9959 посетителей онлайн

Деякі думки щодо конфлікту у 47-й бригаді

Автор: 

маркус,шаламага

От деякі мої думки щодо конфлікту в 47-й бригаді.

1. Загальна причина: значні втрати за короткий час, важкі умови прориву ешелонованої оборони противника, відсутність злагодженості бригади у бойовій обстановці та відсутність бойового досвіду в більшості військовослужбовців. Тут треба брати на себе свою частину відповідальності за ситуацію, а це важко.

2. Що я бачив особисто у квітні 2022-го: чинний заступник комбрига, 26-річний І.Шаламага на початку війни був командиром роти 30-ї бригади, в яку 29-річний В.Маркус прийшов сержантом добровільно після початку вторгнення. Вони швидко здружились та працювали спільно. Комбриг 30-ки О.Зиневич добився створення 47-го батальйону, комбатом якого призначив Шаламагу. Тобто на початку Шаламага підтягнув популярного Маркуса у батальйон, але потім вже популярність Маркуса стала одним з важливих чинників, завдяки яким батальйон вирішили розгорнути у полк та у бригаду.1

3. Чия це робота? 47-ма механізована бригада була створена за рішенням головнокомандувача ЗСУ Залужного для прориву оборони противника. Для реалізації проєкту Залужним був залучений 28-річний комбриг О.Сак - один з найкращих комбатів ЗСУ, якого відібрали за певною логікою саме для бригади прориву і якому довірили виконання важкого завдання. Маркус створив фонд допомоги бригаді - справедливо зазначити, що у забезпеченні бригади брали участь також інші волонтерські фонди, у тому числі "Повернись живим". Маркус одночасно став не просто головним сержантом, але й обличчям бригади, залучав значну частину людей та проводив відбір в тому числі завдяки особистому каналу зв'язку з керівництвом ЗСУ. Маркус відчував власну відповідальність за стан справ у бригаді не лише як головний сержант, але й як публічна особа.

4. Формально часу для створення бригади було більше, ніж у інших звичайних піхотних бригад ЗСУ та НГУ. Але, з іншого боку, цього часу було недостатньо, щоб відлагодити бригаду для виконання такого складного завдання прориву, яке було поставлене. Передача великої кількості нової складної бойової техніки вимагала не пришвидчення, а, навпаки, додаткового часу на її освоєння, ремонт та відпрацювання тактики. Якби був час поступово ввести бригаду у бій для початку на більш стабільних ділянках фронту, була б можливість виправити недоліки у бойовій обстановці. Але часу на це не знайшлось.

5. Вважаю, що образи у рапорті Маркуса щодо Шаламаги неприпустимі. По-перше, Шаламага мав бездоганну бойову репутацію на попередніх посадах. По-друге, Шаламагу публічно позитивно оцінював зовсім нещодавно сам Маркус, тому, щоб робити такий різкий розворот, треба наводити аргументи. Рапорт має бути насамперед підставою для ухвалення рішень, а образа змістила акценти не на необхідні системні рішення, а на особисті розборки. Образа Шаламаги нагадує спробу протиставити себе і перекласти на одного публічну відповідальність, яку раніше несли спільно.

6. Слова Маркуса про "відсутність волі командування бригади захистити інтереси військовї частини перед вищим командуванням" стосуються, очевидно, порядку застосування бригади, що призвів до значних втрат у дуже важких умовах. І причини для розбору ситуації є, і питання треба порушувати, і за загибель та поранення людей, звичайно, питають з того, хто значну частину людей у бригаду привів своїми заявами та інтерв'ю. По-людськи це зрозуміла реакція на страждання побратимів. І тут є очевидний натяк на дії командування корпусу, яке практикує мікроменеджмент. Маркус, а так само Сак і Шаламага, неодноразово ризикували собою під час цих боїв на передовій. Але чи може командування бригади "мати волю захистити частину від вищого командування", якщо командування бригади повинно виконати накази на прорив наявними силами? Чи не логічніше було б спільно шукати засоби впливу на те саме "вище командування", щоб від нього не треба було "захищатись"? Тим більше якщо є можливість донести думку самому президенту та головкому?

7. Війна - це академія зі щоденними іспитами, і потрібно об'єктивно встановлювати істину, щоб нарешті почати вчитись та робити висновки з нашого власного досвіду. Якби хтось аналізував та доповідав про масштаби проблем та помилок при розгортанні та застосуванні, наприклад, 115-ї механізованої бригади на початку 2022-го, або деяких інших бригад корпусу резерва, бригад ТРО, та про ціну цих помилок, то у порядок застосування та планування дій новосформованих бригад у 2023-му були б внесені, нарешті, зміни, і помилки б не повторювали. Імпровізації там, де треба порядок застосування, призводять до скандалів, бо, крім скандалу, у нас неможливо вирішити системні проблеми навіть попри прямі зв'язки з вищими керівниками, як ми це бачимо в цьому випадку. Я дуже хотів би, щоб у нас почав працювати нарешті механізм аналізу після операцій. Щоб керівництво держави отримувало дані по кількох каналах, де про втрати противника та наші втрати та здобутки говорять виключно на підставі перевіреній інформації - відео, фото, карта, відповідальні особи... Не знаю, який ще гучний скандал потрібен для усвідомлення, що війна - це конкуренція систем та порядку.

Юрій Бутусов, Цензор.НЕТ

Топ комментарии
+20
4 пункт є ключовим. Саме велика кількість, більшість о/с який не був обстріляний є тим фактором чому маємо те що маємо. Не на Поліссі треба було тримати бригаду а в друній лінії з частковим залученням підрозділів до евакуації, роботи в обороні.
показать весь комментарий
13.07.2023 12:37 Ответить
+18
потім вже популярність Маркуса стала одним з важливих чинників, завдяки яким батальйон вирішили розгорнути у полк та у бригаду.1 Джерело:
Очам не вірю...
Судячи з того, ЯК про це написано, це у нас нормальна практика!
Навколо розпіареної особи створили цілу бригаду.
Це так і стандарти НАТО?
Цікаво, що буде з боєздатністю цієї бригади?
показать весь комментарий
13.07.2023 11:53 Ответить
+9
якщо для вирішення проблеми потрібно піти на скандал - значить, треба йти на скандал.

не у всіх на це є ""яйця".

"не на часі" - це для секти єдиного говнофону.
показать весь комментарий
13.07.2023 13:07 Ответить
Комментировать
Сортировать:
"Війна-це конкуренція систем та порядку!" Хотілось про це знати думки пана Бутусова більш детально та докладніше. Згоден у всьому з п.Бутусовим,особливо про необхідність аналізу бойових дій постфактум.
показать весь комментарий
13.07.2023 10:29 Ответить
От троляка, вже як відірвався "по полной"! "Тезка". вемедчук тобі тезка, троль!
показать весь комментарий
13.07.2023 11:51 Ответить
потім вже популярність Маркуса стала одним з важливих чинників, завдяки яким батальйон вирішили розгорнути у полк та у бригаду.1 Джерело:
Очам не вірю...
Судячи з того, ЯК про це написано, це у нас нормальна практика!
Навколо розпіареної особи створили цілу бригаду.
Це так і стандарти НАТО?
Цікаво, що буде з боєздатністю цієї бригади?
показать весь комментарий
13.07.2023 11:53 Ответить
"Одним з важливих чинникiв" i "створили бригаду НАВКОЛО особи" - де логiка або це просто демагогiя?
показать весь комментарий
13.07.2023 22:02 Ответить
4 пункт є ключовим. Саме велика кількість, більшість о/с який не був обстріляний є тим фактором чому маємо те що маємо. Не на Поліссі треба було тримати бригаду а в друній лінії з частковим залученням підрозділів до евакуації, роботи в обороні.
показать весь комментарий
13.07.2023 12:37 Ответить
якщо для вирішення проблеми потрібно піти на скандал - значить, треба йти на скандал.

не у всіх на це є ""яйця".

"не на часі" - це для секти єдиного говнофону.
показать весь комментарий
13.07.2023 13:07 Ответить
На скандал гол. сержанту Маркусу треба іти з холодною головою.
показать весь комментарий
13.07.2023 14:33 Ответить
Маркус, пішов на цей скандал з дуууууже холодною головою.
і причина набагато глибше, ніж це виглядає ззовні.
це фундаментальний конфлікт
показать весь комментарий
13.07.2023 17:05 Ответить
Маркус пішов не на кофлікт а на скандал.
Це особливості психіки людини, що особисте ставить вище за потреби колективу.
показать весь комментарий
13.07.2023 18:54 Ответить
на скандал - як інструмент вирішення конфлікту - може піти лише людина "з яйцями"

мало хто на таке здатен - бояться загострити і взяти повну відповідальність за свою позицію
показать весь комментарий
13.07.2023 21:34 Ответить
Згоден, жополiзи завжди в цiнi, просто помовчати для самодурiв начальникiв замало.
показать весь комментарий
13.07.2023 22:05 Ответить
Шо Маркус "загострив"? Свого язика?
Обізвав товариша, за що йому від сержантів самому прилетіло по повні помідори.
Тоді можна із відповідальностьтю заявити, що сержанти бригади,які показали Маркусу що земля не має форму чемодана, також "загострили і взяли відповідальність за свою позицію" !
Р s. Маркус вже так розбагатів, що тролей винаймає?
показать весь комментарий
13.07.2023 22:37 Ответить
Армія,тим паче, у період війни- точно не місце,щоб скандалити і мірятись "яйцями".
показать весь комментарий
13.07.2023 23:07 Ответить
якраз це і є те місце - бо ціна "не на часі" тут дорого обходиться.

а моральний дух і єдність підривають не скандали, - а тупєжи, які не виправляють
показать весь комментарий
14.07.2023 07:34 Ответить
ви служило?
показать весь комментарий
19.07.2023 15:49 Ответить
ДМБ-85.Коли ти ще певно і не народилось.
показать весь комментарий
19.07.2023 16:14 Ответить
Так я тебе майже міняв. ДМБ травень 87. І ти продовжуєш ствержувати, що в армії не буває конфліктів?
показать весь комментарий
19.07.2023 16:55 Ответить
??? Я не писав,що не буває конфліктів.Чітко написано в контексті того,що такі конфлікти не варто виносити на загал,це деморалізує,відволікає від виконання бойової роботи,дає ворогу мотиви для пропаганди.
Наявні проблеми мають вирішувати люди причетні до армії,професіонали - до котрих звертаються рапортом,чи записуються на прийом і тд тп.
Виносити на широкий загал соцмереж-диванних експертів,піаритись на проблемах армії,принижуючи своїх командирів- непрофесійно і злочинно у час війни.
показать весь комментарий
19.07.2023 17:19 Ответить
Смішно. Хто за посадою повинен був вирішувати цей конфлікт?
показать весь комментарий
19.07.2023 17:40 Ответить
Ти дійсно д....б ,чи прикидаєшся?Я ж тобі про то і писав,що купа людей на посадах"вище"керівництва 47 бригади-їм і треба було писати,дзвонити,йти на прийом,-до головзелепрофана ж сержант попав?А він затіяв срач,в який ,доречі,і ти мене втягуєш,хоча ми до того ніяким боком.Тому-"кінець звязку".
показать весь комментарий
19.07.2023 19:38 Ответить
Це ти д...б і не прикидуєшся. У той бригаді керівництво 26-28 років. І хоча головний сержант бригади за стандартами НАТО теж командування, у нас ця посада нульова. Це і генерал Кривонос заявив, а він років з 5 ходив сержантом. Тобі вже десь 58 рочків, хоча може ти не афіцер, тоді тобі можно пробачити цей підлиз. Йди прий бісопролол.
показать весь комментарий
20.07.2023 11:02 Ответить
Гітлер теж не побоявся загострити і застосував інструмент вирішення конфлікту,і на думку Сергія,гітлер людина "з яйцями"

мало хто на таке здатен
показать весь комментарий
17.07.2023 15:50 Ответить
з яйцями.
а хіба не так? розпочав війну проти всього світу, щоб позбавити Германію кабальних умов 1СВ
показать весь комментарий
17.07.2023 21:55 Ответить
і програв.Такі самі жертви отримає і Україна від дій Маркуса
показать весь комментарий
19.07.2023 17:24 Ответить
Так Ви самі привели для прикладу Гітлера.

А давайте візьмемо ще одного "з яйцями" - Черчіля, який теж вів себе скандально.
Ну як?
показать весь комментарий
20.07.2023 11:24 Ответить
Ви були в захваті від поведінки Маркуса і назвали чому.Я вам навів приклад гітлера,і ваші компліменти Маркусу нагадують компліменті Гітлеру.Думаю,що Маркус таки трохи відрізняється від адольфа
показать весь комментарий
20.07.2023 12:13 Ответить
Мої компліменту Маркусу - це комплімента як Черчілю

пс. це ви чомусь придумали собі гітлера
показать весь комментарий
20.07.2023 12:49 Ответить
е,ні,ваші компліменти цілком згодяться до гітлера
показать весь комментарий
20.07.2023 15:43 Ответить
це ВАША хвора уява.

мої компліменти Маркусу - як Черчілю, який постійно скандалив проти терпільського підходу: "не на часі", "треба єднатися", "начальство краще знає"
показать весь комментарий
20.07.2023 19:38 Ответить
Так чому ти робиш гітлеру і Маркусу компліменти,поясни.Гітлер теж був проти висновків "не на часі", "треба єднатися", "начальство краще знає"
показать весь комментарий
20.07.2023 19:40 Ответить
якраз Гітлер - як і ти - говорив, що "потрібно єднатися", "критикувати не на часі", "начальство краще знає", "не качайте лодку"

А Маркус, як і Черчіль - говорить, що потрібно змінювати підходи. І якщо єдиним інструментом для цього залишається скандал - значить, треба йти на скандал
показать весь комментарий
20.07.2023 19:46 Ответить
Щось Маркус не критикує зеленського і єрмака.А критикує тих,хто на передку
показать весь комментарий
20.07.2023 19:47 Ответить
І ти збрехав.Якраз Черчіль 22 червня 1941 оголосив,що треба єднатися.І створив партійну коаліцію зі своїм найлютішим ворогом Климом Етлі
показать весь комментарий
20.07.2023 19:49 Ответить
а 20 років перед цим був найскандальнішим політиком - критикуючи ********** влади (навіть перебуваючи у провладній партії)

От коли Маркус стане президентом - тоді...
показать весь комментарий
20.07.2023 19:56 Ответить
Человеку просто воевать скучнее, чем пиариться. Это как бы было понятно с ним до 22 года. Есть такой типаж, у которого околовойна намного интереснее чем сама война. Таких много на самом деле.
показать весь комментарий
13.07.2023 19:08 Ответить
на скандал чоловікові взагалі ніколи не треба ходити, він же не баба базарна і не підар-істеричка
показать весь комментарий
14.07.2023 11:14 Ответить
Коли з самого початку формується не бойовий підрозділ,частина,а "картінка" для "показових виступів",і до її формування залучають медійних піздоболів,тоді все виходить через сраку.А Ананізвмов такий же "воюватель",як і Чмирь,Абдристович.Одна відмінність - він якимсь дивом опинився у війську.Але хвантазії в його кебі не співпали зі звичайною реальністю війни.І почалось: "Всі навкруги - підараси.Один я - Д'Артаньян".
показать весь комментарий
13.07.2023 18:11 Ответить
Доречі в тій самій бригаді воює не меньш відома особистість - Олег Сєнцов.Поки від нього я ниття не чув(сподіваюсь і не почую).
показать весь комментарий
13.07.2023 18:26 Ответить
На основании чего ты сраниваешь Маркуса и Дрыстовичем? Того я на расстоянии ближе 300 км. к фронту ни разу не видел, в отличии от Маркуса.
Так что оставь эти манипуляции при себе.
показать весь комментарий
13.07.2023 20:46 Ответить
Головний сержант бригади зобов'язаний:

* брати участь у роботі з підтримання підрозділів бригади в бойовій готовності;
* знати основи тактики дій бригади в різних видах бою, основні види озброєння та військової техніки бригади;
* постійно підтримувати особистий рівень професійних знань, умінь та навичок, працювати над їхнім удосконаленням, бути зразком для особового складу бригади щодо виконання службових обов'язків;
* брати участь у плануванні, організації та проведенні заходів із бойової підготовки бригади та заходів з професійного розвитку сержантського (старшинського) складу, здійснювати моніторинг ефективності підготовки рядового і сержантського (старшинського) складу, контролювати дотримання вимог керівних документів з бойової підготовки та стандартів підготовки сержантським (старшинським) складом;
* брати участь в проведенні контрольних занять з бойової підготовки з військовослужбовцями рядового, сержантського (старшинського) складу бригади, доповідати командирові бригади про виявлені недоліки в підготовці військовослужбовців рядового, сержантського (старшинського) складу, надавати пропозиції по їхньому усуненню;
* координувати діяльність головних сержантів батальйонів (дивізіонів) та окремих рот (батарей) бригади, надавати їм практичну допомогу, інструктувати та наставляти, вимагати ефективного виконання покладених на них обов'язків;
* координувати роботу сержантів (старшин) штабу бригади, надавати пропозиції та рекомендації керівникам структурних підрозділів штабу бригади в частині, що стосується рядового і сержантського (старшинського) складу;
* доповідати командирові бригади про всі порушення норм, стандартів та положень керівних документів, що регламентують проходження військової служби військовослужбовцями рядового і сержантського (старшинського) складу, їхнє навчання і підготовку, всебічне забезпечення та соціальний захист, надавати пропозиції щодо їхнього усунення, здійснювати моніторинг морально-психологічного стану військовослужбовців рядового і сержантського (старшинського) складу в підрозділах;
* брати участь в опрацюванні проєктів наказів командира бригади з питань, що належать до його компетенції;
* за рішенням командира бригади супроводжувати його під час роботи в підрозділах бригади, проведення перевірки стану здійснення заходів з бойової підготовки, участі в заходах міжнародного військового співробітництва та зустрічах із громадськістю;
* здійснювати контроль за додержанням військовослужбовцями рядового, сержантського (старшинського) складу військової дисципліни, виконанням ними правил носіння військової форми одягу, перевіряти виконання розпорядку дня в підрозділах бригади, несення служби добовим нарядом;
* знати військове звання, прізвище, ім'я та по батькові головних сержантів батальйонів (дивізіонів) та окремих рот (батарей) підрозділів бригади, дату народження, віросповідання, ділові та морально-психологічні якості, захоплення, рід занять до військової служби, родинний стан, успіхи і недоліки у службі;
* ставитися з повагою до підлеглих, не принижувати їхні честь та гідність, порушувати перед командиром бригади питання про задоволення потреб військовослужбовців рядового, сержантського і старшинського складу;
* працювати над згуртуванням сержантського (старшинського) колективу бригади, здійснювати моніторинг відповідності сержантів (старшин) стандартам підготовки та положенням Кодексу сержанта Збройних Сил України, виховувати поважне ставлення військовослужбовців сержантського (старшинського) складу бригади до їхньої належності до професійного сержантського корпусу Збройних Сил України;
* проводити індивідуально-виховну роботу з головними сержантами батальйонів (дивізіонів) та окремих рот (батарей) підрозділів бригади;
* організовувати проведення зборів рядового, сержантського і старшинського складу бригади, проведення конкурсів і змагань;
* брати участь в організації збору, аналізу та узагальненні досвіду, отриманого особовим складом під час виконання завдань за призначенням, доводити його до військовослужбовців сержантського і старшинського складу бригади;
* періодично проводити робочі наради з головними сержантами батальйонів (дивізіонів) та окремих рот (батарей), здійснювати їхнє інформування за усіма напрямками діяльності, доводити накази (директиви, розпорядження) керівного складу, проводити щомісяця підбиття підсумків з військовослужбовцями сержантського (старшинського) складу бригади з питань бойової підготовки, стану служби військ та військової дисципліни;
* організовувати роботу Ради сержантів бригади, брати участь в її засіданнях особисто, забезпечувати реалізацію прийнятих рішень;
* надавати командирові бригади пропозиції щодо заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності військовослужбовців сержантського (старшинського) складу бригади;
* організовувати надання командирам підрозділів та командиру бригади пропозицій стосовно направлення військовослужбовців сержантського і старшинського складу на навчальні курси (також на ті, що проводяться за кордоном) та призначення їх на посади;
* брати участь у проведенні щорічного оцінювання та атестації військовослужбовців сержантського і старшинського складу бригади.

Головний сержант бригади для виконання покладених на нього завдань повинен знати визначені місця дислокації бригади, організаційно-штатну структуру, бойовий та чисельний склад підрозділів, морально-психологічні якості особового складу, вплив соціально-політичної обстановки в районі дислокації бригади на бойову готовність військовослужбовців рядового, сержантського і старшинського складу, рівень готовності підрозділів бригади до виконання завдань за призначенням.
показать весь комментарий
13.07.2023 19:05 Ответить
Оце ще декілька років не вміститься у голові офіцерського складу. Бо радянська ситема підготовки і управління передбачає самостійність і владу сержанта тільки при відстуності офіцерів і на нетривалий час. Для помягшення нерівності та забезпечення принципу єдиноначалія, за часів радянщини, були замполіти. Саме вони попускали комбатів і панькались з сержантами. Замполіти були офіцерами і могли реально впливати на ситуацію в підрозділі. Часи і ідеології змінилися, але потреба у офіцерах з ідеологічної роботи залишилась.
показать весь комментарий
19.07.2023 16:41 Ответить
Маркус зловив зірку(контрольну) після аудієнції у Зе.
Проблеми є срізь, але тут він відчув підтримку - і видав.
показать весь комментарий
13.07.2023 19:49 Ответить
Віталія Аверіна призначено головним сержантом 47 окремої механізованої бригади.

«Авер» пішов на війну добровольцем у 2014 році, долучився до лав батальйону «Донбас». Брав участь у боях за Іловайськ, Широкине, Попасну.

За особисту мужність і героїзм, виявлені у захисті державного суверенітету та територіальної цілісності України, вірність військовій присязі нагороджений орденом «За мужність» III ступеня.

У https://t.me/ombr47/250 47 ОМБр раніше був головним сержантом одного із підрозділів.
показать весь комментарий
13.07.2023 22:29 Ответить
Цікаво, а хто посилає людей і техніку на мінні поля? Якщо це Шаламага, то він реально аморальний дегенерат.
показать весь комментарий
13.07.2023 23:48 Ответить
Наказ дає командир бригади,а йому Залужний,а тому бубочка...Ось і вся історія.
показать весь комментарий
14.07.2023 08:52 Ответить
Спробували. Не вийшло. Йдемо далі
показать весь комментарий
16.07.2023 06:48 Ответить
До саміту НАТО ,ЗЕлені щуряки ,хотіли похвалитися значними успіхами контрнаступу,але на жаль Сирський не доповів бубочці,що орки замінували територію по-повній програмі .Почалися "мясні" штурми з нашої сторони,які привели до значних втрат в живій силі та техніці.Як результат,войско постраждало,а НАТО показав дулю Верховномугавнокомандувачеві...)
показать весь комментарий
14.07.2023 08:51 Ответить
Командир батальйону--------------- Зверху кажуть утримати ділянку будь-якою ціною!!! І ділянка утримується, тільки це не " будь яка ціна" це **** величезна ціна де платником є солдат! Солдат з якого провладні депутати знімають зарплату. ------------Часто
доводиться клянчити: дрони, тепляки, пнв і тд, бо треба воювати якісно, і відчуваєш себе жебраком, хоча і не собі, та все ж!!! Джерело:
показать весь комментарий
19.07.2023 21:42 Ответить
Як зрозуміти те ,що спочатку Онанієв ,селфиться з ЗЕуродом,а потім починає срачі на весь світ???
показать весь комментарий
14.07.2023 08:54 Ответить
його зеленський і єрмак покусали
показать весь комментарий
17.07.2023 15:51 Ответить
Армия это огромный, сложный и неестественный для человека механизм. Это комплексный аппарат по умерщвлению людей. В индустриальных масштабах.

В этом исполинском механизме должны действовать вместе абсолютно разные люди: глупые с умными, талантливые с бездарными, оптимисты с пессимистами, циничные с моральными, жесткие с мягкими, злые с добрыми и т.д.

Чтобы эти совершенно разные люди могли действовать как единый механизм, существуют регламент, устав и протоколы. Они же, в свою очередь, являются связующими звеньями сложной многоступенчатой системы иерархий.

Часто бывает так, что приходится служить с людьми, абсолютно не близкими тебе характером. Но выбирать ты не можешь.

Я за 5 лет службы служил с разными людьми - как с отличными добряками, так и с циничными мразями. Не со всеми я находил общий язык, но мы работали вместе, работали строго по системе, каждый на своем месте, и делали то, что были обязаны делать.

Ни в коем случае нельзя публично критиковать вышестоящих по званию, как бы не правы они ни были. В Армии обороны Израиля есть три вида приказа:

1. Приказ;

2. Незаконный приказ;

3. Явно незаконный приказ.

Первый это обычный приказ, на коих держится весь механизм армии. Ты обязан его выполнять.

Второй - приказ, при котором командир просит тебя, например, обслужить его - почистить ему ботинки, сгонять и купить ему шаурму и т.д. Ты все равно обязан его выполнить, но затем можешь обжаловать его в военной прокуратуре.

Третий - это единственный приказ, который ты имеешь право не выполнять, даже в бою. Это когда командир приказывает тебе, например, кого-то изнасиловать или открыть огонь по гражданским, или открыть огонь по своим.

Такой приказ можно не выполнять на месте, тебя не могут привлечь потом за невыполнение. Но даже незаконные приказы (второй номер) ты обязан выполнять.

А еще жалование на командира в прокуратуру должно быть анонимным. То есть, только инстанции могут об этом знать. Нельзя ни в коем случае подрывать авторитет командиров публичным образом.

Даже если они отдавали явно незаконный приказ - этим должна заниматься военная прокуратура и трибунал. Публично - не дай бог. Если после суда, вина такого командира будет признана, тогда старшие по званию могут огласить это публично.

Но ни младшие по званию, и тем более не офицеры не могут подавать критике офицеров. Даже если офицеры мрази и подонки. (Никто не идеален, люди вообще часто гадостные создания).

Не дай бог такое делать публично.

Армия это про абсолютное подчинение и тотальное служение. Если система иерархий перестает работать, армия разваливается.

Я специально привел вам пример работы иерархий в израильской армии, потому как она считается достаточно демократичной, в каких-то вопросах расхлябанной (со стороны так кажется), и иногда мягкой.

Но даже в этой "мягкой" армии, как видите, система иерархий абсолютна, а авторитет командира непререкаем. Оспорить этот авторитет можно только через армейские структуры (необязательно успешно, то есть, по факту, попытаться оспорить).

И это правильно. Потому что так должна работать любая армия.

- Игаль Левин

@yigal_levin
показать весь комментарий
14.07.2023 10:26 Ответить
В чем-то согласен , в чем-то нет, Когда без разведки на минное поле, а потом и без трала , это попахивает Жуковщиной о которой говорили как о апофеозе бесчеловечности и теперь на те же грабли, посему не все так однозначно, все же речь о человеческих жизнях
показать весь комментарий
15.07.2023 15:40 Ответить
"Когда без разведки на минное поле"
Це як без разведки,Буданов-не разведка?
А чи блогер?
показать весь комментарий
17.07.2023 20:59 Ответить
В армії Ізраїлю немає такого явища,як ермак.Може,з цього треба виходити?
показать весь комментарий
17.07.2023 21:08 Ответить
Чи не логічніше було б спільно шукати засоби впливу на те саме "вище командування", щоб від нього не треба було "захищатись"? Тим більше якщо є можливість донести думку самому президенту та головкому?

Отут повністю погоджуюся. Що заважало вплинути на Зе під час спільних селфіків?
показать весь комментарий
14.07.2023 12:22 Ответить
Коментар про 'вище командування' - найбільш логічний. Не можна з Вами не погодиться. Дивно, що сам Ю.Бутусов і всі попередні коментатори якось випустили з уваги те саме 'вище командування', яке і спричинило ситуацію
показать весь комментарий
16.07.2023 07:49 Ответить
Ну,операцію рекламували півроку,яка може бути блискавична? Все,що могли,кацапи виставили для опору і наслідки не забарились.
показать весь комментарий
17.07.2023 16:30 Ответить
Не маємо,зато ермака маємо,про якого мовчать.Лише інтернет іноді глухо нагадує про його роль в армії.
показать весь комментарий
17.07.2023 21:04 Ответить
Маркус хоч має якусь вищу військову освіту,щоб йому щось довірити,а потім спитати?
Ну,десантник,ну блогер(хоч і добре розкручений).Хіба цього досить,щоб довірити йому впливати на військові справи рівня бригади? Бо після цього можуть піти втрати і техніки і о/с від некомпетентності.
І на кінець,де багато блогерства-там мало професіоналізму.
показать весь комментарий
17.07.2023 16:26 Ответить
Я тут більше поділяю думку генерала Кривоноса на цю тему. Аби такої ***** не було, на навчаннях в Європі повинні бути офіцери, які будуть потім командувати цими бригадами, інакше це повна профанація, коли офіцерський склад, по декуди ще "зелений" не знає як ефективно використовувати тактику якої вже навчили. хлопців і сержантів. Тому Мареус прав, коли підіймає це питання на громадськість.
Ти можеш бути яким завгодно сміливцем і сам ризикувати, але якщо ти не навчений офіцер і твоя компетентність нижче сержантів, то це проблема для життя солдатів.
показать весь комментарий
17.07.2023 17:16 Ответить
Краще подивіться на ютубі фахову відповідь генерала Кривоноса, Бутусов все виклав трохи кривобоко і не є військовим фахівцем, тож не спішить всі срати на Маркуса.
показать весь комментарий
17.07.2023 17:23 Ответить
"Маленька радяньска армiя" нiколи не переможе "велику радянську армiю" I справа тут не в озброϵннi.
показать весь комментарий
18.07.2023 06:17 Ответить
Ти тупо повторив тезис закордонного рускаязічнага «коментатора» навіть не те, що не розібравшись в конфлікті, а не звернувши увагу на важливі деталі як «бригада» або «головний сержант» і.т.д. Але тут таких ідіотів як ти нажальбагато.
показать весь комментарий
19.07.2023 13:14 Ответить
Нормальний і здоровий конфлікт в колективі. Конфлікти трапляються всюди, ось тільки треба враховувати специфіку колективу і часу. Подібні конфлікти виносяться на «внутрішній суд» і все вирішується всередині без «загальнонаціонального обговорення». Хоча, досвід вже показує, що загальноприйняті правила на заході не завжди відповідають вимогам часу і Україна ламає і змінює багато чого в ********* світі.
показать весь комментарий
19.07.2023 13:18 Ответить