7727 відвідувачів онлайн
9 125 95

Покарання за невиконання наказу командира має бути реальним, щоб не створювати прецедент безкарності, - Верховний Суд

суд

Військовослужбовець, який не прибув за наказом начальника вчасно до пункту тимчасової дислокації батальйону, отримав 5 років реального позбавлення волі. У Верховному Суді зазначили, що покарання має бути реальним, адже покарання з випробуванням за невиконання наказу в умовах воєнного стану створить в інших впевненість у безкарності.

Про це повідомляє Судово-юридична газета, інформує Цензор.НЕТ.

Верховний Суд колегією суддів Першої судової палати ККС вирішив, що військовослужбовець, який не прибув за наказом начальника вчасно до пункту тимчасової дислокації батальйону, заслуговує на 5 років реального позбавлення волі, і визнання ним винуватості у даному разі не грає ніякої ролі для того, аби його могли звільнити з випробуванням. Відповідну постанову Верховний Суд ухвалив 11 липня 2023 року у справі №726/78/23.

При цьому захисники військовослужбовця наголошували в скарзі до Верховного Суду, що засуджений визнав свою винуватість як під час досудового розслідування, так і в судах попередніх інстанцій. Крім того, апеляційний суд, на думку захисників, не врахував, що чоловік відмовився від виконання наказу через збіг тяжких сімейних обставин (батько, який проходить службу в лавах ЗСУ отримав контузію, а також травму хребта і ноги, вдома залишилася мати з чотирма неповнолітніми дітьми).

Однак судді Верховного Суду зауважили, що покарання має бути реальним, бо звільнення від відбування покарання з випробуванням одного військовослужбовця за невиконання ним наказу в умовах воєнного стану створить в інших впевненість у безкарності за відмову від виконання наказів командирів.

Історія справи

Суди визнали чоловіка винуватим у тому, що він, будучи військовослужбовцем за контрактом, обіймаючи посаду навідника кулеметного відділення в усній формі відкрито відмовився виконати наказ начальника штабу першого заступника командира та до 23:00 20 листопада 2022 року не прибув до пункту тимчасової дислокації батальйону, а залишився в пункті постійної дислокації.

Вироком Садгірського райсуду Чернівців від 18 січня 2023 року чоловіка визнано винуватим у вчиненні злочину, передбаченого ч. 4 ст. 402 КК та призначено покарання у виді позбавлення волі на строк 5 років. Разом з тим, на підставі ст. 75 КК його було звільнено від відбування покарання з випробуванням з іспитовим строком 2 роки та покладено на нього обов`язки, передбачені пунктами 1, 2 ч. 1 ст. 76 КК.

Однак вироком Чернівецького апеляційного суду вирок місцевого суду щодо звільнення від відбування покарання з випробуванням на підставі ст. 75 КК скасовано. Призначено чоловіку покарання у виді позбавлення волі на строк 5 років, строк якого ухвалено обчислювати з 17 березня 2023 року.

Захисники засудженого подали скаргу до Верховного Суду, зазначивши невідповідність призначеного покарання тяжкості кримінального правопорушення та особі засудженого через суворість та просили змінити вирок апеляційного суду і застосувати до засудженого положення ст. 75 КК щодо звільнення від відбування покарання з випробуванням.

Зокрема, засуджений визнав свою винуватість у інкримінованому йому діянні як під час досудового розслідування, так і в судах попередніх інстанцій. Крім того, апеляційний суд, на думку захисників, не врахував, що чоловік відмовився від виконання наказу через збіг тяжких сімейних обставин (батько, який проходить службу в лавах ЗСУ отримав контузію, а також травму хребта і ноги, вдома залишилася мати з чотирма неповнолітніми дітьми). Також сторона захисту вказує про безпідставні висновки апеляційного суду щодо відсутності у чоловіка щирого каяття.

Що вирішив Верховний Суд

Як зазначив Верховний Суд, висновки судів обох інстанцій щодо винуватості чоловіка ґрунтуються, у тому числі на показаннях засудженого, який визнав вину у скоєнні інкримінованого караного діяння. У поданих касаційних скаргах сторона захисту не заперечує кримінально-правової кваліфікації та доведеності винуватості у вчиненому злочині.

Що стосується доводів, викладених у касаційних скаргах захисників, щодо неправильного застосування закону, що потягнуло за собою невідповідність призначеного покарання тяжкості кримінального правопорушення й особі засудженого через суворість, то, як вважають судді Верховного Суду, вони є необґрунтованими.

Судді Верховного Суду вважають, що суд апеляційної інстанції правильно наголосив, що звільнення від відбування покарання з випробуванням військовослужбовця за невиконання ним наказу в умовах воєнного стану, а саме наказу на вибуття в район бойових дій для захисту Батьківщини від збройної агресії ворога, не лише не сприятиме запобіганню вчиненню нових кримінальних правопорушень іншими особами, а навпаки створить у таких осіб впевненість у безкарності за відмову від виконання наказів командирів, а також відмову від захисту Батьківщини.

Вказане свідчить про підвищену суспільну небезпечність вчиненого злочину, оскільки може призвести до підриву військової дисципліни, розлагодженості дій, спрямованих на захист суверенітету держави, що в умовах воєнного стану є неприпустимим.

Встановлені ж судом першої інстанції характеризуючі дані про особу засудженого, як вважає ВС, є недостатніми для застосування до обвинуваченого положень статті 75 КК.

Пропри твердження у касаційних скаргах захисників, апеляційний суд дійшов обґрунтованого висновку про відсутність такої пом`якшуючої покарання засудженого обставини, як його щире каяття у вчиненому злочині.

"Верховний Суд у своїх постановах неодноразово висловлював позицію, що розкаяння передбачає, окрім визнання особою факту вчинення злочину, ще й дійсне, відверте, а не уявне визнання своєї провини у вчиненому злочині. Також ця обставина може бути визнана такою, що пом`якшує покарання лише в тому разі, коли щире каяття було дієвим і включало в себе активні дії.

Апеляційний суд правильно погодився із твердженнями сторони обвинувачення про те, що як у матеріалах кримінального провадження, так і у вироці місцевого суду відсутні дані на підтвердження того, що чоловік намагався виправити наслідки вчиненого, які конкретні дії для цього він вживав, а тому визнання ним своє винуватості під тиском неспростовних доказів є формальним і таким, що зроблене з метою уникнення справедливого покарання", - заявив Верховний Суд в своїй постанові.

Отже, на думку суддів Верховного Суду, призначене покарання чоловіку в 5 років позбавлення волі, "є достатнім та необхідним для виправлення і попередження вчинення ним та/або іншими особами нових аналогічних злочинів, а застосування у цьому випадку інституту звільнення від відбування покарання з випробуванням не відповідатиме принципам законності та справедливості покарання та не буде достатнім і необхідним для виправлення засудженого".

Топ коментарі
+50
Щоб не створювати прецедент безкарності, треба починати з депутатов ВР що виїхали свавільно в район квартирування батальйону Монако та батальйону Відень. А також синків міністрів, олігархів та корупціонерів з з числа суддів.
показати весь коментар
28.07.2023 17:56 Відповісти
+42
Верховному суду-а не покарання командирів які били підлеглих не створюватиме прицидент безкарності... нє...???
показати весь коментар
28.07.2023 17:53 Відповісти
+40
хорошо быть чиновником-депутаной-министром-судьёй... - ответственности - НОЛЬ, ну, максимум, уволят на почётную дороговалютную пенсию
показати весь коментар
28.07.2023 17:55 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Верховному суду-а не покарання командирів які били підлеглих не створюватиме прицидент безкарності... нє...???
показати весь коментар
28.07.2023 17:53 Відповісти
а ви падли в мантіях в окоп-і покажете...
показати весь коментар
28.07.2023 20:03 Відповісти
хорошо быть чиновником-депутаной-министром-судьёй... - ответственности - НОЛЬ, ну, максимум, уволят на почётную дороговалютную пенсию
показати весь коментар
28.07.2023 17:55 Відповісти
гражданские судьи рассматривают военные дела , в какой нормальной стране есть такое ? а кто упразнил военную прокуратуру ? зе- ****** !!!!! знали твари что их ВСЕХ расстрелять нужно будет , и всех прокуров и судей заменили на своих .
показати весь коментар
28.07.2023 18:26 Відповісти
військова прокуратура є, ніде не ділась, правда не своїми справами займається, все на бізнес перевели.
показати весь коментар
28.07.2023 21:35 Відповісти
а для того, кто не прибыл в военкомат по четырем повесткам? что с ним делать?
показати весь коментар
28.07.2023 17:55 Відповісти
Як, що розстріляти і зразу в місті... Ми ж у всьому ( в мінус ) повинні переплюнити москалів.
У нас же мудрі керманичі.
показати весь коментар
28.07.2023 18:05 Відповісти
так отого "гундосого керманича" і доведеться розстріляти
показати весь коментар
28.07.2023 21:36 Відповісти
Щоб не створювати прецедент безкарності, треба починати з депутатов ВР що виїхали свавільно в район квартирування батальйону Монако та батальйону Відень. А також синків міністрів, олігархів та корупціонерів з з числа суддів.
показати весь коментар
28.07.2023 17:56 Відповісти
і суддям яки не передали справу Червинського в апеляційний суд
показати весь коментар
28.07.2023 18:03 Відповісти
Тирчать роги татарова.
показати весь коментар
28.07.2023 17:58 Відповісти
Ні, Путлера !
показати весь коментар
28.07.2023 18:09 Відповісти
До чого тут татаров і путлєр? Посилення покарання військових за невиконання наказів підтримав сам Залужний.
показати весь коментар
28.07.2023 18:37 Відповісти
муютлера!
а може муслалітлера?
животне, почитай про Гітлера та не "зрівнюй" цю хрінь з мужиком
показати весь коментар
28.07.2023 19:41 Відповісти
Класно!
Просто Трухіним з Арестовими і Арестованими, ой, Арестовичами, це якось....
(на смайлику - справа - воєнком)
Нагадує спеціальне бикування Небритой Рожи і цинічне кривляння Яйцерєзнікаффа - Корупцію не згадували.
А шо Борисов не сховався в Одесі, де його з собачками не знайдеш навіть по запаху, а Чомусь побіг рішати в Київ.
Круто!
засуджений потім ще й відсудить собі непогано, а судді, "судді" тобто, так і підуть на пенсію шанованими(але ким?) людьми(ну, Єжов теж був людиною).
показати весь коментар
28.07.2023 17:58 Відповісти
одностороннє трактування закону не враховує помякшуючі обставини і не несе покарання особі що надала такий наказ, який керуючись владою діє по принципу оскарження неможливе або посмертно
показати весь коментар
28.07.2023 18:00 Відповісти
А для Вас сук не створений прецедент безкарності ??? Ви кліптомани та рєшали.. Чи може гадаєте, що усіх пересаджаєте ? Це такі Європейські цінності ???
показати весь коментар
28.07.2023 18:00 Відповісти
Пі#ари в мантіях , сподіваюсь ви такіж принципові до букви закону і що до корупціонерів і мародерів від влади ?
показати весь коментар
28.07.2023 18:01 Відповісти
Я навіть знаю з кого почати прецедент покарання: з суддів !!!
показати весь коментар
28.07.2023 18:02 Відповісти
Помиляєтесь. Жоден суддя не може протягнути "потрібне рішення" без згоди прокурора. Звідси українські злочинці платять адвокатам, адвокати несуть суддям, а судді несуть прокурору. Прокурори несуть "генеральному прокурору". Генерального прокурора призначає особисто президент і вже генеральний прокурор несе особисто президенту. Якось так.
показати весь коментар
28.07.2023 20:08 Відповісти
Вже навіть Верховний Суд перетворюють в репресивну машину,гниди зелені...
показати весь коментар
28.07.2023 18:02 Відповісти
А Ви думаєте, що судді ВС - то ангели з крилами раніше були?
показати весь коментар
28.07.2023 18:12 Відповісти
Подільники князєва вирок виносили?
показати весь коментар
28.07.2023 21:47 Відповісти
а як же численні звільнення від покарання корупціонерів, тих, хто вбивав людей, сидячи за кермом напідпитку, торговців наркотою, зрадників, колабораціоністів..., такі вироки й створювали прецеденти безкарності тих у кого є зв'зки та гроші...
показати весь коментар
28.07.2023 18:03 Відповісти
Тобто Верховний Суд в умовах воєного стану забрав військовослужбовця з підрозділу і посадив в тюрму. Молодці.
показати весь коментар
28.07.2023 18:03 Відповісти
Вони до цього часу виконують накази ФСБ.
показати весь коментар
28.07.2023 18:10 Відповісти
З такими "вироками" на всіх просто не вистачить буцигарень,а всій цій гидоті з Верховного суду,треба хоча-б на неділю до армії відправити,у якості рядових,тварюки-просто немає слів.
показати весь коментар
28.07.2023 18:04 Відповісти
А покарання для командира дурка теж є ? Чи влада в них безмежна ?
показати весь коментар
28.07.2023 18:04 Відповісти
Це не покарання. Це репресії. Вирок виходить за межі справедливості і навіть здорового глузду. Гегель писав що "мораль застигає в Праві", тобто в законах. Яка мораль у тих виродків які прийняли цей Закон і засудили солдата на п'ять років за запізнення? Якщо б мені довелось відсидіти, то потім би тихенько познаходив таких як і я несправедливо засуджених і ми б передушили законотворців, суддів і "камандірів". По списку. Повна безкарність для корупціонерів, міністр оборони злодій, голова офісу президента ворожий агент ... а судять і карають рядового по повній... Це повний пісєц і системна диверсія проти особового складу ЗСУ. А як там "побратими"? - "мій окоп з краю - я першим ворогів зустрічаю"... ага...
показати весь коментар
28.07.2023 18:12 Відповісти
8271-таких вже тисячи,що воно буде,навіть не уявляю.
показати весь коментар
28.07.2023 18:19 Відповісти
Хоча я не входжу в перелік осіб на мобілізацію та все ж,перша думка яка виникла,5 років,але виходиш живим,злим і "навчений" так званими кримінальними елементами.
Тільки у зелених підарів мета не посаджати всіх,а збити патріотизм і бажання захищати країну.
показати весь коментар
28.07.2023 18:21 Відповісти
після 2014-го не проізошло нічого, от і зараз не проізойде.
скинуть ото все і заспокоять оце....
ну сорі я не бойовик, бо би матюкнувся нащот населення
показати весь коментар
28.07.2023 19:44 Відповісти
Правлячий клас хоче убезпечити себе від народу. Ось і все.
показати весь коментар
28.07.2023 18:12 Відповісти
Диктатура пролетаріату?
показати весь коментар
28.07.2023 18:18 Відповісти
Ні. Поки що узурпація влади кримінальною етнічною бандою бєні каламойского.
показати весь коментар
29.07.2023 00:00 Відповісти
Це треш,такі покидьки як князев будуть вирішувати долю військових...це вже дно ?чи летимо далі?
показати весь коментар
28.07.2023 18:26 Відповісти
Тільки що теж було бажання подібне запостите, коротше нехай з себе і починають ...
показати весь коментар
28.07.2023 18:37 Відповісти
командири не несуть ніякої відповідальності за втрати особового складу за їхніми тупими наказами, однак воїна, який не з'явився у форсмажор за хатєлкою командира саджають на 5 років.
Тобто, після цієї війни вбивці, мародери, гвалтівники, корупціонери будуть залишатися на волі, а тюрми будуть забиті виключно військовослужбовцями, бо прокурвам треба зробити план посадок, а командирам отримати чергову зірочку на пагонах.
показати весь коментар
28.07.2023 18:30 Відповісти
Це не хотєлка, а наказ. І за новим законом за невиконання наказу вже нема ні пом"якшуючих обставин, ні умовного покарання.
показати весь коментар
28.07.2023 18:39 Відповісти
Якби мого товариша "камандір" засудив за цією статтєю, то при найменшій можливості я б з чистою совістю "зупинив лося" якомога швидше - застрелив на передовій, організував "нещасний випадок" або імітував "напад ворожої ДРГ" в тилу. Це "самодопомога" і "самозахист" від репресій збоченого на абсолютній владі придурка. Такі "камандіри" втрачають право на життя і є смертельно небезпечними для всіх військовослужбовців підрозділів якими командують.
показати весь коментар
28.07.2023 18:48 Відповісти
Ви чули,щоб хоча б одного командира засудили за злочинний наказ,або за те,що за його вини десятки воїнів загинули,ну хоча б одного?
показати весь коментар
28.07.2023 18:56 Відповісти
Ні.
показати весь коментар
28.07.2023 19:03 Відповісти
Вони прикривають один одного,така собі "корпоративна солідарність",начудило одне падло,загубило людей,своїми безглуздими діями й раптом-бац,воно вже у штабі "служить",у стройовій,за компом каву п'є.Немає слів від люті до цих виродків.
показати весь коментар
28.07.2023 19:12 Відповісти
Можна подумати такі "командири" бувають на нулі...
показати весь коментар
28.07.2023 21:50 Відповісти
Вони сидять на КСП й віддають такі накази,що не натягнеш ні на що.
показати весь коментар
28.07.2023 22:35 Відповісти
Тупо зламали життя людині, яка воювала за країну, показово кинувши за ґрати і в результаті замість солдата та порядного громадянина, отримають зека, який вийде з в'язниці фізично й морально скаліченою людиною з ненавистю до країни та влади. З таким підходом краще простіше ще на етапі мобілізації сісти, ніж ризикувати життям та здоров'ям, аби в будь-який момент за мізерний проступок так само опинитися за ґратами через придуркуватого командира.
показати весь коментар
28.07.2023 18:31 Відповісти
Саме для цього і було прийнято цей "Закон" "зеленеми".
показати весь коментар
28.07.2023 18:50 Відповісти
Б***ь! Тобто відпускати корупціонерів, давати зрадникам умовно, т.п. не створює "почуття безкарності"?! Верховний суд зовсім ох*****в? Якщо ні, то де тоді такий його висновок по тисячам інших справ, де довідка з дитсадка про хорошу поведінку = призначення умовного терміну? І цим ми платимо сотні тисяч зарплати? За такі "глибокі" думки?
показати весь коментар
28.07.2023 18:32 Відповісти
В тему

https://www.youtube.com/watch?v=2rHN6aVBrr8&t=1204s
показати весь коментар
28.07.2023 18:32 Відповісти
Крім того, апеляційний суд, на думку захисників, не врахував, що чоловік відмовився від виконання наказу через збіг тяжких сімейних обставин (батько, який проходить службу в лавах ЗСУ отримав контузію, а також травму хребта і ноги, вдома залишилася мати з чотирма неповнолітніми дітьми).-Зелена влада дограється!!... Так, майдани заборонени законом під час воєнного стану. А красти гроші владі не заборонено законом?
показати весь коментар
28.07.2023 18:33 Відповісти
Майдани заборонені і будь які протестні акції також. Але хто може заборонити Суди Лінча і "нещасні випадки" з такими "камандірами"?
показати весь коментар
28.07.2023 18:52 Відповісти
"Майдани заборонені і будь які протестні акції також",- але, наприклад, корупція і красти гроші теж заборонено законом, але влада це робить. Навіть війна не спиняє бажання влади красти, і порушувати закони. Закон не має працювати тільки в одну сторону!
показати весь коментар
29.07.2023 14:31 Відповісти
Саме це і є спадок совка. Це відбувається вже понад сотню років і врешті ми маємо завершити "недороблені" Майдани і "розбити яйця щоб приготувати яєшню". Інакше ніяк...
показати весь коментар
29.07.2023 18:34 Відповісти
Не знаю, чого ви у кожен допис совок ліпити. Я взагала-то про інше.
показати весь коментар
30.07.2023 21:59 Відповісти
Люди в усі часи прагнуть бути заможними. Радянська влада (совок) відрізняється від усіх попередніх і ******** систем тим що джерелом добробуту стає не чесна праця, а зайняття владної позицій яка дозволяє "перерозподіляти" суспільне багатство (бюджет) на власну користь. Це ми кажемо "вони крадуть", а вони переконані що вони "перерозподіляють". В Україні витрати на утримання держапарату мабуть найбільші в світі. Наприкінці 90-х при написанні статті мені довелось самому обчислювати скільки напряму апарат забирає на своє утримання. Вийшло 62% ВВП. Ці дані вперше в історії України оголосив Гройсман наприкінці своєї каденції - 55% за рік до її закінчення і 45% ВВП на момент звільнення. За Зє дані знову засекречені і час від часу журналісти знаходять часточки - "на утримання ОП, парламенту, ДУСі. Але це крихти. В 1991 році статус номенклатури в Україні мали лише 3000 осіб. І ці дядьки з секретутками і деревяними рахівницями керували всіма без винятку підприємствами і організаціями! Зараз статус "державного службовця" мають 285 000 осіб, але управляють лише митницею, податковою та репресивним апаратом. Державних підприємств у нас вдвічі менше ніж в США (там 30%). Іншими словами, номенклатура перетворилася на новий постсовковий паразитичний клас який приватизувавши владу отримує прибуток не володіючи нічим і ні за що не відповідаючи. Прибутки деяких чиновників (згадайте наприклад Коболєва з офіційною зарплатою в 3 млн. гривень і премією в 9 млн. баксів! або Смілянського (Укрпочта) з зарплатою вищою ніж у Президента США!) в десятки, а то й в сотні разів перевищують зарплати бізнесменів та приватних підприємців, не кажучи вже про "пересічних" яких вони вважають бидлом... Як бачите, постсовок від совка відрізняється лише збільшенням "перерозподіленого" на свою користь. У нас досі влада, а не чесна праця є джерелом багатства. Десь так (коротко).
показати весь коментар
31.07.2023 01:52 Відповісти
Люди в усі часи прагнуть бути заможними. - мабуть ви з заходу України? Бо я з північного сходу. В нас витравили це бажання. В мене в роду всі працювали рабочими на заводі, вчителями, інженерами, ветлікарями,, воспитательками, мастерами виробничого навчання, бібліотекарями. Всі жили в містах. В мене в батьків, в дядьків, і дідів, навіть автомобіля ніколи не було. Тому мені навпаки зараз важче, чим було при совку. За медицину плати, за освіту плати, їжа дорога. Мені зараз в 10 разів важче, чим було тоді. Бо відсутня підприємницька жилка взагалі.) Намагаюсь якось, працюючи з психологом, зрозуміти, що таке гроші в капіталістичному світі. Кажуть, що мого пра-пра-прадіда, в якого був свій магазин, під час революції вбили і пограбували повстанці УНР( махновці). Жінка залишилася сама с 7-а дітьми.
показати весь коментар
31.07.2023 11:51 Відповісти
Та ж проблема. З дитинства виховували "на вченого в пятому поколінні". Ну от не вмію торгувати і гидко торгуватись. В роду жодного комуніста по всіх лініях. Зате є велика бібліотека. Один дів відсидів 19 років за український буржуазний націоналізм і помер після "актіровки" в Красноярському краї на поселенні без права повернутися в Україну, а другий став академіком. Мабуть єдиним безпартійним академіком в Україні. Матеріальних проблем не було від слова "зовсім", але жили дуже скромно. Зате в мене були найкращі репетитори і батьки не шкодували грошей на мої подорожі. А от магнітофон та джинси вважали дурістю і категорично відмовились купувати. Довелось на це заробляти самостійно розвантажуючи кавуни на станції Київ-товарний. ... В 2007 взявся прочитати курс лекцій "пенсійна справа". Ну от нікому було! Довелось вивчити предмет. Тоді я зрозумів що якщо працювати на кафедрі до пенсії то мене чекає навіть не бідна, а жахливо убога старість. Треба було щось з цим "страхом" робити. Звільнився. І з того часу живу у "внутрішній еміграції". Перебудував батьківський будинок і став здавати його в оренду. Тепер мені пенсія не потрібна. Якусь "мінімалку на комуналку" років через п'ять я таки отримаю за 28 років безперервного стажу. Теща має 44 роки викладацького стажу і 4400 пенсії, якої взимку не вистачає на оплату комуналки. А от батько в мене таки з Західної і любив повторювати що "якщо до пенсії на пенсію не заробив, то на пенсію не проживеш" - "програмував" нащадка... Мені, як українцю, навпаки - навіть зараз набагато комфортніше в моральному плані ніж за совка.
показати весь коментар
01.08.2023 09:21 Відповісти
Державних підприємств у нас вдвічі менше ніж в США (там 30%). І я не важаю, що це добре насправді. Приватизація " по-українські", це пограбування держави і народження нових Коломойських.
показати весь коментар
31.07.2023 11:53 Відповісти
У нас взагалі не має ринкової економіки, ознакою якої є активно працююча біржа, де громадяни інвестують у національну промисловість кошти і отримують прибуток. Це те що в просторіччі називається "народний капіталізм". Нам не дають інвестувати в виробництво, щоб воно завжди належало підконтрольним олігархам та кримінальним групам. У нас найвищий рівень оподаткування який "нуворіші" намагаються законсервувати. Якщо за совка в середньому отримували 7 копійок з заробленого карбованця, то зараз 20-22. Ми недалеко відійшли від стану рабів в Древньому Римі - їх утримання обходилось рабовласнику в 16% від отриманого завдяки їх експлуатації прибутку. Заплативши драконівські податки народ в масі стає бідним і не може інвестувати власними коштами. Навіть з бомжа українська держава двічі здирає ПДВ - 20% коли він здає металобрухт і ще 20% з того що йому заплатили коли він купує булочку... В 1996 летів австрійськими авіалініями поряд з німецьким інвестором. Він був в захваті від України і корупцію вважав нормою. Його все влаштовувало бо тут робоча сила коштувала дешевше ніж в Китаї, а він мав, за його словами, гарем білих жінок, а про втілення своїх збочених фантазій до бізнесу в Україні навіть мріяти не міг...
показати весь коментар
31.07.2023 20:29 Відповісти
Да податки, то хрін з ним. А те, що української біржі немає вже 30 років і не планують, це показник. Навіть в росії вона є.
показати весь коментар
01.08.2023 11:21 Відповісти
Тіньова економіка існує в будь якій країні. В Британії це приблизно 5%. В США за різними оцінками від 7 до 10%. У нас понад 50%, і байки "зельонки" про досягнення 30% і подальшу боротьбу з цим явищем пусте балабольство. Тіньова економіка в усьому світі це кримінал - торгівля наркотиками, гра, зброя, торгівля людьми (проституція та педофілія). А у нас будь який вид бізнесу має тіньову складову і подвійну бухгалтерію. Інакше ніяк - "заплатив податки і спи спокійно ... бомжем на лавочці в парку" - обдирають як липку! Якби не тіньова економіка Україна б вимерла. Немає ніякого сенсу платити податки які "не повертаються" до громадян в вигляді соціальних гарантій. Я це відчув на власній шкірі. Коли мені знадобилась медична допомога (ендокринологія, зір), а за все трудове життя жодного разу не був на лікарняному!, мені виставили рахунок за операцію з видалення щитовидки, який перевищував річний дохід. Довелось займатися самолікуванням і вивчити все про свою щитовидку. Добре що знаю англійську! Як би не мова то після операції став би повним інвалідом. Адаптував західні протоколи лікування до доступних в Україні лікарських засобів і вилікував себе самостійно та зберіг свою щитовидну залозу. Ніяких договорів з "сімейним лікарем", тобто паразитом, який живе з кількості договорів з "мертвими душами", укладати не маю наміру. Батько мав 51 рік трудового стажу. Працював до 65. А в 67 помер і всі його виплати в пенсійний фонд пішли на користь "номенклатури". Наприклад, пан Стельмах пропрацював головою Нацбанку півтора роки і офіційно "заробив пенсію" 158 000 гривень в місяць... То ж вирішив що їм 20% ПДВ на всі товари та послуги більш ніж достатньо. Різниця між 20% і 80% дуже велика - працюю менше, але на руках залишається в чотири рази більше, що дуже важливо в похилому віці. А Ви кажете що "податки хрін з ними"... За планом Маршала в повоєнній Японії, Німеччині, Кореї податки були 18-20% і люди працювали, заробляли і в них на руках лишались гроші які вони інвестували через біржі в економіку своїх країн. В Сінгапурі взагалі не виплачують пенсій. В Британії кожний починає свої "пенсійні накопичення" з першої зарплати. Українцеві обідраному податками нічого інвестувати і йому ледве вистачає на елементарні потреби...
показати весь коментар
01.08.2023 17:53 Відповісти
Але повертаючись до майданів, вважаю, що начасі)
показати весь коментар
31.07.2023 11:54 Відповісти
золоті слова!
показати весь коментар
28.07.2023 20:53 Відповісти
Батько цієї багатодітної родини не підлягав мобілізації. Йти воювати - це було його особисте бажання. Його син- військовий не просив відпустку, щоб посидіти з батьком у шпиталі, а просто відмовився висуватися із своїм батальоном в зону бойових дій, а залишився у в/ч (місці постійної дислокації батальону). Коли вони з батьком йшли на війну, вони чудово знали, що дома лишається мати з чотирма дітьми.
показати весь коментар
29.07.2023 11:30 Відповісти
І за це треба саджати у тюрьму? За патріотизм? А потім влада дивується, чому добровольців стало набагато менше. Бо ініціатива в нашій країні -завжди *** ініціатора.
показати весь коментар
29.07.2023 14:33 Відповісти
Покарання за корупційні діяння та інші службові злочини має бути реальним, щоб не створювати прецедент безкарності: лише довічне ув'язнення з конфіскацією майна фігуранта та його родини.
показати весь коментар
28.07.2023 18:38 Відповісти
Хто прийме такий закон?
показати весь коментар
28.07.2023 18:40 Відповісти
Піночет.
показати весь коментар
28.07.2023 18:47 Відповісти
А де його взяти?
показати весь коментар
28.07.2023 20:02 Відповісти
гидотно.
показати весь коментар
28.07.2023 18:40 Відповісти
лінтінанту бакланову покарання-ні?
показати весь коментар
28.07.2023 18:40 Відповісти
А в это время те,кто отдал приказ разминировать Чонгар и те,кто выполнил этот преступный приказ тихо хихикают в красивых ресторанах,так же как и те,кто перед вторжением отказывал армии в финансировании и те,кто приказал поставить jps маячки на все хранилища с топливом,а где то осталась мать с четырмя малолетними детьми и пятым в тюрьме,потому что это он во всем виноват.
показати весь коментар
28.07.2023 18:52 Відповісти
Грамотные млять. Они не знают как это идти на смерть , сегодня ты можешь идти,а завтра уже нет. Физически вроде все нормально,а морально ты уже надломлен. Есть такие побратимы ,после недель обстрелов ,не могут они слышать взрывов и выстрелов. Должна в первую очередь быть ответственность командиров за подчиненых,а если тупо,без надобности,просто что бы перед выше стоящим начальством **********,гробить солдат никто не пойдет в атаку, никто не пойдет в такую армию. Это только по телевизору,,мы мол за каждого,, а вот нихуя. Из за тупых приказов ,целые подразделения записывают в отказники,в бахмуте пацаны отступили с позиции из за того что не было патронов,отдали под суд. Они еще собираются ужесточать?
показати весь коментар
28.07.2023 19:16 Відповісти
Залужний мабуть до ВС звернувся з даного приводу. Це ж з його подачі було ініційовано законопроект 8271
показати весь коментар
28.07.2023 19:20 Відповісти
Ні, це подача з Банкової. Я би скоріше сказав би, що генерал Сирський, а не генерал Залужний!
показати весь коментар
28.07.2023 20:50 Відповісти
Це єрмак. Однозначо!
показати весь коментар
29.07.2023 18:36 Відповісти
Кажуть ті що хєр клали на будь який закон...
показати весь коментар
28.07.2023 19:33 Відповісти
Не розумно, за це п'ять, за вбивство від семи, гасить треба командирів не набагато більше дадуть
показати весь коментар
28.07.2023 19:37 Відповісти
Всі корупціонери і взяточники на волі,а воїна під час війни показово засудили? У воїнів не виникне питання,чи дійсно є за що воювати і віддавати своє життя? Та слів немає більше,це повний абсурд, вороги і зовнішні і внутрішні руйнують Україну
показати весь коментар
28.07.2023 19:50 Відповісти
Для народа Закон, для себя беззаконие.
показати весь коментар
28.07.2023 20:03 Відповісти
Покарання за невиконання наказу командира має бути реальним, щоб не створювати прецедент безкарності, - Верховний Суд Джерело:

А за те що хтось (і хто це зробив) розмінував чи не замінував ділянку зєднуючу з Кримом 10х10 км (10 км у довжину на 10 км у ширину) через що Путін окупував 20% території - кримський "коридор", про що говорив Іларіонов за пів року до війни на багатьох телеканалах і щоб відвоювати її треба пройти на деякіх ділянки по 4 міни на 1 м кв - то за це відповість такий собі працівник СБУ Кулініч - передаточна ланка владного ланцюгу - зрадник і таке інше, але від цього не легше, а не ті хто повинен по всій владній вертикалі тому що у їх немає відповідальності перед країною у тому числі і у "суддів" тому за все відповість прстий люд.
показати весь коментар
28.07.2023 20:18 Відповісти
А крадіжки в армії на скальки років потянуть? Є безглузді накази, які мають загрозу життю, то требе садити разом з тим, який дав цей наказ!!!
показати весь коментар
28.07.2023 20:47 Відповісти
А якщо командир - Юзік?
показати весь коментар
28.07.2023 20:52 Відповісти
Він вже не Юзік, а бос над босими.
показати весь коментар
28.07.2023 21:39 Відповісти
Начштабу дебіл, який не уявляє, що таке багатодітна сім'я? Ну а суддям після таких вироків мабуть скоро самим доведеться брати автомат в руки і ставати на захист країни, всі будуть за гратами чекати перемоги суддів над ворогом.
показати весь коментар
28.07.2023 21:35 Відповісти
Тільки маленькій нюанс,- вони воювати не будуть , а здадуть все Путіну, як неодноразова це було, разом з тими хто за гратами, тому що еліта.
показати весь коментар
28.07.2023 21:42 Відповісти
Судді поїдуть в свої маєтки, які усі в ЕС. Воювати вони не будуть. Згідно свого менталітету вони ближче к росіянам, том можут потім працювати на Московію.
показати весь коментар
28.07.2023 21:59 Відповісти
открыто отказался выполнить приказ начальника штаба первого заместителя командира и до Источник:
tak vy armija NATO standart, ili vsio ta-zhe sovetskaja otryžka? Za chto platiat sergentu chasti? Priciiom tut HQ cheef?
показати весь коментар
28.07.2023 22:57 Відповісти
Тобто замість того щоб продовжувати захищати Батьківщину пацана посадять на парашу. Геніально!
показати весь коментар
29.07.2023 03:29 Відповісти
Это как сравнение ..Украл булочку хлеба преступление .украл миллион взять в депутаты.На этих судьях клейма негде поставить они решают.Было бы справедливо к власти сначала ужесточить.законы. по тому же алгоритму
показати весь коментар
29.07.2023 07:15 Відповісти