12292 посетителя онлайн
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Булгаков поза чарами юності

булгаков

Чесно кажучи, тяжко повірити, що ми знову обговорюємо Булгакова. Мені здається, що люди, отруєні чарами "київського генія", його Города, просто читали тексти Булгакова десь на другому курсі універу, років 20-30 тому, ще не розуміючи, якого неймовірного класу і якості може бути література.

В юності така проза справді може зачарувати, але перечитайте його тексти зараз. От перечитайте знову досвідченим, зрілим оком, навіть поза політичним контекстом, просто перечитайте і чесно скажіть собі, де стоїть такий письменник порівняно з його сучасниками – Йозефом Ротом, Кафкою, Томасом Манном, Бруно Шульцем чи Джойсом. Булгаков – середняк з-поміж ними, і був би взагалі невидимим, якби імперія не зробила його частиною свого міфу і не просувала його десятиліттями.

Я розумію, як тяжко вириватися зі звичної матриці імперської освіти чи з гумусу російської культури, особливо, якщо не знати української чи світової. 

Але от просто погляньте сьогоднішніми очима на епізод у "Белой гвардии", де Ніколка Турбін іде Києвом 19 грудня 1918 року і бачить, як кияни на Софійській площі вітають українську армію – військо Директорії, яке входить до міста, а у Софії службу правлять українською мовою. Для Ніколкі це екзистенційний жах, руйнування його світу, вселенська катастрофа, як і для Булгакова. Булгаков не приховує цього, він пише емоційно насильнішу частину роману, у якій усе тремтить, сочиться ненавистю.

Нижче лишу цей уривок (скорочений). Мені здається, він важливіший і сильніший за "кота", "кита", "гнусный украинский язык", тощо. Бо цього страшного тексту, булгаківського відчуття апокаліпсису від руйнування імперії достатньо, щоб відчути власну гідність і нарешті перестати сприймати себе, своє місто очима колонізатора.

"То не серая туча со змеиным брюхом разливается по городу, то не бурые, мутные реки текут по старым улицам — то сила Петлюры несметная на площадь старой Софии идет на парад…

В синих жупанах, в смушковых, лихо заломленных шапках с синими верхами, шли галичане. Два двуцветных прапора, наклоненных меж обнаженными шашками, плыли следом за густым трубным оркестром, а за прапорами, мерно давя хрустальный снег, молодецки гремели ряды, одетые в добротное, хоть немецкое сукно. ….Несчитанной силой шли серые обшарпанные полки сечевых стрельцов. Шли курени гайдамаков, пеших...

… Толстый, веселый, как шар, Болботун катил впереди куреня, подставив морозу блестящий в сале низкий лоб и пухлые радостные щеки… "Бо старшины з нами,

З нами, як з братами!" — разливаясь, на рыси пели и прыгали лихие гайдамаки, и трепались цветные оселедцы.

Трепля простреленным желто-блакитным знаменем, гремя гармоникой, прокатил полк черного, остроусого, на громадной лошади, полковника Козыря-Лешко. …За Козырем пришел лихой.черноморский конный курень имени гетмана Мазепы. Имя славного гетмана, едва не погубившего императора Петра под Полтавой, золотистыми буквами сверкало на голубом шелке.

Софийский тяжелый колокол на главной колокольне гудел, стараясь покрыть всю эту страшную, вопящую кутерьму. Маленькие колокола тявкали, заливаясь, без ладу и складу, вперебой, точно сатана влез на колокольню, сам дьявол в рясе и, забавляясь, поднимал гвалт...

Совершенно внезапно лопнул в прорезе между куполами серый фон, и показалось в мутной мгле внезапное солнце. Было оно так велико, как никогда еще никто на Украине не видал, и совершенно красно, как чистая кровь. От шара, с трудом сияющего сквозь завесу облаков, мерно и далеко протянулись полосы запекшейся крови и сукровицы. Солнце окрасило в кровь главный купол Софии, а на площадь от него легла странная тень, так что стал в этой тени Богдан фиолетовым, а толпа мятущегося народа еще чернее, еще гуще, еще смятеннее".

Топ комментарии
+15
Чесно кажучи, тяжко повірити, що ми знову обговорюємо Булгакова.
Мені теж. Вже третя публікація за два дні.
Може, таки досить вже?
показать весь комментарий
22.12.2025 16:05 Ответить
+13
Булгаков - російсько-радянський письменник. Не геній, хоч і талановитий.
І не наш!
показать весь комментарий
22.12.2025 16:24 Ответить
+11
Послухаєш деяких "літературознавців", котрі ридають над пушкіними, булгаковими і дивуєшся, як добре вони знайомі булгаководостоєвськотолстовсько ..... і т.д. творчістю і не чули про «Розстріляне відродження» - це українські митці 1920-х - 1930-х років, знищені сталінськими репресіями, серед яких найвідоміші: Лесь Курбас, Микола Хвильовий, Микола Куліш, Валер'ян Підмогильний, Микола Зеров, Григорій Косинка, Євген Плужник, а також Павло Тичина, Максим Рильський (хоча й з іншою долею), Михайль Семенко, Юрій Яновський, Григорій Епік. Це був потужний культурний рух, який прагнув національного відродження, але був жорстоко придушений радянською владою.
показать весь комментарий
22.12.2025 20:12 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Страница 1 из 2
Чесно кажучи, тяжко повірити, що ми знову обговорюємо Булгакова.
Мені теж. Вже третя публікація за два дні.
Може, таки досить вже?
показать весь комментарий
22.12.2025 16:05 Ответить
Було рішення міськради знести пам"ятник Булгакову. От тому, мабуть.
показать весь комментарий
22.12.2025 17:15 Ответить
Знаю. Але досить, по-моєму, дрочити довкола.
Забагато честі.
показать весь комментарий
22.12.2025 17:17 Ответить
Може тобі і Забагато. Не читай, якщо не для тебе написано. А написано лдля діячів типу Борислва Берези, який із піною на губах відстоює право імперських бюстів типу Пушкіна, Булгакова і інших непоганих пісьмєнніків перкбувати в Українських містах на правах бронзових імперсько- російських символів. Читай інші статті.
показать весь комментарий
22.12.2025 21:22 Ответить
Нє. Ну це ж змагання, хто просреться на Булгакова потужніше.

Ну знесли пам'ятник - і буй з ним.
Хто не читав Булгакова, той і не буде (не факт, що взагалі книги у руки візьме колись).
Кому заходить "Біла гвардія", того публічні обсирання не зупинять.

Тим більше, що аргументація така собі.
А що той Миколка повинен був відчувати, споглядаючи, як руйнується все, у що він вірив, що знав, на чому ріс та виховувався - піднесення та захват?
показать весь комментарий
23.12.2025 10:01 Ответить
Ну то нащо нам рекламувати того Миколку, якого від всього українського верне?
Пам'ятник - це теж форма реклами.
показать весь комментарий
23.12.2025 10:10 Ответить
Так ніхто і не рекламував.
А боротися з авторами та книгами - тупо.

Бо Барбара Стрейзен. 😁
показать весь комментарий
23.12.2025 11:10 Ответить
Взагалі-то все з пам'ятника почалось.
Книги поки що, слава богу, не забороняють.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:11 Ответить
Ну я про пам'ятник одразу сказав - *****.

Він дійсно росіцський писменник і увіковічення цого під час війни з Росією не доречне.

Але ж тьотю понесло розбирати почуття автора через призму персонажів.

Щодо самого автора, то:
Михайло Булгаков служив спочатку в армії УНР, потім в Добровольчій армії на Північному Кавказі.

І чомусь обсиральники ретельно цей факт оминають.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:37 Ответить
Тьотя "прозоро натякає", що не слід плакати по Булгакову. Нічого гарного для України він не зробив. Тому - без пам'ятників та шкільної програми. Хто хоче - нехай сам читає.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:39 Ответить
Герберт Велз та Редьярд Кіплінг, як не дивно теж нічого гарного для України не зробили. 😁
Взагалі мало хто з іноземних письменників переймався Україною.

Але ми їх читаємо. Комусь подобається, комусь ні.

Сльози ллють ватани. І їм ***** буде це Булгаков чи "лучший в мірє пломбір".
Їх цей розбір точно не пройме, а викликає ще більші шмарклі.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:47 Ответить
Так не забороняють же читати.
Але після таких розповідей тьоті, може, у когось відіб'є бажання знайомитись з творчістю.
На ватанів *****, вони дрочитимуть на совок/росію до скону.
Головне - щоб "нє подросло новє поколєніє вєтєранов ВОВ".
показать весь комментарий
23.12.2025 11:50 Ответить
Але після таких розповідей тьоті, може, у когось відіб'є бажання знайомитись з творчістю...

- Ти П'яту симфонію Бетховена слухав?
- Ні. Мені Ізя Шніперсон насвистів.
😁😁😉
показать весь комментарий
23.12.2025 11:54 Ответить
Булгаков - не така вже видатна величина, щоб за ним прям ганятись.
Ті екранізації у світі, про які Юрій Хохлов писав, абсолютною більшістю припадають на період СРСР. За постсовєцькі часи "за бугром" лише три рази щось там на тему знімали.
"Собачье сердце" і "Мастер и Маргарита" містять багато чого пов'язаного з контекстом епохи. Забудуть епоху - забудуть і твори.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:00 Ответить
А читати треба тільки величину?
Чи хтось його звеличує?

Мені, наприклад, "Рокові яйця" зайшли набагато краще ніж два самих розкручених романа.

Я взагалі авторів часто плутаю та забуваю. Бо живу книгою, а не автором.
З акторами та режисерами, доречі, та ж історія. 😁
показать весь комментарий
23.12.2025 12:06 Ответить
Взагалі-то, знову, мова про заборону Булгакова не йде.
Лише нав'язливі згадки прибрати, та й все.
А ці випади - це реакція на реакцію русні та вати.
Бачили, мабуть, який скульож стоїть у всіх пов'язаних з цим пам'ятником темах.
Між іншим, точно такий стояв і у новині про демонтаж пам'ятника Павлову в Києві.
Совпадєніє?
показать весь комментарий
23.12.2025 12:09 Ответить
У Генріка Сєнкевича всі твори пов'язані з контекстом та епохами. Причому з тими, у яких він навіть не жив.
Не забули ж.

Війна - це завжди розбрат, кров, насилля, розпач.

1918 рік. Німці, петлюрівці, більшовики, білогвардійці, анархісти, есери...
Кулю в лоба або мотузка га шию можна було легко дістати від будь-якої сторони.
Тоді автохтонних українців розривало на дрібні тузики

І тут з "прєкрасного дальока" нам жіночка розповідає, що людина з тієї коловерті, щось не так відчувала та писала.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:17 Ответить
Не думаю, що він користується великою популярністю в Україні. І він писав історичні романи, в той час як "Собачье сердце" і "Мастер и Маргарита" історичними назвати не можна, на відміну від, наприклад, "Жизни господина де Мольера".
показать весь комментарий
23.12.2025 12:19 Ответить
Ну "Вогнем і мечем" мабуть багато хто хочаб фільм бачив.
По "Хрестоносцям" теж є фільм але старий.

Я взагалі не задавався питаннями популярності.
Подобається - гуд. Не подобається - дочитав і забув.

"Дон Кіхот" Сервантеса, наприклад, мабуть популярний і мабуть класика. А, як на мене розтягнута нудна жуйка.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:30 Ответить
Так, він - класика. Тут з ним знайомі здебільшого у адаптованому для дітей варіанті, де немає довгих, на півсторінки, речень і багатьох історій, розказаних другорядними персонажами.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:33 Ответить
Повір, все залежить не від тьоті, а від виховання та оточення.

Я б житті не прочитав того ж Набокова, наприклад, якби не дружина.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:00 Ответить
От тут згоден.
І пам'ятник - це теж, між іншим, елемент оточення.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:03 Ответить
Та хій з ним - з пам'ятником. Знесли і добре. 😁

Я не бачив жодного пам'ятника Айзеку Азімову у своєму житті. І в школі мені його не пхали, як Толстого, Нєкрасова та Пушкіна.
А перечитую його книги раз за разом. І, тим же часом, Толстоєвських після школи більше у руках не тримав, не зважаючи на пам'ятники і те, що мене вічно тягали по їх музеям.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:24 Ответить
є ще "майстер і Маргарита" і постановка в 70-ті рр. в театрі на Таганці Любимовим потрясаючого модерного спектаклю...

Що обговорювати? булгаков, безперечно, талант... своєї доби...
заражений бацилой рашизму, яка на сьогодні звела з ума расєян на чолі з несамовитим пу...

твори булгакова, рождественского, євтушенко і ін., не обделенних талантом і креативностю митців - це дзеркало рашизма, якій з'явився не вчора, а випестувався сторіччями і як та заноза засів в умах расєян, які завжди себе вважали і вважають вище усіх, бо зайвохромосомні.

От, наприклад, навальний: чи чули ви від нього, що кримськи- татари потребують захисту, що зникають на расєї малі народи і народності під державним пресом ассіміляцюції... чи був в нього конкретний план зламу системи?

Одними картинками жирного життя еліти систему не змінити... мабуть він сподівався на бунт тих, кого не пустили до корита і він на цьому популістському лозунгу стане презом?

А, окрім фоток, які механізми він запропонував для того, щоб покласти коррупції край? О тож.

Шукати харошЫх руцких це справа не вдячна.

Тому, не треба заплющувати очі на те, що є... а вивернути наізнанку цю імперську рашистську сутність...
навіть нетребко з її ангельським співом зараз каже страшні ганебні для громадянки України, речи, а чому?
Тому, що і в криму і на донбасі з 90х рр держава Україна фактично ніяк не відповідала на атаки расєйської пропаганди від лужкова і Ко, от і виросли манкурти
пам'ятник може бути лише в музеї історії рашизму, а не в укр.скверіку.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:37 Ответить
Я хз, кого і коли Булгаков на Роісє звів з розуму.
Щось мені підказує, що більшість росіян жодної його книги взагалі не читала.
Є підозра, що ***** теж не книгочей, доречі. 😁

Вони он князя Володимира вважають своїм і пам'ятники йому тулять,ине щважаючи на те, що його гербом був наш тризуб, який вони ненавидять.
Більшість їхньої пихи та гордості тримається на крадіжці та пересмикуванні.

Їм потрібна не суть, а привід. А приводом може бути "пачіму без шапкі" чи "ти шо самий умний".
показать весь комментарий
23.12.2025 13:00 Ответить
Булгаков - російсько-радянський письменник. Не геній, хоч і талановитий.
І не наш!
показать весь комментарий
22.12.2025 16:24 Ответить
булгаков - совєцкій російський письменник, так само як слащов - совєцкій воєнначальнік і викладач академії красной армії

це історичні факти

якщо еліта та інтелігенція дорєволюційної росії не справилась з животною агресією їхнього народа-"bugоносца", а потім еліта та інтелігенція совєцкой росії так само не справилась з тою ж самою животною агресією того ж самого народу, то чому ми маємо взагалі слухати і читати цих людей?

вони не справились із своїми власними завданнями ! точка
показать весь комментарий
22.12.2025 16:26 Ответить
Лєніна свалілі,Булгакова свалілі... ))))
показать весь комментарий
22.12.2025 16:41 Ответить
показать весь комментарий
22.12.2025 18:59 Ответить
особисто я відверто не розумію "мастєр і маргаріта"!
про якогось куколда, що ні до чого не здібний, просрав все своє життя та опинився в дурці?
про якусь шмару, що скакала по пісюнам, мешкала в нехилий умовах, а їй все було мало, то марила про голу оргію, обдолбавшись?про релігію? так це, радикально антихристиянський твір!
про марення шизофреника? то, всі марення всіх шизофреників дуже талановиті!
чи, дико революційний маніфест про критику тодішньої большивістської сталінської влади?
про що "мастєр і маргаріта"?
показать весь комментарий
22.12.2025 17:04 Ответить
це містика ... Почитайте Кафку - дурдом.
показать весь комментарий
22.12.2025 17:16 Ответить
Кафка - це абсурд. На відміну від Едварда Ліра, не веселий, а похмурий.
показать весь комментарий
22.12.2025 17:20 Ответить
+5, але не кожен зрозуміє різницю
показать весь комментарий
24.12.2025 00:15 Ответить
А для чего вы в письменном виде хвастаетесь,что чего то не понимаете?Даже странно.Большинство квантовую механику не понимают,но не пишут об этом.
показать весь комментарий
22.12.2025 18:10 Ответить
Ейнштейн не розумів квантову механіку і писав про це, не стіснявся
А ще він ніколи не носив шкарпеток, і теж не стіснявся цього
показать весь комментарий
22.12.2025 18:22 Ответить
да, ну какоє хвастаюсь?
це, благання про допомогу!!!!
булгакодрочі, роз'ясніть мені, прошу!!!!
показать весь комментарий
22.12.2025 18:23 Ответить
Много литературы есть по этому вопросу,а "булгакодрочі" вас не украшает.
показать весь комментарий
22.12.2025 18:27 Ответить
ще, як красить!
показать весь комментарий
22.12.2025 18:28 Ответить
Многа макулатури в сраку/постсовку завжди було по кожному чиху/пуку кожного канонізованого письменника.
Це не ознака таланту і не гарантія цінності його твору.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:22 Ответить
Я згоден: ні про що.
показать весь комментарий
22.12.2025 18:22 Ответить
Український письменник Юрій Винничук звинуватив класиків російської літератури Михайла Булгакова в плагіаті. Про це він написав у своєму блозі на порталі Збруч.http://ua.korrespondent.net/ukraine/3540262-u-minosvity-proponuuit-vidrakhovuvaty-studentiv-za-plahiat

На думку Винничука, Булгаков запозичив образи у своїх творах в зарубіжних класиків.



"Людина, начитана у світовій літературі, легко побачить всю вторинність роману Майстер і Маргарита, чому француз повинен захоплюватися Булгаковим, якщо багато образів і сюжетних ходів той запозичив з роману П'єра Мак Орлана Нічна Маргарита, виданого в Москві в 1927? Головні герої тут - професор Георг Фауст, який продав душу дияволу (таємничому Леону, який, звичайно-ж, кульгає) і завдяки цьому перетворився в молоду людину, і руда красуня Маргарита. Прийде в голову французу і роман Олександра Дюма Жозеф Бальзамо", - відзначає Винничук.



Він також вважає, що американець, читаючи Булгакова, відразу згадає твір Марка Твена Таємничий незнайомець. "Німецький читач помітить безліч ремінісценцій з роману Густава Майринка Ангел Західного вікна, а хтось ще більш начитаний, буде просто ошелешений дивовижними збігами з Пригодами авантюриста Гуго фон Габеніхта класика угорської літератури Мора Йокаї", - стверджує Винничук.



За його словами, французи "не сприймають" творчість Олександра Пушкіна, вважаючи його "звичайним епігоном французької поезії". "Чимало класичних віршів Пушкіна, в тому числі, Лист Тетяни - це переспіви з французького, - упевнений Винничук.
показать весь комментарий
22.12.2025 20:19 Ответить
...в пішу еротичну подорож. За русскім_кораблЬОм... (с)
показать весь комментарий
22.12.2025 19:07 Ответить
От перечитайте знову досвідченим, зрілим оком, навіть поза політичним контекстом, просто перечитайте і чесно скажіть собі, де стоїть такий письменник порівняно з його *********** - Йозефом Ротом, Кафкою, Томасом Манном, Бруно Шульцем чи Джойсом. Булгаков - середняк з-поміж ними Джерело: https://censor.net/ua/b3591816

Напевно, пані Мирослава може назвати багато українських письменників - ********** Булгакова, які займуть достойне місце поряд з Йозефом Ротом, Кафкою, Томасом Манном, Бруно Шульцем чи Джойсом???
показать весь комментарий
22.12.2025 18:53 Ответить
булгаков посередній письменник це факт, а українське мистецтво завжди було під важким пресингом лапотної цензури. Цього рагуля тягнули наверх, а наших в таборах гноїли.
показать весь комментарий
23.12.2025 07:00 Ответить
Ну так, якщо свого аналога немає, то зобов'язані читати саме Булгакова, Джойса і Кафку - ні-ні, пятак нє дорос.
показать весь комментарий
23.12.2025 10:07 Ответить
Так в тому і справа.
Скільки в нас пам'ятників Джойсу чи Ману?
От стільки ж може бути і Булгаковим, ніяк не більше.
Інакше це все скиглення про вялічіє просто лицемірна хрюканина.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:25 Ответить
Не розумію як це булґаківське лайно можна було читати?

Але ж "інтЄліґЄнцЬІя" совкова. Тьху!
показать весь комментарий
22.12.2025 19:06 Ответить
Кафка помер в 1924 році, Булгаков на той час ще працював лікарем. Булгаков за віком та напрямком творчості ближчий до Джорджа Орвелла.
показать весь комментарий
22.12.2025 19:09 Ответить
Булгаковщиною отруєні люди без українського світогляду, які тяжіють до росії. Навряд чи чесно і в душі вони вважають себе українцями, частиною європейської спадщини.
показать весь комментарий
22.12.2025 19:30 Ответить
Послухаєш деяких "літературознавців", котрі ридають над пушкіними, булгаковими і дивуєшся, як добре вони знайомі булгаководостоєвськотолстовсько ..... і т.д. творчістю і не чули про «Розстріляне відродження» - це українські митці 1920-х - 1930-х років, знищені сталінськими репресіями, серед яких найвідоміші: Лесь Курбас, Микола Хвильовий, Микола Куліш, Валер'ян Підмогильний, Микола Зеров, Григорій Косинка, Євген Плужник, а також Павло Тичина, Максим Рильський (хоча й з іншою долею), Михайль Семенко, Юрій Яновський, Григорій Епік. Це був потужний культурний рух, який прагнув національного відродження, але був жорстоко придушений радянською владою.
показать весь комментарий
22.12.2025 20:12 Ответить
Їм не цікаво, бо це представники не їхньої культури
показать весь комментарий
22.12.2025 20:14 Ответить
показать весь комментарий
23.12.2025 12:20 Ответить
відкрию вам секрет: вони і булгакотолстоєвських не дуже читали
показать весь комментарий
23.12.2025 07:34 Ответить
Абсолютно згоден з вами, але ж їм хочеться хайпу, а так як ця публіка в основному "шариться" по кацапських помийках, то і "аргументи" бере звідти, наприклад, як ось цей індивідум, що вивернув нижче чисто кацапський наратив,
Yuriy Kundin #514383

"А Ахматову знесли через те, що писала російською? Може Вертинського люструємо, адже він російською спiвав? Сам Кобзар, коли жив у Пітері, зрозуміло говорив не солов'їною. Чи це інше?"
показать весь комментарий
23.12.2025 09:05 Ответить
Треба популяризовати твори укр митців, включати їх в шкільні програми. Чим займається міністерство культури, освіти, атташе по культурі в амбасадах за кордоном? Чому не пропонують радіостанціям музику укр композиторів, по тіві не показують укр фільми.. з дубляжем в підстрочнику? Якщо знизити, а то і зовсім відмовиться зараз від сплачування податку за використання укр продукту, то про Україну узнають мілліони громадян Європи, Америки... - це стало б мощнейшей дипломатієй і привернуло б сердця іноземців до українців.
показать весь комментарий
23.12.2025 14:52 Ответить
Авторка - монархістка, тому не помітила головного. Булгаков був дворянин та монархіст; він мало того що писав погане про Петлюру та українців (на цьому всі заціклилися), але ж він, змушений послуговуватися Радянській Владі, бо іншої ж не було - писав, яка погана Радянська Влада, який поганий Нарід, та які гарні отв всі проффесори преображенські та доктори блюменталі - яким нарід у 1917 році дав копняка під зад, бо було за що, як вірно зауважив коментатор вище: гнила інтелігенція була ні про що та ні для чого. Але монархісти, насамперед Сралін, саме з згаданої причини, "високо оцінили" творчість свого та дали йому смарагдову вулицю.
показать весь комментарий
22.12.2025 20:28 Ответить
"Проффесорів" тоді ще не було. Перший з'явився у 2004 році.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:46 Ответить
Але ж з'явився?! Маю повне право використовувати саме такий словниковий запас. Нехай й при обговоренні більш ранніх подій.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:02 Ответить
Ти маєш право, навіть, зробити чотири помилки у слові з трьох букв. Як Катерина ІІ. Посміємось!
показать весь комментарий
23.12.2025 12:08 Ответить
Ніт, я свідомо так завжди пишу, з 2004 року: проффесор, іносранець, бімба тощо.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:10 Ответить
Ну, тоді можеш написати: "исчо".
показать весь комментарий
23.12.2025 12:13 Ответить
Ні, в цьому не буде наукової новізни, а без неї в блохосфері робити нема чого.
показать весь комментарий
23.12.2025 12:24 Ответить
"То не серая туча со змеиным брюхом..." Обидно конечно написано. Но КАК(!) написано. Нужно не только ненавидеть, но и уважать своего недруга. Тем более когда есть за что. А то можно уподобиться известной моське.
показать весь комментарий
22.12.2025 20:50 Ответить
ага, Крилов добряче натирив в Езопа з Мольєром
показать весь комментарий
23.12.2025 07:44 Ответить
Розуміешь, як що хтось в житті прочітав лише азбуку и написав якийсь рядок з ціх букв, то при бажанні його теж можно звинуватити в плагіаті.🙂
показать весь комментарий
23.12.2025 09:42 Ответить
я бачу ваш рівень мислення та освіченості. розбериться з написанням елементарних слів, перш ніж робити не дуже розумні заяви.
показать весь комментарий
23.12.2025 17:38 Ответить
Я теж бачу ваш рівень. Ну то й що?
показать весь комментарий
23.12.2025 17:54 Ответить
Головне, все ж таки, ЩО написано...
показать весь комментарий
23.12.2025 08:52 Ответить
Мені дуже подобається Мастер і Маргарита, а моєму батькові "не зайшло".
Але Булгаков - це частина орківської культури, яку орки використовують як інструмент для колонізації України. І заради виживання нам треба відірватись від цієї "культури" і відкривати, підтримувати, створювати свою.
Тож, орки, заберіть свого Булгакова разом з пам'ятником в дупу. А книжку я залишу на полиці, як вдячність авторові (який не любив також і москвічів) за улюблений роман.
показать весь комментарий
22.12.2025 21:11 Ответить
першу екранізацію романа булгакова "мастєр і маргаріта" не-російською мовою робитиме продюсер джонні депп і продюсерка свєтлана далі в 2025 році, фінансування поступить від неназваних спонсорів з саудівської аравії

свєтлана далі - русская гражданка що втекла з США в 2024 році, незаконно сховавшись на рейсові з Ню-Йорку в Париж, бо як вона стверджувала, "її хочуть отруїти військові США"

ну що ж, достойні в булгакова екранізатори, що тут скажеш !
показать весь комментарий
22.12.2025 21:16 Ответить
А Д. Депп чим вже не вгодив кінокритикам з Брайтон-Біч?
показать весь комментарий
23.12.2025 02:48 Ответить
бо він лох
замість лєща дати наглій дружині судився на весь світ
показать весь комментарий
23.12.2025 08:14 Ответить
Я колись слухав лекції професора Чикагської консерваторії Роберта Грінберга про історію музики. Так ось він навів такий приклад, що при своєму житті Бах був провінціальним маловідомим композитором, а от хто був тоді насправді відомим, так це Георг Філліпп Телеманн. І кому нам треба бути "вдячним" за те, що ситуація сьогодні обернулася навпаки, так це музичним критикам, які жили через десятки і сотні років після цих композиторів і поставили собі за мету популяризувати Баха, бо він їм подобався. Лектор називав конкретні імена критиків і конкретні книжки, які привели до конкретного результату. Тому, якщо ви маєте літературних критиків в своїй кишені, як їх мала радянська влада, ви можете зробити класикою будь-кого з будь-якими ідеями, які ви вважаєте корисними.
показать весь комментарий
22.12.2025 22:19 Ответить
... але коли слухаєш Badinerie - не виникає жодних сумнівів що Й.С. Бах геній
показать весь комментарий
22.12.2025 23:59 Ответить
Тобто, Георг Філліпп Телеманн, забутий геній, жертва індивідуальних смаків критиків?
показать весь комментарий
23.12.2025 00:07 Ответить
В багато чому так. Телеманн дуже крутий, мав популярність при житті, і те, що середньостатистичний громадянин про нього сьогодні нічого не знає - це робота конкретних людей, бо критика буває і негативною. Ну а ваша справа - то вже їсти те, що відібрали поважні люди: музичні критики, диригенти для виконання і так далі.
показать весь комментарий
23.12.2025 06:22 Ответить
Послухав. ДІйсно чудова музика. Але Бах подобається більше. І не в музичних критиках справа, в моєму випадку, принаймні. До речі, Сальєрі мав популярність не співставну з Моцартом. І А запам'ятався в основному, через дурний жарт про отруєння
показать весь комментарий
23.12.2025 09:22 Ответить
Як небезпечно пані Мирослава, вриватися на Цензор до "неосвіченого бидла", як може здатися з високих кабінетів. Булгаков безцінний саме тому, що він очевидець подій. Які відбувалися от прям тут у мене в сусідньому дворі, і відбуваються знову. Він неприємно правдивий. Хоча клятий українофоб.

"- Мобилизация, - ядовито продолжал Турбин, - жалко, что вы не видели, что делалось вчера в участках. Все валютчики знали о мобилизации за три дня до приказа. Здорово? И у каждого грыжа, у всех верхушка правого легкого, а у кого нет верхушки, просто пропал, словно сквозь землю провалился. Ну, а это, братцы, признак грозный. Если уж в кофейнях шепчутся перед мобилизацией и ни один не идет - дело швах!"
показать весь комментарий
23.12.2025 04:05 Ответить
До чого це? Мобілізація має бути веселою і захоплюючою? Мобілізація це примусовий призов до війська для війни. Скулять як побиті шавки. Найкращий варіант уникнути такої-сякої мобілізації і проблем з тцк, самостійно зібрати рюкзак і піти в бригаду, яка тобі ближча до душі або де сусіди служать. Вже бісить, що я і десятки тисяч ще 22 році пішли, а ті туші, що не пішли, сидять вдома і в інтернеті строчать, як вони бідні страждають. Не йдеш у військо, то хоч сиди тихо і не скули.
показать весь комментарий
23.12.2025 07:13 Ответить
то чого ти воняеш? сиди тихо не воняй
показать весь комментарий
23.12.2025 08:15 Ответить
Ти дегенерат не розумієш написаний текст? Адресовано таким як ти, якщо ти заховався дома і сцишся на вулицю вийти щоб в армію не забрали чмошника, то хоч в неті не скули, чорт, а сиди і нюхай, що тобі там воняє. Так ясно?
показать весь комментарий
23.12.2025 08:58 Ответить
не суди по собі, говнюк нафронтний
я твое тцк на болту вертів, в мене дві судимості
показать весь комментарий
23.12.2025 09:04 Ответить
Чекаєш декриміналізації проституції, щоб третьої не було?)))
показать весь комментарий
23.12.2025 09:19 Ответить
я петросянский гумор не розумію
мене за самозахист судили, терпіла
до речі проституція то адмінштраф
так шо не бзди, гомік 😁
показать весь комментарий
23.12.2025 10:48 Ответить
Ти у нас обізнана конкубіна!🤣 залазь назад в канаву із своїми судимостями) У нас є рота "Шквал" в бригаді і вони ніколи про свої судимості не ляпають язиками, розумієш, чорт? Обзивай і дальше людей гомиками, тобі повірять, що ти судимий півень.
показать весь комментарий
23.12.2025 11:52 Ответить
в який ти там бригаді, подоляцкий бот??? 🤣
показать весь комментарий
23.12.2025 12:06 Ответить
А "Розстріляне відродження" - це українські митці 1920-х - 1930-х років, знищені сталінськими репресіями, серед яких найвідоміші: Лесь Курбас, Микола Хвильовий, Микола Куліш, Валер'ян Підмогильний, Микола Зеров, Григорій Косинка, Євген Плужник, Михайль Семенко, Юрій Яновський, Григорій Епік.
Ці письменники та поети не були свідками подій, які відбувалися от прям тут у мене в сусідньому дворі? Це був потужний культурний рух, який прагнув національного відродження, але був жорстоко репресований радянською владою, а булгакова більшовицька влада чомусь "забула" розстріляти, хоч він прожив у москві до 1940 року, а не на забутих задвірках московсько-комуняцької імперії. Даже вдало пережив пік сталінських репресій. Хм, і чому?
показать весь комментарий
23.12.2025 08:58 Ответить
Булгаков своїм мистецтвом тнув у живе і тому стільки галасу від українських патріотів пропитаних совком
показать весь комментарий
23.12.2025 05:53 Ответить
А Ахматову знесли через те, що писала російською? Може Вертинського люструємо, адже він російською спiвав? Сам Кобзар, коли жив у Пітері, зрозуміло говорив не солов'їною. Чи це інше?
показать весь комментарий
23.12.2025 07:53 Ответить
Це все наслідки і спотворення російською окупацією. Всі ці люди могли би возвеличувати Україну,як Європейську державу. Натомість були змушені підносити болота. В цьому їхня трагедія. Кобзар послав кацапів, як ми бачимо з історії. За що був ув'язнений і мав заборону навіть появлятись в Україні.
Він би тебе встерилив, якби прочитав цей тупий камент
показать весь комментарий
23.12.2025 08:59 Ответить
Більш того, близько половини творів, написав російською. Люструвати!
показать весь комментарий
23.12.2025 09:26 Ответить
Мовчіть поки ця наволоч ще на Вертинського увагу не звернула. Впаде режим (а він впаде), все відновиться, що стосується принаймні наших українських діячів - Булгаков і Ахматова. За вісім років ця мерзота чимало понівечила місто, а натомість жодного пам'ятника не встановила, жодного! Нікому. Залишають лише обрубки всюди.
показать весь комментарий
23.12.2025 13:35 Ответить
Взагалі Пушкіну, Булгакову, Ахматовій, Утьосову давно пофіг, пам'ятатимуть їх в Україні чи ні. Їхня велич від цього не потьмяніє. А те, що ви з собою робите, називається історична та культурна самокастрація. Успіху.
показать весь комментарий
23.12.2025 08:07 Ответить
кацап дрисни звідси
показать весь комментарий
23.12.2025 08:19 Ответить
Справа Латунського живе і процвітає, перевдягнувшися у вишиванку.
показать весь комментарий
23.12.2025 10:08 Ответить
Страница 1 из 2