9183 відвідувача онлайн
1 527 85

На відбудову Каховської ГЕС після деокупації потрібно шість років, - "Укргідроенерго"

гес,каховська

Розробка експериментального проєкту відбудови Каховської ГЕС займе два роки.

Як інформує Цензор.НЕТ, про це повідомляє ПрАТ "Укргідроенерго".

"На першому етапі також планується проєктування тимчасової греблі водосховища.Після деокупації це допоможе швидко розпочати будівництво тимчасової гідроспоруди для перегородження водосховища і за умов паводку допоможе наповнити його водою до необхідного рівня.Будівництво ж власне самої Каховської ГЕС займе близько шести років", - йдеться у повідомленні.

Зазначається також, що зараз гідроелектростанції компанії готуються до проходження опалювального сезону. Зокрема, на станціях проводяться планові ремонтні роботи та реконструкція гідроенергетичного обладнання.

Топ коментарі
+16
Зачем ее восстанавливать? Разве нельзя решить вопрос другими методами чтобы не пускать под воду огромные территории?
показати весь коментар
02.08.2023 15:47 Відповісти
+10
Згідно з Оманськими домовленностями Лівоберіжжя лишається за Московією. Як там ГЕС будувати ?
показати весь коментар
02.08.2023 15:48 Відповісти
+9
Ну от навіщо вона треба? Це ж радянський проєкт 50х років!
показати весь коментар
02.08.2023 15:49 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Зачем ее восстанавливать? Разве нельзя решить вопрос другими методами чтобы не пускать под воду огромные территории?
показати весь коментар
02.08.2023 15:47 Відповісти
А чего не 16 лет?! А только 6?

»озробка експериментального проєкту відбудови Каховської ГЕС займе два роки»…?!

2 года на проект?!
Да вы там с ума посходили?!!!

Хватит спать! Просыпайтесь. В Украине война. Каждый час на счету.

Работай-те!

Не можете? Уходите. Наймем тех кто имеет
показати весь коментар
02.08.2023 16:10 Відповісти
Згідно з Оманськими домовленностями Лівоберіжжя лишається за Московією. Як там ГЕС будувати ?
показати весь коментар
02.08.2023 15:48 Відповісти
саме зараз йде процес уточнення меж окупації, які не були там прописані в початкових домовленостях
показати весь коментар
02.08.2023 15:52 Відповісти
Херсон туди потрапив випадково. Зеля не знав що це Правоберіжжя !
показати весь коментар
02.08.2023 16:18 Відповісти
Вам іпонутим зрадойобам не йметься! Вам тільки всюди Оман мерещеться. Вам хрен вгодиш, скажуть що не будуть будувати, будете нити, що всі всі гроші вкрали, скажуть що відбудуть будувати, знову ниєте що гороші на будівництві вкрадуть. Ви вже там оприділіться, а то вам як не х@р закороткий, то сорочка задовга.
показати весь коментар
02.08.2023 16:28 Відповісти
Де там ? в опі зеленського і бені ?
показати весь коментар
02.08.2023 16:57 Відповісти
Ну от навіщо вона треба? Це ж радянський проєкт 50х років!
показати весь коментар
02.08.2023 15:49 Відповісти
А чем поить людей, оставшихся на левобережье? Только в Херсонской и Запорожской областях это более 700 тыс.человек. Там будет полупустыня. Устроим великую миграцию в Европу?
показати весь коментар
02.08.2023 16:32 Відповісти
За ті гроші, що пропонується відмити на відбудові ГЕС - можна спокійно побудувати нові водозабори (адже річний стік Дніпра не залежить від того - є ГЕС, нема ГЕС - вона може його регулювати, але в певних межах). А на звільнені від води площі, особливо там, де будуть неугіддя - запросити інвесторів для побудови зелених електростанцій, байдуже - ВЕС, СЕС. Ті території, які будуть далеко від Дніпра при профіциті електроенергії можна заживити водою від опріснювачів.
Щодо суднопластва - дайте свободу зернотрейдерам тиму "Нібулону" або запустіть европейські компанії з річкових перевезень - вони самі впорядкують фарватер без витрачання бюджетних коштів. Було б бажання.
показати весь коментар
02.08.2023 16:42 Відповісти
Каховское море было аккумулятором-демпфером, аккумулирующие паводковый водосток и отдававшее его равномерно в остальное время. И новые водозаборы теперь будут минимум на 12-15 метров ниже старого уровня. Вот вам водозабор Каховской оросительной системы, поднимавший воду на 20 метров. Это почти ГЭС наоборот. А теперь постройте их еще и еще, и намного мощнее.

показати весь коментар
02.08.2023 17:12 Відповісти
І багато треба акумулювати нижче Запоріжжя? Де там більш-менш значні річки, які можуть дати якусь істотну кількість води?
показати весь коментар
02.08.2023 19:19 Відповісти
Это вот открывшиеся пороги Запорожья ниже ДнепрГЭС. И вода все падает. Подорвем и его?


показати весь коментар
02.08.2023 19:33 Відповісти
То викладали б вже фото тільки острова. Дуже цікаво, як з 30-х по 50-ті роки минулого сторіччя відбувалась навігація нижче ДніпроГЕСа...
показати весь коментар
02.08.2023 21:06 Відповісти
На ГАЕС перепад висот набагато більший ніж на 12-15м. А взагалі - в часи СРСР було модно порівнювати досягнення з 1913 роком. В часи російської імперії було багато низьконапірних запруд, які не дуже впливали на площу затоплення, а просто використовували рельєф. Для використання води у млинах та для живлення заводів. Гігантоманією ніхто не страджав. Мабуть інженери таки захищали дипломи, а не купували дипломні роботи.......
показати весь коментар
02.08.2023 19:22 Відповісти
Для живлення ЗАЕС та водозаборів ніхто не заважає побудувати ГАЕС і таким чином використовувати надлишок енергії води для живлення насосів водозаборів та виробництва електроенергії.
показати весь коментар
02.08.2023 19:24 Відповісти
ГАЭС не вырабатывает энергию, а аккумулирует ее для часа пик потребления. Ее задача - сглаживание.
показати весь коментар
02.08.2023 20:08 Відповісти
Это вид машинного зала сейчас

показати весь коментар
02.08.2023 17:19 Відповісти
так вже ж. Скільки там залишилось й скільки повернеться?
показати весь коментар
02.08.2023 17:30 Відповісти
Без воды оттуда уедут и оставшиеся. Там будет просто жопа.
показати весь коментар
02.08.2023 17:51 Відповісти
Ну тут нужно послушать и экологов и спецов по мелиорации. Насколько я понял плотина не единственное решение и кстати далеко не самое рациональное. Там же еще проблема с разминированием!!! Был такой проект до войны - пловец проплыл по Днепру от северной границы до Херсона. Так вот Каховское водохранилище и речка возле Херсона это были какие-то канализационные стоки(Утрирую, но не сильно).
показати весь коментар
02.08.2023 18:09 Відповісти
Так стоки не зависят от плотины. Если города и села выше не перестанут сливать дерьмо в реку - она чище никак не станет. А это вот интересная схема. И это только через 2 недели без орошения.

показати весь коментар
02.08.2023 19:22 Відповісти
Питання "макс" і "мін" зволоженості відносно звичайної на 20.06 в інших роках на цій карті не розкрите. Але на ній видно, що "мін" так само має місце і вище Каховського водосховища...
показати весь коментар
02.08.2023 22:17 Відповісти
Правильно. Насосные брали воду с Каховского моря и туда. Правда намного меньше. И там намного меньше поливных земель. Там больше воды уходило на снабжение городов, того-же Кривого рога
показати весь коментар
02.08.2023 22:22 Відповісти
Звісно, качати воду вгору насосами ефективніше, ніж пустити зверху самопливом...
показати весь коментар
02.08.2023 22:28 Відповісти
Вы бы высоту правого берега посмотрели что-ли, перед тем, как писать про самотек И заодно на какую высоту поднимали насосами воду для канала в Кривой Рог.
показати весь коментар
02.08.2023 22:32 Відповісти
А я про лівий берег. Дивіться уважно карту, яку САМІ й виклали. Та й нема жодної різниці - правий, чи лівий - качати насосами вгору, коли можна кинути самопливом вниз - дурість. Але порівняння зі зволоженістю грунтів у інші роки веж таки хотілося б побачити. Так само, як і абсолютні цифри зволоження, а не "макс" і "мін". Бо без абсолютних цифр і порівнянь, оте "макс" і "мін" - це маячня ні про що.
показати весь коментар
02.08.2023 22:44 Відповісти
Вообще-то насосы Каховской оросительной системы поднимали воду с Каховского моря сначала на 24 метра, потом еще на 18 метров. География однако
показати весь коментар
02.08.2023 23:01 Відповісти
PS А відколи у Вас Кривий Ріг став вище за течією Дніпра, ніж Каховське водосховище? Я Вас якась своя географія?
показати весь коментар
02.08.2023 22:49 Відповісти
Ну вообще-то подъем воды Каховской плотиной был на 16-17 метров, а Кривой Рог стоит на массиве в 100-110 метров Вы бы посмотрели что, перед тем, как писать
показати весь коментар
02.08.2023 22:55 Відповісти
Ще раз. Для тих, "хто в танку". Я писав про території вище за течією Дніпра. Та Ви, певно, від безвиході, придумали Кривий Ріг. Дивіться уважно пришелепкувату карту, яку самі виклали. І надайте, будь ласка абсолютні цифри зволоження грунтів і порівняльні з іншими роками цифри зволоження грунтів.
показати весь коментар
02.08.2023 22:59 Відповісти
Вам надо - ищите

PS А відколи у Вас Кривий Ріг став вище за течією Дніпра, ніж Каховське водосховище? Я Вас якась своя географія?

И таки да - он выше и в стороне за течением Днепра чем Каховская плотина.
показати весь коментар
02.08.2023 23:07 Відповісти
Злив зараховано. добраніч. Перед сном перевірте відстані від Кривого Рогу до Мар'янського і до Розумівки.
показати весь коментар
02.08.2023 23:11 Відповісти
Ну это только в вашей голове. Не хворайте.
показати весь коментар
02.08.2023 23:14 Відповісти
Злив зараховано. Добраніч.
показати весь коментар
02.08.2023 23:16 Відповісти
Детский сад
показати весь коментар
02.08.2023 23:22 Відповісти
Попросіть старших - вони вас туди відведуть. Вже ранок. Там відчинено.
показати весь коментар
03.08.2023 08:16 Відповісти
Мне хватит вполне общения с вашей ясельной группой. Подгузник себе замените сперва
показати весь коментар
03.08.2023 09:59 Відповісти
Конечно, проблема орошения серьезная. Но даже если пойти по пути советских предков, то восстанавливать плотину можно только после освобождения левого берега и прекращения активных боевых действий, да плюс разминирование. А это не ближайшее будущее. За это время все высохнет и засолится. Но вот вопрос, а не использовать ли опыт Израиля? У них там песок да камни и водички кот наплакал, но выращивают, да еще и импортируют!
показати весь коментар
02.08.2023 22:44 Відповісти
Да, в Израиле в основном капелька. Но и левобережье массово перешло на капельное орошение для фруктов, овощей и ягод. Не без помощи и не без опыта израильтян, кстати. Я помню их на первых выставках в конце 90х и начале нулевых. Помню их активный Нетафим. Под поливом остались лишь семечка, соя, кукуруза и технические. Но и для капельки нужна вода. А бесконтрольное использование глубинных вод ведет к солончакам.
показати весь коментар
02.08.2023 23:20 Відповісти
Не було там напівпустелі тисячі років. Був Великий лук. І, раптом, виникне? З якого переляку?
показати весь коментар
02.08.2023 19:14 Відповісти
Вы точно в этом уверены или вам кто рассказал? Посмотрите Гугл Земля где кончались бесплодные пески и солончаки. Там хорошо видно границу, она идет практически до берега моря вдоль края снимка. Вода дала возможность это остановить и вырастить знаменитые Херсонские овощи и зерновые.

показати весь коментар
02.08.2023 20:05 Відповісти
Почитайте де і яким був Великий лук.
PS Надаю перевагу звичайним знімкам і малюнкам.
показати весь коментар
02.08.2023 21:02 Відповісти
Я знаю где он был. Как и хорошо знаю где была полупустыня и крупнейшая в Европе пустыня - Олешковские пески.
показати весь коментар
02.08.2023 22:25 Відповісти
"Олешківська пустеля у нинішньому своєму вигляді з'явилися порівняно недавно: через випасання величезних отар овець у ХІХ ст., які знищили траву" - таке от пишуть... А звідки там взялася трава у "напівпустелі" - не пишуть...
показати весь коментар
02.08.2023 22:37 Відповісти
Да, и в том числе отары барашек превратили полупустыню (на местном наречии - кучугуры) в пустыню. К этому и к появлению больших солончаков там привело большое количество овец и бесконтрольное использование как-раз подземных вод. Размер полупустыни и пустыни хорошо видно на снимках из космоса. Хотим повторить?
показати весь коментар
02.08.2023 22:49 Відповісти
Це було у часи Великого луку? Оті вівці і безконтрольне використання підземних вод. Та й дуже хотілося б побачити "космічні знімки" 300-400 річної давнини. А ще краще - 500-600-річної.
показати весь коментар
02.08.2023 22:53 Відповісти
Вы путаете Великий лук, который в реальности был заливными плавнями с протоками, и который практически идентичен территории Каховского моря и левобережье, где не было воды
показати весь коментар
02.08.2023 23:11 Відповісти
Не читайте совкової історії-географії проти ночі.
показати весь коментар
02.08.2023 23:14 Відповісти
Остання висока повінь на Дніпрі була у 1970 році. Тобто більше 50 років тому. Поцікавтесь про повені 1% забезпеченності. Який Великий Лук? Глобальне потепління призвело до того, що в Україні зимою майже вже нема снігового покриву. Нема повноцінних повенеь. Території заплави Дніпра природнім шляхом весною не затоплюються. Так що те що було колись, тепер не відродиться.
показати весь коментар
02.08.2023 21:40 Відповісти
Звісно, остання повінь була у 1970 році. От тільки навіщо ЦЬОГО року щоденно на усю країну доповідали на скільки вищий рівень води у Києві за норму. І це попри повну зарегульованість Дніпра каскадом ГЕС.
показати весь коментар
02.08.2023 22:12 Відповісти
Так Киевская ГЭС самая первая по течению реки вообще-то.
показати весь коментар
02.08.2023 22:28 Відповісти
Ото ж бо й воно, що вона захлинулася "без повіні" і вимушена була скидати воду. Чому не скидали Канівська і нижчі - не знаю. Але факт залишається фактом.
показати весь коментар
02.08.2023 22:30 Відповісти
Потому и не сбрасывали, что не было избытка воды. Иначе пришлось бы. Тут чистая физика и математика про ванну и две трубы
показати весь коментар
02.08.2023 22:34 Відповісти
Якщо не було надлишку води, то чому потопала Оболонь?
показати весь коментар
02.08.2023 22:39 Відповісти
Это вопросы к руководству Укрэнерго. Может не подготовились к весеннему паводку или уменьшили расход. Спрашивайте у них.
показати весь коментар
02.08.2023 22:52 Відповісти
Так, за Вашими ж словами, "надлишку води не було". Тоді звідки взялося підтоплення Оболоні? Тут же "чиста фізика і математика про ванну і дві труби".
показати весь коментар
02.08.2023 22:56 Відповісти
Правильно. Чтобы наполнить ванну можно перекрыть выход
показати весь коментар
02.08.2023 23:12 Відповісти
Бачу, що ви фізику з математикою скурили за школою. Разом з географією і природознавством.
показати весь коментар
02.08.2023 23:15 Відповісти
Историк, однако

Вели́кий Луг
- історична назва місцевості, велетенських https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%96 річкових плавнів , які колись існували на лівому березі https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE_(%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B0) Дніпра між https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE_(%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BA%D0%B0) Дніпром і лівого притока Конки, а також тягнулись широкою смугою вздовж Правого берегу від гирла https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8F_%D0%A5%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%86%D1%8F річки Середня Хортиця . Плавні, зарослі https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%8F листяним https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%96%D1%81 лісом , https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%82_%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9 очеретом і https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B7 рогозом мали площу понад 400 км²https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%9B%D1%83%D0%B3#cite_note-%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9-1 [1] .

Вся ця місцевість належала https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B7%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%A1%D1%96%D1%87 Запорізькій Січі , з Великим Лугом часто ототожнювали усе https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B6%D1%8F Запорожжя .

Великий Луг був затоплений водами https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5_%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B5 Каховського водосховища у https://uk.wikipedia.org/wiki/1955 1955 -https://uk.wikipedia.org/wiki/1957 1957 роках за винятком деяких ділянокhttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%9B%D1%83%D0%B3#cite_note-2 [2] https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%9B%D1%83%D0%B3#cite_note-%D0%97%D0%B1%D1%80%D1%83%D1%87_20230611-3 [3] .
показати весь коментар
02.08.2023 23:24 Відповісти
Щ раз: "Не читайте совкової історії-географії проти ночі.". Дуже "великий лук. Ненабагато більший від Хортиці, та ще й лісом поріс...
показати весь коментар
03.08.2023 08:20 Відповісти


показати весь коментар
03.08.2023 10:04 Відповісти
Для тих, хто скурив геометрію за школою і у кого вміст підгузника у голові, пояснюю 400 кв.км це квадрат 20х20 км. Це дуже великий лук... На додачу - ХІХ сторіччя це не Великий лук, а його смерть і ПОЧАТОК Олешківських пісків.
показати весь коментар
03.08.2023 11:49 Відповісти
Ну вот и не курите в детском садике Кто вам доктор, что у вас сплошь вредные привычки?

показати весь коментар
03.08.2023 11:59 Відповісти
Раніше під час великих повеней в Києві затоплювався Поділ. Зараз і близько такого не відбувається. Про повені в Києві тут https://vechirniy.kyiv.ua/news/81877/ https://vechirniy.kyiv.ua/news/81877/

показати весь коментар
03.08.2023 09:58 Відповісти
Звідки взагалі можуть взятись повені на зарегульованій річці? Окрім недолугого господарювання, звісно.
показати весь коментар
03.08.2023 11:51 Відповісти
Физику с математикой нужно было не прогуливать, может бы и дошло У вас наблюдается отрицательное направление развития.



показати весь коментар
03.08.2023 12:06 Відповісти
Злив зараховано ще вчора. Відпочивайте не напружуйтесь.
Бовкніть будь-що, щоб було зрозуміло, що до вас дійшло написане.
показати весь коментар
03.08.2023 14:11 Відповісти
Повінь 1970 року в Києві була вже за наявності Київського водосховища. Чому раніше відбувалась така весняна повінь? Тому що зимою снігу накопичувалось багато. І зима як почалась то весною закінчивалась. А в нас тепер зими сніг випав і одразу розтаяв. Нема накопичення снігу, весною трохи пригріло вже земля суха...
показати весь коментар
03.08.2023 20:37 Відповісти
Чому раніше - питань нема. Скільки розтало снігу - стільки й води Та й Київське водосховище вище міста Там Вишгород потрапляє під "удар". А от Канівського у 1970 ще, здається не було. Але йшло будівництво. І як там "лягла карта" з "пропускною спроможністю" мені невідомо. Але, за нормального господарювання, перед повінню вода з водосховища МАЄ БУТИ спрацьована на УСЬОМУ КАСКАДІ ГЕС, щоб мати резерв для акумулювання повіневої води і зглажування наслідків повені. Коли йде активне танення снігу - так само УВЕСЬ КАСКАД ГЕС має працювати на повну потужність і спрацьовувати воду. А якщо не встигають спрацьовувати - контрольовано скидувати її. Але просто скидувати воду - жаба душить, бо це втрачені гроші за вироблену електроенергію. Нехай краще люди трохи поплавають. Тому й писав про недолуге хазяйнування.
показати весь коментар
03.08.2023 21:09 Відповісти
А кто будет восстанавливать? Арестованная и осужденная зеленожопая банда слуг народа ?
показати весь коментар
02.08.2023 15:50 Відповісти
Треба не треба, це мільярди в кишені... Будь яке будівництво - велике крадівництво!
показати весь коментар
02.08.2023 15:53 Відповісти
А можна для відновлення найняти іноземців? Тільки, когось типу американського KBR, чи японського Sumitomo Mitsui, а не уже зашквареного турецького друга Зеленського - Онур.
Тому що оце - 2 роки на проект (напевно за багатомільярдів), потім 6 років кормушки для всіх чиновників не радує. Не кажучи вже про якість побудови.
показати весь коментар
02.08.2023 16:05 Відповісти
ух ти плять ,злодії і корупціонери вже аж власною слиною давляться ,і то при тому ,що немає грошей, і для таких як вони ,їх ніхто ніколи не дасть.
показати весь коментар
02.08.2023 16:05 Відповісти
6 років ОПУ МРІЄ ЗАКОПУВАТИ ПІД БЕТОН СВОЄ ВЕЛИЧЕЗНЕ РОЗКРАДНЯЯ , не віддадуть владу просто так …
показати весь коментар
02.08.2023 16:06 Відповісти
на киздабольство грошей хватає...Спочатку необхідно звільнити а потім киздіти
показати весь коментар
02.08.2023 16:14 Відповісти
До первого ракетного прилёта.
показати весь коментар
02.08.2023 16:14 Відповісти
Якщо там робити ГЕС - то тільки без водосховища,тим більше,що там вже картоплю посадили. Запросити голландців - нехай зроблять стіни вздовж русла для стримування рівня води і все, жодних гігантських совкових водосховищ на рівнині!
показати весь коментар
02.08.2023 16:16 Відповісти
ГЭС на равниных реках не выгодны!
показати весь коментар
02.08.2023 18:11 Відповісти
а як же літак "Мрію" відбудовувати за 500 млрдів???
показати весь коментар
02.08.2023 16:26 Відповісти
Цікаво.В 50-х роках,з тією примітивною технікою,цю споруду звели за п'ять років,а зараз треба шість.
показати весь коментар
02.08.2023 16:39 Відповісти
ГЭС в 50х строили в стороне от русла реки на сухой земле. А потом просто заставили реку течь в другое русло. Теперь так не получится

показати весь коментар
02.08.2023 17:27 Відповісти
Нахіба нам це потрібно?
показати весь коментар
02.08.2023 17:06 Відповісти
Затопити наші Пороги і все з ними зв'язане.
показати весь коментар
02.08.2023 21:57 Відповісти
Які пороги затоплювала Каховська ГЕС? Назва ЗАпоріжжя ні на які думки не надихає?
показати весь коментар
02.08.2023 22:09 Відповісти