7785 відвідувачів онлайн
7 213 72

Раді пропонують перейменувати Сєвєродонецьк на Сіверськодонецьк

Нардепи пропонують привести назву міста у відповідність до правил українського правопису.

Верховній Раді України пропонують привести назву міста Сєвєродонецьк Луганської обл. у відповідність до правил українського правопису, перейменувавши цей населений пункт на Сіверськодонецьк, передає Цензор.НЕТ. Відповідний проект постанови №5308 у парламенті зареєструвала група народних депутатів.
Як наголошується в пояснювальній записці до документа, в 1950 році Президія Верховної Ради Української РСР перейменував селище міського типу Лісхімстрой на Сєвєродонецьк, офіційно закріпивши в українській мові, по суті, російськомовну назву.
Однак назва "Сєвєродонецьк" не відповідає українському правопису та українському законодавству, наголошують автори проекту. Так, топонім "Сіверськодонецьк" зафіксований у чинному "Українському правописі", в першому виданні "Української енциклопедії", а також в останніх виданнях "Українського орфографічного словника".

Читайте також: "Для Києва буде честю назвати одну з вулиць ім'ям геніального Богдана Гаврилишина", - секретар міськради Прокопів

Ініціатори проекту постанови нагадують, що назви річки Сіверський Донець, як і міста Новгород-Сіверський Чернігівської області, пов'язані з Сіверським, або Новгород-Сіверським, князівством, яке виникло в кінці XI століття і, зокрема, вело постійну боротьбу з кочівниками (один з найяскравіших епізодів цієї боротьби описаний у пам'ятнику давньоукраїнської літератури XII століття - "Слові о полку Ігоревім").


"Таким чином, назва "Сєвєродонецьк" не відповідає фонетико-морфологічним нормам української мови і є транслітерованою назвою від російськомовного назви "Северодонецк", що є істотним аргументом для надання місту правильної україномовного назви, підтвердженої історичними фактами, а також зафіксованої в офіційних орфографічних виданнях України і відповідної фонетико-морфологічним нормам української мови", - йдеться в пояснювальній записці.
Крім того, автори законодавчої ініціативи підкреслюють, що в результаті російської збройної агресії на Донбасі восени 2014 р. Сєвєродонецьк де-факто став обласним центром Луганської обл. і "бастіоном української Луганщини", тому місто не може мати русифіковану назву.
У пояснювальній записці також зазначається, що, оскільки перейменування Сєвєродонецька пов'язано з необхідністю приведення назви міста у відповідність до правил написання українських географічних назв на картах і в інших виданнях та у відповідність до правил українського правопису, проводити громадські слухання з цього питання немає необхідності.
Зазначимо, місяць тому в Раді був зареєстрований проект постанови №5188, яким пропонується виправити україномовну назву міста Мукачевого Закарпатської обл., замінивши "Мукачеве" на "Мукачево".
Топ коментарі
+11
Видатний мовознавець, доктор філологічних наук http://www.bbc.com/ukrainian/blogs/2015/11/151109_ponomariv_blog73_ko Олександр Пономарів на сторінці свого блогу http://uainfo.org/blognews/1446824985-profesor-ponomariv-ninishniy-ofitsiyniy-pravopis-zrosiyshcheniy.html продовжує втаємничувати широкий загал у тонкощі української мови. Із-поміж іншого професор пояснює, чому недоречно послуговуватися терміном "держатель" і який уживати натомість, а також http://uainfo.org/blognews/1443794656-profesor-oleksandr-ponomariv-pro-tipovi-movni-hibi-nashogo.html укоктре закликає називати українське місто над річкою Сіверським Донцем правильно

На всі запитання лисичанина Михайла, а також инших читачів щодо Українського правопису зможу відповісти після того, як закінчить роботу Правописна комісія.

Зараз можу сказати лише про http://uainfo.org/blognews/1433503182-yak-bude-sevastopol-************-chomu-slid-pozbutisya.html Сіверськодонецьк . Ще в 60-х роках минулого століття український мовознавець Олексій Стрижак у журналі "Мовознавство" написав ґрунтовну статтю про саме такий варіянт цієї назви, бо місто розташоване над річкою Сіверський Донець.Сіверськодонецьк подано в Українській Радянській Енциклопедії, том 13, у ******** академічних словниках, тож немає жодних підстав чіпляти до цього міста суржикову назву, недолугий витвір безграмотних чиновниківСєвєродонецьк.

Но ты то, конечно, лучше знаешь, чем какой-то там доктор-филолог.
показати весь коментар
27.10.2016 16:47 Відповісти
+10
в Сєпарокірдик переіменуйте...
показати весь коментар
27.10.2016 16:39 Відповісти
+9
Дебилы, в соответствии с правилами должен бы пiвнiчдон
показати весь коментар
27.10.2016 16:39 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Дебилы, в соответствии с правилами должен бы пiвнiчдон
показати весь коментар
27.10.2016 16:39 Відповісти
Видатний мовознавець, доктор філологічних наук http://www.bbc.com/ukrainian/blogs/2015/11/151109_ponomariv_blog73_ko Олександр Пономарів на сторінці свого блогу http://uainfo.org/blognews/1446824985-profesor-ponomariv-ninishniy-ofitsiyniy-pravopis-zrosiyshcheniy.html продовжує втаємничувати широкий загал у тонкощі української мови. Із-поміж іншого професор пояснює, чому недоречно послуговуватися терміном "держатель" і який уживати натомість, а також http://uainfo.org/blognews/1443794656-profesor-oleksandr-ponomariv-pro-tipovi-movni-hibi-nashogo.html укоктре закликає називати українське місто над річкою Сіверським Донцем правильно

На всі запитання лисичанина Михайла, а також инших читачів щодо Українського правопису зможу відповісти після того, як закінчить роботу Правописна комісія.

Зараз можу сказати лише про http://uainfo.org/blognews/1433503182-yak-bude-sevastopol-************-chomu-slid-pozbutisya.html Сіверськодонецьк . Ще в 60-х роках минулого століття український мовознавець Олексій Стрижак у журналі "Мовознавство" написав ґрунтовну статтю про саме такий варіянт цієї назви, бо місто розташоване над річкою Сіверський Донець.Сіверськодонецьк подано в Українській Радянській Енциклопедії, том 13, у ******** академічних словниках, тож немає жодних підстав чіпляти до цього міста суржикову назву, недолугий витвір безграмотних чиновниківСєвєродонецьк.

Но ты то, конечно, лучше знаешь, чем какой-то там доктор-филолог.
показати весь коментар
27.10.2016 16:47 Відповісти
Можно просто Сіверск.
показати весь коментар
27.10.2016 17:06 Відповісти
Вже є тільки у донецькій обл..колишні Ями )
показати весь коментар
27.10.2016 18:34 Відповісти
Та у меня 2 было по географии. )))
показати весь коментар
28.10.2016 14:54 Відповісти
Северск от нас и так в 40км
показати весь коментар
27.10.2016 19:16 Відповісти
Никогда не вешай ярлыки, а то свою глупость и безграмотность показываешь, название Сиверский донец и Новгород Сиверский происходит от названия древне славянского племени СИВЕРЬ, на территории которого протекает река и находится указанный город. Исходя из этого название Северодонецк правильно переименовать в Сиверськодонецьк.
показати весь коментар
27.10.2016 17:45 Відповісти
Сиверь и есть Север, а точнее Пiвнiч -эх ты ботаник
показати весь коментар
27.10.2016 18:01 Відповісти
А может лучше в школу сходить, а не дурь показывать? С подготовительного начать надо.
показати весь коментар
27.10.2016 18:12 Відповісти
Балбес. Сиверщина и север совершенно разные вещи.
показати весь коментар
27.10.2016 19:17 Відповісти
сиверцы не славянское племя, а славянизированные потомки скифо-сарматов - но к кассабскому слову север их название действительно никакого отношения не имеет
показати весь коментар
27.10.2016 18:39 Відповісти
сам ты дебил. Топоним "Северодонецк" происходит от гидронима "Северский Донец" и это записано в истории города. Этот вопрос с СЕВЕРСКОДОНЕЦКОМ еще при совке поднимали.
показати весь коментар
27.10.2016 20:06 Відповісти
Тупое ты животное, северо донецк - это донецк, что на севере. Как верхний и нижний жлобинск. Каким срулевским донцом ты бредишь.
показати весь коментар
27.10.2016 20:28 Відповісти
Ты абсолютный *******. Я в северодончанин с 1970 года и знаю историю своего города, в отличии от всяких философствующих дегенератов.
показати весь коментар
28.10.2016 14:23 Відповісти
Да бывал я в твоём кишлаке.Заслали как то в командировку на местный арифмометр, типа завод вычислительной техники. Одна улица и пивбар шайба, вокруг которого по кустам валяются обрыганные и обоссаные ублюдки. Эту зачуханую рыгалку даже аулом нельзя назвать, вся история которого прописаны на стенках сатиров. Одна гостиница, больше похожа на свинарник . Такого хлева я сроду не видел, хоть и обьездил всю Украину. Клопы тараканы аж кишат. Спал одетым, чтоб чесотку не поиметь. Наладчики на заводе дебилы - это и спасло, отозвали через 3 дня. Не понравилось мне, твой так называемый город. И ты не нравишься. Не попадайся больше мне на глаза.
показати весь коментар
29.10.2016 01:52 Відповісти
насправді не "Северский Донец" а "Сіверський Донець" отже не "Новгород Северский" а "Новгород Сіверський", тому що там жило плем"я сіверян а не северян, таким чином ніякий не северо) северськодонецьк а Сіверодонецьк
показати весь коментар
27.10.2016 20:53 Відповісти
Щас там тоже живёт племя северян скифо -сарматов, или Украинцы живут. Речь была за название по правилам Украинского правописания. А это значит, что правильно будет пiвнiчдонець. И не прикручивайте к простым вопросам всякие домыслы и догадки. Для нас реалистов - это неприемлемо.
показати весь коментар
27.10.2016 23:02 Відповісти
ну ты дебил?Раде предлагают переименовать Северодонецк в Северскодонецк - Цензор.НЕТ 8616 https://censor.net/user/162297
сиверцы не славянское племя, а славянизированные потомки скифо-сарматов - но к кассабскому слову север их название действительно никакого отношения не имеет
показати весь коментар
27.10.2016 23:54 Відповісти
Согласно твоему дегенеративному мышлению украинцы носят кровати на шее вместо галстука, а Александр Пушкин это САШКО ГАРМАТІН
показати весь коментар
28.10.2016 14:33 Відповісти
Согласно твоему свинособачему мышлению Украинцы мордва и буряты один славянский народ. У вас у обдроченцев, галлюцинации жополикого ампиратора истина в последней инстанции. Безмозговый ты гребешок краснопузый иди кукарекай на сру.TV к своим родственникам -ссученым фашистким рабам
показати весь коментар
29.10.2016 01:32 Відповісти
Українська назва міста має досить заплутану історію. В Указі Президії Верховної Ради Української РСР від 27.01.57 «Про перейменування селища міського типу Лисхімстрой Лисичанського району Ворошиловградської області» назву міста було вказано як Сєвєродонецьк. Проте таке написання є помилковим в українській мові, і написання назви міста в багатьох джерелах (словниках, картах і офіційних документах) було виправлено, але це не було закріплено на офіційному рівні.
Згідно з чинним правописом, назва міста - Сіверськодонецьк, яка відповідає етімології (від річки Сіверський Донець). Ця назва увійшла до енциклопедій та довідників радянських часів (https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F_%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%97_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8 " Радянська енцеклопедія історії Украаїни та ін.), до https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F_%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0 Е нциклопедії українознавства. На цих же засадах стоять і впливові українські мовознавці. Деякі ******* українські друковані видання використовують також назву Сіверодонецьк, покладаючись на ту ж помилкову логіку, що й слово «україномовний», (насправді має бути «українськомовний», бо утворилося від «українська мова»).
У той же час офіційною була назва Сєверодонецьк, що було б справедливим, якби стосувалося міста в Росії, натомість правило щодо транслітерації російської мови українською невиправдано застосували щодо міста в самій Україні.
показати весь коментар
28.10.2016 14:38 Відповісти
цілком з Вами згоден
показати весь коментар
28.10.2016 15:51 Відповісти
Это не мое мнение, это из ВИКИ, я просто знаком с этой проблемой в названии города, так как я в Севере с 1970 года живу
показати весь коментар
28.10.2016 16:21 Відповісти
Йой, яка життєво важлива невідкладна рехворма!
показати весь коментар
27.10.2016 16:36 Відповісти
И теперь я должен спать спокойно?
А, может, поменять в Раде филологов на экономистов?
показати весь коментар
27.10.2016 16:38 Відповісти
ну им точно заняться нечем - пусть лучше к примеру улицы идут убирать все больше пользы
показати весь коментар
27.10.2016 16:39 Відповісти
и мусор собирает в власовскую тряпку или как гордо её называет рюске кацапы - триколор
показати весь коментар
27.10.2016 16:43 Відповісти
в Сєпарокірдик переіменуйте...
показати весь коментар
27.10.2016 16:39 Відповісти
ГЕНИАЛЬНО!!!
БРАВО!!!
1 лярд баксов на воплощение из бюджета вам хватит?)))
показати весь коментар
27.10.2016 16:39 Відповісти
На воплощение достаточно листа бумаги и ручки.
Ну, и немного тонера
показати весь коментар
27.10.2016 19:18 Відповісти
Та якось пофік...
показати весь коментар
27.10.2016 16:41 Відповісти
ну счас начнётса скулёж рюске кацапов о историческои справедливости, кстати, это им не говорите, авто и самолёт, ну это так у людеи принято и осуждает чиновников, а баяринам позволенно
Австралийский министр повинился за перевозку своих собак на служебном авто
показати весь коментар
27.10.2016 16:41 Відповісти
А что это даёт?
показати весь коментар
27.10.2016 16:44 Відповісти
А Вiнницю в Сiверську-Хайфу
показати весь коментар
27.10.2016 16:45 Відповісти
Ну вот, решат всенародноизбранные последнюю проблему и наступит благоденствие и процветание. У меня складывается впечатление, что своей имитацией бурной деятельности они намеренно насмехаются над народом...
показати весь коментар
27.10.2016 16:46 Відповісти
Приходит мужик в паспортный стол:
- Вот, хочу свою фамилию поменять, на более благозвучную.
- А что у вас за фамилия?
- Синежопый.
- Да... Ну, ладно, сбегай за водкой, а мы сейчас всё исправим.
Вернулся, принёс водку, забрал паспорт, вышел, читает: Семижопый!
показати весь коментар
27.10.2016 16:47 Відповісти
В Сіверськоюзівку.
показати весь коментар
27.10.2016 16:49 Відповісти
Класно. Підтримую.
показати весь коментар
27.10.2016 16:50 Відповісти
Нет слов. Это уже реально идиотия.
показати весь коментар
27.10.2016 16:50 Відповісти
Тоді (що буде більш логічним, та водночас вдарить по амбіціям та психології сєпарів) треба перейменувати Луганську область на Сіверодоноцьку, а Донецьку - на Приазовську, Бахмутську (або інше - на кшталт цьому). Тоді й сама фраза: "... непідконтрольні Україні райони Сіверододонецької (або Бахмутської) області..." буде більш органічною та адекватною. Натомість, зараз (по факту) центри Українських областей знаходяться на неконтрольованих Україною територіях! Абсурд? Мабуть, так!
показати весь коментар
27.10.2016 16:53 Відповісти
Это лишь бы насущными делами не заниматься.
показати весь коментар
27.10.2016 17:09 Відповісти
Тим "насущним", чим Ви в Італії промишляєте, сеньоро?
показати весь коментар
27.10.2016 20:55 Відповісти
переврал . * Signora. Я свою работу выполняю прилежно, не переживай. А ты? фсьо троллишь тут, хрыч моржовый ?
показати весь коментар
27.10.2016 21:08 Відповісти
дебила ***\ вы еще Мукачево на Борошняне переименуйте по правилам украинского я3ыка
показати весь коментар
27.10.2016 17:12 Відповісти
А чем не нравится "Лисхимстрой"?
показати весь коментар
27.10.2016 17:25 Відповісти
Коли будувались по сусідству з м.Лисичанськ великі хім. заводи (Лисичанськ - правий берег р. Сіверський Дінець, а ці заводи - лівий берег), вся ця будівельна площа називалася - "Лісхімстрой". Лисичани мали надію. що ці хімічні комплекси будуть в складі Лисичанська. але не так сталося, як бажалося, хоча Лисичанськ вклав туди левову частку і коштів і робочої сили. Ну та це - інша тема. Виникло нове місто Сєвєродонецьк. Чому Сєвєро? Та тому, що назву цьому місту давали люди, далекі, чужі до цього краю. До того ж - дурні. Річка - СІВЕРСЬКИЙ ДІНЕЦЬ, місто на березі цієї річки, по всім розкладам, має називатися СІВЕРСЬКОДОНЕЦЬКОМ, а не Сєвєродонєцком. Що не так, пані і панове? Коштів багато на це діло потратиться? Так ми їх, однхєр, на побачимо, а так хоч місто буде не по дебільному називатись.
показати весь коментар
27.10.2016 18:30 Відповісти
Помните старый британский фильм -комедию там героиня меняла фамилию с сральник на сортир Как кто- то уже пдметил , коту когда делать нехер он яйца лижет
показати весь коментар
27.10.2016 17:39 Відповісти
Это Самый главный Закон Который Стоит на повестке дня!
показати весь коментар
27.10.2016 17:39 Відповісти
шило на мило
показати весь коментар
27.10.2016 17:44 Відповісти
Та давайте и все русские фамилии попереводим на украиский.... Типа северин станет пивничним, лучко станет цибулько и тд.... Маразматики... Что называется лоб расшибают....когда дураки молятся.
показати весь коментар
27.10.2016 18:34 Відповісти
иди *****!
показати весь коментар
27.10.2016 19:35 Відповісти
Коротко и ясно.
показати весь коментар
27.10.2016 19:48 Відповісти
Українською - на прутень...
показати весь коментар
27.10.2016 20:53 Відповісти
а з якого дива Лучко має стати Цибульком? Лучко = від слова лук(луг) або лук(зброя) в мене є інша пропозиція: повернути прізвищам Алексеенков, Волченкков, Петренков, Шевченков, Зайченков, Степанков, Барвінов, Ахріменков та іншим подібним їхнє справжнє написання)
показати весь коментар
27.10.2016 21:05 Відповісти
те же яйца,только в профиль!
показати весь коментар
27.10.2016 18:52 Відповісти
Ну що, москалі, з "Горішні Плавні" вже змирились? Так само змиритесь і з "Сіверськодонецьк". А ще краще, взагалі не пхайте свій язик у нашу мову ))
показати весь коментар
27.10.2016 18:58 Відповісти
Эти названия улиц и писменные доказательства уже ни кому не интересны. Освобождать полностью Донбасс от убийц надо пока их не легализовали выборами ,иначе они сами уже будут менять название городов и поселков, при чем легально.
показати весь коментар
27.10.2016 19:00 Відповісти
Нужным делом занимаются. Нужно им зарплату поднять. РАБОТЯЖКи такие нужные думы гадают.
показати весь коментар
27.10.2016 19:20 Відповісти
тебе же сказали-***** пошло за поребрик тварь!
показати весь коментар
27.10.2016 19:36 Відповісти
предлагаю что бы в названии вообще не звучало ни какого данецка! И вообще переименовать донецк и луганск тоже что бы забыть эти ненавистные названия навсегда!
показати весь коментар
27.10.2016 19:38 Відповісти
Взагалі-то правильно Сіверський Донець. А чому Сєвєрський та й ще Донецьк? Дивно.
показати весь коментар
27.10.2016 20:02 Відповісти
Це для того, щоб москалі мали претензії на русскій мірь.
показати весь коментар
28.10.2016 00:54 Відповісти
В дитинстві, а мені вже сьомий десяток років, ми бігали купатись і рибалити на ДІНЕЦЬ. Старий міст через Дінець, в районі де ще донедавна був завод Лиссода, так на цьому мосту є лита табличка, на якій написано українською мовою - міст через р. Сіверський ДІНЕЦЬ. Скільки років тому мосту - не знаю, але вважаю що він збудований не пізніше 50-х років минулого століття. Чому зараз Дінець раптом став Донець? Можливо, я не правий і помиляюсь, ось зараз, загуглив - "Сіверський Дінець". Видає: Сіверський Донець і там же: по Сіверському ДІНЦЮ.
показати весь коментар
28.10.2016 11:50 Відповісти
слова Сівер, сиверяни, а ж ніяк не пов'язані з московським сєвєр. А Донець - менший брат Дону.

Раде предлагают переименовать Северодонецк в Северскодонецк - Цензор.НЕТ 6038
показати весь коментар
27.10.2016 20:10 Відповісти
надо и лингвистам кушать.
показати весь коментар
27.10.2016 22:12 Відповісти
Сколько бюджетных денег будет распилено под это переименование? За чей счёт сей банкет?
показати весь коментар
28.10.2016 06:02 Відповісти
Если река - Сиверский Донец, то почему предлагают Северскодонецк, а не Сиверскодонецк?
показати весь коментар
12.11.2016 18:29 Відповісти