2 419 72

В Україні планують заборонити одноразовий пластик у межах євроінтеграції

В Україні планують заборонити одноразовий пластик у межах євроінтеграції

Уряд України оприлюднив проєкт закону "Про зменшення впливу пластикової продукції на довкілля", який передбачає заборону окремих видів одноразового пластику та запровадження нових вимог для бізнесу.

Документ є частиною зобов’язань України в межах євроінтеграції, повідомляє "Мінфін".

Яку продукцію планують заборонити?

Під обмеження можуть потрапити одноразові пластикові вироби, для яких уже існують альтернативні рішення:

  • ватні палички;
  • одноразовий посуд і столові прибори;
  • трубочки для напоїв;
  • контейнери для швидкого харчування з пінополістиролу.

Заклади громадського харчування мають пропонувати відвідувачам багаторазовий посуд. Для виробників напоїв планується запровадження депозитно-поворотної системи збору пластикових пляшок. Для адаптації бізнесу передбачено перехідний період, а також державну підтримку екологічних проєктів.

Досвід європейських країн

Україна орієнтується на практику Європейського Союзу, де з 3 липня 2021 року заборонено продаж низки одноразових пластикових виробів, зокрема посуду та контейнерів із пінополістиролу. Такі рішення були ухвалені через те, що пластик становить близько 70% морського сміття в Європі.

Окремі країни запровадили ще жорсткіші правила. Так, у Люксембурзі заборонено використання одноразового пластику навіть під час фестивалів, а заклади харчування зобов’язані використовувати багаторазовий посуд. У Німеччині з 2023 року ресторани повинні пропонувати багаторазові контейнери для страв на виніс.

До 2025 року країни ЄС досягли рівня роздільного збору пластикових пляшок у 77%, а до 2029 року цей показник має зрости до 90%.

Найкращі результати у впровадженні директиви продемонстрували Швеція, Люксембург і Кіпр, які перевищили встановлені вимоги. Водночас повільніше адаптація відбувається у Хорватії, Словаччині, Болгарії, Румунії та Чехії.

Нагадаємо, у 2024 році Київ приєднався до міжнародної програми Refill, метою якої є скорочення використання одноразового пластику серед жителів міст.

Раніше в ООН заявляли про критичне забруднення водойм світу пластиком. В організації закликали уряди, бізнес та споживачів спільно працювати над зменшенням залежності від пластику, скороченням обсягів відходів до мінімуму та розвитком циркулярної економіки.

Топ коментарі
+10
коли вже дійде черга до зарплат та пенсій ЄС для простих українців?🧐
показати весь коментар
12.06.2026 13:40 Відповісти
+8
В ЗСУ активно застосовується пластик для забезпечення водою та їжею. Зараз все що заважає забезпечувати армію має бути відкладено до закінчення війни!
показати весь коментар
12.06.2026 13:44 Відповісти
+6
А ввести європейські зарплати коли плануєте?
показати весь коментар
12.06.2026 13:45 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Вранці ЄС - ввечері пластик і будь-яке збочення яке захочете.
показати весь коментар
12.06.2026 13:38 Відповісти
В ЗСУ активно застосовується пластик для забезпечення водою та їжею. Зараз все що заважає забезпечувати армію має бути відкладено до закінчення війни!
показати весь коментар
12.06.2026 13:44 Відповісти
Заклади громадського харчування мають пропонувати відвідувачам багаторазовий посуд. Для виробників напоїв планується запровадження депозитно-поворотної системи збору пластикових пляшок. Для адаптації бізнесу передбачено перехідний період, а також державну підтримку екологічних проєктів. Джерело: https://censor.net/n4008034

Колиись в сорці всі з одного стакану пили і навіть нормально він не мився.
показати весь коментар
12.06.2026 13:38 Відповісти
Ходи зі своїм.
показати весь коментар
12.06.2026 13:42 Відповісти
і це при тому, що туалетного паперу не було, в туалеті кожен викручувався, як міг, а потім тими ж руками брав стакан! і нічого, всі дохлики вимерли і нація стала найздоровішою після індусів.😀
показати весь коментар
12.06.2026 13:43 Відповісти
Колись чув історію, що чєл витерав жопу фольгою віл плавленого сирка, бо нічого під рукою не знайшлось. Перед цим сирок прийшлось з"їсти, щоб було чим підтертись
показати весь коментар
12.06.2026 13:46 Відповісти
Раніше, "Я помню, ще коли малий був, то були такі, як бугаї, а щас такі, як курчата. І шо воно далі буде?" повірх фольги була паперова обгортка - хіба, що так.
показати весь коментар
12.06.2026 14:06 Відповісти
"Перед цим сирок прийшлось з"їсти, щоб було чим підтертись"

і шоб було чим посрати
показати весь коментар
12.06.2026 16:59 Відповісти
Вмирали дай боже тоді.
показати весь коментар
12.06.2026 13:46 Відповісти
Такую страну праібалі, пілі с аднаво стакана і нє балєлі
показати весь коментар
12.06.2026 13:47 Відповісти
Хворіли,в тому то й річ.В совці було смачне морозиво,але щоб його купити.в черзі потрібно відсояти.Масла не було у вільному прордажі,хоча Україна мала мільйони голів худоби і тисячі колгоспів було.Годували революціонгерів по всьому світі.потім з тріском все накрилося.

Зараз в Голівуді зірки з авоськами ходять,бачив такі фото,прямо як в совці.Скоро в газету будуть бургери замотували.
показати весь коментар
12.06.2026 13:55 Відповісти
Не знаю коли ви були останній раз за бургером, але зараз бургери замотані в папір, або паперова коробка.

В совку хворіли багато і помирали, просто про це не публікували, або публікували що треба було. Морозиво було звичайне, просто що його не було і мало, то мозок викручував все в абсолют, є такий термін в медицині. Зараз набагато краще морозиво (просто треба купувати якісне), якби взяти тодішнє совкове і ******* якісне і в лабораторію на тест, то совкове би програло б.
показати весь коментар
12.06.2026 14:51 Відповісти
Але не в газетку.Морозиво було смачне.Я не казав,що зараз не смачне.Зараз сотні видів того морозива є.Я був купляв,то знайшов таке,мало подібний смак і було з начинкою.Так що нічого мозок не викричував.Торти також на фабриці Карла Маркса були дуже якісні.Навряд че в лабораторії щось краще би показало.Це ж не якась супертехнологія.
показати весь коментар
12.06.2026 15:06 Відповісти
ні. То морозиво було найсмачніше
показати весь коментар
13.06.2026 02:49 Відповісти
Ще можна презірватів використовувати два раза, просто вивернуть його наізнанку, якщо ЧЖЧ
показати весь коментар
12.06.2026 13:44 Відповісти
Якесь у вас дуже специфічне мислення із питаннями до менталки ... вивернути це ще більший ризик, вже в сполоснути написали б.
показати весь коментар
12.06.2026 14:53 Відповісти
Якщо то був автомат з газіровкою, то стакани там милися цілком нормально. Ну але, все одно , всі ті автомати були, по суті, родом з USA. Як і те саме морозиво, і багато чого іншого.
показати весь коментар
12.06.2026 14:52 Відповісти
Так з США.В Європі інший смак морозива.
показати весь коментар
12.06.2026 14:59 Відповісти
коли вже дійде черга до зарплат та пенсій ЄС для простих українців?🧐
показати весь коментар
12.06.2026 13:40 Відповісти
Коли у нас будуть подібні продуктивність праці і рівень корупції !
показати весь коментар
12.06.2026 14:34 Відповісти
це не проблеми простих українців, а влади, якій нічого не заважає встановити мінімальні зарплати в ресурсних галузях, що працюють на експорт, на рівні ЄС, тоді поступово природні ресурси через зарплату простих робітників почнуть працювати на народ, а не на олігархів
показати весь коментар
12.06.2026 22:57 Відповісти
какая забота о трудящихся. может одноразовые автомобили и технику пора переставать выпускать?
показати весь коментар
12.06.2026 13:42 Відповісти
Через сильне зменшення доходів люди почали купувати дешевшу техніку, почали і завозити багато дешевшого. Якісні бренди багато покинули ринок України, бо не купують. То й же нормальний ноутбук чи холодильник як були 1000 баксів, так і лишилися.

Не купуйте лайно, то і не буде ламатися.
показати весь коментар
12.06.2026 14:55 Відповісти
Як же ви заїбали. Зі своє екологію. Нічо що, *****, війна в країні? З паливом якусь ****** мутите. З ЄВропи саме найгірше берете, замість того шоб зарплати зробити європейськими, суки, *****...
показати весь коментар
12.06.2026 13:43 Відповісти
А ввести європейські зарплати коли плануєте?
показати весь коментар
12.06.2026 13:45 Відповісти
Началось,бизнесу ограничения и штрафы,чинушкам хабари и бронь с жирными рабочими, проверяльщицкими рабочими местами.
показати весь коментар
12.06.2026 13:46 Відповісти
Телефони які не підлягають ремонту після виходу зі строю батареї, телевізор, пральна машина, холодильник та вся побутова техніка яка не ремонтопридатна, одноразова, так саме як і автомобілі, а от стаканчики та виделки то біда.
показати весь коментар
12.06.2026 13:47 Відповісти
Потім та техніка *************** десь в Бангладеш,прямо на вулицях.То воно все йде в атмосферу,а вона то спільна.
показати весь коментар
12.06.2026 13:51 Відповісти
Україна сама як Бангладеш, ремонтуємо те що не ремонтується, а коли не можливо відремонтувати розбираємо на запчастини таке саме і автомобілями які ще їздять по нашим дорогам по 30-40 років
показати весь коментар
12.06.2026 14:08 Відповісти
До Бангладеш ще далеко.Там зарплати від 60-70 доларів.А будівельники отримують по 160 і пашуть по 12 годин.
показати весь коментар
12.06.2026 14:38 Відповісти
Ви робите помилку, бо рівень зарплат часто прив'язаний до цін, в Бангладеш можна прожити на 70 баксів і купити їжу і до їжі, а для Європи звісно 70 баксів це дуже мало. Так сам у нас чиновники маніпулюють, що бачите умовно в Польщі електрика по 12 грн за кВт, але не кажуть, що в Польщі 1000 баксів (хоча це також не багато) взагалі не проблема заробити. Аналогія зрозуміла.
показати весь коментар
12.06.2026 14:59 Відповісти
Прожити там можна хіба що в собачій будці,що і роблять.Не купити ви там нормальну іжу і одяг за ці гроші і не полікуєтесь.
показати весь коментар
12.06.2026 15:35 Відповісти
Можна, і живуть, мільйонами живуть, не супер, але живуть. Якби не можна було жити, то вони б вимерли давно.
показати весь коментар
12.06.2026 17:55 Відповісти
70 доларів це в любій країні вже мізер.І 160 за важдку роботу це мізер.
показати весь коментар
12.06.2026 15:36 Відповісти
Я не знаю де ви живете і чи виходите в світ, але світ живе і як живе, то можна почитати. Індусам розкажіть чи пакистанцям, а про Афганістан і т.д. я взагалі промовчу.

Є також тревел програми для таких як ви, і там також по цінах більш менш показують.

І 160 у.о. мало, ну мало, бо банально більше НЕМА, або їхати десь. Україна тому також в приклад, що наших багато і до війни їхали на заробітки.
показати весь коментар
12.06.2026 17:52 Відповісти
Та не дуже там дешеві ціни.Тому і живуть за межею бідності.Так і поляки їздять на заробітки і інші.Але ви мені тут хочете доказати,що 70 доларів то гроші,що не так.І 160 малекнькі гроші,за таку працю.Наші їхзаои,але повертали в Україну.а ті вже з кінцями.Вони живуть там в халабудеш фактично.Не всі,але значна частина.Я якраз диівився багато передач і скільки там сміття і воняє на пів міста.
показати весь коментар
12.06.2026 19:15 Відповісти
Дуже велике питання скільки вам років, але по текстах або дуже мало, або вірогідніше пенсіонер. Я хочу доказати, що навіть в Україні на 100 баксів можна прожити (пенсія в Україні привіт),тяжко, але можна, а в ЄС 100 баксів це на декілька днів. А ви розповідаєте, що в Індії 160 баксів це мало, так мало, але там і зим нема і комуналок зазвичай, бо халабуди і т.д. Тобто там майже вся з.п. йде на їжу ...
показати весь коментар
13.06.2026 00:29 Відповісти
Та причому тут прожити? Ці гроші це копійки і бангладешцям спокійно можна поїхати в Україну працювати,якщо запросять.А 70 доларів чи 160,це мізер і там.В ЄС харчі коштують як в нас,або навіть дешевше.Дивлячись які країни.Схоже що саме вам мало років,або пенсіонер.В них ще на ці гроші утримуюбться родини.Тому в них безпоросвітна бідність.
показати весь коментар
13.06.2026 01:49 Відповісти
Аналогічно плачуть, що наприклад Яблокофон дорогий ... Да цей телефон створений для ринку Європи і США, де з.п. відповідні і ті яблокофони там навіть і дітей в школі і не є великою цінністю. Чи конструктор Лего, в Україні 50 баксів і в Німеччині навіть дешевше 45 баксів, але у німця з.п. від 2000 євро і там це не так і дорого.
показати весь коментар
12.06.2026 15:01 Відповісти
Андроїди є дорожчі.Не всі в США Айфони купляють.Андроїди також популярні.
показати весь коментар
12.06.2026 15:07 Відповісти
В Європі також недорогих андроїдів повно.А мені не подобається.щор бренди блоки зарядки не кладуть.Ви купите телевізор без блоку живлення?
показати весь коментар
12.06.2026 15:09 Відповісти
Так, в ЄС багато і андроїдів, але статистично там дорожчих значно більше, і вони часто навіть дешевше, ніж в Україні при їх до з.п., тому доказ, що з Європи контрабасом везуть на перепродаж і фурами б.в. телефони і техніку везуть. А що блока нема, ну то в ЕС настільки часто міняють телефони більшість, що тих блоків шухляди цілі часто у людей і вони їх викидають, або роздають.
показати весь коментар
12.06.2026 17:54 Відповісти
Телефони там не частіше ніж в нас міняють.Виробник просто покупців не поважає.Там звісно б.у техніку міняють і сюди везуть.Але я не бачив,щоб аж дуже багато привозили нормальних б.у телефонів.
показати весь коментар
12.06.2026 19:10 Відповісти
Ну що ви не бачили, то це не значить, що у вас нема. В мене три ноутбуки DELL топові в металевому корпусі і карбоні, XPS ульрабуки, дуже якісні і гарні, а не пластикове барахло, і всі привозні, бо у нас такі в магазинах просто не продають, бо в Україну в принципі в магазини такі ноути не привозять. Айфонів і інших топових телефонів БУ також вистачає, і то кодах то дуже добре видно звідки вони.

Те що ви не бачите, ну значить всю картину бачите і у вас нема грошей на таке, бо то є гарної якості речі, а вони не дешеві. Хоча везуть різне, але то зазвичай не інтернет, а магазини БВ електроніки з Європи і США.
показати весь коментар
13.06.2026 00:25 Відповісти
Але Айфони і там коштують,вони на дорозі рідко коли валяються.Ноути є різні.Багато техніки з фірм там.Наприклад через кілька років з банків і офісів списують,техніка в хорошому стані.Привозять одразу партіями.В родич працював там в людини,яка займається продажами.В моєму місті багато людей возять техніку.Я і сам продавав.Магазинам там привозять напряму з різних точок.Привозятиь різні і дешевші і дорогі.З США навіть возять,на олх і інших платформах повно техніки.В нас нові моделі за кілька тисяч доларів продають.Просто є техніка окремих моделей,яка сюди не постачається.
показати весь коментар
13.06.2026 01:58 Відповісти
Ноутбюуків і пк з Європи дофіга з Європи на олх.А от телефони в більшості,наші з українського ринку.Айфони з США часто вже ремонтовані.
показати весь коментар
13.06.2026 01:59 Відповісти
З Європи добре б.у ноути добре купляти тому,що вони будуть не копані.Якщо з фірм,то навіть часто не розбиралися і не були в перегріві,як і брендові компи.Буває що ссд чи жорсткі диски з інформацією познімають і все.
показати весь коментар
13.06.2026 02:06 Відповісти
В мене був один телефон німецької дівчини,а там були її фото в оголоненому вигляді. Вони чсасто прп себе не видаляють інфу.Часто стоять просто паролі на вінді.Береш виймаєш ссд чи жорсткий,підключає до іншого пк і дивишся,а там історія людини.
показати весь коментар
13.06.2026 02:10 Відповісти
На олх чи інших платформах.Телефони б.у в більшості наші продають.
показати весь коментар
12.06.2026 19:11 Відповісти
Там ріки тієї хімії від переробки.До тих країн далеко.
показати весь коментар
12.06.2026 14:39 Відповісти
Смішно ще тоді,коли про екологію кажуть такі бренди,як Епл,які коробочки до своїх ґаджетів відбілюють і розмальовують,хоча зарядку не кладуть.Колись в мене був японський відак Akai,то в ньогоо коробка була з кардону і написи в два кольорию.А зараз кажуть,подивіться яка коробочка класна,наче коробоячка щось значить.
показати весь коментар
12.06.2026 13:50 Відповісти
довб..би, у воюючій країні? коли світло або вода може зникнути будь-коли на невизначений час? Ви ***..ті чи що? Чи диверсанти падло ви? - хочете щоб кишкові інфекції отримали найкращі шляхи до розповсюдження? Перехідний період може бути запроваджений після того як завершиться війна і постачання електроенергії і води буде ціложобовим.
показати весь коментар
12.06.2026 13:51 Відповісти
Коли води не було - то використовували одноразовий посуд...
показати весь коментар
12.06.2026 14:56 Відповісти
Що саме прикольно, що цю ініціативу введуть раніше, ніж чіткі терміни служби, ахахахахахаахха
показати весь коментар
12.06.2026 13:51 Відповісти
Якусь заборону і новий податок - це для «слуг», як непальцем об піаніно, а чіткі терміни служби - це ж мозги треба включати, яких у тамадів і фотографів немає, і рейтинг дорожчий за країну.
показати весь коментар
12.06.2026 14:10 Відповісти
Поставте адекватну ціну на прийомі отого одноразового пластику і його ''безхатьки'' будуть скрізь збирати. Так як колись скляні пляшки скуповували по ціні хлібини
показати весь коментар
12.06.2026 13:58 Відповісти
О! "Розвели срач"... Що заважає розвернуть виробництво "одноразового" посуду, з продукції целюлозно-паперового виробництва? Ще при СРСР були і паперові "стаканчики", і тарілки... Після використання, їх спалення не приносить шкоди довкіллю, і будучи просто викинутими, вони швидко розкладуться...
А щодо збору пластикових пляшок - так місцеві органи влади самі "обісралися"... Не знайшли кошти на їх збір та утилізацію... ПОстояли контейнери , рік-два, і щезли. Люди знову викидають пляшки, в сміттєпровід...
показати весь коментар
12.06.2026 14:02 Відповісти
У Вас сміттєпровід є???)))) В Києві років 15 тому, якщо не більше, заварили все) може в нових домах є, а у старих заварено)
показати весь коментар
12.06.2026 14:59 Відповісти
А навіщо це зробили? У нас працюють...
показати весь коментар
12.06.2026 15:03 Відповісти
Бо люди - паскудні. На прикладі свого підїзду. Т.я. будинок був побудований у 1979 році воєнним заводом на місці знесеного приватного сектору, то квартири отримали ті, кого планували знести в наступному періоді, працівники заводу, і квота ще була від міськради. На заводі було багато понаєхавших. І, які самі були, таких й виховали. Навіть коли з'явились пакети, пакети для сміття - вони просто викидали сміття без них. Крім того, ще й пхали в нього невпихаєме. І, мабудь, не тільки в мене таке "щастя" було, бо в один прекрасний день їх позаварювали по всьому Києву. Хоча, теж піднадоїло ту трубу постійно пробивати..у нас навіть трилитрові банки в нього викидали..
показати весь коментар
12.06.2026 16:56 Відповісти
Ясно... У нас, про таких, в Чернігові, кажуть: "Людину, з села, вивезти можна... А от "село", з людини - не завжди...". Нам повезло - заселяли більшість "порядних"...
показати весь коментар
12.06.2026 17:07 Відповісти
Щось придумають, але бізнес завжди ці зміни закладе у вартість послуги чи товару. Не розділе додаткові витрати між собою та споживачем, а саме споживач за все заплатить. А бариги свій доход урізати не будуть ніколи.
показати весь коментар
12.06.2026 14:03 Відповісти
Контейнери для сортування відходів поставте у всіх громадах і селах як в Європі, а не лише заборони вводьте як в Європі.
показати весь коментар
12.06.2026 14:06 Відповісти
ще "межах євроінтеграції" забороніть українські мінімальні пенсії і зарпплати
показати весь коментар
12.06.2026 14:15 Відповісти
Платные кулечки в маркетах уже сделали. В межах евроинтеграции. Хрен бы с ними но они рвутся от одного прикосновения. Больше трёх яблок или картофелин лучше не класть. Так народ теперь со своими кульками ходит, чтобы хоть было в чем овощи до кассы донести и ценник приклеить. Очень по европейски. Ну в Метро хоть Фаст лайн сделали, можно насыпом все в корзину кинуть и не заморачиваться. Ото один плюс))
показати весь коментар
12.06.2026 14:34 Відповісти
Еко дебіли.
показати весь коментар
12.06.2026 14:52 Відповісти
показати весь коментар
12.06.2026 15:12 Відповісти
В мене пічне опалення, і ніяких проблем з утилізацією одноразового посуду, пакетів, пляшок і т.п. Можливо і там, де є місцеві котельні, їх варто спалювати, та й по всьому. Ще й тепло додаткове.
показати весь коментар
12.06.2026 15:13 Відповісти
показати весь коментар
12.06.2026 15:14 Відповісти
Ресурсы нужно экономить, как раньше, чтобы купить кефир, нужно принести пустую бутылку из под кефира

показати весь коментар
12.06.2026 15:51 Відповісти
Зелені підари, ви спочатку поборіть корупцію, бо з нею ви нікому не потрібні, а тоді вже беріться за пластик, виродки.
показати весь коментар
12.06.2026 16:57 Відповісти