9219 відвідувачів онлайн
5 564 59
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Ліва спокуса та держава-олігарх

війна

Війна потребує концентрації повноважень та ресурсів у руках держави. Жодні добровольці, жодні волонтери, жоден бізнес не спроможний підмінити державну машину, на яку й лягає основний тягар ведення війни. Це аксіома.

Але надмірна концентрація повноважень та ресурсів у руках влади стане загрозою свободи та демократії у повоєнній Україні. Бо така концентрація спотворює вільну та чесну конкуренцію, що є рушієм ринкової економіки та запорукою демократичного урядування.

Якщо наближеність до влади стане основною конкурентною перевагою в Україні (а до того все йде), то корупція і непотизм квітнутимуть в ній буйним цвітом, незалежно від кількості створених НАБУ, САПів, ВАКСів та інших антикорупційних органів. А боротьба за владу набуде геть потворних форм, бо вона перетвориться на надто спокусливий джек-пот, аби обмежувати себе будь-якими моральними чи іншими імперативами в боротьбі за нього.

З іншого боку, історія повоєнної Європи вчить, що велика війна природно виводить на політичну арену ліві сили, бо концентрація ресурсів та регулювання ринків вкрай потрібні для відбудови понівеченої країни. Саме тому після завершення ІІ Світової до влади практично в усіх європейських країнах прийшли ліві уряди, за хіба що кількома винятками незруйнованих війною франкістської Іспанії чи салазарівської Португалії.

Показово, що навіть у Великій Британії, де ніколи не були популярні комуністи, одразу після перемоги виборці віддали перевагу не консерватору Черчиллю, який став символом опору нацистській агресії, а лейбористам Клімента Етлі, який вдало підсумував тогочасні настрої в одній зі своїх промов: що було потрібно британцям після завершення війни, то це "добре спроєктовані й добре побудовані міста, парки й спортивні майданчики, будинки й школи, заводи й магазини".

Врешті-решт навіть США після перемоги у війні за незалежність 240 років тому (коли соціалізмом ще й не пахло) змушені були створити федеральний уряд, запровадити посаду президента та ухвалити нову конституцію, розуміючи, що без посилення центральної влади, делегування їй додаткових повноважень та ресурсів, їхня перемога може виявитись пірровою…

Україна з її понівечиними містами та інфраструктурою, знищеними підприємствами, величезними замінованими територіями, сотнями тисяч поранених та контужених ветеранів, якими буде ой як непросто повернутися до мирного життя, мільйонами емігрантів, з яких багато ніколи не повернуться на постійне проживання до України, бюджетом, що наразі більш як наполовину наповнюється траншами західної допомоги, а не українськими платниками податків, постане перед тими самими викликами.

Усвідомлюючи всі ці виклики та небезпеки, нам вкрай важливо правильно визначити роль держави у повоєнній Україні. Розуміючи, що з одного боку, тільки влада може впоратись з тим масштабом завдань, які ставить війна та повоєнне відновлення. З іншого боку, нам вкрай важливо уникнути перетворення України на маленьку Росію, яку путінський режим поставив під повний контроль, перетворивши на гниле болото корупції та неефективності під покровом агресивної пропаганди.

Якщо коротко, то держава покликана створити інфраструктуру для економічного (і як наслідок – демографічного) буму, уникнувши спокуси перетворитись на основного економічного актора. Державний капіталізм Путіна чи Сі з домінантою державних компаній радикально неприйнятний для України.

А це означає, що держава має бути достатньо сильною, спроможною та субʼєктною, аби змусити великих приватних гравців, зокрема транснаціональні корпорації чи місцевих монополістів, грати по жорстких правилах, які змушують їхнє его працювати на загальне благо, зокрема відмовитись від надприбутків, захованих у офшори, платити справедливу ренту за використання невідновного ресурсу (як от корисні копалини чи земля) та дотримуватись екологічних стандартів. Локомотиви економіки (великі корпорації) нам вкрай потрібні, але рейки (справедливі правила гри) для них має визначати і гарантувати держава, аби ці акули бізнесу не перетворили Україну на Америку часів Gilded Age…

А от щодо малого бізнесу, то тут держава має розглядати його не як обʼєкт фіскального рекету, а як партнера у зменшенні соціального тиску на бюджет. Я б загалом звільнив такий бізнес (з оборотом, приміром, до 10 млн. грн. на рік) від будь-яких податків та перевірок. Зробив би його (допоки цей бізнес не виходить із законного поля) невразливим для силовиків. Годуєш родину? Вчиш дітей? Утримуєш батьків? Честь тобі і хвала – сплатиш непрямі податки на заправці чи в магазині, коли витрачаєш чесно зароблені гроші. Дрібний та середній бізнес в силу своєї масовості має стати гарантом демократичного розвитку у повоєнній Україні…

Остерігаймось простих рішень! Коли завершиться війна Україні та українцям належить пройти між Сциллою сліпої віри в державу, яка ризикує перетворитись на маленьку подобу путінської росії, в якій олігархів єльцинської доби замінили чиновники і силовики путінського розливу, та Харібдою сліпої віри в ринки, яка майже напевно перетворить нашу країну на подобу європейської Аргентини.

І тому вже зараз слід думати, дискутувати та планувати архітектуру та функціонал влади у повоєнній Україні. Аби вигравши незалежність не програти майбутнє…

Топ коментарі
+17
А пан Ермак и пан Зеленский
С такой концепцией пана Друзенко согласны?
Ответ очевидный
И печальный для пана Друзенко
Я с весны 2019 пытаюсь понять
Откуда возникла у пана Друзенко
Такая любовь к Зеленскому?
Какая - то нездоровая любовь
Ну не может нормальный
Образованный
Патриотичный человек
Поддерживать такого плебея
Малограмотного
Наглого
Презирающего людей,все украинское
И всю жизнь работавшего на российские интересы
показати весь коментар
12.08.2023 19:41 Відповісти
+17
Гєна, до чого вся ця болтовня?
Всі твої корефани, за яких ти топив, при владі. І Коломойський і Зеленьський, і Портнов і Татаров.
Ти прекрасно ршзумієш, що ці люди не для того захватували владу, щоби тут "демократію" розводити.
Це практичні, цинічні люди, мета яких нікому не підконтрольна і непідзвітна влада.
І ти несеш відповідальність за всих, кого ти привів.
показати весь коментар
13.08.2023 01:29 Відповісти
+15
Простите,не соглашусь
Напомню лишь
Зеленский назвал Украину порноактрисой
До избрания президентом
Изгалялся над Майданом
До избрания президентом
Можете себе представить
Я вышла в понедельник после дня выборов на улицу
И меня буквально разрывало
От вида людей
Я понимала,что они выбрали для Украины
А значит и для себя
Что - то ужасное
Помню , я тогда сказала своим знакомым
Вы еще кровью умоетесь
Они смотрели на меня как на сумасшедшую
Вот только права оказалась я
показати весь коментар
12.08.2023 22:40 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Гєна, зав'язуй бухати зранку.
показати весь коментар
12.08.2023 19:32 Відповісти
А пан Ермак и пан Зеленский
С такой концепцией пана Друзенко согласны?
Ответ очевидный
И печальный для пана Друзенко
Я с весны 2019 пытаюсь понять
Откуда возникла у пана Друзенко
Такая любовь к Зеленскому?
Какая - то нездоровая любовь
Ну не может нормальный
Образованный
Патриотичный человек
Поддерживать такого плебея
Малограмотного
Наглого
Презирающего людей,все украинское
И всю жизнь работавшего на российские интересы
показати весь коментар
12.08.2023 19:41 Відповісти
Це зараз чітко видно. Тоді багатьм здавалося, що це якось перетрусить провладну "еліту".
Єрмак тоді на горизонті для більошості не проглядався.
показати весь коментар
12.08.2023 21:29 Відповісти
Простите,не соглашусь
Напомню лишь
Зеленский назвал Украину порноактрисой
До избрания президентом
Изгалялся над Майданом
До избрания президентом
Можете себе представить
Я вышла в понедельник после дня выборов на улицу
И меня буквально разрывало
От вида людей
Я понимала,что они выбрали для Украины
А значит и для себя
Что - то ужасное
Помню , я тогда сказала своим знакомым
Вы еще кровью умоетесь
Они смотрели на меня как на сумасшедшую
Вот только права оказалась я
показати весь коментар
12.08.2023 22:40 Відповісти
"та хоч посміємося"(с)
показати весь коментар
13.08.2023 11:36 Відповісти
Емоційно з вами згоден. Але завжди є "але".

95 квартал працював і працює у жанрі гумору і сатири. Відповідно активно хайпував на політичній сатирі.

Патріотичних номерів у них теж було чимало. Об*єктивно. Враховуючи їх розуміння і трактовки. Гумор щодо побутових проблєм був різним по якості.

Виступ про порноактрису, це сценічний образ (цікаво де зараз сценаристи). Тим не менш, в певною мірою, Зе* поводиться так само, або як бикуюча порноакторка. Але таке політичне життя, нажаль.

Особисто я, до Зе*, як до актора і шоумена ставився поблажливо, враховуючи сферу його діяльності.

Але коли воно поперлося у Президенти ... тут я з Вами згоден. Він просто не мав морального права це робити, тому що відверто брехав про себе і про оппонента.
показати весь коментар
13.08.2023 14:45 Відповісти
Тут мы с вами в разных лагерях
Для меня юмор 95 КВАРТАЛА всегда был плинтусным
Это для жлобов ,уж простите
Когда они начинали, все было не так
Но неуемная жажда денег
Желание нравиться миллионам - результат налицо
И в этом смысле меня ничего не удивляет
Зеленский - это концентрация быдлячества в украинцах
Печально,но его оказалось много
ЗАНАДТО
И думаю,война этого не исправит
Это глубинные вещи в людях
показати весь коментар
13.08.2023 15:50 Відповісти
Так, якість номерів різна. Але на концерти публіка ходила. І Зе* був відомою людиною у країні.

Ну що ж. Тепер країна його перевиховала. Мабуть.
показати весь коментар
13.08.2023 19:18 Відповісти
Вы еще и мечтатель!!!!
показати весь коментар
13.08.2023 20:01 Відповісти
Понимаю ваше желание
Видеть в кресле президента
Смелого ,патриотичного ,честного Зеленского
Но действительность,увы ,далека от этого
Между тем ,что ГОВОРИТ президент
И тем,что делает и НЕ ДЕЛАЕТ
Пропасть
Я уже на говорю о тех действиях президента
Или бездействии президента
Которые привели Украину к катастрофе
За это во всем мире не прощают
Надеюсь,и Украина после войны скажет президенту
Все,что думает
И он получит по заслугам
И за хорошее
И за плохое
Второго ,на мой взгляд ,было много
Тянет на пожизненное
показати весь коментар
13.08.2023 20:17 Відповісти
тьотья, мову будеш вивчать, чи так й станеш звиздіти ..??
показати весь коментар
14.08.2023 00:21 Відповісти
"За это во всем мире не прощают". І що, Чемберлена розстріляли ? "Я вам привіз мир !"
показати весь коментар
14.08.2023 13:48 Відповісти
Прочитала я про Чемберлена
Сначала чувак хотел с гитлером тихо все уладить
Не получилось
И Чемберлен объявил Гитлеру войну
И 3 месяца был во главе воюющей Британии
Уступив место Черчиллю
Так что - не все так однозначно,как любят говорить у нас
Чемберлен ,в отличие от Зеленского
Не замечен в сдаче операции британских спецслужб
Никто не пишет про коррупцию Чемберлена
Про то,что он расставлял на высокие посты друзей
А потом покрывал их от закона
Одним словом
Как говорили в моем советском детстве
Не сравнивайте жопу с пальцем
Зеленский своими ********
На мой взгляд - не случайными
Затмевает все
Он же любит затмевать.....
показати весь коментар
14.08.2023 16:23 Відповісти
Так і тут. Не все однозначно.

Закон про Президента прийняли ? Прийняли. Написаний під Зе* ? Так.
Але чому 30 років не приймали ?

Ринок землі - так само. Мусоли 30 років. Не ідеально, але ринок працює.

Діджіталізація. Так, складно. Але так прогрес працює.
Я з жахом думаю, що комп*ютерізація пройшла на моїх очах. Послідовно ... ЄС ЕВМ, перфокарти ; перші пресоналки ЄС1840 ...
Зараз на 1 працівника по 2-3 компа.

Щодо війни. Побачите, після війни вони будуть усих посилати і казати : "Нам виборець дав карт-бланш. Досвідос. Британія теж початок ІІ СВ програвала. І СРСР. Потім, прям як зараз, вписались США. Ленд-ліз і т.д і т.п.
показати весь коментар
14.08.2023 20:17 Відповісти
Якість номерів завжди була різною, це правда- деколи плінтусною, деколи нижче плінтуса. А перевиховала його (можливо частково) катастрофічна політична ситуація, в якій він ой як винуватий.
показати весь коментар
14.08.2023 10:54 Відповісти
Це все суб*єктивні оцінки. Зали були повні.
показати весь коментар
14.08.2023 13:43 Відповісти
Полные залы - не показатель качества искусства
С фильмов Тарковского люди уходили
К концу сеанса оставалась треть зала
А фильмы Тарковского
В сотне лучших фильмов
Всех времен и народов
И так практически во всем
Эпоха КОКА - КОЛЫ
показати весь коментар
14.08.2023 14:11 Відповісти
Мистецтво, виявляється, взагалі штука суб*єктивна. Об*єктивно, існує мистецтво елітарне і не зовсім, для ширвжитку.

У тому числі і гумор і сатира. Тим більше, якщо труппа виїзджає на курорт, наприклад.

Хто-небуть чув про стендап у філармонії ?? А чому ні ? В країні багато людей, мистецтво повинне бути зрозумілим.

От тому.
показати весь коментар
14.08.2023 20:06 Відповісти
Каждому- свое
Написала и вспомнила
Где эта фраза была написана
А почему все пришло к фразе на воротах Дахау?
Потому что толпа хотела простого
Простых решений
Простого лидера
Простого,понятного искусства
Так всегда начинается фашизм
Или страшный
Или лайт версии фашизма
показати весь коментар
14.08.2023 21:02 Відповісти
Зараз модно розумувати про "ресентимент". У тому числі, німців після І СВ. Тому - Дахау.

Хм ... А чому Ви про ГУЛАГ не згадуєте ? Ась ?? Там теж написи були. І самодєятєльность.
показати весь коментар
15.08.2023 20:34 Відповісти
Ось
показати весь коментар
15.08.2023 20:39 Відповісти
И про сценаристов
Диктат Зеленского в 95 квартале
Распространялся на все
Шутки выходили лишь после его цензуры
Я уже не говорю о том
Что есть некие моральные сдерживающие
Внутри каждого из нас
И если мы вдруг совершаем нечто непристойное в выражениях
У нас у всех есть возможность исправить ошибку
Зеленский этого не сделал
А значит - он верит в то,что говорил
показати весь коментар
13.08.2023 15:56 Відповісти
А значит - он верит в то,что говорил - 100 %. Таким було його (їх) бачення.

"Я художнік. Я так віжу!".

Раз люди ідуть на концерт, значить все норм.

От тепер, ті хто ходили на концерти у Європах, а інші витягують. Правда і Ю. Луценко там світився пару раз.
показати весь коментар
13.08.2023 19:23 Відповісти
Галя, на чью мельницу льем ? Тока чесно. В глаза смотреть ! Ваші пропозиції ?!
показати весь коментар
12.08.2023 21:39 Відповісти
Скажу одну з пропозицій: вам, зеленим гнидам, потрібно доказати (на 100 % доказати) порохоботам, що їх не будуть вішати на парканах після війни. А ще краще показати, що ви ніколи більше не будете голосувати за клоунів і популістів, і що у цієї країни існує хоч якась перспектива... Тому що вся діяльнісь зелених придурків поки що свідчіть про протилежне
показати весь коментар
12.08.2023 22:34 Відповісти
О ! Дякую за пропозицію. А Ви й , насправді, не такий дурний, яким хочете виглядати. Хоч й невеликого розуму, але стало достатньо, шоб втелепать, що я не голосував ні за "клоунів", ні за "шоколад". Ну, бажаю Вам 100 %-го справжнього, карла-маркськовського шоколаду !
показати весь коментар
12.08.2023 23:44 Відповісти
Тролів Подоляка, що прикриваються гучними ніками- у хлів !
показати весь коментар
13.08.2023 01:19 Відповісти
В нас немає ДЕРЖАВИ! В нас Є ОЗУ(організоване злочинне угрупування) , за моїми оцінками працююче на кремль!
показати весь коментар
12.08.2023 19:57 Відповісти
То хто утримує країну і організовує війну проти ********* ?? Дух свободи ??
показати весь коментар
12.08.2023 21:30 Відповісти
Страх. И инерция.
показати весь коментар
13.08.2023 01:10 Відповісти
Від страху можна тікати, а не йти у наступ.

Інерція відступу просто сама по-собі не перетворюється у енергію наступу.
показати весь коментар
13.08.2023 14:05 Відповісти
Страх вообще прекрасный мотиватор.
показати весь коментар
13.08.2023 18:56 Відповісти
Інерція відступу просто сама по-собі не перетворюється у енергію наступу.
показати весь коментар
13.08.2023 19:15 Відповісти
Инерция это делать то что делают окружающие.
показати весь коментар
13.08.2023 19:19 Відповісти
Угу, наступати разом з іншими !
показати весь коментар
13.08.2023 20:57 Відповісти
Відповідаю , на початку війни ЛЮДИ побігли за зброєю і я теж! Отримав АКС-74У и пару рожків патронів!От і все від так званої держави. У своїй одежі , своє харчування , не працював , стояв на блок посту , до ворога 10 км. Побігли усі!!!А владв всралась! А тепер влада не утримує країну , не організовує війну , вона краде !!!!!! Яйця по 17 , яблука по 51 , зашкварів море! А воюють прості люди! І розплачуються КРОВ'Ю!!!! Скільки життів наших громадян коштував кожен кілометр доріг ВЕЛИКОГО КРАДІВНИЦТВА!!???? Може зброю треба було робити??? Армію розвивати!!??? НІ - треба було розміновувати південь!!! Купувати бітум у бульбофюрера!!!!У дупі ****а роздивлятись мир!!!! Я вважаю , що Зеленський , Ермак і вся компанія працюють на кремль!!!!! Їх завдання знищити найсвідомішу і найпатріотичнішу частину громадян на війні , а потім домовитись десь посередині!!!!! З часом обезкровлена Україна сама впаде в обійма параші!!!!! А вважаючи що влада буде продовжувати красти , ніхто в нас інвестувати не буде ! Та ще й з таким сусідом! Та ще й з такими результатами війни!!!! Навіть зараз замість зброї і армії - серіали , відосики , квіти , газони - стадіони і інша хрінь!!!!Україна не розвалилась і не здалась тільки завдяки активному прошарку громадян , а от влада все зробила щоб України не було!!!
показати весь коментар
13.08.2023 21:00 Відповісти
А хто по Вашому організовує війну ?? Справді думаєте, що Зе* сам повинен опікуватися забезпеченням кожної бригади ? Чи Залужний ?? Чи Сирський ?? Там є вертикаль, люди відповідають.

Не факт, що вони працюють на Кремль. Скоріш на себе і свій політичний імідж.
показати весь коментар
14.08.2023 13:40 Відповісти
А хто по вашому кликав на шашлики замість підготовки до війни????Вертикаль!!!! А хто піарився на великому крадівництві ??? Хто здав підень??? Хто наказував не підривати мости??Хто яйця по 17? Резніков? А чому він міністр? Його не Зеленський призначає? Я ще з 2020 року вважаю Зеленського зрадником і усі його дії тільки підтверджують це!!!
показати весь коментар
14.08.2023 20:17 Відповісти
Після війни ми будемо сльози лить від люті, бо нам скажуть - ето другоє, ето політіка, Влад. Алєксандріч неподсудєн.
показати весь коментар
15.08.2023 20:37 Відповісти
10 млн. / 12 = 833 тис. у місяць Це багато, чи мало ?
показати весь коментар
12.08.2023 21:27 Відповісти
Гєна тут туману напустив - воює не держава, а конкретні люди. То добрим людям треба допомогати вбивати кацапів. А держава така ж ефективна в військовій справі я в економіці. Це ж визнано що ефективно працюють лише приватні компанії. Установіть справедливу ціну за голову окупанта і видавайте ліцензію на цей прибутковий бізнес. От порахуйте що якщо за рядового умовно 1000$, за офіцера 3000$, а за полковників 10000$, то лише за ОДИН мільярд можна ліквідувати усю армію кацапів. А тепер порахуйте на яку суму надали військової допомоги Україні і по чому голова окупанта на сьогоднішній день...
показати весь коментар
12.08.2023 22:20 Відповісти
Це топ-пропозиція насправді. Не знаю, чому її ще не втілили.
показати весь коментар
12.08.2023 23:56 Відповісти
запилить армию охотников за головами? История такого ещё не видывала...
показати весь коментар
13.08.2023 11:39 Відповісти
це ви покано знаєте історію. Поцікавтесь як в США полювали за скальпелями аборигенів... але це поганий приклад, точніше неполіткоректний. Але що таке неполіткоректність в порівнянні з геноцидом українців? Відносно втілення, я б таки видавав ліцензії і іноземцям, для воїнів з 3-го світу це дуже приваблива пропозиція.
показати весь коментар
13.08.2023 13:58 Відповісти
Це насправді некоректний приклад. Масштаби не ті. Одне діло, по суті, поліцейські заходи. Інше, широкомасштабні бойові операції.
показати весь коментар
13.08.2023 20:59 Відповісти
ну за скальпелями будеш полювати серед португальских памп...!!-
показати весь коментар
14.08.2023 00:17 Відповісти
..трохи аххєрєвший падприємець (та ну наххх- не трохи. а зовсім )
показати весь коментар
14.08.2023 00:20 Відповісти
"на маленьку подобу путінської росії, в якій олігархів єльцинської доби замінили чиновники і силовики путінського розливу"

А вона, держава, і так впевнено йде саме цим шляхом, причому більш жорстким і швидким, ніж це відбувалось на Росії. Немає підстав в цьому сумніватись, жодного аргумента на користь того, що ми збираємось рухатись в сторону демократії, європейського законодавства, і таке інше. Єдиний вийняток, якщо раніше ми рухались просто в сторону тоталітаризму, то тепер це рух в сторону мілітарного тоталітаризму.
показати весь коментар
13.08.2023 00:02 Відповісти
Гєна, до чого вся ця болтовня?
Всі твої корефани, за яких ти топив, при владі. І Коломойський і Зеленьський, і Портнов і Татаров.
Ти прекрасно ршзумієш, що ці люди не для того захватували владу, щоби тут "демократію" розводити.
Це практичні, цинічні люди, мета яких нікому не підконтрольна і непідзвітна влада.
І ти несеш відповідальність за всих, кого ти привів.
показати весь коментар
13.08.2023 01:29 Відповісти
Прославлений зелений стрибунець Гена ДруЗЕнко фантазує про майбутнє, бо про зашкварене минуле йому писати "невдобно". Улесливо натякає, що наш Шашликович то Черчіль (за кадром вибух сміху). Волає до illiberal government попри вже давнє зповзання країни до практик Аргентини, Болівії і Венесуели, навчаючи його ролі держави при капіталізмі. Боюся, невдовзі ми побачимо Генадія подорожуючим на "Запорожці" з нумерами штату Індіана (Sportsman's Paradise) по селах і містечках із промовами доктора Кінга. Але ж - без каяття нема вороття. Хіба б доктор Кінг підтримав би таку морально стерильну людину? Є глибокі сумніви...
показати весь коментар
13.08.2023 04:19 Відповісти
Какие-то запоздалые рассуждения о том, во что мы можем превратиться после войны. Мы уже превратились в вечнозеленую страну и шансов вернуться к демократии не больше, чем у россии.
показати весь коментар
13.08.2023 08:16 Відповісти
українська держава та олігархи - це синоніми
як не прикро, неолігархічна влада була в Україні тільки за часів комуняки Кравчука
отой самий парламент з групою 239 комуняк і жменькою депутатів з Народного Руху

а потім були тільки олігархи - від пінчуків-ахметових до юлії тімошєнкі

за великим рахунком, держава ще не побудована
показати весь коментар
13.08.2023 10:39 Відповісти
Блин, при чем тут Тимошенко? Она была президентом? Или это уже на цензоре ритуал?
показати весь коментар
14.08.2023 09:44 Відповісти
О так, війна завжди посилює запит на етатизм, тому державного у нас буде тільки більшати. І влада держави над людиною буде тільки рости. А враховуючи, наскільки наша держава низькоякісна, прогнила і корумпована, готуйтесь до гіршого.

Мені шкода власників невеликих бізнесів, які душу в свою справу вложили. Їм не так просто зірватись з місця і звалити навіть якщо відмінять військовий стан. А отже доведеться терпіти всі вибрики чинуш і політоти.
показати весь коментар
13.08.2023 10:48 Відповісти
цей допис це завуальована спроба Друзенка перебити шкандаль з Денисенком з "самого" інституту майбутнього), обидва знають, про що пишуть (як заробити на майбутній відбудові в Україні, щоб сину добре жилося на Заході в майбутньому), як батько батькові синів, що в майбутньому "ніколи не повернуться")
показати весь коментар
13.08.2023 15:00 Відповісти
геночко...- вже ділиш шкурку..??- не зарано..??- чи вважаєш, що вже пора лізти по щаблях..??!!- до речі, ти другу\вояці з передку віддав свого\одного з багаточисленних джипів\всюдидорожників, в яких ти чудово виглядаєш, чи досі збираєш донати..??- хочеться-таки вчути відповідь)))- ну, ти ж-таки, людина слова..))- ми-таки чекаємо-...=======
показати весь коментар
14.08.2023 00:12 Відповісти
... с нашими пост90годними керманычами, особенно после 19 года страна перетворилась в Зембабве крапка
показати весь коментар
14.08.2023 06:34 Відповісти