9621 посетитель онлайн

Бутусов про справу щодо провалу оборони в ОТУ "Харків" 10.05.2024

Автор: 

Головний редактор інтернет-видання "Цензор.НЕТ" висловив свою позицію щодо справи про провал оборони в ОТУ "Харків" 10 травня 2024 року.

1. Відомі на цей час факти справи:

Згідно з матеріалами військово-тактичної експертизи, проведеної ДБР, в перший день наступу РФ на Харків 10.05.24 у смузі ОТУ "Харків" відбувся незапланований відхід деяких підрозділів 125-ї бригади з ряду позицій. Найбільший відхід був у смузі приданого бригаді 415-го стрілецького батальйону. Приданий підрозділ Держприкордонслужби не був попереджений про відхід. Внаслідок російського нападу, усі підрозділи 125-ї бригади 10-го травня, згідно з даними експертизи, втратили 2 військовослужбовців загиблими, підрозділ ДПСУ, який залишився на позиціях, втратив 17 бійців загиблими. В результаті ворог просунувся від кордону до околиць села Липці. 415-й батальйон після відходу зайняв оборону на околиці Липців спільно з підрозділами 13-ї бригади НГУ та 92-ї бригади ЗСУ, і вів бій згідно зі своїми можливостями. Внаслідок відсутності оборонних споруд на даному рубежі усі ці три наші військові частини зазнали значних втрат у зустрічних боях з ворогом.

2. Рішення ДБР про відкриття кримінальної справи за обставинами наступу РФ на Харків у травні 2024 року підтримую та вважаю обґрунтованим.

3. Рішення ДБР про притягнення до відповідальності командувача ОТУ "Харків" Ю. Галушкіна, командира 125-ї бригади ТРО А. Горбенка, командира 415-го стрілецького батальону І. Лапіна підтримую та вважаю обґрунтованим. Інших шляхів дати відповіді на поставлені слідством питання не існує.

4.. Рішення Печерського суду та Луганської обласної прокуратури про затримання та взяття під варту Галушкіна, Горбенка та Лапіна на період слідства не підтримую та вважаю необґрунтованим, оскільки затримання ганьбить статус військовослужбовця та не відповідає обставинам правопорушення.

5. Рішення ДБР про непритягнення до відповідальності у цій справі інших посадових осіб, які призначали та керували діяльністю Галушкіна та Горбенка, та відповідали за будівництво оборонних споруд, а саме - командувача ОСУВ "Хортиця" Ю.Содоля, голови Харківської ВЦА О.Синєгубова, Головнокомандувача ЗСУ О.Сирського, Верховного Головнокомандувача В.Зеленського, та взагалі відсутність свідчень Зеленського у цій справі не підтримую та вважаю необґрунтованим.

6. Рішення ДБР про повторне затримання Ю.Галушкіна після внесення за нього застави, визначеної судом, вважаю ганебним та злочинним з боку голови ДБР О.Сухачова, що підтверджує пряме політичне замовлення з боку Верховного Головнокомандувача В.Зеленського з метою відвести від себе та перекласти на керівників середньої ланки відповідальність за провал оборони на Харківському напрямку. Нагадаю, що саме Зеленський особисто інспектував стан оборони ОТУ "Харків" 9 квітня 2024 року, за місяць до наступу РФ, і має також відповідати за свої дії у зв'язку з цим.

7. Вважаю, що забезпечувати правопорядок у силах оборони мають органи військової юстиції, як це працює в усіх країнах НАТО. Україна негайно потребує створення військової поліції, військового слідства, військової прокуратури та військових судів. Нагадую, що військові суди, слідство та прокуратура були ліквідовані перед російським вторгненням у 2012 році в рамках реформи, проведеної заступником голови адміністрації президента Януковича А. Портновим. Адвокат Портнова та його бізнес-партнер О. Татаров зараз є заступником голови Офісу президента Зеленського, і саме Татаров блокує створення військової юстиції, свідомо завдаючи шкоди обороноздатності України. Це блокування Татарова вважаю злочинним.

8. Притягнення командирів у рамках кримінальної справи є наразі єдиною можливістю з'ясувати обставини того, що трапилось в ОТУ "Харків", оскільки політичне та військове керівництво України не запроваджує стандарти НАТО у силах оборони та не застосовує стандартну оперативну процедуру армії НАТО аналізу післядії - After action review, що дозволяло б надати професійну оцінку діям військових усіх рівнів поза межами кримінального провадження.

Юрій Бутусов, головний редактор Цензор.НЕТ

Топ комментарии
+14
Тоді треба відкривати справи про провал: оборони Херсона, оборони Волновахи, оборони Нової Каховки, оборони Ізюма (2022 рік), оборони Сіверськодонецька і Лисичанська (2023), оборони Авдіївки, Очеретяного, Торецька, Курахового (2024).

Чи там всі компетентні керували і все вийшло норм, території та людей не втратили?
показать весь комментарий
23.01.2025 18:51 Ответить
+10
Провал оборони на Харківщині" - це
щось занадто гучно.
Кацапи зайшли на 5-10 км, потім ЗСУ їх зупинили. Стандартна оборонна тактика.
Чи там треба було тримати у кущах 5 нових бригад?
То, по перше, нема в ЗСУ стільки ресурсів, аби тримати адекватну кількість військ вздовж всього кордону з **********.
А по-друге, авіація ********* закидувала б розташування цих бригад, якби вони стояли поруч із кордоном, КАБами, ФАБами, ракетами та іншою хернею. І чнрез тиждень від тих бригад нічого б не залишилось.
Ця вся історія - якась явна заказуха: 10 травня кацапня почала двіж через кордон, а вже 11 травня ДБР порушило кримінальну справу. Де і коли ще така швидкість в роботі ДБР була?
показать весь комментарий
23.01.2025 17:45 Ответить
+9
ну так так, Галушкін мав втримати фронт трошниками.
підкріплення у вигляді бойових бригад спасло Харків, а не геній Драпатого, хоч його вклад також великий бо зумів організувати координацію між підрозділами, чого не було про галушці.
Всі знали що буде напад, але кинули, що символічно, львівську бригаду у бій фактично без підтримки.... комусь дуже потрібна була саме така картинка..
показать весь комментарий
23.01.2025 23:11 Ответить
Комментировать
Сортировать:
... усі підрозділи 125-ї бригади 10-го травня, втратили 2 військовослужбовців, підрозділ ДПСУ, який залишився на позиціях, втратив 17 бійців загиблими.

Ціна так званого "СЗЧ", яких у нас в жопи цілують...
показать весь комментарий
23.01.2025 17:43 Ответить
Провал оборони на Харківщині" - це
щось занадто гучно.
Кацапи зайшли на 5-10 км, потім ЗСУ їх зупинили. Стандартна оборонна тактика.
Чи там треба було тримати у кущах 5 нових бригад?
То, по перше, нема в ЗСУ стільки ресурсів, аби тримати адекватну кількість військ вздовж всього кордону з **********.
А по-друге, авіація ********* закидувала б розташування цих бригад, якби вони стояли поруч із кордоном, КАБами, ФАБами, ракетами та іншою хернею. І чнрез тиждень від тих бригад нічого б не залишилось.
Ця вся історія - якась явна заказуха: 10 травня кацапня почала двіж через кордон, а вже 11 травня ДБР порушило кримінальну справу. Де і коли ще така швидкість в роботі ДБР була?
показать весь комментарий
23.01.2025 17:45 Ответить
До чого тут казки про якісь бригади, які якби були, то не були, мова йде про кокретні події і конкретних людей, які не спромоглись виконати поставлені перед ними завдання.
показать весь комментарий
23.01.2025 18:42 Ответить
Особливо дивує тролінг командира 125-ої бригади ТРО Горбенка: "нема досвіду б/д, ніколи не командував бригадою...:.

Дядько віком 60 років прийшов 24.02.2022 у військкомат і сказав, що готовий захищати Україну. Мабуть більш досвідчених і підготовлених у той час в тому місці не було. Не прибігли тоді мабуть у перших рядах в ТЦК більш молоді комбриги.

Але, замість того, щоб подякувати йому, починається явний тролінг...
показать весь комментарий
23.01.2025 18:12 Ответить
Людина некомпетентна. Нездатна виконувати покладені на нього обовязки. Якщо не усувати таких горе-командирів, то і надалі триватиме втрата територій, людей і ресурсів.
показать весь комментарий
23.01.2025 18:40 Ответить
Так повернись з Польщі і в окопи - виконай , який прихвостень зезлочинця
показать весь комментарий
25.01.2025 01:26 Ответить
Некомпетентна людина пройшла шлях від командира розвідвзводу до командира дивізії. То хто тоді компетентний?
показать весь комментарий
25.01.2025 11:19 Ответить
Ви що вважаєте це аргументом?
показать весь комментарий
25.01.2025 21:49 Ответить
Він робив те, що знав... навіщо його на цю посаду призначали, якщо відповідних компетенцій він, судячи з прошлого досвіду, він не мав?
показать весь комментарий
23.01.2025 19:24 Ответить
Горбенка призначено на посаду в березні 2022р. Бригада приймала участь у звільненні Харківщини, боях під Бахмутом та Кремінною. Але тоді питань щодо компетентності не було.......
показать весь комментарий
25.01.2025 11:28 Ответить
Але це аж ніяк не заперечує його некомпетентності Горбенка. Содоль та Сирський вам в приклад. До цих дебілів і зараз офіційно ніяких претензій. Один на пенсії, інший керує аж гай шумить.
показать весь комментарий
25.01.2025 22:57 Ответить
Ну вот, правду люди говорят, шо инициатива - наказуема(пришел добровольно в военкомат).
показать весь комментарий
24.01.2025 12:54 Ответить
Краще б не приходив. Може б менше проблем було б для ЗСУ.
показать весь комментарий
25.01.2025 22:59 Ответить
Тоді треба відкривати справи про провал: оборони Херсона, оборони Волновахи, оборони Нової Каховки, оборони Ізюма (2022 рік), оборони Сіверськодонецька і Лисичанська (2023), оборони Авдіївки, Очеретяного, Торецька, Курахового (2024).

Чи там всі компетентні керували і все вийшло норм, території та людей не втратили?
показать весь комментарий
23.01.2025 18:51 Ответить
Авжеж треба. Але слідство має бути компетентним, всеосяжним, кваліфікованим і незалежним від Татарова. У ролі свідків, а може і підозрюваних має бути Янєлох та його призначенці.
показать весь комментарий
23.01.2025 19:12 Ответить
А розмінування акваторій Маріуполя ЗЕІУДОЮ, акриття ракетних програм, ВИЛУЧАННЯ КЛІСТРОНІВ, ПРИЗНАЧЕННЯ АГЕНТІВ гацистьськоі паРаши… відвід військ з Киеваі Півдня , розмінування , перед самісіньким вторгненням ТЕРРОРИСТІВ і брехню ЗЕІУДУ ПРО ШАШЛИКІ , в той час , коли вони з БАКАНОВИМ виводили мільярди з Держави і вивозили своє кодло
показать весь комментарий
25.01.2025 01:24 Ответить
в тому що маємо, включно з розмінуваннями, відведенням військ, зупинками ракетних програм, бажанням цілуватися в ясна з ******, винний один нікчемний, хрипатий, прокацаський карлик і кілька наближених до його тільця московських гнид.
показать весь комментарий
27.01.2025 10:06 Ответить
Отож. Провал оборони під Вовчанськом це лише частина загальної суцільної некрмпетентності, що схожа на саботаж і держзраду.
показать весь комментарий
25.01.2025 23:02 Ответить
На початку ціх подій зайшли у сватово, дали бій підарам біля залізничної колії. Навіть колонна погранців прийшла. Наказ на відступ. Навіть на висотах по лінії сватово- кремінна хрен оборону тримали. Склади рао підарам віддали. Та у рубіжному склади мат забезпечення. Якось так.
показать весь комментарий
26.01.2025 09:10 Ответить
Логіка де?
показать весь комментарий
23.01.2025 18:53 Ответить
У кротів ОП, на фоні катастрофічних подій на фронті, мета - об'єднати призначених "злочинців ", та конкретні прізвища. Суто прояви початку диктатури. Для них байдуже, хто дійсно винен, чи зовсім не винен, головне зв'язати конкретні прізвища та поняття "злочин" в єдине ціле. Отже, немаю сумніву, що суспільству, саме цю думку згодом і нав'яжуть. Весь об'єднаний негатив, всі провали від Рубіжного до Великої Новосілки. Та якщо ситуація погіршиться, нема проблем, офіцерів та генералів середньої ланки ще є. Тож, вважаю, увагу слід привернути не на звинувачення того чи іншого, (з цим розберемося) а саме на час події, та пов'язати його з Діпстейт.
показать весь комментарий
24.01.2025 02:46 Ответить
Своєчасна заміна безпорадного Галушкіна на генерала Драпатого врятувала Харків.
Такий пункт слід було додати до вищевикладеного переліку.
показать весь комментарий
23.01.2025 19:57 Ответить
ну так так, Галушкін мав втримати фронт трошниками.
підкріплення у вигляді бойових бригад спасло Харків, а не геній Драпатого, хоч його вклад також великий бо зумів організувати координацію між підрозділами, чого не було про галушці.
Всі знали що буде напад, але кинули, що символічно, львівську бригаду у бій фактично без підтримки.... комусь дуже потрібна була саме така картинка..
показать весь комментарий
23.01.2025 23:11 Ответить
125 бригада має бойовий досвід. Правда, на 2-й лінії, але вона обстріляна, не діти. Та й 2 лінія часто переходила в нуль. Вона туди була відведена з кремінського напрямку на відпочинок. Хоча, "на віпочинку" в неї втрати були більшими, ніж на нолі, бо забороняли відповідати через кордон. Та й в ТРО одні міномети. Хоча, 125 вже давно була не ТРО а ЗСУ. Це системна проблема усього ЗСУ, не тільки Харківського напрямку.
показать весь комментарий
24.01.2025 18:33 Ответить
Так. Питання до Сирського більш доречні.
показать весь комментарий
25.01.2025 23:06 Ответить
Думаю на часі провести активну і можливо навіть публічну кампанію щодо імплементації в діяльність ЗСУ натівського стандарту AAR ( After Action Review). Дивовижно, що вже три роки минуло широкомасштабної війни, а така практика не є обовязковою.
показать весь комментарий
23.01.2025 21:19 Ответить
Під час війни, ніколи цього небуде. Є обьєктивна реальність, що не дозволить то робити.
показать весь комментарий
24.01.2025 17:37 Ответить
І ми всі знаємо ім'я і прізвище цієї "об'єктивної реальності"...
показать весь комментарий
26.01.2025 11:26 Ответить
Там нижче я написав розгорнуто.
показать весь комментарий
28.01.2025 17:24 Ответить
Не згоден із останньою тезою.
Використовувати механізм суцільного кримінального переслідування всіх командирів у ЗСУ із метою заставити робити так званий " екшн ревю", це теж саме, щоб використовувати артилерію по стрільбі по мухам. Еффект буде одинаковий. Із втручанням ДБР у оборону ще кращий ніж стрільба по мухам.
Всі розуміють- за наявної практики роботи так званих " правоохоронців"( зміст роботи яких не у виявлені злочинів, а у рубці бабла і очковтиранню за результати роботи),НІКОЛИ ВІЙСЬКОВІ САМОДОНОСИ на себе писати не стануть. Арешти офіцерів прямо сигналізуть і кричать про це.
І ніякі заклики робити то ревю не подіють.
А розвалити остаточно армію, " контролерам із ДБР І СБУ", як два пальця об асфальт.
показать весь комментарий
24.01.2025 17:36 Ответить
Злочинці з ДБР перші здристнули з Киева і спалили всі документи , ці негідники вилучили клістрони , і не повертали , доки вжє бомби летіли на будинки
показать весь комментарий
25.01.2025 01:30 Ответить
Провал такий самий, як і провал захисту Києва.
показать весь комментарий
29.01.2025 01:09 Ответить