9007 відвідувачів онлайн

Фінляндія ухвалила рішення про вихід з Оттавської конвенції про заборону протипіхотних мін

міна

Парламент Фінляндії ухвалив рішення про вихід країни з Оттавської конвенції, яка забороняє виробництво, застосування та зберігання протипіхотних мін.

Про це повідомляє Yle, інформує Цензор.НЕТ.

За таке рішення проголосували 157 депутатів, 18 виступили проти, ще 24 були відсутні.

Згідно з висновком Комітету із закордонних справ, який підтримав ініціативу уряду, протипіхотні міни визнано важливим елементом оборонної стратегії країни в умовах погіршення безпекового середовища.

Це означає, що в майбутньому Збройні сили Фінляндії зможуть офіційно застосовувати такі засоби оборони.

Надалі рішення має затвердити президент Александер Стубб, після чого Фінляндія офіційно повідомить про свій вихід генерального секретаря ООН.

Топ коментарі
+16
Молодці фіни. рускіє порушують будь-які домовленості та конвенції, тому вони втратили будь-який сенс. Варварів треба знищувати усіма доступними засобами, інакше варвари знищать усю цівілізацію без будь-якого жалю.
показати весь коментар
19.06.2025 14:42 Відповісти
+12
ВСІМ починає доходити. Ну краще пізно чим ніколи
показати весь коментар
19.06.2025 14:37 Відповісти
+10
На Фінсько-Китайському кордоні міни будуть не зайвими.
показати весь коментар
19.06.2025 14:38 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
ВСІМ починає доходити. Ну краще пізно чим ніколи
показати весь коментар
19.06.2025 14:37 Відповісти
там, в Фінляндії дуже мало баканаФФих та кулінічєй .....тому такі розумні, послідовні дії....
показати весь коментар
19.06.2025 14:42 Відповісти
не всім. У нас, наприклад, половина парламенту уявлення зеленого не мають, що то за Оттавська конвенція. Та і чесно кажучі, їх хвилюють зовсім інші шкурні проблеми
показати весь коментар
19.06.2025 15:07 Відповісти
А як знання міжнародного законодавства посприяє наповненню власних кишень?
показати весь коментар
19.06.2025 15:25 Відповісти
На Фінсько-Китайському кордоні міни будуть не зайвими.
показати весь коментар
19.06.2025 14:38 Відповісти
Молодці фіни. рускіє порушують будь-які домовленості та конвенції, тому вони втратили будь-який сенс. Варварів треба знищувати усіма доступними засобами, інакше варвари знищать усю цівілізацію без будь-якого жалю.
показати весь коментар
19.06.2025 14:42 Відповісти
І країни Балтії виходять з цієї конвенції
А Зєлємський не виходить. Як же тоді кацапи пішки, на віслюках та самокатах будуть лізти, як сарана і щодня захоплювати українські землі, поки верховний гундос із скорботною фізією зображує глибоку стурбованість?
показати весь коментар
19.06.2025 14:46 Відповісти
Доля веде розумних. Дурнів вона волочить. (с)
показати весь коментар
19.06.2025 15:13 Відповісти
Україна має зробити теж саме
показати весь коментар
19.06.2025 14:48 Відповісти
Це нічого не дасть. Як ніхто нічого не мінував на шляху кацапні, так мінувати і не збирається.
показати весь коментар
19.06.2025 14:52 Відповісти
Так. Більше того, потрібні засоби дистанційного мінування, щоб мінувати кацапське прикордоння, щоб не було вторгнень. Міни нескладно робити, в якості вибухівки можна хоч амонал використовувати (поганий варіант, але дуже дешевий). Головне, щоб була велика щільність мінування.
показати весь коментар
19.06.2025 14:58 Відповісти
Амонал гігроскопічний, тому для мін він не підходить - бо міни перебувають тривалий час під впливом атмосферного середовища...
показати весь коментар
19.06.2025 15:04 Відповісти
Погоджуюсь, але це можна виправити, якщо використовувати негігроскопічний біндер, або якщо вкривати амонал шаром негігроскопічної речовини. Так, це підвищить вартість міни, але в цілому вартість буде низькою.

я ж кажу, варіант поганий, але низькотехнологічний
показати весь коментар
19.06.2025 15:11 Відповісти
Так, може, краще пікринову кислоту використовувать?
показати весь коментар
19.06.2025 15:15 Відповісти
Не знайомий з її властивостями. Мені здається що тоді краще вже шукати способи масового виробництва тротилу.
показати весь коментар
19.06.2025 15:18 Відповісти
Недавно на "Цензорі" викладали відео, де наші "дебіли" на фронті критикували командування за якусь" *****", якою начинені були гранати Ф-1. Викручували пробки з гранат і висипали в жменю жовто-бугрі гранули, і голосили про "диверсію". А насправді, пікринова кислота, під назвою "шимозе", використовувалася японськими артилеристами, ще в часи російсько-японської війни, в 1904 році. Про це навіть згадувалося в літературі. "Порт-Артур" і "Цусіма"...
показати весь коментар
19.06.2025 15:41 Відповісти
ТНФ зараз взагалі не використовують у *********** через його низьку стійкість до механічного впливу та температури, а також через те що він при контакті з металами утворює вкрай нестабільні пікрати металів, які можуть призводити до несанціонованої детонації **********.
показати весь коментар
19.06.2025 15:39 Відповісти
Мені це відомо... Але ж мій опонент веде мову про "хоч якусь заміну" ТНТ. От я й написав про нескладну у виготовленні та негігроскопічну ВР.
показати весь коментар
19.06.2025 15:45 Відповісти
ТНФ як раз має досить високу гігроскопічність, що і було однією із проблем його використання та зберігання, саме це створювало ризик утворення пікратів.
показати весь коментар
19.06.2025 16:11 Відповісти
Пікринова кислота (2,4,6-тринітрофенол) - бризантна вибухова речовина нормальної потужності. Це жовті https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB кристали, погано розчинні у воді. Подразнює дихальні шляхи.

Властивості

Погано розчиняється у холодній воді, помірно у теплій. Чутливість до ударів, тертя і теплових подразників вища за чутливість тротилу; від прострілу кулі може вибухнути. Від капсуль-детонатора № 8 надійно вибухає у порошкоподібному і пресованому вигляді, у литому вигляді - не завжди, тому потребує проміжного детонатору. Детонаційний об'єм не менше 350 мл. Мінімальний ініціювальний об'єм 0,06 г.

Горить полум'ям, що сильно коптить, горіння може перейти в детонацію. Задля безпеки зберігається у воді. Хімічно стійка. Взаємодіє із металами (за винятком https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE олова), утворюючи солі (пікрати), які у більшості випадків більш чутливі до механічних впливів, ніж сама пікринова кислота (особливо пікрати заліза і свинцю).
Ще раз повторюю - мій опонент запропонував АМОНАЛ, як ЗАМІНУ тротилу. Я пояснив, чому амонал не підходить для використання в мінах - з-за високої гігроскопічності. І запропонував іншу ВР, яка малогігроскопічна, порівняно з амоналом... Якби пікринова кислота була такою поганою - вона-б не застосовувалася, тривалий час, у якості ВР для снарядів, при використанні в умовах високої вологості - на морі та в Манчжурії...
показати весь коментар
19.06.2025 17:40 Відповісти
ТНФ як раз має досить високу гігроскопічність, що і було однією із проблем його використання та зберігання, саме це і створювало ризик утворення пікратів, що приводило до несакціонової детонації *********** навіть у стволах гармат, а також при зберіганні, саме через те, що вологий ТНФ утворював нестійкі пикрати міді, цинку, заліза, які мали властивості ініціюючих вибухових речовин.. З розвитком хімії високоенергетичних речовин були синтезовані більш хімічностабільні та стійки до механічних та термічних впливів речовини для застосування у війькових ***********, і епоха застосування ТНФ відійшла у минуле.
показати весь коментар
19.06.2025 18:02 Відповісти
"Усеруся - але не покорюся...". Ще раз пояснить?
показати весь коментар
19.06.2025 18:12 Відповісти
та я звик пояснювати по декілька разів, якщо люди застрягають у минулому. ТНФ перестали використовувати в *********** вже після Другої світової війни, хоча вона продовжувала використовуватися в деяких технологічно відсталих країнах у пізніший період. Основною причиною відмови від її застосування стали проблеми зі стабільністю та безпекою при зберіганні та використанні, а також розробка більш потужних та безпечних вибухових речовин, як то - ДІНА, гексоген, октоген, ЕГДН, ТАТБ, ДНАН тощо, які і використовуються зараз у ******** ***********.
показати весь коментар
19.06.2025 18:43 Відповісти
Я теж звик пояснювать (як і в цьому конкретному випадку), що є прості ВР, що мають МЕНШЕ НЕДОЛІКІВ, ніж те, що прпопонується... Думаєш - "від хорошого життя", у Ф-1 тротил замінили на ТНФ? Навіть в Європі не вистачає тротилу, та інших "високотехнологічних" ВР, для спорядження ***********...
показати весь коментар
19.06.2025 19:08 Відповісти
********** ще давніх радянських часів не споряджають ТНФом, бо це вкрай ускладнювало і здорожчувало виробництво, бо передбачало покриття корпусу всередині шелаком або потребувало поміщати вибухівку у ********* у паперових гільзах. Застосування ТНТ, а також масове його виробнитво в срср почалось вже у період другої світової. І виробництво ТНТ не є чимось високотехнологячним, бо похідні рочовини (фенол і толуол) відрізняються тільки тим, що замість гідроксильної групи її місце займає метильна.
А більш високотехнологічні бризантні ВР союзниками срср (американцями) були синтезовані ще в період другої світової. Це ЕДНА і ДІНА (етилендінітроамин та діетанолнітратнітроамин), які зараз засосовуються для спорядження *********ів. ЕДНА використовується ширше, бо має значно меншу чутливість до удару. І вже тоді ці ВР мали більш ширшу сировинну базу, бо синтезуються з етилену.
А те що зараз у Європі не вистачає вибухівки військового застосування, то це пояснюється не складністю виробництва, а згортанням\закриттям цих виробництв після закінчення періода так званої "холодної війни". Часто ці підприємства зачинялись під тиском "зелених" партій різного штибу.
показати весь коментар
19.06.2025 22:38 Відповісти
Ти чув вислів кацапський, "Дорога ложка к обеду..."? Мене не цікавить діяльність "зелених" та інша "дурь"... Мене цікавить нестача тротилу СЬОГОДНІ!!!
показати весь коментар
20.06.2025 03:07 Відповісти
я не настільки дотичний до інфррмації про постачання тротилу і гесогену на наші підприємства, щоб підтвердити їх нестачу у виробників ***********. Принаймні від знайомих такого не чув.
показати весь коментар
20.06.2025 04:03 Відповісти
А я - чув... І про польські, чеські та словацькі підприємства - теж...
показати весь коментар
20.06.2025 07:02 Відповісти
ну, у мене нема знайомих на чеських і словацьких підприємствах.
показати весь коментар
20.06.2025 14:42 Відповісти
це гівно у виріб ніхто пхати не буде. Термін годності у амонала не перевищує одного року, а в умовах погодного впливу взагалі може скоротитись вдвічі. У протипіхотних мінах використовують інші вибухові речовини або їх суміші, інколи навіть рідкі, як наприклад у тих же ПФМках. Для ефективності мінних загороджень має велике значення хімічна стабільність речовин і їх температурна стійкість, бо це впливає на економічну компоненту, а також на зайві ризики для особового складу при вимушеній заміні виробів у загородженнях.
показати весь коментар
19.06.2025 15:28 Відповісти
"...потрібні засоби дистанційного мінування, щоб мінувати кацапське прикордоння..."
Таке може тільки "фошизд" вимагати! А "малий прикордонний рух" що, зупинити? А відвідування родичів/друзів "на той старанє"?? А "контрабас"???
показати весь коментар
19.06.2025 15:29 Відповісти
мабуть хочуть озброїти українську армію мінами.котрих 3 млн штук знищила "зелена мразота" перед війною(((https://militarnyi.com/uk/news/********-likviduvala-3-mln-protypihotnyh-min/)))
показати весь коментар
19.06.2025 15:01 Відповісти
14.05.2020 Україна проінформувала ОБСЄ про знищення більше трьох мілліонів протипіхотних мін, отака ху..ня малята.
показати весь коментар
19.06.2025 15:03 Відповісти
показати весь коментар
19.06.2025 15:08 Відповісти
от, дурні фіни!
дороги та шашлики!!!!
показати весь коментар
19.06.2025 15:21 Відповісти