11431 відвідувач онлайн
11 928 72

У Божківській виправній колонії на Полтавщині не лише катували, а й вбивали ув’язнених, - ДБР

У колонії на Полтавщині катували засуджених

Працівники ДБР в ході кропіткої та змістовної роботи встановили, що у Державній установі "Божковська виправна колонія (№16)"(Полтавська область) діяла організована група, яка не лише катувала, а й вбивала ув’язнених.

Як інформує Цензор.НЕТ, про це повідомив пресцентр ДБР.

Державне бюро розслідувань проводить системну роботу щодо виявлення та припинення ганебних фактів катувань в установах відбування покарань. На весні 2024 року Бюро викрило масштабну систему катування в’язнів у Божковській колонії.

У ході кропіткої роботи слідчим вдалось довести не лише факти знущань та побиття, але й фактичного вбивства ув’язнених, коли жорстокість катувань спричиняла смерть увʼязнених.

Слідство встановило, що жертвами злочинців були майже всі, хто вперше туди потрапляв. Задокументовано факт смерті одного з ув’язнених від отриманих тілесних ушкоджень.

Новоприбулим погрожували та били до тих пір, поки не ламали їхню волю й не змушували беззаперечно виконувати будь-які вказівки адміністрації установи.

З моменту прибуття до колонії кожен із засуджених проходив жорстку процедуру приймання, під час якої новоприбулих засуджених змушували прибирати підлогу, знімаючи вказаний процес на відеокамеру. У разі відмови до нього застосовувалися тортури: били руками, ногами, гумовими кийками, палицями у різні частини тіла, викручували руки тощо. Серед іншого, наприклад задокументовано факт нанесення понад 200 ударів одному із засуджених.

За процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора завершено досудове розслідування (стосовно п’яти службових осіб однієї з виправних колоній Полтавської області за фактом катування (ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 127 КК України). Крім того, організатору також інкриміновано нанесення умисного тяжкого тілесного ушкодження, що спричинило смерть ув’язненого (ч. 2 ст. 121 КК України).

Санкція статті передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 10 років.

Топ коментарі
+45
Щось до полонених окупантів людяніше відносяться, чим до своїх.
показати весь коментар
02.02.2025 12:45
+25
Не хотів тобі писати і в чергове тикати писком у твоє ж лайно...Але приходиться вчити навіть таких як ти. Всі ці ув"язнені вони злочинці але проблема в тому,що вони ВЖЕ понесли покарання ув"язненням,вертухаї самочинно їх по новій карають? У їх нема права,а тим більше на подібні тортури. Для цього таких закладах є офіційно затверджені заходи впливу. Іще: ці чуваки-вертухаї вже спробували крові і безкарного знущання над в"язнями,значить рано чи пізно вони перейдуть на таких обивателів,як ти,за межами колонії.Так завжди буває і з усіма,ментами,чекістами,військовими..Ну,зрозумів,хоч щось?
показати весь коментар
02.02.2025 13:16
+24
Хто в державі відповідальний за надзор за виправними колоніями?
Не прокурори, ні?
А мабуть інваліди!
Супер!
показати весь коментар
02.02.2025 12:45
Коментувати
Сортувати:
Хто в державі відповідальний за надзор за виправними колоніями?
Не прокурори, ні?
А мабуть інваліди!
Супер!
показати весь коментар
02.02.2025 12:45 Відповісти
Міністерство юстиції,в особі дуріка Малюски
показати весь коментар
02.02.2025 13:10 Відповісти
Юра Малко

"... Стефанішина Ольга Віталіївна, ... 5 вересня 2024 року призначена на посаду Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України - Міністра юстиції України ...

- запроваджує в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах режим особливих умов, залучає в разі потреби органи і підрозділи Національної поліції для припинення в них групових протиправних дій та ліквідації їх наслідків;

- організовує внутрішній контроль і внутрішній аудит та забезпечує їх здійснення в Міністерстві та бюджетних установах, що належать до сфери управління Міністерства; ..." https://minjust.gov.ua/people/olga-stefanishyna
показати весь коментар
02.02.2025 14:17 Відповісти
"Міністр юстиції Денис Малюська заявив, що з липня 2023 року місце відбування покарання (Божковська виправна колонія №16) є "зразковим"".
У липні ж 23-го начальника Божківської виправної колонії звільнили "за власним бажанням".
"Колишній начальник Божківської виправної колонії у Полтавській області, де, як з'ясували правоохоронці, катували ув'язнених, при звільненні отримав премію та інші виплати на 400 000 грн "за особливі досягнення в роботі"". "У грудні 2023 року екскерівник цієї установи спромігся отримати рішення про встановлення йому максимального рівня пенсії".
"29 травня 2024 року ДБР вручило підозри чотирьом посадовцям Божковської виправної колонії №16 у Полтавській області, стверджуючи, що там катували в'язнів".
Малюська на своєму місці, своїх не дасть образити!
показати весь коментар
02.02.2025 14:54 Відповісти
Щось до полонених окупантів людяніше відносяться, чим до своїх.
показати весь коментар
02.02.2025 12:45 Відповісти
Почитай коментарі на цьому сайті. В коментаторів-українців в усьому винні ті, що проголосував за неправильного президента, ті, хто не хоче йти в окопи замість них. Тобто, такі ж українці. Їх тут ненавидять, їм хочуть прострілювати коліна, сажати в тюрми і розстрілювати. А куйло і кацапи, виявляється, ні в чому не винні...
показати весь коментар
02.02.2025 18:14 Відповісти
а потрібно, стейк, масаж, просеко.
зі злочинцями треба толерантно та лагідно, як з шуфричем та коломойським.
показати весь коментар
02.02.2025 12:46 Відповісти
згоден з тобою, але додам-щоб це було таке з зеленою гнидою.
показати весь коментар
02.02.2025 12:53 Відповісти
як з російськими полоненими
показати весь коментар
02.02.2025 12:54 Відповісти
Ну да, особенно с теми , кто на распальцовке не подчиняется администрации заведения, к примеру, занавесил болт на самообслуживание, убрать после себя.
показати весь коментар
02.02.2025 12:55 Відповісти
ні посад, ні звань
усі недоторкані ***
показати весь коментар
02.02.2025 12:51 Відповісти
Всех работников колонии отправить на зону и определить в петухи, это будет самое лучшее для них наказание.
показати весь коментар
02.02.2025 12:52 Відповісти
На ту ж саму.
показати весь коментар
02.02.2025 12:55 Відповісти
Не маю великого бажання виправдовувать працівників колонії (якщо вони, дійсно, явно перевищували посадові повноваження), але "зона - не "піонертабір"... Там утримуються особи, що самі себе поставили "поза законом" ... Цікаво - що-б ти "заспівав", якби хтось з цих "мучеників", будучи на свободі, тебе обікрав чи покалічив близьку тобі людину? Ти ще не бачив, що витворяють ці "мученики", якщо їм вдається "поставить зону під себе"... А саме для запобіганню ЦЬОМУ працівники колонії і вчиняли їм інкриміноване...
показати весь коментар
02.02.2025 13:07 Відповісти
Не хотів тобі писати і в чергове тикати писком у твоє ж лайно...Але приходиться вчити навіть таких як ти. Всі ці ув"язнені вони злочинці але проблема в тому,що вони ВЖЕ понесли покарання ув"язненням,вертухаї самочинно їх по новій карають? У їх нема права,а тим більше на подібні тортури. Для цього таких закладах є офіційно затверджені заходи впливу. Іще: ці чуваки-вертухаї вже спробували крові і безкарного знущання над в"язнями,значить рано чи пізно вони перейдуть на таких обивателів,як ти,за межами колонії.Так завжди буває і з усіма,ментами,чекістами,військовими..Ну,зрозумів,хоч щось?
показати весь коментар
02.02.2025 13:16 Відповісти
А що ти так розпалірувався? Коли сидів у колонії також забивав болта на "прибрати за собою"?
показати весь коментар
02.02.2025 13:38 Відповісти
Да прям Робін Гуди 😆 По факту такі самі садисти. Не всі ув'язнені жорстокі вбивці. Мабуть треба на адвоката скинутися для працівників колонії. Ридаю
показати весь коментар
02.02.2025 13:26 Відповісти
Голосніше починай "ридать"... Бажаю тобі відчуть на собі ту "варавскую справедливасть", яку "зеки" проповідують стосовно оточуючих... Бо у них один закон - "У каво сила - тот и прав!". Оті "панятия" розповсюджуються лише на їм подібних. Оточуючі для них - "дійні корови"... І працюють "панятия" не для захисту - а для того, щоб між ними була якась подібність "порядку", і "зеки" один одному "па беспределу" "горло не рвали"... Коли сам на собі їх дію відчуєш - ти станеш ще більш "кровожерливішим", ніж ці робітники колонії та самі зеки...
показати весь коментар
02.02.2025 13:40 Відповісти
Знову хибні висновки про опонентів. Але тут це норма. Ну звісно "Робін Гуди" катували лише кровожерливих вбивць. З "поважними людьми" поводяться зазвичай обережно, навіть при затриманні. Шанс зустрітися з "матьорим уркаганом" враховуючи мою діяльність - майже нульовий. А от потрапити у в'язницю, як ледь не загриміли фігуранти по справі Шеремета - відсоток таки не малий. Чи ви дійсно вважаєте, що там "виховують" жорстоких вбивць? Я вас умоляю... Ладно, у вас все одне своя думка, не бачу сенсу сперечатися
показати весь коментар
02.02.2025 14:21 Відповісти
Не маю великого бажання спорити. Але шанс мені якось пересічся з тим континентом дорівнює рівно нуля. А ось опинитися на зоні, як показує наша прекрасна дійсність, геть не нульовий. І я би "зламався" психічно дуже не скоро. Значно пізніше ніж фізично. Тому підтримую тих, хто бажає цю наволоч запроторити до буцегарні. Я б ще і урок трохи економічно мотивував більше приймати участь у справі перевиховання цих вурдалаків. До речі робота в них "не бий лежачого" - фізично і розумово значно легша ніж різноробом на будівництві. А плющек дофіга, від бронювання до пільг і пенсій. Могли би і стриматися від катування залежних від них людей заради такої шари.
показати весь коментар
02.02.2025 13:27 Відповісти
Вы хотите узаконить садизм?

Любой заключённый, справедливо осуждённый или нет, практически беззащитен перед любым работником колонии, если он отъявленный преступник, то казните его по закону, но давать право издеваться над заключёнными это позор для цивилизованной страны.

Не нужно государству лицемерить и лгать, если власть не в состоянии без радикальных мер обеспечить своим гражданам безопасную жизнь, тогда отменяйте мораторий на смертную казнь и казните этих уродов, это будет честно и справедливо.
показати весь коментар
02.02.2025 13:54 Відповісти
Я не ХОЧУ "узаконювать садизм"... Але тут стоїть питання неоднозначно... Питання тут в іншому - "ДЛЯ ЧОГО ТОЙ САДИЗМ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ?". Якщо "просто так" - одна справа... Тоді працівники колонії, дійсно нічим від "зеків" не відрізняються... Але якщо вони діяли так з мотивів підкорення "зеків"-"отріцальщиків" своїй волі - справа зовсім інша... Різницю знаєш, між "красною" зоною, і "чорною"? На першій керує начальник колонії, від якого закон вимагає дотримання порядку в колонії. На другій керують "пахани", а службовий персонал колонії - лише "обслуговуючий контингент", який не має там ніякої влади. Тоді товктимуть "мужиків", уже "па панятиям", установленим "паханами"... І непокірних так само будуть бить, знущаться та "опускать"... Тільки не по закону - а по "хотілках" "паханів"...
Ох, як ви любите все ділить на "чорне" і біле"...
показати весь коментар
02.02.2025 14:06 Відповісти
Я люблю называть вещи своими именами, я не люблю лгать и лицемерить, я не люблю полутонов.

Компромисса между злом и добром быть не может, это истина, которую забыло человечество, вот

поэтому мы сегодня живём в аморальном мире, где зло-это добро, а добро-это зло.
показати весь коментар
02.02.2025 14:09 Відповісти
З усією повагою, трошки Вас розчарую, бо маю досвід роботи у подібних установах. Навіть у "красних" колоніях десь 80% побиття - не для підтримання порядку, а для забезпечення збагачення керівництва чи підвищення показників "розкриттів" злочинів, а злісних "отріцальщиків" та "законників" навіть там не чіпають, бо у них є достатня підтримка в осередку криміналу і після подібних подій ********** домівки керівництва та навіть автівки прямо перед установою, як попередження.
показати весь коментар
02.02.2025 15:04 Відповісти
Дякую за коментар... Я так і уявляв приблизно... Та навіть видно, як авторитетів навіть затримують обережно, бо співробітники поліції/КОРД-у теж живі люди і прекрасно розуміють наслідки...
показати весь коментар
03.02.2025 08:32 Відповісти
Забыл ещё сказать вам.

Учитывая тот неоспоримый факт, что практически все украинские суды продажные, я думаю, как минимум половина сидят несправедливо, за чьи то чужие грехи.
показати весь коментар
02.02.2025 14:06 Відповісти
А ти часто бував у судах? Знаєш, як слідство ведеться? Як виносяться вироки... Я - надивився...
показати весь коментар
02.02.2025 14:08 Відповісти
Я всегда пишу только том, что знаю лично.

Я всё вам сказал.

Любой из нас за просто так может оказаться в колонии, вы хотите быть мальчиком для битья?

Либо узаконьте пытки, либо не делайте этого, точка.
показати весь коментар
02.02.2025 14:18 Відповісти
Ага... "Кума мого кума чула, як про це у черзі по пиво, розказували...".
показати весь коментар
02.02.2025 14:26 Відповісти
отправить на зону и определить в петухи
Сужденья черпают из забытых газет, времён Очакова и покоренья Крыма
Дайте угадаю. "Зона. Тюремный роман." все серии? Ментовские войны - 2й сезон?
показати весь коментар
02.02.2025 13:47 Відповісти
Вижу, ухылянты нипадецки возбудились.
показати весь коментар
02.02.2025 12:56 Відповісти
кацапы хоть флажки меняли бы.
показати весь коментар
02.02.2025 12:58 Відповісти
а беззаперечно виконувати вказівки адміністрації установи - це для ув"язнених злочинців хіба то не норма, відбуваючих покарання?.. - звісно, якщо то не збочені фантазії адміністрації...
чи може "вору в законі" чи наближеним довелося взяти швабру і ганчірку до рук - але ж "по понятіям" не для того мама квіточку ростила?!..
та у цілому нема ніякої довіри кишеньковій, за викликом, портново-татаровсько-зеленської конторі ДБР імені Зеленськага..
показати весь коментар
02.02.2025 13:00 Відповісти
які вори в законі? які понятія? В Божковскій колонії сидять первоходи за дрібні злочини...курку вкрав чи п'яним побив собутильника.
показати весь коментар
02.02.2025 17:04 Відповісти
на кожній зоні є свої "смотрящі", своя "чорна масть", навіть на "пєтушиній" (якщо ви наполягаєте) ..
показати весь коментар
02.02.2025 17:14 Відповісти
Вам видніше
показати весь коментар
02.02.2025 17:19 Відповісти
холодні факти самої новини кажуть про це... у "системі" порожнечі не може бути.. я тут ні до чого..
показати весь коментар
02.02.2025 17:25 Відповісти
Фізичний примус має бути. Але не садистськими методами. Тому співробітників колонії, як і в інших сферах, потрібно ретельно перевіряти на кацапське походження, особливо узкоязичних.
показати весь коментар
02.02.2025 13:07 Відповісти
ДБР ніколи не стикалось із авторитетами і злодіями в законі. Якщо їх не примусити працбвати, то вони вас примусять працювати на себе. Тільки такими методами в Грузії було викорінено злодіїв у законі. У 2004 після приходу Ющенка і в боротьбі за електорат в'язниць було зруйновано усю систему протидії злодіїв у законі + КПК портнова, який ,фактично, захищає злочинців, + закон гадісавченко+правки лозового і маємо розгул злодійства, казнокрадства і корупції.
показати весь коментар
02.02.2025 13:08 Відповісти
Звідки такі дані? дай посилання.
показати весь коментар
02.02.2025 13:11 Відповісти
"Слідство встановило, що жертвами злочинців були майже всі, хто вперше туди потрапляв" - тобто ви хочете нам сказати, що всі вони були авторитетами і злодіями в законі? Не забагато їх там?
показати весь коментар
02.02.2025 13:34 Відповісти
А тобі відомий "статус" цієї колонії? "Вперше потрапив" - ще не значить, що "зек" "вперше судимий"... Статус колонії може буть таким, який виділяє "окремий контингент" - за статтями КК України - вбивці чи їм подібні. . Або "чисто отріцальщики"... Тобто, "бунтарі" проти тюремного режиму...
показати весь коментар
02.02.2025 14:18 Відповісти
А тобі достовірно відомо, що "майже всі, хто вперше туди потрапляв - були авторитетами і злодіями в законі"? Саме про це я спитав пана Василя. А ти про що? Чи знову аби посперечатися?
показати весь коментар
02.02.2025 14:39 Відповісти
Доречі, я поцікавився "статусом" закладу «Божківська виправна колонія №16».
Доповідаю: "Зазначена установа є виправним закладом мінімального рівня безпеки із загальними умовами тримання, у якій утримуються вперше засуджені чоловіки за нетяжкі злочини."
показати весь коментар
02.02.2025 15:00 Відповісти
Тому я відразу написав, що треба спочатку розбираться - а не "шаблею махать"...
показати весь коментар
02.02.2025 15:03 Відповісти
Раньше все опасные преступнике сидели под Полтавой а в Божково была колонией общего режима.
показати весь коментар
02.02.2025 15:15 Відповісти
Як це викрили? Адже ніхто нічого про це не знав. Ні прокурори, ні адвокати.
Мабуть заслали якого шпійона, який проник в колонію і все розкрив?
показати весь коментар
02.02.2025 13:11 Відповісти
Труп був, від побоїв помер.
показати весь коментар
02.02.2025 17:01 Відповісти
Еще в начале перестройки в СССР правозащитные организации Европы и Америки,а затем чиновники прокуратуры и минюста настоятельно предлагали избавиться от так называемых красных зон.Это зоны для сотрудников МВД,прокуратуры,минюста,нардепов и тд.У нас существует какая то паралельная властная структура,которой перпендикулярно все,они ничего не боятся,потому что знают в случае преступления эти особи едут в "свою" зону,и не бояться встретится лицом к лицу с жертвами подлогов,пыток,издевательств.У нас равны должны быть все,никаких льгот,пайков,спецобслуживания.С этим необходимо срочно заканчивать,хотим в Европу со Сралиным и ГУлагом,.
показати весь коментар
02.02.2025 13:14 Відповісти
Что мешает этим жертвам встретить из на воле? Ведь в плане физическом и юридическом это намного безопаснее, т.к. можно просчитать каждый шаг, есть время для организации встречи и тд
показати весь коментар
02.02.2025 13:40 Відповісти
Ви плутаєте "спецзону" з "червоною" та чорною" зонами. "Спецзона" це те,що ви описали - для працівників правохоронних органів. "Червона" зона де "масть" тобто повноту влади в зоні тримає адміністрація, а "чорна зона " де "масть" тримають "злодії в законі" або так звані "смотрящі".
Важливим критерієм рівня вмісту в зонах, є робота. Якщо в зоні небудь виробляють, то з'являється можливість для відносно нормального утримання арештантів. Хоча і це поняття відносне. Багато що залежить від атмосфери, начальника зони ("господаря") і його взаємин з арештантами. Серед відносно стерпних умов утримання виділяють ВТК № 4 посилений режим (Житомир); ВТК № 14 суворий режим (Одеса); ВТК № 30 суворий режим (Львів); ВТК № 85 суворий режим (Київська область). Серед найстрашніших в'язниць і таборів називають: ВТК № 35 суворий режим (Біла Церква); ВТК № 16 загальний режим (Полтавська область); ВТК № 116 загальний режим (Сумська область); ВТК № 59 загальний режим (Вінницька область); ІТК СВК 92 суворий режим (Черкаська область). Від тюрми, як і від суми не зарікайся, але кожен з нас думаючи про це, спльовує або як мінімум намагається про це не думати, щоб не накликати біду. Але у тих, хто зіткнувся з нею, бідою - в'язницею, виникає відразу ж купа проблем.
показати весь коментар
02.02.2025 14:08 Відповісти
Постфактум. Завжди після, не запобіганню злочинів - а архіватори.
Ген прокурор де?
показати весь коментар
02.02.2025 13:14 Відповісти
Я раніше на початку нульових працював у цій колонії.
Нічого такого не було.
Малолітки одні сиділи, першоходи, загальний режим.
показати весь коментар
02.02.2025 13:15 Відповісти
Ну,таких садистів варто було б перевести,за українською традицією ,на інше місце роботи(Наприклад,"стерегти" ввійськовополонених москалів.
показати весь коментар
02.02.2025 13:20 Відповісти
Моего прадеда посадили в Божковскую тюрьму в конце 20х, за то что не хотел добровольно все добро в колхоз отдавать. Его там ко всему прочему, и не особо кормили. Пока семья могла кормить, носили еду. В 1933м уже не смогли. Там он на казённых харчах или их отсутствии, и умер в 1933м . Где могила уже никто и не знает, и была ли она...

И на этой ноте добавлю, что в УНР за 12 лет до этого был популярен лозунг --- да хлебу, нет войне!
показати весь коментар
02.02.2025 13:34 Відповісти
А у античному Римі рабами, що провинилися, звірів у Колізеї, годували...
показати весь коментар
02.02.2025 17:40 Відповісти
А Малюська із шмигалем, про якісь там Віп-камери, як у шуфрича чи каламойськага, теліпали язиками! А тут он, яка халепа у них, аж у Полтаві? Мабуть, баканов, після СБУ, із замами, саме на цих курсах-адвокатів був?
показати весь коментар
02.02.2025 13:34 Відповісти
Чому б не перевести цих катюг до таборів де пончиками з кампотом окупантів балують?
показати весь коментар
02.02.2025 13:43 Відповісти
ну где эта петушинная свора почему никто не требует расстрела администрации колонии ?
показати весь коментар
02.02.2025 13:57 Відповісти
буряти?
показати весь коментар
02.02.2025 14:19 Відповісти
зате малюська дуже опікувався
добробутом ворів в законі
показати весь коментар
02.02.2025 14:47 Відповісти
та ви що як так о це новина
показати весь коментар
02.02.2025 14:51 Відповісти
На весні 2024 року Бюро викрило Джерело: https://censor.net/ua/n3533566
- майже рік слідство йшло ?
показати весь коментар
02.02.2025 15:21 Відповісти
Оркостан-2.
показати весь коментар
02.02.2025 15:35 Відповісти
А Ви сумнівалися?
Чому наш нарід має бути краще за ото Г, що за порєбрвком...
Квартал в мізках це не просто так...
показати весь коментар
02.02.2025 22:06 Відповісти
Божківська виправна колонія № 16 є виправним закладом мінімального рівня безпеки із загальними умовами тримання, у якій утримуються вперше засуджені чоловіки за нетяжкі злочини.

Не було в ній ніяких убивць та рецидивістів. Можливо там мотивували ухилянтів підписувати контракт.
показати весь коментар
02.02.2025 15:39 Відповісти
В "країні мрій Узєлінского" дуже багато мотивації битися під кабами та мінами.
Тепер і зеки будуть злі
показати весь коментар
02.02.2025 22:05 Відповісти
під час якої новоприбулих засуджених змушували прибирати підлогу, знімаючи вказаний процес на відеокамеру .... Типу не давали отримати авторитет ....
Таку саму процедуру проходили представники народів кавказу в радянській армії коли відмовлялись прибирати туалети...відеокамер не було, але був замполіт з фотоапаратом...били ручкою від лопати...і вони терпіли і кричали "женскую работу дєлать нє буду"..доводились занурювати голову в очко...і тоді він вже робив роботу.."только би нє узнали зємляки"...
показати весь коментар
03.02.2025 07:43 Відповісти