8519 посетителей онлайн
3 914 41
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Політична ціль війни

зсу

Я обіцяв написати цей текст два місяці тому, але дійшов до нього лише зараз.

Слово "перемога" майже зникло з публічного дискурсу, і це дуже погано, бо без бачення перемоги війна перетворюється в нескінченне колесо в уяві тих, хто на фронті та в тилу. Це виснажує й позбавляє впевненості, що є щось таке, за що ми воюємо. Це не лише фактор особистого вигорання, а й суспільна проблема згуртованості, порозуміння й спільної дії. Це значно підсилює всі ті проблеми, які ми маємо у війську та в суспільстві.

Для того, щоб сформулювати, що таке перемога, треба розуміти політичну ціль війни. Вона в нас не усвідомлена й не оголошена. Ми воюємо, щоб досягти щось, невідомо що.

Повернення до кордонів 1991 року, очевидно, не може бути політичною ціллю війни, бо це зовсім не гарантує, що війна завершиться. Та й реінтеграція нині окупованих територій стане для України процесом, розтягнутим на ціле покоління, тож війна реально завершиться на цих теренах через багато років після припинення бойових дій. Врешті, всі нині розуміють, що ми воюємо не за території.

Мир не може бути метою війни. По-перше, є питання, який мир. Капітуляція також є різновидом миру, але вона мало кого приваблює. Часто кажуть про справедливий мир, але більшість людей під цим розуміє покарання воєнних злочинців, що недосяжно у випадку укладання мирної угоди. Часто кажуть про сталий мир, тобто щоб наступне покоління не воювало у наступній війні, але за яких умов це можливо?

Переважна більшість тих, хто задумується, розуміє, що припинення вогню та мирна угода означатимуть лише прискорену підготовку до наступної гарячої фази, а проміжний період росія використає, щоб розвалити чи бодай послабити нас через політичні та когнітивні інструменти. Я вже не кажу про те, що другий раз ми вже армію не зберемо (окрема тема, іншим разом). Це називається "чеченський сценарій" і завершується нашою тотальною поразкою й геноцидом.

Визначення політичної цілі війни лежить вище рівня стратегії. Політичну ціль війни не можуть визначати військові командувачі, вони її отримують згори (від політичного керівництва) й перетворюють на стратегію, тобто сукупність операцій, що призводять до досягнення політичної цілі. Якщо невідома ціль — стріла стратегії летить у порожнечу, збройні сили здобувають масу тактичних й оперативних перемог, але не знають, що з ними робити (як США в Ірані, прочитайте про це в першому коментарі).

Зауважу, що визначена й задекларована політична ціль війни демонструє громадянам на фронті й в тилу скінченність війни, структурує навколо цілі коаліцію союзників, посилає сигнал різним силам на ворожій стороні, дозволяє якісно побудувати стратегію, відшукати ресурси, сфокусуватися на ворожих вразливостях тощо.

Стратегія — це шлях досягнення цілі. Шлях переходу з точки А, де ми є нині, в точку Б, де ми хочемо опинитися. Якщо ми не знаємо точки Б, ми ніколи туди не потрапимо.

Що у нас є в публічному дискурсі про політичну ціль війни?

  • 1. Захиститися від агресора. Така політична ціль передбачає, що війна триватиме вічно.
  • 2. Залишитися живими. Така політична ціль найкраще досягається негайною капітуляцією. Правда, живими залишаться не всі: когось розстріляють, хтось штурмуватиме Варшаву під триколором.
  • 3. Про повернення до кордонів 1991 року вже написано вище. Це не означає завершення війни.
  • 4. Про покарання злочинців вже написано вище. Це неможливо у разі мирної угоди.
  • 5. Вступити в НАТО. Нині ця політична ціль виглядає зовсім не так привабливо, як у 2022.
  • 6. Зберегти потенціал країни. Вибачте, але війна його руйнує нещадно й невідворотно. Це не може бути метою війни.
  • 7. Зірвати російські плани. Тобто залишитися суверенними. Типова оборонна стратегія. Як відомо, оборонна стратегія не може призвести до перемоги. Врешті, суверенітет можливий і при кордоні по Збручу.
  • 8. Поміняти владу в Москві. На кого? На "хороших русскіх"? На чорносотенців, які звинувачують Путіна у слабкості? На молодшого й енергійнішого представника "партії війни"? На представника "партії миру", який побіжить знімати санкції та розморожувати активи, щоб дати новий поштовх виробництву озброєнь?

Ми опинилися в типовій пастці: відсутність визначеної та артикульованої політичної цілі війни швидко накопичує й примножує всі негаразди на фронті й в тилу, серед союзників нинішніх та потенційних.

Це вже почали розуміти в експертному середовищі, де подібні дискусії певний час вже точаться, але поки без наслідків.

Я можу запропонувати політичну ціль війни: припинення існування російської імперії. Деімперіалізація, Деколонізація РФ, розвал імперії та реконструкція постімперського простору з метою сталого миру.

Деколонізація РФ відповідає засадничим документам ООН та підтримана численними резолюціями Європарламенту, ПАРЄ, ПА ОБСЄ.

Така політична ціль дозволяє сформувати відповідну стратегію, що поєднує кінетичні операції та когнітивні, санкційні тощо, взаємодію з західними союзниками та пошук союзників на сході й півдні, роботу з різними цільовими авдиторіями всередині й зовні РФ. Окремі елементи цієї стратегії вже є у публічному просторі, інші не варто туди виносити.

Головне, що наявність чіткої цілі дозволяє виміряти наближення до неї, проаналізувати ефективність кожної конкретної операції тощо. Сформувати конкретні структури, зібрати конкретні ресурси, націлитися на конкретні вразливості. Ухвалити конкретні непрості, але зрозумілі в контексті досягнення мети рішення.

Скажете, це недосяжно?

А досягнення мети, якої немає, — це досяжно?

А безкінечна стійкість у війні, ціль якої не визначена й не задекларована, — це досяжно?

(До речі, наші союзники задоволені відсутністю цілі війни в України. Вони неодноразово висловлювалися, що підтримують Україну безкінечно й пишаються її безкінечною стійкістю. Тільки от стійкість не безкінечна, і якщо Україна впаде, вони наступні.)

Політична ціль війни для росії чітко визначена й задекларована: припинення існування незалежної України. Що б не казали в Москві про "цілі СВО", ця політична ціль незмінно залишається основною. Про це нам час від часу нагадують кремлівські речники.

Настав час і нам сформулювати політичну ціль війни. Припинити соромитися й оголосити мету. Зібрати під це стратегію, ресурси, союзників.

Російська імперія розвалювалася у ХХ сторіччі двічі: у 1917 та 1991. Має розвалитися третій раз остаточно.

Якщо ви вважаєте, що ця політична ціль війни негідна чи недосяжна, то прошу в коментарях написати вашу пропозицію щодо політичної цілі війни (тільки перечитайте вісім пунктів вище). Де має бути кінцева точка, якої мусимо прагнути? Чи мусимо воювати без кінцевої точки?

Настав нам час сформулювати політичну ціль війни. З оголошення мети починається шлях.

Топ комментарии
+3
Виходити треба ось з цього:
Політична ціль війни для росії чітко визначена й задекларована: припинення існування незалежної України.

І русня на цю ціль працює на всіх можливих рівнях, багато з яких не бачить навіть Пекар.
Відповідно, наша ціль має бути протилежною: не дати росії зтерти Україну як явище.
І на жаль, ця ціль недосяжна, аж поки росія не відмовиться від своєї політичної цілі.
Тобто треба зробити так, щоб росія відмовилась від своєї політичної цілі.
Тоді автоматично буде досягнено нашу.
Тобто зробити так, щоб росія зупинилась і більше ніколи сюди не лізла.
В принципі, що і робить багато людей та вже давно, без всяких стратегій.
Знищують русню, завдають діпстрайків, просувають санкції, розвивають ВПК.
Багато хто шкодить. За своєю природою чи цілеспрямовано.
Бо цілі у всіх - різні. Комусь Україна, комусь - власний добробут, комусь - запорєбріковая імпєрія на всю голову.
Так і живемо.
показать весь комментарий
21.05.2026 16:42 Ответить
+2
для мене, як програміста, це ж взагалі основа будь-якої задачі..

є чітко визначена мета, і критерії оцінки виконаного, аби задача вважалася завершеною.

без мети задача може бути тільки support/maintenace поточних проблем, латати дірки, але ж на них є теж мета - це може тривати все життя проекту, ніколи не закінчуватись взагалі

так само я бачу поточну війну - як постійну реакцію і латання дір і підпорки з костилів..

Що може тривати взагалі доти, доки існує Незалежна Україна.
показать весь комментарий
21.05.2026 14:32 Ответить
+2
https://spektrnews.in.ua/news/yak-scenar-mozhliv-na-nayblizhche-maybutn---valer-y-pekar/188197#gsc.tab=0 Валерій Пекар, Про стратегії сторін та сценарії подальшої війни:
Описувати стан справ війни не варто, бо хто слідкує, той і так все знає; а хто не слідкує - той все одно не вірить чужим оцінкам.
Стратегії сторін залишаються незмінними з осені.
Стратегія росії полягає в тому, щоб продовжувати тиснути на Сили оборони України з метою повільного просування за будь-яку ціну; продовжувати тиснути на українське суспільство кінетично та інформаційно з метою поширення зневіри та бажання капітулювати; продовжувати залякувати європейців з метою примусити припинити підтримку.
Стратегія України полягає в нейтралізації ворожих зусиль в усіх доменах та в посиленні ударів по найболючішому місцю імперії -- по гаманцю, маючи на меті зменшення нафтового експорту та видобутку.
Стратегія США полягає в тому, щоб абстрагуватися від невигідної для себе російсько-української історії та сфокусуватися на важливіших театрах дій.
Стратегія Європи полягає у виграші часу для розгортання виробництва та збройних сил. Той факт, що США не захищатимуть Європу, нарешті вже прийнятий як база.
Стратегія Китаю полягає в тому, щоб чекати. Китай все влаштовує: росія послаблюється, США ізолюються від Європи, все йде за планом.
США не можуть і не хочуть тиснути на росію. Китай може, але за умови, якщо США сильно попросять; а США не проситимуть, бо Китай за це вимагатиме надто високу ціну.

Про сценарії. Росія не може й не хоче зупинити війну. Не хоче, бо російське керівництво ще вірить в успіх своєї стратегії: ще трохи, і Україна посиплеться. Не може, бо:
-- не має грошей на переведення економіки на цивільні рейки,
-- не може позбавити вищі еліти заробітків на війні,
-- не має що показати населенню як перемогу,
-- не має рішення, куди дівати армію лузерів, яких не можна повертати додому у випадку мирної угоди, бо рознесуть росію на шматки, як у 1917.
Минулого року путін послідовно відхиляв всі пропозиції красивого виходу. Нині вже красивих виходів не залишилося. Шлях лише один, вперед, у бетонну стіну на повній швидкості.
Це означає, що росія буде продовжувати війну, скільки зможе, і припинить тоді, коли не зможе. Простими словами: є гроші -- є війна, нема грошей -- нема війни. Вічних війн не буває, ресурси скінченні, дно вже видно.
Тож особливого різноманіття сценаріїв нема. Заявою про необхідність відступу ЗСУ з чотирьох областей Путін показав, що не увійшов у контакт з реальністю.

Російська економіка летить вниз. До землі далеко, отже, політ нормальний. За всіма показниками, влітку треба конфісковувати депозити населення. Дід не може менше стріляти, тому ви будете менше їсти.
Голодних бунтів на росії не очікуйте. Всі сценарії можливих змін пов'язані з розколом еліт. Така вже російська традиція, стежкозалежність історії.
Наступні новини будуть не раніше серпня. Я особливо нічого не очікую, але це традиційно складний місяць для росії. Якщо нічого не буде (а скоріш за все, нічого не буде), то далі в листопаді.
Свято наближається. Водночас треба зазначити, що Божі жорна мелють дуже повільно, але невідворотно.
Чорні лебеді бувають, але робити на них ставку недоречно.
Важливо нам самим не впасти. Нагадаю: ми маємо підтримку Європи в достатньому обсязі й не дуже залежимо від США.

Наші слабкості в основному внутрішні.
показать весь комментарий
21.05.2026 17:12 Ответить
Комментировать
Сортировать:
для мене, як програміста, це ж взагалі основа будь-якої задачі..

є чітко визначена мета, і критерії оцінки виконаного, аби задача вважалася завершеною.

без мети задача може бути тільки support/maintenace поточних проблем, латати дірки, але ж на них є теж мета - це може тривати все життя проекту, ніколи не закінчуватись взагалі

так само я бачу поточну війну - як постійну реакцію і латання дір і підпорки з костилів..

Що може тривати взагалі доти, доки існує Незалежна Україна.
показать весь комментарий
21.05.2026 14:32 Ответить
i який вихiд iз ситуацii бачите Ви?
показать весь комментарий
22.05.2026 11:45 Ответить
власне, хоча би поставити за мету хоч щось. план-мінімум та план-максимум.
що реально досягти. декомпозувати проблеми. і вирішувати їх, аби іти до конкретної мети.

а то шо щас я бачу - це одночасне і хаотичне ніщо. і ЄС нам треба швидко, ніби це і є головна мета, а не хоча би війну закінчити хочаб тим, щоб заморозити по лінії фронту, і податки підвищити щоб нам дали ще прожерти нові кредити, половина з яких буде спижжена, а половина піде в топку війни.

і ці хаотичні рухи робити все і нічого одночасно... ну воно так і буде продовжуватися, якщо не буде чіткої дефініції - а шо ж ми хочемо?
показать весь комментарий
22.05.2026 13:25 Ответить
А скажи мені "вумнику", як нашому зеленому віслюку зупинити війну без бажання кацапів? Та, ото ж, триздун ти
показать весь комментарий
22.05.2026 14:38 Ответить
Перестати красти гроші, принаймні в таких кількостях, і запросити когось з-за кордону, черга стоїть. Як це скажімо робить пан Бутусов, на жалюгідні волонтерські донати. Але віслюк **** жадібний, не бажає винайняти потрібну кількість людей.
показать весь комментарий
22.05.2026 19:33 Ответить
Виходити треба ось з цього:
Політична ціль війни для росії чітко визначена й задекларована: припинення існування незалежної України.

І русня на цю ціль працює на всіх можливих рівнях, багато з яких не бачить навіть Пекар.
Відповідно, наша ціль має бути протилежною: не дати росії зтерти Україну як явище.
І на жаль, ця ціль недосяжна, аж поки росія не відмовиться від своєї політичної цілі.
Тобто треба зробити так, щоб росія відмовилась від своєї політичної цілі.
Тоді автоматично буде досягнено нашу.
Тобто зробити так, щоб росія зупинилась і більше ніколи сюди не лізла.
В принципі, що і робить багато людей та вже давно, без всяких стратегій.
Знищують русню, завдають діпстрайків, просувають санкції, розвивають ВПК.
Багато хто шкодить. За своєю природою чи цілеспрямовано.
Бо цілі у всіх - різні. Комусь Україна, комусь - власний добробут, комусь - запорєбріковая імпєрія на всю голову.
Так і живемо.
показать весь комментарий
21.05.2026 16:42 Ответить
https://spektrnews.in.ua/news/yak-scenar-mozhliv-na-nayblizhche-maybutn---valer-y-pekar/188197#gsc.tab=0 Валерій Пекар, Про стратегії сторін та сценарії подальшої війни:
Описувати стан справ війни не варто, бо хто слідкує, той і так все знає; а хто не слідкує - той все одно не вірить чужим оцінкам.
Стратегії сторін залишаються незмінними з осені.
Стратегія росії полягає в тому, щоб продовжувати тиснути на Сили оборони України з метою повільного просування за будь-яку ціну; продовжувати тиснути на українське суспільство кінетично та інформаційно з метою поширення зневіри та бажання капітулювати; продовжувати залякувати європейців з метою примусити припинити підтримку.
Стратегія України полягає в нейтралізації ворожих зусиль в усіх доменах та в посиленні ударів по найболючішому місцю імперії -- по гаманцю, маючи на меті зменшення нафтового експорту та видобутку.
Стратегія США полягає в тому, щоб абстрагуватися від невигідної для себе російсько-української історії та сфокусуватися на важливіших театрах дій.
Стратегія Європи полягає у виграші часу для розгортання виробництва та збройних сил. Той факт, що США не захищатимуть Європу, нарешті вже прийнятий як база.
Стратегія Китаю полягає в тому, щоб чекати. Китай все влаштовує: росія послаблюється, США ізолюються від Європи, все йде за планом.
США не можуть і не хочуть тиснути на росію. Китай може, але за умови, якщо США сильно попросять; а США не проситимуть, бо Китай за це вимагатиме надто високу ціну.

Про сценарії. Росія не може й не хоче зупинити війну. Не хоче, бо російське керівництво ще вірить в успіх своєї стратегії: ще трохи, і Україна посиплеться. Не може, бо:
-- не має грошей на переведення економіки на цивільні рейки,
-- не може позбавити вищі еліти заробітків на війні,
-- не має що показати населенню як перемогу,
-- не має рішення, куди дівати армію лузерів, яких не можна повертати додому у випадку мирної угоди, бо рознесуть росію на шматки, як у 1917.
Минулого року путін послідовно відхиляв всі пропозиції красивого виходу. Нині вже красивих виходів не залишилося. Шлях лише один, вперед, у бетонну стіну на повній швидкості.
Це означає, що росія буде продовжувати війну, скільки зможе, і припинить тоді, коли не зможе. Простими словами: є гроші -- є війна, нема грошей -- нема війни. Вічних війн не буває, ресурси скінченні, дно вже видно.
Тож особливого різноманіття сценаріїв нема. Заявою про необхідність відступу ЗСУ з чотирьох областей Путін показав, що не увійшов у контакт з реальністю.

Російська економіка летить вниз. До землі далеко, отже, політ нормальний. За всіма показниками, влітку треба конфісковувати депозити населення. Дід не може менше стріляти, тому ви будете менше їсти.
Голодних бунтів на росії не очікуйте. Всі сценарії можливих змін пов'язані з розколом еліт. Така вже російська традиція, стежкозалежність історії.
Наступні новини будуть не раніше серпня. Я особливо нічого не очікую, але це традиційно складний місяць для росії. Якщо нічого не буде (а скоріш за все, нічого не буде), то далі в листопаді.
Свято наближається. Водночас треба зазначити, що Божі жорна мелють дуже повільно, але невідворотно.
Чорні лебеді бувають, але робити на них ставку недоречно.
Важливо нам самим не впасти. Нагадаю: ми маємо підтримку Європи в достатньому обсязі й не дуже залежимо від США.

Наші слабкості в основному внутрішні.
показать весь комментарий
21.05.2026 17:12 Ответить
Як не дивно але пан Пекар правий щодо розвалу московської недоімперії. Був. Бунт Пригожина. Отоді військовим треба було кинути всі ССО під виглядом бунтарів-вагнерівців й відірвати від москальщини півдееь і підбурити народи Північного Кавказу, Дагестану до повстання. А не кліпати очима мов на спектаклі. Все треба робити вчасно а не бути мудрим після пожежі
показать весь комментарий
21.05.2026 17:15 Ответить
Підтримую "Отоді військовим треба було кинути всі ССО під виглядом бунтарів-вагнерівців й відірвати від москальщини .... (і т.д.)" Але наша українська проблема інша і глобальніша: чинне керівництво України - не сповна проукраїнського розуму. Таких обрали в 2019-му...
показать весь комментарий
21.05.2026 17:29 Ответить
Абсолютно підтримую авторський висновок "Настав час і нам (Україні) сформулювати політичну ціль війни. Припинити соромитися й оголосити мету. Зібрати під це стратегію, ресурси, союзників. (А саме): Російська імперія розвалювалася у ХХ сторіччі двічі, у 1917 та 1991. Має розвалитися третій раз остаточно." Хоча можу і частково заперечити - цей час настав ще у 2014-му, з першою касапською окупацією (Криму і Донбасу).

І вкотре зауважу: Валерій Пекар - визначний ******** український філософ світового рівня.
Люди, дослухайтесь адекватних інтелектуалів зі свого середовища!
показать весь комментарий
21.05.2026 17:24 Ответить
Політична ціть тут формується дуже просто. Робиться розрахунок в системі координат, де Путін - це новітній Рюрик, Порошенко - Аскольд, а ЗЕ - Дір. Продовження списку всім добре відоме, тільки з поправкою на демонтаж імперії і створення двох окремих національних проектів: російського і українського.
Але тут не все так просто, як може здатися. Бо, щоб щось поміняти, треба запропонувати заміну того, що є.
показать весь комментарий
21.05.2026 18:00 Ответить
Саме цікаве, що в такій системі координат перезапустити свій Мордор в росіян немає жодних шансів.
Да і спроба завоювати Україну в такий спосіб - в них перший раз в історії. Бо у 882-му вони добре нам відомих прихильників миру обдурили і вбили, Хмельницький їм сам добровільно здався, Батурин в часи Мазепи вони взяли підкупом, а сто років назад їм вдалося захопити Україну в основному шляхом створення "народних республік".
показать весь комментарий
21.05.2026 18:35 Ответить
1. Політичною ціллю Росії в цій війні є намагання перезапустити свою імперію (Мордор) на наступний історичний цикл шляхом поглинання України, як це вже було не раз в історії російсько-українських відносин.

З цією метою вони у другій половині 90-х років і висунули Вову Путіна, наділили імператорськими повноваженнями, віддали йому свою свободу і склали всі яйця в один кошик. Тобто, розвернутися вони не можуть, ніяк.

2. А от в українського керівництва дійсно відсутні політичні цілі, воно мріяло про мир з Путіним. Але не може бути миру з тим, що вже мертве, з мерцями. І не може бути миру з тими, хто прийшов тебе вбивати.

3. Якщо діяти за документами, то Україна офіційно отримала Томос від греків. В Святому Письмі чітко написано про падіння вавілону великого, в нашому випадку - Мордору, на чолі якого знаходиться Звір (Вова Путін) і брехливий пророк ((Вова Гундяєв). Це навіть не стільки політичне, скільки богословське питання. От тільки Епіфаній з Шевчуком щось не збираються заново переписувати свій міф про пришестя Звіра і Христа. А зря, бо Рюрик і Віщий Олег є першими нам відомими їх місцевими версіями.

Це ж в єгиптян був міф про тяжбу Гора з Сетом, а от українських патріотів такі високі матерії не цікавлять. Тому й до них у гості й завітав такий відомий проповідник Вова Путін із своєю лекцією про Рюрика.
показать весь комментарий
21.05.2026 17:41 Ответить
Клас!!! Абсент?
показать весь комментарий
21.05.2026 19:26 Ответить
"Захиститися від агресора. Така політична ціль передбачає, що війна триватиме вічно."

Чому вона має тривати вічно за цієї мети? Особливо якщо під цю мету фактично обрано стратегію знищення наступальних спроможностей рашки.

Автор не удосужується пояснювати свої фантазії, зате потужно висуває в якості офіційно задекларованої мети знищення ядерної держави постійного члена ООН і країни розпаду якої бояться практично всі наші основні союзники.

І ще каже що ця бздура має згуртувати світ на її підтримку, а солдат на фронті надихнути на війну до їх пенсії або до взяття Петропавлівська Камчатського - дивлячись що настане раніше.

США періоду холодної війни НЕ декларували що Совок має бути знищений.
Ізраїль НЕ декларує що Іран повинен бути знищений (а не пройти стадію зміни режиму).

А бідна Україна якій бракує зброї і грошей має демонстративно лякати союзників які все це їй забезпечують шизофренічними цілями, які вигадують потужні диванні аналітики з бронею в кишені.
показать весь комментарий
21.05.2026 19:25 Ответить
А хіба Росія не займається самознищенням за рахунок України? Вони вже розтоптали всі свої "скрепи". І не займались своєю трансформацією з імперії в націю. Вони всі зусилля за 26 років вбухали у відновлення своєї імперії. Тому катастрофа імперського проекту цілком може закінчитись для Росії розпадом.
Путін - це ж новітній Рюрик. І це ж вони так обісратись зі своїм основним історичним міфом.
показать весь комментарий
21.05.2026 20:10 Ответить
Ви спробуйте все це пояснити європейцям з американцями, які досі вірять що Кутузов переміг Гітлера тому що читав багато Толстоєвського.

А тим часом навіть рашка офіційно ніколи не декларували знищення України в якості мети війни, що б там Пекар не намазував.
показать весь комментарий
21.05.2026 21:41 Ответить
Знищення України вони завжди називали "освобождегием". Над тим, що Пушкін пише про Мазепу, можна посміятися, але вони дійсно так мислять.
Завоювання Галіїї Юлій Цезар обґрунтовує захистом Риму від загрози германських племен, точно, як Путін своє СВО.
Просто, у Пекара не така хижа і досвідчена в брехні натура, щоб прикривати свої хижі плани поавильними і красивими словами. Тому він пише, як є. Росіяни ж тотально і у всьому брешуть. І багато в Європі дійсно вірить, що "Кутузов переміг Гітлера". Завдяки своїй брехні вони дійсно багато чого досягають.
показать весь комментарий
21.05.2026 23:05 Ответить
"Знищення України вони завжди називали "освобождегием"

Тому що навіть така примітивна і груба брехня дозволяє рашці переконати в легітимності їх дій хоча б якийсь невеликий відсоток найменш вибагливого праворадикального електорату в ЄС.

"у Пекара не така хижа і досвідчена в брехні натура"

саме тому подібним панам не варто видавати свої оцінки за експертизу в такій далекій від гуманності і чесності сфері як політика.

Безумовно розпад рашки повинен бути одною із наших провідних геополітичних цілей.
Але в жодному разі не можна публічно формулювати його в такій якості.
Можна говорити про зміну режиму, про допомогу пригніченим народам імперії, про денацифікацію і т.д., але аж ніяк не про розпад. чи розчленування імперії з усіма супутними бонусами у вигляді невідворотної громадянської війни, десятків мільйонів біженців та неконтрольованим розповсюдженням ядерної зброї.
показать весь комментарий
22.05.2026 20:41 Ответить
Мабуть більшість військових та цивільних громадян України в умовах, що склалися, прагне зупинити просування агресора, зберегти життя військових на фронті і мирних громадян в тилу.
Зупинка просування агресора має стати достатньо тривалою у часі, такою, щоб Україна встигла створити і навчилася постійно забезпечувати власний необхідний і достатній військовий потенціал стримування агресора.
Стисло: ціль війни - зупинити просування агресора, унеможливити подальше просування агресора шляхом створення та утримання в належному стані необхідного і достатнього українського військового потенціалу стримування агресора.
показать весь комментарий
21.05.2026 23:58 Ответить
Україна не є суверенною державою. Війна триває не для захисту України, а для збагачення "потужного лідера" і його оточення. Зрештою, ціль війни - обезлюднення України, її трансформація в ресурсну базу Європи та інших. Росію ми ніколи не переможемо, а людей втратимо, ще й марно.
показать весь комментарий
22.05.2026 04:51 Ответить
Де має бути кінцева точка, якої мусимо прагнути? Постараюсь ответить откровенно раз Автор этого просит. Конечная точка- физическое уничтожение ВСЕХ свинособак в пределах существующих границ параши и на оккупированных ею территориях, т.е. до абсолютного НУЛЯ и без глупых попыток делить их на "хороших" и остальных, а также по признакам пола и возраста. Средства достижения этой цели- разработка и использование сразу всех видов оружия массового поражения, в первую очередь бактериологического (как самого доступного и скрытного в производстве) с доставкой до цели дронами с его применением аэрозольным методом (что уже сейчас не проблема). Только это произойдёт не при нынешней подпарашной "власти"...
показать весь комментарий
22.05.2026 06:18 Ответить
Цілі влади в Україні ніяк не оборона від агресора. Цілі влади України накрасти мільярди і втікти. Цілі народу вижити, будучи заложниками двух тиранів. Цілі рашки захопити якомога більше території користуючись вкрай не ефективною владою України. Ціль Європи прикрити себе, користуючись владою мародерів в України і тілами українців. Ціль Трампа накрасти побільше, торгуючи стратегічними інтересами США і врятувати полковника путіна. Ціль Китаю користуючись слабкістю аморальної еліти США зайняти їх місце в світі.
показать весь комментарий
22.05.2026 09:09 Ответить
Слово "перемога" майже зникло з публічного дискурсу Джерело: https://censor.net/ua/b4004379

Все просто - більшість українців зрозуміла, що за умови збереження при владі зграї зелених покидьків-мародерів ні на яку перемогу розраховувати марно.
показать весь комментарий
22.05.2026 12:32 Ответить
Прочитав різні думки по цій темі. І одразу виникає питання: а навіщо Гомер писав "Іліаду"? Українські патріоти собі голову такими питаннями не морочили ні в часи Хмельницького, ні сто років назад ні в наші часи. А це - прямий шлях до Поразки і 💩💩💩, що і ставалося з ними у минулому. Бо тут потрібна Своя Правда, своє розуміння того, що відбувається, своє розуміння цілей і засобів їх досягнення. До то ж Ахілла (у Гомера) чи Нео (у сценаристів фільму "Матриця") така козирна шістка, як бусик ТЦК, ніяк не замінить.
показать весь комментарий
22.05.2026 12:48 Ответить
"Політична ціль війни для росії чітко визначена й задекларована: припинення існування незалежної України". Соответственно политическая цель войны для Украины - сохранение независимого государства Украина.
показать весь комментарий
22.05.2026 12:58 Ответить
В реальному житті мета не з'являється відразу "у всій своїй епохальній величі". Люди крок по кроку "роблять що можуть" і "піднімають планку" після кожного успішного кроку. Я думаю, першим кроком в "політичній цілі війни" є можливість (яку дає тільки війна) знищити всіх агентів росії, яких вщерть насипано в усіх силових та керівних органах України, а також позбутися "ждунів" (робити зачистки на підконтрольній території). Якщо це получиться, то шанси "підняти планку" і дістатися наступного рівня зростуть кратно.
показать весь комментарий
22.05.2026 14:10 Ответить
Автор відриває "теоретичну мету" цієї війни від правди життя, тому йому здається що все дуже складно. А правда полягає в тому, що все взаємопов'язане. Стратегія воєнних дій напряму пов'язана з дипломатією та економікою. Якщо, наприклад, росіяни не зможуть використовувати свою стратегію постійного тиску на фронті, а змушені будуть перейти у оборону, то посиплеться і все інше - і дипломатія, і економіка, а отже відкриється перспектива не просто відкинути ворога, а й змусити його благати про мир.
Тож, пропозиція вважати за основну мету в цій війні розгром ворога, насправді є реальною, хоча й не легкодосяжною
показать весь комментарий
22.05.2026 14:15 Ответить
Ціль війни - показати нікчемність раші і своєю стійкістю спонукати партнерів вступити у війну. Абсурдно виглядають атаки на Приморськ і Усть-Лугу с території України, коли відстань з Фінляндії туди 50 км. Ми не дістаємо до Омського НПЗ, а з території Казахстану туди мідлстрайками можна дістати, як і до всього азійського підбрюшшя. Вступ у війну цих дуже зацікавлених країн вже змінить розклад сил. А якщо долучаться Норвегія, країни Балтії і Польша, Туреччина з Азербайджаном і Японія можна без вторгнення зробити повну деіндустріалізацію раші. Роль інших союзників - забезпечити ядерне стримування в короткостроковій перспективі. В довгостроковій перспективі ядерна зброя потребує постійного і коштовного обслуговування і сама перетвориться на брухт в деіндустріалізованій країні.
показать весь комментарий
22.05.2026 14:27 Ответить
схоже, єдина країна у світі, в якої немає жодних пред'яв до рашки, є сша.
показать весь комментарий
22.05.2026 14:34 Ответить