6334 посетителя онлайн
9 288 59
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Про хвилину мовчання

мовчання,пам'ять,хвилина

Мене, сподіваюся, важко звинуватити у зневазі до пам’яті загиблих. Моя пам'ять — це цвинтар друзів і спогадів, у яких я часто єдина досі жива людина. І я дуже підтримую хвилину мовчання.

Але у Києві хвилина мовчання часто лишається невидимою. Прийнято говорити, що це через байдужість людей. Але у мене так само: я теж здебільшого не зупиняюся. Я відводжу дитину в школу, у них там своя хвилина — а для мене 9:00 настає десь у дорозі. Чи я в машині, чи йду пішки, але я зазвичай не знаю, коли саме ця хвилина почалася. У місті — тиша. І це не хвилина мовчання, а відсутність будь-якого сигналу.

Я буваю у Львові, як і багато хто з вас. Там через гучномовці під час тривоги лунає не лише сирена, а й голосові повідомлення: як діяти, як допомогти стареньким. Там же через гучномовці оголошують хвилину мовчання. І коли це звучить — неможливо не зупинитися. Я востаннє сиділа в кав’ярні на літньому майданчику, і абсолютно всі встали.

У Києві системи оповіщення (ТАСЦО) також можуть передавати голосові повідомлення, а не лише сирену. Це питання не техніки, а рішення влади.

Перекриття Хрещатика для камер чи однієї вулиці на Рембазі — гарний символічний крок. Але що з нього, якщо він лишається просто картинкою для новин? У мільйонному місті, в будь-якому іншому його куточку, ти стоїш сам посеред дороги в тиші, а 95% машин навколо їдуть далі, навіть не розуміючи, чому ти зупинився.

Я не розумію, чому у Києві хвилина мовчання не може бути помітною. Щоб о 9:00 по всіх районах з гучномовців лунала якась проста фраза: "О 9-й — хвилина мовчання. Просимо зупинитися й вшанувати пам'ять загиблих". Щоб усі справді почули й могли зупинитися разом, а не звинувачували одне одного. Бо сьогодні, скажімо, я побачила 9:00 і зупинилася, а завтра можу не помітити, і хтось уже дивиться на мене, як на "ворога народу".

Це не витрати, не "неможливо". Це просте рішення, яке вже успішно працює в іншому місті. Хтось знає, чому цього досі немає в Києві?

Топ комментарии
+26
Те що пропонується - то просто парад лицемірства. Для одних - не хвилина мовчання - а все життя що залишилось - мовчання та скорбота за своїм сином, батьком, чоловіком...
Для інших - перерва між крадіжками, у вишиванці та з заплаканими очима.
Для вшанування пам'яті загиблих повинно бути місце і час.
показать весь комментарий
26.09.2025 15:13 Ответить
+18
Якби в нас держава дійсна СЕРДЕЧНО ПІКЛУВАЛАСЯ про поранених військових ,інвалідів ,реально підтримувала сім'ї загиблих та тих ,хто пропав безвісти ... Не залишала їх на одинці з їх проблемами та черствою бюрократією - я б ставився б до цієї хвилини інакше . А на разі - це ХВИЛИНА ПАФОСУ . Черговий прояв телемарафону - патріотичність в словах назагал - і повна байдужість в справах...
показать весь комментарий
26.09.2025 16:10 Ответить
+13
Хочуть зробити таку ж повагу як і в Кореї - хто не плаче - того розстріляти з зенітної гармати.
показать весь комментарий
26.09.2025 15:44 Ответить
Комментировать
Сортировать:
дуже часто пишуть у київі, а тут правильно, києві
показать весь комментарий
26.09.2025 15:21 Ответить
Хвилина мовчання як загальноміська акція у Києві вкрай необхідна. Вона не тільки символізує шану полеглим захисникам і цивільним жертвам, але й дисциплінує громаду столиці та виховує повагу до національних символів. А найвищим виявом поваги до наших янголів-воїнів стане рішуча хода кожного нинішнього ухилянта до найближчого ТЦК з метою долучитися до лав Збройних Сил і довести до переможного завершення святу справу тих Героїв, які першими постали перед ворогом і зупинили чорну навалу кацапської орди. Слава тим, хто захищав і слава тим, хто мужньо стане на їхнє місце !!!
показать весь комментарий
26.09.2025 17:39 Ответить
НІ.
показать весь комментарий
26.09.2025 18:32 Ответить
Нікуди прокурори та силовики ,депутати слуги народу ,міністри та манагєри офісу президента не підуть . Не для того вони йшли на державну службу ,щоб якихось холопів захищати - вони йдуть за преміями ,пенсіями ,льготами та вислугами . І щоб вкрасти . Хай трактористи та таксисти воюють
показать весь комментарий
26.09.2025 19:39 Ответить
недаремне її назвали мовчанням...
після розмінування чонгару і відведення військ біля бахмута у 22 році лінія бойового зіткнення зросла в десяток разів і особового складу стало не вистачати, а з курською операцією іще більше додалося тої лінії...
хтось приймав ті рішення...про це взнаємо після перемоги...
а прапорів майорить на кладовищах все більше і мало кому хотілося б попадати під такі рішення щодо себе, попри шану хвилиною мовчання...
показать весь комментарий
26.09.2025 23:47 Ответить
Хто мусить захищати особисто вашу велику родину і сім"ю (дітей, дружину, батьків), як не ви ??? Не хочеться потрапляти під трагічні обставини для своєї особи ??? То що, полишете ви та інші неохочі Україну на поталу кацапам ??? Чоловіки створені природою і Богом для боротьби і захисту свого народу, майна і моральних цінностей. Кацапські звірі такіж смертні і уразливі, як усі істоти на планеті. То налаштуйтеся вбити цих звірів, а самому вижити і перемогти, а там буде так, як Бог вирішить. Інших варіантів немає.
показать весь комментарий
27.09.2025 09:20 Ответить
мова: Мене, сподіваюся, важко звинуватити… УКРАЇНСЬКОЮ: Мене, гадаю, тяжко звинуватити /// москальське "сподіваюся" (= сподіваю себе) - це дієслово зворотної дії в пасивній формі, які не типові для української мови.

по-суті статті: що дає взагалі оця хвилина мовчання тим паче, що її встановлюють міські депутати і мські управи, які всі є оірієнтовані на прихід москалів? От по Києві я бачу, що київська міська влада є ворогом українського народу, то чому я маю виконувати їхні розпорядження?..
показать весь комментарий
26.09.2025 14:39 Ответить
Коли станете протоном або нейтроном, напишіть іще раз!
показать весь комментарий
26.09.2025 16:29 Ответить
В мире все давно уже придумано
Есть вещи обыденные
Как чистка , зубов
Которая тоже бывает каждый день примерно в 9 утра
А есть вещи НЕ ОБЫДЕННЫЕ
Знаковые для каждого народа
Когда раз в году украинцы, например
Зажигают свечи в память о погибших от Голодомора
А в Израиле раз в году поминают жертв Холокоста
И тогда на две минуты весь Израиль замирает
Почему мы в Украине не можем сделать что - нибудь ПО- ЧЕЛОВЕЧЕСКИ?
Почему все надо превратить в полный отстой???????
показать весь комментарий
26.09.2025 14:41 Ответить
Те що пропонується - то просто парад лицемірства. Для одних - не хвилина мовчання - а все життя що залишилось - мовчання та скорбота за своїм сином, батьком, чоловіком...
Для інших - перерва між крадіжками, у вишиванці та з заплаканими очима.
Для вшанування пам'яті загиблих повинно бути місце і час.
показать весь комментарий
26.09.2025 15:13 Ответить
повністю погоджуюсь.
під час самої війни оця щоденна загальна хвилина - дуже спірне рішення
для переважної більшості присутніх в Україні - не одна, а дуже багато хвилин протягом дня є хвилиною мовчання
а тут просто зробили черговий привід для негативного хайпу в новинах та тг-каналах, "хто зупинився хто ні", і чергового непотрібного зараз внутрішнього срачу в суспільстві
показать весь комментарий
26.09.2025 16:46 Ответить
"Почему все надо превратить в полный отстой???????"
Тому що ми ті ж самі москалі, але жовто-блакитні. Не всі звісно, але критична маса приваблює сюди росіян як певна субстанція деяких комах.
показать весь комментарий
26.09.2025 15:36 Ответить
А ви почитайте альтернативні джерела інформації, там де дозволено розмовляти. Це символічна акція від влади яка підтримується насиллям і палкою. Будь-які сумніви в доцільності саме такого формату чи критика, а її чимало, викликають неймовірний баттхерт у провладних блоггерів. І все миттєво переходить в прямі погрози. Як думаєте, буде справжня, внутрішня повага до акції, яка тримається по суті на відморозках? Один бро записав відео з сумнівами, вже постять відео з вибаченнями, ну тобто завезли десь на підвал і залякали. Чудова акція, Слава Україні!

показать весь комментарий
26.09.2025 15:28 Ответить
Хочуть зробити таку ж повагу як і в Кореї - хто не плаче - того розстріляти з зенітної гармати.
показать весь комментарий
26.09.2025 15:44 Ответить
Нехай оцей Батон спробує знести обличчя Максу Бужанському або Льовочкіну. Гадаю, розумієте, де він через годину опиниться. А по факту - звичайне хамло, судячи з лексикону
показать весь комментарий
26.09.2025 23:27 Ответить
я таких з барбершопними пиками та грізними татухами швидко попускаю
кажу готовий він зара померти чи отримати статтю (це як все пійде...)
бо є такий шанс гиги
в мене ніж, чесно кажу
показать весь комментарий
27.09.2025 07:02 Ответить
Треба вводити "мовчальні патрулі", за прикладом мовних .
показать весь комментарий
26.09.2025 16:08 Ответить
Это ж сколько людей нужных и забронированных туда можно пристроить и пилить деняг . Меня от "комсомольских патрулей" до сих пор типает, а тут такая ретроспектива . Вегной доогой идём, товагищи!
показать весь комментарий
26.09.2025 16:25 Ответить
Якби в нас держава дійсна СЕРДЕЧНО ПІКЛУВАЛАСЯ про поранених військових ,інвалідів ,реально підтримувала сім'ї загиблих та тих ,хто пропав безвісти ... Не залишала їх на одинці з їх проблемами та черствою бюрократією - я б ставився б до цієї хвилини інакше . А на разі - це ХВИЛИНА ПАФОСУ . Черговий прояв телемарафону - патріотичність в словах назагал - і повна байдужість в справах...
показать весь комментарий
26.09.2025 16:10 Ответить
Дурненьке, ти як ухилянти (за депутатів воювати не буду, війна це заробіток для багатих, воюють бідні) шукаєш виправдання власній бездіяльності та байдужості.
Піклування, цікавість, участь, поміч складаються з багатьох факторів і один з них "хвилина мовчання", хвилина пам'яті.
Не треба шукати виправдань просто роби або не роби от і все, ПОЧНИ З СЕБЕ.
показать весь комментарий
26.09.2025 17:20 Ответить
Правильно , починати потрібно з себе . І починати потрібно з того ,щоб ДУМАТИ ПЕРЕД ТИМ ,ЯК РОБИТИ . Наприклад думати - перед тим .як писати . Наприклад з того ,щоб не хамити незнайомим і і звертатися до них на "ви". Перед тим ,як комусь допомагати - потрібно спочатку допомогти собі - звільнится від власного бидляцтва та совковості...
показать весь комментарий
26.09.2025 17:40 Ответить
Хвилина мовчання - святий момент вдячності захисникам Держави, співчуття, почуття причетності до болю України, що перетворюється зевладою на акцію-піар.
показать весь комментарий
26.09.2025 16:21 Ответить
Скажи це водію маршрутки, якого змушують зупинитись
показать весь комментарий
27.09.2025 01:23 Ответить
🙃
показать весь комментарий
27.09.2025 09:39 Ответить
Україна вже навіть паРашу в ідіотизмі обскакала - чиста Північна Корея.
показать весь комментарий
26.09.2025 16:23 Ответить
Хто, оці? - за три роки держава дала житло лише 63 ВПО.
Вирішили відбутися хвилиною мовчання? Цинізм і блюзнірство.
показать весь комментарий
26.09.2025 16:41 Ответить
Тільки от усі ці ждуни з прифронтових населених пунктів здають свої сараї там українським воїнам по 20-70 тис, а тому жодного до них співчуття
показать весь комментарий
26.09.2025 17:06 Ответить
Де ви такої х*ні начитались? Моя тітка з Куп'янська вже давно евакуювалась. Ні копійки ні з кого не бере, вона навіть не знає чи ціла її хата чи хто там в ній живе чи жив.
показать весь комментарий
26.09.2025 17:11 Ответить
Якщо не знаєте реалій, о не меліть х*ні. А Купянськ це вже фронт, а не прифронтове місто, як скажімо Ізюм чи Словянськ
показать весь комментарий
26.09.2025 17:15 Ответить
Я ж написав - давно. У вас мізки не працюють?
показать весь комментарий
26.09.2025 17:19 Ответить
Ти ще тупіше ніж здаєшся на перший погляд, читай уважно - прифронтові, а Купянськ за 3,5 роки був лише або окупованим, або фронтовим
показать весь комментарий
26.09.2025 17:24 Ответить
Ну як що ви Київ вважаєте прифронтовим містом - то так, я з вами згоден, деруть ждуни гроші з військових, паразити.
показать весь комментарий
26.09.2025 17:27 Ответить
Ти й справді ідіот, якщо порівнюєш прифронтові населені пункти з Києвом
показать весь комментарий
26.09.2025 17:29 Ответить
Доречи, це ще одне питання, яке влада провалила повністю. Саме держава повинна дбати про житло для військових, які її захищають зі зброєю в руках і ціною свого життя.
показать весь комментарий
27.09.2025 09:11 Ответить
В культурній сфері НЕ ПРАЦЮЄ ніщо примусове! Всі загиблі - в наших серцях. Зі сльозами на очах читаєш кожен день про цих хлопців і дівчат. Так дійсно, сидячи в кафешці, не складно і правильно встати і згадати їх. Але це - поклик серця, а влада пропонує тобі, дає можливість, нагадує про загиблих героїв.
У нас жеж, все до чого дотягується влада своїми кривими ручонками перетворюється на треш і абсурд.
Уявіть, Ви в прифронтовому місті, людей нема, робітників нема, тривога по КАБах, діти дома. Ви з останніх сил тягнете ту роботу, аби не кинуть і не поїхать звідси. Їдете туди о дев'ятій... І тут вгодований поліціянт перекриває рух. І штрафує, якщо ти не зупинився. Чесно, це просто треш.
Роздратування і ненависть. Все.
Іноді, я думаю, що це робиться навмисно для розколу і нівелювання пам'яті героїв. Але потім розумію, що влада занадто тупа для цього. Просто тупа.
показать весь комментарий
26.09.2025 18:48 Ответить
Шанувати полеглих потрібно! Но не в такий спосіб, який більше нагадує шоу-відмазку. Замість реальної допомоги сім'ям загиблих, створення дослідницьких груп, які би допомогли ідентифікувати тих, кого записали у 500 безслідно зниклими і сім'ї яких знаючи від свідків, з відео дронів про загибель воїна, навіть знаючи місце де саме він залишився, не можуть довести його загибель та отримати виплати. Замість цього були знижені суми виплати за загиблими та ускладненні новими правилами. Хвилина мовчання, зупинка транспорту, це маразм, бо дійде до того, що будуть ставити усіх на коліна, зупиняти ліфти в будинках, відключати воду та електрику!
показать весь комментарий
26.09.2025 19:21 Ответить
Підтримую автора допису. Це треба зробити по всій Україні.
показать весь комментарий
26.09.2025 19:23 Ответить
В кожному смартфоні українця є додаток Повітряна "Тривога".
Виберіть у цьому додатку "Сповіщення про Хвилину мовчання".

І користуйтесь ним кожен день. І ви будете знати про час Хвилини мовчання особисто і незалежно від реакції оточуючих.
показать весь комментарий
26.09.2025 21:19 Ответить
Це профанація самої ідеї когось пам'ятати
показать весь комментарий
27.09.2025 01:35 Ответить
Здавалося би, що акція про шану та повагу, але реалізація і зацикленість на повторюваності, додаючи ще й примус нівелює саму ціль події. Для рідних загиблих та зниклих безвісти скорбота і так стала безкінечністю, а награний парад лицемірства це лише про обгортку, але всередині може бути пусто...
показать весь комментарий
26.09.2025 21:44 Ответить
Треба зупинятися, бо завтра хтось має вшановувати пам'ять і по тобі - війна і всі під богом ходимо.
показать весь комментарий
26.09.2025 22:10 Ответить
Особисто моя думка, що загиблих треба поважати. І коли ми їх згадуємо, в цей час можна і сумувати і тужити, і подумати про те, як мало скластися б їх життя, якби не ця війна... (
Але, розумієте... Тужити і сумувати за тими кого нема, віддавати шану їм, треба свідомо. І не по "сигналу", і не по команді зі "зверху", а від всього серця.
Але ви не зможете щиро відчувати і переживати ті самі емоції і думки кожен день!
Це наче чистити зуби - стає не подією, а просто буденням...
І, є в мене думка, що ця "зобов'язаловка" це черговий висер нашої влади. Бо ця "хвилина" вона працює скоріше навпаки - перетворює те, що має розчулити кожного, на те, що стає просто формальністю, чи навіть дратує
показать весь комментарий
27.09.2025 01:34 Ответить
це стандартна комсомольско совкова ініціатива
все у зелених, як було вже...
наче там усі ще не старі як я
чому вони совок будують???
показать весь комментарий
27.09.2025 07:04 Ответить
Але ж це хвилина мовчання, а не хвилина зупинки. А ще якщо ціла ніч тривоги зранку в 9 ще хвилина мовчання будить, як тільки всі засинають. Як на кожен день це по-моєму занадто.
показать весь комментарий
27.09.2025 07:37 Ответить
Не знаю как в тылу, на войне ее не замечают.
Но есть просьба ко всем начальникам охран и им подобным - вы хоть в минуту молчания не материтесь...
показать весь комментарий
27.09.2025 08:21 Ответить
Ну що за бидло в цій країні коли ворог знищує країну ,а воно навіть не може вшанувати хвилиною мовчання тих хто загинув захищаючи країну від орди і невиних жертв рашиського терору.
показать весь комментарий
27.09.2025 08:47 Ответить
Вовочка - ляндуй до дЕрмака - або читай вище притомних людей.
Хвилина мовчання - це хайп на кістках тих хто загинув
Крапка.
показать весь комментарий
27.09.2025 12:07 Ответить
мразєнський це пропогандонство а не ефективні заходи...
показать весь комментарий
27.09.2025 09:25 Ответить
Досі не можу зрозуміти,чому хвилина мовчання о 9.00, у час пік,коли люди в шаленому темпі по справах себе не пам'ятають,не кажучи вже про загиблих.А деякі ще у ліжку і таке є.Потрібно перенести десь на 13.00,обід,коли людина вже оговталась і більше в неї часу.Чи на вечір,коли людина в колі сім'ї,якщо має.Десь на 20.00.Думаю це більш практично і часи такі,коли людина має час подумати про щось поза своєї суєти.❤️🇺🇦❤️
показать весь комментарий
27.09.2025 10:00 Ответить
Тоді не буде показухи і не вийде срачі розводить по фейзбукам, шо хто та там не зупінілся
показать весь комментарий
27.09.2025 10:14 Ответить
Знайшли спосіб "попіаритись" - влада, блогери, "медійні" військові та "медійні" ветерани.
показать весь комментарий
27.09.2025 12:11 Ответить