Угода про надра із США: ЗМІ оприлюднили деталі двох таємних договорів

Підписана угода із США

Окрім Міжурядової угоди про створення Американсько-Українського інвестиційного фонду українська делегація підписала у Вашингтоні ще два документи, які досі не оприлюднили.

Рамкова Міжурядова угода максимально наближена до решти інвестиційних угод, укладених Україною, втім важливі деталі її реалізації містяться у двох інших документах, пише ZN.UA із посиланням на джерела.

За даними видання, загалом підписано пакет із трьох документів: рамкової Міжурядової угоди, Угоди про обмежене партнерство (визначає умови співпраці) та Статуту фонду, через який ця співпраця здійснюватиметься.

Офіційно сторони повідомили лише про підписання Міжурядової угоди, але умови співпраці міститься в Угоді про обмежене партнерство, якої не бачили навіть народні депутати. За останніми даними, урядовці погодилися переказати депутатам, що в ній, не показуючи документів.

За інформацією ZN.UА, Угода про обмежене партнерство визначає, що управлятиме спільним Україно-Американським фондом Рада з рівною кількістю представників України та США, а допомагатимуть їй чотири комітети.

Але у цих комітетах розподіл представників буде на користь США:

  • Інвестиційний комітет, відповідає за інвестиційні рішення, – три менеджери від США, два менеджери від України;
  • Адміністративний комітет, відповідає за управління й адміністрування, – три менеджери від США та два менеджери від України;
  • Аудиторський комітет, відповідає за залучення сторонніх аудиторів, а також за наймання і нагляд за консультантом з оцінки внесків, – два менеджери від США та два менеджери від України;
  • Комітет з пошуку проєктів, відповідає за виявлення інвестиційних можливостей, – три менеджери від України та два менеджери від США.

"Як бачимо, нам довірять тільки пошук проєктів, у решті питань ми в меншості й загалом не дуже потрібні", – вказує видання.

До того ж рішення щодо низки питань взагалі погоджуватимуть виключно менеджери США, це:

  • інвестиційні рішення;
  • строки та обсяги будь-яких розподілів активів;
  • проведення аудиту Партнерства, його інвестицій і доходів;
  • визначення оціночної вартості будь-якого військового внеску США;
  • затвердження будь-яких рекомендацій Інвестиційному комітету;
  • затвердження будь-яких рекомендацій Адміністративному комітету;
  • затвердження будь-яких рекомендацій Аудиторському комітету.

Що відомо про внески України та США до спільного фонду

США не інвестуватимуть у Фонд нічого, у якості американського внеску врахують зброю, передану Україні. Своєю чергою Україна інвестуватиме 50% усіх орендних платежів, ліцензійних зборів і сум, що підлягають сплаті уряду за угодами про розподіл продукції, які стосуються ліцензій, виданих після набрання чинності документом, і так званих "сплячих ліцензій".

За оцінками Держгеонадр, загалом налічується близько 3000 "сплячих" спецдозволів, але довести, що вони не використовуються можна після десяти років відсутності робіт і лише через суд.

Також, відповідно до Угоди, до сплячих будуть прирівняні окремі діючі спецдозволи, зокрема ті, які за останні десять років мали менш як 1% видобутих балансових запасів, або ж ті, за якими понад п’ять років фіксуються порушення чи невиконання затвердженої робочої програми.

Куди інвестуватиме кошти спільний українсько-американський фонд

Зароблені Фондом кошти зможуть реінвестувати в інфраструктурні або видобувні проєкти, розподіляти між партнерами (але не раніше як через 10 років), витрачати на операційні видатки.

При цьому у випадку, якщо "український партнер" порушить умови, він може втратити свою частку у розподілі доходів, а також усі права голосу в Раді та відповідних комітетах Фонду.

Також умовою угоди передбачено, що американські інвестори першими отримуватимуть усю потенційно цікаву інформацію, і оцінюватимуть свій інтерес упродовж трьох місяців. Лише після цього ці проєкти можна буде запропонувати іншим інвесторам, але вони не зможуть отримати вигідніші фінансові умови упродовж шести місяців. Така ж умова діятиме при продажу продукції.

"Тож загалом співпраця виглядатиме так: американці дають зброю (якщо дають). Ми ж за потенційно недоотриману бюджетом ренту створюємо фонд і підбираємо їм інвестиційні проєкти. Вони у них заходять (чи не заходять), але по пів року і ніхто інший не заходить. Перші десять років усі зароблені кошти реінвестуються в Україні (і це будуть дуже малі суми, адже мова про нові або "сплячі" ліцензії, де не було ані розвідки, ані видобутку). Далі гроші діляться і виводяться Штатами з України без оподаткування. Не найгірші вимоги, які ми бачили. Але і не найкращі", – констатує видання.

Як повідомлялося, на початку травня міністерка економіки України Юлія Свириденко та міністр фінансів США Скот Бессент підписали Угоду про створення Інвестиційного фонду відбудови між урядами України та США. Основні її положення Свириденко навела у Facebook, однак їх зміст подекуди відрізнявся від положень у тексті самої Угоди.

У Верховній Раді вже зареєстрували законопроєкт про ратифікацію Угоди між урядами України та США про створення Американсько-Українського інвестиційного фонду відбудови, його можуть ухвалити 8 травня.

Однак ця Угода є рамковою, а детальні умови роботи фонду визначатимуться додатковими угодами, які підпишуть без участі парламенту.

Детальніше читайте у матеріалі: Україна та США підписали історичну угоду про надра. Що вона передбачає?

Топ коментарі
+11
Угода страшна
Ні на одне питання Україна не впливає
Три завжди більше двух
показати весь коментар
06.05.2025 15:53 Відповісти
+8
Самому ще б прочитати, перш за вже дорікати іншим ...

"За інформацією ZN.UА, Угода про обмежене партнерство визначає, що управлятиме спільним Україно-Американським фондом Рада з рівною кількістю представників України та США, а допомагатимуть їй чотири комітети.

Але у цих комітетах розподіл представників буде на користь США:

Інвестиційний комітет, відповідає за інвестиційні рішення, - три менеджери від США, два менеджери від України;

Адміністративний комітет, відповідає за управління й адміністрування, - три менеджери від США та два менеджери від України; "

Джерело: https://censor.net/n3550713
показати весь коментар
06.05.2025 17:20 Відповісти
+7
Простіше кажучи, США отримали українські надра в обмін на дозвіл Україні купляти зброю в США.
показати весь коментар
06.05.2025 16:43 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
А хто підписав таємні??? Лідер...?
показати весь коментар
06.05.2025 15:42 Відповісти
Якщо Верховна Рада затвердить ГРАБіЖНИЦЬКі УГОДИ Трампа і Клоуна, який БЕЗ П'ЯТИ ХВИЛИН НІХТО, треба діяти по підказці Голобородька, він же Клоун, він же БЕЗ П'ЯТИ ХВИЛИН НІХТО: брати в руки два автомати і з двох рук по-македонськи розстрілювати на хер цю Верховну Раду. Точно згідно відповідного епізоду із серіалу "Слуга народа".
показати весь коментар
07.05.2025 14:02 Відповісти
ввімкнув таймер - через який час Вас забанять за ....
показати весь коментар
07.05.2025 18:58 Відповісти
Угода страшна
Ні на одне питання Україна не впливає
Три завжди більше двух
показати весь коментар
06.05.2025 15:53 Відповісти
"управлятиме спільним Україно-Американським фондом Рада з рівною кількістю представників України та США"

Чукча не читач, чукча письменник?
Нащо ти пишеш щось, не прочитавши статтю?
показати весь коментар
06.05.2025 16:33 Відповісти
А Ви все прочитали?
показати весь коментар
06.05.2025 16:55 Відповісти
Самому ще б прочитати, перш за вже дорікати іншим ...

"За інформацією ZN.UА, Угода про обмежене партнерство визначає, що управлятиме спільним Україно-Американським фондом Рада з рівною кількістю представників України та США, а допомагатимуть їй чотири комітети.

Але у цих комітетах розподіл представників буде на користь США:

Інвестиційний комітет, відповідає за інвестиційні рішення, - три менеджери від США, два менеджери від України;

Адміністративний комітет, відповідає за управління й адміністрування, - три менеджери від США та два менеджери від України; "

Джерело: https://censor.net/n3550713
показати весь коментар
06.05.2025 17:20 Відповісти
Фондом керуватимуть 3 на 3 - тобто - парітет. А от в окремих комітетах, які відповідають на окремі напрямки - так, буде вирішальне слово за США. Зважаючи на те, які це саме комітети - не так це вже й погано. На відміну від того варіанту, який нам пропонували США - цей більш-менш адекватний.
показати весь коментар
06.05.2025 18:20 Відповісти
Краще, ніж початково, але нерівноправність очевидна.
Якби з тими угодами було все Ок, їх би не засекречували навіть від депутатів ВР.
Це не військові питання, які потрібно приховувати.
показати весь коментар
06.05.2025 18:32 Відповісти
Засекречували до того як язгодили кінцевий варіант і домовилися, вочевидь, щоб не було спекуляцій.
Зараз жеж не засекречують більше, чи як?
показати весь коментар
06.05.2025 18:46 Відповісти
В статті написано, що навіть депутатам не показують всі підписані з американцями документи. Чи є ніша інформація?
показати весь коментар
06.05.2025 18:48 Відповісти
Так, що ти з себе урника вдаєш?
Запитай напряму у Подоляка, чому навіть від народних депутатів утаємничують?
І чому ваш шеф істєрики катає-"скажу Трампу, шоб візи тєм, хто не будєт галасавать поотмєнял".
показати весь коментар
07.05.2025 00:13 Відповісти
А це що за муйня?
Зєлємойша ще й погрожує депутатам за неголосування за кота в мішку.

"За останніми даними, урядовці погодилися переказати депутатам, що в ній, не показуючи документів."

Джерело: https://censor.net/n3550713
показати весь коментар
06.05.2025 17:23 Відповісти
При згадці прізвищ Свириденко, Шмигаль, Зеленський рука сама тягнеться до Вінчестера-гвинтівки.
показати весь коментар
07.05.2025 14:05 Відповісти
В мене немає ліцензії на видобуток... я і не планува! Чи варто мені нервуватит? З іншого боку - ті ліцензії, які "застолбили", але вони не приносят державі грошей, бо видобуток не разпочато тепер повинні або працювати, або їх треба повернути державі. Також є проблема - частина грошей , як частка України - вони прозорі для цього фонду... тобто США побачать, хто , куди , скільки, з якою метою і який прибуток... але це проблема тільки для тих, хто керує кошторисом... Я не керую, тож мені мабуть байдуже! Отже висновок - для алігархічно-мафіозної структури держави приходять важкі часи!
показати весь коментар
06.05.2025 16:10 Відповісти
Що ви тягнете, чого ви не вигнали просрочене чмо це БЕЗ П'ЯТИ ХВИЛИН НІХТО сцанними ганчірками з посади Президента України? Потім будете розхльобувати вариво , що цей ХАБАДНИК вам заварить за власну індульгенцію від Трампа наостанок і ще й онукам і правнукам вашим вистачить.
показати весь коментар
07.05.2025 14:10 Відповісти
Ні, якщо рулити і далі будк некомпетентна зелень, яку намід може залишити при владі на наступних виборах, то питань нема - хай би було і так. Але якщо влада зміниться на більш притомну, то цей договір - то жопа. Надра і те, що у них - чи не єдиний актив держави. І найгірше те, що угода безстрокова. Я б на місці депутатів таки обмежив термін пятьма-десятьма роками.
показати весь коментар
06.05.2025 16:22 Відповісти
5-10 років для подібних проєктів, звичайно, замало. Але неприродні
роди рамкової угоди з її односторонньою під шантажем зепрезидента ратифікацією виглядають дикуватими.
показати весь коментар
06.05.2025 16:44 Відповісти
більшість рішень, які приймає влада України приймаються через призму власних інтересів. Тепер це будуть інтереси американських громадян. Слава Зе!
показати весь коментар
06.05.2025 16:31 Відповісти
Простіше кажучи, США отримали українські надра в обмін на дозвіл Україні купляти зброю в США.
показати весь коментар
06.05.2025 16:43 Відповісти
Немає тут привязки українськіх надр до нової зброї, навіть шляхом закупки Україною,-тут просто передача надр за 50% рентної плати, яка до цього і так була не велика від 6% до 10%,а решта 50% піде в цей Фонд сприяння інвести, коли мінімальна маржа (рентабільність) від видобутку копален від 50%, а максимальна на тому-ж літію з урахуванням збагачення може бути і 500%, а збагачувати вони будуть не в Україні, а повезуть в той же Китай в все це отримують справжні інвестори-глобальні компанії, які безпосередньо будуть видобувати копалини, а не згаданий Фонд, якого частка в інвестиціях буде порівняно з промисловцями зовсім мала, Україні-ж у сухому залишку залишать рентної плати тільки від видобутку сиробини - руди навіть без збагачення а це копійки, а % всього на всього навіть не в середнеьому 8%, а -4%,( 6%+10%/2=8%*50%=4%). Це зовсім інша угода в порівнянні з цівілізованими країнами де існує росподіл продукції і прибутків 50/50, як В ЄС, арабами.
показати весь коментар
06.05.2025 18:24 Відповісти
Цікаві угоди. Так виходить , що не того Президента України обзивали БОРІГОЮ!

Але я хочу запитати про інше. Половину Півдня ЗЕвлада на чолі з Найвеличнішим віддала Путлу та Мацковії без боїв за тиждень вторгнення ; черноземи віддають Блек Року та саудітам-еміратам ; корисні копалини та багато іншого інфраструктурного та енергетичного - Трампу та США ... А ЗА ЯКУ ЗЕМЛЮ УКРАЇНСЬКІ ХЛОПЦІ НА ФРОНТІ ВОЮЮТЬ , ВМИРАЮТЬ ТА КАЛІЧАТЬСЯ ? За ту , що 2м х 1 м на військових цвинтарях ?

От би Військовий Вождь прояснив пересічним ситуацію , але схоже йому подобається вештатись по закордонах та зустрічатися з поважними панами ... мабуть з тими , що свою долю в Україні вже мають?!
показати весь коментар
06.05.2025 17:41 Відповісти
Муть мутная, но как рицца : выбирать не приходится
показати весь коментар
06.05.2025 17:51 Відповісти
Такі угоди що впливають на долю поколінь повинні прийматися після референдуму.
показати весь коментар
06.05.2025 18:21 Відповісти
Про який референдум в Україні ви шепчете? Щоб долю поколінь вирішували 73% недорозвинених, які шкільну програму засвоїли на задовільно, але уявляють себе спеціалістами у будь чому? Щоб потім їх нащадки їм казали, що ми такі бідні, бо ви були дурними.
показати весь коментар
07.05.2025 05:44 Відповісти
Ті 50% від України,розділить купа менеджерів на зарплату і девіденди.
показати весь коментар
06.05.2025 19:33 Відповісти
Як бусифiкованим буде приемно здохнути за активи Англii i надра США!
показати весь коментар
06.05.2025 19:36 Відповісти
нема ядреної бімби - нав*язують капітуляцію
показати весь коментар
06.05.2025 20:33 Відповісти
Гнати в шию цього клоуна Янелоха, який БЕЗ П'ЯТИ ХВИЛИН НІХТО, бо він понапідписує за індульгенцію за свої злочини проти України що завгодно.
показати весь коментар
07.05.2025 00:15 Відповісти
Підписує уряд, голосує парламент. Зє тут взагалі не фігурує, бо це господарська діяльність, формально - не його сфера відповідальності (як і багато чого іншого, куди він суне свої коряві ратиці). Дуже зручно...
показати весь коментар
07.05.2025 09:29 Відповісти
що воно може сунути, окрім фальсифікованої довідки наркомана? Воно ж речення незмозі скласти, якщо ОПу дЄрьмака поряд не відчує. А жмиГаль - це хто, бовдур, що нестиме відповідальність за злочинні підписи від вказівок віслюка?
показати весь коментар
07.05.2025 15:01 Відповісти
Депутатам не можна сказати Трампу "Ні". Тому "Так" скаже Трампу український народ на референдумі. А може і не скаже. Всі на референдум !
показати весь коментар
07.05.2025 02:01 Відповісти
Ну якщо не дурні (а це навряд ) то як тільки ця війна закінчиться а шахти для видобування копалин збудовані, штати будуть послані нах разом із угодою, ну так само як ми були послані з нашим меморандумом.
показати весь коментар
07.05.2025 03:01 Відповісти
Навіть країни що програвали війни (Германія, Ірак) не підписували нічого що б навічно віддати свої ресурси іншим країнам.
Це очевидно несправедлива угода (Україна - перебуває під збройною агресією). Коли жертву розбійника примушують підписати договір про дарування комусь своєї квартири - чи визнаватиметься така угода?
показати весь коментар
07.05.2025 07:38 Відповісти
Голосувати за те, що не бачити - це як?! єрмак зі свириденко ЗОВСІМ береги сплутали???????!!!!!!
показати весь коментар
07.05.2025 08:24 Відповісти
Без граничного терміну дії договору це просто фінансовий зашморг на покоління вперед. Хлопці на фронті за це воюють - щоб з російської кабали перейти на американську?
З терміном дії - хай вже буде, якщо так треба. Але без нього це паскудство голосувати в парламенті не можна. ЗЄрмак сьогодні є, завтра його немає, а розплачуватися за його "подвиги" буде Україна.
показати весь коментар
07.05.2025 09:27 Відповісти