7573 відвідувача онлайн

Як забезпечити армію людьми? Думка командира взводу Юрія Бутусова про мобілізацію

Автор: 

зсу

Людей у роту БПЛА я шукаю всюди - найбільша кількість поповнення у мене - це військові, щодо яких були відкриті кримінальні провадження через СЗЧ, є також добровольці з 22-го року, є молодь за контрактом 18-24, є бійці, які повернулись на службу після списання, є примусово мобілізовані.

Отже, список моїх пріоритетів, як забезпечити армію людьми.

1. Збільшити грошове забезпечення піхотинця.

Міноборони та Генштаб планують значно підвищити фінансування піхоти, і збільшення ГЗ до 250 тисяч на місяць - це виправдане рішення. На нулі зараз не так багато людей, вони мають бути забезпечені, як еліта. Вважаю, що певну суму, хоча б тисяч 100 на місяць, треба виділяти на кожного піхотинця на нулі, у кожен батальйон, щоб піхотні підрозділи могли забезпечити себе для виконання завдань усім необхідним. Після виконання завдань у піхоті упродовж 6 місяців людина має право переводитись на будь-яку іншу посаду у своїй бригаді.

2. Зменшити відтік досвідчених військових із армії.

За кожен рік на фронті на бойових та штабних посадах воїни мають отримувати премію від 400 тисяч гривень та додаткові два тижні відпустки на рік. Це вигідно для держави, бо відтік за небойовими причинами з армії співмірний із бойовими втратами.

3. Іноземці

На планеті понад 8 мільярдів людей, половина яких живе у зонах військових конфліктів, у країнах, де 3-4 тисячі доларів на місяць - велика мотивація. На жаль, робота із залучення іноземців в Україну системно не ведеться. Так, за 4 місяці 2026 року організовано завезено усього... 500 іноземців, яких завезла одна частина - 2-й корпус "Хартія" за недержавні кошти волонтерського фонду. Причому у "Хартії" черга на завезення близько 1000 добровольців на місяць, але отримати державне фінансування для того, щоб здійснити їхній трансфер, поки що немає можливості.

4. Зменшити кількість СЗЧ

По-перше, треба вирішити проблему добросовісних СЗЧ, які робляться з метою переведення до іншої частини. Після служби на бойових посадах 2 роки будь-який військовий має отримати право раз на рік перевестись автоматично на бойову посаду в іншу військову частину. Частини з кращим ставленням будуть збирати більше якісних людей.

По-друге, СЗЧ є усюди, але є частини з високим рівнем СЗЧ, а є у рази менше при виконанні однакових завдань. Випадки СЗЧ вище середнього рівня мають отримувати службові розслідування щодо ймовірної відповідальності командирів та існуючих організаційних проблем від ГШ, МО та військового омбудсмана.

5. Проблема мобілізації через ТЦК та залучення армійських корпусів та бригад до мобілізації

До передової доходить у 3-4 рази менше людей, ніж мобілізують. Відповідальність за людину під час мобілізації фрагментована між різними структурами влади. Системи обліку дають багато помилок, відстрочками та зняттям з обліку торгують корупціонери, свій план щодо пошуку людей у поліції, свій план у ТЦК, свій план в навчальних центрах. Очевидно, що не можна покладати мобілізацію тільки на поліцію, або тільки на ТЦК, вони не вирішать існуючих проблем, до яких і так вже залучені. Головні вигодонабувачі отримання поповнення - командири корпусів та бригад. Тому за кожною областю мають бути закріплені армійські корпуси та частини резерву, які здійснюють мобілізаційні заходи спільно з поліцією та ТЦК. Це покращить контроль проти корупції, і кожен мобілізований потраплятиме до військових, які у мобілізованих зацікавлені, і будуть дбати про них з першого кроку. А командири отримають планове поповнення і персональну відповідальність за своїх мобілізованих.

6. Mission Control для піхотинця

Так само як Міноборони запровадило Mission control для кожного вильоту дрона, так само необхідний Mission control для кожного піхотинця. Скільки часу піхотинець на нулі, яке забезпечення йому доставляють дрони, який у нього зв'язок, на коли запланована його ротація. І кожен випадок втрат та кожен випадок зниклих безвісти має бути зафіксований і має бути проведено After action review за участі перевірки ГШ та МО. Командири, які допускають системні невиправдані втрати особового складу мають позбавлятись права займати командні посади та переводитись, не зважаючи на звання, у піхотні підрозділи на рядові посади.

7. Росіяни

Досвід застосування російських добровольців із числа полонених на фронті дуже позитивний. В російській армії до людей ставляться як до скота, вони знають, що якщо їх обміняють, то знову кинуть на смерть, і тому шанси вижити, воюючи за українців, значно вищі. За рік у полон російські штурмовики потрапляють тисячами. Російські добровольчі підрозділи треба створювати в усіх наших частинах, які готові взяти на себе таку відповідальність.

8. Зниження віку мобілізації до 23 років виключно для поповнення молоддю підрозділів БПЛА

Молоді люди 23-25 потрібні для укомплектування підрозділів дронів, це значно покращить живучість нашої піхоти, та дозволить значно посилити перевагу України у високотехнологічних озброєннях.

9. Контракти для добровольців

Контракт 18-24 треба змінити на контракт 18-22, але укладати його не на один рік, а хоча б на два. Якщо людина йде у піхоту добровільно, то вона має отримувати такі самі виплати - 1 мільйон премії незалежно від свого віку.

Юрій Бутусов, Цензор. НЕТ

Топ коментарі
+24
Юрій забув написати головне - план\бачення перемоги, або хоча б оборони.

Нiхто не пiде у вiйсько щоб просто воювати далi незрозумiло для чого.

Ну а по-малому ... цi всi драфти\афтер екшени\мiшн контроли\iншi страшнi слова - це звичайно добре, але е статут, е закон №8271, i коли дронарю прийде наказ на переведення в пiхоту - вiн просто не зможе його не виконати.

А на мою власну думку, ви (ну не власноруч ви, але ви дотичнi) все про$%ли в 2023, коли розповiдали населенню про каву в Криму, замiсть того щоб всiми способами пiдтримати бунт Пригожина. Тепер все. Вiкно можливостей втрачене, а виконувати вказiвки (саме так, не пафосно захищати державу, а лише виконувати вказiвки) вiдверто ворожоi корупцiйноi влади - бажаючих нема. Краще думайте як домовитись так, щоб якогомога менше втратити. Ну, або зiзнавайтесь що цiль - не перемога над РФ, а банальна очистка Украiни.
показати весь коментар
26.04.2026 15:54 Відповісти
+21
тобі ж вже більше 18, чому ж ти не мобілізувалась?
показати весь коментар
26.04.2026 16:03 Відповісти
+21
Ніхто не хоче воювати за державу,де тотальна коррупція і беззаконня.Тільки зміна влади і повернення до конституційних норм може врятувати Україну.Це мав би знати і озвучити Бутусов,але чомусь лише пусті балачки.
показати весь коментар
26.04.2026 16:06 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 1 з 2
За оцінками експертів, Україні необхідно залучати близько 300 тисяч трудових мігрантів щороку, щоб підтримувати економіку та компенсувати демографічні втрати, спричинені війною та масовим виїздом населення. А залучити до вiйська 300 тисяч бажаючих найманцiв Україна не хоче.

Питань багато. Почну писати, заблокують.
показати весь коментар
27.04.2026 08:16 Відповісти
Це звичайний приквел до зниження мобілізаційного віку (пункт 8). Це вони зроблять ще й як.
показати весь коментар
26.04.2026 15:45 Відповісти
Специально для Юрия, мысли правильные, но проблему нехватки личного состава это не решит. Если в армии 230+ бригад и 170+ полков и еще и сотня всякого рода батальонов, то штатка достигает 1.5-1.7 миллиона солдат и офицеров. А в наличии максимум 1.0-1.2 млн. Некомплект по штатке составляет 500 тысяч.
В месяц даже сверхусиляем Украна может набрать, обучить и снарядить 30-40 тысяч.
За вычетом выбывших из строя по всем причинам это даст максимум 25 тысяч пополнения. Т.е. даже за 2 года непрервных сверхусилий... а это нереально. Вот в чем проблема, наформировали множество пидроздилов и наплодили миллион небойових посад.
показати весь коментар
27.04.2026 11:18 Відповісти
(( Тому за кожною областю мають бути закріплені армійські корпуси та частини резерву, які здійснюють мобілізаційні заходи спільно з поліцією та ТЦК.
показати весь коментар
28.04.2026 08:03 Відповісти
Може потрібно думати як закінчувати цю бійню.
показати весь коментар
30.04.2026 10:11 Відповісти
"за кожною областю мають бути закріплені армійські корпуси та частини резерву, які здійснюють мобілізаційні заходи спільно з поліцією та ТЦК"

Мені кінець.
показати весь коментар
27.04.2026 04:06 Відповісти
Ти там була шо 18 річних туди просиш?
показати весь коментар
27.04.2026 09:38 Відповісти
Це все добре, але нічого з цього, ані Зе, ані Сирський не збираються впроваджувати... і навіть якщо спробують у людей до влади довіри нуль, за чотири роки зовсім закінчилась...
показати весь коментар
26.04.2026 15:39 Відповісти
мають бути заарештовані ті хто раздарює УБД, і ті у кого воюють мертві душі, ті хто малює бойові своїм для себе... на пожиттєве... Не потрібно в званні понижувати... вони через гроші будуть в теплі і надалі красти.. Повигребайте блатних , які просто смажать шашлики і переїзджають з міста на місто...
показати весь коментар
26.04.2026 17:57 Відповісти
Взагалі не розумію цю проблему - 19 рік, за гниду зеленского голосувало 73% з тих хто прийшов. Це 13 з ліхером міліонів. 4-5 міліонів чоловіків призовного віку котрі віддали свої голоси на користь клоуна. Клоун в відосіку закликає - пора стати вам всім не тіки презедентами, а й стати на мій(йього) захист та віддати свій должок мені ,красунчику, вашому улюбленцю з кв95 - ви ж так ржали з мого порівняння України з німецькою порнухою, з термоса, з свинарчуків... - йдіть та здохніть, поки я(він) буду красти десяткі міліардів світової допомоги. Шалом, провославні. З Паскою, вас, лохи.
показати весь коментар
26.04.2026 18:47 Відповісти
Чудова пропозиція про переміщення на солдатські посади у піхоту телепнів-офіцерів, які брешуть та нехтують життями підлеглих бійців.
показати весь коментар
26.04.2026 16:34 Відповісти
Доречі, як там справа з Тернопільщіні, коли "бійці" 3 ОШБр займались відвертим криміналом?
Щодо залучення військових до "бусифікації" - це повне дно. Сам факт її наявності - це вирок для Зелі. Він повинен сидіти поряд з путіним у Гаазі.
показати весь коментар
26.04.2026 23:23 Відповісти
Та туда вже і за гроші ніхто не піде.
показати весь коментар
26.04.2026 23:25 Відповісти
Якщо ЗСУ не втримають удар і пу реалізує цілі свєй сво, то ніякої іншої укр влади не буде
показати весь коментар
03.05.2026 21:24 Відповісти
...хм... совкові в своєй більшості вже пенс.віку... друге покоління народилося, виросло, вчилося за доби незалежності...
показати весь коментар
03.05.2026 21:30 Відповісти
війну пу закінчить лише в разі капітуляції України або... в разі нестачи ресурсів...
здача територій стане лише кроком до суцільної капітуляціі...
до того ж: пу вже сто раз голосно сказав, що вихід ЗСУ з Донбасу лише передумова для початку переговорів, а Хер і Зап обл. в його канстритуції - типа суверенні тер.раши...як і Крим і т.д. + захист прав расєянЪ?! в Україні = абсурд + руцкий язЫк і попи- пропагандисти і диверсанти...
показати весь коментар
27.04.2026 12:34 Відповісти
не так: танки стріляли по вказівкі єльцена в будівлю уряду "білий дім"... де засіли руцкой з хасбулатовим, павловим та ін гекачепістами...

парламентом расєї вважється дума, яку самі расєяни називають дурой...
те, що гекачепе швидко здулось - це було добре і те що кравчук зміг переконати єльцена в Біловерськой Пущі - це було круто.
Але... далі єльцин "ділив" все по братськи... + прихватизація = заклали підвалини розквіту коррупції... трансформації єльцина і появи пу(
показати весь коментар
27.04.2026 13:45 Відповісти
...а що вам відомо окрім прав/свобод про обов'язки громадянина і про особливості їз реалізації... під час війс.стану/війни?
показати весь коментар
27.04.2026 13:48 Відповісти
Дрони - ось головна "неправильність". Скоро всі війни будуть такими. Правда в нас ще відіграє велику роль фактор маленької радянської армії, де людина - розхідний матеріал. Це теж сильно відлякує потенційних найманців.
показати весь коментар
26.04.2026 16:10 Відповісти
На Заході сотні тисяч ряджених командос які побували у всіх війнах, але в Україну не хочуть, тому що це неправильна війна, де гарантовано вб'ють.
показати весь коментар
26.04.2026 15:46 Відповісти
Вирішувати цю проблему треба з .... демобілізації. Своїм ганебним мовчанням з цього питання і бездіяльністю влада заколотила не менше цвяхів в труну мобілізації ніж самі кацапи.
І робити це треба було ще 24 році. Не впевнений що можна відновити довіру після такого.

В купі з запропонованими заходами люди могли б відслужити вже по 2 строки без примусу і впевненістю що влада не кине їх першою ж.
Формула проста: 2-3 роки відслужив - маєш рік відпочинку/або взагалі "вільний" (почати б хоч з чогось). А якщо ще й додати виплату +50-100 тис/міс за кожен додатковий рік неперервної служби, людина мала б вибір і хоч якийсь стимул продовжувати службу.
Демобілізацію можна проводити частинами (по 5-10% в місяць) і фронт би не рухнув. За 2 роки повний склад міг би повністю і повноцінно відпочити.
За допомогою фінансових стимулів цих людей можна було б залучити вже повторно.
Оце в моєму розумінні РОТАЦІЇ а не ті алкотури що влаштовуються зараз.

Але в нас сама прогресивна система стимулювання - чим довше служиш тим менше отримуєш і тим менше в тебе шансів піти на заслужений відпочинок. Віслюк тягне, а давайте йому ще пару мішків накинемо!
Зручно ж виправдовувати свою діяльність тим що неможливо відразу замінити 1млн чоловік - дуже класна відмазка, працює безвідмовно і робити нічого не треба!
показати весь коментар
26.04.2026 17:29 Відповісти
*бездіяльність
показати весь коментар
26.04.2026 17:53 Відповісти
Трохи виправлюсь. Пару років назад були вкиди про "наполегливу працю над вирішенням цього питання"... але я вже про те забув, як, мабуть, і інші.
Треба ще трошки помовчати і питання вирішеться само по собі... як в колгоспі тварин
показати весь коментар
26.04.2026 19:12 Відповісти
відправити синів депутатів, олігархів, можновладців в армію
показати весь коментар
26.04.2026 20:54 Відповісти
бо на фронті мають бути найбільш вмотивовані, тому саме вони
показати весь коментар
26.04.2026 20:56 Відповісти
5. Проблема мобілізації через ТЦК та залучення армійських корпусів та бригад до мобілізації

Тому за кожною областю мають бути закріплені армійські корпуси та частини резерву, які здійснюють мобілізаційні заходи спільно з поліцією та ТЦК.
---
Просто нагадаю автору цієї 'геніальної' пропозиції, що Згідно зі статтею 17 Конституції України, Збройні Сили України та інші військові формування не можуть бути використані для обмеження прав і свобод громадян.

А це прямий заклик до її порушення, що є кримінальним злочином.
показати весь коментар
26.04.2026 18:56 Відповісти
Юрій забув написати головне - план\бачення перемоги, або хоча б оборони.

Нiхто не пiде у вiйсько щоб просто воювати далi незрозумiло для чого.

Ну а по-малому ... цi всi драфти\афтер екшени\мiшн контроли\iншi страшнi слова - це звичайно добре, але е статут, е закон №8271, i коли дронарю прийде наказ на переведення в пiхоту - вiн просто не зможе його не виконати.

А на мою власну думку, ви (ну не власноруч ви, але ви дотичнi) все про$%ли в 2023, коли розповiдали населенню про каву в Криму, замiсть того щоб всiми способами пiдтримати бунт Пригожина. Тепер все. Вiкно можливостей втрачене, а виконувати вказiвки (саме так, не пафосно захищати державу, а лише виконувати вказiвки) вiдверто ворожоi корупцiйноi влади - бажаючих нема. Краще думайте як домовитись так, щоб якогомога менше втратити. Ну, або зiзнавайтесь що цiль - не перемога над РФ, а банальна очистка Украiни.
показати весь коментар
26.04.2026 15:54 Відповісти
План та дii щодо повернення Украiни в рiдну говень були десь з 1993 року, про них ще Дудаев казав.

Зеленський тут нi до чого. Ну, звичайно мiг би краще, тодi б втратили не умовнi 20%, а всього 15%, проте ви так же само як i зеленi - шукаете "простi рiшення", у даному випадку в однiй людинi.

А часовню, вибачте, теж Зеленський? ))
показати весь коментар
26.04.2026 19:25 Відповісти
По дорогах далеко в тилу їздять люди у військовій формі на дорогих авто люксового класу, видно, та одяг пошитий індивідуально. Яка справедливість, її нема, думаю не буде. Воює небагато по факту, тоді нащо отой цирк влаштували з бусифікацією, людей з того тцк мертвими повертають, ніхто вже невіре цій владі, риба гниє з голови. Треба міняти Зеленського, з ним війна буде умовно вічною і Україна програє в грі на виносливість, бо там більше ресурсів, у нас жадібна Європа стоїть за спиною, нашо нам помирати за них?
показати весь коментар
26.04.2026 18:20 Відповісти
Бо Бутусов реаліст, а не піздобол, як ти. Він шукає шляхи для посилення ЗСУ, ти шукаєш відмазки для свого ухілянства.
показати весь коментар
26.04.2026 17:15 Відповісти
мне особенно понравился пункт про мобилизацию 23-25 лет. В проклятом ссср в армию призывали в 18 лет, когда человек физически может переносить все нагрузки, которые испытывает пехотинец, да , бывает тяжело, но организм выдерживает. А когда в армию призывают людей 55 и выше, то эти люди физически уже не в состоянии быть пехотой.
показати весь коментар
01.05.2026 11:07 Відповісти
Мобілізацію може покращити довіра до держави. Зараз вона повністю знищена корумпованою владою, корумпованими ТЦК, які порушують будь-які закони, порушенням рівності усіх громадян перед конституційним обов'язком захищати державу, незахищеністю військових від свавілля та дурних наказів командирів, незабезпеченістю ветеранів після демобілізації. І ніякі грошові стимули це радикально не змінять. Я розумію Юрія в його намаганні щось змінити, але тут дуже глибокі проблеми.
показати весь коментар
27.04.2026 01:57 Відповісти
Всіх держслужбовців і поліцію мобілізувати та на навчання!
показати весь коментар
26.04.2026 16:48 Відповісти
Наймані народом працівники мають виконати свої обов'язки бо права та льготи вже отримали
---

Стаття 64. Присяга працівника поліції

1. Особа, яка вступає на службу в поліції, складає Присягу на вірність Українському народові такого змісту:

"Я, (прізвище, ім'я та по батькові), усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю вірно служити Українському народові, дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання поліцейського та сумлінно виконувати свої службові обов'язки".
---

Стаття 36. Присяга державного службовця

1. Особа, призначена на посаду державної служби вперше, публічно складає Присягу державного службовця такого змісту:

"Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити Українському народові, дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права, свободи і законні інтереси людини і громадянина, честь держави, з гідністю нести високе звання державного службовця та сумлінно виконувати свої обов'язки".

===
показати весь коментар
26.04.2026 16:50 Відповісти
Ганьба Єдиному марафону, бо гроші на нього витрачені можуть допомогти армії.
Кожен депутат ВР має з власної з/п купити квиток бажаючим з закордону служити у ЗСУ.
За проблеми із харчами у війську мають бути кримінальні справи.
показати весь коментар
26.04.2026 16:54 Відповісти
от про Пригожина ну прям в десятку. Тоді ж вже був ДРК? Пригожин йшов з Ростова, треба було з Харкова кинути їх на Мск
показати весь коментар
26.04.2026 15:59 Відповісти
ідея гарна, але виконувати це ніхто не буде, тому що як тільки ти підписав так званий контракт -то ти вже просто ніхто і можуть з тобою робити що завгодно
ПС - взагалі незрозуміло чому ці "односторонні зобов"язання" називаєть контрактом, типу його можна розірвати
показати весь коментар
26.04.2026 17:57 Відповісти
Потрібно не просто збільшити грошове забезпечення, потрібно припинити побори яких і так через край на кшталт незрозумілого командирського фонду який ще й збільшився з 9 відсотків до 15.
Потрібна кримінальна відповідальність за неякісне обладнання, штрафні батальйони для командирів, тощо. А то наживаються наче збираються тікати. Племіннику дали дробовик від дронів відбиватися а його розірвало після першого ж пострілу так він ще й за нього повинен заплатити.
Написав би більше так забанять.
показати весь коментар
28.04.2026 10:16 Відповісти
Пріоритет 1.
Зміна режиму і показова страта на Майдані всіх мародерів - Потужного, його ефективних менеджерів, чебуреків, арахімій і т.п. Інакше люди не підуть воювати, немає шансів на майбутнє
показати весь коментар
28.04.2026 07:43 Відповісти
Того РДК півтори сотні людей. Так, для піару.
показати весь коментар
28.04.2026 21:25 Відповісти
Сирський зробив штурмові війська. Тепер втрати майже співставні. Тому цей найоптимальніший план вже не зпрацює.
показати весь коментар
28.04.2026 21:28 Відповісти
Абсолютно у всьому помиляєтесь.
показати весь коментар
28.04.2026 21:30 Відповісти
Тобто при цій владі ніхто слухати Бутусова не буде. Бутусов дає завідомо нездійснені поради. Але поради розумні. І одночасно нереалістичні.
показати весь коментар
28.04.2026 21:33 Відповісти
Реаліст, але його поради дадуть ефект при іншій владі. При цій їх ніхто впроваджувати не буде. Але і за це йому велика подяка.
показати весь коментар
28.04.2026 21:35 Відповісти
А що неправильного? Все вірно. Але ніхто цього робити не буде. Реаліст-утопіст.
показати весь коментар
28.04.2026 21:37 Відповісти
Ліс рубають - скалки летять. Солдатів, сержантів, сзчесників, ухилянтів судять, пресують і присутність аж гай шумить. А офіцер-дебіл чим кращий?
показати весь коментар
28.04.2026 21:40 Відповісти
Це не працюватиме не через свою неефективність, а через те, що це ніхто не робитеме. Тому ви праві в тому, що ці поради не зпрацюють, хоча по суті вони всі дієві і ефективні.
показати весь коментар
28.04.2026 21:51 Відповісти
Угу. Отак і виглядають його поради,
показати весь коментар
29.04.2026 14:16 Відповісти
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD_%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%BE Чомусь в голові крутиться оця фігня...і 20% ми вичерпали ((((
показати весь коментар
26.04.2026 21:05 Відповісти
якщо підвищити забезпечення військовим , як же тоді судді, прокурори, мусора харчєваться будуть? та й дороги треба будувати. навіть, коли , гіпотетично, виконати всі пункти які навів Бутусов-все залишиться , як є, якщо не прибрати ссучєне московське зебидло від влади.
показати весь коментар
26.04.2026 16:00 Відповісти
Накатав багато і начебто треба прислухатись людина воює, але прочитав і розумію, що у Бутусова дуже сумнівні висновки..те, що він пропонує половина це взагалі повна х.. ну а інша суто суб'єктивна інфа, яку він видає за істину в першій інстанції
показати весь коментар
27.04.2026 14:21 Відповісти
Події 882-го року не предки нинішніх українських патріотів прокручували. Тоді прийшли новгородці з Віщим Олегом, вбили перших нам відомих Порошенко і ЗЕ (Аскольда і Діра), да так мистецьки це зробили, що нинішні українські патріоти вважають таких новгородських "окупантів", як княгиня Ольга і князь Володимир, українськими князями.
Як створювалось перше "об'єднане царство", бо новгородський Рюрик - місцева версія Саула, а Віщий Олег - царя Давида, як воно занепало, потім як відбувалось становлення і занепад імперії, українських патріотів це абсолютно не цікавить. Тому вони не можуть розібратись і в нинішніх подіях, вибудувати чітку і ясну стратегію.
Я вже не кажу про заміну римської моделі світоустрою на англосаксонську, що цілком може відбутися, як результат цієї війни. Але чомусь британські солдати разом з українськими в окопах не сидять, хіба що Борис Джонсон підвищену активність проявляє.
показати весь коментар
26.04.2026 19:40 Відповісти
1993-го відбувся в Росії крутий поворот від спроб побудувати республіку і націю до намірів відродити імперію. Парламент з танків дав наказ розстріляти великий російський демократ Борис Єльцин.
Плану тоді ще в них не було, а дії вже розпочалися.
План скоріше з'явився у 1996-му, скоріше всього у Примакова в голові. Він був і сірим кардиналом при ранньому Путіні. І є відео в інтернеті, як Путін, Сечін та ряд інших чекають в аеропорту Санкт-Петербурга у 1996 -му на свій доленосний виліт до Москви.
показати весь коментар
26.04.2026 19:57 Відповісти
Нічого не допоможе.
показати весь коментар
02.05.2026 22:30 Відповісти
Більше схоже на "вижати останні соки" з тих що воюють і знову по світу з простягнутою рукою.
А як наші "заробітчани" за кордоном? про них забули вже.
А як наші заброньовані? маю на увазі тих кого можна поміняти на посадах ( не всі вони незамінимі), а студенти бородаті? ........
показати весь коментар
26.04.2026 18:05 Відповісти
тобі ж вже більше 18, чому ж ти не мобілізувалась?
показати весь коментар
26.04.2026 16:03 Відповісти
На жаль, це не вирішення прблеми ні на грам..Так, щось десь збільшиця, щось зменшиня.
1. Підвещення зарплат- однозначно. Але куди Зеленьський розпихує гроші? На є чекінги, є потяги, 1000 незламності, телемарафон,прокуратуру і суддівські пенсії, крадівництво на дорогах. Де там ЗСУ?
2. Поки влада не почне РЕАЛЬНО займатися мобілізацією як системною роботою - нічого нк буде. А це комплекс заходів- дуже непопулярних середмайбутніх вібарців Зеленьського. А це означає, щоті далі пррблеми мобілізації просто скинуть на віськових, у яких на це вілсутні будь- які права.
3. Про іноземців- це смішні цифри, які ні на що не впливають.
4.Не контракти 18- 22, потрібні, а мобілізація із 18 рокіі. А Зеленьський замісць цього просто розбарарює людейя- переміщуючи їх закордон, щоб всі рідні цих потенційних солдатів- голосували за " Харошего Зєленскага, що захіщаєт от плахіх ЗСУ"
показати весь коментар
26.04.2026 15:44 Відповісти
Сторінка 1 з 2