6628 відвідувачів онлайн
2 619 13

Підрив "Північних потоків": росіяни ведуть судовий процес "руками" німців?

Автор: 

Поки всередині України вирують корупційні й політичні скандали, а на міжнародній арені тривають спроби дипломатично наблизити закінчення війни, у Європі просувається процес, пов’язаний із підривом "Північних потоків".

Ми вже писали про те, що 26 вересня 2022 року у Балтійському морі сталися вибухи на газопроводах, які мали транспортувати російський газ до Німеччини. Підводні труби були пошкоджені настільки, що відновити їх неможливо. Швеція й Данія, на території яких проходили газові магістралі, ще минулого року припинили свої розслідування цієї події. А німці досі тягнуть справу, підозрюючи, що диверсію влаштував елітний український підрозділ, який ніби для її проведення орендував яхту "Андромеда" і вчинив підрив. Серед підозрюваних – Володимир Журавльов, якого у жовтні Польща відмовилася видавати Німеччині, та Сергій Кузнєцов, якого наприкінці листопада італійський суд навпаки дозволив екстрадувати.

Українця Сергія Кузнєцова екстрадували з Італії до Німеччини

Нині він перебуває у німецькій в’язниці. Свою участь у диверсії заперечує. Йому загрожує до 15 років ув’язнення. Президент України Володимир Зеленський ще у 2023-му заявив, що українці не причетні до підриву "потоків". Тож посольство України в Італії, як зазначав захист українця, дистанціювалося від судового процесу над ним. Лише на початку надало адвоката, який виявився надто дорогим, тож від нього довелося відмовитися та захищатися власними силами. Так само, як і знайти захисників в Німеччині, які вже приступили до роботи та оскаржують, як ордер на арешт Кузнєцова, так і умови, в яких він зараз утримується.

катеринчук

 Микола Катеринчук

"ТЮРЕМНИКИ КИДАЮТЬ ЇЖУ НА ПІДЛОГУ КАМЕРИ. ДУШ – НЕ БІЛЬШЕ ШЕСТИ ХВИЛИН: ОДРАЗУ ВИМИКАЮТЬ ВОДУ"

- Прокурор в суді казав, що вони врахують його особливості по харчуванню, але цього не сталося. Тому захист підготував відповідну скаргу, - наголошує адвокат Микола Катеринчук, який залучений до захисту Кузнєцова. - Стан здоровʼя Сергія погіршився. Йому так само не дають потрібної їжі. А те, що приносять, просто кидають на підлогу камери. Він відмовляється їсти, пояснюючи, що прокурор обіцяв змінити харчування. Схуд ще більше. Ставлення німецьких тюремників до нього погане. Вони йому кричать, що має спілкуватися з ними німецькою. Він говорить англійською, то вони починають нервувати. Обзивають. Душ - не більше шести хвилин: одразу вимикають воду. Хоча тюремники поляки чи румуни ставляться нормально, з повагою. Адвокати перерахували йому 200 євро, щоб він міг хоча б щось собі купити, але скористатися цими грошима не дали. Також не було дозволу на дзвінки. Існував повний вакуум, поки не з’явилися адвокати. То до 10 грудня ми не знали, в якому він стані, що з ним взагалі відбувається. Тепер Сергій говорить: коли сидів із терористами в Італії - це був чотиризірковий готель у порівнянні з нинішніми умовами. Адвокати, які вже ознайомилися з матеріалами справи, кажуть, що це наслідок того, що немає доказів вини чи причетності Сергія до тих подій по підриву "Північного потоку". Тому, напевно, німці намагаються через таке ставлення зламати його, щоб він себе оговорив. Але цього не вийде. Ми візьмемо все на контроль й публічно порушуватимемо це питання, зокрема у Європарламенті. Також звертатимемося до німецьких політиків, щоб вони відреагували на нестерпні умови його утримання, які можна назвати близькими до катування. Крім того, завтра (12 грудня. – О.М.) писатимемо заяву до Європейського суду з прав людини.

"ДО СЕРГІЯ МАЄ БУТИ ЗАСТОСОВАНИЙ ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ІМУНІТЕТ"

червінський

 Роман Червінський

Колишній командир Кузнєцова, ексрозвідник Роман Червінський зазначає, що німецькі адвокати з самого початку, коли взялися за справу, подали скаргу на арешт українця:

- Вони уважно вичитали та проаналізували ті документи, до яких нарешті отримали доступ. Зробили висновок, що для арешту немає жодних фактичних підстав. Тож орден є необґрунтованим. Єдине, на що розраховують німецькі правоохоронці, що вони відшукають якесь ДНК, яке збігатиметься з тим, що вони, мабуть, виявили на яхті "Андромеда". Раніше казали, що знайшли там кілька предметів: взуття, куртку і пляшку. Як варіант, ДНК ще можна визначити по волоссю, якщо воно там залишилося. Але нагадаю, що Сергій лисий. Тому ми думаємо, що це все фейк і ніякого ДНК немає. Якщо його не буде, то звинувачення стануть повністю безпідставними, і Сергія мають відпустити, тому що відсутні будь-які інші докази його причетності до події. Основна позиція самого Кузнєцова полягає в тому, що він ні в чому не винен. На той момент він був військовим. Я тоді був його командиром. Він виконував усі завдання, які стояли перед нашим підрозділом. Говорити про те, чи причетний він до цього, чи ні, я не маю права і не буду, тому що це лінія захисту. Проте я хочу нагадати, що на той момент "Північний потік" у всьому світі сприймався не як бізнесовий чи економічний проєкт Німеччини та росії, а як інструмент тиску рф на Євросоюз, зокрема на Німеччину, через енергетичні важелі.

Я усвідомлюю, що сьогодні в Європі, особливо в Німеччині, суспільство розділене. Деякі члени проросійської партії "Альтернатива для Німеччини" роблять офіційні заяви про те, що українці - терористи, яких треба притягнути до відповідальності тощо. А інші політичні сили вважають, що те, що сталося, було правильним рішенням. Навіть канцлер Мерц під час зустрічі з Трампом заявив, що "Північні потоки" були помилкою. До речі, енергоресурси, газ і нафта, - це основний інструмент росії, адже переважно з них вона фінансує війну. Характерно, що у 2023 році, тобто наступного року після того, як "Північні потоки" зникли, "газпром" вперше за 35 років після свого заснування став збитковою організацією. Ми розуміємо, що всі прибутки і фінансування цієї величезної "машини" переважно надходили саме з Європи. Також під час цих розслідувань і збору інформації стало відомо, що він фінансує приватні військові компанії "факел" і "поток", які були створені у липні-серпні 2022-го і воювали на Донбасі. Тоді ж путін, який спочатку намагався захопити Україну за два тижні, тому що Зеленський для цього створив всі умови, але коли цього не сталося, почав нарощувати свою потугу - формувати ПВК і збирати людей у тих підрозділах, які раніше не використовувалися. Тому частину охорони "газпрому" було переведено до ПВК і відправлено на фронт, а він їх фінансував зі своїх прибутків. Тому за міжнародним законодавством усі ці ознаки та факти роблять "Північні потоки" легітимною ціллю. Польський суд пішов саме таким шляхом, зауваживши, що росія витрачала кошти, отримані з потоків, на війну з Україною. І навіть якщо підрив здійснив хтось із українців, то це була законна військова ціль.

Захист Сергія наполягатиме на тому, що доказів його причетності немає. Слідство їх не надало. Але навіть якщо звинувачення висувається проти громадянина України, а тим більше проти військового, яким Сергій був на той момент, німецький суд має врахувати це. Тому до нього має бути застосований функціональний імунітет. Він не може нести відповідальність за ці події. Фактично відповідальність лежить на державі, яка перебуває у стані війни. Згідно із законами війни та правилами її ведення на морі, які були затверджені у Сан-Ремо у 1994 році, воюючі країни можуть знищувати одна одну і ті ж підводні трубопроводи, навіть якщо вони з’єднують одну з них з третьою державою. Їхнє знищення може розглядатися як тимчасовий захід, якщо це сприяє послабленню військової потуги ворога. Тобто це є законною ціллю для протилежної сторони і може здійснюватися навіть у економічних зонах інших держав та в нейтральних водах. Таким чином, повторюся, "Північні потоки" – легітимна ціль. І те, як поводяться німецька прокуратура та слідство, свідчить про те, що вони просто не враховують ці моменти. Намагаються заплющувати очі на те, що в Україні війна, а Сергій - військовий. Вони навіть не зазначали цього у своїх рішеннях. Зараз уперше це з’явилося в їхніх документах, але все одно наполягають на перевищенні повноважень, адже, мовляв, трубопроводи не були військовою ціллю. Саме на цьому етапі виникатиме головний спір у справі: чи мала право Україна, якщо раптом це була вона, здійснювати такі дії. Є дві точки зору. У зв’язку з тим, що це фінансувалося ПВК, у зв’язку з тим, що росія тиснула на Німеччину і примушувала її політичними інструментами не допомагати Україні, як союзнику, під час війни, захист наголошуватиме: якщо це були українці, це має бути враховано, і Сергія слід відпустити, визнавши легітимність таких дій.

"ОФІС ОМБУДСМАНА ОДРАЗУ РОЗПОЧАВ РОБОТУ З ВІДПОВІДНИМИ ІНСТИТУЦІЯМИ НІІМЕЧЧИНИ"

дмитро,лубінець

 Дмитро Лубінець

Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець після голодування Кузнєцова в італійській в’язниці взяв його справу під особистий контроль:

- В межах своєї компетенції Офіс Омбудсмана здійснює моніторинг дотримання прав громадян України, які утримуються під вартою за кордоном. З цією метою я надіслав низку офіційних звернень щодо забезпечення належних умов його тримання - доступу до медичної допомоги, урахування особливостей харчування, реалізації права на зв’язок із родиною та на ефективний юридичний захист. Листи були направлені до Міністерства закордонних справ України, Міністерства юстиції Італії, Віцепрезидентки Європарламенту Піни Пічерно, Омбудсмана Італії та регіону Лаціо Маріно Фарделлі, Національного гаранта прав осіб, позбавлених особистої свободи (це установа, яка здійснює захист прав утримуваних у місцях несвободи в Італії). МЗС України надало мені розгорнуту відповідь. За інформацією міністерства, консульські посадові особи Генконсульства України в Мілані неодноразово відвідували Сергія Кузнєцова для контролю умов його тримання під вартою. Після оголошення ним голодування консул 5 листопада зустрівся із Сергієм у СІЗО міста Феррара. Зі слів Сергія, його стан був задовільним, він підтримував контакт з адвокатом і дружиною, а також зазначив, що адміністрація слідчого ізолятора вживає заходів у межах правил внутрішнього розпорядку установи для задоволення його потреб, зокрема щодо його харчування, перебування в окремій камері, збільшення годин для спілкування з дружиною та припинення інформаційної ізоляції. Голодування він припинив 11 листопада, оскільки його вимоги щодо умов тримання були виконані.

У зв’язку з набранням чинності рішенням про екстрадицію та підготовкою до передачі Сергія Кузнєцова до Німеччини наш Офіс одразу розпочав роботу з відповідними інституціями цієї держави. Ми підготували звернення до правозахисних організацій та профільних структур у Німеччині, щоб гарантувати дотримання прав Сергія вже після його прибуття до ФРН: належні умови тримання, доступ до медичної допомоги та можливості спілкування з родиною та адвокатами. Мій Представник з міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Михайло Спасов провів окрему розмову з директоркою Німецького інституту з прав людини під час спільних заходів у Брюсселі, щоб забезпечити підтримку з їхнього боку. Ми також направили офіційний лист до Німецького інституту з прав людини з викладенням релевантних обставин справи для належного реагування з боку німецької сторони, а також до Генерального прокурора Німеччини. Подальша взаємодія з іншими компетентними органами та правозахисними інституціями Німеччини координується нами разом із МЗС України. Ці звернення містять ключові обставини справи, акцент на дотриманні міжнародних стандартів прав людини та прохання забезпечити системний моніторинг умов тримання Сергія після його прибуття до німецької в’язниці.

У Німеччині у мене є Представник - Андрій Ілін, якого нещодавно призначено на цю посаду. Він також буде залучений до роботи над цією справою.
Я підтримую регулярний контакт із родиною Сергія Кузнєцова та його адвокатами. Це дозволяє оперативно реагувати на будь-які потенційні порушення його прав. Я також постійно взаємодію з дипломатичними установами України, німецькими партнерами та правозахисними інституціями щодо гарантування дотримання всіх стандартів прав людини, презумпції невинуватості та норм міжнародного гуманітарного права під час перебування Сергія в Німеччині. Для мене це питання особистої відповідальності - зробити все, щоб умови його тримання були справедливими, прозорими та відповідали міжнародним стандартам.

"РОСІЯНИ ВЕДУТЬ ЦЕЙ ПРОЦЕС "РУКАМИ" НІМЦІВ"

 безсмертний

 Роман Безсмертний

Політик та дипломат Роман Безсмертний називає судовий процес над українцем розправою:

- Зверніть увагу: все крутиться навколо Гамбургу. Це старе КДБшне пристанище. Насправді і на слідство, і на суд сьогодні впливає насамперед партія "Альтернатива для Німеччини". Саме вона й розкручує цю ситуацію. За слідством стоїть певний політичний тиск, який пов’язаний не лише з "Альтернативою", а й з впливом ФСБ на цей процес. Тут простежується прямий зв’язок: для "Альтернативи" східна Німеччина - це своєрідний "Fatherland". Днями в Сочі цілу групу функціонерів цієї партії було запрошено на нараду, де планувалися виступи путіна, медведєва тощо. Існують навіть листи медведєва до путіна, в яких той наполягає, щоб координація діяльності по цих судах із "Альтернативою" продовжувалася на регулярній основі. Лише за минулий рік двоє її депутатів з Європарламенту засуджені за хабарі від росії. Один із них отримував їх напряму від медведчука, який від росії координує цей напрямок, а технологічною роботою займається колишній прессекретар Міністерства закордонних справ України волошин.

За останні місяці німецькі видання "Bild" і "Welt" дуже часто видають матеріали на тему "Північних потоків". Більше того, вся ця група людей тісно пов’язана з електронними медіа медведчука в Європі. Це дуже розгалужена мережа, що працює в різних європейських країнах, але особливо проявлена в Німеччині завдяки "Альтернативі". Вона уважно відстежує судовий процес, чинить на нього тиск і має там серйозний вплив та контроль. Треба розуміти, що Німеччина - федеральна держава. Тому тут не стільки правового, скільки політичного підтексту. Навіть Мерц у цьому сенсі робив відповідні заяви, а нинішній міністр закордонних справ Вадефуль прямо сказав, що вони підтримують рішення польського суду щодо Журавльова. Але ж є ще земельні парламенти та ряди, які теж мають вплив. Тобто їхній Центральний уряд на боці України, але у федеральних земель автономні закони. А тут ще й політичний аспект. Причому ситуація така: "на коні", як соціалісти, так і "Альтернатива для Німеччини", і вони там багато в чому диктують ситуацію. Москва ж це використовує. Фактично вся оперативна робота ведеться звідти. Тобто росіяни ведуть судовий процес "руками" німців.

З точки зору доказовості матеріал у цій справі дуже сирий. А на рівні міжнародного права "Північні потоки" - це взагалі законна військова ціль, і до України принципово не може бути жодних претензій. Тут немає складу злочину, тому що у вересні 2022 року ми перебували в стані активної війни з росією. Тож все, що фінансує її військову "машину", є законною військовою ціллю. Країна, яка захищається, має повне право наносити удар по такому військовому об’єкту. Так само, як зараз Україна руйнує їхні НПЗ, нафтові танкери тощо. Це законні військові цілі, хто б там що не говорив. Тому, повторюю, ніяких претензій з точки зору міжнародного права до Кузнєцова й Журавльова бути не може. Навіть якщо вони це зробили. Але ж їхня вина навіть не доведена! У матеріалах, які подавали на їхню екстрадицію, взагалі не було доказової бази. І поляки правильно вказали: у зв’язку з недостатністю аргументації, доказових матеріалів та з огляду на те, що на цей момент країни перебували в стані війни – звільнити Журавльова. Тому і у справі Кузнєцова можна так само зробити навіть зараз. Згадайте ситуацію, коли Аваков бився за Маркова. По суті, врятував його. Так може бути і з Кузнєцовим. Його взагалі можна було забрати ще з Італії. І Мелоні була готова прийняти це рішення. Просто у нас ніхто на офіційному рівні цим не займався. А насправді навіть відносин на рівні Зеленського й Мелоні було достатньо. І зараз його можна витягнути з Німеччини. Але для цього треба, щоб Зеленський просто зайнявся цим питанням. Навіть на рівні МЗС це можна зробити. Але ніхто самостійно це не підніматиме, бо зверху не подзвонили. Та якби посол захотів і почав працювати, він би самостійно все вирішив. Навіть без рішення президента. Тут і так усе зрозуміло, тому що право - на боці України, і в цьому напрямку можна працювати. А якщо ще буде воля першої особи, то взагалі без проблем. Бо тут принципово немає значення, винен Кузнєцов чи ні. Це громадянин України, і його треба врятувати. А якщо навіть і судити, то в Україні. Ми вже маємо розбиратися, як це оцінювати.

P.S.: "Цензор.НЕТ" 3 грудня направив до МЗС України запит із питаннями по ситуації, яка склалася з Сергієм Кузнєцовим, щоб висвітлити позицію держави, однак станом на 11 грудня відповіді не отримав.

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Топ коментарі
+1
Німці можуть підіграти кремлю і відмити росіян від підриву трубопроводів. Германії потрібний дешевий газ і нафта з Росії.

Російські оперативники, Петров і Баширов, які спалилися в Лондоні зі Скрипальом, і носа за кордон не показують. "Українські диверсанти" чомусь постійно сидять в Європі (де їх розшукують). Чекали коли пов'яжуть? Тоді це російські провокатори. Можливо їм наобіцяли, що потім їх поміняють, дадуть полковника і квартиру в Москві, а дітей відправлять вчитися в академію ФСБ.

Разом з тим Die Welt відзначає, що у німецьких спецслужбах досі є сумніви в правдивості історії з вітрильником. Зокрема, в розвідувальних відомствах вважають, що поведінка екіпажу була надто підозрілою, а докази - занадто численними. Це створює враження, що слідчих намагалися спрямувати в "потрібному напрямку", заявив співрозмовник видання.
показати весь коментар
11.12.2025 22:33 Відповісти
+1
Держава взагалі бере участь у захисті? Хто підсунув для цього афериста й нездару Колю Катера?! Ну це п...ць, панове. Воно пропіариться на справі по повній. Роздасть стопіццот інтерв'ю із гарними фото. Розкаже про всесвітню змову і козні рептилоїдів. А тим часом його підзахисного засудять. І Коля Катер дасть іще стопіццот інтерв'ю під гаслом - а яж казав, рептилоїди змовилися!
Невже, бляха, нема кому з нормальних правників увійти у справу?!
показати весь коментар
12.12.2025 01:20 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Тиск на німецький суд.... Не ліпіть звичне для України беззаконня на німців. А вийшли на звинувачених у підриві труб тому, що організували цю корисну для держави акцію люди самотужки та спонтанно, катаючись на яхті в Середземному морі. Десь рік тому на Цензорі була розгорнута стаття інтерв'ю з одним із учасників події.
показати весь коментар
11.12.2025 18:43 Відповісти
Чому Кузнєцов і інші залишились у Європі а не повернулись в Україну ? Хіба не розуміли що це все може завершитись арештом ?
показати весь коментар
11.12.2025 19:15 Відповісти
Германські тюремники знущаються над війсковим ССО - обливають на морозі холодною водою, не дають належне їсти - як колись радянського генерала Карбишева.
показати весь коментар
11.12.2025 21:04 Відповісти
Експорт російського газу до Німеччини розпочався у 1973 році, і вигода цього рішення стала очевидною майже одразу: у 70-х роках світова криза виробництва нафти призвела до суттєвого зростання цін на неї.

До початку 1989 року третина газу в Західній Німеччині імпортувалася з Радянського Союзу.

На початку 2022 року, напередодні російського вторгнення в Україну, цей показник досяг 55%, приносячи Росії мільярди євро щоpoky.
Німеччина сформувала економічну залежність, яку в підсумку можна було б використовувати проти себе.
На той час, коли Росія пішла війною на Україну, путін став шантажувати і перекривати постачання природного газу до Німеччини, щоб Німеччина не підтримувала Україну.
показати весь коментар
11.12.2025 22:04 Відповісти
DW
19 августа 2022 года "Газпром" объявил, что с 31 августа по 2 сентября на три дня полностью остановит поставки газа в Германию и другие страны ЕС по "Северному потоку" с целью "проведения технического обслуживания и планово-предупредительных работ". Это была уже вторая за полтора месяца полная остановка газопровода, причем на сей раз внеплановая. До этого, с 11 по 21 июля, проводился ремонт согласно заранее опубликованному графику.
В преддверии новой остановки "Северного потока" цены на газ в ЕС взлетели до абсолютного максимума за всю историю отрасли, превысив казавшиеся ранее просто немыслимыми 340 евро за мегаватт-час или 3500 долларов за тысячу кубометров.
31 августа 2022 "Газпром" действительно прекратил прокачку газа, но в пятницу 2 сентября ее не возобновил под предлогом утечки масла.
показати весь коментар
11.12.2025 22:25 Відповісти
Версия, согласно которой в разрушении газопровода была заинтересована Россия, основана, в частности, на предположении, что тем самым Москва попыталась избавить "Газпром" от будущих многомиллиардных исков со стороны немецких и других европейских импортеров российского газа из-за срыва контрактных обязательств, ведь подрыв газопровода - это тот форс-мажор, на который можно упирать в арбитражных судах.
показати весь коментар
11.12.2025 22:26 Відповісти
Ведь прописанные в долгосрочных контрактах объемы не поступали не только между 31 августа и 26 сентября.
"Газпром" еще в июне резко сократил прокачку: с 14 июня Германия получала на 40% меньше газа, с 16 июня - на 60% меньше.
Тогда же прекратились поставки во Францию и уменьшились в Италию. Это день в день совпало с приездом в Киев 16 июня Олафа Шольца, Эмманюэля Макрона и Марио Драги. В ходе этого визита политические лидеры трех ведущих стран Евросоюза выступили за предоставление Украине статуса кандидата на вступление в ЕС.
показати весь коментар
11.12.2025 22:27 Відповісти
Mиф о том, будто поставки по "Северному потоку" прекратились из-за разрушения газопровода, опровергается простым сопоставлением дат.
Нет, их сознательно прекратила российская сторона.
Утверждение, будто Германия сама себя наказала, отказавшись от дешевого российского газа, тоже является мифом, поскольку правительство ФРГ, поддержав введение санкций ЕС против угля, нефти и нефтепродуктов из России, выступало против ограничений на российский газ.
показати весь коментар
11.12.2025 22:29 Відповісти
Да и Россия, даже после разрушения "Северного потока", могла бы, если захотела, продолжить поставки в Германию.
Для этого можно было бы увеличить транзит через Украину в Австрию и/или возобновить поставки по газопроводу "Ямал-Европа" через Беларусь и Польшу.
показати весь коментар
11.12.2025 22:30 Відповісти
Однако в Москве явно стремились "отключить Германии газ", что трудно интерпретировать иначе как попытку оказать давление на правительство ФРГ с целью заставить его сократить или даже вовсе прекратить поддержку Украины.
показати весь коментар
11.12.2025 22:31 Відповісти
Німці можуть підіграти кремлю і відмити росіян від підриву трубопроводів. Германії потрібний дешевий газ і нафта з Росії.

Російські оперативники, Петров і Баширов, які спалилися в Лондоні зі Скрипальом, і носа за кордон не показують. "Українські диверсанти" чомусь постійно сидять в Європі (де їх розшукують). Чекали коли пов'яжуть? Тоді це російські провокатори. Можливо їм наобіцяли, що потім їх поміняють, дадуть полковника і квартиру в Москві, а дітей відправлять вчитися в академію ФСБ.

Разом з тим Die Welt відзначає, що у німецьких спецслужбах досі є сумніви в правдивості історії з вітрильником. Зокрема, в розвідувальних відомствах вважають, що поведінка екіпажу була надто підозрілою, а докази - занадто численними. Це створює враження, що слідчих намагалися спрямувати в "потрібному напрямку", заявив співрозмовник видання.
показати весь коментар
11.12.2025 22:33 Відповісти
Держава взагалі бере участь у захисті? Хто підсунув для цього афериста й нездару Колю Катера?! Ну це п...ць, панове. Воно пропіариться на справі по повній. Роздасть стопіццот інтерв'ю із гарними фото. Розкаже про всесвітню змову і козні рептилоїдів. А тим часом його підзахисного засудять. І Коля Катер дасть іще стопіццот інтерв'ю під гаслом - а яж казав, рептилоїди змовилися!
Невже, бляха, нема кому з нормальних правників увійти у справу?!
показати весь коментар
12.12.2025 01:20 Відповісти