10275 відвідувачів онлайн

Україна ризикує втратити мільярдні контракти на ринку дронів через затримки з відкриттям експорту, - Притула

Індустрія дронів

дрони,зброя

Рішення Німеччини закупити бойові дрони у німецького збройового концерту Rheinmetall на €2,4 млрд могло б стати контрактом для українських виробників — якби дозволи на експорт військових технологій працювали не лише на папері.

Про це волонтер Сергій Притула повідомив на своїй сторінці у Фейсбуці, передає Цензор.НЕТ.

Про експорт

"Минулого року комунікаційна проблема - як пояснити людям, що під час війни ми можемо ще й торгувати з партнерами, поки ви всією громадою збираєте на "мавік", поступилась усвідомленню нагальної необхідності відкривати експорт.

Бо це і додаткові кошти для економіки, бо це і масштабування внутрішнього виробництва, бо це і більше робочих місць і податків. Бо це і "зшивання" нашої оборонки із арміями країн НАТО, бо це і геополітика. І додатковий ресурс для фронту! Та купа причин, чому "так"!" - пояснює він.

Проблеми експорту

Попри заяви про відкриття експорту, на практиці процес не зрушив: виробники стикаються з надмірною бюрократією і складною системою погоджень. Водночас потреби української армії залишаються безумовним пріоритетом, однак це не виключає можливості експорту надлишкової або масштабованої продукції.

Експорт, за його словами, міг би принести економіці додаткові доходи, створити робочі місця, збільшити податкові надходження та інтегрувати український оборонний сектор у системи країн НАТО. Йдеться не лише про продаж техніки, а й про комплексні рішення — з навчанням, сервісом і бойовим досвідом.

"Міжвідомча комісія з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю - це структура на яку потенційні експортери прикро кивають чи не найбільше.

Дозвільна комісія, в яку входять представники майже двох десятків інституцій (від СБУ до СЗР, від РНБО до ГУР) є занадто важкою для адекватного діалогу цеху приватних виробників військових товарів і технологій. Про прямі контракти мова взагалі не йде", - заявив він.

"Класична проблема стосунків Держави і приватного сектору - зайва зарегульованість там, де швидкість операційки має принести Державі очевидні бенефіти в той час, коли у світі все вкрай швидко змінюється! Ринки озброєнь трусить", - продовжує волонтер.

Український Клондайк у майбутньому

  • Світовий ринок озброєнь швидко змінюється, і країни ЄС можуть незабаром самі розгорнути виробництво дронів. Якщо Україна не закріпиться на цьому ринку вже зараз, вона ризикує втратити конкурентну перевагу.

Притула наголошує: Україна має шанс заробити мільярди доларів на експорті технологій і спрямувати ці кошти на закупівлю необхідного озброєння та розвиток оборонної галузі. Але якщо процес затягнеться, цей шанс може бути втрачений.

"Колосальні фінанси, які дадуть буст мілтеку (зокрема в частині R&D), що в кінцевому результаті дасть нам бонуси не тільки в оборонці, але й цивільному житті.

Експорт того, що ми можемо продавати без шкоди фронту - це те, що дозволить суттєво знівелювати проблему. Так, не вже і зараз, але в перспективі - це наш Клондайк. Який ми можемо втратити, якщо не вийдемо на ринки цього року.

В 2027 захоплюватись нашими дронами і технологіями ми залишимось самі. Світ швидко вчиться. Нам треба закріпитись і заробити тоді, поки ми найкращі у світі. Далі буде пізно!", - додав він.

Притула про експорт зброї
Притула про експорт зброїПритула про експорт зброї

Топ коментарі
+29
По перше яким боком волонтер до експорту зброї? А по друге через супутник нехай переправляє.
показати весь коментар
01.04.2026 16:30 Відповісти
+18
Гроши. Серьожа дуже любить гроши.
показати весь коментар
01.04.2026 16:37 Відповісти
+17
ойбл...ь ще притули не вистачало заробляти на експорті зброї !! ...
показати весь коментар
01.04.2026 16:33 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
По перше яким боком волонтер до експорту зброї? А по друге через супутник нехай переправляє.
показати весь коментар
01.04.2026 16:30 Відповісти
лобiст на %
показати весь коментар
01.04.2026 16:33 Відповісти
Гроши. Серьожа дуже любить гроши.
показати весь коментар
01.04.2026 16:37 Відповісти
Стерненко також постійно завиває про експорт дронів .**** ! Все небо в Центральній Україні і в день і в ночі гудить від Шахедів а ці ненажерливі паскуди все волають про експорт дронів .Щоб ви тварі здохли !
показати весь коментар
01.04.2026 17:02 Відповісти
а в чому проблема, якщо вони можуть робити більше ніж у них купують? а на експорт продати можна дорожче і заробляти будуть на експорті, а на внутрішній або мінімальний заробіток або в 0, я не бачу проблем, головне щоб контракти на ЗСУ виконували вчасно, якісно і не дорого.
показати весь коментар
01.04.2026 21:12 Відповісти
Бізнес план😸 ви купляєте мавік, ми його експортуємо. А прикро те що таким притулам нічогісінько не буде, побурчимо і все, ярмо на шию і далі в поле. І так 300 років.
показати весь коментар
01.04.2026 16:32 Відповісти
ойбл...ь ще притули не вистачало заробляти на експорті зброї !! ...
показати весь коментар
01.04.2026 16:33 Відповісти
вiн фейс, а не самостiйна одиниця. Лобiст на %
показати весь коментар
01.04.2026 16:34 Відповісти
Про це всі пишуть. Але без двушечки до московіі воно не спрацює
показати весь коментар
01.04.2026 16:35 Відповісти
Спочатку експорт, потім двушечки.
показати весь коментар
01.04.2026 16:42 Відповісти
Серьоже пече шо не заробить на доронах як на лохах?
показати весь коментар
01.04.2026 16:36 Відповісти
Якщо хтось з дописувачів Цензору зробив для армії більше, ніж Притула, та встаньте і скажіть Я!
Ви хочете, щоб Притула був святий? Хе-хе, несвяті завжди вимагають святості від інших. А заглянути в зеркало слабо̀ ?
показати весь коментар
01.04.2026 16:41 Відповісти
волонтер це - добровольно та безоплатно, це не робота за гроші. На які кошти живе притула, родина, діти його?, а живе воно добре, дорогобагато.
показати весь коментар
01.04.2026 16:50 Відповісти
Жаба душить? Амфібіотропна асфікція?
Тут була ще в 23-му році історія, коли небідний дядько-пенсіонер волонтерити почав. Щомісяця відправляв на фронт кілька бусиків добра. Його засікли, що він ті бусики заправляв за людські гроші. Крик був страшенний. Ну і же ж преса з інтернетом підключилися, ну а потім і поліція зацікавилась. Поки розбиралися, що він не злодій, чоловік інфаркт дістав. Потім плюнув на все це і ходить на рибалку. З крикунів ніхто не зайняв його волонтерське місце, бо то треба вміти, мати до того дар, бо то праця. Хто з цього виграв? Ніхто. А хто програв? Хлопці в окопах...
показати весь коментар
01.04.2026 17:21 Відповісти
Закон дозволяє на потреби фонду використовувати до 20% надхооджеень, офіційно, не на все що хочеш звичайно, але можна.
показати весь коментар
01.04.2026 21:14 Відповісти
Просте питання - скільки Притула отримав донатів і пожертв?Ця сума повинна десь фіксуватись,десь реєструватись?Це ж не його гроші,це гроші людей.І вони мають право знати куди і на що вони пішли.А цього нема,нема чіткого обліку "прихід-розхід".І шлях коштів перевірити тепер дуже просто,і я,і інші давно не кидають готівку в ящики з дірками,які носять "для пожертви" всякі підозрілі по ринкам,все йде з рахунку на рахунок...
показати весь коментар
01.04.2026 16:56 Відповісти
Питаннями експорту чи імпорту зброї під час війни повинна займатись держава,а не от такі професійні волонтери як Притула.Нехай краще цей смазливий телеведучий розповість чим конкретно нам придався куплений ним супутник,на який донатили сотні тисяч українців.І скільки з тих донатів прилипло до його рук...
показати весь коментар
01.04.2026 16:47 Відповісти
Яка держава? Це та що ядерну зброю проміняла на смердючий папірець, та й все інше роздала? Що за 30 років не купила жодного літака, ракети чи патрона?
показати весь коментар
01.04.2026 17:07 Відповісти
Притула вже хоче дорогами торгувати? От тобі і "хто зверху"...
показати весь коментар
01.04.2026 16:52 Відповісти
влада хоче щоб заробляли тільки її друзяки. А Притула хоче щоб заробляла Україна.
показати весь коментар
01.04.2026 16:58 Відповісти
"Притула хоче щоб заробляла Україна"

Атас! я пацталом!
показати весь коментар
01.04.2026 17:36 Відповісти
Я тут підтримую Притулу. Він принаймні давно в темі і знає чим живуть зброярі.
Але наша ЗЕлупа хоче відкат і ***** йому на мільярди які втрачаються і можливості увірватись на супер-динамічний ринок які наші ЗСУ і зброярі вибороли ціною тисяч жертв і безсонних ночей - це ж не гроші і не інтереси ублюдочної цинічної хуцпатої скотопотвори - бо він вам нічєво нє должен, як відомо.
показати весь коментар
01.04.2026 16:57 Відповісти
Зе-лідар, так і задумав- все за планом...
показати весь коментар
01.04.2026 16:59 Відповісти
показати весь коментар
01.04.2026 17:01 Відповісти
За які гроші твій брат Василь купив Audi Q7 2026 року за понад 4 мільйона гривень, донати крадете?
показати весь коментар
01.04.2026 17:10 Відповісти
А що, когось за 35 років незалежності покарали за розграбування ЗСУ? Якби Стерненко не скакзав у ютюбі, то Кузьмук досі в НГУ служив би і грошове генеральске отримував. У кожному кабінеті як сиділо, так і сидить мурло, з пикою що за тиждень не обсереш, а ви тут про якісь дозволи...
показати весь коментар
01.04.2026 17:13 Відповісти
ви колись чули щоб чиновник в Україне дозволив комусь заробити просто так? без :на лапу:?
показати весь коментар
01.04.2026 17:48 Відповісти
А ситуація на фронті Притуляку не цікавить? Конкретний рупор ОПи, щоб виправдати продажу дронів за кордон. У нас на оборону дронів не вистачає, а Зельоним гроші вже нема звідки красти?
показати весь коментар
01.04.2026 17:51 Відповісти
зєлєнські рєшали "міндічі" як той собака на сіні..
ці елітні мародери Найвеличнівшивого разом із ним просеруть навіть виграшну для Держави позицію, якщо не побачать свого шкурного інтересу..
показати весь коментар
01.04.2026 18:10 Відповісти
Те що Німеччина чи США купує своє і прагне просувати, це абсолютно логічно, тим паче їх виробники дають невеликі партії своїх бпла нашим військовим на так би мовити "тестування" в бойових умовах. Найбільший шанс на мою думку, для нашого виробу закріпитися на ринку це країни Близького сходу, але тут потрібна обережна тактика щоб дядя сем не нервував.
показати весь коментар
01.04.2026 18:13 Відповісти
Таким как притула главное - миллиардные контракты, чтобы можно было свои ручонки погреть.
А кому-то - защита Украины, смерть и кровь.
А потом после окончания войны те, кто наскирдует себе миллиарды, будут ходить обвешанные орденами. Будет за что купить.
А те, кто проливал кровь за страну, будут без пособий, пенсий и материальной помощи.
показати весь коментар
01.04.2026 18:46 Відповісти
З усім згодна крім двох останніх речень , бо ! Ті що проливали кров , просто винесуть тих хто крав . Українці ніколи не були рабами, як кацапи.
показати весь коментар
01.04.2026 19:46 Відповісти
показати весь коментар
01.04.2026 20:55 Відповісти
Експортери зброї ще незрозуміли що Зеленський хоче отримувати відкати. Схема "шлагбаум" вже відпрацьована на Енергоатомі Міндічем та іншими друзями Зеленського. Україна може виробляти набагато більше дронів та безпілотниківі і вистачало би навіть на експорт якби були замовлення. Зеленський нещодавно жалівся журналістам що є можливість виробляти в Україні 2000 дронів перехоплювачів але замість цього виробляється лише 1000 тому що немає грошей для виробництва.
показати весь коментар
01.04.2026 22:28 Відповісти
ДА ТРЮФЕЛЯ УЖЕ НЕ ТЕ, ДА И ЧЁРНАЯ ИКРА НЕ ТАКАЯ СВЕЖАЯ !)
показати весь коментар
01.04.2026 22:47 Відповісти
Головне - ВІДКАТИ!!!
показати весь коментар
02.04.2026 02:01 Відповісти