10355 відвідувачів онлайн
6 252 53
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Дорогий газ. Який висновок?

Дорогий газ. Який висновок?

Вартість газу б‘є рекорди на біржах. Зупиняються заводи з виробництва добрив.

В цивілізованій Європі відключення світла. В Украіні взимку знову почнуть імпортувати російську електрику. Який висновок?

Перше, що приходить на думку, — треба більше видобувати газу. І все. Покривати все споживання. Універсальна відповідь. Яку нам пропагують політики.

Чи є ця відповідь правильною? Ні.

Чому? Поки що проста аналогія. В місті повно заторів. Що треба робити? Якщо провести соцопитування, то більшість скаже, що треба будувати більше доріг.

І, начебто, логічно. Більше доріг дозволить краще їздити наявним машинам. Проте, чи є ця відповідь правильною?

Ні. Як стверджують об’єктивні дослідження, ця суб’єктивна думка є помилковою.

Збільшення кількості доріг не призводить до зменшення заторів у місті.

Парадокс, відразу скажете ви? Ні. Просто тому, що зі збільшенням кількості доріг більше людей вирішить купити нові авто. І місто знов стане у ще більших заторах.

Яка відповідь правильна? Розвитик громадського транспорту. І все. В цей розвиток входить і більша кількість самого громадського публічного транспорту, і інфраструктура паркувань, і фінансові стимули не іхати в центр міста на авто.

Всі цивілізовані мегаполіси світу ідуть саме цим шляхом.

Те саме з газом. Ключова відповідь не в збільшенні видобутку, а в енергоефективності. Саме такий висновок має зробити і влада, і населення з поточноі газовоі кризи. Зменшення споживання енергії — то є ключ.

А чи треба збільшувати видобуток? Так, треба. Щоб Нафтогаз більше заробляв і більше надсилав коштів у бюджет. Щоб були гроші і на дороги, і на школи, і на подальші заходи енергоефективності.

Але Нафтогаз має продавати газ виключно по ринковому тарифу. Щоб більше грошей йшло у бюджет, адже це буде стимулювати прибутковість державної компанії. І щоб стимулювати людей займатися енергоефективністю. І щоб він міг конкурувати з приватними компаніями. Які зараз отримають прибутки, продаючи видобутий в Україні газ по ринковим цінам.

Просте збільшення видобутку буде просто стимулювати просте подальше зростання споживання. Бездумне. І знову свого газу буде не вистачати.

Ощадливість — то не гріх. Спитайте у британців. У яких вдома взимку набагато холодніше, ніж у українців. У багатих британців вдома холодніше, ніж у бідних українців.

Багаті, бо розумні. Бо ощадливі. Бо ефективні.

Топ коментарі
+11
Не все так просто... Цена на газ, конечно, должна быть рыночной, но большинство бытовых потребителей тепла не имеют возможности регулировать потребление. Даже если хотят. Поэтому с чисто рыночной точки зрения для котельной выгодно побольше продать дорогого теплоносителя, а потребитель на потребление (как и на качество) теплоносителя повлиять не может. Перестроить сети, поставить регуляторы, счетчики в масштабах страны - это до неприличия дорого. Маємо те, що маємо (с)
показати весь коментар
22.09.2021 09:09 Відповісти
+7
Существующая система центрального отопления принципиально не позволяет регулировать температуру батарей индивидуально. Если многие прикрутят батареи, ухолдя уторм на работу - давление вырастет и старые теплотрассы прорвёт нахрен!
показати весь коментар
22.09.2021 10:46 Відповісти
+6
А почему не запустить работу АС на полную мощность и перейти на отопление электричеством. Ах да, у нас же всем Герус заправляет, ведь за откаты лучше у агрессора покупать! Наша беда в том, что нам надо сразу и много денег, нам надо в месяц прихапать миллиард, 800 миллионов нас не устраивает. А то ведь, как жена поедет в Милан или Париж, чтобы купить новую коллекцию одежды и драгоценностей, да и себя любимого не забыть- новенькую машинку купить. Грустно все это, а ведь в могилу с собой не заберете!
показати весь коментар
22.09.2021 10:13 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Не все так просто... Цена на газ, конечно, должна быть рыночной, но большинство бытовых потребителей тепла не имеют возможности регулировать потребление. Даже если хотят. Поэтому с чисто рыночной точки зрения для котельной выгодно побольше продать дорогого теплоносителя, а потребитель на потребление (как и на качество) теплоносителя повлиять не может. Перестроить сети, поставить регуляторы, счетчики в масштабах страны - это до неприличия дорого. Маємо те, що маємо (с)
показати весь коментар
22.09.2021 09:09 Відповісти
то й продавці тепла з котельними і теплотрасами також мають ставати ефективними, а не залишатись на цьому ж рівні...
показати весь коментар
22.09.2021 09:40 Відповісти
Так эффективность продавца в чем заключается? продать побольше и подороже, нет?
показати весь коментар
22.09.2021 09:47 Відповісти
покупець має купувати необхідне, а не від безвиході і що навяжуть по неузгодженій ціні...
показати весь коментар
22.09.2021 10:00 Відповісти
Хорошо быть здоровым и богатым - плохо быть бедным и больным
показати весь коментар
22.09.2021 10:21 Відповісти
щоб бути здоровим - лікуйся, щоб багатим - купуй лотереї
показати весь коментар
22.09.2021 11:20 Відповісти
Рыночной ,да ,но рыночной украинской ,а не рыночной мировой.Тупо равняться на мировые цены ,это не выход . Выход -собственная добыча ,конкуренция на внутреннем рынке . Привязка к мировым ценам на все товары -это не вариант . кто возражает ,вспомните путь Китая ,который заполнил весь внешний рынок своими дешёвыми товарами и таким образом поднял свою экономику .
показати весь коментар
22.09.2021 16:22 Відповісти
показати весь коментар
22.09.2021 09:19 Відповісти
Чому в британців найхолодніше? Дуже просто - вікторіанські вікна. Там така щілина, що натопити фізично неможливо.
показати весь коментар
22.09.2021 22:46 Відповісти
В новобудовах та сама історія. Вони тільки на вигляд з євровікнами і в пінопласті. Але зроблено все дуже халтурно і нашвидкоруч- не натопишся
показати весь коментар
23.09.2021 09:15 Відповісти
Дійсно. Подивіться будь-який західний або американський фільм, де події відбуваються взимку у житлових помешканнях - всі актори в джинсах та светрах. А бідні українці взимку по дому ходять в труселях і майках
показати весь коментар
22.09.2021 09:38 Відповісти
"...та чому нам треба мавпувати західну цивілізацію?"

Бо Україна цє Європа.
показати весь коментар
22.09.2021 18:51 Відповісти
А почему не запустить работу АС на полную мощность и перейти на отопление электричеством. Ах да, у нас же всем Герус заправляет, ведь за откаты лучше у агрессора покупать! Наша беда в том, что нам надо сразу и много денег, нам надо в месяц прихапать миллиард, 800 миллионов нас не устраивает. А то ведь, как жена поедет в Милан или Париж, чтобы купить новую коллекцию одежды и драгоценностей, да и себя любимого не забыть- новенькую машинку купить. Грустно все это, а ведь в могилу с собой не заберете!
показати весь коментар
22.09.2021 10:13 Відповісти
проблема не в Герусі, а в ахметке..

то не Герус зупиняє АЕС, а міністри від монополіста
показати весь коментар
22.09.2021 11:37 Відповісти
Существующая система центрального отопления принципиально не позволяет регулировать температуру батарей индивидуально. Если многие прикрутят батареи, ухолдя уторм на работу - давление вырастет и старые теплотрассы прорвёт нахрен!
показати весь коментар
22.09.2021 10:46 Відповісти
Ага, а я уже 6 -й год буду экономить , раньше уходило 2500 кубов в год на отопление дома , теперь пару литров бензина, пару литров масла для бензопилы и цепь , ну и 8 выходных летом на заготовку дров. Итого сэкономлю 15000 кубов газа! Плюс еще животик худеет от физических нагрузок. Ну надо еще солнечных панелей штук 10 добавить ,а то 3 штуки как то маловато , тогда и электроэнергии побольше сэкономлю.А то с нашими правительствами скоро в каменном веке сидеть будем
показати весь коментар
22.09.2021 10:51 Відповісти
А де ви їх заготовляєте? Просто так у ліс по дрова не підеш, а ціни (12000грн 8-9 складометрів) по яких продають навіть у Закарпатті такі, що дешевше газом навіть по 24грн. грітися.
показати весь коментар
22.09.2021 15:03 Відповісти
У лісі від якого 500метрів. Дуже багато лежачих і вже сухих дерев . У цьому році 60%-дуб, 20%-ясень,10% -акація ,10%- всяка шваль суха типу верби . У тому році ще береза була, у цьому не брав. Усе це гніє і пропадає. Близько до лісових доріг позабирали , а як трохи пройти пішки і пошукати ,то можна знайти багато чого.Особливо там де велика машина або трактор не під'їде. І лісничий не дуже против , що лежить можна брати , що стоїть не можна. Адже я не ганяюсь за великими колодами , для мене найкраще до 20 см діаметром ,щоб і не колоти. Пеньків дубових ,взагалі дуже багато.І вони вже з землі витягуються легко. Їх взагалі не беруть , а я як можу закинути,то забираю.На сезон я використовую десь 5 тонн . За 8 ходок в мене так і виходить бо гружу десь 600-700 кг за раз.Так , якщо купувати красиві дрова , то воно не дуже і вигідно , але я некрасивими топлю, а горять вони не гірше. У нас один дід у селі на велосипеді дрова возить. Усе літо кожен день їде у ліс і привозить десь 10-15 см у діаметрі біля 2 метрів у довжину. і так кожен день! А що , замерзати? По закону і газ і усі копалині чиї? Народні! І ліси теж!А хто вигоду з цього має? Тільки не прості люди ,їх цінами розорюють!Я не пиляю з кореня,беру тільки те що лежить і гніє , чому цього не можна? Бо хтось придумав зробити людям геноцид? Нехай спробують заборонити! Усе село вийде! Коли провели газ , люди раділи ! А тепер нехай його собі у дупу влада закачає! Я у рік споживаю 110 кубів тільки на плиту. А з мене вимагають за розподіл 314 кубів у рік бо у проекті є опалення газове ,яким я не користуюсь. По ціні 1.7грн за куб , тобто за 204 куба що я не споживаю, змене вимагають майже 350 гривень ! Ні за що! Я не плачу і не буду платити ! Бо це не законно. В мене виходить тариф за розподіл газу майже 5 гривень за куб! За що? І так з усіх боків ! Гроші давай , а ми тобі дулю! Як каже Зеленський - "Я вам ничего не должен!" От так от , ми їм - винні , а вони нам - нічого не винні!До тих пір поки ми як барани будемо слухать наших пастухів і не будемо боротись за наші права і свободи - до тих пір нас будуть як баранів стригти наголо , а ще і їсти!
показати весь коментар
23.09.2021 02:21 Відповісти
в умовах монополізму з одного боку постачальників газу, е/е і тепла, а з другого боку роботодавців, які обмежують підтягування зп до ринку Європи, з якої отримуємо ціни на на той самий газ, українці завжди будуть мати проблеми з неадекватно високими(відносно зп і пенсій) цінами на тепло і газ..

Також будуть обмежені спроби щось зробити з цим, бо монополісти поки не переможні..
показати весь коментар
22.09.2021 11:35 Відповісти
Так, непереможні
показати весь коментар
22.09.2021 12:53 Відповісти
Вот вам и глупая Россия

Поставила в позу ЕС

И Украину тоже

Быстро отобьет средства затраченные на строительство СП-2

Сумела заинтересовать в СП- 2 Германию. И Францию

Мы просто докрычались нам газа не надо нам ЕС нужна
показати весь коментар
22.09.2021 12:27 Відповісти
Яких суддів? В Україні судді такі, що їм, як і тобі не потрібна ніяка Європа. У них особняки і маєтки, по декілька авто. У європах за таке питають - звідки. Тому судді у нас саджають патріотів проєвропейських, та відпускають колорадів-сепарів.

Тому у нас якраз судді орієнтовані на московію - їм там краще буде. А бути суддєю в європейській країні - це відповідальність, підзвітність і необхідність по-справжньому розбиратись в справах, а не виконувати вказівки "зверху".
показати весь коментар
22.09.2021 16:05 Відповісти
Так, розвиток цивілізації теж помилка, треба сидіти в болоті і гімні.
показати весь коментар
22.09.2021 15:09 Відповісти
Це не була помилка. З Московським імперіалізмом нам було зіштовхнутись так чи інакше. Помилка забувати, що Україна завжди була затиснута з двох боків, між Ватиканом і монголами, Польщею і османами, потім Москвою, між Гітлером і Сталіном. Помилка смикатись від одного лиха в обійми іншого.
показати весь коментар
22.09.2021 16:37 Відповісти
Люди які збагатилися з 2013,дивляться на вас з осудом....
показати весь коментар
22.09.2021 18:54 Відповісти
Ну продолжай. Мол, ты хочешь газ подешевле (как в Белоруссии) вместо движения страны в Европу.

Так тебя понимать?
показати весь коментар
22.09.2021 12:39 Відповісти
А що думає про це український народ тебе не цікавить?
показати весь коментар
22.09.2021 13:25 Відповісти
Ти частинка того народу, котра хоче все відібрати у України, та віддати Росії.

У труні я бачив такі частинки народу.
показати весь коментар
22.09.2021 16:08 Відповісти
Нє... Ну Фурса правий, що треба ринок газу. Але. Який ринок(продати побільше, продати подорожче) в нашій країні в "епоху бідності"? Цей ринок вже призводить до неплатежів, до закриття підприємств, до, як завжди, паніки і хаосу. І приклад з дорогами і автомобілями тут зовсім... ну якийсь безглуздий: буде багато доріг, накуплять багато нових авто... і знов коллапс? Це про Київ? Але це не вся Україна. Так, в Київі накуплять, а поза його межами? Люди не вилізуть з шалених боргів, підпиємства збанкрутіють, роботи ще більше не буде, енергоефективність не відбудеться, бо грошей на неї нема, люди порубають ліси і 1млрд. дерев від Зеленсьского не встигне прорасти. І у британців не зможем запитати, бо зуб на зуб не буде попадати.

І ще. "Нафтогаз має продавати газ виключно по ринковому тарифу."? Щоб більше грошей йшло у бюджет, адже це буде стимулювати прибутковість державної компанії."?? Та чули вже про це, чули в епоху Порошенко, коли газ власної добичи пустили не на людей, а кинули в ринок. Ця мантра вже не працює.

Висновок. Немає простих рішень: ринок і все, ринок і одразу. Може спочатку зробити регульований ринок газу? Щоб люди вискочили з боргів, щоб підприємства ожили, щоб...
показати весь коментар
22.09.2021 12:56 Відповісти
Висновок в том, что Фурса как всегда обслуживает иудоглобализаторских олигархов. Которые плевать хотели на энергоэффективность, которым нужна прибыль здесь и сейчас и спрятать ее в оффшорах. А для показухи хозяевам игры построить немного ветряков и солнечных станций за деньги налого и тарифоплатильщиков за украденный газ национальной добычи.
показати весь коментар
22.09.2021 14:49 Відповісти
Витренко уже заявлял, что себестоимость Укргазвидобування 1.8 грв. Теперь Ватерладер заявил, что себестоимость у Нафтогаза 1 гривна. Фурса, где деньги?
показати весь коментар
22.09.2021 14:53 Відповісти
"Нафтогаз" тратит на добычу газа больше, чем получает от его продажи, - Витренко Источник: https://censor.net/ru/n3289718
показати весь коментар
22.09.2021 19:09 Відповісти
Остается выяснить кому и за сколько они продают, чтобы математика всех заявлений сошлась.
показати весь коментар
22.09.2021 20:16 Відповісти
Вот так и получается, что газ собственной добычи есть у нас, а богатые англичане. Потому что Ахметовы и Пинчуки складируют деньги енергетического схематоза в Лондоне, в обмен на политическую крышу транснациональной иудоглобализации. А Фурса это мероприятие обслуживает собачьим ртом.
показати весь коментар
22.09.2021 15:45 Відповісти
Начиная с Ющенко Украина смотрит в рот западу

Помню слова Ющенко '' а что скажет президент США ''

Вместо того чтобы высказать своё мнение

Чем дальше тем больше

''
показати весь коментар
22.09.2021 17:36 Відповісти
@проста аналогія. В місті повно заторів. Що треба робити? @

Для каждого города свой рецепт. Есть классический кейс, когда в Швеции ради уменьшения пробок подумывали построить еще один мост, но прежде пригласили специалистов для оценки ситуации. Специалисты разместили датчики, собрали много информации о ежедневном траффике и приняли парадоксальное решение: ничего строить не надо а просто надо ввести в часы пик плату за вьезд в центр города. Это решение оказалось гениальным за простотой реализации и ценностью для бюджета города... Пробок не стало. Многие города мира начали перенимать этот лайфхак.

Но там власти думают, а не видосики снимают...
показати весь коментар
22.09.2021 17:37 Відповісти
Лондон опалюється за рахунок каналізації, а витрати на повноцінне опалювання досить помірні з точки зору пенсіонера. До того ж чи не в кожній квартирі стоїть лічильник передоплати - спершу купи карточку (як на телефон), потім проведи через щілину в лічильнику і лише потім отримай куплений тобою газ. Звідси боргів за будь який вид енергії населення просто не має - "спершу купи булочку а потім їж"! Місцеві ради особливо бідним виділяють не гроші і пільги а карточки з певною кількістю газу та електрики які купують за ринковими цінами за власний рахунок... У нас інша система "комуністичного перерозподілу" тому будь якого видобутку в країні "пролетарських пільг" не вистачить. Сьогодні Україна видобуває газу в півтора два рази більше ніж споживає населення для опалення (19 млрд. кубів). І куди ж він дівається? Частина йде населенню "задешево", а друга частина за хабар надходить олігархам які мають платити значно дорожче. Крім того собівартість вітчизняного газу разом з доставкою десь 90-100 баксів, але його проганяють по "паперовій трубі" через Німеччину "роблячи гроші" "з повітря"... В червні 2021 нас поінформували що утримання та забезпечення ОРДЛО коштує українським платникам податків 2 млрд. доларів на рік... Зараз знімуть відосіки про "ЗЕля в опасності" і всім за те "велика шана". - Куме!, А що ж то таке "велика шана?" - Та то як в ішака. А мо ще й довший...
показати весь коментар
22.09.2021 18:07 Відповісти
Про британцев улыбнуло. Чтобы стать энергоэффективным надо обрасти шерстью.
показати весь коментар
22.09.2021 19:04 Відповісти
Сергій Фурса , ану дай відповідь на декілька питань .------Навіщо людині гроші ? Для чого люди щоденно ходять на роботу і т.д.? Хіба не для того щоб на зароблене купувати блага , для себе і своєї сім'ї .? Жити взимку в теплі - одне з них . То чому я ( наприклад ) маючи гроші на опалення , маю сидіти в холодній хаті ,, як британці . ?? Хіба я їх для цього заробляю ??

Чому я , маючи гроші , не маю купувати , необхідну мені кількість газу і тепла ? Я розумію сенс в заощадженні - якби в мене не вистачало коштів заплатити за тепло , або був дефіцит газу, і на всіх би його не вистачало ,, але коли його вдосталь ... Не розумію .
показати весь коментар
22.09.2021 21:16 Відповісти
Как же этот улыбастый тип, хваливший Лерку Гонтареву, далек от понимания пэрэсичных.
показати весь коментар
22.09.2021 22:33 Відповісти
Сергей Фурса лоханулся с этим постом. Граммотный умнейший человек, но в своем искусственном инвестиционном мирке он все время забывает, что в Украине бандитская экономика , она работает наполовину в тени. Прежде всего надо выкинуть из эннргетического сеетора мафиозных кураторов, а потом рассуждать в цивилизованном ключе о добыче газа. А так потешные посты как бы обвиняют украицев в лоховстве, замыливая конкретные фамилии упырей, которые энный год вытягивают миллиарды из карманов и граждан и предприятмй через разые трубы и сети.
показати весь коментар
23.09.2021 05:11 Відповісти
А кожен місяць нова графа в платіжці це теж енергоефективність:

-за лічильник,

-за абонентське обслуговування,

-інфляційна складова,

-приведення до нормальних умов,

-розподіл,

-транспортування.........

У кого там стільки фантазії, як обдирати пересічних?
показати весь коментар
23.09.2021 09:22 Відповісти