1 970 20

ФОПи заборгували понад 13 мільярдів гривень податків. За три роки війни борг зріс удвічі

ФОПи заборгували понад 13 мільярдів гривень податків. За три роки війни борг зріс удвічі

Станом на травень 2025 року 1,29 млн фізосіб-підприємців мають податкові борги перед державою на понад 13 млрд грн. Від початку повномасштабної війни боржників побільшало удвічі.

Про це повідомляє платформа "Опендатабот" із посиланням на дані Державної податкової служби.

Зазначається, що ще у лютому 2022 року було 670 тис. боржників серед ФОПів. Найбільше нових боржників з’явилось у перший рік повномасштабної війни. Тоді кількість підприємців, що заборгували податки, зросла в 1,6 раза. Сплеск припав на березень: +31% за місяць.

Вже наступного року підприємці адаптувалися до нових реалій та приріст сповільнився до 4% за рік. Утім, вже у 2024-му ситуація знову погіршилася, й нових боржників за рік побільшало на 16%.

На початку 2025 року ще 42 282 підприємці були обтяжені податковими боргами – +3,3%. Втім протягом наступних місяців ФОПи гасили свої заборгованості, тож на початок травня приріст становив вже 2% або 24 275 підприємців.

Читайте також: В Україні понад 50 тисяч ФОПів залучені до незаконних схем, – БЕБ

Із початку повномасштабної війни загальний податковий борг ФОПів побільшав майже удвічі – на близько 6 млрд грн.

30 млн грн з цих боргів припадають на ФОПів-платників єдиного податку 1 та 2 групи, які були мобілізованими. Загалом 3145 підприємців у лавах ЗСУ станом на квітень поточного року мають податковий борг зі сплати єдиного податку та військового збору. Варто зауважити, що реальну кількість мобілізованих підприємців із податковим боргом наразі обчислити неможливо.

Від початку повномасштабної війни перевірити податковий борг ФОП неможливо, адже Податкова служба закрила ці дані, вважаючи їх критичними.

Раніше стало відомо, що впродовж січня-квітня 2025 року в Україні відкрилося 81 928 фізосіб-підприємців, що на 9% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Водночас припинили свою діяльність 119 895 підприємців – на 44% більше, ніж торік.

Топ коментарі
+12
а ви ще придурка гетьманцева протримайте ...то в ззагалі буде дупа..цей клоун тільки на папері..показує..який він евективний..збільшуючи всі податки і придумуючі нові..а на справді...повна дупа..по кількрсті закритих ФОП..і не сплати податків..
показати весь коментар
11.06.2025 10:40 Відповісти
+10
ФОП - це основа малого бізнесу, яка забезпечує зайнятість, гнучкість економіки та швидку адаптацію до змін. Хоч частка їх податків у загальному бюджеті менша, ніж у великого бізнесу, вони створюють мільйони робочих місць, підтримують локальні економіки та сприяють конкуренції. Зменшення кількості ФОП - це втрата не лише надходжень, а й підприємницького середовища загалом.

Порозганяйте ФОПи, і тоді будете платити за ті ж продукти не конкурентну ціну, а ту, яку поставлять такі виробники, як наприклад МХП.
показати весь коментар
11.06.2025 12:01 Відповісти
+9
До кого наймаються?
показати весь коментар
11.06.2025 10:53 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
а ви ще придурка гетьманцева протримайте ...то в ззагалі буде дупа..цей клоун тільки на папері..показує..який він евективний..збільшуючи всі податки і придумуючі нові..а на справді...повна дупа..по кількрсті закритих ФОП..і не сплати податків..
показати весь коментар
11.06.2025 10:40 Відповісти
ФОП-и платять податків набагато менше в відсотковому вимірі ніж офіційно оформлені наймані працівники. Нехай закриваються і наймаються, будуть платити 18% +5%
показати весь коментар
11.06.2025 10:49 Відповісти
До кого наймаються?
показати весь коментар
11.06.2025 10:53 Відповісти
А в найм не беруть, бо ейджизм. Так що скажіть спасібо і за це.
показати весь коментар
11.06.2025 10:53 Відповісти
ФОП - це основа малого бізнесу, яка забезпечує зайнятість, гнучкість економіки та швидку адаптацію до змін. Хоч частка їх податків у загальному бюджеті менша, ніж у великого бізнесу, вони створюють мільйони робочих місць, підтримують локальні економіки та сприяють конкуренції. Зменшення кількості ФОП - це втрата не лише надходжень, а й підприємницького середовища загалом.

Порозганяйте ФОПи, і тоді будете платити за ті ж продукти не конкурентну ціну, а ту, яку поставлять такі виробники, як наприклад МХП.
показати весь коментар
11.06.2025 12:01 Відповісти
Боту того не зрозуміти, йому платять і він працює.
показати весь коментар
11.06.2025 12:47 Відповісти
Скільки платять за такі лайняні коментарі? Всі чиновники якось швидко забули що саме прості підприємці на базарах витягли економіку на своїх плечах, коли величезні заводи розорилися і зараз стоять від них пусті будівлі.

ФОП - це основа і їх треба берегти найбільше.

А по факту зараз розкуркулення, нічого нового. Багатих українців, які можуть хоч щось створювати і виживати в надскладних умоваї стараються знищити і задуишити, нічого нового від мародерів годі і чекати, які першими вже тікали аж гай шумів.

Соціальне невдоволення дуже сильне і воно може так бахнути, що янику позаздрять.
показати весь коментар
11.06.2025 12:45 Відповісти
багато слів і все до одного і того ж - а навіщо мені платити податки, я ж нещасний фоп, витягую економіку на своїх плечах, торгую в кіосках огірками, продаю розливне пиво і каву на кожному кроці...це називається "економіка"
показати весь коментар
12.06.2025 11:53 Відповісти
Не закладайте мені в рот ваші фрази, я не писав, що не треба платити податки, а мають бути нормальні умови для ведення бізнесу. Про податки також раджу почитати і про їх рівні. Чомусь до 2016 ФОП мали дуже багато і вносили гроші, якщо працювали, всіх все влаштовувало, а потім пришли і ввели, що працюєш чи ні, то плати все одно. Потім ввели контроль за всім і вся, хоча чиновники і палець об палець не вдарили, але треба все показати до трусів.

Ну і до 2016 ФОП працювали, все всім вистачало, все було нормально, гроші капали і т.д., а тут бам, і різко грошей не вистачає. То може проблема, що просто люди почали покидати все і просто жити як виходить.

Економіка, це коли держава дає умови реальні і люди розвиваються і діляться, а не задушили, і роби що хоч.

Також зараз багато людей будуть шукати купити дешевше, ніхто за шаленими цінами нічого купувати не буде у тих, хто лишиться.

Ось біля будинку був магазин, підняли ціни, люди просте перестали купувати і наразі магазин закрився. Люди переживуть тяжкі часи, як багато разів до цього, але чи переживе система, які вже багато разів розвалювалися.

Був величезний совок і розвалився він просто, що виник шалений коламп економіки і така махіна впала дуже швидко. Економіка.
показати весь коментар
12.06.2025 19:00 Відповісти
А то шо у ФОПів є наймані працівники- це відкриття ?
показати весь коментар
11.06.2025 15:03 Відповісти
Податківцям-начальникам на дачки та яхти не вистачає?
Не можна цього допускати!!!
показати весь коментар
11.06.2025 11:41 Відповісти
Нараховують тим хто виїхав, тим хто служить, тим хто втратив бізнес і мабудь тим хто загинув...
показати весь коментар
11.06.2025 11:41 Відповісти
+фунти, через яких, покачали бабло і закинули
показати весь коментар
11.06.2025 11:50 Відповісти
если держава на ****** налогоплательщиков, просто необходимо правителство с державой нае бать на большее. закон равновесия системы
показати весь коментар
11.06.2025 12:13 Відповісти
гейманцев тупий дятел

нічого не заважає встановити нормальні ліміти - хоча б 1 млн. євро, спростити звітність, всіх фопів звести в одну групу на зразок нинішньої 3 групи, встановити ставку єдиного податку з обороту, наприклад 1% для товарів і 5% для послуг, дозволити фопам торгувати тим же підакцизним товаром зі сплатою відповідного акцизу - при цьому контролювати обов'язкову видачу чека чисто для контролю обороту, але не махаючи людей за кожний рядочок, слово чи цифру в чекові.

А що маємо зараз? Фоп платить 800 грн ЄП і торгує переважно за готівку, а коли підкрадається ліміт, відкривають нового фопа. Аналогічно з акцизом - через РРО проходить лише невеликий відсоток, щоб не вилізти за 1 млн. на рік і не стати платником ПДВ. Зате за срану акцизну марку в чекові - штраф у розмірі суми чека, непробитий код УКТЗЕД - штраф, вибитий "чужий" товар - штраф 17000. Приклад, магазин, два фопа - один на акцизі, інший на продуктах, оператор неправильно завів товар і сигарети пробилися по "продуктовому" фопу - наслідок 17000 штрафу. При цьому магазин податки не доплачує, але на штрафи попадає. А зроби нормальні умови - і ніхто хімічити не буде - буде один фоп, який торгуватиме спокійно і платитиме податки.
показати весь коментар
11.06.2025 12:50 Відповісти
їм так нецікаво, бо тоді ФОПам занадто легко жити буде, а їм роботи менше, як же вони без штрафів, без перевірок, без космічних донарахувань і без решалова, судів жити
показати весь коментар
11.06.2025 14:06 Відповісти
Хм...
ФОП ЕН 2 группа платит 1600 грн. ЕН и 800,00 ВС (военный сбор). Лимит для 2 группы на 2025 год - 6 672 000 грн. Насчет 1 миллиона и НДС. Сколько бы не торговал ФОП ЕН 2 группы плательщиком НДС он стать не сможет, даже при наличии огромного собственного желания. 1 млн для 2 группы это, не помню сейчас до какого именно года, был порог обязательного применения РРО. После того, как РРО стало обязательно для всех (кроме 1 группы) про 1 млн можно забыть.
А если Вы про 1 млн для общесистемщика, то чем ФОП на ОС, гораздо проще фирма. И большинство именно так и делают.
показати весь коментар
11.06.2025 14:27 Відповісти
Загалом 3145 підприємців у лавах ЗСУ станом на квітень поточного року мають податковий борг зі сплати єдиного податку та військового збору.
Який ще в ср*ку борг, чмобіків ФОПівців же звільнили від податків. Чи вже щось покращили і тепер ні? Ви не прибабахнулись там? Забрали людей у рабство, ще й податки треба щоб платили?
показати весь коментар
11.06.2025 13:47 Відповісти
А чого треба було чекати?Ось воно і є.....
показати весь коментар
11.06.2025 14:40 Відповісти
Ці зелені вилупки все роблять, щоб народ жив в жебрацтві.
показати весь коментар
11.06.2025 16:35 Відповісти