9920 посетителей онлайн

Копатели разворовывают археологическое наследие после подрыва ГЭС, - Министерство культуры

великий,луг

Следствием катастрофы на Каховской ГЭС стало хищение копателями-грабителями археологических объектов Великого Луга.

Об этом сообщает Цензор.НЕТ со ссылкой на Telegram-канал Министерства культуры Украины.

"Сотни объектов культурного наследия на территории вызванной россиянами масштабной катастрофы – подрыва Каховской ГЭС – были повреждены, затоплены или, как сами постройки ГЭС, – уничтожены умышленно. Однако едва ли не самые большие потери может понести бесценное археологическое наследие Украины", - говорится в сообщении.

Как известно, при создании Каховского водохранилища под его водами оказались археологические объекты разных периодов. Резкое падение уровня воды после подрыва дамбы и размывания берегов и затопления территорий ниже по течению Днепра повлекло за собой критическую ситуацию с охраной археологического наследия в регионе.

На территории Запорожской, Херсонской, Николаевской, Днепропетровской, а также Одесской области активизировались копатели-грабители, которые выбирают ценные предметы с помощью металлодетекторов.

МКИП обратилось к руководителям ОВА пострадавших областей, а также в МВД и правоохранительные органы для эффективного противодействия ограблению археологических объектов. Для мониторинга, фиксации повреждений и других безотлагательных работ объединят усилия ученые-археологи, музейщики, памятко- и правоохранители. Соответствующую дорожную карту специалисты МКИП обсудили с Институтом археологии НАН Украины и другими партнерами, а также с Национальным заповедником "Хортица", - рассказали в министерстве.

Топ комментарии
+30
Виловлювати цих копачів і відправляти на розмінування територій. Нехай міни шукають.
показать весь комментарий
14.06.2023 06:54 Ответить
+17
Как будто археологам кто то сейчас даст денег на раскопки. Чиновники от культуры всегда обвиняют во всем поисковиков так как прекрасно знают что все самое ценное они уже давно сами украли из запасников музеев.
показать весь комментарий
14.06.2023 07:02 Ответить
+17
Ну так посылайте археологов.
Не можете? Тогда не плачьте.
показать весь комментарий
14.06.2023 07:24 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Виловлювати цих копачів і відправляти на розмінування територій. Нехай міни шукають.
показать весь комментарий
14.06.2023 06:54 Ответить
Тут все простіше… потрібно володіти інформацією хто там копає ? депутати та бармени чи військові яким психологічно потрібно теж відпочинок та психологічна розрада. Спробуйте підійти і запитати хто ти безстрашний грабувачу фольги і консервних банок і елітних 5 коп. made in Ukraine.

СЛАВА УКРАЇНІ!
показать весь комментарий
14.06.2023 10:22 Ответить
А ще краще я вже описував:

ЗРОБІТЬ «СКАРБОШУКАЧІВ АРМІЄЮ АРХЕОЛОГІВ» - кількість знахідок виросте в 1000 або 5000 разів у музеях.

І не буде здогадок чи реалій у підміні, пропаж, …бо суспільство буде контролювати і публічне відео, факти виявлення звіти перед народом України.

Це ефективно і затрати смішні придумати винагороду 10% від вартості а це копійки а не міліарди на зп…
і вовк ситий і вівці цілі

чи ще безліч інших варіантів відновити історію і задовільнити істориків, скарбошукачів, колекціонерів та наповнити щей бюджет.
показать весь комментарий
14.06.2023 13:47 Ответить
Да, там зараз не втовпися - хоч би без бойових дій обійшлося. Сам не проти, коли є час.Але лізти зараз ртуди - це занадто...Ну що ж ідіотів вистачає
показать весь комментарий
14.06.2023 07:01 Ответить
Как будто археологам кто то сейчас даст денег на раскопки. Чиновники от культуры всегда обвиняют во всем поисковиков так как прекрасно знают что все самое ценное они уже давно сами украли из запасников музеев.
показать весь комментарий
14.06.2023 07:02 Ответить
Що вже риють, чи це міністерство оголошує для профілактики?
показать весь комментарий
14.06.2023 07:03 Ответить
Ну так посылайте археологов.
Не можете? Тогда не плачьте.
показать весь комментарий
14.06.2023 07:24 Ответить
кому горе а кому оце от "ну так посилайтє архєологов або не плачте"..
показать весь комментарий
14.06.2023 07:39 Ответить
Бо міністерство трохи бреше. Вони добре знають що потік води коли наповнювали водосховище і за 70 років добре розмив там верхні шари грунту і оголив і старі козацькі кладовища і нетільки. І в міністерства немає жодного уявлення що там зараз відбувається. І вже зараз мала би бути сіормована група археологів, виїздна комісія для того щоб подивитись що там і як, організувати збереження памяток, описати їх, передати під охорону органам правопорядку. І це все мало бути зроблено ще вчора.
показать весь комментарий
14.06.2023 09:03 Ответить
посылать куда? Сколько стоит экспедиция в курсе?
показать весь комментарий
14.06.2023 07:53 Ответить
У Вас логика зебилов.

На дороги миллиарды есть, а поднять старинные вещи, которых денег стоят средств нет???
показать весь комментарий
14.06.2023 08:30 Ответить
от зебилов ты не далеко отскочил. за "велике крадивнцтво" они ответят. А вот когда всем миром скидываемся на ВСУ,, тратить млн. это преступление
показать весь комментарий
14.06.2023 08:48 Ответить
Какие на хрен миллионы?
Вложить деньги, чтобы поднять деньги???

Таким как ты зебилам это не понять.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:56 Ответить
Тебе, конченному ..., что-то рассказывать о научных раскопках, все равно что учить свинью азбуке. Поднять деньги? Явный дебил...
показать весь комментарий
14.06.2023 09:17 Ответить
Дурачок, я много ходил с детектором и знаю сколько это стоит.
Только тупые зебилы как ты ноют о миллионах, тратя миллиарды на дороги, когда идет война
показать весь комментарий
14.06.2023 09:42 Ответить
Я же и говорю что ты черный копатель, т.е. урка. Зона твоя хата
показать весь комментарий
14.06.2023 09:49 Ответить
Мыслишь как дурачок от ЗЕ.

Идиоту объясняю - черные копатели - раскопка курганов, древних захоронений, раскопка в охраняемых Законом местах.

Белый копатель - ходим по полям, заброшенным хуторам, деревням. Воздух, природа, пивко и бутерброды в сумке. Нашел - радость, нет - время на природе провел.

И находил - перед войной серебряную монету Вильгельма ІІ. До этого, старинные наконечники для стрел, несколько украшений, россыпь монет (медь, серебро).

Сейчас мой детектор в ВСУ, мины ищет.

А Вам советую не лезть туда, где ничего не понимаете.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:01 Ответить
много текста - ума 0. Начни сначала - Копачі розкрадають археологічну спадщину... Какие деревни, хутора? Вести с тобой диалог далее не вижу смысла
показать весь комментарий
14.06.2023 10:32 Ответить
Согласен, ума у Вас ПОЛНЫЙ НОЛЬ.

Поэтому найдите себе тему, где будете казаться умным))))))
К примеру, тупые шутки 95 квярталя.
показать весь комментарий
14.06.2023 11:47 Ответить
Ходити з металодетектором та копати собачі ямки на полі це не археологічні розкопки із великими земляними роботами і копіткою фіксацією артефактів
показать весь комментарий
14.06.2023 09:56 Ответить
Они ме могут уже тридцать лет ревизию запасников провести что бы самим в тюрьму не сесть.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:14 Ответить
Вы правы!
Они сидят, получают деньги и *рать они хотели на археологию.
Я как-то нашел довольно интересные вещи, сфоткал, обратился к ним - раскапывайте! И получил ответ - без тебя проблем хватает, закопай обратно.

А некоторые, просят принести, но не оприходуют, а приторговывают коллекционерам.....

Воруют археологические находки на всех уровнях. Государство не заинтересовано, чтобы клады сдавались государству.
Расскажу про один эксперимент.
Было найдено пять золотых монет Николая.
Две были сданы государству как клад для получения законных 25%.

Милиция дала опись, приняла и сказали куда обращаться для получения вознаграждения.
Не буду описывать мытарства, но монеты исчезли. Милиция показывает доки, что они переданы на экспертизу, экспертиза вначале сказала, что получила, а потом прислала ответ, что монеты не поступали....
Вот и все....
Еще момент.
Оказывается в бюджете Украины есть статья - выплаты на найденные клады. И вот самое интересное. Если по этой статье денег нет, а депутаты часто переносят деньги со статьи на статью, то денег Вы не получите, пока не будет принят следующий бюджет (раз в год). И думаете там будут деньги по этой статье??? Нет.

Поэтому с кладом париться не надо - тихонько продавать, как это не печально.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:27 Ответить
Там закон запутан так что хозяина клада по любому кинут,а у нас в доме культуры была большая коллекция скифского серебра тоже взяли на экспертизу и никто ее больше не видел.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:32 Ответить
Може дежурні дрони пускати над археологічною территоріею і фіксувати грабіжників ?
показать весь комментарий
14.06.2023 07:32 Ответить
Правильно!! Фіксувати і скидати ВОГи!
показать весь комментарий
14.06.2023 07:58 Ответить
И начинать с аграриев которые курганы распахивают.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:33 Ответить
Для "копачів" є робота за фахом на фронті.
показать весь комментарий
14.06.2023 07:44 Ответить
Лаврою займіться,*****
показать весь комментарий
14.06.2023 07:44 Ответить
"...за часів створення Каховського водосховища під його водами опинилися археологічні об'єкти різних періодів." А кто мешал совкам их достать оттуда до создания ГЭС и затопления? Вопрос риторический.
показать весь комментарий
14.06.2023 07:51 Ответить
сталин и комуняки. череп Тамерлана, мощи Ваньки грозного это одно, а копать курганы это другое
показать весь комментарий
14.06.2023 07:55 Ответить
Конечно, проще отжать.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:05 Ответить
Тади нє било вось таких чудних прємудростєй от лукавого,
разних там асьок, мінелабов, еквіноксів...вось оно і збереглося-то досеводня для блек-копачів. Скоро напевно всі джеверлі, віоліті, сотбі будуть завалені цими знахідками. Клондайк якийсь.
P.S. Має бути закрита тимчасова зона як колись у Чорнобилі.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:24 Ответить
а воно їм не треба було, їм треба було знищити абдо приховати от і затопили. тому катастрофою було будівництво ГЕС, а не її руйнація.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:29 Ответить
А люди які потонули, знищене майно це херня. Головне Великий луг знову без води.
показать весь комментарий
14.06.2023 09:07 Ответить
Не пиши хєрню. Історична спадщина не вимірюється людськими життями. Це речі які непівставні.
показать весь комментарий
14.06.2023 09:30 Ответить
Це була відповідь людині для якої руйнація( підрив) греблі не є катастрофою.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:23 Ответить
якщо ти ТП, то це назавжди.
показать весь комментарий
18.06.2023 15:06 Ответить
Що вареників обївся при неділі? Їж, а то поляки вкрадуть. Лошара.
показать весь комментарий
18.06.2023 15:32 Ответить
показать весь комментарий
18.06.2023 21:17 Ответить
рибу ловити не можна, копати не можна, прямий совок якийсь.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:03 Ответить
ЄВРОСОЮЗ. СПРОБУЙ ТАМ БЕЗ ДОЗВОЛУ РИБУ ПОЛОВИТИ ЧИ ПОКОПАТИ, ЯК ЧОРНИЙ АРХЕОЛОГ
показать весь комментарий
14.06.2023 09:53 Ответить
Їдь у тундру і роби що хочеш, хоч спали її к єдрєням!

В Україні має діяти Закон
показать весь комментарий
14.06.2023 09:59 Ответить
Людина та Закон, а не закон людина
показать весь комментарий
14.06.2023 19:08 Ответить
саперами в армію
показать весь комментарий
14.06.2023 08:14 Ответить
А може вони навпаки рятують артефакти?
показать весь комментарий
14.06.2023 08:23 Ответить
ага, для закордонних колекціонерів
показать весь комментарий
14.06.2023 08:30 Ответить
То це копачі виявляється ще й кордон зробили дірявим , бо вивезення культурної спадщини ЗАБОРОНЕНО. Чи проблема у прикордонниках і їх корупційного нутра??
показать весь комментарий
14.06.2023 09:25 Ответить
Дірявий кордон - то другоє.
А щоб надійно захистити археологічну спадщину, її потрібно знову втопити.
показать весь комментарий
14.06.2023 09:59 Ответить
У митниках. Прикордонники тут ні до чого
показать весь комментарий
14.06.2023 19:34 Ответить
причому тут копачі і кордон, що ти зморозило?
показать весь комментарий
18.06.2023 15:04 Ответить
То має бути державна програма як у Великобританії,тоді не будуть за кордоном такі речі.Та і не любителі їх туди вивозять,а то вже інше питання.
показать весь комментарий
15.06.2023 07:06 Ответить
Хотіли рибки назбирати а тут шось блищит під ногами -- от і кинулись
показать весь комментарий
14.06.2023 08:24 Ответить
Все найцінніше було розграбовано і вивезено з 24.02.22 ,тому що хтось не вивіз це з музеїв
показать весь комментарий
14.06.2023 08:30 Ответить
Найбільші втрати від ватного міністерства культурки.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:39 Ответить
Лежали артефакти на дні, лежали, а як з'явилася можливість у людей їх дістати, так одразу забороняємо. Певно в когось підгоріло, що то не він те все викопує.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:45 Ответить
Ти дебіл, це культурна спадщина України. Вона має бути доступною всім українцям - знаходитися у музеях, а не окремим алкашам, які за пляшку горілки її продадуть колекціонерам
показать весь комментарий
14.06.2023 09:32 Ответить
Щоб не було цього Ткаченку треба сраку підняти від крісла... просрав все що може і сидить на посаді.
показать весь комментарий
14.06.2023 08:53 Ответить
Його, якщо по закону, то взагалі посадити треба
показать весь комментарий
14.06.2023 09:06 Ответить
краще нехай гниє далі натомість спадщина ... дати самоучкам археологам ліцензію на скарби і нехай копають
показать весь комментарий
14.06.2023 09:16 Ответить
І потім вивозять закордон. А внукам-правнукам про козаків будемо показувати лише картинки в підручниках, бо всі артефакти ********.
показать весь комментарий
14.06.2023 09:33 Ответить
Правильно! Краще знову втопити.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:02 Ответить
Так в чому питання ,нехай скуповують українські музеї.Чи так віддати?Металопошук не дешеве задоволення.Чи може ви скажете з музеїв не продають?Є приклад Великобританії чудовий.
показать весь комментарий
27.06.2023 21:39 Ответить
Самоучки-археологи лосі сохаті 😂
показать весь комментарий
14.06.2023 10:01 Ответить
без мишачого посліду тема нудна...
показать весь комментарий
14.06.2023 10:06 Ответить
А слуги розкрадання України проводять. У багатьох не має за що жити. Тож кожний виживає як може. Хто в Монако,а хто і в Херсоні
показать весь комментарий
14.06.2023 09:19 Ответить
МК аби *********... Копачі, про яких вони кажуть, максимум царські монетки позбирають і не більше. А ці монетки в музеях нікому не вперлись ні разу. А ось "чорні археологи", то вже інше питання. І хто їх кришує у владі і у тому ж МК це велике питання. Та тих на бульдозерах на курганах не помічають, проте краще зробити вигляд боротьби і защимити звичайних людей, у яких металопошук є хобі на рівні рибалки, полювання.... Адже ж кожен не посвячений у це хобі вважає, якщо в руках МД, то в карманах кілограми золота... Нуну, в добру путь! Нехай куплять МД і спробують знайти те історичне золото.
Ну, а прийняти робочу схему британців у цій справі, ніхто не хоче, бо архам вона не вигідна. А схема там працює дуже успішно!
показать весь комментарий
14.06.2023 09:21 Ответить
Ткаченка треба на нари за те скільки він не вивіз і віддав москалям цінностей на Півдні. А зараз теж ніби не знали що так буде. Вже давно треба було організувати археологів.
Довбаний зелений цирк- все постфактум, і кожен раз 'ми нє зналі шо так будєт'...
Дайте їм ще сто днів, чи ще 40 млн населення і ще одну Україну, вони навчаться
показать весь комментарий
14.06.2023 09:24 Ответить
ну якби вони почали вивозити цінності з музеїв на захід, то народ би зразу догадався - буде окупація. А вони убаюкували всіх до останнього. Тому не ткаченка одного, а всю цю гамадрилью владну. На них вже крові стільки, що повік не відмиються.
показать весь комментарий
14.06.2023 09:42 Ответить
Для тех кто не в теме объясню что агробароны распахали тысячи курганов и мест стойбищ скифов и черняхов и хоть бы хны а тут жулики из минкультуры увидели что хабар мимо их проплывает и подняли вой мол поисковики грабят.
показать весь комментарий
14.06.2023 10:13 Ответить
Розріл на місці зупинить любого копача.
показать весь комментарий
14.06.2023 12:29 Ответить
ЗРОБІТЬ «СКАРБОШУКАЧІВ АРМІЄЮ АРХЕОЛОГІВ» - кількість знахідок виросте в 1000 або 5000 разів у музеях.

І не буде здогадок чи реалій у підміні, пропаж, …бо суспільство буде контролювати і публічне відео, факти виявлення звіти перед народом України.

Це ефективно і затрати смішні придумати винагороду 10% від вартості а це копійки а не міліарди на зп…
і вовк ситий і вівці цілі

або вже діюча система Віоліті нехай на державному рівні зробити аналог: відкриті торги і від торгів налоги державі та навіть, якщо викупляє приватна особа вже за кордон не вивезти і в музей на виставки надавати буде із радістю.
показать весь комментарий
14.06.2023 13:45 Ответить
Армія сміттярів претендує на звання археологів, більшої нісенітниці я ще не чув)))
Для цього спочатку потрібно отримати археологічну освіту, досконало знати і любити історію і свою країну.
Вам сміттярам (т.з. scavangers) не може бути відомо, що найвищу археологічну цінність становить не сама знахідка, а історія цієї знахідки, місцевість де вона була знайдена, безцінні археологічні дані у землі, які оточують цю знахідку і все це безжально руйнуєте.
показать весь комментарий
14.06.2023 19:55 Ответить
Хто встиг той встиг. На все би лапу накинули. Є такий закон, що знайшов, те моє. І ніхт оне буде питатися нічого в провладної срані і їх посіпак.
показать весь комментарий
14.06.2023 17:38 Ответить