9818 посетителей онлайн
19 753 41

Чи стане "Вагнергейт" причиною звільнення Єрмака?

Автор: 

Як влада повинна реагувати на продовження "Вагнергейту"? Чи має президент Володимир Зеленський звільнити керівника свого Офісу Андрія Єрмака, щоб заспокоїти суспільство? Чим для них може закінчитися вся ця історія? На ці та інші запитання "Цензор.НЕТ" відповідають українські політики.

***

Минулого тижня інформаційна "бомба уповільненої дії" у справі "вагнерівців" "детонувала" – нарешті побачив світ довгоочікуваний фільм Bellingcat, а ексголова Головного управління розвідки МОУ Василь Бурба дав розгорнуте інтерв’ю по "Вагнергейту". Він прямо вказав – у владі завівся "кріт" і розказав, що на фінальному етапі операції голова Офісу президента Андрій Єрмак дав вказівку від імені Володимира Зеленського про її перенесення. Частина суспільства відреагувала одразу - в неділю (у День Гідності та Свободи) "у гості" до президента завітали мітингувальники. Організатори акції оголосили, що дають Зеленському 10 днів на звільнення Єрмака. В разі невиконання вимоги обіцяють оголосити безстрокову акцію з вимогою імпічменту президента.

"ЛЮДИ НА АКЦІЇ ВИСУВАЮТЬ ТАКІ ВИМОГИ ЗАДЛЯ ДЕСТАБІЛІЗАЦІЇ СИТУАЦІЇ В КРАЇНІ, КОЛИ ВОНА І ТАК НЕПРОСТА"

Недільний мітинг під ОП – це брудний та огидний шантаж, коментує народний депутат фракції "Слуга народу" Владлен Неклюдов:

Чи стане Вагнергейт причиною звільнення Єрмака? 01

- Якщо ці погрози втілюватимуться в життя – будуть якісь масові заворушення, хуліганські дії чи провокації, тоді мають реагувати правоохоронні органи, які відповідають за правопорядок в суспільстві. Ті люди висувають такі вимоги якраз задля дестабілізації ситуації в країні, коли вона і так непроста. Подивіться, що роблять олігархи - штучно створюється обстановка, коли є нестача вугілля та енергоресурів, які є в їхніх руках, в результаті чого жертвами стають люди. А цю біду вони хочуть списати на президента.

Тимчасова слідча комісія, яку очолює Мар’яна Безугла, не встановила будь-яких фактів щодо підтвердження тієї повістки, яка озвучується учасниками цієї акції. Я в п’ятницю виступав у парламенті та закликав колег із партії Європейська Солідарність не маніпулювати думками громадян. Оскільки ми дивилися опубліковані результати розслідування. Там немає нічого, що підтверджувало б факт зради. Принаймні ніхто цього не бачить. Тут проблема тлумачень. От представники партії Порошенка тлумачать так, як їм вигідно. Я це пов’язую із прийняттям закону про деолігархізацію, який вони сприйняли досить негативно. Подивіться, як вони змінилися. Фактично оголосили "війну" президенту та його оточенню й хочуть в ній зробити винним пана Єрмака. Я притримуюся такої думки: якби були факти, можна було б про щось говорити. Коли їх немає, було б неправильно виконувати бажання учасників (я вважаю, що це усе проплачено олігархами). Інакше це буде проявом слабкості і капітуляції перед тим, що вони шантажують і президента, і членів нашої партії. Ви подивіться, що вони роблять – у парламенті переманюють на свою сторону інших депутатів, вживають усіх заходів, щоб курс президента не був реалізований. Тому важливо зменшити вплив олігархів. Якщо ми це зробимо, життя одразу стане кращим, оскільки олігархи роблять усе заради своїх благ, а не заради людей.

"ДЛЯ ЗЕЛЕНСЬКОГО І ЄРМАКА НЕ ТІЛЬКИ "ВАГНЕРГЕЙТ", А Й УСЯ ЇХНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКІНЧИТЬСЯ КРИМІНАЛЬНОЮ СПРАВОЮ"

- Таке "переведення стрілок" є істерикою через те, що відбувається. Коли ввижається, що усюди олігархи, потрібно подивитися на тих, хто поруч - чи не стали такими Зеленський та його друг Єрмак, які два роки "стригли" країну шаленими темпами, - відповідає Неклюдову народний депутат фракції "Європейська Солідарність" Володимир Ар’єв.

Чи стане Вагнергейт причиною звільнення Єрмака? 02

– Інформація про те, що мітинг був організований якось політичною силою, не відповідає дійсності. Партійної символіки не було. Партія нічого не робила для його масовості. Окремі партійці прийшли туди, але як звичайні громадяни. Там були члени й інших політсил, як і позапартійні та громадські активісти. Тобто зібралися просто люди, яким небайдуже. Я не хочу виправдовуватися у відповідь на маячню та пояснювати, чому бреше "слуга" (Неклюдов. – О.М.). Вони брешуть, тому що їм страшно. Вони розуміють: зрада є. "Вагнерівці" – це не єдиний випадок, який стався у 2020 році, і який свідчить про системну роботу зі зриву діяльності української розвідки. Зокрема історія із групою Шведа (яка тренувалася для здійснення операції по звільненню українців із донецької в’язниці та ізоляції) і те, що з ними зробила СБУ, свідчить про те, що ця робота була абсолютно цілеспрямованою. Подивіться, Служба безпеки України перетворюється на особисту охорону опричників Зеленського. Робота розвідувальних органів суттєво послабляється або зривом спецоперацій, або кадровим складом. Тому що фахівців звідти звільняють чи відкривають проти них кримінальні справи. Натомість люди Татарова (заступник голови ОП. – О.М.) та Демченка (перший заступник секретаря РНБО. – О.М.) з прокуратури і МВС обіймають посади в розвідці. Але окрім особистої відданості керівництву вони нічого не знають. Присяга для них не має ніякого значення, а розвідка – не їхня сфера діяльності. Я в цьому бачу зраду державних інтересів, яка в цілому складається у дуже негативну картину. "Слугам" потрібно менше ходити за "конвертами" Єрмака для того, щоб краще роздивитися реальність, яка відбувається навколо.

Чи може Зеленський звільнити чи відсторонити Єрмака на час розслідування? Це нереально. Йдеться про дуже міцну спайку. Він настільки не хоче чути нічого про Єрмака, що у мене складається враження: тут набагато більше, аніж робочі та дружні відносини. Вони скріплені чимось серйознішим. З огляду на події, які відбуваються, зокрема по послабленню оборонного та енергетичного потенціалу України, думаю, питання того, хто стоїть за цими людьми, мають потім розглядати слідчі СБУ, коли звідти піде друг Зеленського. Уже зрозуміло, що для Зеленського і Єрмака не тільки "Вагнергейт", а й уся їхня діяльність закінчиться кримінальною справою. Влада в Україні ніколи не залишається навічно. Це не Білорусь чи Росія.

"ЯКЩО ПРЕЗИДЕНТУ НЕ ХОЧЕТЬСЯ РОЗСТАВАТИСЯ ІЗ ЄРМАКОМ, МАЄ ВІДСТОРОНИТИ ЙОГО ВІД ВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ"

- Рішення щодо спецоперації приймали президент і, за словами Бурби, керівник його Офісу. Чому зараз вони мовчать? Це звичка, - говорить народний депутат фракції "Голос" та секретар комітету ВРУ з питань нацбезпеки Роман Костенко.

Чи стане Вагнергейт причиною звільнення Єрмака? 03

- Ми й раніше бачили здебільшого подібну реакцію. За них відповідали якісь радники, помічники, помічники помічників. Але головні дійові особи, про яких ми говоримо, мовчали. Вони не приходили на засідання парламентської Тимчасової слідчої комісії навіть після того, як усі дізналися: спецоперація була і зірвалася через те, що в Офісі хтось прийняв неправильні рішення і тепер боїться нести за це відповідальність.

Тепер президенту потрібно прийняти відповідні кадрові рішення. Якщо йому так не хочеться розставатися з Єрмаком, то має відсторонити його від виконання обов’язків. Але з моєї точки зору, оскільки голова Офісу збрехав про те, що спецоперації не було, то він все ж повинен залишити свою посаду. Ми пам’ятаємо чимало випадків, коли в США та інших країнах державних чиновників звільняли не за те, що вони приймали помилкове рішення (таке, справді, інколи трапляється), а за те, що боялися відповідальності та брехали суспільству.

Чим може закінчитися ця історія для Зеленського та Єрмака, залежатиме від їхніх подальших дій. Якби вони вийшли й розказали, що насправді сталося, то потрібно дивитися, що саме відбулося. Якщо не було зради, то відповідатимуть за брехню, яка звучала раніше. Але на даний момент вже втрачено довіру, яку дуже важко повертати. Зверніть увагу, що зараз "розкачують" у ЗМІ. Ще тиждень тому нам на комітеті розказували, що на нашому кордоні усе нормально. А сьогодні вже кажуть: "Завтра Путін нападе". Я розумію, що непотрібно недооцінювати Росію. Звичайно, ми не повинні бути безтурботними. Але сьогодні йде таке інформаційне нагнітання, що це наштовхує на думку, що так намагаються "загасити" скандал із "вагнерівцями". Якщо ситуація така серйозна, як про це розказують представники влади, то давайте проводити мобілізацію, вводити комендантську годину, воєнний стан. Однак лунають лише заяви і слова.

Нинішня ТСК себе уже дискредитувала й показала, що вона "грає за правилами" Банкової – не змогла сказати правду, зокрема у тому, що ж насправді сталося на нараді в Офісі президента. Тиждень тому я говорив, що комісії потрібно продовжувати свою роботу і допитати Єрмака. Але, з огляду на останні події, які трапилися, потрібно створювати нову ТСК під головуванням опозиції. Я готовий її очолити, як і тоді, коли з самого початку пропонував створити таку комісію. Треба об’єктивно розслідувати справу і заслухати усіх, хто був до неї причетний, – повторно пана Бурбу, її безпосередніх учасників, першого заступника голови СБУ Баранецького, заступника керівника ОП Машовця і першого заступника секретаря РНБО Демченка. Якщо президент нас запросить, готові поговорити і з ним. Якщо немає чого приховувати, якщо всі хочуть показати, що не сталося ніякого "зливу", а було недопрацювання в управлінні розвідки, то треба розглянути ці питання. Але спочатку потрібно відповісти на головне запитання: чи була зрада на восьмому році війни з Росією?

"ПРЕЗИДЕНТ МІГ БИ ВІДВІДАТИ ЗАСІДАННЯ ТСК ІЗ ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ"

Погоджується із Костенком щодо необхідності створення у парламенті нової Тимчасової слідчої комісії для розслідування справи "вагнерівців" і волонтер та громадський діяч Сергій Притула:

Чи стане Вагнергейт причиною звільнення Єрмака? 04

- Володимир Олександрович сам винний у тому, що зараз відбувається. Позаяк я не помітив з його боку тої активності у роз’ясненні цієї справи, яку б він міг забезпечити. Президенту варто залишатися чесним перед собою і перед людьми. Коли він ішов на президентські вибори, то заявляв, що у нього немає розподілу на "свій"-"чужий", що для нього усі рівні перед законом.

Достеменно досі незрозуміло, що там (в історії спецоперації. – О.М.) відбулося. Як на мене, зважаючи, що ми – парламентсько-президентська республіка, Тимчасова слідча комісія допомогла б президенту "пролити світло". Але вона мала б формуватися не за принципом тотальної присутності в ній депутатів пропрезидентської фракції, а бути збалансованою - за участі й інший парламентських сил. Він повинен сам бути в цьому зацікавлений. Тому що робота ТСК під керівництвом Безуглої викликає багато питань. Комісія – це якраз той орган, який має повноваження та можливості заслухати усіх в цій справі, видати "дорожню карту" і звернутися до правоохоронних органів. Президент так само міг би відвідати засідання комісії з власної ініціативи та висловити своє бачення ситуації. Якщо ми хочемо, щоб усе відбувалося в правовому полі, це один із тих варіантів, яким варто скористатися. Чому він цього не робить? Треба у нього запитати. Я не знаю, чому президент поводить себе так, а не інакше. Хоча розумію: якщо така поведінка продовжуватиметься, це сприятиме зростанню напруги в суспільстві. А от цього варто уникати.

Чи може ця вся історія закінчитися імпічментом? Подивімося, як прописана ця процедура, та згадаймо, що в парламенті у президента є монобільшість. Тому зараз це малоймовірно.

"НАС НІКОЛИ НЕ ВІЗЬМУТЬ В НАТО, ПОКИ У ВЛАДІ БУДЕ "П’ЯТА КОЛОНА" КРЕМЛЯ, ЯКА ЗЛИВАТИМЕ ВСЕ ВОРОГУ"

- Невже когось здивували оприлюднені (Бурбою. – О.М.) факти? Невже для когось стало одкровенням, що в Україні при владі до сих пір залишається купа московської агентури? – цікавиться лідер "Свободи" Олег Тягнибок.

Чи стане Вагнергейт причиною звільнення Єрмака? 05

- Чи, може, хтось сприйняв всерйоз той фарс, який нам представили як "парламентську ТСК у справі "вагнерівців""? Хтось сподівався, що вони проведуть справедливе розслідування?

У цій історії влада забрехалася. Це обов’язково призведе до повної втрати довіри нації. І це вже призвело до втрати довіри міжнародних партнерів та міжнародних спецслужб — нас ніколи не візьмуть в НАТО, поки у владі буде "п‘ята колона" Кремля, яка зливатиме все ворогу.

А найгірше, що в наших тюрмах немає 33 "вагнерівців", яких можна було б засудити як військових злочинців. Яких можна було б використати як свідків у справі московських злочинів, зокрема, збиття малайзійського Боїнга, тощо. Яких можна було б обміняти на українських військовополонених.

"Свобода" наполягає ще від початку війни: потрібно провести реальну люстрацію, потрібно встановити кримінальну відповідальність за колабораціонізм, потрібно запровадити обов‘язкову перевірку держслужбовців і силовиків високого рангу на детекторі брехні. Ми давним-давно підготували та зареєстрували в парламенті відповідні законопроєкти. Їх треба було лише взяти та проголосувати. Але минула влада ігнорувала все це, і теперішня — так само ігнорує. За 8 років війни не зробили нічого, щоби позбутися московської агентури. Московію окупантом не визнали офіційно, дипломатичні стосунки не розірвали, кордон не закрили, торгівлю не припинили! Навпаки - дозволили їм цілу фракцію колаборантів у парламент завести. Звідти й всі наслідки.

Зрив цієї спецоперації мав би закінчитись так, як в нормальних цивілізованих країнах — імпічментом президента, повним перезавантаженням влади і реальними посадками всіх причетних. Державних зрадників і колаборантів, особливо у час війни, має чекати найвища міра покарання.

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Топ комментарии
+17
Звільнення, а чому не ув'язнення? В нас багато посадовців просто звільняються, а потім батьки та родичі виявляються доларовими мільйонерами бо довго працювали пастухами в колгоспі.
показать весь комментарий
23.11.2021 13:42 Ответить
+8
Звільнити і все???А державна зрада,як тут бути?Та за це в умовах війни якщо не вишак,то ДОВІЧНЕ!!!!
показать весь комментарий
23.11.2021 16:39 Ответить
+8
Наивные люди, кто ж вам Козыря отдаст, он же Тимофеев !?
показать весь комментарий
23.11.2021 16:56 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Ні не буде. І наслідків ніяких не буде. Бо більшість людей взагалі не розуміє де ви тут зраду знайшли. Ну провалилась секретна(!) операція через те що хотіли режим припинення вогню пошвидше запровадити (по вимозі більшості населення, на секундочку). Ну і так би воно й забулось і ніхто навіть би не знав.
Аж тут журналісти анонсують розслідування. І через прокладки (привіт Яніно) почали зливати секретні документи та обговорювати це (що взагалі є протизаконним). Якась дивна ситуація.
показать весь комментарий
23.11.2021 13:03 Ответить
Пфф.
Ермак ще пріЗЕдента звільнить.
показать весь комментарий
23.11.2021 13:03 Ответить
Вірю Неклюдову, вірю преЗЕ!денту.

показать весь комментарий
23.11.2021 13:06 Ответить
А при чем тут вообще Ермак? Он только передал указание президента и все. А если бы клоун по телефону приказал отменить операцию? Тогда нужно увольнять телефон?
показать весь комментарий
23.11.2021 13:28 Ответить
..а чего клоун врал вместе с Ермаком..что никакой операции не было? А потом врал..что это операция росспецслужб и они хотят затянуть туда Украину!? А потом сказал..что сам звонил Лукашенко и предупредил о наёмниках!!! Почему уволены все участники операции и сам глава ГРУ? Почему Бурбу охраняет охрана посольства США? То как верить постоянно врущему хрипатому подонку? Кто такой Ермак? Завхоз в администрации!!! На каком основании он посвящён в дела разрабатываемой операции? Почему в офисе при докладе находятся люди... которые там и близко не должны быть!!??? Вот когда дойдёт до Вас ..что происходит... тогда и поймёте кто такой Ермак и кто такой зеублюдок!
показать весь комментарий
23.11.2021 19:10 Ответить
Звільнення, а чому не ув'язнення? В нас багато посадовців просто звільняються, а потім батьки та родичі виявляються доларовими мільйонерами бо довго працювали пастухами в колгоспі.
показать весь комментарий
23.11.2021 13:42 Ответить
Знов алігархи вовці в штани наклали.
показать весь комментарий
23.11.2021 13:49 Ответить
Бубочка ни в чем не виноват.
показать весь комментарий
23.11.2021 22:55 Ответить
Не вірю. Не буде нічого.
показать весь комментарий
23.11.2021 14:44 Ответить
"Вагнергейт" має стати важелем повної зміни влади. Так хоч якось буде можливість пом'ягшити енергокризу, наслідки короновіруса з цими дійсно "докторами-смерть" й хоч якось повернути лад до обороноздатньості - жоден партнер не надішле підкріплення, якщо не бачитиме бажання країни оборонятись.
показать весь комментарий
23.11.2021 15:27 Ответить
Згоден з Тягнибоком.
показать весь комментарий
23.11.2021 15:32 Ответить
Вони повинні звільнитись обидва-Зєльдєрьмак і його кодляк зелений.
показать весь комментарий
23.11.2021 16:37 Ответить
Звільнити і все???А державна зрада,як тут бути?Та за це в умовах війни якщо не вишак,то ДОВІЧНЕ!!!!
показать весь комментарий
23.11.2021 16:39 Ответить
Наивные люди, кто ж вам Козыря отдаст, он же Тимофеев !?
показать весь комментарий
23.11.2021 16:56 Ответить
кто ...- время ...))
показать весь комментарий
23.11.2021 19:55 Ответить
По моему все это фигня. Спланировали крутую операцию, осталось совсем чуть-чуть, но передумали из-за неподходящего политического фона. Вот и вся правда. Деньги списать и все забыть.
P.S. Янине Соколовой надавать по рукам за разглашение гостайны.
показать весь комментарий
23.11.2021 16:58 Ответить
Ага, Щас....
показать весь комментарий
23.11.2021 17:37 Ответить
Тоді навіщо цілий рік було звиздіти, що нічого не було?
показать весь комментарий
23.11.2021 17:42 Ответить
А тобі по чому надавати?
показать весь комментарий
23.11.2021 17:50 Ответить
мені ні по чому, тому що я не порушую закони України та інших країн
показать весь комментарий
23.11.2021 18:54 Ответить
Чому звільнили всіх тих, хто готував операцію?
показать весь комментарий
23.11.2021 17:55 Ответить
этого я не знаю, скорре всего что мордой лица они президенту не понравились, нужны были помоложе и поинтеллигентнее типа Буданова. это право президента
показать весь комментарий
23.11.2021 18:58 Ответить
"Спланировали крутую операцию", але "мордой лица они президенту не понравились".
І тут же виправдання для зрадника - "это право президента".

Звичайно, для зебілів ті, хто спланував блискучу операцію, мордою не такі. Зате тищенки, бужанські, єрмаки, татарови, трухіни, юрченки - це саме ті, що треба.
показать весь комментарий
23.11.2021 19:06 Ответить
президент отримав законну перемогу на виборах, його право, як головнокомандувача, міняти військових керівників
показать весь комментарий
23.11.2021 19:39 Ответить
Його право також не брати на роботу хабарника татарова, кацапських агентів єрмака і демченка. Його право також добиватися вигнання тищенка, бужанського, юрченка, трухіна з фракції, як це він робив щодо лероса.
Але він своє право використовує чомусь лише на шкоду Україні.
показать весь комментарий
23.11.2021 21:04 Ответить
Як можна передати Президентські повноваження ! Це одне - вже кримінал ?!
показать весь комментарий
23.11.2021 17:30 Ответить
Звільнення єрмака ? Та нє, цей потяг пішов ще рік тому. А "посідєть" ? Ну, звільнив буратіно свого бувшого "зброєносця" богдана. І шо ? Той сидить на Канарах і " в ..й не дує ", як сказав би Г. Москаль. Так шо, пане буратіно, ДУМАЙ -те.
показать весь комментарий
23.11.2021 17:32 Ответить
За все 30 последних лет, мы не знаем ни одного случая ухода в отставку после неудачного или непродуманного решения, политического, экономического или иного случая---чиновника не только уровня каб-мина, но и даже уровня райцентра. Ермак---это вершина айсберга беды что мы сами и породили.
показать весь комментарий
23.11.2021 19:09 Ответить
Я навіть не уявляю, який би був кіпіш, якби такий пі..дець трапився при Порошенку... Поцріоти на собі все волосся б вовидьоргували...
А тут тишина... Зате ********** - молодець, Єрмак ні при чому, а опозиція (ЄС і Голос) просто лайно, а винен в усьому Порох(((
показать весь комментарий
23.11.2021 21:39 Ответить
Цитату Неклюдова можна натягнути на будь який рік нашої історії і на епоху будь якого президента, дивіться самі:

Я притримуюся такої думки: якби були факти, можна було б про щось говорити. Коли їх немає, було б неправильно виконувати бажання учасників (я вважаю, що це усе проплачено олігархами). Інакше це буде проявом слабкості і капітуляції перед тим, що вони шантажують і президента, і членів нашої партії. Ви подивіться, що вони роблять - у парламенті переманюють на свою сторону інших депутатів, вживають усіх заходів, щоб курс президента не був реалізований. Тому важливо зменшити вплив олігархів. Якщо ми це зробимо, життя одразу стане кращим, оскільки олігархи роблять усе заради своїх благ, а не заради людей.
показать весь комментарий
24.11.2021 03:01 Ответить
За такі дії (злив та зраду про убивць Українців) привладні повинні сидіти на нарах, а бездіяльність 1.5 роки правоохоронних, недореформованих рюкзаковим, теж має статті….
Украінці і дипломати усе це розуміють та спостерігають за агонією і страхами привладних…
Цікаво, а хто з влади піде шляхом Калашнікова, Кравченка, Кірпи, Чечетова, Кушнарьова… , чи може, як ригоАнали, втечуть на Московію, як Бакай кучмарика…
Уся інша балаканина то від лукавого….
Смерть ворогам та їх агентам в Україні !!!
Слава Україні!! Свято наближається ….
показать весь комментарий
24.11.2021 12:06 Ответить
Не він його туди призначав, не йому його і звільняти!
показать весь комментарий
24.11.2021 12:23 Ответить
Этот дядька будет при нём до конца.
Без него ему страшно.
показать весь комментарий
24.11.2021 20:54 Ответить
Тягнибок прокинувся і щось ляпнув патріотичне.Мабуть,спонсори підкинули грошенят
показать весь комментарий
24.11.2021 23:19 Ответить
зеленський при єрмаку грає роль президента
показать весь комментарий
24.11.2021 23:35 Ответить
У Європі спонсором всіх правих партій є кремль, а Свобода - це виключення чи ні? Хоча тут Тягнизабок майже все вірно сказав, хоча каміньчик у бік Пороха таки не забув кинути
показать весь комментарий
25.11.2021 10:58 Ответить
Влад(імір)лєн(ін) Неклюдов (типове украінське прізвище на -ов)
показать весь комментарий
25.11.2021 15:42 Ответить
Поки зеленопудаловий запроданець не гайне знову, на нейтральну територію, в Оман, і не погодить звільнення йєрьмака (яке увязнення, ви що?!) з кураторами від патрушевих, ніхто "козиря" не прибире
І 100 відсотків, що бакланов теж хєрроя отримає, по закінченню каденціі, бо тільки хєррой може потурати очевидній ворожій діяльності кремлівськоі нечисті в Украіні
показать весь комментарий
25.11.2021 15:56 Ответить