6950 відвідувачів онлайн
2 049 32
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Чорна магія простих рішень

Чорна магія простих рішень

Давно і безнадійно намагаюся донести до співгромадян відому істину: складні проблеми не мають простих рішень. Навіть коли протилежне здається переконливим, наприклад, сталінський підхід «Нема людини — нема проблеми». Але насправді це не рішення, а поглиблення проблеми.

І загально відомий приклад з розрубаним Гордієвим вузлом — це не схвалення, а засудження Олександра Македонського. Якому запропонували рішити головоломку, а він почав мечем розмахувати. Тобто, проявив не мислення, а солдафонську тупість. Це все одно, що на матчі за шахову корону замість розігрування гамбіту почати жбурляти у суперника фігурами з дошки.

Між іншим, охоче взята нами до виконання теза Леніна, що «Кожна кухарка може керувати державою» насправді формулюється як «Кожна кухарка МАЄ НАВЧИТИСЯ керувати державою». Різницю помічаєте?

Неможливо припинити війну, просто припинивши стріляти. Неможливо забезпечити виробництв мільйона дронів, просто заявивши про це на прес-конференції. Неможливо звільнити окуповані території, просто віддавши наказ наступати, не зважаючи на втрати. Неможливо припинити корупцію, просто арештовучи, а потім відпускаючи злодіїв без покарання. Неможливо побудувати справедливе суспільство, просто дозволивши своїм друзям робити все, що заманеться. Неможливо ефективно керувати державою, просто віддавши її на поталу «шести найкращим менеджерам».

І так далі.

Системний аналіз, сценарний підхід, поєднання стратегії і тактики, врахування суперечливих інтересів учасників, вертикальне і горизонтальне планування, проектна реалізація планів — все це доволі складні речі. Тут треба думати. А думати треба вміти.

Колись радянські люди, і українці, як їх частина, вважалися одним з найосвіченіших народів світу, які здатні на відкриття, інтелектуальні та творчі прориви. Ніколи з цим не погоджувався. Бо здатність мислити — це атрибут вільних, а не поневолених людей. Внутрішньо вільних.

Українці отримали незалежну державу, але не набули внутрішньої свободи, яка невідривна від відповідальності за вчинки і бездіяльність, а також за суспільно-політичний вибір. Мова, звісно, про спільноту загалом, а не конкретних її представників.

Тридцять років українці шукають просте заповітне рішення — месію, який власноруч вирішить всі проблеми і самотужки побудує «країну замріяних янголів», а українці будуть це лише спостерігати і обговорювати у соцмережах чи на лавках біля під'їздів. Тому обирають собі керманичів, схожих на себе — які обіцяють все, що треба, не маючи жодного уявлення, як цього досягти, та й не збираючися досягати обіцяного.

Потім українці рішуче розчаровуються, клянуть попередника, обираюсь зовсім іншого (хоча насправді такого ж самого!), і все заходить на чергове чарівне коло.

В цій повторюваності розчарувань без належних висновків і полягає чорна магія простих рішень, наслідком якої є синдром граблів.

Внутрішньо поневолені бідні люди не здані мислити самостійно, відповідно, не здатні зрозуміти, що вони роблять не так. І не хочуть чути тих, хто здатен пояснити — бо це треба розбиратися, намагатися зрозуміти. Наприклад, навіщо міняти Конституцію, щоб передбачити у новій механізми, контролю влади, адже є просте рішення — виконувати ту, що є. Хоча більшість з тих, хто закликає до її виконання, Конституцію навіть не читали.

Розумних не чують, бо це складно. А просте пропонують політичні шахраї — чи свідомі, чи самі щиро помиляються, значення не має.

Бачу, що ми ризикуємо втратити третину країни, і все одно суспільство не прозріє. І винними буде вважати не себе — простих, як граблі, а Кравчука, бо віддав ЯЗ. Кучму, бо породив олігархів. Ющенко, бо пропустив Януковича. Януковича, бо працював на путіна. Порошенко, бо розвів корупцію. Зеленського, бо не підготувався до війни.

А хто ж ті кінчені уроди, яки обирали саме цих недолугих президентів, а не інших — розумних, порядних, розуміючих, що і як робити? Підказую зручне просте рішення: їх всіх обирали кремлівські консерви... 

Топ коментарі
+2
Все правильно написали .

Хочу ще додати - щоб потрібно окрім ДУМАТИ , ще кілька речей

вчитися ЖИТИ В ПРАВДІ - НАМАГАТИСЯ НЕ ОБМАНЮВАТИ СЕБЕ ТА ІНШИХ . Це дає здатність бачити речі такими ,якими вони . Жити в РЕАЛЬНОСТІ - і відповідно приймати правильні рішення ;

бажання доводити не СВОЮ ПРАВОТУ ,а шукати ІСТИНУ - тобто для цього СЛУХАТИ І ЧУТИ інших людей , бути здатним до ДІАЛОГУ ТА ОБГОВОРЕННЯ - щоб бачити задачі під різним кутом - і В СПІЛЬНОМУ ОБГОВОРЕННІ шукати оптимальний варіант рішень ;

ЗДАТНІСТЬ ВИЗНАВАТИ СВОЇ ПОМИЛКИ ТА НЕСТИ ЗА НИХ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ .

На такі речі здатна лише невелика кількість ЗРІЛИХ людей . кілька відсотків , якщо не десятих відсотка від загальної маси людей . Тому загальна виборна демократія - це шлях в прірву ...

Ми можемо спостерігати - як дедалі більше в охлократіях-демократіях на чолі стають демагоги , популісти , дилетанти , а останнім часом прости блазні ,фріки , деграданти ....
і

Лише суттєве обмеження виборчого права ,як на Заході , так і в Україні може врятувати західну цивілізацію від катастрофи ,яка стрімко наближається ....
показати весь коментар
19.07.2024 18:11 Відповісти
+2
Звів до купи, бо різні люди мають претензії до різних президентів, а загалом - то до всіх. До речі, якщо брати за критерій "Хто з президентів найменше ЗАВАЖАВ бізнесу?", то це означає, що вони всі не годяться. Бо треба розвивати, а не заважати.
показати весь коментар
19.07.2024 18:13 Відповісти
+2
Так нема жодних проблем поміняти законодавство, є пропозиції у письмовому вигляді. Хиба українці цим цікавляться? Хиба вимагають, щоб чиновника або депутата можна було зняти з посади за вимогою суспільства? При цьому наші люди ладні проголосувати за колишнього зека. От хто примушував голосувати за Януковича?! Мені на Заході не вірили, що наші люди вільно проголосували за двічі зека... Чому народ вірить всіляким авантюристам на зразок Арестовича, хто його примушує? Відповідальність виборця повинна існувати. І не розповідайте мені, як організовуються вибори, я політтехнолог з 25-річним стажем.
показати весь коментар
19.07.2024 20:36 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Пане Кочетков, нащо ви всіх Президентів в одну купу звалили, обізвавши їх всіх недолугими?

Це несправедливо, бо вони різні за здібностями, мораллю та зовнішніми та внутрішніми умовами під час їх Президентства.

На мою суб'єктивну думку найкращим Президентом України був Ющенко, бо він найменше заважав бізнесу і більше займався зовнішньою політикою . Але цей дурноватий нарід переважно Півдня та Сходу , а також частково Центру , його не оцінив і обрав Президентом тупу, жадібну та бздливу урку Янека , яка так швидко втікала від першого шухера, що у Кремлівського Діда дах поїхав і він поліз в Крим.
Хоча замість Янека можно було б обрати Тимошенко і вона газовими договірняками та сзематозами, які так любить Путло, не допустила б 2014 року.

Ну а за Ющенко по якості Президента йде Порошенко
показати весь коментар
19.07.2024 17:49 Відповісти
Додаю.

За Ющенко йде Порошенко, бо він став Президентом, коли Путло билося в істериці і йому довелося 9 місяців до лютого 2015 року ( Мінськ-2 ) вгамовувати Маніака.
І Порошенку це важко , але все ж вдалось, а далі життя в країні стабілізувалося та пішов розвиток.

І ось наближався 2019 рік, коли Порошенка мала б змінити Ю.Тимошенко, що так перелякало хасидо-олігархів, що вони наважились на виборчій схематоз за допомогою Зеленського та фактично вибили крісло Президента з під Юлі, коли вона в нього майже сіла.

Ось і маємо сьогодні напівРУЇНУ в країні з перспективою ПОВНОЇ РУЇНИ.

А Беня-схематозник сидить ... досхематозився, старий ЛОХ!
Хоча Боголюбову пощастило втікти з цього ЗЕконцтабору.
Як і Жевазі та ще деяким.
показати весь коментар
19.07.2024 17:59 Відповісти
Все правильно написали .

Хочу ще додати - щоб потрібно окрім ДУМАТИ , ще кілька речей

вчитися ЖИТИ В ПРАВДІ - НАМАГАТИСЯ НЕ ОБМАНЮВАТИ СЕБЕ ТА ІНШИХ . Це дає здатність бачити речі такими ,якими вони . Жити в РЕАЛЬНОСТІ - і відповідно приймати правильні рішення ;

бажання доводити не СВОЮ ПРАВОТУ ,а шукати ІСТИНУ - тобто для цього СЛУХАТИ І ЧУТИ інших людей , бути здатним до ДІАЛОГУ ТА ОБГОВОРЕННЯ - щоб бачити задачі під різним кутом - і В СПІЛЬНОМУ ОБГОВОРЕННІ шукати оптимальний варіант рішень ;

ЗДАТНІСТЬ ВИЗНАВАТИ СВОЇ ПОМИЛКИ ТА НЕСТИ ЗА НИХ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ .

На такі речі здатна лише невелика кількість ЗРІЛИХ людей . кілька відсотків , якщо не десятих відсотка від загальної маси людей . Тому загальна виборна демократія - це шлях в прірву ...

Ми можемо спостерігати - як дедалі більше в охлократіях-демократіях на чолі стають демагоги , популісти , дилетанти , а останнім часом прости блазні ,фріки , деграданти ....
і

Лише суттєве обмеження виборчого права ,як на Заході , так і в Україні може врятувати західну цивілізацію від катастрофи ,яка стрімко наближається ....
показати весь коментар
19.07.2024 18:11 Відповісти
А може не треба обмежувати виборче право народу, а краще обмежити доступ, щоб такі "демагоги , популісти , дилетанти , а останнім часом прости блазні ,фріки , деграданти" не мали шансів навіть балотуватись на будь-яких виборах в органи управління?
показати весь коментар
19.07.2024 19:55 Відповісти
Якщо народ голосує - за таке лайно - отже в нього немає здатності розрізнити де лайно , а де шоколад . А якщо він не здатний розрізнити , що веде до добра , а що дозла - то для його ж безпеки , в нього це право потрібно забрати - але якщо ЗМОЖЕ - тоді повернути .
Це ж заборона не абсолютна .
показати весь коментар
19.07.2024 21:22 Відповісти
Для того, щоб відрізнити шоколад від лайна, треба хоч раз в житті той шоколад спробувати. Це по-перше. По-друге, якщо в обгортку шоколаду засунути лайно і не дати спробувати на смак і запах, то з вибором теж можна помилитись. У нас на вибори балотується одне лайно в обгортках шоколаду.
показати весь коментар
19.07.2024 22:12 Відповісти
Абсолютно погоджуюсь з першим , але стосовно другого - ви ж не їсте шоколод з обгорткою . І навіть у обгортці - гівно має запах відмінний від шоколаду .

На вибори в нас висувається багато кандидатів - але люди чомусь голосують - не вивчаючи біографії - а по принципу знайомої пики . Тому маємо те що маємо .
Є хороше правило для виборця . В першому турі маємо голосувати - за чесного і порядного , навіть якщо він невідомий і не має жодного шансу , а в другому - по принципу меншого зла...
показати весь коментар
19.07.2024 22:17 Відповісти
А я вам кажу, що порядні у нас уже давно не балотуються! Ви наївний і відірваний від життя! У людей нема часу розглядати біографію кожного кандидата під "мікроскопом"! У всьому винні брехливі політтехнології і фальсифікації!
показати весь коментар
19.07.2024 22:58 Відповісти
От бачите чому більшості людей не можна давати право голосу .

!!!!! У людей нема часу розглядати біографію кожного кандидата під "мікроскопом" !!!!

Да ***** вашу мать .! Люди вибирають представників від яких залежить благополуччя , здоров'я , і як показали останні рокі і ЖИТТЯ людей . А в них БАЧИТЕ Б**ТЬ НЕМА ЧАСУ ...

Жрать є час ... Бухать час є ... Муйньою всякою займаться час є - а посидіти - пошукати і ПОДУМАТИ часу немає...

То якщо люди не можуть знайти час - і за них вибір роблять гавнотехнологи - то такі люди це - не люди , а ТУПА СКОТИНА . .. а СКОТИНА НЕ МАЄ ПРАВА ВИБОРУ ... а БУДЕ РОБИТИ ТЕ ,ЩО СКАЖЕ ГОСПОДАР ...

ЯКЩО нА БІЙНЮ То на БІЙНЮ...

Саме тому більшості людей категорично потрібно заборонити обирати . А обирати мають ті - в кого є час подумати - і розібратися де шоколад, а де гівно в шоколаді .
показати весь коментар
19.07.2024 23:22 Відповісти
Тепер ви вже народ скотиною обзиваєте... А проти системи виборів як у США я не проти....
показати весь коментар
19.07.2024 23:35 Відповісти
А як навзати істоту -яка не хоче думати - жує , те що їй дають і не хоче думати своєю головою? Тому кожен - хто не хоче думати - і не розбирається в тому ,що йому даюють їсти - це скотина . І це не образа - це називати речі своїми іменами .
Людиною ще потрібно стати
показати весь коментар
19.07.2024 23:37 Відповісти
Не всі люди мають здібності до глибинного аналізу! Але своє невдоволення владою будь-яка людина повинна мати право висловити! А ось це ваше: "Людиною ще потрібно стати" - просто "смердить" фашизмом. Хто і за якими критеріями має вирішувати де людина?
показати весь коментар
19.07.2024 23:53 Відповісти
елементарною частинкою народу.а всіх інших мабуть маргіналами та люмпенами.
показати весь коментар
20.07.2024 08:47 Відповісти
Звів до купи, бо різні люди мають претензії до різних президентів, а загалом - то до всіх. До речі, якщо брати за критерій "Хто з президентів найменше ЗАВАЖАВ бізнесу?", то це означає, що вони всі не годяться. Бо треба розвивати, а не заважати.
показати весь коментар
19.07.2024 18:13 Відповісти
В реальних українських умовах, якщо Президент хоча б не заважає бізнесу, то це вже ДОБРЕ.

Тому я і вважаю Ющенко найкращим з всіх шести Президентів.

Особливо, якщо порівнювати з нинішнім громадянином Зеленським , колишнім шостим Президентом, який, хоч його 5-річка по Конституції вже скінчилася, а продовжує зі своїм оточенням вбивати залишки бізнесу ... Гетьманцев міг би подробиці розповісти.
показати весь коментар
19.07.2024 19:12 Відповісти
О як це просто. Назначити винного, потім його розстріляти і чекати покращення. Я невіруючий, але одну молитву знаю дуже добре. Боже дай мені душевного спокою сприйняти те, шо не можна змінити, наснаги змінити те шо мені піл силу і мудрість розрізнити одне від другого. Деякі проблеми не мають рішення ані простого, ані складного....
показати весь коментар
19.07.2024 19:01 Відповісти
Пане Кочетков, а може в наступній статті ви не будете у всьому звинувачувати народ, який реального вибору на будь-яких виборах немає? Бо у нас на всіх рівнях і виборах балотуються в кандидати одні корупціонери! І люди стараються вибрати "менше зло", як їм здається на перший погляд. І голосують не "за" кандидата, а "проти" його опонента. Ви, пане Кочетков, про таке думали? Як насправді змінити законодавство щоб корупціонери не змогли балотуватись? Щоб у "тупого" народу з'явився нарешті реальний шанс вибрати достойну собі владу на будь-якому рівні.
показати весь коментар
19.07.2024 19:48 Відповісти
Так нема жодних проблем поміняти законодавство, є пропозиції у письмовому вигляді. Хиба українці цим цікавляться? Хиба вимагають, щоб чиновника або депутата можна було зняти з посади за вимогою суспільства? При цьому наші люди ладні проголосувати за колишнього зека. От хто примушував голосувати за Януковича?! Мені на Заході не вірили, що наші люди вільно проголосували за двічі зека... Чому народ вірить всіляким авантюристам на зразок Арестовича, хто його примушує? Відповідальність виборця повинна існувати. І не розповідайте мені, як організовуються вибори, я політтехнолог з 25-річним стажем.
показати весь коментар
19.07.2024 20:36 Відповісти
Фальсифікації виборів ніхто не відміняв... Я не вірю, що в нашій країні, особливо на сході, не підробляють результати виборів. Треба негайно вводити онлайн підрахунок голосів - щоб кожний бюлетень показували на камеру і тільки після цього враховували голос виборця! А щодо політтехнологів: то це і є найбільше зло під час виборів! Саме політтехнологи засовують "лайно" (корупціонерів) в обгортку "шоколаду" (порядних кандидатів), що і приводить до перемоги всякого "лайна" до перемоги на виборах! І ви, пане Кочетков, будучи політтехнологом (тобто спотворюючи уявлення виборця про кандидата) ще маєте нахабність звинувачувати "тупий" народ в неправильному виборі? Ай-яй як непорядно!
показати весь коментар
19.07.2024 22:28 Відповісти
Не "тупий" народ, а політтехнології і фальсифікації на виборах - це і є корінь тієї проблеми, яку ви розписали в своїй статті! Наші люди не такі вже й дурні, більшість все бачить і з безвиході голосує, щоб хоч якась була влада! А цю стіну з суміші фальсифікацій і брехливих політтехнологій подолати на виборах просто неможливо!
показати весь коментар
19.07.2024 22:35 Відповісти
Хто.хто.Політтехнологи та агітатори.
показати весь коментар
20.07.2024 08:51 Відповісти
А хто висуває кандидатів ? В нас же не совок - що призначають зверху . Народ просто не підтримує притомних - а голосує по приколу . Йому просто лінь сідати розбиратися ,читати , вивчати. Тому і голсує за тих - чия пика - більше по телевізору/інтернету показується ...
показати весь коментар
19.07.2024 21:24 Відповісти
Ніхто по приколу не голосує! Ці 'пики" просто малюють самі собі результати. Чи ви вірите, що у нас фальсифікацій немає? Що голови виборчих комісій гроші не *******?
показати весь коментар
19.07.2024 22:39 Відповісти
"А хто висуває кандидатів ?" - то ж не народ! А олігархи і місцеві "царьки". Ви з Місяця чи з Марса пишете? Бо ніби не з планети Земля...
показати весь коментар
19.07.2024 23:15 Відповісти
Відкрию вам таємницю - навіть ви можете висунутися кандидатом на місцеві вибори.
показати весь коментар
19.07.2024 23:31 Відповісти
Не можу... Реально не можу... А теоретично - це як з Місяця або Марса...
показати весь коментар
19.07.2024 23:39 Відповісти
У нас іще совок...затхлий совок... і куди не глянь іще совок... А ви точно реалій не знаєте чи знати не хочете....
показати весь коментар
19.07.2024 23:19 Відповісти
Є причини, чому одні народи, наприклад, англійці, опинялись на вершині, а інші народи, наприклад, українці, всю свою історію 💩 💩 💩 у всіх історичних битвах із своїми сусідами.
Говорячи словами Кучми, Україна - не Велика Британія і не маленька Швейцарія. Бо в цих країнах у населення і влади зовсім інший підхід до організації суспільного життя.
показати весь коментар
20.07.2024 02:52 Відповісти
А зараз час просто такий - прості рішення, чорне-біле,виключно ліві-праві, месія і т.п.
Ніхто не хоче зайвий раз думати, всі хочуть щоб "раз" і готово. І говорячи конкретно про Україну (хоча насправді це для багатьох країн підходить), я не бачу тенденції про покращення, скоріше навпаки все більше хоче "швидко, просто, ефектно". А політики підлаштовуючись під такий електорат, все більше знищують країну.
показати весь коментар
20.07.2024 04:08 Відповісти
Хусточку?

Чим довше немає виборів, тим гучніші постріли.

Це соціальний закон.
показати весь коментар
20.07.2024 09:30 Відповісти