8605 відвідувачів онлайн
2 160 73

Звернення ВР про перейменування Дніпропетровської області в Січеславську надійшло до Конституційного суду

Звернення ВР про перейменування Дніпропетровської області в Січеславську надійшло до Конституційного суду

До Конституційного суду (КС) України в четвер надійшло звернення Верховної Ради щодо перейменування Дніпропетровської області в Січеславську.

Про це Цензор.НЕТ повідомили в прес-службі КС.

"14 лютого до Конституційного Суду України надійшло конституційне звернення Верховної Ради України про надання висновку щодо відповідності законопроекту про внесення зміни до ст.133 Конституції України (щодо перейменування Дніпропетровської області) (реєстр.№ 9310-1) вимогам статей 157 і 158 Конституції України" , - наголошується в повідомленні.

Як повідомлялося, 7 лютого Верховна Рада України направила до Конституційного суду для отримання висновків депутатський законопроект про внесення змін до ст.133 Конституції щодо перейменування Дніпропетровської області в Січеславську.

Такий документ може бути розглянутий Верховною Радою тільки за наявності висновку Конституційного суду щодо відповідності ініціативи вимогам ст.157 і ст.158 Основного закону.

Після отримання висновків КС парламент може попередньо схвалити (прийняти в першому читанні) такий законопроект не менше 226 голосами. Після цього, на наступній черговій сесії, Рада може розглядати його для прийняття в цілому. Для цього буде потрібно не менше 300 голосів парламентаріїв. Така процедура встановлена ​​Конституцією України.

Топ коментарі
+12
Красивое название - СИЧЕСЛАВСКАЯ ОБЛАСТЬ. А коммуняки значит рогом упираются?
показати весь коментар
14.02.2019 19:05 Відповісти
+9
Місто Луцьк, а область Волинська. Місто Ужгород, а область Закарпатська, вуйку з Ольгіно.
показати весь коментар
14.02.2019 19:15 Відповісти
+8
Ну неужели это так важно для воюющей 5 лет страны? Ах, да, и Рада, и суды типа при деле.
показати весь коментар
14.02.2019 19:09 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Переименовать, думаю, не проблема (Сичеславскую, Днепровскую или ещё какую-либо), главное поменять ситуацию на местах, а это проблема, которую нужно решить.
показати весь коментар
14.02.2019 19:02 Відповісти
Звернення ВР про перейменування Дніпропетровської області в Січеславську надійшло до Конституційного суду - Цензор.НЕТ 2931
показати весь коментар
14.02.2019 21:07 Відповісти
Красивое название - СИЧЕСЛАВСКАЯ ОБЛАСТЬ. А коммуняки значит рогом упираются?
показати весь коментар
14.02.2019 19:05 Відповісти
Мало того, що впираються, то й ще брешуть - типу па рускі ето будєт Сєчеславская, область правславляющая сєчу. Дебілам ж не вдомйок, що власні назви не перекладаються і українською це буде Січеславська, а російською Сичеславска.
показати весь коментар
14.02.2019 19:18 Відповісти
Это упираются из последних сил сторонники руцкого мира. Т к Украина быстро уходит в европейскую ментальность
показати весь коментар
14.02.2019 19:38 Відповісти
Это последнее что у них осталось, и то скоро сломаются
показати весь коментар
14.02.2019 21:28 Відповісти
Ну неужели это так важно для воюющей 5 лет страны? Ах, да, и Рада, и суды типа при деле.
показати весь коментар
14.02.2019 19:09 Відповісти
Очень важно. Чтобы имени комуняцкой гниды петровского не было в названии Украинского города.
И да, опережу таких, как ты. От этого ни в холодильниках, ни в кошельках больше не станет. Но для Украины это имеет очень большое значение.
показати весь коментар
14.02.2019 20:31 Відповісти
При чем тут холодильник? Деньги, потраченые на это все лучше потратить на ПЗРК. А того Петровского - кто сейчас помнит?
показати весь коментар
14.02.2019 20:40 Відповісти
Если непомнишь ты, это не значит, что не помнит никто. Кто знает историю Украины - тот знает, кто такой Петровский.
показати весь коментар
14.02.2019 21:09 Відповісти
Я тебе одно скажу - чем больше сейчас подымать такие вопросы, тем больше пиара любителям всяких Петровских. Забвение - вот сегодня для них достаточно вполне. А потом люди сами скажут "кто таков"? Нафиг с пляжа. И вопрос решится в 5 минут. Жаль, что вы этого не понимаете. Без обид, просто подумай.
показати весь коментар
14.02.2019 21:16 Відповісти
Не свисти, переименовали Кировоград в Крапивницкий, и уже почти забыли комуняцкое название. Также забудут и название областей.
показати весь коментар
14.02.2019 21:31 Відповісти
Забвение? Историю нужно помнить и знать во всех подробностях - чтобы не наступать второй раз на те же грабли.
показати весь коментар
14.02.2019 21:57 Відповісти
********** крепчает, чем плохое название Днепропетровская???
показати весь коментар
14.02.2019 19:11 Відповісти
Вуйку не задавай дурні питання. У крайньому випадку область може бути Дніпровська.
показати весь коментар
14.02.2019 19:14 Відповісти
кто вуйко???
показати весь коментар
14.02.2019 19:17 Відповісти
Пояснювати треба?
показати весь коментар
14.02.2019 19:19 Відповісти
обьясни,камень в мой огород??
показати весь коментар
14.02.2019 19:20 Відповісти
Так. Ти ще досі не розумієш чому погано Дніпропетровська? Бо прославляє комуняку-рашіста Пєтровского.
показати весь коментар
14.02.2019 19:21 Відповісти
ну пусть будет Днепровская, но не сичеславская ,*** знает что получается,не заходит
показати весь коментар
14.02.2019 19:23 Відповісти
Тебе зараз забанять за мати. Могла би бути Дніпровська, але Січеславська тому, що там Січ була.
показати весь коментар
14.02.2019 19:25 Відповісти
"деды ваевале" на украинский манер... Днепровская помелодичнее звучит, удобнее в написании + лидер "зрительских симпатий"
показати весь коментар
14.02.2019 19:40 Відповісти
а ты что вообще такое за существо, что тебе "не заходит"?
Типа тебя забыли спросить
Ты хоть сам-то из этой области?
показати весь коментар
14.02.2019 19:58 Відповісти
Твойо хвамілійо Петров чи Петровський? Якби обласний центр за часів совка називався би Днепродзержинськ, його перейменували би 27 років тому. А якби Дніпробрежньовськ - то перейменували би 37 років тому. Згадай Набережні Челни в кацапстані і сиди на дупі рівно.
показати весь коментар
14.02.2019 20:26 Відповісти
Тем, что в нем упоминается фимилия палача украинского народа, усек огрызок?
показати весь коментар
14.02.2019 21:33 Відповісти
Головне корупцію перемогли, порядки навели можна і переминовувати.
показати весь коментар
14.02.2019 19:13 Відповісти
Як корабель назовеш - так він попливе. Спробуй з комуно-рашістом Пєтровскім корупцію перемагати.
показати весь коментар
14.02.2019 19:22 Відповісти
До речі, бюсту петровського на вул. Грушевського пощастило: його демонтували активісти задовго до початку бойових сутичок у тих місцях. Інакше летіли би уламки петровського у бошки беркутні. А в Дніпрі скинули боввана набагато пізніше.
показати весь коментар
14.02.2019 22:22 Відповісти
город Днепр,а обл Сичеславская??? ну че вы там курите в той РАДЕ??? Далбаёбы *****
показати весь коментар
14.02.2019 19:14 Відповісти
Місто Луцьк, а область Волинська. Місто Ужгород, а область Закарпатська, вуйку з Ольгіно.
показати весь коментар
14.02.2019 19:15 Відповісти
Он просто забыл, что город Санкт-Петербург, а область- Ленинградская.
показати весь коментар
14.02.2019 19:22 Відповісти
Є така практика в Україні.Назви областей-за назвою обласного центру,або-історичною назвою регіону.Січеславом місто Дніпро називалось в 1918-19р(і то-неофіційно)-слабка історична традиція.Ініціатива справді дурна ,і мені незрозуміла позиція В"ятровича.
показати весь коментар
14.02.2019 19:32 Відповісти
Гарна назва. Річ у тім, що Катеринослав, нині Дніпро, ніколи не був культурним осередком для украінців, що проживали на тій територіі. Так само як і Луганськ, чи Донецьк, на відміну від Київа чи Чернігова. Там не було взагалі великих міст, а були не великі хутори-поселення козаків. І створений Катеринослав був абсолютно штучно, за наказом Катерини другої, так само як і інші міста в тих краях. Тому навіть роки їх створення майже співпадають. Більш того, саме через Катеринослав поширювалася антиукраінська політика царизму та комуністів. І от тоді виникае питання, чому область називати просто за назвою найбільшого міста, якщо воно для мешканців тіні областіимайже чуже. А от назва Січеславська відтворює справжній дух колишніх мешканців тих країв, тим паче що більшість з січей були саме на іі території.
показати весь коментар
14.02.2019 20:14 Відповісти
Ты даже Киев писать правильно не способен, зато берешься других учить
показати весь коментар
14.02.2019 20:29 Відповісти
Тобто назву взяли "зі стелі"-не хочемо жити в Дніпровській,краще-в Січеславській.Цікавий прецедент вийде.Не хочу жити в Запорізькій-буду в Махновській(історичні ж традиції),а Донецьку(негативний образ)-в Юзівську(і до Європи ближче).
Якщо проведуть опитування в області-по назвам Дніпровська-Січеславська-ну не секрет,яку назву підтримають більшість місцевих ?
показати весь коментар
14.02.2019 20:34 Відповісти
Я сам місцевий.І в чому прицедент? В тому щоб називатися як хочеш? Так всі народи і держави мають самоназви.
показати весь коментар
14.02.2019 21:25 Відповісти
Так і я про це.Провели місцевий референдум(якщо приспічило)-є результат-маєте назву.
показати весь коментар
14.02.2019 21:32 Відповісти
Як його проводити? Хто буде мати право приймати в ньому участь? Тобто євреї, руські, татари, та представники інших національностей, які оселилися на території області в період індустріалізації будуть визначатися як повинна раз вестися земля, на якій жили мої прадіди?
показати весь коментар
14.02.2019 21:38 Відповісти
Тобто Верховна Рада(відсоток в якій євреїв,москалів і татар вищий,ніж в області)-має більше право ? Де логіка ?
показати весь коментар
14.02.2019 21:57 Відповісти
Так ВР має більше права, бо вона не приймає рішення стрімголов, а спершу фахівцями пишеться законопроект, а потім він вже обговорюється і лише після цього приймається виважене рішення, чого не відбувається при референдумі
показати весь коментар
14.02.2019 22:08 Відповісти
Чому Україні потрібна Січеславська область
Підтримую обома руками проект перейменування Дніпропетровської області на Січеславську область в Конституції України.
Аргументація голови Українського інституту національної пам'яті В. В'ятровича щодо цього проекту солідна, патріотична і абсолютно переконлива. Саме наведений історичний ФАКТ, що на території цієї області було 5 з 8 козацьких січей в історії нашого народу є найголовнішим і самодостатнім аргументом.
Немає в Україні жодної іншої області біля Дніпра, яка мала би такий переможний історико-географічний аргумент. Можливо, один українець з 10 тисяч і знає такий факт, але, точно, не більше. Абсолютна більшість наших людей свято переконана, що найбільше тих січей козацьких було саме в Запорізькій області. Але, виявляється, що ні. Це якраз той випадок, коли історія краю, області йде в парі з її географією. Нічого зайвого, надуманого тут нема. Ми просто зобов'язані відродити історичну славу, козацьку славу, українську славу цієї могутньої української області.
І назва Січеслав зовсім не штучна, вже понад 100 років тому назад наші предки думали, що обов'язково необхідно увічнити в назві головного міста і краю славну історію багатьох козацьких січей - захисників української землі.
Ця назва славить землю українських козаків, де вони жили та за яку воювали і вмирали. Ця назва виникла значно раніше і не має нічого спільного із значно пізнішими ідеологічними штампами «Слава КПСС!» , «Слава Ленину - Сталину!», «Слава советскому народу!» тощо радянського комуністичного режиму. Пора про них забувати і не проводити якихось недолугих і бридких паралелей з Січеславом.
Назви Січеславська область, Січеславщина, січеславці тощо без сумніву потраплять на благодатний грунт в українському середовищі, будуть сприяти поширенню знань молоді і суспільства загалом про рідний край, його складну і багату історію та її патріотизму, сприятимуть розвитку рідної української мови.
Цей край нині, підчас російсько-української війни за незалежність України, як і в козацькі часи, знову показав себе справжнім форпостом боротьби із загарбниками - московськими колонізаторами, зірвав путінські плани з розчленування і знищення України як держави. Ця область - справжня Січеславщина.
Така нова назва області - неординарна і дуже почесна, вона підкреслює, яку насправді велику роль цей козацький край відігравав у минулому і яке велике, ключове значення він має нині, коли відбувається становлення і зміцнення Української Держави.
Назва обласного центру Дніпро органічно і якнайкраще підходить до назви Січеславська область (Дніпро - місто, і могутня ріка в області, і слава козацьких січей на Дніпрі), і я переконаний, що й міський голова Дніпра та абсолютна більшість мешканців міста і області будуть задоволені, що житимуть в області з такою славною українською назвою.
І це ще один цвях в труну путінської Новоросії.
Звичайно, вже зараз є, і не тільки в Інтернеті, незадоволені назвою Січеславська область, але коли знайомишся з їхньою аргументацією, то відразу видно, що це за люди і звідки там вуха ростуть. Це ті самі «історики», «експерти», «блогери», «журналісти», які зі своєю недолугою антиукраїнською псевдоаргументацією, з піною на губах активно виступали свого часу проти перейменування Дніпропетровська на Дніпро, Кіровограду - на Кропивницький (але за Єлізавєтград, навіть за Інгульск - за російською калькою - Омск-Томск-Челябинск, тільки б не була питомо українська назва), Комсомольська - на Горішні Плавні тощо. Тоді знову у них не вийшло, але срібняки активно відпрацювали і нерви українцям потріпали.
Багато ще цієї промосковської наволочі в Україні. Почитаєш їхні підступні інсинуації, то виходить - назва українського, козацького міста і краю (на десятки і сотні років) на честь російської імператриці-німкені Катерини (Єкатєрінослав) чи на честь сталінського душогуба Петровського(Дніпропетровськ) - це нормально, такіє билі врємєна, а назвати в незалежній Україні регіон притаманним тільки йому іменем - Січеславська область - ето как дама постбальзаковского возраста, ето шароварщіна.
Понаписують всіляку явну і приховану антиукраїнську маячню на сайтах, в друкованих ЗМІ, у Фейсбуці. Заодно ще й потопчуться по патріоту і мужній людині В. В'ятровичу. Ну, як же без цього «історикам» та «експертам» в таких справах.
Вони, ці промосковські непотреби, дуже добре знають матеріальну та ідейну силу слова, знають про його емоційний вплив на людей. Знають, що назва Дніпровська область звучить для всіх - нейтрально, не емоційно, але сама назва Січеславська область, Січеславщина буде голосно і однозначно говорити, нагадувати нам, всім (і москалям - в першу чергу) про Січ, про козаків, про нашу незнищенну історію, про нас з вами - про цю знамениту ратними справами (колись і тепер) та економічною потугою українську область, про нашу Україну. Не про частину Малоросії, не про Новоросію, не про частину путінської Росії.
У них своє завдання - будь-якими засобами гальмувати й гальмувати зміцнення української нації, яка має своє власне історичне завдання - повноцінно оволодіти своїм українським середовищем і буттям та рідною українською мовою. А для такої ганебної справи у них все згодиться (пайдьот всякоє лико в строку) - навіть такі, будь-які гнилі колоди під наші ноги.
П'ята колона у нас є і ще не скоро зникне, і вона працює. Повільно йде становлення і зміцнення української нації. Але йде, і його не зупинити ворогам в Україні і в путінській Росії.
Січеславській області в Україні бути.
показати весь коментар
14.02.2019 20:48 Відповісти
Цікава аргументація.Ти проти назви Січеславська?-непатріот і московська гнида.А назва якраз штучна .Неясно тільки-цю назву придумало(згідно тодішньої преси)українське учительське товариство,чи й сам Яворницький.
показати весь коментар
14.02.2019 21:06 Відповісти
Штучна назва саме Дніпровська. Оскільки місто Дніпро за віком таке саме як більшість міст області. Ніколи з міста Дніпро не поширювалася українська культура на прилеглі території. В місті Дніпро навіть немае шанованих церков і храмів.
показати весь коментар
14.02.2019 21:31 Відповісти
Я вам більше скажу,українська культура не поширювалась на прилеглі території ні з Харкова,ні з Вінниці,і навіть!-не зі Львова,а навіть-навпаки.
І звичайно,назва-штучна,але нічим не гірша за Січеславську.
показати весь коментар
14.02.2019 21:51 Відповісти
Про Лівів зовсім не так, він завжди був культурним осередком.
показати весь коментар
14.02.2019 22:04 Відповісти
Польсько-єврейським,в-основному(1931.Українців-16%,Євреїв-32%,Поляків-50%)
показати весь коментар
14.02.2019 22:36 Відповісти
Цитата: "Підтримую обома руками проект перейменування Дніпропетровської області на Січеславську область в Конституції України."

Бідною буде наша конституція якщо кожен буде нею крутити як циган сонцем.
показати весь коментар
14.02.2019 22:31 Відповісти
хай кс делегирует в раду представныка...нах такие заморочки?то фамилии рабиновичам надо разрешать менять токо с разрешения суда и референдума громады.
показати весь коментар
14.02.2019 19:14 Відповісти
А Харьковскую в Слобожанскую?
показати весь коментар
14.02.2019 19:15 Відповісти
Це пан хоче щоб Допу-з Гепою кондратій хватив?
показати весь коментар
14.02.2019 19:21 Відповісти
Что шайка КС должна давать разрешение?...
показати весь коментар
14.02.2019 19:19 Відповісти
Не люблю когда порты названия меняют, бо это страшенный геморрой, для навигационного офицера. Корректуры- в огромном количестве. А область... не знаю. Можэ всё значительно проще.
показати весь коментар
14.02.2019 19:19 Відповісти
Залізничні станції і порти не перейменовують
показати весь коментар
14.02.2019 19:28 Відповісти
Ещё как переименовывают! Сам попал под такуб раздачу, с переименованием порта Мариуполь. Это ведь не только карты откорректировать, это десятки морских пособий, в которых этот порт упоминается десятки и десятки раз. Сейчас такая же бодяга с Черноморск/Ильичевск. И, вроде как- Южный/Пивденный.
показати весь коментар
14.02.2019 19:32 Відповісти
Надо быть помоложе и помобильнее . 😀😀😀
показати весь коментар
14.02.2019 19:39 Відповісти
Помоложе? Это можно. Надо снова жениться, на той, которая тебя на 18 лет моложе. Имею такой опыт. Не хочу повторять.
показати весь коментар
14.02.2019 19:43 Відповісти
Я у 1998 році був у відрядженні на Радіотелевізійному передавальному центрі. На шафах з обладнанням і на комутаційному пульті були помпезні латунні шильдики з назвами "Жданов", "Ворошиловград", "Донецк". Я по приколу спитав - а чому не "Сталіно?" Жіночки обернули це на жарт і я зрозумів що стібатися буде не дуже чемно.
показати весь коментар
14.02.2019 20:37 Відповісти
Удачі!!!
показати весь коментар
14.02.2019 19:26 Відповісти
Сичеславская звучит некрасиво. Я - за Днепровскую!
показати весь коментар
14.02.2019 19:56 Відповісти
Да хай хоть Днепровская, чи Приднепровская, чи Яворницкая.
Мое предложение - назовите Покровская, раз нужны козаки.
Там и сечь была такая и покрова украинского казачества и воинства и православненько.
показати весь коментар
14.02.2019 20:35 Відповісти
В мене на прапорі на Майдані було написано "Дніпро-Січеслав". Від початку до кінця. Хто б не питав - відповідав, що це сьогоднішня назва Дніпропетровська. І це знають вже не тільки українці, що були на Майдані з усіх українських країв, міст і містечок, а навіть іноземці, які теж прибували на Майдан подивитись на такий суспільний феномен єднання людей(I speak English). Тож Січеславська область - це вже вирішена справа. Залишилось її узаконити. Тим більш, що на Першому Національному вже багато років прогноз погоди називає нашу область "Січеславщина"
показати весь коментар
14.02.2019 19:58 Відповісти
Не ну если Днепр, то и область как бы должнa быть днепровская....
показати весь коментар
14.02.2019 20:45 Відповісти
А як у Волинської області центром - Рівне? А в Закорпатській - Ужгород? У Кримській - Семфирополь?
показати весь коментар
14.02.2019 21:01 Відповісти
Грамотей, ***. Волинська область - обласний центр ЛУЦЬК.
показати весь коментар
14.02.2019 21:38 Відповісти
Не Волиньск? Хто б міг подумати...
показати весь коментар
14.02.2019 22:06 Відповісти
В истории страны было много достойных Петров. Не следовало переименовывать ни город, ни область. Сечеславская звучит некрасиво, не эстетично. Название города не соответствует области. Безвкусица и дурь.
показати весь коментар
14.02.2019 20:59 Відповісти
Це для кацапів такі асоціації. А для казаків - це назва природня.
Спробуйте відмовитись від природи раба, думаю у вас вийде.
______________
Народжений в Дніпрі, Іван Суліма.
показати весь коментар
14.02.2019 21:05 Відповісти
Всё наоборот. Для украинцев нормально Днепропетровск. сечеславская хорошо только для кацапов. Я не рабыня. А вот вы, гражданин, выдавливайте из себя раба ежедневно.
показати весь коментар
14.02.2019 21:21 Відповісти
Щось я вас не розумію, шановна. Нема вже такого слова "Дніпропетровськ". Це вже історія))
показати весь коментар
14.02.2019 22:08 Відповісти
Потому, что кретины переименовали. Ничего, умные переименуют назад.
показати весь коментар
15.02.2019 01:49 Відповісти
Может Украину переименовать в Рошен, а что звучит.
показати весь коментар
14.02.2019 21:01 Відповісти
"Roshen", - це теж ознака холуйства. Прогиб під французьку промову. А слава Січі не загине НІКОЛИ. Бо ця слава греміла по всьому Світові. І казаки дивували Європу своїми подвигами. Зрештою казаки врятували Європу від турецької навали під Хотином у 1621му, коли їхнє 40 тисячне військо розбило вщент 300тис. османів, що йшли руйнувати Європу. І це лише один єпізод з славної історії України. Тоді був укладений мирний договір.
_____________________
Вчіть українську, Ренате! Це я вам кажу з російськомовного Дніпра!
показати весь коментар
14.02.2019 21:15 Відповісти
ага, слава грИміла
показати весь коментар
15.02.2019 00:35 Відповісти