14640 посетителей онлайн
10 093 58

В Украине растет дефицит рабочей силы, зарплаты уже не снижаются, - НБУ

кредит,гроші

По состоянию на июнь 2023 реальные зарплаты украинцев в частном секторе фактически прекратили падение, это происходило на фоне усиления конкуренции за рабочую силу.

Как сообщает Цензор.НЕТ со ссылкой на Экономическую правду, об этом говорится в Макроэкономическом и монетарном обзоре НБУ за июнь 2023 года.

"Ужесточение конкуренции за рабочую силу может давить на зарплаты в сторону увеличения, прежде всего в реальном секторе", - отмечают в Нацбанке.

"Реальные зарплаты в частном секторе на фоне низкой базы сравнения практически прекратили падение, которое вместе с индексацией пенсий и выплатами в бюджетном секторе поддержало доходы домохозяйств", – говорится в обзоре.

В то же время, отмечают в НБУ, дальнейший рост зарплат сдерживается сложным финансовым состоянием предприятий и высоким уровнем неопределенности.

Во II квартале 2023 года, по опросу ЕБА среди малого и среднего бизнеса, большинство компаний (62%) полностью выплачивали зарплаты. В то же время 32% заявляли об отсутствии финансовых резервов, 16% – увольняли работников. Среди крупных международных компаний, по данным ЕБА, полностью выплачивали зарплату в 90%, а финансовые резервы отсутствуют только у 5% компаний.

В то же время, учитывая дефицит рабочей силы, большинство предприятий (91%) не планируют изменения в количестве работников. Это показал опрос Института экономических исследований.

"Это свидетельствует о стабилизации занятости, впрочем, на значительно более низком уровне, чем до полномасштабной войны", - добавили в НБУ.

Топ комментарии
+27
Конечно "призупинило падіння" ибо работать некому. А те кто остались работать за довоенные зп не будут. Я больше всего о....ваю когда эти полупокеры бодро рапортуют о ср.зп в 12-15к считая это чуть ли не досяненням. Что такое 15к/30 дней (никогда не считал зп по раб.дням) а это аж целых 500 грн, или 13 дол., зарплата в маке студента в штатах от 10 в час. У нас по сути рабство.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:11 Ответить
+22
От хохлы противные, не хотят работать даром заграницу свалили
показать весь комментарий
07.06.2023 16:00 Ответить
+21
Ну, раз зарплати виросли та з*явилась конкуренція за робочу силу, значить, можна відновлювати перевірки бізнесу і почати збирати інфу про рух коштів по картках фізичних осіб...
показать весь комментарий
07.06.2023 16:07 Ответить
Комментировать
Сортировать:
80% цігаркових кіосків зачинено, тому, що ніхто не бажае в них працювати за ту МІЗЕРНЮ зарплатню!
показать весь комментарий
07.06.2023 15:54 Ответить
Це де таке?
показать весь комментарий
07.06.2023 15:58 Ответить
Це таварісч панамку не носить ось і напекло голову...
показать весь комментарий
07.06.2023 16:12 Ответить
Ось так завжди. Як питаєш, де саме якась фігня відбувається - людина зразу зникає.
показать весь комментарий
07.06.2023 18:01 Ответить
Про іронію колись чули?
показать весь комментарий
07.06.2023 18:58 Ответить
А через рік зарплати зрівняються з польськими... бо всі там будуть...
показать весь комментарий
07.06.2023 15:57 Ответить
Через рік ще не випускатимуть з України. Навіть після закінчення війни не впевнений, що цю заборону знімуть. Вова вчора ж чітко сказав, що в Україну для відбудови країни має повернутись більше людей, ніж виїхало.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:07 Ответить
Вова пустомеля
показать весь комментарий
07.06.2023 16:08 Ответить
От хохлы противные, не хотят работать даром заграницу свалили
показать весь комментарий
07.06.2023 16:00 Ответить
Верим, надеемся.

Скоро проверкам "отрихтуют"))
показать весь комментарий
07.06.2023 16:01 Ответить
Ну, раз зарплати виросли та з*явилась конкуренція за робочу силу, значить, можна відновлювати перевірки бізнесу і почати збирати інфу про рух коштів по картках фізичних осіб...
показать весь комментарий
07.06.2023 16:07 Ответить
Це вже по повній
показать весь комментарий
07.06.2023 16:09 Ответить
гєтьманщина))
показать весь комментарий
07.06.2023 16:11 Ответить
Гетьманцевщина и зеленизм
показать весь комментарий
07.06.2023 19:20 Ответить
Конечно "призупинило падіння" ибо работать некому. А те кто остались работать за довоенные зп не будут. Я больше всего о....ваю когда эти полупокеры бодро рапортуют о ср.зп в 12-15к считая это чуть ли не досяненням. Что такое 15к/30 дней (никогда не считал зп по раб.дням) а это аж целых 500 грн, или 13 дол., зарплата в маке студента в штатах от 10 в час. У нас по сути рабство.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:11 Ответить
в субботу эти самые полупокеры опубликовали статистику,а там совсем другая сказка-из работающих официально только 11% зарабатывают от 20тыс и больше,25% от11до20 тыс. а остальные от 6до 10тыс.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:20 Ответить
зараз будуть працювати за любу зарплату, тому що роботи немає
показать весь комментарий
07.06.2023 16:21 Ответить
В нас в райцентрі раніше ніхто не хотів йти на роботу в ЖЕКИ,водоканал, тепломережу.Тепер всі вакансії зайняті.Головний мотив- бронь від мобілізації. На заводах працюють за 10-15 % зарплати по тій же причині. Так що немає робочих рук може в Києві тільки.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:38 Ответить
и это работающие,но та же статистика говорит о более 50% безработице,часть из которых выехала
показать весь комментарий
07.06.2023 16:22 Ответить
Где ты видел ЗП в 15к?
Основная масса на минималке сидит.
А ещё проблема выплат пенсий ой как усугубляется. Запад нас не будет вечно дотировать. Надвигается экономическая жопа.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:24 Ответить
Захід нас буде дотувати рівно стільки скільки потрібно буде для виживання країни. Просто після війни, гроші західних партнерів вже не будуть використані на тєлємарфон і телєшоу кравец. Тобто жопи не буде у найближчі роки точно. До речі, за 2022-й інфляція в Україні 35%, у польщах-чехіях, де немає війни 18%, у країнах Балтії і угорщині трохи більше 20%.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:03 Ответить
15 тисяч це вже олігархи по міркам невеликих міст. В мене, наприклад усього 10, це 1,5 ставки в різних установах у сфері освіти (теж переміщенні заклади), та 2000 ВПО. Я не можу собі дозволити їсти кожного дня овочі, фрукти та м'ясо. В невеликих містах роботу хоча б за 8 знайти нормальну проблематично, тому йдуть з вищою освітою на касу в АТБ або охоронцем. Да взагалі роботи під час війни знайти теж проблема, то диплом не такий хоча все життя працюєш, то ще щось, то будеш робити як цілий відділ.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:25 Ответить
саме так
показать весь комментарий
07.06.2023 16:27 Ответить
как пример - 21 раб.день, грузчик физ. тяж. раб, много погрузок зп от 500 грн /день в среднем до войны, сейчас за эти деньги только хромыекосые согласны ибо тупо на жрачку что бы восстановится не хватит.Может сидеть в кабинете 10ки и хватает , но на земле и 15 уже ниочем. Да что там о тяж. работах , за пятихатку молодежь в кофейни уже не хочет идти на 12+час. график.
А по сути как я и написал выше - у нас рабство, хоть 10т хоть 15-20. Ибо это зп в нормальных странах за 2-3 дня работы.Ну и самое главное, дело ведь не в суммах заработка, а на сколько их хватает, если студен мака в штатах/евр за 8-10 часов зарабатывает на полный холодильник еды на 2 недели,включая весь набор продуктов, то у нас на это сколько нужно корячится?
показать весь комментарий
07.06.2023 16:46 Ответить
Я за вами згоден. На початку війни я допомагав розвантажувати гуманітарну допомогу. До війни я працював в університеті, обслуговував 3 корпуси, я комп'ютерник, в мене банально часу не було на обідню перерву, по суті я виконував роботу цілого відділу + кожного року приймальна комісія сидів на іспитах + різні екзамени для держслужбовців щоб інтернет усе працювало, за 3 роки жодного разу не отримав навіть 1000 грн премії за додаткову роботу. 14 лютого 2022 офіційно звільнився. Почав шукати роботу, не зміг знайти бо або ставок не було, або диплом мій не підходив, а я готовий був працювати за мінімалку, тільки щоб не бігати по 10-15 км на день по 3 корпусам за 1,5 ставки, бо я теж не зовсім вже молодий та обмежено придатний (варікоз був ще до війни в мене). 1 березня був талон в центр зайнятості, тому на початку війни я опинився навіть без статусу безробітнього. А потім я вдруге став ВПО. Коли у квітні виїхав з міста в якому нічого вже не працювало і були обстріли. У квітні я був у Києві, тоді там теж нічого не працювало. Тому я повернувся на стару роботу, зараз я працюю в інших установах, але до цього я був у жопі і знаю що це таке. Для неликих міст у тих кав'ярнях в кращому випадку тисяч 6 за цілий день.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:05 Ответить
І я не кажу, що я у найгіршій ситуації зараз. Я не можу дозволити собі знімати житло, але сплачую 2000 та живу у студентському гуртожитку. Але я знаю людей які зараз працюють за мінімалку, не за 1,5 ставки, а за голу. І я навіть не увляю як вони виживать, особливо коли вони ВПО. В мене батьки в іншому місті, я не одурежний, дітей не має. Я не їм фрукти та овочі, м'ясо раз у декілька тижнів і то мені складно на 10000 жити, хоча буває що я навіть 1000 грн можу відкласти.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:11 Ответить
Коли ти кажеш про "нормальні страни", то не варто порівнювати їхні мінімальні зарплати з нашими цінами, бо там трохи інші додаткові розходи. В першу чергу це велика оренда за житло і комунальні які сильно більше за наші.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:31 Ответить
У Дніпрі однокімнатна квартира мінімум 7 на місяць за совок стайл на відшибі+ комунальні це мінімум 1500, не думаю що це прям забізцінок.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:42 Ответить
Зато поржалі 4 років тому сходивши на вибори по-приколу
показать весь комментарий
08.06.2023 13:59 Ответить
Розвину думку, беремо зарплатню в 15 тисяч, сплачуємо 22% ЄСВ + 1,5 військовий, це приблизно 11500 на руки, сплачуємо 8500 за житло в місяць, живемо з цінами вище ніж в Польщі на 2500 грн у місяц, якщо ВПО то ще 2000, 4500 на місяць.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:52 Ответить
А хто тобі забороняє змінити професію?
15 тис грн до війни я заплатив пліточнику за неповний тиждень його роботи. При цьому він ще десь паралельно робив замовлення. То може проблема у тому, що ти чимось не тим займаєшся, коли маєш 11500 в місяць?
Ну і про польщу, в Україні війна, якщо ти забув. Тому не варто порівнювати ціни.
показать весь комментарий
08.06.2023 14:10 Ответить
Я 8 чистими маю. Про 15 це середня зарплатня в Дніпрі, наприклад, тому і рахую виходячи з цього.
В Україні війна, але ціни за тиждень по декілька разів зростають, баригам норм, 300% прибутку. По поводу ремонтників усіляких, по-перше треба бути хорошим майстром, по-друге це гроші коли є замовлення, по-третє мені здається 15 це з матеріалами.
показать весь комментарий
08.06.2023 15:07 Ответить
Якщо тобі не подобається твоя зарплата - то міняй роботу. Учись чомусь новому і міняй роботу. Ти ж не дерево щоб торчати на одному місці.
Upwork - якщо є бажання працювати з України на нормальні гроші. Однак треба щось конкретно уміти робити.
показать весь комментарий
08.06.2023 15:56 Ответить
Согласен, но я всегда считаю в первую очередь сколько нужно отработатать для того что бы себя прокормить на месяц в зависимости от работы и физ.нагрузки на ней,все остальные траты вторичны. Так вот ,как я и писал выше - работник мака (как низжсший сегмент рынка работ, ниже это уже забегаловки и там гастеры всех кровей за гроши) зарабатывает от 10бак. в час (и это в основном студенты как подработка), 8-10 часов это около 100баксов+, на эти деньги в магах по типу нашего АТБ (нижний продуктовый сегмент ,по сравнению с АТБ даже порой качественнее) - полная тележка продуктов (согласен,не всегда прям полезных), МИНИМУМ на неделю хватит на одного,и это весь спектр продуктов.Если брать сугубо белок/углеводы с минимум овощей/фруктов (как при наших зп обычно скупляются) то может и до двух хватить. У нас - 500-600 грн один поход по магазинам вечером с запасом 1-2 дня. В среднем работники нормальных стран на питание в месяц тратят 2-4дня работы, неделя-две на оплату жилья (смотря какое), остальное на собст.нужды. Все исчисления конечно привожу на коренных, не на приезжих. Вот так и живем - отработал-прожрал-за ночевку в собст.квартире заплатил- на работу, и так по кругу.Рабство по сути,многие не хотят себе просто признаваться в этом.
показать весь комментарий
08.06.2023 09:13 Ответить
Досить писати енциклопедичну *****! Забий в ютубі "cost of living" там купа фільмів про дійсний стан справ у різних країнах: Канада, Британія, Німеччина. Почитай коменти, що місцеві люди пишуть. Багато чого цікавого дізнаєшся. Особливо як твої робітники на мінімалку виживають.
показать весь комментарий
08.06.2023 14:19 Ответить
какая нахрен энциклопедическая херота?? тебя в ютубе забанили или ты чисто снг контент принципиально не смотришь??? Люди кучу всего показывают как зарабатывают в сша,европе они,их дети, не миллионы, но расчеты именно таковы - для месячного пропитания работающему хватает проработать от 4 дней в месяц.Тебе сколько нужно проработать на холодильник на месяц?
Да б...ть забей что можно купить в сша в продуктовом на 100б (дневной заработок рукожопа) и что ты сможешь купить на дневной у нас. Как же честно меня кумарят подобные тебе ,когда радугу пытаются нассать в глаза. Какое счастье заработать 500-700 грн в день и потратить их в ближайшем атб, да? Незнаю ни одного из своих кто в европе РАБОТАЕТ и развивается (а не х...й страдает) больше года и МЕЧТАЮЩЕГО вернуться на ажцелых 15-20 тысяч. гривень.
показать весь комментарий
08.06.2023 14:32 Ответить
Я принципово не дивлюсь рожевий контент совкового бидла. Мене цікавить тільки інформація від першоджерел. Те що думають і кажуть аборігєни, а не понаєхі. Бо якщо понаєхавші блохери будуть казати правду, то їхні відоси ніхто не буде дивитися.
А ще я давно працюю віддалено на ринок Америки і не парюсь про виживання в Україні.
показать весь комментарий
08.06.2023 15:02 Ответить
Я вам скажу так- економічну ситуацію видно на курсі долара - коли рух є - долар лізе догори. А коли курс зараз нижче чим у банку - то самі подумайте- економіка у дупі.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:13 Ответить
Зараз долар падає від процесів у США, а не від ситуації в українській економіці
показать весь комментарий
07.06.2023 17:17 Ответить
і це теж
показать весь комментарий
07.06.2023 17:22 Ответить
И да и нет,все зависит от ситуации, многие модели в нашей стране попросту обманчивы. Больше склоняюсь к тому что его тупо вниз на скупку в предверии июля когда все так или иначе пойдет вверх.Не может зеленый понижаться просто так когда везде +30-50% минимум.
показать весь комментарий
08.06.2023 09:17 Ответить
В більшості маленьких містечок,і у всіх селах,люди мріють про такі зарплати
показать весь комментарий
07.06.2023 17:36 Ответить
Про села взагалі казати нічого, там роботи окрім посівних або ветеринаром немає. На Західній хоча б могли до Польщі влітку іздити працювати, а в інших регіонах іли те що виростили.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:44 Ответить
откройте границы и увидите- сколько народу останется
показать весь комментарий
07.06.2023 16:11 Ответить
Ми за тебе раді, що тобі відкрили граніцу.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:12 Ответить
правда у нас центр занятости находится в одной комнате с военкомом,а така как в стране после черной пятницы,вернее четверга февраля 2022,то проводится акция,хватают всех без ограничений,главное вся ******* в списках ,,нужных людей,,
показать весь комментарий
07.06.2023 16:15 Ответить
сидять зажраті нацбанкіри і вещають... на вулицю вийдіть з просторих кабінетів з кондішеном
показать весь комментарий
07.06.2023 16:21 Ответить
Державі як регулятору, від бізнесу потрібно вимагати гідну оплату праці! А якщо цей бізнес не взмозі дати людині гідну зартплату, то нехай цей "бізнесмен" сам йде працювати, а не за безцінь збирати результати праці інших!
показать весь комментарий
07.06.2023 16:31 Ответить
Державі потрібно спочатку для бюджетників зробити нормальну зарплатню, а потім вже від когось щось вимагати.
показать весь комментарий
07.06.2023 16:47 Ответить
Ті хто вимагає європейські зарплати від підприємців, чомусь не вимагають від держави європейські умови для підприємців: чесний суд, нормальна законодавча база, прозорі податки і дешеві кредити.
Як працювати бізнесмену, коли його давлять з усіх боків: війна, податкова, різноманітні провіряющі, відсутність грошей для обороту і тд? Тому платити нормальні зарплати без умов для бізнесу ніхто не буде.
показать весь комментарий
07.06.2023 17:11 Ответить
То вимагайте! Йдіть мітингуйте, вимагайте! Вже геть знахабніли, хочуть не тільки збирати результати праці інших, а ще й щоб люди за них ще й щось виборювали!
показать весь комментарий
08.06.2023 10:59 Ответить
И это еще закрыты границы
показать весь комментарий
07.06.2023 16:37 Ответить
"В країні конче не вистачає висакокваліфікованих, низькооплачуваних кадрів."
показать весь комментарий
07.06.2023 16:55 Ответить
Наконец-то жареный петух клюнул в жопу хитромудрых бизнесменов, фермеров и барыг с рынка!!! То ли ещё будет если 50 % беженцев Украины не вернутся назад в Украину...Завоете гады -ворюги...ещё не так... а то привыкли нищенскую зарплату платить..Это к стати относится и к кабмину и Зеленскому...Хватит быть хуже капиталистов...
показать весь комментарий
07.06.2023 18:41 Ответить
Зарплати будуть рости, бо працювати в Україні вже нікому.
показать весь комментарий
07.06.2023 19:31 Ответить
Рост=инфляции без правильного регулятора.У нас с этим беда.
показать весь комментарий
08.06.2023 09:20 Ответить
А ви ще більше по вулицях виловлюйте так ще й множитись не буде кому.
показать весь комментарий
07.06.2023 19:41 Ответить