5057 посетителей онлайн

Нефтебаза в Туапсе пылает уже вторые сутки после атаки беспилотников

В российском Туапсе второй день пылает местный нефтеперерабатывающий завод, который был атакован БПЛА ночью 14 марта.

Об этом пишут российские СМИ, передает Цензор.НЕТ.

В сети опубликовали кадры масштабного пожара на нефтеперерабатывающем заводе в Туапсе. Известно, что огонь ликвидируют почти 190 пожарных и более полусотни машин.

"Сотрудники МЧС России и экстренные службы региона продолжают охлаждать стенки горящего резервуара, а также соседние к нему конструкции, чтобы не допустить распространения огня", - говорится в сообщении.

Атака на НПЗ в Туапсе 14 марта: пожар продолжается второй день
Атака на НПЗ в Туапсе 14 марта: пожар продолжается второй день

Напомним, ночью 14 марта беспилотники атаковали Краснодарский край, в частности нефтеперерабатывающий завод в Туапсе.

Топ комментарии
+17
Сама ісконно-руская назва Туапсе говорить чия то земля...
показать весь комментарий
15.03.2025 15:35 Ответить
+12
" Четвертые сутки пылает солярка,
Потеет дождями донская земля.
Не падайте духом, поручик Голицын,
Корнет Оболенский, налейте вина.

... Поручик Голицын, а может вернемся,
Зачем нам, поручик, чужая земля.
показать весь комментарий
15.03.2025 15:32 Ответить
+11
Так, всі ці Туапсе, Адлери Сочі і т. п. після 101-літньої війни московитів проти черкесів (адигів) "вєрнулісь в радную гавань). З Черкесії зробили суцільну Бучу.
Саме паскудне в цій історії те, що нищити черкесів (адигів) допомогли і українські козаки, за що їм царський уряд і "дарував" землі Кубані. Аналогічно, як зараз в Маріуполі "дарують" кадирівцям, дагестанцям, бурятам.
показать весь комментарий
15.03.2025 15:46 Ответить
Комментировать
Сортировать:
" Четвертые сутки пылает солярка,
Потеет дождями донская земля.
Не падайте духом, поручик Голицын,
Корнет Оболенский, налейте вина.

... Поручик Голицын, а может вернемся,
Зачем нам, поручик, чужая земля.
показать весь комментарий
15.03.2025 15:32 Ответить
Сама ісконно-руская назва Туапсе говорить чия то земля...
показать весь комментарий
15.03.2025 15:35 Ответить
Так, всі ці Туапсе, Адлери Сочі і т. п. після 101-літньої війни московитів проти черкесів (адигів) "вєрнулісь в радную гавань). З Черкесії зробили суцільну Бучу.
Саме паскудне в цій історії те, що нищити черкесів (адигів) допомогли і українські козаки, за що їм царський уряд і "дарував" землі Кубані. Аналогічно, як зараз в Маріуполі "дарують" кадирівцям, дагестанцям, бурятам.
показать весь комментарий
15.03.2025 15:46 Ответить
Там жив якийсь народ, не згадаю назви. Їх лишилось 13 сімей з 200 тисяч, за рахунок того що втекли в Турцію.
Це до питання що буде з людьми якщо віддати кацапам територію...
показать весь комментарий
15.03.2025 15:54 Ответить
Шапсуги... А карателями командував "вихрест" - генерал Гейман... Але шапсуги - не такі вже "білі та пухнасті"... Бо саме в Туапсе розташовувався найбільший невільничий ринок Північного Кавказу, через який гнали в рабство десятки тисяч невільників, викрадених як з народів Кавказу, так і з півдня Російської імперії... Тобто, шапсуги були такими ж работоргівцями, як і кримські татари в Кафі... Тільки останні торгували поляками, литвинами, українцями та москалями.... А так все було те саме... І саме тому шапсуги масово втекли в Туреччину - бо знали, ЩО САМЕ їх очікує - "КРОВНА ПОМСТА"...
показать весь комментарий
15.03.2025 16:06 Ответить
Такі вже були часи. Пам'ятаю, як мене вразила книжка З. Тулуб "Людолови", котору прочитав ще в підлітковому віці.
Козаки теж не гребували набором "ясиру".
«Радісна вістка»

Османські хроніки яскраво змалювали татарський промисел на українських землях у межах польських володінь після Жванецької угоди 1653 року. Турецький мандрівник Евлія Челебі у своїй «Книзі мандрів» також наголошує, як розбагатів Крим завдяки участі в козацько-польських війнах.

За словами Челебі, хан Іслам Ґерей відбув із козаками 71 похід проти Польщі та 8 разів привів із собою по 100 тисяч бранців. Мандрівник розповідав, що завдяки війнам неабияк розбагатіли й самі козаки. Через 10 років по завершенні війни Хмельницького, Челебі наводив не менш приголомшливі цифри й щодо населення Криму: мусульман там було всього 187 тисяч осіб, натомість слов'янських невільників - 921 тисяча. Деякі історики вважають останню цифру завищеною, але вона дає зрозуміти, що бранців у Криму тоді було більше за місцеве населення.

Отже, ясир був однією з головних умов підтримки Хмельницького зі сторони ханату. Якщо чимало українських істориків цнотливо оминають цю тему, то пізні османські джерела приголомшують своїми свідченнями. Ось як описував початок козацької війни 1648 року літописець 18 століття Шемданізаде Сулейман-ефенді: «Прийшла до столиці радісна вістка, що [козацьке плем'я] разом із татарами здійснило набіг на ляхів, і вивело сорок тисяч руських бранців…».
показать весь комментарий
15.03.2025 16:24 Ответить
Зараз тебе почнуть "рвать на шмаття" наші "суперпатріоти"...
Якщо хочеш трохи нового узнать - знайди книгу Ісхака Машбаша - "Розкати далекого грому"... Там і про Туапсе є, і про роль "баткелів" (запорізьких козаків), на Північному Кавказі (Їх так називали адиги). Ну, і, само-собою, про работоргівлю тамтешню... (Правда, книга написана у радянські часи - тому про каральні дії російських військ там мовчать...)
показать весь комментарий
15.03.2025 16:35 Ответить
Обов'язково прочитаю Ісхака Машбаша. Правда з мене вже читач, ще той. - 4,0 на обидва ока.
Ось книга "Людолови" З. Тулуб була в совку заборонена за те, що висвічувала чорноту та підлість кацапської натури, показавши, що турецький полон був курортом в порівнянні з полоном в кацапії.
показать весь комментарий
15.03.2025 16:44 Ответить
А звідки ти взяв, що "Людолови" була заборонена при совку? Я її читав ще підлітком - брав у селищній бібліотеці...
показать весь комментарий
15.03.2025 16:55 Ответить
Найбільш систематичний та безпосередній
вплив на літературні практики чинила цензура. Сутність цензури й автоцензури та їхнє загальне значення
в соцреалістичному каноні характеризує У. Федорів [6,
с. 26-30]. Доцільно проаналізувати практичні стратегії
цього впливу.
Фактично, цензура визначала обличчя літпроцесу,
особливо в період сталінізму. Адже після того як у
1922 році було створено Центральне управління у
справах друку (ЦУСД), у 1925-го перейменоване на
Головліт - Головне управління у справах друку та літератури, воно здійснювало додруковий перегляд всієї
видавничої продукції в країні. У 1930-ті Укрголовліт
та його місцеві підрозділи значно посилили контроль.
Було запроваджено посади політичних редакторів та
коректорів, до цензурної роботи залучали партійних
керівників. Рукописи проходили двоступеневу процедуру перевірки [8]: додрукову та післядрукову (порівняння сигнального примірника з авторським оригіналом щодо внесення зауважень Головліту), після якої
дозволявся масовий тираж - твір ставав частиною публічної сфери та здобував критичну рецепцію. Варто наголосити, що вплив цензури зберігав свою активність
до початку 1980-х. Беручи до уваги дані О. Федотової
[9], Головліт володів широким арсеналом засобів моделювання літпроцесу: 1) на відміну від царського відомства, знищення гранок та рукописів відхилених текстів [9, с. 122 ]. Отже частину творів - потенційних
складників тодішнього літпроцесу - з нього було усунено. Через відсутність обліку ******* реконструкція
неможлива навіть на рівні статистики; 2) вилучення тиражів певних творів з бібліотек та книготоргівлі з подальшим знищенням (у кращому разі, крім кількох
примірників для спецфондів) та забороною на перевидання (наприклад, роману З. Тулуб «Людолови» - у
1937 р., Ю. Яновського «Чотири шаблі» - у 1930-му;
тираж його роману «Жива вода» окремою книгою знищено ще в друкарні в 1947-му тощо); 3) цілковите вилучення доробків певних авторів, як-от чільних представників Розстріляного відродження. У 1930-ті у
графі «Назва» списків літератури для бібліотечних
«чисток» було зазначено: «Всі твори, за всі роки, всіма
мовами»; побіжно згадані імена заклеювали, затушовували чи виривали ними підписані передмови, післямови тощо [9, с. 148];
показать весь комментарий
15.03.2025 17:09 Ответить
Це ти просто "прочитав критичні статті"... А мені та "цензура" була знайома безпосередньо - бо мати в молодості кілька років працювала бібліотекарем. Адже перші роки КДБ просто розсилав "циркуляри" - про "изъятие и уничтожение"... Тому бібліотекарі акти на знищення складали, а книги забирали у власні бібліотечки. У нас на горищі цілий стос такий лежав. Але, коли хтось "стуконув", що, насправді люди роблять - почалися "шмони"... І батько, якось уночі, їх кудись вивіз... До цих пір не знаю, куди подів...
показать весь комментарий
15.03.2025 17:41 Ответить
Іменно і в мене так! Коли я добрався на горищі (!) до замаскованих книжок і батько через деякий час побачив, що я читаю, то категорично заборонив мені кому небудь розказувати про ті книжки, бо вони заборонені. Ось до сих пір я так і вважав. А потім прочитав від тебе ось це: "А звідки ти взяв, що "Людолови" була заборонена при совку? Я її читав ще підлітком - брав у селищній бібліотеці..."
Та й думаю, дай перевірю в інеті. Знайшов статтю про те,що ця книга дійсно заборонялася.
" ... вилучення тиражів певних творів з бібліотек та книготоргівлі з подальшим знищенням (у кращому разі, крім кількох
примірників для спецфондів) та забороною на перевидання (наприклад, роману З. Тулуб «Людолови» - у
1937 р., Ю. Яновського «Чотири шаблі» - у 1930-му;
тираж його роману «Жива вода» окремою книгою знищено ще в друкарні в 1947-му тощо); 3) цілковите вилучення доробків певних авторів, як-от чільних представників Розстріляного відродження. У 1930-ті у
графі «Назва» списків літератури для бібліотечних
«чисток» було зазначено: «Всі твори, за всі роки, всіма
мовами»; побіжно згадані імена заклеювали, затушовували чи виривали ними підписані передмови, післямови тощо. ... "
показать весь комментарий
15.03.2025 17:49 Ответить
А ти думаєш - тоді "нехлюйства" не було? Не до всіх бібліотек КДБісти добиралися відразу....
показать весь комментарий
15.03.2025 17:56 Ответить
Додам: я умудрився у кінці 70-х прочитать Кнута Гамсуна, "Соки землі"... А його ж у 1945-го визнали колаборантом і з бібліотек Норвегії були вилучені всі його книги... А мені в руки потрапило довоєнне видання... (правда, бібліотека була приватною...)
показать весь комментарий
15.03.2025 18:04 Ответить
Я на жаль не читав Кнута Гамсуна, даже не чув про нього.
показать весь комментарий
15.03.2025 18:13 Ответить
Довоєнний Нобелівський лауреат у області літератури... Але з приходом нацистів у Норвегію, їх підтримав. Став підтримувать норвезького "фюрера" - Квіслінга. Коли закінчилася війна, норвежці масово стали закидать його подвір"я його книгами (до війни норвежці ним гордилися та вважали обов"язковим мать у своїх бібліотеках його книжки). З усіх бібліотек публічних, його книги були вилучені та знищені, а його ім"я було викреслене з літературної спадщини Норвегії. Про "остракізм", що-небудь, чув?
показать весь комментарий
15.03.2025 19:32 Ответить
Що таке "остракізм" знаю. А про Кнута Гамсуна просвітили, бо не знав зовсім.
показать весь комментарий
15.03.2025 19:56 Ответить
Зараз набіжать "гімноплюї", і почнуть "смердіть"... Вони мене ненавидять саме за "широку інформованість"... У самих же, "мізки курячі"... Є така категорія "людців" (особливо, між кацапнею")... Я їх іменую "дрібними паскудниками"... Якщо живуть поряд з людьми інтелектуально розвинутими (чи, просто, "успішними по життю") - для них найбільше задоволення - "перемивать кістки", **********... А любителі випить - можуть і насрать на килимок, під дверима (в буквальному сенсі). Ти ж помічав - за мною їх цілий табунець бігає...
А Гамсуна , навіть молоді норвежці не знають... У мене клієнтка, колишня, живе в Осло. Працює помічником учителя, в одній з шкіл. Я якось, їй про це писав... Так вона казала, що школярі "очі витріщали"...
показать весь комментарий
15.03.2025 20:17 Ответить
Значить норвежці якісно піддали остракізму того Гамсуна, якщо молодші покоління зовсім про нього нічого не знають.
показать весь комментарий
15.03.2025 20:27 Ответить
У католицьких монахів була інша кара: "покарання стіною"... Там монахів, виявлених у єресі, ставили в нішу стіни, десь у підвальному приміщенні, приковували до стіни, кайданами, і заживо замуровували... Гамсуна так само, "замурували" - тільки морально...
показать весь комментарий
15.03.2025 20:33 Ответить
В ті часи в самій росії цілі села міняли на борзих цуценят. Так що работоргівля був останній з поводів для знищення народу...
показать весь комментарий
15.03.2025 16:31 Ответить
Там було просте завоювання... Як каже старовинне узбецьке прислів"я, "Коли хочуть убить собаку - починають голосно кричать, що вона скажена...".
показать весь комментарий
15.03.2025 16:39 Ответить
А тепер уяви скільки б десятків(а може навіть і сотен) тисяч з них зараз би воювали проти України в складі рашистським військ,якби їх лишили в спокої і прикормлювали так як чеченців,дагів,калмиків ітд.
показать весь комментарий
15.03.2025 19:19 Ответить
ХЗ, але не забувай, що п'ять батальйонів чеченців воюють на боці України.
показать весь комментарий
15.03.2025 19:33 Ответить
По фото - там є ще дофіга чому горіти. І ніякого певео, судячи по відео прильоту...
показать весь комментарий
15.03.2025 15:33 Ответить
Та є ППО. Але не багато. В кацапів є правильний фразеологізм для опису того, наскільки в них вистачає того ППО і що вони з ним роблять: "трішкін кафтан".
показать весь комментарий
15.03.2025 16:21 Ответить
Є відео прильоту. Там гул ракети і вибух на землі. Жодного пострілу ПВО, навіть калашів не чути...
показать весь комментарий
15.03.2025 16:28 Ответить
Я так розумію, що зовсім скоро і кацапам треба буде думати, як повторити ось таке: Український пілот F-16 за один виліт знищив шість крилатих ракет. Це історичний рекорд.

Проблема для кацапів тільки в тому, що в них ... немає достатньо ефективної зброї для таких рекордів. Ну, просто фізично їхні ракети "повітря-повітря" (ті ж Р-73) не дуже-то і призначені для перехоплення крилатих ракет. Формально - так, і для цього можна використовувати, а по-факту - якщо є альтернативи - особливо і не намагаються. Бо ті ж Р-73 взагалі-то розроблені в Україні, є інженерна база для модернізацій, є запаси ніби-то. В нас під них навіть Оси зуміли модернізувати. Застосовувати проти повітряних цілей з літаків намагались. Але з сумнівною ефективністю. Американські ракети AIM-9X виявились ЗНАЧНО ефективніші для цих цілей - дивись 1 абзац.
показать весь комментарий
15.03.2025 18:59 Ответить
"А что случилось? Почему всё это происходит?" (С)
показать весь комментарий
15.03.2025 15:36 Ответить
Та хоч погріються...
показать весь комментарий
15.03.2025 15:36 Ответить
Повідомляють, що то якраз і було те "тестове" випробування довгого Нептуна.
https://youtu.be/LjQUJ5yzSHg
показать весь комментарий
15.03.2025 15:37 Ответить
@ (мова оригіналу):
"В Туапсе жахнуло будь здоров. Интересно, какая БЧ у этой новой штуки. Не удивлюсь, если это украинцы проводят так тесты, а дальше уже будут ******* Москву".
показать весь комментарий
15.03.2025 16:21 Ответить
конечно будут
показать весь комментарий
15.03.2025 18:43 Ответить
А що, дистанція підходяща - 350 км від ЛБЗ.
показать весь комментарий
15.03.2025 16:22 Ответить
в ТГ канал Туапсе тревожно, там ждут еще прилетов )) Потому как НПЗ.
показать весь комментарий
15.03.2025 15:39 Ответить
Як естетично горить
Яка краса
Яке видовище
Справжнє мистецтво
показать весь комментарий
15.03.2025 15:43 Ответить
А ота неприємна на вигляд "срань" на камінні, на передньому плані, то наслідки аварії кацапських танкерів?
показать весь комментарий
15.03.2025 16:07 Ответить
Там не тільки "на камінні"... Придивися до мілководдя, у прибережній зоні... Ота бурувата смуга вздовж берега - теж мазутна "кайма"...
показать весь комментарий
15.03.2025 16:58 Ответить
Горіла база, палала,
Горіла база, палала...
показать весь комментарий
15.03.2025 16:09 Ответить
Хай горить, ******** й вибухає в геометричній прогресії, для кацапів це найкраща "прамивка мазгов".
показать весь комментарий
15.03.2025 16:09 Ответить
показать весь комментарий
15.03.2025 16:38 Ответить
Новий український словотвір, - "занептунить". )))

показать весь комментарий
15.03.2025 18:47 Ответить
🤝
показать весь комментарий
15.03.2025 18:55 Ответить
Только когда весь быдлостан сгорит-человечество сможет начать жить спокойно , в мире и дружбе.
показать весь комментарий
15.03.2025 16:43 Ответить
Ну в Одесі теж палало дві доби і кожну ніч ******** підстанції((
Так що я ЗА знесення підстанцій, вщент і систематично- нелюди повинні повернутися до " істокоф"- лучини та сохи!
показать весь комментарий
15.03.2025 16:57 Ответить