13205 відвідувачів онлайн
3 697 15
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Кадрове питання СБУ - як кількість перетворити в якість

Кадрове питання СБУ - як кількість перетворити в якість.

В минулій публікації із серії, мною було приділено увагу статусу Служби безпеки України та функціям, які повинні виконувати спецслужба. Тепер хочеться зупинитися на питанні особового складу, який повинен їх виконувати, і розповісти про те, як зміниться підхід до формування кадрами СБУ.

На сьогодні в СБУ служить близько 30000 співробітників. Більшість із них військовослужбовці, є також державні службовці і працівники за трудовим договором, так званий “вільний найм”. Організаційно служба поділяється на Центральне управління і регіональні органи. До складу Центрального управління входить визначений перелік функціональних підрозділів, як оперативних - контррозвідки, військової контррозвідки, боротьби з корупцією та організованою злочинністю, контррозвідувального захисту інформаційної безпеки, захисту національної державності, контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки, оперативного документування та оперативно-технічних заходів. А також ряд підрозділів забезпечення. Регіональні органи загалом повторюють таку ж структуру в мініатюрі з невеликою відмінністю - до їх складу входить велика кількість міських, районних та міжрайонних підрозділів. Співробітники жартують, що ледь не в кожному селі є СБУ. Така структура, це теж спадок УКДБ. Однак доцільність такої кількості дрібних підрозділів сумнівна, адже спецслужби противника зазвичай спрямовують свої атаки на органи управління загальнодержавного рівня, військові частини чи стратегічні підприємства, однак ніяк не на фермерські господарства і сільські ради. Та все ж керівництво СБУ планує залишити наявну мережу підрозділів. Хоча сама структура СБУ більше не буде визначена законом і Голова зможе її змінювати.

Якщо виходити з завдання підвищення ефективності СБУ (про яке згадувалось в одній із минулих публікацій) , то необхідно максимально оптимізувати витрати, визначивши пріоритетні функції та завдання, кількість співробітників, яка може їх виконувати, визначити коефіцієнт певного кадрового резерву, необхідного для тактичних підсилень напрямків, врахування відсотків сезонної тимчасової непрацездатності тощо. 

Робоча група в проекті закону окреслила коло завдань для СБУ чотирма згаданими раніше завданнями. Однак скільки необхідно співробітників для ефективного виконання цих завдань визначити складно. Для цього потрібно враховувати наявну і прогнозовану оперативну обстановку, форми і методи діяльності спецслужб основних противників, рівень технічного розвитку, наявного і перспективного агентурного апарату тощо. Ці всі дані може оцінити лише Служба безпеки України. Однак досвід показує, що державні органи погано здійснюють самореформування. Представники СБУ на засіданнях робочої групи щодо чисельності повідомляли лише про необхідність збільшення, обгрунтовуючи це складною ситуацією і активним залученням до дій в конфлікті на сході. Тому доводиться встановлювати хоча б якісь об’єктивні критерії і до них прив’язувати майбутню чисельність спецслужби.

За моєю інформацією, на сьогодні значно менше половини посад в СБУ є оперативними. Це ті співробітники, хто безпосередньо виконує контррозвідувальні функції. Більше того, частина з цих посад є вакантними, в службі є постійний кадровий голод на оперативних співробітників, зате є в достатній кількості різних “тилових” співробітників. Окрім вакантних посад, частину опервативних посад можна не рахувати, оскільки це керівники різних рівнів, радники, “офіцери з особливих доручень” та інші. Тому одним із варіантів могло бути скорочення особового штату до 10000 осіб із збереженням кількості оперативних посад не менше ніж наявна на сьогодні. Але скорочення спецслужби втричі виглядало надто радикальним і противники реформи використали б цей факт для дискредитації законопроекту, за таку оптимізацію могло не знайтися достатньої кількості голосів. Було запропоновано оптимізацію до 17000 осіб. Однак в остаточному тексті автори законопроекту збільшили цю кількість до 20000. Скорочення буде поетапне протягом трьох років. 

Воно буде диференційованим і залежатиме не тільки від кількісних показників, а буде враховувати специфіку посад. Адже якщо виходити виключно з кількості, є ризик, що «тиловики» і люди з кабінетів мають більше шансів залишитися працювати ніж ті хто проводить роботу «в полях».

Чому потрібно проводити оптимізацію? Початкова заробітна плата співробітника СБУ близько 13-15 тисяч гривень. Це значно менше не лише заробітної плати в іноземних спецслужбах, але й у вітчизняних правоохоронних органах. Для того, щоб залучати найкращі кадри необхідно пропонувати відповідний рівень заробітної плати. 

Крім того, підвищення заробітної плати сприятиме усунення штучної конкуренції з іншими правоохоронними органами, що повинно зупинити перехід до них професійних кадрів з СБУ. 

Інша важлива складова витрат, які постійно недофінансовані - це розробка, створення і закупівля сучасного технічного обладнання і програмного забезпечення. Робота спецслужб - це на дев’яносто відсотків робота з інформацією. Сучасний стрімкий розвиток інформаційних технологій відкриває широке вікно можливостей в боротьбі з противником, однак сучасні технології і кваліфіковані фахівці коштують недешево. Якщо ми економитимемо на розвитку, то матимемо й надалі недореформоване УКДБ, де співробітники через низькі заробітні плати будуть піддаватися спокусі здерти гроші з бізнесу.

Я гадаю ні для кого не секрет, що в СБУ існує негласний поділ співробітників. Він був завжди, але посилився з початком війни. Частина офіцерів прийшли в спецслужбу щоб служити Україні, захищати Батьківщину. Коли почалась війна, вони стояли в черзі на ротацію в АТО. На щастя, таких офіцерів багато, завдяки ним СБУ не лише вистояла в протистоянні із спецслужбами Росії, але й нанесла багато відчутних поразок своїм “візаві”. Інша частина співробітників прийшла в СБУ для особистого збагачення, налагодження корисних зв’язків, одержання неправомірного впливу на бізнес і органи влади. Є ще третя категорія: “співробітники-баласт”. Безідейні, безініціативні, які потрапили в СБУ випадково або задля одержання стабільної заробітної плати і військової пенсії. 

Важливо під час оптимізації особового складу зберегти найкращих офіцерів та позбутися корупціонерів і нероб. Це дуже непросте завдання, оскільки першими якраз можуть звільняти найкращих - їм легше піти, вони можуть без проблем знайти роботу з вищою заробітною платою, а слабші кадри триматимуться за посади до останнього. 

Було вирішено провести переатестацію. Однак переатестувати 30000 осіб це надзвичайно складне завдання, тому атестуватимуть лише керівників, а вже відібрані начальники у подальшому будуть зацікавлені, щоб у них працювали найкращі працівники. 

Відбиратимуть комісії, до яких увійдуть представники від розвідувального співтовариства та комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого віднесено питання забезпечення контрольних функцій Верховної Ради України за діяльністю органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, правоохоронних органів спеціального призначення та розвідувальних органів. Предметом атестації будуть професійна компетенція, етика і доброчесність, а також відповідність вимогам нового закону “Про Службу безпеки України”.

Серед вимог до співробітників СБУ вдалося запровадити кілька нововведень. В попередніх редакціях було обмеження для співробітників, які мають судимість за тяжкі і особливо тяжкі злочини. Однак, якщо судимість погашена чи знята - особа могла стати співробітником спецслужби. Це безглуздя. Нам вдалося шлях в СБУ закрити особам, які були засуджені.Також робоча група визначила обмеження для осіб, які мають близьких родичів іноземців. Проти цієї норми виступало значне лобі, аргументуючи це тим, що це порушення прав особи, що після розпаду СРСР у багатьох військових батьки чи інші родичі стали громадянами різних республік. Однак цей аргумент слабкий. Для відбору до спецслужб кожна держава виставляє спеціальні умови і це не є дискримінацією, а щодо колишнього союзу - то з моменту його розвалу минуло вже тридцять років. Усі, хто бажав пов’язати свою долю з Україною, вже давно це зробили.

В чинному законі відсутні будь-які спеціальні вимоги до Голови СБУ, його заступників, керівників регіональних органів та функціональних підрозділів. Це призводить до того, що на керівні посади призначають осіб без будь-якого досвіду у сфері національної безпеки. Часто за такими керівниками приходять цілі “команди”. Результат - деградація і депрофесіоналізація спецслужби, кращі співробітники демотивовані розвиватися якщо зайняття керівних посад не корелюється із досвідом і службовими досягненнями, відбувається постійний потік кадрів.

В останній редакції законопроекту пропонується визначати до керівних посад СБУ вимогу наявності досвіду як загального в контррозвідувальних і розвідувальних підрозділах, так і управлінського. Для Голови - спеціальна вимога лише управлінського стажу. При цьому, чомусь було залишено “посади для десанту” - умисно не було прописано вимог досвіду роботи в спецслужбах для простих заступників Голови. Мої пропозиції визначити в законі такі вимоги були профільним Комітетом відхилені. 

А це був важливий запобіжник від можливість призначати на такі посади зручних людей «з вулиці». Відмова від такого підходу фактично є збереженням політичного впливу на службу, що є категорично неприйнятним, бо саме в цьому полягає реформа аби усунути службу від політиків. 

Важливо було також виправити суперечність Конституції України, яка зараз закладена в чинному Законі. Так, в ньому сказано, що Голова СБУ, його заступники, керівники регіональних органів і функціональних підрозділів призначаються і звільняються з посад Президентом України. Однак розділом V Конституції визначено виключний перелік повноважень Президента України. Так, відповідно до частини 14 статті 106, Президент вносить до Верховної Ради України подання про призначення на посаду та звільнення з посади Голови Служби безпеки України. Іншими повноваженнями щодо кадрових призначень і звільнень в СБУ, Конституція України Президента не наділяє. Це важливий момент як для балансу між гілками влади, так і щодо внутрішнього розвитку спецслужби. Адже були непоодинокі випадки, коли різні групи впливу лобіювали перед Президентом власних “протеже”, що призводило до розколу всередині СБУ, її фрагментування і некерованості. На мою думку Президент несе персональну відповідальність за весь сектор національної безпеки, однак безпосередньо за діяльність СБУ відповідальність перед Президентом несе Голова служби, тому він повинен особисто приймати кадрові рішення по структурі. 

 

Одним з важливих напрямів реформи з самого початку була демілітаризація Служби безпеки України. Ця вимога звучала як від безпекового експертного середовища, так і від правозахисних організацій і західних партнерів. 

Світова практика показує, що особи, уповноважені державою на правозастосування, використання державного примусу, не повинні бути військовими. Це пов’язано із специфічним статусом і психологією військової служби. Оскільки здійснення військових завдань безпосередньо пов'язане з ризиком для життя, невиконання наказу може призводити до значних втрат особового складу і військової поразки. Тому у військовій службі примат наказу стоїть дуже високо. Невиконання наказу - це військовий злочин, це те, що військовослужбовцям повторюють з самого першого дня на службі. Звичайно, є право не виконувати явно злочинні накази. Але військова психологія викривлює це правило так: “спершу виконай наказ, а потім аналізуй і оскаржуй”. 

Такий підхід неприйнятний для органу, який забезпечує безпеку наших громадян, якому законом надано право на обмеження прав і свобод осіб. Тому співробітники, які безпосередньо залучені до виконання контррозвідувальних, оперативно-розшукових чи слідчих заходів, повинні не бути військовослужбовцями. При прийнятті рішень вони повинні керуватися законом, а не наказом керівника.

Звичайно, статус співробітників із спеціальними званнями - це також психологічне обмеження, однак межі для виконання наказу не такі безальтернативні.  Також частина підрозділів імовірно і надалі частково комплектуватиметься військовими, це стосується співробітників військової контррозвідки та теперішнього Центру спеціальних операцій “А” у зв’язку із специфікою завдань, які вони виконують. 

Ще одним аргументом на користь залишення частини посад, що комплектуватимуться військовослужбовцями - це вимоги статті 17 Конституції України про те, що “забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави“.

Зараз серед співробітників СБУ поширюються чутки про те, що після демілітаризації їх позбавлять якихось пільг - черги на квартири, медичного обслуговування чи високої пенсії. Однак в законопроекті практично усі соціальні пільги військовослужбовців продубльовані і для співробітників зі спеціальним статусом. Моя особиста думка - необхідно платити людям достойну заробітну плату і дати можливість самим вирішувати де вони хочуть купити житло, де лікуватися чи навчати дітей. 

У мене були пропозиції по забезпеченню співробітників і членів їх родин страховою медициною замість того щоб утримувати систему військових шпиталів. Усі, хто хоч раз там обслуговувався, мене зрозуміють. Звісно в шпиталях СБУ є хороші кваліфіковані лікарі, однак сама система побудована за бюрократичним принципом - лікарям також потрібно “показувати результати своєї роботи”. Множиться бюрократія, черги, привілеї для окремих співробітників, інші ж місяцями очікують на проведення процедур на приладах, які вже давно доступні в приватних лікарнях. Начальник військово-медичного управління СБУ - генеральська посада. І цим все сказано. Однак знову лобі зі служби зуміло закріпити в фінальній версії законопроекту варіант з відомчою медининою. На мою думку, єдина об’єктивна перешкода ліквідації відомчої медицини - це необхідність забезпечення двох функцій: перша соціальна -  надання медичного обслуговування пенсіонерам СБУ та членам їх родин. І друга проведення військово-лікарняної комісії і щорічних обов’язкових оглядів співробітників. Решту можна делегувати іншим, зокрема і приватним закладам, які співробітники оберуть самі.

В СБУ діє також відомча система освіти. При чому, окрім тренування і перепідготовки співробітників та здійснення наукової діяльності у галузі державної безпеки, дві академії СБУ готують бакалаврів і магістрів. На мою думку, це цілком невластива функція для спецслужби. Марне витрачання державних коштів на те, щоб протягом п’яти років навчати дітей після школи, які по завершенню можуть зрозуміти, що контррозвідка не для них. Значно ефективніше підбирати дорослих і уже підготовлених громадян, які не лише здобули освіту, мають життєвий досвід, але й внутрішньо сформувалися як особистості, є патріотами і свідомо роблять вибір служити Батьківщині. Зараз система сформована так, що академії СБУ - це в першу чергу навчальний заклад для дітей співробітників. Я не проти “військових династій”, але я за чесні і рівні умови для всіх, а також за те, щоб наша спецслужба комплектувалася найкращими.

Прийняття закону забезпечить необхідні ресурси для відбору найкращих співробітників в службу, максимально усуне перешкоди для їх підготовки, розвитку і соціального забезпечення. Після цього все залежатиме від уміння і політичної волі керівництва СБУ - керувати по-старому, призначати людей за їх лояльністю, а не професіоналізмом чи використати історичну нагоду і розпочати потужний розвиток вітчизняної спецслужби.

Топ коментарі
+4
Опять полумеры и хождение по кругу, а кое-где и регресс. Если система не может в принципе реформировать сама себя, так почему-же она тогда это делает? Очевидно же, что 30 тыс. рыл - это перебор и не может контора заниматься всем подряд и базироваться в каждом селе. Но с конкретной цифрой после реформы так и не определились, базар какой-то. По зарплате 13-15К у молодёжи и миллионеры полковники и генералы. Так как собрались выравнивать эту диспропорцию? От балласта бездельников-неучей-заробитчан как избавляться будете, по персональным хотелкам руководителей? Кстати о них: а сами то они кто собственно? Как это до сих пор нет требований для них? Это любой порешанный Вася или Маня может зайти у улицы и "безопасить" всю страну будучи на посади? Так кто конкретно этот бред лоббирует? По демилитаризации весь спорно: когда ты ведёшь реальную необъявленную войну (гибридную) конечно очень ценно мнение правозащитников и западных партнёров, которые в тепле, сытости и мире, но каково здесь, на земле? И по образованию : очевидно же, не может парнишка-девчуля в 17 лет сделать осознанный выбор по такой непростой профессии, и потом в 21-22 года начинать свою проф. деятельность в СБУ или Полиции. Пора давно уже позакрывать эти коррупционные помойки "академии-университеты" с местными "проФФесорами" и разбазариванием и так скудного бюджета. Есть же опыт и западный и даже не побоюсь некоторый совковый, когда кандидат сначала отслужил в армии, потом закончил с отличием институт ( совковый, с настоящими экзаменами и без, о ужас, гавно-тестов и заносов бабла) и только тогда в 25-26 лет попадал в Комитет, там ещё год учился непосредственно по специальности и с этой базой начинал служить под началом опытных кадров. Не нравится этот опыт, берите ФБРовский. Нет же, мы пойдём своим путём и будет изобретать отечественный велосипед , где на вершине писд...ца будут оказываться такие, как набриолиненный и наманикюренный "генерал армии" Хорошковский и подобный мусор, со сбежавшими целыми управлениями, как в Крыму и разбежавшимися, как тараканы, Донецкими и Луганскими
показати весь коментар
17.11.2021 15:50 Відповісти
+3
Что то я не помню что бы в западных (а мы ведь в ЕС и в НАТО идём) спецслужбах были воинские звания. Это пережиток совкового кгб. Согласитесь странно бы звучало майор цру или подполковник фбр, капитан Ми -6 или полковник ми-5, генерал бмд или лейтенант Моссад. Платите больше, заберите у них форму и погоны (дешевле содержать будет). Чем плохи посады- агент, специальный агент, следователь, старший опер и т.д.? Вот интересно у Джеймса Бонда какое воинское звание было неужели как у Штирлица полковник? Сомневаюсь я что то…
А зачем воинские звания в других спецслужбах (не включаю туда ГУР моу, они чисто военные)? Это ж какие расходы!!! У нас даже мчс все при воинских званиях при погонах и при форме. Ну и на яух
показати весь коментар
17.11.2021 12:31 Відповісти
+2
Джеймс Бонд был коммандер Королевского Морского Флота, шо в переводе означает капитан 2го ранга, або по сухопутному - полуполковник.
показати весь коментар
17.11.2021 13:14 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Что то я не помню что бы в западных (а мы ведь в ЕС и в НАТО идём) спецслужбах были воинские звания. Это пережиток совкового кгб. Согласитесь странно бы звучало майор цру или подполковник фбр, капитан Ми -6 или полковник ми-5, генерал бмд или лейтенант Моссад. Платите больше, заберите у них форму и погоны (дешевле содержать будет). Чем плохи посады- агент, специальный агент, следователь, старший опер и т.д.? Вот интересно у Джеймса Бонда какое воинское звание было неужели как у Штирлица полковник? Сомневаюсь я что то…
А зачем воинские звания в других спецслужбах (не включаю туда ГУР моу, они чисто военные)? Это ж какие расходы!!! У нас даже мчс все при воинских званиях при погонах и при форме. Ну и на яух
показати весь коментар
17.11.2021 12:31 Відповісти
Джеймс Бонд был коммандер Королевского Морского Флота, шо в переводе означает капитан 2го ранга, або по сухопутному - полуполковник.
показати весь коментар
17.11.2021 13:14 Відповісти
Это вы в какой серии этой фантастики увидели? Помню помню ходил он по корвету в морской форме. Но это же сказка…. Загуглитесь и поищите структуры английских ми5 и ми6, потом мы будем с вами спорить. Вообще то у Бонда одно звание было и называлось оно «агент» а одеваться для дела он в любую форму мог. Я по фильмам понял , что отбирают на Западе в спецслужбы а потом и учат людей не только цивильных но и из армии, так вот из армии звание (в основном невысокое т.к. берут в молодом возрасте) остаётся с вами (в личном деле) только с приставкой в отставке, но при новой посаде он уже не военнослужащий и называется по другому - агент, старший агент, специальный агент, секретный агент, эксперт, аналитик и т.д и т.п. (я не спец в этом). Как то лет 10 назад мне попалась статейка из английской газеты в которой рассказывалось о рашистских спецслужбах , так там автор высмеивал милитаризацию оных ,делая упор на немыслимое число генералов и высокопоставленных офицеров в фсб и внешней разведке раши. Я ещё тогда подумал а ведь у нас тоже самое т.е. калька с совка.
показати весь коментар
17.11.2021 15:39 Відповісти
Конкретно какой именно фильм - не помню, но помню шо Дэниэл Крейг после очередной роли Бонда получил звание почётного коммандера Роял Нэви - как у Бонда.

МИ6 создавалась как военная структура, её подчиняли потом то МИДу, то МВД - но до середины 50-х годов ей руководили армейские либо флотские генералы, которые там соответствующие порядки наводили.

С 50-х там уже професиональные разведчики керували, и у них были гражданские должности соответствующие должностям МИДа, чи МВД.

На данный момент офис МИ6 - сборище патлатых программистов с немытыми головами, афганцев -пакистанцев, и бабушек а-ля мисс Марпл, вяжущих шерстяные носки. Но эта структура работает в тысячу раз эффективнее нашей избушки, шо, в принципе, и не удивительно.
показати весь коментар
17.11.2021 16:14 Відповісти
Во-первых, МЧС у нас нет, а есть подчиненная МВД госслужба чрезвычайных ситуаций. И там никогда не было воинских званий, а были и есть специальные. От воинских отличаются приставкой, например не просто "капітан", а "капітан цивільного захисту".
В остальном - согласен с Вами: система званий в Украине полностью дублирует совок и его правопреемницу.
К примеру, когда воинское звание автоматом переносится в специальное. То есть, если военный капитан приходит соужить в полицию, то он будет служить лишь на офицерской должности, даже если не меет понятия, чем уголовный кодекс отличается от административного.
К примеру, в штатах - по другому. Какое б у тебя не было военное звание, в полиции ты начинаешь с обычного "офицера" (там это самое низшее звание в полиции). Тема раскрыта в фильме "Верный всегда", когда коп проходит резервную службу в морской пехоте США. И, если в МП он имеет звание "старший сержант", то в полиции он - обычный офицер-патрульный. Но это в нормальных странах а не в нашем перекрашенном совке
показати весь коментар
17.11.2021 23:23 Відповісти
Да Бог с ним с этим мчс, это я так раздухариться что у нас как в совке даже зализнычники и шахтеры в форме при погонах. На данной ветке мы речь конкретно о сбу и её демилитаризации ведём. Ведь не полиция ни мчс ни нацгвардия ни пенитенциарная система к спецслужбам не относятся
показати весь коментар
17.11.2021 23:33 Відповісти
Ну, дело в том, что точно определенного понятия "спецслужба" не существует. К примеру, в составе той же полиции есть ДСР, а так же разведка, которые по наявным признакам можно отнести к спецслужбам. Просто ситуация в том, что у нас СБУ, в основном, дублирует полицию и ряд служб: борьба с коррупцией, оргпреступностью, экономическое направление, наличие своего следствия и мест предварительного заключения. То есть, по сути это правоохранительный орган с элементами спецслужбы, как та же полиция.
показати весь коментар
18.11.2021 06:55 Відповісти
Опять от темы отклоняетесь. Я же писал о демилитаризации сбу. Вы же не будете отрицать что ГУР моу или свр не пересекаются по функциям с вашей любимой полицией ну никак. Вот пусть они и носят воинские звания. А в сбу пусть будут административные как в полиции (или званий не будет вообще как на Западе куда мы идё), вот тогда и не будут появляться набриолиненные генералы армий Хорошковские или непонятные завхозы типа бригадных генералов Наумовых.
показати весь коментар
18.11.2021 09:21 Відповісти
Поддерживаю почти полностью, кроме СВР. Там тоже не должны быть воинские звания. Воинское звание может быть только в войсках. Ну даже простой пример. С недавних пор у нас появилось новое воинское звание "бригадный генерал", которое уже успели получить СБУшники и еще ряд людей, к войскам отношения не имеющих. По идее, это звание означает, что человек способен командовать бригадой при необходимости. Ну и как будет командовать бригадой СВР-овец или СБУ-шник, который по уровню военных знаний даже до сержанта не дотягивает?
Что касается полиции, то тут все просто: в отличие от большинства "специалистов" я понимаю, что именно в эту структуру, в случае беды, я имею обратиться больше всего шансов. И мне хотелось бы, чтоб там работа была престижной и туда могли отбирать лучших, как, к примеру, в штатах или Израиле, а не дегенератов, уровень которых на гражданке - охранять магазин в райцентре.
показати весь коментар
20.11.2021 02:58 Відповісти
Опять полумеры и хождение по кругу, а кое-где и регресс. Если система не может в принципе реформировать сама себя, так почему-же она тогда это делает? Очевидно же, что 30 тыс. рыл - это перебор и не может контора заниматься всем подряд и базироваться в каждом селе. Но с конкретной цифрой после реформы так и не определились, базар какой-то. По зарплате 13-15К у молодёжи и миллионеры полковники и генералы. Так как собрались выравнивать эту диспропорцию? От балласта бездельников-неучей-заробитчан как избавляться будете, по персональным хотелкам руководителей? Кстати о них: а сами то они кто собственно? Как это до сих пор нет требований для них? Это любой порешанный Вася или Маня может зайти у улицы и "безопасить" всю страну будучи на посади? Так кто конкретно этот бред лоббирует? По демилитаризации весь спорно: когда ты ведёшь реальную необъявленную войну (гибридную) конечно очень ценно мнение правозащитников и западных партнёров, которые в тепле, сытости и мире, но каково здесь, на земле? И по образованию : очевидно же, не может парнишка-девчуля в 17 лет сделать осознанный выбор по такой непростой профессии, и потом в 21-22 года начинать свою проф. деятельность в СБУ или Полиции. Пора давно уже позакрывать эти коррупционные помойки "академии-университеты" с местными "проФФесорами" и разбазариванием и так скудного бюджета. Есть же опыт и западный и даже не побоюсь некоторый совковый, когда кандидат сначала отслужил в армии, потом закончил с отличием институт ( совковый, с настоящими экзаменами и без, о ужас, гавно-тестов и заносов бабла) и только тогда в 25-26 лет попадал в Комитет, там ещё год учился непосредственно по специальности и с этой базой начинал служить под началом опытных кадров. Не нравится этот опыт, берите ФБРовский. Нет же, мы пойдём своим путём и будет изобретать отечественный велосипед , где на вершине писд...ца будут оказываться такие, как набриолиненный и наманикюренный "генерал армии" Хорошковский и подобный мусор, со сбежавшими целыми управлениями, как в Крыму и разбежавшимися, как тараканы, Донецкими и Луганскими
показати весь коментар
17.11.2021 15:50 Відповісти
В чем то согласен. Но читал , что например в кгб совка были «кадровые» - окончившие высшую школу а потом академию Андропова (это была элита комитета), были «пиджаки» - в пример Вова путлер закончивший универ, были «крестьяне» - чуваки с пединститутом или физкультурным институтом, были «конники» - чуваки с образование техникум или культпросветучилище + курсы кгб конно-копытные курсы кгб где-нибудь в Башкирии. Те которые из «пиджаков, крестьян и конников» -вербовались кгб ещё в учебном заведении и стучали на своих сокурсников (опять же Вова путлер в пример). Все категории кгбешников ненавидели друг друга лютой ненавистью и ревниво следили за продвижением и успехами по службе коллег.
показати весь коментар
17.11.2021 16:55 Відповісти
Безусловно я привёл один из наиболее позитивных примеров и далеко не все были таковыми, в большой конторе и проблем много. Но ведь пишем о том, что нам остро надо, после всех наших мытарств и чудо-реформ, тем более в военное время, поэтому и отбор и обучение в службе обеспечивающей безопасность страны ( да и Полиции тоже касается ), обязан быть соответствующий. Качество, вместо количества
показати весь коментар
17.11.2021 17:15 Відповісти
все потрібно робити розумною головою і чистими державними руками і не на догоду " о себе пекущимся "
показати весь коментар
17.11.2021 22:13 Відповісти
СБУ у нинішній якості реформувати вже неможливо. Як кажуть, бобік здох ще два з половиною роки тому та вже добряче завонявся. Тільки ліквідація з паралельним створенням нового органа з такими ж функціями і кадрами з посиленною перевіркою. Хіба мало зашкварів з кришуванням контрабанди, переслідуваннями патріотів та волонтерів, обслуговуванням інтересів олігархів. До керівництва прийшли особи, які мають прямі зв'язки з ФСБ РФ. Напевно, вже давно злиті дані оперативних працівників та агентури. Чого тільки коштує знаменита фраза Зелі до секретаря ради Борисполя, який виявився незгодним з ним: "Ану виведіть цього чорта, зараз подзвоню Баканову, нехай займеться цим розбійником!". Отака ху.ня, малята.
показати весь коментар
18.11.2021 11:41 Відповісти