кто бил ні кєм, тот стал нічєм!!!!!
І чого це обрали трампа........
То, може заїбали в доску, оті лєвакі популісти невігласи.........
показать весь комментарий
21.02.2026 06:45 Ответить
Можу прокоментувати по двох пунктах: 1) технологія дії секти, до якої належить новообрана мерша нещасного Сіетла, одна і та ж у всі часи й у всіх випадках: ми вас втаємничуємо, ви тепер не просто так, а місіонери й культуртрегери, вам відкрито вище знання і ви мусите то нести в маси ( найголовніше - не ревізуючи і, в ідеалі, бути готовими на смерть). Ви тепер "над натовпом" і вам дозволяється все аж до насильства в ім'я високої мети. Все. Ви супер, ви майбутнє, ви істина, ви учасники шляхетної боротьби заради великої мети (ну, більш-менш великої ? , тут можуть бути варіанти в залежності від дійсної мети ініціаторів). 2) Біда, що в дев'яти випадках з десяти революціонери ( чи просто завзяті еволюціонери) мають виразне ліве забарвлення.
Сенс і зміст будь-якої лівої ідеї полягає в тому, що хтось ЗНАЄ ЯК ТРЕБА і в це своє прекрасне намагається загнати абсолютно всіх. Зазвичай появляються противники, а також маловіри, яких доводиться переконувати й перевиховувати. Якщо перевиховання не вдається, вступає в діло ГУЛАГ, Аушвіц, наган і мотика. Скрізь і повсюди все закінчується мільйонами жертв. Для правого свобода є найвищою цінністю, для лівого - досадною перешкодою. Для правого особистість є абсолютна цінність, для лівого - гвинтик в системі. Щодо біжучого моменту, то ліві надбали монополію на насильство і тому обурення на ґрунті політкоректності вважається настільки справедливим, зрозумілим і пробачливим, що вже застосовується тут і там (в Україні покищо, на щастя, помірно, але загрозливо, про що й мова) - покищо в м'якій формі. Ненависть, оглашенність, нетерпимість, доктринерство, брехня заради, істеричність - рутинні симптоми й риси лівацтва. Оскільки їм доводиться мати справу з протилежним табором, що сповідує цінність не тільки особистої свободи, але й особистості як такої (тобто, маючої хоча б право на оману, наприклад) то вони ніколи адекватно покараними не бувають і жахи вимушеного щастя повторюються знов і знов. П.С. Не треба згадувати класичне "молодість і серце, зрілість і розум", в тому ж і проблема, що одвічний баланс порушено і світ дійсно, схоже, готовий прийняти Антихриста. Зрозумілі бажання хоча б те відтермінувати, алярмістські настрої та спроби якось опиратись.
показать весь комментарий
21.02.2026 09:51 Ответить
Відносно політ. поглядів мерши Сієтла нічого написати не можу - не цікавився.

Відносно майнової ситуації цих приміщень

"обмежувальних угод" (non-compete clauses), коли мережа, закриваючи магазин, забороняє конкурентам орендувати це приміщення роками.

Що це за процедура "прикольна" ?
показать весь комментарий
21.02.2026 11:58 Ответить
Чомусь всім здається, що бізнес - то хапанути грошей. Зайшов, хапанув - молодець, не хапанув - ну війшов, з ким не буває... Там закрив магазин, там скоротив персонал.... Головне - прибутки.
Але ніт! Очевидно, що такий підхід слугує збагаченню окремих сосіб, виживанню інших окремих осіб, але не слугує загальному благу. Це відбувається тому, що загальне благо - це баланс, а компанія в ринковій економіці не може знаходитись в балансі, вона змушена зростати. Звідси інфляція, перевиробництво, низька якість продукції, культура споживництва, проблеми екології та браку ресурсів.
Бізнес повинен заробляти на продукуванні саме суспільного блага, а не хапати надприбутки там, де легше. Ти повинен будувати модель таким чином, що в тебе будуть прибуткові магазини в людних районах і збиткові - в депресивних, тому що магазини в лепресивних районах - це суспільне благо.
Ти повинен прорахувати ризики ДО створення бізнесу і не можеш скоротити персонал, доки не збанкротуєш сам особисто, разом з топменеджерами і інвесторами. Тому що, ризики - то робота бізнесмена, а не найманої прибиральниці чи інженера.
Не вмієш будувати такі моделі - виходь з бізнесу повністю і назавжди, це не твоє. Йди працювати сантехніком - їх не вистачає.
Це ж лівацтво і совок, скажете ви? Так. Але є одне але...
Насправді, планова еконміка в срср зазнала краху тільки тому, що випередила свій час і не було достатніх обчислювальних потужностіей для ефективного планування. Зараз вони є.
Тому планова економіка - це майбутнє, а не минуле. І всі адепти ринкових саморегульованих (читай - хаотичних і неефективних) систем будуть дуже здивовані вже в найближчому десятиріччі.
показать весь комментарий
21.02.2026 10:28 Ответить
Відносно персоналу, - усі підприємці такі правильні ? А не бре ?

Китай щось не демонструє дійсно стійку планову економічну модель.
Ви ж не вважаєте нормальним будувати пусті хайвеї і пусті міста ?

Обчислювальних можливостей завалісь і давно - щось ніхто у напрямку планової економіки не рухається.
Ви ж нам не запропонуєте модель Північної Кореї ?
показать весь комментарий
21.02.2026 12:03 Ответить
Відносно персоналу, - усі підприємці такі правильні ? А не бре ?
Я кажу про те, як повинно бути, коли визначенням бізнесу є не "діяльність з метою отримання прибутку", а "а діяльність з виробництва суспільних благ з метою отримання прибутку ". Звісно, в ******** дикій і хаотичній системі на долю персоналу взагалі ніхто не зважає.

Обчислювальних можливостей завалісь і давно - щось ніхто у напрямку планової економіки не рухається
Ну... Не "завались" і не "давно". Мав на увазі комплекс: софт, залізо, енергію. Софт (ШІ) стартонув по справжньому в тому році лише...

Ви ж нам не запропонуєте модель Північної Кореї
До чого Півніна Корея? Там щось працює для суспільного блага? Маю сумніви...

Ви ж не вважаєте нормальним будувати пусті хайвеї і пусті міста ?
А Ви знаєте точно, для чого вони їх будують? Я ні. До речі, в Китаї точно планова модель?
показать весь комментарий
21.02.2026 13:56 Ответить
Якби китайці пусті будинки і дороги просто будували, най буде. Але будували, тепер ламають. Залізниці, пишуть, стоять цілі напрями. Це ознака валюнтаризма, мабуть.

У СРСР був цілий Держплан. І у республіках свої. Там працювало людей по 1 тис. мабуть. І ЕОМ там були і ПК. І профільні дослідні інститути. І плановиків у ВНЗ навчали.
показать весь комментарий
22.02.2026 21:39 Ответить
"і не можеш скоротити персонал, доки не збанкротуєш сам особисто"

більшої лівацької пурги не читав. якби всі бізнеси так працювали в нас би досі працювали бабки з рахівницями які комп'ютери освоїти не здатні.

Та і загалом оці всі "бізнес повинен" можна не читаючи запхати поглибше всім хто пише таке - бо я все що бізнес (як і будь-хто) повинен - вже закріплено в законах і податковому кодексі. Решта є марення лівацьких ідійотів.
показать весь комментарий
25.03.2026 14:31 Ответить
Ну... Треба просто спробувати мислити поза моделлю "застав лоха (читай, раба) працювати і коси бабло, доки можеш".
Діалог був давно, але основна думка була така, що бізнес має виробляти суспільні блага, а не тупо косити бабло. І якби всі бізнеси працювали так, то ми б вже мали трохи колоній поза межами Сонячної системи.
А про скорочення персоналу - то про окремий приклад відповідальності, про те, що не можна виживати самому за рахунок інших.
І так, "повинен" - то невдале слово в данному контексті, згоден. Калька з російської недомови, визнаю, вибачаюсь. Тому зараз використав "має".
показать весь комментарий
26.03.2026 10:07 Ответить
а ви ніколи не думали що шляхом скорочення персоналу виживає в першу чергу все підприємство і та частина персоналу яку не скорочують, а не тільки власник? і що в багатьох фірмах особливо невеликих власники часто платять цінним кадрам більше ніж самі заробляють?
показать весь комментарий
02.04.2026 02:26 Ответить
Оскільки наше спілкування дуже рознесено в часі, я дозволю собі нагадати мою основну думку щодо моделі економіки і відповідальності бізнесмена:

- бізнесмен - це професія;
- ця професія, обтяжена особливою відповідальністю, як, наприклад, професія лікаря чи судді, оскільки від рішень і дій бізнесмена залежать долі інших людей;
- відповідальність за неякісну роботу в професії "бізнесмен" має бути відповідною, а саме: фінансовий крах та неможливість надалі займатися подібною діяльністю;
- в моделі економіки, де метою є суспільні блага та баланс виробництва і споживання, професія бізнесмена - це, насамперед, планування та проектування діяльності;
- якщо бізнесмен не зміг спланувати свою діяльність без таких факапів, як скорочення - то він виконує свою роботу неякісно і має понести відповідальність, як і будь хто інший, хто виконує роботу неякісно. Наприклад у вигляді особистого банкрутства (компенсував свою некомпетентність максимально) і неможливості займатися аналогічною діяльністю в майбутньому (як у лікарів);
- ******* технології та інструменти дозволяють бізнесмену якісно планувати та проектувати (УВАГА! У відповідній моделі економіки!.. Гетьманцева спрогнозувати, звісно ж, непросто.... );

Це ми, так би мовити, освіжили позиції.

Тепер по Вашим тезам:
"виживає в першу чергу все підприємство і та частина персоналу яку не скорочують"
По-перше, в мене ніде не йшлося про ліквідацію підприємства, тільки про бізнесмена безпосередньо.
По-друге, оця споконвічна моральна ділема...
Чи можна пожертвувати меншим заради більшого? Чи варта доля людства сльозинки дитини?
Моя позиція однозначна: НІ!
На мою думку, частина персоналу, яку не скорочують, повинна показати фак невдасі-бізнесмену і піти з тими, кого скоротили. Передбачаючи наступний аргумент, скажу одразу: так, я особисто так вчиняв в часи, коли ще працював найманим працівником.
показать весь комментарий
05.04.2026 18:11 Ответить
Очевидно магазини в тих кварталах, де афронаселення під будь-який двіж (БЛМ, повінь, торнадо) радісно б'є вітрини і виносить все.
показать весь комментарий
21.02.2026 11:30 Ответить
Не думаю, що мер Сіетла менш розумна ніж всякі наші топ управлінці-менеджери. У всякому разі для умов Сіетла.

І ще на рахунок повальної критики соціалізма і спекулятивні наведення як приклад СССР.
Наскільки я знаю, що всіма стратегічними підприємствами у Франції управляє держава. І справляться набагато краще ніж наші "ефективні власники" крадії. І ніхто там не верещить, що треба приватизувати, бо держава не ефективна і що в державних корупція.
показать весь комментарий
25.02.2026 16:58 Ответить
Если топ-менеджер видит причиной дефицита торговлю, то мне нечего комментировать. Остается только посочувствовать тем компаниям, где он был "топом".
показать весь комментарий
10.03.2026 17:32 Ответить