10632 посетителя онлайн

ФСБ могла годами получать видео с камер наблюдения в Украине, - "Схемы" РАССЛЕДОВАНИЕ

С 2014 года в Украине были установлены тысячи камер, работавших на российском программном обеспечении TRASSIR компании DSSL и отправлявших данные на сервера в Москве.

Об этом говорится в расследовании программы "Схемы" на "Радио свобода", передает Цензор.НЕТ.

Несмотря на войну, камеры с программным обеспечением TRASSIR компании DSSL закупали как государственные предприятия, в том числе, для установки на объектах критической инфраструктуры, например на ЧАЭС, так и частный бизнес. Массово покупали их и рядовые украинцы для своих помещений.

"Схемы" провели эксперимент вместе со специалистами двух специализированных организаций – "Лаборатории компьютерной криминалистики" и "Лаборатории цифровой безопасности". Отмечается, что камера, использованная в эксперименте, изготовлена, как и большинство гаджетов, в Китае, но ее программное обеспечение имеет полностью российское происхождение, и именно софт играет важную роль в работе таких камер.

ФСБ могла годами получать видео с камер наблюдения в Украине, - Схемы 01

"Есть камера, которая фиксирует определенную обстановку, определенное место, определенные предметы. Затем данные из этой камеры передаются на определенные серверы, которые находятся на территории Российской Федерации", – говорит исполнительный директор "Лаборатории компьютерной криминалистики" Сергей Денисенко. – Вы видите, что это риск, если эта камера стояла на каком-то объекте критической инфраструктуры, здесь может быть вопрос, что видят работники той стороны, владельцы того сервера и как они эту информацию используют в военных целях".

Камера видеонаблюдения с российским программным обеспечением TRASSIR может быть установлена где угодно – в общественном месте, на государственном предприятии или внутри частного дома. Такие камеры ввозились в Украину тысячами. При подключении к интернету происходит передача данных на российский сервер.

"Мы видим, что от этой камеры идут запросы на поддомен сайта производителя этих камер TRASSIR – m30.ru.cloudtrassir.com, – говорит специалист по веб-безопасности "Лаборатории цифровой безопасности" Наталья Онищенко. – Мы видим, что это доменное имя отвечает IP-адресу, который определяется как российский IP-адрес с геолокацией в Москве".

С помощью специалистов "Схемы" обнаружили несколько таких IP-адресов. А сервис, который помогает их деанонимизировать, то есть связать с физическим адресом, показал, что эти серверы находятся в Москве.

То есть, видео с камеры с софтом TRASSIR не сразу попадает на телефон или другое устройство, к которому подключена камера, чтобы увидеть отснятое ею – а идет через московские серверы.

Журналисты "Схем" установили две компании, которым эти серверы принадлежат.

Первая – это телекоммуникационная компания "Диджитал Нетворк", клиентами которой являются, например, крупнейший российский поисковик "Яндекс" и федеральный канал "Звезда". А вторая – это компания "ВК", которая, в частности, является владелицей запрещенной в Украине российской соцсети "Одноклассники" и сервиса электронной почты Мail.ru.

ФСБ могла годами получать видео с камер наблюдения в Украине, - Схемы 02

Еще в 2016 году российские правозащитники и журналисты сообщали, что спецслужбы в России имеют свободный доступ к серверам соцсетей, в частности "ВКонтакте" и "Одноклассники", вытекающим из судебных решений в РФ.

Это подтверждает и генерал-майор запаса Службы безопасности Украины Виктор Ягун, который во время своей работы в СБУ занимался контрразведывательной деятельностью, в частности по ФСБ.

"Законодательство России предполагает, что доступ ко всем ресурсам, хранящимся в России, возможен для спецслужб и правоохранительных органов даже без судебных решений. Все, что они делают, они делают в своих интересах и в интересах их авторитарной власти", - пояснил он.

Обе компании-владельцы серверов, на которые попало видео в результате эксперимента "Схем", тесно связаны с деятельностью российских спецслужб и правоохранительных органов: ФСБ и МВД.

В частности, "Диджил Нетворк" с 2015-го по 2017-й годы предоставляла услуги по подключению интернета одной из воинских частей.

.ФСБ могла годами получать видео с камер наблюдения в Украине, - Схемы 03

"Эта в/ч №43753 из структуры ФСБ РФ более известна в России под названием "Центр защиты информации и специальной связи ФСБ РФ". Этот центр мониторит и проводит государственные экспертизы разнообразного программного обеспечения в России, а также расшифровывает полученную информацию ФСБ", - отмечают "Схемы".

ФСБ могла годами получать видео с камер наблюдения в Украине, - Схемы 04

"Все, что связано с информацией, интернетом, связью – все это объединилось в этом центре. То есть использование интернета для проведения тех или иных специальных информационных операций", – говорит Ягун.

В частности, камеры с софтом TRASSIR были установлены на Чернобыльской АЭС, которую россияне оккупировали в начале полномасштабного вторжения, с 2011 года.

В ДСП ЧАЭС, однако, заверили, что это было нужно, чтобы измерять уровень загрязнения транспорта и персонала. Отмечается, что "серверы и ПО TRASSIR используются в замкнутой иерархической локальной сети без доступа к сети "Интернет", что делает невозможным несанкционированный доступ. В 2023 году программное обеспечение TRASSIR было окончательно удалено".

317 камер также были установлены в Полтаве за бюджетные средства в рамках проекта "Безопасный город", и они до сих пор функционируют. На момент установки камер они имели программное обеспечение TRASSIR. Первый заместитель городского головы Полтавы Валерий Пархоменко пока не может сказать, с каким обеспечением они работают сейчас.

По информации Importgenius, с 2016 года в Украину было ввезено более 10 тысяч камер и видеорегистраторов с этим российским софтом. Последние поставки прошли в феврале 22 года.

ФСБ могла годами получать видео с камер наблюдения в Украине, - Схемы 05

Среди тех, кто пользовался российским программным обеспечением уже после 2014 года, кроме ЧАЭС и Полтавского горсовета "Схемы" также заметили Администрацию морских портов Украины, Харьковский, Херсонский и Никопольский городские советы, Морскую поисково-спасательную службу в Одессе, "Днепростандартметрологию" и другие. государственные структуры и правоохранительные органы. Которые, согласно тендерам, найденным журналистами на Prozorro, заказывали услуги по обслуживанию, в том числе софту TRASSIR.

Топ комментарии
+25
А на хрена тогда киберполиция и контрразведка?
показать весь комментарий
08.12.2023 17:01 Ответить
+19
Та що вже казати, якщо й досі в Україні є вакансії, в яких Українською по білому від кандидатів потребують вміння працювати із системою 1С! Навть у "Новій пошті" досі користуються цією програмою.

Тобто власників підприємств ажніяк не турбує, що вони використовують російське ПЗ, а відтак, окрім спонсорства тероризму, існує величезна вирогідність, що дані з цієї програми напряму ідуть у ФСБ!
показать весь комментарий
08.12.2023 17:05 Ответить
+15
А тепер питанння до кацапської влади шмигаля о опг зе.Навіщо активували камери спостереження на початку літа2023р.Чи для колоборантської влади -какая разніца.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:09 Ответить
Комментировать
Сортировать:
добре що не з 2019
показать весь комментарий
08.12.2023 16:57 Ответить
показать весь комментарий
08.12.2023 17:00 Ответить
Почекайте, це вони ще не "побачили" що в розробці ДІЇ брав участь російський філіал Epam. Звісно, для тих хто не дивиться марафон, це вже як три роки не секрет
показать весь комментарий
08.12.2023 21:19 Ответить
Ну я з Білорусі часто дивився і шо? Тільки зараз помітили?
показать весь комментарий
08.12.2023 17:00 Ответить
А на хрена тогда киберполиция и контрразведка?
показать весь комментарий
08.12.2023 17:01 Ответить
чия ?
показать весь комментарий
08.12.2023 17:07 Ответить
в нашій кіберполіції працюють некомпетентні імбецилия які майже не шарять нічого що повязано IT)
показать весь комментарий
08.12.2023 17:57 Ответить
если дебилы то не поможет и дед мороз
показать весь комментарий
08.12.2023 18:04 Ответить
Кіберполіція для ловлі тих хто голі фотки продає, як для чого.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:54 Ответить
Та що вже казати, якщо й досі в Україні є вакансії, в яких Українською по білому від кандидатів потребують вміння працювати із системою 1С! Навть у "Новій пошті" досі користуються цією програмою.

Тобто власників підприємств ажніяк не турбує, що вони використовують російське ПЗ, а відтак, окрім спонсорства тероризму, існує величезна вирогідність, що дані з цієї програми напряму ідуть у ФСБ!
показать весь комментарий
08.12.2023 17:05 Ответить
Воно то так, але якщо 1с стоїть на умовному пк в якомусь магазині без доступу в мережу, то про якийсь витік мови йти не може. Хоча для того варіанту можна взагалі встановити простіший УкрСклад. Та й взагалі це більше питання моралі, але чи є повноцінні аналоги теж питання.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:27 Ответить
Ти ту 1с хоч бачив що розповідаєш як вона без доступу в мережу працює ? Як варіант встановити можна будь що , проблема у тому що при великій кількості контрагентів інші програми ведуть себе не зовсім феншуйно , тому і користуються люди 1с , а інші ( навіть з малим оборотом ) їх мавпують і собі той 1с ліплячи .
показать весь комментарий
08.12.2023 17:50 Ответить
База даних встановлюється на локальний ПК/сервер, і стає зациклена на автономну роботу. Не вірю, що у них не існує такий простий та примітивний варіант. Працював в 1c чисто в пошуку великої номенклатури на заводі, нюанс то якраз в тому, чи є у таких випадках аналог, адже вони її і переписували під себе.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:02 Ответить
Скажу чесно - я не є спеціалістом у цій сфері, але маю великі сумніви, що це єдиний варіант на ринку, і не існує нічого подібного по функціоналу.

І якщо якійсь малий підприємець із штатом в 5-10 працівників дійсно навряд чи має великій вибір, то велике підприємство цілком може зорганізувати конкурс на постачання локалізованого за вимогами покупця ПЗ із можливістю розгортання на декілька тисяч терміналів.

І так - якщо це мережеве ПО, тобто дані з кожного відділення, і з кожного терміналу поступають в єдину базу даних (а без цього неможливо організувати відслідковування посилок), то апріорі вони мають вихід в інтернет.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:20 Ответить
Якщо не спеціаліст, то і не коментуйте. Проблема в тому, що аналогів українських немає, а те що є, то значно-значно дорожче. От і вся відповідь про те чому користуються 1С, BASS, BAF -все це 1с. Немає ще нічого власного і якісного з ПЗ в Україні.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:50 Ответить
Може Ви і ліпший за мене спеціаліст, але навіть побіжний пошук видає багато можливих замінників, як для локальних і невеликих підприємств, так і мережеві продукти, які з самого початку були розроблені під весь комплекс управління підприємством, включно із продуктами від Microsoft, Oracle, IT-enterprise, SAP.

Інша справа - що їх треба налаштувати під конкретні потреби, ну і, звісно ж, подолати спротив безпосередніх користувачів цих систем, тобто робітників, яким завжди простіше все робити по-старому.
показать весь комментарий
08.12.2023 19:17 Ответить
Це не єдиний варіант на ринку, але коли ти велике/середнє підприємство, 1с стоїть у тебе роками, вона переписана уже під тебе, зав'язана на твою платформу/сайт, у тебе все працює як годинник, то такий перехід не може бути безболісним - це і час, і простої і як наслідок кошти. Тому питання не зовсім таке, як замінити ту ж саму камеру. А от нові підприємства повинні уже відразу за це думати. Так бачу..
показать весь комментарий
08.12.2023 18:53 Ответить
Да, вы действительно не специалист (ничего страшного), поэтому попробую объяснить.

1С - это не просто "программа" как например видеопроигрыватель, это в принципе Бухгалтерия с большой буквы. Она учитывает стандарты делопроизводства и фискальной политики нашего региона. Образно говоря, наши фирмы не могут себе поставить Microsoft, потому что в ней нет понятия "откат налоговому инспектору"

Полную альтернативу с необходимым удобным функционалом найти трудно, как из-за ограниченности одних существующих решений, так и из-за переусложненности других.

Безусловно это плохо, но ЧП в котором директор, он же секретарь, он же водитель + бухгалтерша + доставщик пиццы вряд ли будут заморачиваться над вопросами сетевой безопасности.

А вот государство бы и могло объявить конкурс на продукт с открытым исходным кодом для нашей собственной налоговой. Удобный, бесплатный. Но как обычно забило болт. И сейчас таки да, теоретически (прецедентов по 1С пока не видел, вроде файервол чист) парашкинское ФСБ может знать состояние финансов в любой компании где стоит 1С-ка.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:55 Ответить
Скажіть будь ласка - а ця програма потрібна державі для виконання якихось функцій? Чи може бізнесу? Бо якщо державі щось потрібно, то вона дійсно замовляє, як от до прикладу "Дію".

Відтак і бізнес може звернутись до IT-шників з проханням створити якійсь програмний продукт відповідно до потрібного функціоналу. Хто за це заплатить, залежить від того хто залишить за собою права на цей продукт.

Але принаймі за 10 років війни ніхто, наскільки я розумію, з такими побажаннями не виходив.
показать весь комментарий
08.12.2023 22:04 Ответить
Держава - поняття вiдносне. Самiй державi не потрiбно. Але якщо держава пiклуеться про свою безпеку (як це намагаються робити рузькi) - то так, потрiбна, як наприклад електроний пiдпис.

Бiзнес може. Але це буде невпорядкований зоопарк, де кожен буде тягнути одеяло на себе i потiм будуть проблеми. Не той колiр, не той формат, etc. Тому краще, якщо це буде централiзовано.

показать весь комментарий
08.12.2023 22:22 Ответить
Держава повинна лише встановлювати рамки для роботи бізнесу, не більше!

Конкретно в цьому випадку, вона може встановити параметри безпеки, яким повинен відповідати вказаний продукт, хоча, за великим рахунком, ніхто не знає цих параметрів ліпше, ніж самі розробники.

Отже, після того, як продукт буде зроблено, держава може видати на нього після перевірки і тестування сертифікат безпеки, і на цьому функції держави закінчуються.
показать весь комментарий
08.12.2023 22:52 Ответить
Нi. Так воно не працюе, i не тiльки тут.

Справа в тому, що програмiст - це людина вузького профiлю, вiн лише код пише.
Програмiста, що водночас е бухгалтером, податковим iнспектором, юристом, законодавцем та керiвником установи - не iснуе. Це як артилериста саджати у лiтак.

Тому продукт не буде зроблено. Максимум що буде зроблено - десяток фiгнi, як зараз з бiблiотечними системами облiку, i в кращому випадку не буде прийнята жодна, а в гiршому, буде прийняте якесь щось що iншим доведеться ковтати, тому що вже такi люди цi програмicти, вони пишуть виходячи з власного обмеженого кругозору. Потрiбно буде поставити nginx та скомпiлювати ядро linux? Це ж вашi проблеми, в мене на компi все працюе, ну а те що кнопка "Додати iнший звiт" буде зватись "Сконкатенувати iтерацiю репорту" - то таке дiло, я розумiю, а значить i тендiтна бiлявка з ООО "ЧiкагаПiца" зрозуiе.

Словом, потрiбен дирижер. Який здатен опитати бухгалтерiю, податкову, i тд iтп, i cформувати попунктне детальне ТЗ. Iнакше буде як з iншим софтом.
показать весь комментарий
09.12.2023 03:34 Ответить
Онлайн камери міг хто завгодно дивитись, незалежно аід софту.
Колись дивився камери встановлені на норвезьких поїздах, було прикольно.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:06 Ответить
Нет, это или специально открытые камеры, или неправильно настроенные.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:15 Ответить
а если это, например, камеры на трассах, по которым едет военная техника ? Уже не так прикольно, правда ?
показать весь комментарий
08.12.2023 18:05 Ответить
ФСБ не могла, а точно роками утримувала (утримує?) своїх агентів на керівниких державних посадах України, тоді кидатись на якісь камери означає збити правильний приціл
показать весь комментарий
08.12.2023 17:08 Ответить
А тепер питанння до кацапської влади шмигаля о опг зе.Навіщо активували камери спостереження на початку літа2023р.Чи для колоборантської влади -какая разніца.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:09 Ответить
а ще питання навіщо зобов'язали всіх власників місць зберігання пального обладнати їх спецобладанням для виміру пального з ЖПСом, і всю інформацію надсилало на сервери податкової, а там дуже питань до їхнього ПЗ.
показать весь комментарий
08.12.2023 19:39 Ответить
Додайте до цього те, що у ТЦК досі використовується російська 1С, яка з великою долею вирогідності зливає бази до ФСБ.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:25 Ответить
Цікаво,а хто в цей період був гарантом національної безпеки та оборони? А ж не віриться якось....
показать весь комментарий
08.12.2023 17:34 Ответить
Зебздо
показать весь комментарий
08.12.2023 18:47 Ответить
Відповідь не вірна
показать весь комментарий
08.12.2023 18:53 Ответить
))))
показать весь комментарий
08.12.2023 18:56 Ответить
А чего стоил рашенсервис 2gis. Все про киев с координатами описаниями и фото
показать весь комментарий
08.12.2023 17:45 Ответить
А-ха-ха.
А зачем тогда стрелки в начале войны на дорогах предатели рисовали.
В Киеве почти год потом ходил по улицам без названия, между неизвестно какими домами.
Поневоле начнёшь дубльгисом пользоваться.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:09 Ответить
Стрілки малювали для дестабілізації та залякування таких москворотих дурачків, як ти. Бачу, спрацювало. Ти вже готовий на кацапське.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:49 Ответить
Стрелка на асфальте дестабилизирует если только она распиарена и рядом с ней пойман московский поп, или депутат горсовета.
По мне так крест из батончика на стене дома точно заставил бы обосраться жильцов. А так, только ажиотаж в тик-токе.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:10 Ответить
малювали для підсилення паніки, а таблички знімали для не місцевих, навіщо і так зрозуміло.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:30 Ответить
Да нахер 2гис если на гугл картах всё отмечено и даже подстанции по которым били...о чём ты?
показать весь комментарий
08.12.2023 19:18 Ответить
Мені здається, навіть відфільтрувати інформацію з десятків тисяч камер завдання мега важке.
А записувати, переглядати, або дивитись в реальному часі вимагатиме значної кількості фахівців та ще більше обладнання, в тому числі, для зберігання..
показать весь комментарий
08.12.2023 17:46 Ответить
Так не все ж підряд дивляться, а пересування техніки, наприклад. І в них людей вистачає, не хвилюйтесь. Згадайте хоча б мільйони ботів в соцмережах, там непочатий край.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:52 Ответить
Открою тебе тайну...іp камеры при инсталляции привязываются к геолокация...
показать весь комментарий
08.12.2023 19:20 Ответить
В кацапском метро (Москва) компьютер с помощью камеры сам ищет человека по фотографии. И на ближайшей станции его принимают.
Если будешь ехать в метро в капюшоне и очках от солнца приймут без компьютера.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:15 Ответить
Людей у них хватает, плюс технологии ушли очень далеко. Сейчас уже нет никакой сложности определить на видео в реальном времени, например, грузовою машину. А если определеятся N грузовых машин подряд, картинка передаётся уже живому человеку, выяснить, не военная ли это колонна.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:18 Ответить
дивились і фільтрували там де треба, а не всі. зрозуміло, що обробити такі масиви інформації треба дуже потужні компи, між іншим Мелкософт їм свого часу продало декілька суцперкомп'ютерів,
показать весь комментарий
08.12.2023 21:32 Ответить
Пізно всралися.
показать весь комментарий
08.12.2023 17:51 Ответить
никогда не поздно заблокировать врагу просмотр камер с трасс и важных перекрестков.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:03 Ответить
Как? Устроить свои дата центры?
показать весь комментарий
08.12.2023 21:16 Ответить
ніт, заблокувати айпішніки для початку і перепрошити
показать весь комментарий
08.12.2023 21:33 Ответить
Перепрошить куда? В такое же облако, или совсем отключить от интернета?
показать весь комментарий
08.12.2023 21:36 Ответить
можна інше, можна в своє, можна просто щоб на твій сервер зберігало у тебе вдома, та купа варіантів
показать весь комментарий
08.12.2023 21:42 Ответить
А склади?
показать весь комментарий
08.12.2023 21:33 Ответить
Ось тому Баканів іван і був на СБУ!
Деркачі із сівковичем та клюєвими за цим пильнували, сидячі на ДЕРЖАВНИХ посадах!
Харківські Угоди, литвин у ВРУ, не дарма власним життям проголосував!
Тому і на волі… Єфремов може підтвердити
показать весь комментарий
08.12.2023 18:00 Ответить
это мелкие навозные жуки. а фундамент заложила тЮлька когда с Пашей Лазаренкой реализовали газовую схему. на реэкспорте газа в ЕС получали по 30$ с каждой тысячи кубов. закупали типа для Украины 80 млрд, а как оказалось больше чем 40 нам не надо. откатывали на рашку 20$ и 10$ себе. кто откажется от 4 млрд)))) за такие бабки только Зеленский Родину не продаст, остальные сразу!
показать весь комментарий
08.12.2023 18:13 Ответить
Зебздище ВЖЕ продав, ще в Омані.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:53 Ответить
він не свою продав, спробував би свою, мосад його б вже давно дістав
показать весь комментарий
08.12.2023 21:34 Ответить
та ясно, що не свою.. в нього вже й нерухомості в Україні немає - все розпродав, як тільки іноземні розвідки заговорили про можливий напад рф.... він підготувався.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:40 Ответить
40 миллиардов? Нам сейчас и 20 много.
Ваши цифры не о чем.
Если не ошибаюсь, в 2017 моя страна поставила рекорд. 50% производства электроэнергии от 1991 года.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:04 Ответить
ты юноша попутал, это не мои цифры, это статистика. Украина добывала в 60х по 50 млрд год. в 2000г уже 10, подсадили на росийский. ты не путай потребление с закупкой.
объемы потребления газа в Украине - https://first-drilling.com.ua/2010/06/struktura-potrebleniya-prirodnogo-gaza-v-ukraine https://first-drilling.com.ua/2010/06/struktura-potrebleniya-prirodnogo-gaza-v-ukraine

показать весь комментарий
08.12.2023 21:22 Ответить
не тільки присадили, деякі родовища виснажились
показать весь комментарий
08.12.2023 21:35 Ответить
Про це давно говорили спеціалісти. Здається, через МВС це якось куплялося.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:10 Ответить
Так і розпіарена "дія" теж кацапський продукт. І кацапи мають туди доступ.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:19 Ответить
Так само, як і телеграм.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:54 Ответить
В них і дані українців є.Зі списками ходили і шукали атовців.
показать весь комментарий
08.12.2023 18:25 Ответить
Портнов же ж складав за допомогою зелебобиків в соцмережах...
показать весь комментарий
08.12.2023 18:55 Ответить
Так наши банки все данные слили....перед войной чёрный список попрошаек был переполнен у всех на телефонах..плюс менты подсуетились с базами данных ....недавно повязали одних за это...
показать весь комментарий
08.12.2023 19:22 Ответить
Кацапи, такі кацапи...

показать весь комментарий
08.12.2023 18:37 Ответить
Схоже,друже,він тобі тоді голову особисто відрубав...
показать весь комментарий
08.12.2023 18:54 Ответить
Ага, Порох же був тоді царьом, в парламентсько-президентській державі, еге ж? Самодержавцем з власною монобільшістю в парламенті і уряді, еге ж? Мав особисто все контролювати, як Наічєстнєйший Бубочка Сонцесяйний та друг його Баканов!!!
показать весь комментарий
08.12.2023 19:00 Ответить
А ще, Петро Олексійович, підписав поправки Лозового, щоб шахраї при владі легше могли уникнути покарання
показать весь комментарий
08.12.2023 22:08 Ответить
В будь якому програмному забезпеченні можна зробити так що дані будуть передаватись розробнику! Більше того , можна вмонтувати в ПЗ вірус , який буде повністю моніторити весь трафік в мережі , більше того , цей вірус може використовувати аппаратну частину компьютерів , бо центральний процессор зараз ,це не один процессор у будь якому компьютері , наприклад у хабі знаходиться другий процессор , який також може моніторити все , причому основний процессор і будь яке програмне забезпечення навіть не будуть про це знати! Дірок багато! Їх закривають час від часу , але знаходять інші! Наприклад я не впевнений , що Дія не передає мої особисті дані кому треба і кому не треба і не шпионить за мною , а якщо у мене ще картки на телефоні , то вона не знає паролі та пін коди ! Тому я її і не втановлюю. Взагалі свобода обміну інформації через мережу є і оборотну сторону - шпіонаж через ту ж таки мережу! Ні один захист не є 100% ! Простіше кажучи - звикайте , що з кожної розетки вас будуть пропагувати , а з кожної дірки , за вами будуть слідкувати!!!
показать весь комментарий
08.12.2023 18:58 Ответить
Що казати, тут баканов працює, ермак, деркач, Татаров, нема чому дивуватися.
показать весь комментарий
08.12.2023 19:32 Ответить
Повна журналістська дурня. Просто головою подумати - це не для нас... Перевіряється дуже просто. Подібні речі дуже легко відстежити по інтернет-трафіку, який камера передає через сервер. Не помітити передачу відео кудись ще, окрім цільового призначення, ну просто неможливо.

Думаю, знайшовся постачальник інших подібних систем, який тепер буде нав'язуватись усім підприємцям.
показать весь комментарий
08.12.2023 19:32 Ответить
Вообще это секрет Полишинеля.
Камера пишет в облако. Облако находится в паРашке. Ясен хрен что у них будет сюда доступ, это подразумевается и никем не скрывалось.

А вот доблестные СБУшники которые ходили с умным видом и выписывали сертификаты соответствия безопасности - должны да, получить по заднице, ибо это не хакерская уязвимость, а лень читать мануалку к камере.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:32 Ответить
И так и не так. IP камеры или регистраторы сливают информацию,как минимум,в 2-3 адреса. Это какой-нибудь облачный сервер(1-2 канала),который известен более-менее и бэкдор,вшитый в ПО.Бекдор используют,в основном для получения данных об устройстве и не всегда он есть. Фирмы по экономическим причинам стараются серверы разместить поближе к пользователю(в рашке,например). Так делают все,даже гугл. Как правило,местные власти и спецслужбы и даже полиция их контролируют - что в Европе,что в рашке.Проблема - Украине и украинским спецслужбам всегда было на это плевать.Тупым дельцам тоже.Государство никогда не инициировало контакты Китаем насчёт размещения у себя таких серверов - нафига -ума нет,а бабло капает.Министерства и ведомства через прозору даже масово закупали ПО по делопроизводству и управлению персоналом у московских программистов. При этом топили своих разработчиков. Что характерно - все были в вышиванках...
показать весь комментарий
08.12.2023 19:39 Ответить
Вообще надо быть полным дебилом, чтобы ставить на чувствительное место, камеру с закрытой прошивкой и доступом в интернет.

Это эпик фейл.

Просто сейчас надо взять всех "инженеров с кибербезопасности" у кого стоят такие камеры и уволить пакетом.

Я не сертифицированный спец по кибер безопасности. Мне нечего скрывать. Я не параноик. Но моя домашняя китайская камера на вход перед калиткой не имеет доступа в интернет. Только на подкроватный сервер, ибо нефиг.

Как можно было подставить противнику такие данные - у меня в башке не укладывается, это даже не беспечность, это саботаж.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:37 Ответить
..хіба це когось дивує?, коли державою антиконституційно керує повєлітєль скрєпок дермак, а на ключові посади тупорила (чи ще гірше - зрадниця?) Зельда попризначала відвертих ворогів України та мародерів.. спасіба вумному наріду
показать весь комментарий
08.12.2023 19:55 Ответить
Миром правит не тайная ложа, а явная лажа.

Не думаю что это было сделано целенаправленно и централизовано. Просто каждый "инженер по кибербезопасности" на производствах, в\ч, горсоветах и прочем, должен был не красивые графики с киберугроз строить, а читать мануалки к камерам да головой думать.

С другой стороны насколько я знаю, такие люди в штате получают мизерную зарплату, на сегодня это около 13к-15к, но бородатый админ с 20-летним опытом за плечами - со 100к только разговор начнет. Если вообще еще здесь.

Порочный круг.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:43 Ответить
100к чого? За який період?
показать весь комментарий
09.12.2023 01:04 Ответить
Гривен в месяц.

Хотя как правило такие специалисты уже кем-то заняты.
показать весь комментарий
09.12.2023 03:03 Ответить
З 2014 року в Україні встановили тисячі камер, які працювали на російському програмному забезпеченні TRASSIR компанії DSSL та відправляли дані на сервери у Москві. Джерело:
А https://legalinform.org/news/iz-rossii-s-********-vuha-chiyih-spetssluzhb-stirchat-za-rozrobkoyu-diyi/ ДОДАТОК "ДІЯ" НЕ ВІДПРАВЛЯЄ ДАННІ КОРИСТУВАЧІВ НА СЕРВЕРИ ДО ЯКИХ МАЄ ДОСТУП ФСБ ? Додаток Дія розробляла російська компанія Епам яка підпорядковується фсб.

А всіма любимий в Україні https://uakino.club/ сайт UA KINO цілком російський проект і їх https://rezka.ag/page/9/ студія дубляжу HDRezka яка перекладає всі фільми і серіали для цього сайту має московську адресу.

КУДИ НЕ ПЛЮНЬ, ВСЮДИ МОСКВА ВСТРОМИЛА СВОЄ РИЛО.
показать весь комментарий
08.12.2023 21:05 Ответить
На кого працювала СБУ ? Мабуть за це хтось повинен бути покараний
показать весь комментарий
08.12.2023 22:02 Ответить
"Кирило Буданов був ціллю диверсанта з РФ Олексія Ломако, який 4 квітня 2019 року в Києві заклав вибухівку під автомобіль розвідника. Диверсанту - громадянину Киргизстану Олексію Ломако - відірвало кисть руки, його затримали. Разом з ним за ґрати потрапив зрадник Руслан Ткачук, співробітник фіскальної служби, у якого був доступ до системи в-і-д-е-о-с-п-о-с-т-е-р-е-ж-е-н-н-я Києва.Диверсант відслідковував переміщення Буданова по Києву , і коли Буданов зайшов в супермаркет , зробив спробу закласти вибухівку. Невдало."
показать весь комментарий
08.12.2023 22:27 Ответить
А СЕЙЧАС !?
показать весь комментарий
09.12.2023 03:38 Ответить
ЭТО ЯВНОЕ ПРЕДАТЕЛЬСТВО ЧЕЛОВЕЧЕСТВА !!!
показать весь комментарий
09.12.2023 03:44 Ответить
Епічно.
показать весь комментарий
09.12.2023 04:48 Ответить
Україна ще ніколи не була по справжньому незалежна. Кацапи кругом свої щупальця просунули, від кріміналу до приватного життя.
показать весь комментарий
09.12.2023 07:11 Ответить