10449 відвідувачів онлайн

Оснащений кулеметом український НРК ліквідував окупанта у ближньому стрілецькому бою. ВIДЕО

Індустрія дронів

У мережі з'явилося унікальне відео ближнього стрілецького бою, що відбувся на вулицях одного з прифронтових сіл. Як повідомляє Цензор.НЕТ, український наземний роботизований комплекс (НРК) ліквідував російського загарбника прямо серед житлової забудови.

Цей епізод став черговим доказом ефективності 411-го окремого полку безпілотних систем "Яструби", які майстерно інтегрують робототехніку у вуличні бої.

Деталі операції в населеному пункті:

  • Дуель із окупантом: Бій відбувся не в чистому полі, а в обмеженому просторі - між будинками. Окупант намагався використовувати стіни споруд як укриття, проте наземний дрон зміг виявити та прицільно вразити ціль.

  • Смертельна тріада: Успіх операції забезпечила повна взаємодія трьох систем:

    1. Mavic: здійснював загальний нагляд та коригування руху робота між руїнами.

    2. "Вампір": забезпечував вогневу підтримку та контроль секторів з висоти.

    3. Бойовий НРК: безпосередньо вступив у вогневий контакт та "зачистив" ворога.

  • Технологічна перевага: Використання роботів у селах дозволяє уникати пасток та засідок, на які зазвичай наражаються штурмові групи піхоти під час перевірки подвір'їв.

"І повстали машини з попелу ядерного вогню… Добре скоординована робота НРК, Мавіка та Вампіра 411 ОП БпС "Яструби" зі знищення живої сили противника", - коментують військові.

Топ коментарі
+3
Я більше ніж впевнений що розпізнавання образів, одягу, предметів і т.д. це давно вже стандартні задачі в світі айті.
Наша проблема в іншому - в тому що держава платить 21 тис грн. мобілізованим айтішникам і далі набирає сотні тисяч піхоти замість того щоб набрати 20-30-50 тис. айтівців і створити критичну перевагу над русньою.
показати весь коментар
17.02.2026 13:57 Відповісти
+2
Так, це дійсно архіскладне завдання. .
Та думаю дослідження у цьому напрямку треба проводити, напевно наші вороги працюють над цією темою.
Як варіант - можна залишити за людиною ухвалення рішення про ураження цілі.
показати весь коментар
17.02.2026 13:34 Відповісти
+2
Для цього треба зробити певні речі.
1. Повна примусова евакуація населення з перевіркою всіх підвалів та сараїв перед відходом з певного Н.П.
2. Розпізнавання всіх людей в формі/шоломі або зі зброєю як військових.
3. Окремі посилені алгоритми розпізнавання силуетів дітей.
4. Повне відведення нашого персоналу із зони бойової роботи НРК.
показати весь коментар
17.02.2026 13:46 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
показати весь коментар
17.02.2026 12:44 Відповісти
Наступний етап - впровадити у роботів штучний інтелект, щоб вони самі виявляли і знищували цілі.
Скоріше за все це буде комплекс НРК-дрон.
показати весь коментар
17.02.2026 12:52 Відповісти
Небезпечна штука... Можливий "дружній вогонь". Тобто, ураження свого, або "пропуск" чужого... Що ти будеш робить, якщо в умовах поганої видимості дрон переплутає форму одягу? А якщо ворог буде носить українську форму, чи її елементи? А якщо там буде цивільний? Біологічний "комп"ютер", який знаходиться у людській голові, опрацьовує, автоматично, масу параметрів, а ШІ - тільки ті, які в нього закладені...
показати весь коментар
17.02.2026 13:10 Відповісти
Так, це дійсно архіскладне завдання. .
Та думаю дослідження у цьому напрямку треба проводити, напевно наші вороги працюють над цією темою.
Як варіант - можна залишити за людиною ухвалення рішення про ураження цілі.
показати весь коментар
17.02.2026 13:34 Відповісти
Ну, тоді "овчинка вичинки не варта...".Все одно, ключова роль покладатиметься на людський інтелект...
показати весь коментар
17.02.2026 13:57 Відповісти
Для цього треба зробити певні речі.
1. Повна примусова евакуація населення з перевіркою всіх підвалів та сараїв перед відходом з певного Н.П.
2. Розпізнавання всіх людей в формі/шоломі або зі зброєю як військових.
3. Окремі посилені алгоритми розпізнавання силуетів дітей.
4. Повне відведення нашого персоналу із зони бойової роботи НРК.
показати весь коментар
17.02.2026 13:46 Відповісти
А ти уявляєш собі ОБСЯГ РОБОТИ, з тобою запропонованого? Особливо по п.2,3...
показати весь коментар
17.02.2026 13:52 Відповісти
Я більше ніж впевнений що розпізнавання образів, одягу, предметів і т.д. це давно вже стандартні задачі в світі айті.
Наша проблема в іншому - в тому що держава платить 21 тис грн. мобілізованим айтішникам і далі набирає сотні тисяч піхоти замість того щоб набрати 20-30-50 тис. айтівців і створити критичну перевагу над русньою.
показати весь коментар
17.02.2026 13:57 Відповісти
"Мечты, мечты... Как сладки ваши грёзы...". У тебе є військова освіта? У мене - є... Тому я не "фантазую", а дивлюся на війну, реально... Є такий відомий вислів: "Територія може вважаться захопленою, коли на неї ступила нога піхотинця...".
показати весь коментар
17.02.2026 14:20 Відповісти
В мене нема військової освіти. Натомість є математична, є досвід в айті і є 4 роки в армі, з них рік на Донбасі. Тож я знаю про що говорю і знаю не з чуток як у нас будуються процеси і йде розвиток в цьому напрямку. І як це все гальмується об армійських дуболомів та зелену жадібність і *******.
показати весь коментар
17.02.2026 14:55 Відповісти
Ясно... "Теретик"... А у мене вища військова. І більше чверті століття - кадрової служби... З них, перша половина - "не кабінетна"...
показати весь коментар
17.02.2026 14:58 Відповісти
Ну тоді теоретик якраз ти. Бо навіть близько не здатен уявити швидкість технологічних змін які зараз на ЛБЗ відбуваються як мінімум щоквартально, якщо не щомісячно.
Всі старі доктрини і тактики можна давно викидати у смітник, бо вони ще в 22 не працювали, а зараз і поготів. Працюють тільки дуже загальні принципи про які ще той древній китаєць писав, бо вони вічні, все решта - включно з "чоботом на землі" - або добігло кінця або трансформувалося до невпізнаваності. І НРК це лише перший предвісник цих змін. Бо якщо китайці запускають серійних роботів-помічників в господарстві, будь певен що в лабораторіях НОАК і Пентагону перші роботи вже чудово орієнтуються в кілхаусах і миттєво розпізнають свої цілі.
показати весь коментар
17.02.2026 15:04 Відповісти
Та куди мені до тебе...Ти Гоголя, "Мертві душі", читав? Там є такий персонаж - Манілов... Той теж мріяв про те, що селяни не потрібні, а все буде виробляться, виключно , водяною парою...
показати весь коментар
17.02.2026 15:09 Відповісти
Ой... Я вас прошу... Це "подвиг" фахівця-різника, котрий зарізав немиту, смердючу, болотну свиню...
показати весь коментар
17.02.2026 13:08 Відповісти