12312 відвідувачів онлайн
2 279 34
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Іммігранти з Індії та Бангладеш в Україні: небезпека чи порятунок?

Ви помітили? Останні кілька місяців в українських соцмережах щотижня з'являється нова хвиля відео: ось іноземці у Львові, ось на будівництві в Дніпрі, ось у маршрутці десь на Закарпатті. Коментарі — передбачувані. “Нас замінюють”, “це заміщення населення”, “за що воюємо?”. Тема вибухнула і не збирається вщухати.

Цензор.НЕТ Зображення

Тож давайте розберемося по-дорослому. Без паніки, але й без рожевих окулярів. Хто ці люди, скільки їх насправді, чи несуть вони реальну загрозу — кримінальну, епідеміологічну, демографічну — і що взагалі відбувається? Поїхали.

Спочатку — цифри. Бо без них це просто крики в інтернеті

Перший міф, який треба розібрати: ніяких “мільйонів мігрантів з Бангладеш” в Україні немає і не було. Це важливо.

До повномасштабного вторгнення, станом на початок 2022 року, в українських закладах вищої освіти навчалося майже 80 тисяч іноземців. Це весь масив — зі 158 країн світу. Серед них лідирувала Індія — 18 095 осіб, далі Марокко — 8 832, Туркменістан — 5 322, Азербайджан — 4 628, Нігерія — 4 227, Китай — 4 055.

Так, 18 тисяч індійців — це найбільша група. Але давайте пропорції: це менше 0,05% від населення України тих часів. Для порівняння: у Польщі в тому ж 2021 році офіційно жило й працювало понад мільйон українців. Ось де масштаб.

Тепер про трудових мігрантів. За попередньою інформацією, лише за перше півріччя 2025 року в Україні було видано 4 тисячі дозволів на роботу для іноземців. Чотири тисячі. При тому що, за оцінками Міжнародної організації праці, Україні бракує 8,6–8,7 мільйона робітників — і якщо буде хоч 10 тисяч трудових мігрантів із дозволами, це замістить лише соті долі відсотка від загальної потреби.

На Закарпатті справді є деревообробне підприємство, де працюють 150 осіб із Бангладеш. 150. Не 150 тисяч — 150 осіб. Це привід для паніки? Чи привід для статті в “Слові і Ділі” з підзаголовком “Нас замінюють”?

Хто вони взагалі такі — ці “загрозливі іноземці”?

Більшість іноземців, які потрапляли в Україну за роки незалежності, поділяються на два великі потоки.

Перший потік — студенти. І це найбільша категорія. Найбільше студентів приїжджає з таких країн, як Індія, Марокко, Азербайджан, Туркменістан, Нігерія. Велика кількість студентів з Індії пов'язана з легкістю процедури отримання візи. Чому Індія? Проста логіка. Вартість навчання за медичним напрямом в університетах країн ЄС набагато вища, що приваблює іноземців до України. 

Серед спеціальностей, які обрали іноземні студенти, найпопулярнішими є медичні — майже 50%: медицина (32%), лікувальна справа (7,7%), стоматологія (6,3%). 

Тобто типовий “іноземець з Індії” в Україні — це молода людина, яка приїхала вчитися на лікаря. Тому що в нас дешевше, ніж у Британії чи Німеччині. І вчиться — що цікаво — доволі наполегливо: попри агресивну агітаційну кампанію Росії, що намагалася переманити індійських студентів до російських вишів, майже всі вони або залишилися в українських закладах, або перевелися до університетів інших країн. Не поїхали до Росії. Зафіксуйте.

Другий потік — трудові мігранти. Він менший, але зростає. З кінця 2024 року та на початку 2025 року сформувалась стійка тенденція зростання кількості звернень українських підприємців до посольства України в Індії з проханням сприяти у оформленні візи типу “D04 — працевлаштування” переважно громадянам Бангладеш та Індії. 

За словами посередника із працевлаштування, найчастіше в Україні шукають іноземних працівників для будівництва і складів. Простіше кажучи: там, де українці зараз не працюють. Або тому що воюють, або тому що виїхали, або тому що не хочуть за таку зарплату. 

Чому взагалі виникло це питання — і навіщо воно зараз актуальне

Щоб зрозуміти контекст, треба подивитися на нашу демографічну яму. Вона величезна і страшна.

До повномасштабної війни в Україні було приблизно 18,5 млн працездатних при загальному населенні близько 37 млн. Зараз, за різними підрахунками, залишилося 12,5–13 млн. Тобто ми втратили — через загибель, еміграцію та переміщення — майже третину активного ринку праці.

Українському бізнесу не вистачає понад 3 млн працівників, що складає 32% персоналу. Це не абстрактні економічні страждання — це конкретні заводи, які стоять, будови, які не рухаються, і поля, де нікому сіяти. 

Україні бракує до 800 тис. працівників лише для відбудови. Без мігрантів масштабування будівництва неможливе.

І ось тут постає питання: якщо потреба є — хто приїде? Поляки, чехи, словаки? Ні. З Польщі чи Словаччини ніхто не поїде, бо різниця в оплаті не на нашу користь. Логіка проста: там рівень зарплат нижчий, ніж в Україні, в Індії та Бангладеш. А отже, якщо й залучати мігрантів, то з країн, де українська зарплата виглядає привабливо. 

Небезпека для здоров'я: страшилка чи реальна проблема?

Ось де паніка частково обґрунтована — але потребує уточнень.

Правда в тому, що країни Південної Азії мають значно вищий рівень певних інфекційних захворювань, ніж Україна. Потенційний рівень зараження інфекційними хворобами в Індії дуже високий. Найпоширеніші: діарея, гепатит А і Е, черевний тиф, гарячка денге, японський енцефаліт, малярія, лептоспіроз, сказ.

Це об'єктивний факт, і ігнорувати його нерозумно. Але тут є кілька “але”.

По-перше: всі легальні мігранти проходять медичне обстеження при оформленні дозволу на перебування. Це не радянський Союз 1970-х з його пористими кордонами — є процедури.

По-друге: більшість хвороб зі списку вище не передаються по повітрю. Гепатит А, черевний тиф, малярія — це хвороби, пов'язані зі санітарними умовами та водопостачанням. Людина, яка приїхала і живе в нормальних умовах, не “розносить малярію” просто ходячи вулицею.

По-третє: варто подивитися, що насправді відбувається з епідеміологічними загрозами в Україні в умовах повномасштабної війни. Розбомблена інфраструктура, зруйновані каналізаційні системи, переміщення мільйонів людей — ось де реальні ризики для громадського здоров'я. А не 150 робітників із Закарпаття.

Ризик справжній, але він у нелегальній міграції, де немає жодного контролю. Легальний канал із перевірками — це саме те, що мінімізує цей ризик.

Кримінальна небезпека: статистика проти страхів

Тут давайте будемо чесні зі стороною і тої, і тієї монети.

З усієї кількості злочинів іноземці фігурують у 2,9 тисячі справ. Найчастіше в Україні правопорушення фіксуються серед громадян Росії, Грузії, Азербайджану, Молдови, Вірменії та Узбекистану. 

Зверніть увагу: Індія і Бангладеш у цьому списку навіть не фігурують. Це статистика, а не мої симпатії.

Найбільша кількість кримінальних проваджень за участю іноземців накопичилася в 2017 році — 3 202 справи. При цьому загальна кількість злочинів в Україні за той самий рік — сотні тисяч. Тобто іноземці становлять менше одного відсотка від загальної кримінальної картини. 

Звісно, цифри можуть змінитися, якщо потік мігрантів зросте. Тому й потрібні контроль, перевірки та нормальна міграційна політика. Але поки що «іммігрант з Азії = злочинець» — це не статистика, це стереотип.

А що кажуть ті, хто розбирається?

Експерти-міграціологи пояснюють, що громадяни Бангладеш не обирають Україну для міграції — країна не конкурентна. Вони є донорами робочої сили для Великої Британії та країн Перської затоки. Україна взагалі не загрожує масовою міграцією з Бангладеш у найближче десятиліття. Бо банально ми не цікаві цій країні як напрямок. 

Це важливо, тому що більша частина паніки в соцмережах будується на прогнозах “а що буде через 10 років”. Але якщо Україна хоче відновитися, то доведеться вирішувати, яку саме міграційну модель будувати. Бо сама собою демографічна яма не заросте.

Залучення мігрантів — це не безкоштовне рішення. Середня зарплата в будівництві становить 600–1000 доларів на місяць. Іноземним працівникам доведеться платити на 20–30% більше, а також покривати витрати на житло, логістику та документи. 

Тобто “дешева робоча сила” — теж частковий міф. Це не безплатна праця, яка “відбере хліб у українців”. Це люди, які коштують грошей, і залучаються туди, де українців фізично немає або де вони не хочуть працювати за запропоновану ставку.

Порівняймо: як це виглядає у сусідів

Польща у 2015–2022 роках прийняла понад 1,5 мільйона українців і нічого, не розпалася. Навпаки, стала однією з найдинамічніших економік Центральної Європи. Так, були конфлікти, була напруга, були місцеві, які скаржилися на «понаїхали». Але в цілому — спрацювало, тому що була система.

Німеччина ще показовіша. Вона прийняла мільйон біженців із Сирії, Афганістану та Африки у 2015–2016 роках. Так, з'явилися проблеми — кримінальна статистика трохи зросла, інтеграція давалася важко, культурна напруга була реальною. Але Німеччина не впала, не “замінилася” і не перестала бути Німеччиною. Вона переварила ситуацію — з помилками, з болем, але переварила.

Ключове слово — система. Де є перевірки, мовні вимоги, контроль зайнятості й механізми інтеграції, там є керований процес. Де цього немає — там хаос і обґрунтовані страхи.

Де справжня проблема — і про що не говорять у соцмережах

Знаєте, що справді небезпечно? Не 150 бангладешців на Закарпатті.

Небезпечно — це відсутність в Україні прозорої міграційної політики. Немає чітких правил, немає прозорих процедур перевірки роботодавців, немає механізмів контролю умов праці мігрантів. А отже — відкриті двері для зловживань з обох боків: і мігрантів, і роботодавців.

Небезпечно — нелегальна міграція, яка не проходить жодного медичного чи кримінального контролю. І тут треба говорити про кордони, про корупцію при оформленні дозволів, про схеми, де людей привозять як дешеву силу й тримають у напівкріпацьких умовах. Це є проблема, але вирішується вона не криком у Facebook, а нормальним міграційним законодавством і його виконанням.

Небезпечно — це демографічна яма, в яку ми вже падаємо. Населення на підконтрольній Україні території скоротилося до близько 25 млн, а дефіцит робочої сили оцінюється приблизно в 2 млн працівників. Це означає, що через 5–10 років питання «чи потрібні нам мігранти» перестане бути риторичним — воно стане питанням виживання економіки.

Особиста думка — без пафосу

Я, як і більшість із нас, хочу, щоб після перемоги Україна залишилася українською. І я розумію тривогу — вона не береться з нічого. Ми нація, яка зараз воює за своє існування і яка вже втратила мільйони своїх. Природно, що будь-яке “чуже обличчя на вулиці” тригерить.

Але є різниця між розумною обережністю і панікою, яку хтось підживлює свідомо. Хто, до речі, поширює ці відео? Хто створює хвилю “замінюють українців”? Іноді варто запитати — кому це вигідно. Дестабілізація тилу — улюблений інструмент знаєте кого.

18 тисяч студентів-медиків з Індії, які вчилися в наших вишах і відмовилися переходити до російських університетів — це загроза? Чи 150 робітників із Бангладеш на деревообробному заводі на Закарпатті, де більше нема кому працювати? Здається, загроза десь в іншому місці.

Нам потрібна міграційна політика, а не міграційна паніка. Контроль, а не ксенофобія. І, звісно, нам потрібна перемога. Щоб наші люди поверталися додому і самі заповнювали цю демографічну порожнечу.

Бо найкращий мігрант для України — це повернутий українець.

Топ коментарі
+6
Поки що. Всі притомні розуміють, що мігранти потрібні. Але коли умовного миколу після бусифікації утилізують в штурмових військах, а замість нього запрошують здорового, молодого і працьовитого мігранта, то виникає відчуття, що умовних микол в чомусь на@обують. Стаття маніпулятивна, хоча всі факти достовірні і всі аргументи логічні. Одне тішить, що мудрий наріт розумних статей не читає і не розуміє. Але самим чутливим місцем розуміє до чого приводить засилля емігрантів-мусульман.
показати весь коментар
13.05.2026 13:41 Відповісти
+6
Так, саме тому й висловила свою думку, про тему міграції, яка піднята в мережах, про завезення ледве не мільонів чорнодупих мігрантів.
показати весь коментар
13.05.2026 16:19 Відповісти
+5
Обурює те, що аборигени вмирають щоб емігранти могли спокійно працювати та жити.Якби не було війни через демографічну кризу ми б все одно до цього прийшли. Але зараз людей це дуже бісить
показати весь коментар
13.05.2026 15:05 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Поки що. Всі притомні розуміють, що мігранти потрібні. Але коли умовного миколу після бусифікації утилізують в штурмових військах, а замість нього запрошують здорового, молодого і працьовитого мігранта, то виникає відчуття, що умовних микол в чомусь на@обують. Стаття маніпулятивна, хоча всі факти достовірні і всі аргументи логічні. Одне тішить, що мудрий наріт розумних статей не читає і не розуміє. Але самим чутливим місцем розуміє до чого приводить засилля емігрантів-мусульман.
показати весь коментар
13.05.2026 13:41 Відповісти
Так, звісно. Автор сидить у секретному бункері з лате й щодня прокидається з думкою: "як би ще сильніше просунути мігрантів у штурми". Бо саме так працює реальність, а не тому, що у держави банально кадрова й демографічна криза. Хоча я весь час в буремному Харкові і на мою голову летіло все, що тільки є у русні.

І особливо смішно читати про "переможні реляції", коли половина інформаційного поля щодня кричить про катастрофу, зраду і кінець світу. Але ні - проблема, очевидно, саме в одній публікації.

Ну і окремо про "українцям - максимальне бронювання". Тобто воювати мають всі, тільки бажано хтось інший. Дуже зручна модель виживання нації.
показати весь коментар
13.05.2026 14:04 Відповісти
Саме так: мають воювати (максимально) інші. Для того і винаймають ПВК. Але це ж треба платити гроші. Великі гроші. Світ цинічний, тому мені шкода саме українців
показати весь коментар
13.05.2026 14:08 Відповісти
Думаєте, мені не шкода українців? За ці роки війни я багато разів бачив смерть - і цивільних, і військових. Думаєте, я не хочу, щоб наші люди перестали гинути? Я й сам можу загинути будь-якої миті. І якщо ви дочитали до останнього підрозділу, то мали зрозуміти головне: я хочу, щоб мої українці повернулися додому. Всі.
показати весь коментар
13.05.2026 14:17 Відповісти
Ну і окремо про "українцям - максимальне бронювання". Тобто воювати мають всі, тільки бажано хтось інший. Дуже зручна модель виживання нації.
Поліція на 90% та держслужбовці заброньовані, до ниху вас нема питань? Вони давали присягу. Кожен рік є нові випускники ВУЗІв що можуть за 4+ років повністю замінити штат цих заброньованих.

І так у Україні багато вакансій з невеликою з/п, і тому мігранти які погодяться їхати у країну яка воює, або має погану економіку, це люди із регіонів де теж є свої проблеми.
Щоб залучати мігрантів, треба спочатку усіх своїх громадян узяти на роботу.
А у випадку нестачі людей, тримати вакансії у ДСЗ місяців 6, і потім набирати іноземців на посади із з/п неменше за 2 середні з/п по Україні, щоб небуло маніпуляцій та створення проблем.
показати весь коментар
13.05.2026 16:40 Відповісти
Питання не в тому, що люди не розуміють потребу в мігрантах. Питання в справедливості. Коли одних силою мобілізують, а для інших створюють умови для роботи й життя - це закономірно викликає роздратування.

Але проблема тут не в самих мігрантах, а в тому, як держава проводить мобілізацію й комунікує свої рішення. Бо коли немає довіри до системи, будь-яка така тема починає сприйматись як "нас замінюють".
показати весь коментар
13.05.2026 14:09 Відповісти
Обурює те, що аборигени вмирають щоб емігранти могли спокійно працювати та жити.Якби не було війни через демографічну кризу ми б все одно до цього прийшли. Але зараз людей це дуже бісить
показати весь коментар
13.05.2026 15:05 Відповісти
Є дуже просте рішення, яке вашому ШІ невідоме, бо дає поседні відповіді з відкритих джерел, а є ще платні наукові видання та книжки до яких у ШІ нема доступу через брак коштів, і зараз ШІ - це або набір програм пошуку відомого рішення за критеріями або розмовна модель.

Проблема мігрантів вирішується легко - дозвіл на роботу після 6 місяців вакансії у Державній службі зайнятості із з/п у 2 рази вищою за середню по Україні.
Тоді буде час по пошук людей всередині, і якщо таких спеціалістів не буде, то закордоном.
Багато хто має бажання використовувати мігрантів як дешеву робочу силу, а це і створює проблеми. Якщо мігрант працює з високою з/п там де невистачає робітників будь-якої кваліфікації, він не буде маргіналізуватися та створювати проблеми.
показати весь коментар
13.05.2026 16:32 Відповісти
"Україні бракує до 800 тис. працівників лише для відбудови. Без мігрантів масштабування будівництва неможливе.
І ось тут постає питання: якщо потреба є - хто приїде? Поляки, чехи, словаки? Ні. З Польщі чи Словаччини ніхто не поїде, бо різниця в оплаті не на нашу користь. Логіка проста: там рівень зарплат нижчий, ніж в Україні, в Індії та Бангладеш. А отже, якщо й залучати мігрантів, то з країн, де українська зарплата виглядає привабливо."

Пане Світлику , от я прочитав оце що ви написали і таке здається суб'єктивне враження , що як говорять на Галичині - то ви "граєте вар'ята" !

Чого ви , пане Юрію , кажете про залучення мігрантів з країн Азії - Індії, Пакистану , Бангладеш ... ?

А чого ж ви не згадуєте ті мільйони працездатного віку виборців ЗЕленського з Півдня та Сходу Неньки, що на початку війни худко чкурнули до Вільної Європи по БЕЗВІЗУ Папєредніка, в якого більшість з них досі плюється ... але вже перебуваючи в Мирній Європі ?!

Тобто , пане Юрію , ви зазделегідь їх відкидаєте, як тих, хто повернеться відбудовувати Неньку після війни ? Мабуть ви добре відчуваєте - якою гнилуватою всередені була значна більшість виборців НАЙВЕЛИЧНІШОГО і не треба вже сумувати за цим виїхавшим ЗЕконтингентом ?!

Але тоді постає таке логічне запитання - а чи слід продовжувати війну саме за повернення тих окупованих територій України , де перебувала ця українофобська публіка, яка частково втікла з Неньки та не збирається повертатися та відбудовувати Неньку, а частково там залишилась , отримала росіянські пашпорти , а деякі на тій території ще й мають 2 пенсії - від Путла Поганого та стікаючою кров'ю України ?!

Може треба якось заморозити війну, поплакати за втраченим , наглухо відгородитись від Мацковії та відбудовувати та розвивати ті 80% України , що зараз маємо ... поки маємо , бо вже на ці 80% території немає достатньо корінного населення ?!
показати весь коментар
13.05.2026 13:49 Відповісти
Ви точно дочитали статтю до кінця? Там є моя особиста думка з цього приводу
показати весь коментар
13.05.2026 14:06 Відповісти
Та вони не повернуться ... ті , що втекли з Півдня та Сходу , бо їм зараз та Україна до Dупи , так само як була до Dупи, коли вони в залі чи перед екраном телевізора реготали над гнилим українофобським "гумором" майбутнього ЦАРЯ та його Кварталу95!
показати весь коментар
13.05.2026 14:19 Відповісти
Якраз багато людей із Донбасу, ймовірно, повернуться - їм часто складно повністю адаптуватися в Європі. Нам тут мізки виноситимуть, як це вже відбувається у Закарпатті. Натомість можуть не повернутися ті, хто вже встиг знайти себе за кордоном: роботу, середовище, перспективи для дітей. І це проблема, бо серед них чимало освічених, професійних і активних українців.
показати весь коментар
13.05.2026 14:31 Відповісти
150 осіб із Бангладеш. 150. Не 150 тисяч - 150 осіб. Це привід для паніки?


на яку з/п їх найняли? наприклад підприємство де 1000-4000 людей може мати оборот коштів
365-730 млн. $ і чистий прибуток 10%
Чи мало це, чи багато?

Україні бракує до 800 тис. працівників лише для відбудови. Без мігрантів масштабування будівництва неможливе.

Щоб була відбудова треба мир, і будувати треба за потребами громадян, а не "щоб було", мало хто мріє жити на 25-му поверху.

Стільки працівників треба буде лише у випадку коли за 1 рік буде потреба забудувати все що можна в Україні.

Громадяни України і самі здатні будувати собі житло, головне наявність коштів, тож потрібні гарні з/п.

Для економіки потрібні підприємства, а для них усі комунікації. Зараз проблеми із комунікаціями, навіть при тому, що багато виїхало. І багато підприємств зупинилося або працює частково через проблеми отримання ресурсів та збуту продукції.
Зараз потреба у мігрантах невелика, бо більша частина економіки вижаває, а не працює.

Стаття написана заради хайпу, є важливіші питання, але тему мігрантів можна вирішити через закони ВР- кожному мігранту з/п у 2 рази більше за середню і після 6 місяців пошуку кандидатів у ДСЗ.
показати весь коментар
13.05.2026 16:56 Відповісти
Ще один, хто до кінця не дочитав. Раджу дочитати)))
показати весь коментар
13.05.2026 18:29 Відповісти
ваш останній абзац, не заперечує попередньому тексту і в ньому немає рішення, а у мене воно є, перечитайте ще раз.
показати весь коментар
13.05.2026 19:19 Відповісти
от всім кому потрібні мігранти, їх треба підселити поруч у дворі табором. хай ті мігранти серуть їм на голову і дрючать їх дочок.
показати весь коментар
13.05.2026 15:40 Відповісти
у Харкові ще з часів СРСР жили в'єтнамці. Навіть на нашому ринку Барабашова працювали. Плюс купа іноземців-студентів тут жило і живе, до речі. Як ми з ними справляємось? Жах)
показати весь коментар
13.05.2026 16:01 Відповісти
ага. то от вам особисто сусідів з афганістану і табір тисяч на сто юних кретинів
показати весь коментар
13.05.2026 16:48 Відповісти
Так тоді українців було 50 лямів, не було війни і демографічної кризи через скорочення населення майже вдвічі за кілька років
показати весь коментар
13.05.2026 17:37 Відповісти
я кажу про Харків перед війною. Та навіть зараз повні іноземців у місті. Ми роками поруч з ними жили і все добре було. Хтось навіть громадянство України отримав, хтось після навчання поїхав до себе додому. Найбільше студентів було саме із Індії
показати весь коментар
13.05.2026 18:31 Відповісти
якщо до нашої корумповано-бестолкової держави додати ще й мігрантів, ну ось точно нічого путнього не вийде.
кому потрібна орда недоумків, готова робити за тарілку супу? мені - ні. а вам?
показати весь коментар
13.05.2026 15:41 Відповісти
і хто це "порахував" що і скільки Україні потрібно. А може треба трохи меньше красти?
показати весь коментар
13.05.2026 15:42 Відповісти
Завезення мігрантів у таких кількостях, для заміщення (!) корінних українців - це смерть країни. Крапка.
показати весь коментар
13.05.2026 16:00 Відповісти
Ви прочитали, що я написав?
показати весь коментар
13.05.2026 16:11 Відповісти
Так, саме тому й висловила свою думку, про тему міграції, яка піднята в мережах, про завезення ледве не мільонів чорнодупих мігрантів.
показати весь коментар
13.05.2026 16:19 Відповісти
Приїздити мають або висококваліфіковані спеціалісти.
Або діти до 5 років БЕЗ БАТЬКІВ, яких треба навчити Шевченка, Франка і Подеревянського.
1) мова.
2) віра (звичайно УПЦ без ніяких "але")
3) ну і звичайно військовий вишкіл.
і через 20 років отримаємо прекрасних Українців. байдуже що темношкірих.
показати весь коментар
13.05.2026 16:51 Відповісти
це якщо ми зможемо їх забезпечити високої зарплатою. Але тоді повернуться з Європи наші заробітчани і іммігранти будуть не потрібні. Тому я й написав, що має бути ПРОЗОРА міграційна політика. А ще краще дбати про українського будівельника, зварювальника,тракториста, тощо
показати весь коментар
13.05.2026 18:33 Відповісти
З Європи багато людей не повернеться. У Західній Європі робочий тиждень - 40 годин. За понаднормові подвійна оплата; за понаднормові у вихідні - потрійна. У нас у сфері послуг робочий тиждень для жінок - біля 60 годин. Почитайте радянські закони про охорону праці. Думаю, що мігранти матимуть робочий день 14-16 годин, як до 1917 року. Коні у той час працювали менше.
показати весь коментар
13.05.2026 20:40 Відповісти
Слово "відбудова" не вирішує спроможність країни пропонувати людям рівень життя. Це лише схеми по розпилу, а за допомогою кого то вже інше питання.
показати весь коментар
13.05.2026 17:39 Відповісти
"Україні бракує до 800 тис. працівників лише для відбудови"

звідки ця цифра? он в нас на відбудови ТЕЦ-5 ув Києві тільки оцінювали масштаби місяцями..

Відбудова чого саме? Донбасу, десь на бомазі, а завтра його захоплять кацапи? а гроші змиті в унітаз.

проблеми треба вирішувати по мірі їх виникнення, а не завезти сюди зоопарк абізян, які вашу дочку згавлтують вдесятером. і не заради відосіку в тік-току через хайп, а просто їбатись хочеться як вовку.

а може нам і міграцію тоді намалювати віртуальну, ото вона була, ото вони відбудували, але віддали ******* дамбас, а цих урюків ми депортували, а гроші ну... от пропали, війна жеж.
показати весь коментар
13.05.2026 17:50 Відповісти
На кого воно працює. Взялось нізвідки. Від служби ухиляється. Майже щодня щось калякає.
І пам'ятайте головне - воно зневажає бідноту. Воно зневажає вас.
показати весь коментар
13.05.2026 19:41 Відповісти
юрко..- ти вже клацаєш, аби десь...- графоман, на роботу забив..??
будь конкретиком, а не - що бачу, те співаю..(пісня узбека...)***..
соромно
показати весь коментар
14.05.2026 01:35 Відповісти