8933 відвідувача онлайн
9 264 59
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Про хвилину мовчання

мовчання,пам'ять,хвилина

Мене, сподіваюся, важко звинуватити у зневазі до пам’яті загиблих. Моя пам'ять — це цвинтар друзів і спогадів, у яких я часто єдина досі жива людина. І я дуже підтримую хвилину мовчання.

Але у Києві хвилина мовчання часто лишається невидимою. Прийнято говорити, що це через байдужість людей. Але у мене так само: я теж здебільшого не зупиняюся. Я відводжу дитину в школу, у них там своя хвилина — а для мене 9:00 настає десь у дорозі. Чи я в машині, чи йду пішки, але я зазвичай не знаю, коли саме ця хвилина почалася. У місті — тиша. І це не хвилина мовчання, а відсутність будь-якого сигналу.

Я буваю у Львові, як і багато хто з вас. Там через гучномовці під час тривоги лунає не лише сирена, а й голосові повідомлення: як діяти, як допомогти стареньким. Там же через гучномовці оголошують хвилину мовчання. І коли це звучить — неможливо не зупинитися. Я востаннє сиділа в кав’ярні на літньому майданчику, і абсолютно всі встали.

У Києві системи оповіщення (ТАСЦО) також можуть передавати голосові повідомлення, а не лише сирену. Це питання не техніки, а рішення влади.

Перекриття Хрещатика для камер чи однієї вулиці на Рембазі — гарний символічний крок. Але що з нього, якщо він лишається просто картинкою для новин? У мільйонному місті, в будь-якому іншому його куточку, ти стоїш сам посеред дороги в тиші, а 95% машин навколо їдуть далі, навіть не розуміючи, чому ти зупинився.

Я не розумію, чому у Києві хвилина мовчання не може бути помітною. Щоб о 9:00 по всіх районах з гучномовців лунала якась проста фраза: "О 9-й — хвилина мовчання. Просимо зупинитися й вшанувати пам'ять загиблих". Щоб усі справді почули й могли зупинитися разом, а не звинувачували одне одного. Бо сьогодні, скажімо, я побачила 9:00 і зупинилася, а завтра можу не помітити, і хтось уже дивиться на мене, як на "ворога народу".

Це не витрати, не "неможливо". Це просте рішення, яке вже успішно працює в іншому місті. Хтось знає, чому цього досі немає в Києві?

Топ коментарі
+26
Те що пропонується - то просто парад лицемірства. Для одних - не хвилина мовчання - а все життя що залишилось - мовчання та скорбота за своїм сином, батьком, чоловіком...
Для інших - перерва між крадіжками, у вишиванці та з заплаканими очима.
Для вшанування пам'яті загиблих повинно бути місце і час.
показати весь коментар
26.09.2025 15:13 Відповісти
+18
Якби в нас держава дійсна СЕРДЕЧНО ПІКЛУВАЛАСЯ про поранених військових ,інвалідів ,реально підтримувала сім'ї загиблих та тих ,хто пропав безвісти ... Не залишала їх на одинці з їх проблемами та черствою бюрократією - я б ставився б до цієї хвилини інакше . А на разі - це ХВИЛИНА ПАФОСУ . Черговий прояв телемарафону - патріотичність в словах назагал - і повна байдужість в справах...
показати весь коментар
26.09.2025 16:10 Відповісти
+13
Хочуть зробити таку ж повагу як і в Кореї - хто не плаче - того розстріляти з зенітної гармати.
показати весь коментар
26.09.2025 15:44 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
дуже часто пишуть у київі, а тут правильно, києві
показати весь коментар
26.09.2025 15:21 Відповісти
Хвилина мовчання як загальноміська акція у Києві вкрай необхідна. Вона не тільки символізує шану полеглим захисникам і цивільним жертвам, але й дисциплінує громаду столиці та виховує повагу до національних символів. А найвищим виявом поваги до наших янголів-воїнів стане рішуча хода кожного нинішнього ухилянта до найближчого ТЦК з метою долучитися до лав Збройних Сил і довести до переможного завершення святу справу тих Героїв, які першими постали перед ворогом і зупинили чорну навалу кацапської орди. Слава тим, хто захищав і слава тим, хто мужньо стане на їхнє місце !!!
показати весь коментар
26.09.2025 17:39 Відповісти
НІ.
показати весь коментар
26.09.2025 18:32 Відповісти
Нікуди прокурори та силовики ,депутати слуги народу ,міністри та манагєри офісу президента не підуть . Не для того вони йшли на державну службу ,щоб якихось холопів захищати - вони йдуть за преміями ,пенсіями ,льготами та вислугами . І щоб вкрасти . Хай трактористи та таксисти воюють
показати весь коментар
26.09.2025 19:39 Відповісти
недаремне її назвали мовчанням...
після розмінування чонгару і відведення військ біля бахмута у 22 році лінія бойового зіткнення зросла в десяток разів і особового складу стало не вистачати, а з курською операцією іще більше додалося тої лінії...
хтось приймав ті рішення...про це взнаємо після перемоги...
а прапорів майорить на кладовищах все більше і мало кому хотілося б попадати під такі рішення щодо себе, попри шану хвилиною мовчання...
показати весь коментар
26.09.2025 23:47 Відповісти
Хто мусить захищати особисто вашу велику родину і сім"ю (дітей, дружину, батьків), як не ви ??? Не хочеться потрапляти під трагічні обставини для своєї особи ??? То що, полишете ви та інші неохочі Україну на поталу кацапам ??? Чоловіки створені природою і Богом для боротьби і захисту свого народу, майна і моральних цінностей. Кацапські звірі такіж смертні і уразливі, як усі істоти на планеті. То налаштуйтеся вбити цих звірів, а самому вижити і перемогти, а там буде так, як Бог вирішить. Інших варіантів немає.
показати весь коментар
27.09.2025 09:20 Відповісти
мова: Мене, сподіваюся, важко звинуватити… УКРАЇНСЬКОЮ: Мене, гадаю, тяжко звинуватити /// москальське "сподіваюся" (= сподіваю себе) - це дієслово зворотної дії в пасивній формі, які не типові для української мови.

по-суті статті: що дає взагалі оця хвилина мовчання тим паче, що її встановлюють міські депутати і мські управи, які всі є оірієнтовані на прихід москалів? От по Києві я бачу, що київська міська влада є ворогом українського народу, то чому я маю виконувати їхні розпорядження?..
показати весь коментар
26.09.2025 14:39 Відповісти
Коли станете протоном або нейтроном, напишіть іще раз!
показати весь коментар
26.09.2025 16:29 Відповісти
В мире все давно уже придумано
Есть вещи обыденные
Как чистка , зубов
Которая тоже бывает каждый день примерно в 9 утра
А есть вещи НЕ ОБЫДЕННЫЕ
Знаковые для каждого народа
Когда раз в году украинцы, например
Зажигают свечи в память о погибших от Голодомора
А в Израиле раз в году поминают жертв Холокоста
И тогда на две минуты весь Израиль замирает
Почему мы в Украине не можем сделать что - нибудь ПО- ЧЕЛОВЕЧЕСКИ?
Почему все надо превратить в полный отстой???????
показати весь коментар
26.09.2025 14:41 Відповісти
Те що пропонується - то просто парад лицемірства. Для одних - не хвилина мовчання - а все життя що залишилось - мовчання та скорбота за своїм сином, батьком, чоловіком...
Для інших - перерва між крадіжками, у вишиванці та з заплаканими очима.
Для вшанування пам'яті загиблих повинно бути місце і час.
показати весь коментар
26.09.2025 15:13 Відповісти
повністю погоджуюсь.
під час самої війни оця щоденна загальна хвилина - дуже спірне рішення
для переважної більшості присутніх в Україні - не одна, а дуже багато хвилин протягом дня є хвилиною мовчання
а тут просто зробили черговий привід для негативного хайпу в новинах та тг-каналах, "хто зупинився хто ні", і чергового непотрібного зараз внутрішнього срачу в суспільстві
показати весь коментар
26.09.2025 16:46 Відповісти
"Почему все надо превратить в полный отстой???????"
Тому що ми ті ж самі москалі, але жовто-блакитні. Не всі звісно, але критична маса приваблює сюди росіян як певна субстанція деяких комах.
показати весь коментар
26.09.2025 15:36 Відповісти
А ви почитайте альтернативні джерела інформації, там де дозволено розмовляти. Це символічна акція від влади яка підтримується насиллям і палкою. Будь-які сумніви в доцільності саме такого формату чи критика, а її чимало, викликають неймовірний баттхерт у провладних блоггерів. І все миттєво переходить в прямі погрози. Як думаєте, буде справжня, внутрішня повага до акції, яка тримається по суті на відморозках? Один бро записав відео з сумнівами, вже постять відео з вибаченнями, ну тобто завезли десь на підвал і залякали. Чудова акція, Слава Україні!

показати весь коментар
26.09.2025 15:28 Відповісти
Хочуть зробити таку ж повагу як і в Кореї - хто не плаче - того розстріляти з зенітної гармати.
показати весь коментар
26.09.2025 15:44 Відповісти
Нехай оцей Батон спробує знести обличчя Максу Бужанському або Льовочкіну. Гадаю, розумієте, де він через годину опиниться. А по факту - звичайне хамло, судячи з лексикону
показати весь коментар
26.09.2025 23:27 Відповісти
я таких з барбершопними пиками та грізними татухами швидко попускаю
кажу готовий він зара померти чи отримати статтю (це як все пійде...)
бо є такий шанс гиги
в мене ніж, чесно кажу
показати весь коментар
27.09.2025 07:02 Відповісти
Треба вводити "мовчальні патрулі", за прикладом мовних .
показати весь коментар
26.09.2025 16:08 Відповісти
Это ж сколько людей нужных и забронированных туда можно пристроить и пилить деняг . Меня от "комсомольских патрулей" до сих пор типает, а тут такая ретроспектива . Вегной доогой идём, товагищи!
показати весь коментар
26.09.2025 16:25 Відповісти
Якби в нас держава дійсна СЕРДЕЧНО ПІКЛУВАЛАСЯ про поранених військових ,інвалідів ,реально підтримувала сім'ї загиблих та тих ,хто пропав безвісти ... Не залишала їх на одинці з їх проблемами та черствою бюрократією - я б ставився б до цієї хвилини інакше . А на разі - це ХВИЛИНА ПАФОСУ . Черговий прояв телемарафону - патріотичність в словах назагал - і повна байдужість в справах...
показати весь коментар
26.09.2025 16:10 Відповісти
Дурненьке, ти як ухилянти (за депутатів воювати не буду, війна це заробіток для багатих, воюють бідні) шукаєш виправдання власній бездіяльності та байдужості.
Піклування, цікавість, участь, поміч складаються з багатьох факторів і один з них "хвилина мовчання", хвилина пам'яті.
Не треба шукати виправдань просто роби або не роби от і все, ПОЧНИ З СЕБЕ.
показати весь коментар
26.09.2025 17:20 Відповісти
Правильно , починати потрібно з себе . І починати потрібно з того ,щоб ДУМАТИ ПЕРЕД ТИМ ,ЯК РОБИТИ . Наприклад думати - перед тим .як писати . Наприклад з того ,щоб не хамити незнайомим і і звертатися до них на "ви". Перед тим ,як комусь допомагати - потрібно спочатку допомогти собі - звільнится від власного бидляцтва та совковості...
показати весь коментар
26.09.2025 17:40 Відповісти
Хвилина мовчання - святий момент вдячності захисникам Держави, співчуття, почуття причетності до болю України, що перетворюється зевладою на акцію-піар.
показати весь коментар
26.09.2025 16:21 Відповісти
Скажи це водію маршрутки, якого змушують зупинитись
показати весь коментар
27.09.2025 01:23 Відповісти
🙃
показати весь коментар
27.09.2025 09:39 Відповісти
Україна вже навіть паРашу в ідіотизмі обскакала - чиста Північна Корея.
показати весь коментар
26.09.2025 16:23 Відповісти
Хто, оці? - за три роки держава дала житло лише 63 ВПО.
Вирішили відбутися хвилиною мовчання? Цинізм і блюзнірство.
показати весь коментар
26.09.2025 16:41 Відповісти
Тільки от усі ці ждуни з прифронтових населених пунктів здають свої сараї там українським воїнам по 20-70 тис, а тому жодного до них співчуття
показати весь коментар
26.09.2025 17:06 Відповісти
Де ви такої х*ні начитались? Моя тітка з Куп'янська вже давно евакуювалась. Ні копійки ні з кого не бере, вона навіть не знає чи ціла її хата чи хто там в ній живе чи жив.
показати весь коментар
26.09.2025 17:11 Відповісти
Якщо не знаєте реалій, о не меліть х*ні. А Купянськ це вже фронт, а не прифронтове місто, як скажімо Ізюм чи Словянськ
показати весь коментар
26.09.2025 17:15 Відповісти
Я ж написав - давно. У вас мізки не працюють?
показати весь коментар
26.09.2025 17:19 Відповісти
Ти ще тупіше ніж здаєшся на перший погляд, читай уважно - прифронтові, а Купянськ за 3,5 роки був лише або окупованим, або фронтовим
показати весь коментар
26.09.2025 17:24 Відповісти
Ну як що ви Київ вважаєте прифронтовим містом - то так, я з вами згоден, деруть ждуни гроші з військових, паразити.
показати весь коментар
26.09.2025 17:27 Відповісти
Ти й справді ідіот, якщо порівнюєш прифронтові населені пункти з Києвом
показати весь коментар
26.09.2025 17:29 Відповісти
Доречи, це ще одне питання, яке влада провалила повністю. Саме держава повинна дбати про житло для військових, які її захищають зі зброєю в руках і ціною свого життя.
показати весь коментар
27.09.2025 09:11 Відповісти
В культурній сфері НЕ ПРАЦЮЄ ніщо примусове! Всі загиблі - в наших серцях. Зі сльозами на очах читаєш кожен день про цих хлопців і дівчат. Так дійсно, сидячи в кафешці, не складно і правильно встати і згадати їх. Але це - поклик серця, а влада пропонує тобі, дає можливість, нагадує про загиблих героїв.
У нас жеж, все до чого дотягується влада своїми кривими ручонками перетворюється на треш і абсурд.
Уявіть, Ви в прифронтовому місті, людей нема, робітників нема, тривога по КАБах, діти дома. Ви з останніх сил тягнете ту роботу, аби не кинуть і не поїхать звідси. Їдете туди о дев'ятій... І тут вгодований поліціянт перекриває рух. І штрафує, якщо ти не зупинився. Чесно, це просто треш.
Роздратування і ненависть. Все.
Іноді, я думаю, що це робиться навмисно для розколу і нівелювання пам'яті героїв. Але потім розумію, що влада занадто тупа для цього. Просто тупа.
показати весь коментар
26.09.2025 18:48 Відповісти
Шанувати полеглих потрібно! Но не в такий спосіб, який більше нагадує шоу-відмазку. Замість реальної допомоги сім'ям загиблих, створення дослідницьких груп, які би допомогли ідентифікувати тих, кого записали у 500 безслідно зниклими і сім'ї яких знаючи від свідків, з відео дронів про загибель воїна, навіть знаючи місце де саме він залишився, не можуть довести його загибель та отримати виплати. Замість цього були знижені суми виплати за загиблими та ускладненні новими правилами. Хвилина мовчання, зупинка транспорту, це маразм, бо дійде до того, що будуть ставити усіх на коліна, зупиняти ліфти в будинках, відключати воду та електрику!
показати весь коментар
26.09.2025 19:21 Відповісти
Підтримую автора допису. Це треба зробити по всій Україні.
показати весь коментар
26.09.2025 19:23 Відповісти
В кожному смартфоні українця є додаток Повітряна "Тривога".
Виберіть у цьому додатку "Сповіщення про Хвилину мовчання".

І користуйтесь ним кожен день. І ви будете знати про час Хвилини мовчання особисто і незалежно від реакції оточуючих.
показати весь коментар
26.09.2025 21:19 Відповісти
Це профанація самої ідеї когось пам'ятати
показати весь коментар
27.09.2025 01:35 Відповісти
Здавалося би, що акція про шану та повагу, але реалізація і зацикленість на повторюваності, додаючи ще й примус нівелює саму ціль події. Для рідних загиблих та зниклих безвісти скорбота і так стала безкінечністю, а награний парад лицемірства це лише про обгортку, але всередині може бути пусто...
показати весь коментар
26.09.2025 21:44 Відповісти
Треба зупинятися, бо завтра хтось має вшановувати пам'ять і по тобі - війна і всі під богом ходимо.
показати весь коментар
26.09.2025 22:10 Відповісти
Особисто моя думка, що загиблих треба поважати. І коли ми їх згадуємо, в цей час можна і сумувати і тужити, і подумати про те, як мало скластися б їх життя, якби не ця війна... (
Але, розумієте... Тужити і сумувати за тими кого нема, віддавати шану їм, треба свідомо. І не по "сигналу", і не по команді зі "зверху", а від всього серця.
Але ви не зможете щиро відчувати і переживати ті самі емоції і думки кожен день!
Це наче чистити зуби - стає не подією, а просто буденням...
І, є в мене думка, що ця "зобов'язаловка" це черговий висер нашої влади. Бо ця "хвилина" вона працює скоріше навпаки - перетворює те, що має розчулити кожного, на те, що стає просто формальністю, чи навіть дратує
показати весь коментар
27.09.2025 01:34 Відповісти
це стандартна комсомольско совкова ініціатива
все у зелених, як було вже...
наче там усі ще не старі як я
чому вони совок будують???
показати весь коментар
27.09.2025 07:04 Відповісти
Але ж це хвилина мовчання, а не хвилина зупинки. А ще якщо ціла ніч тривоги зранку в 9 ще хвилина мовчання будить, як тільки всі засинають. Як на кожен день це по-моєму занадто.
показати весь коментар
27.09.2025 07:37 Відповісти
Не знаю как в тылу, на войне ее не замечают.
Но есть просьба ко всем начальникам охран и им подобным - вы хоть в минуту молчания не материтесь...
показати весь коментар
27.09.2025 08:21 Відповісти
Ну що за бидло в цій країні коли ворог знищує країну ,а воно навіть не може вшанувати хвилиною мовчання тих хто загинув захищаючи країну від орди і невиних жертв рашиського терору.
показати весь коментар
27.09.2025 08:47 Відповісти
Вовочка - ляндуй до дЕрмака - або читай вище притомних людей.
Хвилина мовчання - це хайп на кістках тих хто загинув
Крапка.
показати весь коментар
27.09.2025 12:07 Відповісти
мразєнський це пропогандонство а не ефективні заходи...
показати весь коментар
27.09.2025 09:25 Відповісти
Досі не можу зрозуміти,чому хвилина мовчання о 9.00, у час пік,коли люди в шаленому темпі по справах себе не пам'ятають,не кажучи вже про загиблих.А деякі ще у ліжку і таке є.Потрібно перенести десь на 13.00,обід,коли людина вже оговталась і більше в неї часу.Чи на вечір,коли людина в колі сім'ї,якщо має.Десь на 20.00.Думаю це більш практично і часи такі,коли людина має час подумати про щось поза своєї суєти.❤️🇺🇦❤️
показати весь коментар
27.09.2025 10:00 Відповісти
Тоді не буде показухи і не вийде срачі розводить по фейзбукам, шо хто та там не зупінілся
показати весь коментар
27.09.2025 10:14 Відповісти
Знайшли спосіб "попіаритись" - влада, блогери, "медійні" військові та "медійні" ветерани.
показати весь коментар
27.09.2025 12:11 Відповісти