Майже $138 мільярдів на рік: Росія вперше розкрила витрати на повномасштабну війну проти України

Росія вперше розкрила витрати на повномасштабну війну проти України

Витрати бюджету Росії, безпосередньо пов'язані зі "спеціальною воєнною операцією" – тобто повномасштабною війною Росії проти України – 2025 року становитимуть 5,1% ВВП.

Про це свідчать дані презентації міністра оборони РФ Андрєя Бєлоусова на колегії російського відомства, передає Faridaily.

Згідно з прогнозом Мінекономрозвитку РФ, обсяг ВВП Росії цього року становитиме 217,3 трлн руб. Таким чином, витрати Росії на ведення війни проти України можна оцінити на 11,1 трлн руб. ($137,88 млрд).

Як зазначається, російське Міноборони вперше розкриває витрати, безпосередньо пов'язані з війною проти України. Досі були відомі лише загальні витрати федерального бюджету за статтею "Національна оборона", де можуть враховуватися не лише витрати на поточні потреби, а й пов'язані з отриманням результатів у майбутньому – витрати на розробку нових видів озброєнь, будівництво тощо.

Згідно з останніми даними Мінфіну РФ, у 2025 році витрати федерального бюджету за статтею "Національна оборона" становитимуть 13,5 трлн руб. Таким чином, безпосередньо на війну проти України буде витрачено приблизно 82% цієї суми.

Раніше повідомлялося, що дві третини приросту ВВП Росії, про який цього року звітує Росстат, припадає на військово-промисловий комплекс, який у тризмінному режимі штампує танки та бомби для армії, що воює проти України.

Раніше заступник голови комітету Держдуми РФ з бюджету та податків Каплан Панеш заявляв, що зростання доходів громадян Росії в 2026 році буде "суттєво нижчим", ніж цього року й попереднього.

Прискорення зростання до 2,3% Мінекономіки Росії чекає з 2027 року, але й тоді РФ продовжуватиме відставати від світу, що росте із середньою швидкістю 3% щорічно.

Раніше стало відомо, що російська фінансова влада почала використовувати грошову емісію з боку Центрального банку РФ, щоб профінансувати дефіцит бюджету, який цього року складе майже 6 трлн руб.

Нагадаємо, Держдума РФ на пленарному засіданні 18 листопада в другому, основному читанні схвалила пакет бюджетних законопроєктів, які включають підвищення податків, рекордні витрати на армію та силові структури, а також скорочення фінансування ключових проектів охорони здоров'я.

Гроші відчайдушно потрібні російському бюджету, якому наступні три роки доведеться витратити 40 трлн руб. на армію та закупівлю зброї. Нафтогазові доходи стрімко скорочуються – на 27% у жовтні цього року, – а несировинні податки відстають від плану.

Згодом стало відомо, що Центробанк Росії вперше почав реальні продажі фізичного золота з резервів у рамках операцій Мінфіну РФ із фінансування державного бюджету.

Топ коментарі
+9
Арабські емірати, не маючи нічого крім нафти, будують оази на піску, а кацапське стадо маючи родючі землі, моря, океани, ліси, нафту, газ і безліч корисних копалин спромоглося зруйнувати дюжину українських міст... і не шкодують ні копійки аби зробити життя своїх сусідів нестерпним!

Кожен хто намагається домовитися з російською ********** має розуміти тільки те, що їхня мета не зробити кращим своє життя, а зробити гіршим життя інших!
показати весь коментар
17.12.2025 21:30 Відповісти
+5
Туфта. Насправді значно більше.
показати весь коментар
17.12.2025 21:28 Відповісти
+4
за три місяці буде наших два річних бютжета
...бануте *****...
вбило вжн мільйон людей
просрало півтрельйона баксв
вгробило економіку
десяткам мільйонів сімей принесло горе
сатана.....
показати весь коментар
17.12.2025 21:34 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
30 000 000 000 руб в день!
показати весь коментар
17.12.2025 21:12 Відповісти
Цікаво скільки з цього, від наших партнерів європейців.
показати весь коментар
17.12.2025 21:13 Відповісти
32 млрд. евро.
показати весь коментар
17.12.2025 22:07 Відповісти
Перше 37 за 24 рік, друге є ще обхід санкцій через треті країни наприклад рух товарів через Казахів зріс на 10 млрд.
показати весь коментар
17.12.2025 22:51 Відповісти
Туфта. Насправді значно більше.
показати весь коментар
17.12.2025 21:28 Відповісти
В рази більше. Там ціни на зброю не такі, які США і ЄС записують на допомогу Україні.
показати весь коментар
17.12.2025 21:34 Відповісти
Арабські емірати, не маючи нічого крім нафти, будують оази на піску, а кацапське стадо маючи родючі землі, моря, океани, ліси, нафту, газ і безліч корисних копалин спромоглося зруйнувати дюжину українських міст... і не шкодують ні копійки аби зробити життя своїх сусідів нестерпним!

Кожен хто намагається домовитися з російською ********** має розуміти тільки те, що їхня мета не зробити кращим своє життя, а зробити гіршим життя інших!
показати весь коментар
17.12.2025 21:30 Відповісти
Зате вони міст на піску побудували
показати весь коментар
17.12.2025 21:33 Відповісти
За допомогою чиїх технологій і техніки?
показати весь коментар
17.12.2025 22:17 Відповісти
Напевно за допомогою найрозвиненіших технологій Арабських Еміратів.
показати весь коментар
17.12.2025 22:22 Відповісти
за три місяці буде наших два річних бютжета
...бануте *****...
вбило вжн мільйон людей
просрало півтрельйона баксв
вгробило економіку
десяткам мільйонів сімей принесло горе
сатана.....
показати весь коментар
17.12.2025 21:34 Відповісти
і більшість в кацапостані цим навіть не переймаються...
показати весь коментар
17.12.2025 22:07 Відповісти
Смішно виглядають всі недолугі "потуги" конфіскувати ті пару сотень мільярдів російських активів на фоні того, що кацапи щороку витрачають таку суму на війну в Україні
показати весь коментар
17.12.2025 21:36 Відповісти
Нічого смішного. Гроші, що вони витрачають на війну вони витягають з власної економіки, буквально зжираючи її. Гроші, які намагаються конфіскувати - це заощадження. Тому дуже важливо їх конфіскувати. Або хочаб не віддавати їх назад раїсі.
показати весь коментар
17.12.2025 22:26 Відповісти
Погоджуюсь, навіть якщо вони спалять всі ті російські активи, для нас це буде краще ніж повернення. Я про інше. Кацапи лише роблять вигляд "ой, не робіть цього, це для нас так важливо" а тим часом неглядя заривають в землю сотні мільярдів доларів щороку (впевнений що офіційні цифри можна помножити у рази)... А наші партнери грають у свою гру надуваючи щоки і погрожуючи "ми це зробимо"... і так вже скільки років
показати весь коментар
17.12.2025 22:45 Відповісти
Нажаль, наші партнери дають стільки, скільки мінімально достатньо, щоб не почали масово розкрадати. Я навіть не знаю щоб я робив на їхньому місці. Бо вони знають набагато більше за нас тут. І все одно щось дають.
показати весь коментар
17.12.2025 23:08 Відповісти
маячня. Не в розкраданні діло
показати весь коментар
17.12.2025 23:29 Відповісти
Ого, аргумент.
Тоді я наведу контр аргумент у вашому ж стилі: ви не праві, діло у розкраданні.
показати весь коментар
17.12.2025 23:34 Відповісти
І так, це не смішно, це був оскал
показати весь коментар
17.12.2025 22:46 Відповісти
$500лрд. ***** уже потратило, ще столько же у него есть, значит воевать будем 3 года не меньше, как и говорит Свитан.
показати весь коментар
17.12.2025 21:48 Відповісти
Як завжди, у коментах сидять люди, яким звітує сама Набіуліна. Можна мене додати до цієї переписки?
Ніхто не знає скільки у них реально грошей залишається.
показати весь коментар
17.12.2025 22:23 Відповісти
На 2-3 тижні, як і ракет.
показати весь коментар
17.12.2025 22:28 Відповісти
Ви фанат арестовича?
показати весь коментар
17.12.2025 22:29 Відповісти
Sergis #587854 Ніхто не знає скільки у них реально грошей залишається.

Ну погодьтеся, це неправильно сформульована думка. Гроші вони не беруть з якоїсь скарбнички. Гроші беруться з економіки. Вона працює, хоча і важко. Але так працює економіка будь-якої воюючої країни.
показати весь коментар
17.12.2025 22:40 Відповісти
Їхня економіка десятиліттями будувалась за умови величезного розкрадання. Тобто щоб вона нормально працювала, там потрібно подвійне, або навіть потрійне фінансування. І зараз таких грошей у них нема. Тому як там насправді зараз працює їхня економіка, ми взагалі не знаємо.
А скарбничка у них проста - експорт енергоносіїв, і зараз він майже повністю тіньовий, тому ніхто так само не може порахувати скільки насправді вони там заробляють, бо продавати таким чином вони можуть дууууже обмеженій кількості країн, що дає покупцям можливість вимагати величезні знижки.
показати весь коментар
17.12.2025 23:12 Відповісти
Так, они воровали и тратили на недвижимость, Москва-Сити, плитку, машины, ***** и так далее. Деньги можно взять только от налогов из экономики или эмиссия денежной массы, внешние заимствования закрыты. Вот по этому они и подымают налоги, потому шо нефтедоллары растеклись у населения и ***** пытается их собрать, но деньги потрачены в золотые 2008-2017
показати весь коментар
17.12.2025 23:19 Відповісти
Так саме тому я і не розумію де ви взяли ще 500 мільярдів. Нема їх. Давно розкрадені, як ви і кажете.
показати весь коментар
17.12.2025 23:23 Відповісти
Це моє припущення. Просто цього $1трлн. немає в бюджетах тих років, в ЗВР і ФНБ немає, а зараз вилазить з не звідки валюта яка давить і укріплює рубль, хоча в економіки її немає.
показати весь коментар
17.12.2025 23:40 Відповісти
То дайте відповідь, в з відки наповнювання в президентській фонд *****, з якого ідуть доплати 700т.контрактникам по 160т.руб./міс.?! Із бюджета?! То чому зразу не платити по 200т.руб./міс.?! із бюджету МО. Пазли не сходяться.
показати весь коментар
17.12.2025 23:44 Відповісти
Всі ми прекрасно бачимо. НПЗ виносяться по другому третьому разу. Це означає їх відновлюють, вони працюють. Подивіться ролики іноземців в Ютубі-магазини повні товарів, на вулицях нові автомобілі, будують дороги і мости. Звичайно підвищують податки з 2026 року, але це наслідок війни, а не краху економіки.
показати весь коментар
17.12.2025 23:22 Відповісти
Ого. Знаєте, у нас теж все ще будують і дороги і мости. І нові автомобілі у нас теж їздять. Це взагалі не показник.
А показник це те, що більшість нових автомобілів на раїсі - китайські або те, що у них вже давно діє заборона експорту бензину. Ви просто не туди дивитесь.
Як казав їхній бізнесмен Потапенко, кількість товарів сутєво не зменшиться, зменшиться їхня якість. У них вже давно на полицях можна зустріти "молокосодержащий продукт из заменителя молочного жира, произведенний по технологии сметани". От про що він каже. Тому фотати повні полиці - це маячня. Навіть у середині дев'яностих вже полиці були забиті товарами, але це було таке, що їсти небезпечно.
показати весь коментар
17.12.2025 23:31 Відповісти
О. Почалися казки, що у кацапів немає натурального молока і автомобілі вони не виробляють. Такі смішні обговорення були в 2014 році
показати весь коментар
17.12.2025 23:39 Відповісти
Ви бачите лише те, що хочете бачити. Я не казав, що у них нема молока, я казав, що ви не побачите суттєвого зниження товарів на полицях, а лише зниження їхньої якості.
А автомобілі вони вже не виробляють. Лише перезбирають китайські. І це вони вже самі кажуть.
показати весь коментар
17.12.2025 23:41 Відповісти
"Я загуглив "доставка продуктов в Сызрани молоко"". Хоча не знаю чи відкриється цей сайт з України: https://www.perekrestok.ru/cat/mc/113/moloko-syr-ajca
показати весь коментар
17.12.2025 23:50 Відповісти
Не відкриється.
Ще раз, я взагалі не про молоко казав, невже ви не розумієте? Це лише приклад куди підуть товари. Вони не зникатимуть із полиць, вони просто будуть втрачати якість. Тому аргумент про те, що у них повно товарів у магазинах не говорить ні про що.
Ну вже розжував як міг.
показати весь коментар
17.12.2025 23:54 Відповісти
Чи не будуть вони втрачати якість, тому що там ринкова економіка, і завжди знайдеться свій покупець на вершкове масло, і свій покупець на пальмову олію.
показати весь коментар
17.12.2025 23:58 Відповісти
І знов ви не туди дивитесь. Звісно завжди буде хтось, хто може викласти і 20 баксів за пачку масла. Але ви зараз намагаєтесь сказати, що саме кількість покупців якісних товарів не зменшиться. Бо тільки за таких умов якість товарів не буде зменшуватись.
показати весь коментар
18.12.2025 00:03 Відповісти
Та забийте. Яка різниця для України якісну їжу будуть їсти кацапські окупанти чи ні?
показати весь коментар
18.12.2025 00:09 Відповісти
Мені байдуже що вони там їдять, якість продуктів лише буде вказувати на те, що у раїсі закінчується бабло.
показати весь коментар
18.12.2025 00:14 Відповісти
Повідомлялося, що виробництво автомобілів Lada на головному заводі російського "АвтоВАЗу" в Тольятті (РФ) за підсумками цього року впаде на 40% - до 274 тис. машин. Джерело: https://censor.net/n3587407
показати весь коментар
17.12.2025 23:54 Відповісти
Так, якщо буквально казати, то звісно вони виробляють. Це я мабуть занадто взяв.
Тут більше треба порівнювати хочаб із довоєнним періодом. Що одразу видно із тієї ж новини про падіння на 40%.
показати весь коментар
18.12.2025 00:11 Відповісти
Ви обидвоє по-своєму праві. І в тому, що бабла в них залишилося не на 2-3 пуски ракет і в тому, що ніхто не знає скільки в них є бабла. Бо вірити в кацапську статистику, це теж саме, що вірити що Україна напала на рф. Тому ні їхні витрати на війну, ні їх доходи не можна приймати на віру.
Але, як на мене, всі ми допускаємо одну важливу помилку - ми намагаємося рахувати гроші рф, в той час як очевидно вже, що вони не одні. Тож всі наші припущення є апріорі невірними. Саме тому !обаний дід почувається так впевнено, бо поки ми рахуємо скільки в рашки лишилося грошей, він вважає що в нього в кармані лежить брікс!
показати весь коментар
18.12.2025 00:10 Відповісти
Брікс лежить у кишені Китаю і раїся тут взагалі ні до чого. А Китай бабло не дасть.
показати весь коментар
18.12.2025 00:12 Відповісти
А в цьому я вже не впевнений... бо ж дає
показати весь коментар
18.12.2025 00:19 Відповісти
Экономика в рецессии, налогов не хватает, но рубль стабильный, это нонсенс. Это деньги ***** украденный 1трлн.$, других объяснений нету и не будет. Денег у ***** на 3 года войны.
показати весь коментар
17.12.2025 23:24 Відповісти
Пояснення найпростіше. Просто долари стали менше потрібні. Вкрасти і вивести гроші за кордон тепер величезна проблема, купити нерухомість в Європі-величезна проблема, зовнішній туризм істотно впав. 90% їжі вони виробляють самі, паливо своє. Чого не вистачає-купують в Китаї. І при цьому Китай їм винен, тому що нафти, газу, сої туди йде більше, ніж кацапам потрібно товарів з Китаю.
показати весь коментар
17.12.2025 23:34 Відповісти
При слабом $ растет импорт , а он не растет, потому низкая покупательская способность населения и растут кредиты и не платежи по кредитам. Это нонсенс. Экономика это математика, пазлы не сходятся.
показати весь коментар
17.12.2025 23:50 Відповісти
Все сходиться. Я пояснив. І долар м'яко кажучи зовсім не слабкий, тому і стабільний.
показати весь коментар
18.12.2025 00:02 Відповісти
На до же, Липсиц, Ширяев, Жуковский, Потапенко, Вьюгин, Алексашенко, Иноземцев и Некрасов не могут объяснить, а у вас все сходится!!!!!🤣😂🤪🤡
Вы какой университет закончили и где попадаете?!?!
показати весь коментар
18.12.2025 00:20 Відповісти
То візьміть калькулятор і порахуйте.
Нафта подорожчала при правлінні обамачмо до 143$ і нижче 100$ не опускалась за всі 8 років. ***** продавав 8млн. барелій в день
За ці роки в ФНБ ***** поклало 100 млрд.$ , в Ось 1трлн. в бюджеті немає і в ЗРВ немає і голова ключової ставка ЦБ це знає, тому і працює.
показати весь коментар
17.12.2025 23:06 Відповісти
А ещё я вам отвечу на вопрос, на которые не могут ответить экономисты на **********, почему рубль крепкий при отрицательном торговом балансе,тот куда валюта?! Вот эта валюта украденная ****** поступает на рынок в виде доплат 700 000 контрактникам по 160т.руб./мес. из фонда *****, а 40т.руб./мес. Платит МО
показати весь коментар
17.12.2025 23:10 Відповісти
У рашки "отрицательный торговий баланс"? Really?
показати весь коментар
18.12.2025 00:06 Відповісти