5310 відвідувачів онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Плачі за Булгаковим

булгаков

Оці плачі за Булгаковим – це насправді плачі за власною імперською освітою, яка стала неактуальною або навіть зайвою. Боляче, розумію.

Але ж ми всі отримали імперську освіту, але хтось відкрив Київ Підмогильного, Домонтовича, Зерова, Куліша, Драй-Хмари, Рильського, раннього Тичини, десятки інших тогочасних оптик і голосів, а хтось 30 років далі живися з культурного ґрунту булгакових-галічєй-бабєлєй-ільфов-пєтрових-ахматових-"рижих".

Культурне сирітство і фантомний біль цілком логічні, бо це ще і втрата статусу, розставання з відчуттям культурної переваги і компетентності.

Для когось це також втрата частини власної біографії, юності і ностальгійного відчуття вигаданого Булгаковим білогвардійського Києва. Як випускниця київської російської школи, яка виросла на булгаковському міфі Города, дуже добре це розумію.

Мало того, часом я теж гляну у зимове нічне небо та й пригадаю "звезду пастушескую вечернюю Венеру и красный дрожащий Марс". Але ж у мене є Бажанові "кущі здичавілих зірок" і Антоничеві "зорі з вовни мряки, мов злоті гудзики з плаща". З ними можна чудово й повнокровно прожити і без "Боже, царя храні" за кремовими шторами.

Топ коментарі
+13
Не буду казати за усіх, але за себе. Я точно знаю, що Булгаков дав мені багато користі, і нуль шкоди. Звичайно, я знаю про його імперські погляди, але читав його не з цієї причини. А від захвату рівнем іронії, несприйняття жлобства і дріб'язковості, вмінням однаково майстерно описати сцену пробудження Стьопи Ліходєєва, або епічну картину Єршалаїму. Я зробив висновки з прочитаного. А тепер, кугути коментатори, урежьте марш!
показати весь коментар
06.06.2026 15:17 Відповісти
+11
Булгаков видатний російський письменник. Гарно писав, чому б і не читати. Народився в сім'ї переїхавших в Київ з мухосранська орловської губернії. Туди ж і повернувся.
Так що пам'ятник йому повинен бути, але в орді.
показати весь коментар
06.06.2026 14:46 Відповісти
+10
і чомусь не плачуть за страченими українськими діячами культури
показати весь коментар
06.06.2026 15:05 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
який стосунок мають воланд з майстром до християнства?

"сила яка сприймається як зло і робить добро" - це ж про сталіна було сказано, що тут може подобатися?

Крим свого часу і Болбочан завойовував - читай історію
показати весь коментар
06.06.2026 16:07 Відповісти
"Якщо наркоман, теж це вказати."
Зробимо. Але перше місце в ньому займе не письменник, а політик.
показати весь коментар
06.06.2026 18:03 Відповісти
Ти ********? Я на таких клоунів надивився ще у 80х. З тих пір я захищаю тільки себе. Оцих рвущих жопу - просто не сприймаю за подразник.
показати весь коментар
06.06.2026 19:04 Відповісти
Я в захист убивць написав і не тикай мені будь-ласка, я розумію не достаток освіти
показати весь коментар
06.06.2026 20:30 Відповісти
...до.бню-зрадили державу і вбиваюь українців кацапи і "гниди"- виховані на його творах.
показати весь коментар
06.06.2026 22:04 Відповісти
Вибачте, не зрозумів про тренди в розвинених країнах заходу. Буду вдячний якщо поясните.
Але, якшо чесно, то мені байдуже на чужі тренди, інші країни та минуле. Я про власні тренди, Україну та майбутнє.
А що до інших авторів - то не треба протиставлень і змагань. Якщо хтось хороший, це не означає, що хтось інший паганий. І створювати пам'ятки своїм улюбленим митцям - це прекрасно, а руйнувати пам'ятки улюбленим митцям інших - це огидно. Це два світогляда, між якими - прірва. Нажаль, зараз в Україні домінують руйнівники. "Розруха" як в "головах" так і в "клозетах". Але так не буде завжди. Рано чи пізно більш складні системи витісняють примітивніші. От тільки ціна... Ціна...
показати весь коментар
06.06.2026 22:11 Відповісти
-прівєт,хохол...
показати весь коментар
06.06.2026 22:16 Відповісти
І, я тут нікого не ображав, як я колись у відповідь напишу подібне, то мені бан, у модерів тут, вибіркове правосуддя
показати весь коментар
06.06.2026 22:20 Відповісти
radaris:
Не так! Ви позиціонуєте себе як дуже продвинуту освідчену особу, тоді второпайте нарешті, що є пам'ятник і кому і за які заслуги перед державою ставлять пам'ятник
показати весь коментар
06.06.2026 22:38 Відповісти
Ааа, зрозумів. То шось накшталт нового Гарі Потера з чорношкірим Снейпом та Томом Редлом жіночої статі ?
А якщо серйозно, то формулювання "відміняють чи таврують своїх літературних класиків" мені каже все, що потрібно знати. На мій погляд, літературу треба читати. А були ті класики расистами, шовіністами чи навіть цими вашими геями - то до літературного твору не має зовсім ніякого відношення.
І те, що я розповідав про втрачену освіту - так це саме про неспроможність розрізняти ці речі.
показати весь коментар
06.06.2026 22:49 Відповісти
Знущаєтесь?
"Па́м'ятник - скульптурний або архітектурний твір, встановлений для увічнення пам'яті про видатну людину чи історичну подію." https://vue.gov.ua
В широкому сенсі, будь яку скульптуру, що навантажена якимось змістом, окрім естетики, у нас називають "пам'ятник". В Бердянську (тимчасово окупованому нині) є пам'ятник бичку (рибі). Є пам'ятники свиням, галушкам, бику-осємєнітєлю, їжачку в тумані, голим танцівницям, невідомим перехожим, лососю...
Які заслуги? Яка держава?
показати весь коментар
06.06.2026 23:11 Відповісти
."Розуміти контест" і "не вміти відділити його від твору" - не одне і те саме.
показати весь коментар
06.06.2026 23:15 Відповісти
Так і у авторки посту і моєму коменті, з якого почалася наша дискусія, ясно написано, що плач - за освітою. Не за Булгаковим.
показати весь коментар
06.06.2026 23:18 Відповісти
Владимир Путин высоко оценивает творчество Михаила Булгакова, неоднократно цитируя его произведения и лично посещая места, связанные с жизнью писателя.

Посещение музея: В 2014 году президент посещал московский Музей М. А. Булгакова (известный как «Нехорошая квартира» на Большой Садовой) в рамках мероприятий к 123-летию со дня рождения автораю
показати весь коментар
06.06.2026 23:20 Відповісти
А можна хоча б так: завалили Булгакова і одразу поставили Бажана, наприклад? А то Ви, насправді, не ламаєте пам'ятники Булгакових, а будуєте пам'ятники розрусі - пусті постаменти з арматурою і всратим графіті.
показати весь коментар
06.06.2026 23:23 Відповісти
Ви пропонуєте зважати на те, що там цінує чи не цінує якесь }{уйло? Мені байдуже, контрзалежності не маю.
показати весь коментар
06.06.2026 23:26 Відповісти
Будь-яка література це служанка ідеології режиму, який утримує її матеріально. Це було виразно видно в часи СРСР, коли жоден письменник не смів навіть вякнути в сторону влади. Теж саме в ******** РосіЇ, де думка, що відрізняється від маячні Пуйла, приводить в іноагенти в кращому випадку. Абсолютно теж саме стосується літератури і культури на Заході. Тому пересічному громадянину абсолюно байдуже, який автор, літератор буде промивати йому мозок. На місце Булгакова прийдуть другі літератори, святе місце пусте не буває. А самі громадяни чудово проживуть з непромитим Булгаковим мозком. Тим більше , що на світ наступає штучний інтелект, який привносить такі визови людству, що йому буде зовсім не до Булгакова.
показати весь коментар
06.06.2026 23:29 Відповісти
Логіка - желєзяка, шо тут скажеш. А ще }{уйло кушаєть і, буває, какаєть. Так само, як і Ви. То ви з ним, виходить, взагалі кармічєскіє браття?
показати весь коментар
06.06.2026 23:48 Відповісти
Кугут тобі в зеркалі щербату либу тяне
показати весь коментар
06.06.2026 23:49 Відповісти
І ти дебіл, чи ай нижче, що тобі розумна людина написала
показати весь коментар
06.06.2026 23:53 Відповісти
Це лише твоя і досить тупа думка
показати весь коментар
06.06.2026 23:55 Відповісти
Ну от, знову Ви за своє. Хто "всі"? Чого Ви вважаєте, що ті "всі" повинні погоджуватися з купкою шарікових диваків, що валяють скульптури і лишають замість них пусті обмальовані постаменти? Я - не всі...
Я писав там нижче, хоча б поставте Бажана, наприклад, замість Булгакова. Чи там хоч бичка-годувальника....
показати весь коментар
06.06.2026 23:56 Відповісти
Ще одне зайвохромосмне Як писали класики: кому і кобила нєвєста
показати весь коментар
06.06.2026 23:58 Відповісти
Це все від твого скудоумія, і мізерної кількосиі книг, що ти прочитав. 46+1 - діагноз
показати весь коментар
07.06.2026 00:00 Відповісти
Один австрійський художник теж в чомусь видатний, але пам'ятник йому, то моветон
показати весь коментар
07.06.2026 00:05 Відповісти
Плач Ярославни, що поволі переходить в пердь в калюжу
показати весь коментар
07.06.2026 00:07 Відповісти
Самі собі щось вигадують й мислять так, що це мусить всіх задовольнити.

«Можна чудово й повнокровно прожити і без "Боже, царя храні".

Можна. Можна і взагалі книжок не читати, ніяких, і теж непогано прожити на свій хлопський розум».

А можна половину країни втратити, бо така країна більше не цікава.
показати весь коментар
07.06.2026 00:35 Відповісти
Так ви так і кажіть, що ви - любитель пам'ятників, навіщо були потрібні ці розмови про втрачену освіту?
показати весь коментар
07.06.2026 00:36 Відповісти
Найстрашніше те, що ви помиляєтесь.
Ви цього зараз не бачите, бо у вас є кордони мислення та бачення.
Мабуть, цього не можна пояснити й лише наслідки найрозумніших чомусь навчать.
За розумінням підуть зміни, за змінами розвиток.
показати весь коментар
07.06.2026 00:42 Відповісти
тобто Хемінгуей чи Джек Лондон, чи Айзек Азімов тебе теж дратують?
показати весь коментар
06.06.2026 16:20 Відповісти
А нашо? Я й сам це читав проте на відміну від тебе не прошу когось «урєзать». Так шо живи собі, провокаторе.
показати весь коментар
06.06.2026 17:01 Відповісти
вже чути завивання данііла янєвскохо?
показати весь коментар
06.06.2026 17:28 Відповісти
Треба зробити музей патологічних персон. Туди Булгакова, Щорса та інших подібних. З описанням їх справжніх поглядів і дій, без прикрас і лакованих обгорток. Якщо вбивця, так і написати про нього. Якщо наркоман, теж це вказати. Якою була людина насправді. Хай народ знає істину.
показати весь коментар
06.06.2026 17:57 Відповісти
Понтій Пілат в ЛітРПГ? Він дуже іграшковий? З бафами і дебафами? А ви в прагненні обплювати автора який вам не подобається, не переграєте?
показати весь коментар
06.06.2026 17:58 Відповісти
Булгаков писав цікаво, мені подобалось. Імперщини не помічав, може просто саме ті твори були не цікаві. Чи бʼюсь я в гістериці через його памʼятник?… Анітрохи.
показати весь коментар
06.06.2026 19:28 Відповісти
а де у нас пам'ятники Дж. Лондону? чи Азімову?
показати весь коментар
06.06.2026 19:51 Відповісти
В імперський освіті немає інженерії і науки. Даремно ви чекаєте побудови чогось з творів булгакова і іже.
Союз вас іще не навчив ? Він нічого не винайшов окрім Гулагу.
Були українські вчені, яким понівечили долю совком, але вони у свою освіту брали інформацію в основному з Європи.
показати весь коментар
06.06.2026 21:14 Відповісти
"Та й в Булгакова немає ніякої внутрішньої цінності"

Знову вибачте, але без аргументації це виглядає як та сама теза "космічного масштабу і космічної дурісті".
Чому Ви так вирішили? Для Вас особисто немає? Ну добре, не читайте.
Для мене є МОЯ особиста внутрішня цінність творів Булгакова. Я читаю і буду читати і надалі.
Разом з десятками інших авторів, українських і не українських.
показати весь коментар
06.06.2026 22:21 Відповісти
цікавий-не цікавий, любиш-не любиш...
до чого тут це?
Вдумайтесь, що означає слово "пам'ятник" і второпайте нарешті, що пам'ятник в країні ставлять в пам'ять тих постатей, які працювали на свою державу в любий отраслі - військ., держ., виробн. і області знань, культури, мистецтва, а не тим, хто прославляв зайвохромосомних...
...булгаков безспорно мав талант....
і певунья нетребко має ангельский голос= але їй відмовляють в виступах на сценах європ театрів...
Пам'ятник це знак поваги гордості вдячності пам'яті видатної знакової для країни особистості і це точно для України не булгаков і не пушкін і не ватутін, артем, щорс і ін імперці!
показати весь коментар
06.06.2026 22:23 Відповісти
Вибачте сто разів, не хочу Вас образити. Але такий яскравий приклад, не можу пройти мимо.
Бітлз буквально винайшли ******* музику. Все, що ви чуєте по радіо - його винайшли Бітлз. Тобто їх не то шо чути, а чути майжи перманентно.
показати весь коментар
06.06.2026 22:29 Відповісти
Алла кацпацина:
хм... великою честю це для таких би свєточей стало : нехай за дорого, дуже дорого усі ці пам'ятники купляють москалі, а за ці гроши будуть додатково вироблені укр.ракети, які прилетять до них і зроблять на червоній площі гарний фойерверк
показати весь коментар
06.06.2026 22:32 Відповісти
Ну ви там щось розповідали про втрачену освіту, однак не знаєте що там в тих самих освічених країнах. А в освічених країнах потихеньку відміняють чи таврують своїх літературних класиків з підозрою в расизмі, імперстві та іншому шовінізмі, дають більшу репрезентацію жіночкам, історично пригніченим класам, націям в рамках імперій, і навіть цим вашим геям (Джеймс Болдвін як приклад ********* післявоєнного класика американської літератури), а не сидять і сто років натрочують на 3,5 калік з кінця 19 століття/початку 20го, ще й називаючи це "не розрухою". Люди рефлексують і йдуть далі.
показати весь коментар
06.06.2026 22:38 Відповісти
Так будь-ласка, я також можу там якийсь фентезі-slop колись почитати. Пам'ятники і плач навколо Булгакова то тут до чого? Я за своїм фентезі/фантастикою не плачу.
показати весь коментар
06.06.2026 22:42 Відповісти
Ні, це все про серйозну академічну літературну критику, а не про гарі потерів. І серйозні академічні критики вважають, що авторський бекграунд і історичний контекст - важливі, щоб в них розбиратися, а не відмахуватися, та ще й робити вигляд, що ви тепер представник якоїсь невтраченої освіти, бо не розумієте біографічний контекст. Якраз з точки зору серйозної освіти весь цей контекст потрібно знати, а з точки зору звичайного споживання - ні.
показати весь коментар
06.06.2026 23:00 Відповісти
ну і що ж українського в "спільній культурній спадщині російськой імперії" ? а нічого - тільке русскоє
показати весь коментар
06.06.2026 23:13 Відповісти
Так для проставлення пам'ятника і плачу за кимось достатньо тільки розуміти контекст, бо це все знаходиться в політичній площині. Чомусь моїм улюбленим письменникам пам'ятники в Україні не ставлять, хоча вони відоміші за Булгакова і взагалі не були/є українофобами.
показати весь коментар
06.06.2026 23:26 Відповісти
ну, поскільки у вас з ним однакові художньо-культурні смаки, то щось спільне у вас є, хіба ні ?

простий раціональний висновок
показати весь коментар
06.06.2026 23:28 Відповісти
Так якби любителі Булгакова знали контекст, то вони б собі його тихенько читали і не влаштовували плачів і срачів, всі б погодилися, що того пам'ятника там не повинно було взагалі бути , і на тому все закінчилося.
показати весь коментар
06.06.2026 23:30 Відповісти
що будеш робити, якщо таких як ти буде 1% ? вимагати поставити для вас пам'ятник булгакову ?

читай собі що хочеш, можеш навіть записатися в московську бібліотеку, так зручніше буде !
показати весь коментар
06.06.2026 16:03 Відповісти
Це смішно. Я колись гадав Бітлз то назавжди а їх вже й не чути. Так і тих кого ви згадали скоро, коли повимирають поціновувачі, перестануть згадувати.
показати весь коментар
06.06.2026 17:06 Відповісти
Маккартні щойно видав новий альбом
показати весь коментар
06.06.2026 17:30 Відповісти
Взагалі весь цей плач за Булгаковим - це цікавий соціально-психологічний феномен. Задавши собі запитання "а чи я плакав би, якби пам'ятник моєму улюбленому письменникові (взагалі, британцю) знесли в Києві?", отримав відповідь "Ні". Тому так - тяжко відповісти. Мабуть тому, що я можу читати на англійській, німецькій і ще декількох мовах, маю доступ до необмеженої е-бібліотеки і в деякому сенсі перенасичений літературою, тому не маю таких яскравих прив'язаностей до літературних фігур. Мабуть, багато співвітчизників, хто знає тільки українську та російську, вбачають в рос. культурі якусь ознаку доступного їм елітизму + виросли в умовах радянського дефіциту та міфотворчості, де письменників возвелчували (представте сьогодні пам'ятник якомусь популярному автору жанру ЛітРПГ, еквівалентом якого мабуть і був Булгаков). Взагалі, могло би бути цікаве дослідження в соціальній психології.
показати весь коментар
06.06.2026 17:45 Відповісти
Яке обпльовування? Звичайна аналогія між популярним автором свого часу і популярним автором сьогодення. Однак я радий, що ми живемо в вільні часи, де вже не роблять кумирів з кожного штучно розрекламованого чувака, часи ментальної радянщини в минулому.
показати весь коментар
06.06.2026 18:09 Відповісти
Та таких мільйони. Кожного року тільки в США виходить 4 мільйони унікальних тайтлів книжок, за всю історію літератури можна було б відібрати сотню тисяч таких Булгакових, якби цим хтось зайнявся. Те, що Булгакова взагалі винесло на якийсь там літературний п'єдестал - це збіг обставин і робота навкололітературних кіл критиків, державного апарату по просуванню культурного впливу (і написанню шкільних та університетських програм), видавничого маркетингу та інше. І я повторюсь, що я радий, що ми живемо в часи, коли відбулася деконструкція всіх цих голлівудських акторів та популярних музикантів/письменників.
показати весь коментар
06.06.2026 18:35 Відповісти
Від Булгакова нія кої ні шкоди, ні користі. Читати дещо є цікаве. Якщо у людини вже є вєлікарусскасть головного мозку то він добавить, а якщо нема то не добавить. А пам'ятник знесли вірно.
показати весь коментар
06.06.2026 18:44 Відповісти
На черзі штабс-капітан імператорської російської армії Котляревський?
показати весь коментар
06.06.2026 19:09 Відповісти
в голові все, парєнь, в голові

бронза та цемент - то тільки для того, щоб щось залишилось в голові
показати весь коментар
06.06.2026 19:56 Відповісти
Таке враження, шо тебе насильно заставляли його вчити. "тьма накрила ненавидимий прикуратором город..." давай далі...
показати весь коментар
06.06.2026 20:08 Відповісти
Плач, і спарвді, за освітою. Втраченою освітою в Україні. Коли більшість на може диференціювати твір від автора, автора від епохи, епоху від літератури, а літературу від культури. І так, я плачу. Плачу, тому, що навіть авторка (журналістка за фахом) не розуміє що світ - складний. І був Булгаков імперцем, татарином, кацапом, наркоманом чи що там ще про нього зараз модно писати - це не має ніякого відношення до того, що "Біла гвардія" - геніальний твір. Твір - дзеркало. І домінуюча зараз когорта ******** "шарікових з револьверами" окрім "кіт -кот" не бачить там нічого, а справжній читач бачить долі людей, шо є універсальними для будь-якого часу і будь-якого міста. Замініть тодішній Київ у творі на ******** Мелітополь. Нічого не зміниться, бо це про трагедію зламаного світу, про вибір, про вчинок.
А Україна, як завжди, йде шляхом не правильним, а хитрожопим найпростішим. Бо вчитися і вчити читати - то дорого, довго, скучно і треба працювати і думати. А "ги-ги, імперець, нарокоман, кацап, знести, заборонити" - то прості рішення просто і легко. Але, ми ж всі бачимо, до чого призводять прості рішення, чи не так?
показати весь коментар
06.06.2026 20:40 Відповісти
Та ні, це скоріше ви не знаєте що там за тренди в розвинених країнах заходу. А в розвинених країнах заходу активно осмислюють і рефлексують своє минуле. І якщо ви візьмите Нортонську антологію англійської літератури середини минулого століття і сьогоднішню, то знайдете багато відмінностей в тому, як вони дивляться на свій літературний канон і як вони бажають його репрезентувати. Німці не суть ****-und-Boden-літературу в кожну щілину. Та й в Булгакова немає ніякої внутрішньої цінності, чого його б взагалі десь залишати, десятки тисяч інших авторів можуть спокійно зайняти його місце.
показати весь коментар
06.06.2026 21:16 Відповісти
Послухай паскуда русскоміровська на капщину вали там твої брати варвари.
показати весь коментар
06.06.2026 19:15 Відповісти
Не буду казати за всіх,а скажу за себе іди під три чорти зі своїм булгаковим.Оце твоє когути і є твій когутизм ,тільки смердить кацапським пітушиним холуйством і меншовартістю закакацапленого хохла,каріннова кієвляніна с дєда прадєда,правда прапрадід був з тульських чи орловських ****** рускава нєчєрнозємія.Ти ніби рахуєш себе вже корінним ,а вся суть твоя там,де Тула і самовар,де орєнбурзкій платок і упоітєльни в параше вєчера.Ну ти не один,ти ж українців вважаєш когутами,зрештою як і вся ця шобла що зараз править Україною.
показати весь коментар
06.06.2026 20:00 Відповісти
З цього починається фашизм, якщо Вам Булгаков не цікавий, то не насаджуєте свою думку іншим, Булгаков вже багато років помер, і не Він вбиває, в вбивають такі невігласи, як ти
показати весь коментар
06.06.2026 20:25 Відповісти
Та кому він треба той ваш міхаіл
Чим більше його читаєте, тим більше стаєте схожим на його персонажів. Парадокс.
показати весь коментар
06.06.2026 21:16 Відповісти
Так все було розкрадене вирослими в совку совками, та й зараз крадеться любителями російської культури, що стали президентами. З іншого боку навіть в совку Українська ССР досягла свого найбільшого розквіту, коли там першим секретарем був любитель всього українського Петро Шелест. Так що робіть висновки.
показати весь коментар
06.06.2026 21:25 Відповісти
Я вихований на його творах і я в ЗСУ, а ти?
показати весь коментар
06.06.2026 22:19 Відповісти
Довольно ломать копья! Ну не хотят - не надо. Михаил Афанасьевич от этого не пострадает. А вот они - да, но до этого надо сначала дорасти. Он уйдёт только от их, но останется с остальным миром. А нынешние "герои" уйдут в бездну, уйдут безвозвратно, как прощённый
в ночь на воскресенье сын короля - звездочёта, жестокий пятый прокуратор Иудеи , всадник Понтий Пилат.
показати весь коментар
06.06.2026 17:54 Відповісти
Творчість Бітлз, соррі за сміле порівняння, але воно доречно, як і Моцарта, Бетховена, Шопена і ін.митців різних жанрів, живе і буде жити вічно і Бітлз не чує сьогодні і не розуміє лише той, кому до снаги кіч...бум ца ца
показати весь коментар
06.06.2026 18:13 Відповісти
безперечно, в таланті і майстерності цікаво ізлагати булгакову не відмовиш.
Але, його шовіністичні викрутаси і світогляд - це той принциповий аргумент чому його пам'ятнику не місце в Україні!
показати весь коментар
06.06.2026 18:21 Відповісти
Згинь рашиська нечисть разом з українофобом булгаковим ,а хто убиває українців рашиські варвари.
показати весь коментар
06.06.2026 20:28 Відповісти
В https://spectator.com/article/why-is-ukraine-trying-to-cancel-swan-lake/#comments-container The Spectator трішки раніше вийшла стаття на тему подій присвячених знищенню всього російськомовного чи маючого відсилки до колишньої імперії. https://telegra.ph/CHomu-Ukraina-namagayetsya-skasuvati-vistavu-Lebedine-ozero-06-06 Вирішив її перекласти: Український ультранаціоналізм з його бажанням стерти всі сліди спільної культурної спадщини Росії та України - це просто путінізм у дзеркалі.

І хоча з деякими аспектами не згоден, як от наприклад з роллю Єкатерини в заснуванні Одеси, загальна точка зору вимальйовується дуже чітка. Навіть на Заході. Те що відбувається це варварство, і відношення до вас в світі буде таке ж саме, як до путіністів, які розстрілювали пам'ятник Шевченко.

Оскаженіла зграя яка нівечить і місто, і мистецтво, отримає зворотню хвилю і зникне як все штучне і неприроднє - комунізм, фашизм, і путінізм.
показати весь коментар
06.06.2026 17:30 Відповісти
Слухай мерзота ворог знищує Україну ,знищує Київ ,а ти будеш імперців захищати ? рашиські виродки як дугін пропонують ядерний удар по Україні завдати ,а ти захищаєш "русский мир" ?
показати весь коментар
06.06.2026 18:53 Відповісти
В тебе американський прапорець, і напевно, ти остання людина, яка буде мені шось розповідати.
показати весь коментар
06.06.2026 16:11 Відповісти
Еріх Марія Ремарк та Томас Манн емігрували з Німеччини, коли до влади прийшов гітлер.
Вони були етнічними німцями (не євреями). А ось булгаков активно приймав участь в руйнуванні УНР, спочатку як денікінський вояк, потім як совєцкій літератор ("бєлая гвардія" була написана в совєцкоє врємя на совєцкіє дєньгі). Назвати його українцем чи українським патріотом русского походження язик не повертається.

і то питання, чому дєнікін і інші діячі "гражданской войни" воювали на теренах України, а не Поволжжя, Тульщини, Рязанщини чи Уралу - там же ж їхня база русской ідєнтічності?
показати весь коментар
06.06.2026 16:32 Відповісти
вживав наркоту і черпав звідти натхнення
типовий ватнік імперіяліст
Просте питання до плачущих - кого би підтримав булгаков нині Україну чи парашковстан.
Відповідь очевидна. Він би всіма фібрами обожнював путлєра.
показати весь коментар
06.06.2026 17:28 Відповісти
Ніколи не подобався сам стиль так званого письменника з шизоїдною маячнею творів, оцим маніакальним моск@ ..м шовінізмом і невиправденим визнанням серед тих, хто має прихільність до психічно хворих авторів.
показати весь коментар
06.06.2026 15:31 Відповісти
Булгаков видатний російський письменник. Гарно писав, чому б і не читати. Народився в сім'ї переїхавших в Київ з мухосранська орловської губернії. Туди ж і повернувся.
Так що пам'ятник йому повинен бути, але в орді.
показати весь коментар
06.06.2026 14:46 Відповісти
і чомусь не плачуть за страченими українськими діячами культури
показати весь коментар
06.06.2026 15:05 Відповісти
Не буду казати за усіх, але за себе. Я точно знаю, що Булгаков дав мені багато користі, і нуль шкоди. Звичайно, я знаю про його імперські погляди, але читав його не з цієї причини. А від захвату рівнем іронії, несприйняття жлобства і дріб'язковості, вмінням однаково майстерно описати сцену пробудження Стьопи Ліходєєва, або епічну картину Єршалаїму. Я зробив висновки з прочитаного. А тепер, кугути коментатори, урежьте марш!
показати весь коментар
06.06.2026 15:17 Відповісти