Військовий ескорт у Ормузькій протоці не гарантує повну безпеку суден: заява Міжнародної морської організації

Військовий ескорт у Ормузькій протоці не гарантує повну безпеку суден: заява Міжнародної морської організації

Військово-морський супровід у районі Ормузької протоки не забезпечує 100% безпеки для суден, які проходять цим стратегічно важливим маршрутом.

Про це заявив глава Міжнародної морської організації (ІМО) Арсеніо Домінгес, повідомляє Financial Times.

"Це зменшує ризик, але ризик все ще існує. Торговельні судна та моряки можуть постраждати", – наголосив посадовець.

За словами Домінгеса, певні труднощі зумовлені географічними особливостями протоки: у найвужчому місці її ширина становить 33 км, але глибоководні маршрути для руху в кожному напрямку мають лише 4 км.

З іранського боку протока обмежена гірським рельєфом, що створює переваги для нападників, які можуть вражати судна з висоти майже без перешкод.

"Ми є побічними жертвами конфлікту, коли його корінні причини не мають нічого спільного з судноплавством", – підкреслив Домінгес.

Очільник ІМО також повідомив про серйозну стурбованість ситуацією з суднами, що залишаються заблокованими в районі Перська затока і мають нестачу продовольства та запасів для екіпажів.

"Ситуація викликає занепокоєння, зокрема тому, що судна фактично не можуть вільно пересуватися в Ормузькій протоці чи в районі Перської затоки. Доступ до портів також обмежений, оскільки портові споруди стають мішенями. У певний момент запаси їжі, води та палива, необхідні для продовження роботи суден, почнуть вичерпуватися", ‒ пояснив Домінгес.

Він звернувся до керівників судноплавних компаній із закликом "не виходити у море, не наражати на небезпеку моряків і не наражати на небезпеку самі судна".

Як повідомлялося, кораблі Військово-морських сил Індії почали супроводжувати вантажні судна, які прямують через Ормузьку протоку до Індії. Супровід танкерів проводиться в рамках операції Sankalp.

15 березня міністр транспорту США Шон Даффі повідомив, що Сполучені Штати готують програму страхування для суден, які проходитимуть через Ормузьку протоку. За словами американського посадовця, це державна програма страхування, яка має сприяти відновленню стабільного руху танкерів через стратегічно важливий морський маршрут.

Топ коментарі
+3
Навіть якщо Трамп купить усім морякам нові тухлі?!
показати весь коментар
17.03.2026 12:12 Відповісти
+3
Звичайно. В Ірана достатньо велика територія і достатній боєзапас, щоб запускати ракети та БПЛА з північних районів хоч по військових, хоч по торгівельних суднах. Який дурень пошле туди свій флот? Хіба тобі руде їбанько не казали, що Ормуз - це пастка? Ні, воно, як тупий баран полізло в цей капкан.
показати весь коментар
17.03.2026 12:21 Відповісти
+2
На відміну від Трампа, я не недооцінюю військову потугу Ірану. В тоталітарних державах завжди робиться ставка на зброю. Тож, мій прогноз не дуже райдужний, щодо перспектив військового супроводу суден у Ормузькій протоці.
показати весь коментар
17.03.2026 13:28 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Навіть якщо Трамп купить усім морякам нові тухлі?!
показати весь коментар
17.03.2026 12:12 Відповісти
там така зручна географія що іранці, при бажанні, можуть події роману "Гармати острова Наварон" реконструювати. 🤔
показати весь коментар
17.03.2026 12:19 Відповісти
Звичайно. В Ірана достатньо велика територія і достатній боєзапас, щоб запускати ракети та БПЛА з північних районів хоч по військових, хоч по торгівельних суднах. Який дурень пошле туди свій флот? Хіба тобі руде їбанько не казали, що Ормуз - це пастка? Ні, воно, як тупий баран полізло в цей капкан.
показати весь коментар
17.03.2026 12:21 Відповісти
Чому? За тотальної переваги у повітрі та наявності флоту з ППО можна максимально убезпечити прохід... Плюс, останнім часом Іран запускає все менше ракет і лупить в основному шахедами, тобто запаси вичерпуються потроху (ну і пускові трохи випиляли).
Ну і ті ракети треба якось націлювати, а якщо випалити все в радіусі 100 км, то ніяких РЛС не залишиться, щоб ті кораблі виявляти...
показати весь коментар
17.03.2026 12:39 Відповісти
Корабль може виявити БПЛА-розвідник та передати координати. А щодо ракет, то в мене великі сумніви, що запаси вичерпуються. Впевнений, що вони ще толком не розчехляли свій стратегічний запас.
показати весь коментар
17.03.2026 12:43 Відповісти
Не переоцінюйте можливості Ірану... Його потенціал значно менший, ніж, приміром, у москалів та й запасів таких, як у кацапні після розпаду совка, в нього ніколи не було.
Авіацію його, наприклад, дуже легко винесли, як і флот. Українська авіація краще витримала атаки, ніж іранська!
І так, під час бойових дій у 2026 загалом Іран випустив менше ракет, ніж у 2025, що свідчить про те, що відновити запаси до рівня 2025 все ж таки не вдалося.
показати весь коментар
17.03.2026 13:22 Відповісти
На відміну від Трампа, я не недооцінюю військову потугу Ірану. В тоталітарних державах завжди робиться ставка на зброю. Тож, мій прогноз не дуже райдужний, щодо перспектив військового супроводу суден у Ормузькій протоці.
показати весь коментар
17.03.2026 13:28 Відповісти
Хоч одне бойове судно американців ракета уразила?

Так, тоталітарні країни роблять ставку на зброю. Але якщо, приміром, під час Фолклендської війни аргентинці таки вразили ракетами кілька британських кораблів (деякі навіть потопили), то зараз - ФІГ!

Якщо американці себе захистили, то за умови грамотної організації конвоїв і прикриття з повітря можна більш-менш безпечно проводити судна. Але бажано тільки острови в тій протоці все ж захопити, ну і організувати мертву зону на узбережжі...
показати весь коментар
17.03.2026 13:35 Відповісти
А нікого не хвилює "запаси ракет" , це відкритий факт , що ракет там до сотні тисяч , а ось пускових установок - обмаль й кожним днем їх ліквідують в геометричній прогресії . Я вже не кажу про те як важно підбирати одноразових операторів , готових з верогідносттю до 90% стати шаидами після першого ж пуску . Тим більш , що ті хто готовий вмерти за Аллу він як правило має руки через дупу й мизк молюска ... а ті хто має хист й розум -- ті збирають інфу для розвідки США й Ізраїлю ... Й це не явно не штацкі професори , де офіцери
показати весь коментар
17.03.2026 18:54 Відповісти
Для судноплавства це в загалі не серйозно !
показати весь коментар
17.03.2026 13:43 Відповісти
Ну, наскільки я знаю, жодного американського судна в Ормузі немає. Вони на доволі безпечній відстані. А острови, як і буферна зона на узбережжі - це гарна мішень. Провести наступальну операцію на суходолі, щоб відсунути КВІР на безпечну відстань у американців немає ані ресурсів, ані перспектив.
Але, вважаю, бажано було туди взагалі не лізти. Якщо у країні за ціни нафти 60 дол почались протести - треба було тримати цю стратегію до кінця. Зараз ціна вище 100 дол і Іран, на відміну від інших країн Перської Затоки, свою нафту продає. Як і росія.
показати весь коментар
17.03.2026 13:44 Відповісти
Ви просто не у курсах - тиждень тому з Японії вийшов тральщик з 5-7 тисячами "морських котиків" на борту й вони рухалися с сторону Індійського океану ...

А захоплювати увесь Іран - вгагалом яка дурість . Якщо є один острів в Затоці П через який проходить до 90% іранської нафти . Й там нема кому протидіяти "сілмарінам" США + Ізраїль підкине 1 тисячу з розвідки генштабу . Це іранці таки сміливі , якщо шпаляють по готелях й нафтовіх вежах , а проти ударних дронів 0 без палиці . Проти "Апатчі" їх бронетехніка та й шахеди - це ***** яка легко перетворюється у пил . У США й Ізраїля полний й абсолютний контроль над небом !!!
показати весь коментар
17.03.2026 18:45 Відповісти
Мені подобається Ваш оптимізм, але я вважаю всю військову кампанію у Ірані - найтупіше та найнекомпетентніше рішення, яке можна було ухвалити. Навіщо витрачати сотні мільйярдів доларів, щоб усунути режим, який і так вже рухався до цугундера. Форсаж у даному випадку дає абсолютно протилежні результати.
показати весь коментар
17.03.2026 19:15 Відповісти
Вже 40 років ми чуємо казки про то , як могутні санкції інтелігентно й без матюків й насильства виховають гвалтівніка й людожера . Але у канібала лише від нашої інтелігентності й чистоплюйства травлення лише поліпшується ... Ми ж те ж саме чули про розвал московії - ні ?!
Чому не закрили небо над Україною -- це був такий мізер для НАТО !!! Єдина відповідь - санкції ... Ми (світ й цівілізація) дожили до такого жаху , що українцям стало похер , якщо ***** вдарить по Київу "тактикою" . Шантажом й погрозами ***** змусив увю НАТО 2-3 роки роздуплятися й надавати зброю ЗСУ по дрибному шматику . Не дай Боже , що Україна не почала переможний шлях . Чому ? Тому що щура з ЯЗ у дупі не можно заганяти в глухий кут .
А тут Ви нам росповідаєте казки , про те що часу тона . Але вже там годинник тікає на дні а не на роки . Йще трохи й аятоли б стали *****м у кубі . Бо ***** й софок вже років 50 має ЯЗ . Й нема жодної ознаки , що там є особиста воля стати "шахідом" й мир у "труху" . З аятолами протилежна картина . В їх фанатизмі сумніву нема ... Та й там вже не аятоли правлять , а ксір - а це не живі люди , це зомбі . Вони свої дітей виховують на військовій базі й їми прикриваються .
показати весь коментар
17.03.2026 19:41 Відповісти
Наскільки я знаю, у Ізраїля є своя ядерна зброя. Тобто є чим нанести удар у відповідь у разі ядерного нападу.
По-друге. У СССР був один з найбільших ядерних арсеналів. Але Дж. Бушу старшому не прийшло у голову проводити військову операцію проти СССР у кінці 80-х на початку 90-х, щоб прискорити падіння імперії. Натомість він завершив справу Рейгана - дотиснув економічно монстра і жодна ракета не злетіла.
Якщо тоталітарний режим робить ставку на зброю, то єдина правильна тактика - це економічний тиск. І у США тиснути фінансово виходить набагато краще, ніж військово (факапи В'єтнама, Афганістана тощо)
І якщо Ізраїлю здається, що Іран вже зробив ядерну зброю і зараз в'*** по богообраному народу - то це не привід ставивити на вуха весь світ і гнати всіх, кого можна захищати його інтереси. В України свої інтереси, і вони аж ніяк не збігаються із тим, що зараз відбувається на Близькому Сході.
показати весь коментар
17.03.2026 19:57 Відповісти