5325 відвідувачів онлайн
3 029 57

Поняття "російськомовність" немає, це маркер, запроваджений російською ідеологією, - Кремінь

мова

В Україні має вийти державна програма, яка сприятиме опануванню українською мови як державної.

Про це в інтерв'ю Радіо Свобода заявив мовний омбудсмен Тарас Кремінь, інформує Цензор.НЕТ.

"Немає такого поняття "російськомовність". І ми – громадяни України. І цей маркер, який був запроваджений російською ідеологією, у тому числі визначається і рішенням КСУ", - зазначив він.

За словами Кременя, в Україні має вийти державна програма сприяння опануванню української мови як державної.

"Українська є обов’язковою для ЗСУ. Українська є панівною в усіх сферах суспільного життя. І, незалежно від того, чи це національні спільноти, чи це іноземці, всі повинні володіти українською мовою на території української держави. Тому що це мова освітнього процесу, освітньої траєкторії, звичайно, життєвого майбутнього, і це свідомий вибір мови незламної нації", - додав мовний омбудсмен.

Топ коментарі
+9
є кацап а є людина українець.
показати весь коментар
22.11.2023 12:24 Відповісти
+9
От такої! А як же 4 кримінальні справи проти Фаріон, відкриті СБУ? 😁
показати весь коментар
22.11.2023 12:25 Відповісти
+9
Вже 32 роки запитую - блін, як вони атестат шкільний отримували ??
показати весь коментар
22.11.2023 12:37 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
є людина кацап а є українець.
показати весь коментар
22.11.2023 12:23 Відповісти
є кацап а є людина українець.
показати весь коментар
22.11.2023 12:24 Відповісти
ще є малороси .
показати весь коментар
22.11.2023 12:25 Відповісти
От такої! А як же 4 кримінальні справи проти Фаріон, відкриті СБУ? 😁
показати весь коментар
22.11.2023 12:25 Відповісти
Фаріон звичайна провокаторша.
Я ніколи не повірю що професор університету не розуміє наслідки своїх дій і слів. Якщо вона реально хотіла просувати українську, то робить вона для цього прямо протилежне...
показати весь коментар
22.11.2023 12:39 Відповісти
ти це говориш так, тому, що абсолютно не знаєш, що і як говорила пані Фаріон. Не повторюй дурниць, а то будеш довбнем.
показати весь коментар
22.11.2023 13:17 Відповісти
Фаріон не треба слухати щоб зрозуміти що вона буде казати. Як не обов'язково слухати ху-йла чи машу захарову.
Її витягли на ефір і розкрутили люди які точно знали що вона скаже і яка буде реакція в суспільстві. І вона теж це прекрасно знала. Але це її не зупиняє, - значить вона провокує свідомо...
показати весь коментар
22.11.2023 14:31 Відповісти
Фаріон зробила "заячу петлю" і підійшла до цього явища з іншої сторони.Тільки московські пропагандони називають то російськомовністю,а Фаріон москворотістю.Росіяни беруть це явище як причину для нападу,Фаріон використовує явище як знищення стимулу захищатись.Обидва сходяться в одній точці...крайнощі завжди сходяться...тим паче сплановані...
показати весь коментар
22.11.2023 13:00 Відповісти
Як на мене, Фаріон втілює українську мову, яку 134 рази забороняли, дуже лагідно і толерантно. І не потрібно мені писати, чого я не в окопі, не на нулію
показати весь коментар
22.11.2023 13:14 Відповісти
Крайнощі - це коли мільйони посилаючись на приклад москворотих солдат, ігнорують національну, часто рідну мову. І виявляється Фаріон, як явище - гірша за явище москворотості, яке стало причиною проблеми і національної катастрофи у вигляді війни. Ви за деревами не бачите лісу.
показати весь коментар
22.11.2023 22:59 Відповісти
Як відкрили, то так і закриють. Бо в СБУ немає фахівців по мові,, є фальсифікатори.
показати весь коментар
22.11.2023 13:18 Відповісти
Це не підслідність СБУ це розслідувати, а поліції. По-друге, їх закриють через відсутність складу злочини. Грамотні юристи вже розклали по
поличках. І критикани-блогери разом з телеканалами спіймають жирного облизня.
показати весь коментар
22.11.2023 23:30 Відповісти
Найбільш толерантним визначенням терміну "російськомовність" є холуйство.
показати весь коментар
22.11.2023 12:30 Відповісти
Холуями Москви таких назвав і Павло Гриценко, директор Інституту Української мови НАНУ. Хоча вони думають, що російська на устах дає вищий статус.
показати весь коментар
22.11.2023 23:03 Відповісти
100%. В Україні нема жодної людини яка не могла б говорити українською, може хтось гірше, хтось краще, але мову знають всі. Велика частина може вільно говорити російською, чи, наприклад, угорською, але українську вони розуміють.
показати весь коментар
22.11.2023 12:33 Відповісти
Вже 32 роки запитую - блін, як вони атестат шкільний отримували ??
показати весь коментар
22.11.2023 12:37 Відповісти
нажаль купа в Україні дебілів, які не можуть спілкуватися українською та й розуміють її не дуже...
показати весь коментар
22.11.2023 13:42 Відповісти
Думають, що українська їх опустить в очах свого середовища. Це головне, що стримує. Володіння, розуміння - такої проблеми взагалі нема. 2-3 тижні, щоб освоїтись. Біженці с Юго-Востока щасливі добратись до Швеції, а ще краще - Норвегії, і беруться за вивчення відносно складних скандинавських мов.
показати весь коментар
22.11.2023 23:09 Відповісти
Дають задню ! Гарна новина !!! Слава Ірині Дмитрівні !
показати весь коментар
22.11.2023 12:36 Відповісти
Щось там мутили, а вийшло навпаки...колись про соціаліста Мороза хтось казав - думалі чьто алєксандр алєксандравічь іуда, а аказалась чьто савсєм наабарот!...
показати весь коментар
22.11.2023 12:52 Відповісти
Об""рали професора української мови, відкрили кримінальні справи, звільнили з роботи і чмошнікі при владі розказують про українську мову. Офіцер ЗСУ повинен вибачитись перед Фаріон-це вимога статуту ЗСУ. 56. Військовослужбовці повинні бути ввічливими у спілкуванні
з іншими особами, виявляти особливу увагу до осіб похилого віку, жінок
і дітей, поступатися їм місцем у громадському транспорті, сприяти захи-
стові честі й гідності громадян, додержанню громадського порядку, а та-
кож подавати допомогу при нещасних випадках, виникненні пожежі чи
стихійного лиха
показати весь коментар
22.11.2023 12:48 Відповісти
прізвище та ім'я, за правилами граматики, пишуться з прописної літери, але ж....
показати весь коментар
22.11.2023 12:53 Відповісти
... а також суворо дотримуватись присяги, де сказано про виконання Законів та Конституції, зокрема Закону про ЗСУ стаття 15.
показати весь коментар
22.11.2023 23:27 Відповісти
немає російської мови, є руська, чеченська, тувінська, бурятська та ін. на яких розмовляють в росії. Це лінгвістичний міф
показати весь коментар
22.11.2023 12:51 Відповісти
Якою мовою говорили великороси?
показати весь коментар
22.11.2023 12:56 Відповісти
а хто це?
показати весь коментар
22.11.2023 12:58 Відповісти
Это путаница из-за того что в украинском языке принципиально нет слова "русский".
показати весь коментар
22.11.2023 13:22 Відповісти
Слово "русский" немає не тільки в українській мові, його немає в світі. Є московит. Офіційно немає слова "Россия", є російська федерація, тому там живуть -федерасти, так як в Україні живуть українці, в Польщі поляки.
показати весь коментар
22.11.2023 13:50 Відповісти
Разница в том что в других странах не понимают разницы между словом русский и расеянин. А украинцы понимают, но официально осознанно не используют его.
показати весь коментар
22.11.2023 16:02 Відповісти
якщо на таке посилатися, то треба писати "громадяни України".
показати весь коментар
22.11.2023 18:52 Відповісти
І чим же відрізняється русскєй від росіянина?
показати весь коментар
25.11.2023 22:38 Відповісти
все вірно

а ті українці хто на цензорі пишуть російською - не праві

бо комент настрочити є можливість підібрати слова та поступово опановувати мову накопичуючи словник та готові фрази

хто принципово не переходить на мову - повний мудак, як на мене
показати весь коментар
22.11.2023 12:59 Відповісти
Азов позиціонується націоналістичним підрозділом і так само, як їх хрещений батько, Аваков, принципово послуговуються мовою ворога (частина з них) думаючи, що пролита кров їх або побратимів виправдовує все, навіть безглузду ненормальність.
показати весь коментар
22.11.2023 23:24 Відповісти
ні, люди яки проливають кров за нас - поза критикою, принаймні для мене
нехай вони хоч володимирський централ слухають
тут фаріон не права
показати весь коментар
23.11.2023 08:22 Відповісти
Капітан Очевидність. Кацапня знала,що вона робила на протязі десятиліть. Тупо взяли і ототожнили "рюськагаварящій" та "расєянін". Це все одно що зараз Великобританія нападе на Нову Зеландію тому що там "адіннарот" який "прітєсняют аборігєни-бєндєравці".
показати весь коментар
22.11.2023 13:00 Відповісти
В Європі якщо чують кацапську, то думають, що то кацапи, бо тільки кацап говоритиме своєю балачкою, саме тому біженців з України які хотіли щоб їх обслуговували кацапською відправляли в кацапські громади. Тупішої аналогії не зміг вигадати?
показати весь коментар
22.11.2023 16:41 Відповісти
Це ти сам себе спитав чи що?
показати весь коментар
22.11.2023 16:42 Відповісти
Отже я питаю сам у себе? З тобою все зрозуміло.
показати весь коментар
22.11.2023 16:46 Відповісти
Злив зараховано. Йди на...
показати весь коментар
22.11.2023 18:24 Відповісти
Ти там по життю, дебіл.
показати весь коментар
22.11.2023 21:01 Відповісти
О. У мерзоти вилізло мерзотне нутро. Як і очікувалося. Нах йди,дірявий.)
показати весь коментар
22.11.2023 21:29 Відповісти
Там тобою занято, голубець затяганий.
показати весь коментар
23.11.2023 09:37 Відповісти
термін "рускоговорящие украинци" приписують А. Козирєву, бувш. міністр зовн. стос. РФ.
показати весь коментар
22.11.2023 18:54 Відповісти
Так, чого тоді причипилися до Ірини Фаріон?
показати весь коментар
22.11.2023 13:09 Відповісти
хайп ... клікбейт, купони стрижуть. Насправді.

Не факт, що якийсь заговір чи змова. Скоріш за все просто медіа заробляють гроші і спекулюють на темі.

А тема давно і традиціно "гаряча".
показати весь коментар
22.11.2023 18:57 Відповісти
У Креміня проблема або з логікою, або з обізнанностю. Скоріш за все просто хайпує. Бо ВСІ українці знають українську мову на тому, чи іншому рівні. Бо всі її вивчали у школах. Ще з 60-70 х років точно, а може і раніше. В школах були уроки української мови і літератури, тому не треба навчати. Всі її знають- хтось краще, хтось гірше. Тому не треба кидати мічену карту, що треба когось чомусь вчити. Але --мовність, це про інше. Це на якій мові розмовляли вдома, на якій мові розмовляли батьки, на якій мові людина думає, подобається це комусь чи ні. Так склалося. Тому на фронті, коли російськомовний солдат ЗСУ знаходиться під стресом або під обстрілом, в нього немає часу перекладати. І якщо хтось буде від нього буде це вимагати, або введе солдата у стрес і він швидше загине. Або буде післаний нахер ,як бійці Азову післали Фаріон. Або поржуть тупо, як це зробив бієць ЗСУ, славнозвісний російськомовний Хіжак.
показати весь коментар
22.11.2023 13:36 Відповісти
хех ... "якою мовою" ... сідай - "2" ...

Мова була скоріш про використання у медіа просторі. На нулі між собою хоч китайською, а виходиш у медіа-простір, як офіцер укр. армії - балакай.
показати весь коментар
22.11.2023 19:00 Відповісти
На нулі в умовах поганої видимості, вночі вони вправно переходять на державну як флюгери, знають, що можна напоротись на дружній вогонь. Така іронія долі.
показати весь коментар
22.11.2023 23:15 Відповісти
Парадокс в тому, що руками ЗСУ відбувається зросійщення населення, оскільки воно посилається на ЗСУ виправдовуючи свою зросійщеність, і один в одного запозичує цей аргумент. Усі хто раніше перейшов на державну з цим "залізним" аргументом "легітимно" можуть повернутись назад.
показати весь коментар
22.11.2023 23:18 Відповісти
Нерозумно вважати, що путін напав через мову, або пам'ятники. Це культ карго. Біолабораторії, вступ у нато, міфічна ядерна зброя, - він би вигадав мільон причін, щоб напасти. Я розумію, що воювати на фронті нам всім страшно, а донатити на ЗСУ грошей нема. А щось робити для перемоги хочеться, йдемо шляхом найменшого супротиву, "воюємо" з мовою і пам'ятниками.
показати весь коментар
22.11.2023 23:55 Відповісти
Біолабораторії, вступ у нато, міфічна ядерна зброя, і будь-що інше не справляє враження саме тому, що вигадане і несерйозне. А мова - реальна цінність, наріжний камінь більшості народів.
показати весь коментар
23.11.2023 00:01 Відповісти
Не вигадуйте, у людства було тисячі війн. Ще жодної не було через мову. Кремлю потрібна наша територія, ресурси, земля, вихід до моря. А мова їм до одного місця. Як і до дупи, хто буде жити на ції території. Бурятів ,які не знають російської, мобілізують воювати з нами. Залишаться українці, то хай, а ніт, то своїми орками заселять. Це імперська, колоніальна війна, і саме так її треба сприймати.
показати весь коментар
23.11.2023 13:18 Відповісти
шикарно - коротко і по суті
показати весь коментар
23.11.2023 14:03 Відповісти
За деревами не бачите лісу. Була війна імперії з мовою - 130 заборон на користь московської. Де були найслабші позиції мови і найбільше памятників леніну, а також проросійського електорату? На Юго-Востоке. Ось там і найлегше приймали загарбників - ЛДНР. В тому і колоніальність, що місцеве населення намагаються асимілювати, яке у підсумку стає лояльним. На це Путін і розраховував, коли клав у бтри і танки парадну форму. А ще є московський патріархат на базі імперської мови - кузня колаборантів.

«Нація повинна боронити свою мову більше, ніж свою територію», -
адже територію можна відвоювати, а коли вмирає мова, то вмирає і нація. Недаремно кажуть, що мова - ключ до Вічності, пароль до дверей Всесвіту.
Леся Українка.
Нації помирають не від інфаркту, спочатку їм віднімає мову. Л. Костенко.
показати весь коментар
23.11.2023 20:11 Відповісти
Це все добре, мова дуже важлива для людини і нації, але це полуправда про сітуацію, яка склалася. А повна правда...Насправді, на сході України більше людей розмовляли російською, бо мають спільні кордони з росією. Ось і все. А більш лояльні вони до росії тільки через географічну близькість. Ця близькість давала родинні, дружні і бізнес зв'язки із росією. А якщо би росія була з заходу, то так само більшість лояльних до росії була би с заходу України. І ЛДНР була би с заходу, тільки не луганська, а львівська народна республіка. Стосовно нації, це надважливо, але мене більше хвилює територія наразі. Бо зараз воюємо ми саме за неї, хлопці за кожні 10 метрів нашої землі гинуть і вмиваються кров'ю.
показати весь коментар
24.11.2023 01:17 Відповісти
Ну нема "російськомовність", а що є? Кремінь боїться речі назвати своїми іменами, і вимовити слово "зросійщеність". Кажеш, що неправильно, тоді скажи правильну форму. Замість цього тонна слів. Поплета.
показати весь коментар
22.11.2023 23:35 Відповісти