10308 відвідувачів онлайн
1 568 38

Офіційний шлюб у церкві без візиту до РАЦСу: у Держслужбі з етнополітики прокоментували нову ініціативу

У ДЕСС оцінили перспективу релігійної реєстрації шлюбу

В Україні як додаткову форму укладення шлюбу можуть запровадити релігійну реєстрацію, що дозволить парам офіційно одружуватися в церкві без необхідності відвідувати органи ДРАЦС.

У Державній службі України з етнополітики та свободи совісті заявили, що підтримають таку норму, якщо її буде винесено на офіційний розгляд, повідомляє Цензор.НЕТ.

Як працюватиме механізм релігійної реєстрації?

Можливість запровадження нового формату обговорили представники Всеукраїнської ради церков і релігійних організацій разом із членами Комітету Верховної Ради з питань правової політики під час розгляду положень проєкту нового Цивільного кодексу України.

Суть пропозиції полягає в наступному:

  • Уповноважені священнослужителі офіційно зареєстрованих релігійних організацій отримають від держави право здійснювати державну реєстрацію шлюбу одночасно з релігійним обрядом.

  • Після вінчання священник самостійно передаватиме необхідні відомості для внесення їх до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Подібна практика укладення шлюбів є звичною та успішно діє в багатьох країнах світу.

Чи є суспільний запит?

У ДЕСС наголошують, що за останні десять років Україна зробила величезний крок уперед у спрощенні та цифровізації процедури укладення шлюбу (зокрема через запуск реєстрацій у застосунку "Дія").Через це говорити про значний чи гострий суспільний запит на церковну реєстрацію складно.

Водночас така форма може стати дуже доречною в окремих особливих випадках.

"Така форма може бути доречною, зокрема, у прифронтових населених пунктах, де церква нерідко є одним із головних інститутів, які підтримують життєдіяльність місцевих громад", — зауважили в Державній службі з етнополітики.

Топ коментарі
+17
Хіба у нас церква не відділена від держави?
показати весь коментар
05.06.2026 14:00 Відповісти
+13
Зовсім єпонулись?
показати весь коментар
05.06.2026 13:59 Відповісти
+12
Я не бачу ніяких проблем у реєстрації шлюбу на даний час.Церква не є державною установою і шлюб не матиме ніякої юридичної сили.Будем переписувати закони?Важливіших справ нема?
показати весь коментар
05.06.2026 14:16 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
правильно, дыржаву не надо ложить к себе в кровать, оцифроваться ещё и платить ей бабки, нех ей знать кто с кем спит
показати весь коментар
05.06.2026 14:04 Відповісти
Літери прочитав, а от зміст не осилив..
Що ж буває, якщо дебіл...
І знову, а чого ж ти так розхвилювався? таблетки якісь заспокійливі прийми, а то ж воно всіляко може статись
показати весь коментар
05.06.2026 14:26 Відповісти
Інститут сім'ї знищений фемінізмом остаточно. Ніякі припарки не допоможуть.
показати весь коментар
05.06.2026 14:27 Відповісти
Є церкви,де нічого не знищено-ні інститут сім'ї.ні вірність,ні здоров'я стосунки.Знищено там,де від Бога відвернулось.(Я кажу не про православіє)
показати весь коментар
05.06.2026 14:38 Відповісти
В ви не підказуйте, вони й самі допетрають.
Тим більш, ідея не нова - Мерседес з ондатрієм дуже ********* залогоджувати чвари поміж бізнесів.
Тут, звичайно, і близько не "10к баксів за ніч у келії", але й обсяг люду, та наданих послуг незрівнянний.
показати весь коментар
05.06.2026 14:41 Відповісти
У багатьох країн так і є.Люди у церкві шлюб реєструють,вінчаються.А не якась тьотя там має владу поєднувати долі.Але, що коїться у православії,які чомусь рахують себе віруючими,то йти до церкви немає сенсу
показати весь коментар
05.06.2026 14:42 Відповісти
Так виходить неправильно подана новина, тому що це не додаткова форма укладення шлюбу, як написано, а та ж державна реєстрація, тільки уповноваженим священником. Тобто державна реєстрація залишається і це зовсім інша річ. А ми ламаєм тута копья, бо дійсно не до кінця прочитали. Тепер ніколи не буду нічого писати, не прочитавши кожну літеру
показати весь коментар
05.06.2026 14:51 Відповісти
Додаток превалює на Конституцією,що може бути дивніше
показати весь коментар
05.06.2026 15:20 Відповісти
тримайся
показати весь коментар
05.06.2026 15:38 Відповісти
а діржава и так алики не платит, а имущество, судовые сборы и обдирать очень любит. Если бабища была слепая и не рассмотрела под кого легла то кто ей доктор. Исчезнут шантажистки, содержанки и распильщицы
показати весь коментар
05.06.2026 18:47 Відповісти
держава и уничтожает институт семьи, позволила феминизм, лгбт, ей не выгодны крепкие семьи, разделяй и властвуй
показати весь коментар
05.06.2026 18:52 Відповісти
Хай платять податки державі, та працюють
показати весь коментар
05.06.2026 14:03 Відповісти
Перепрошую, а тебе тут чим в задницю штрикнуло? Тобі що з того, що ти так розхвилювався?
показати весь коментар
05.06.2026 14:12 Відповісти
До речі:
"Така форма може бути доречною, зокрема, у прифронтових населених пунктах, де церква нерідко є одним із головних інститутів, які підтримують життєдіяльність місцевих громад", - зауважили в Державній службі з етнополітики. Джерело: https://censor.net/ua/n4006905
Розумієш, придурку, є місця, де діючою є лише церква. Ні сільради, а тим більше РАГСу нема, а от є священник. Бо ж війна, дебіле.
Та й тисячі людей беруть церковний шлюб, то для чого їм ще й в РАГС бігати? Взяли, шлюб, зареєстрували...
А придурка аж ковбасить, бо ж церква, бо ж священник...
ох і сильно ти совком інфікований... невиліковно...
показати весь коментар
05.06.2026 14:32 Відповісти
Чта ж ти нє сказал, чта сабачка крєщьоная?
показати весь коментар
05.06.2026 14:42 Відповісти
Тото церква вже не відділена від держави?
показати весь коментар
05.06.2026 14:43 Відповісти
Колись була. На папері, правда, й досі...
показати весь коментар
05.06.2026 14:44 Відповісти
Так церква відділена від держави.І в нас церкви різні є.
показати весь коментар
05.06.2026 14:44 Відповісти
Уповноважений священник буде наділений правом підписувати від імені всіх церков .Там вище один фрік таке написав
показати весь коментар
05.06.2026 14:51 Відповісти
Вперед у минуле.
показати весь коментар
05.06.2026 16:33 Відповісти
Та вона насправді ніколи й не була відділена. Податків не сплачують, заброньовані як "критична інфраструктура". Так ще й половина офіційних державних свят - це саме релігійні свята, причому всупереч тієї ж статті 35 лише однієї релігії.
показати весь коментар
05.06.2026 17:15 Відповісти
Ростем, ростем!
показати весь коментар
05.06.2026 14:32 Відповісти
А розлучати буде Всевишній...або пані Смерть?? Звісно з наступною передачею необхідних бумага до РАГС! А автомобілі з земельними ділянками тоже попи зможуть реєструвати???? Отож житуха у товстунів почнеться....з матушками,звісно
показати весь коментар
05.06.2026 14:33 Відповісти
Відділена.

Але попи, як каста пристосуванців-трутнів, які паразитують на суспільстві, причому на найнезахищеніших верствах суспільства в основному, не бажають зникати за непотрібністю. А бажають інтегруватись в суспільні, бажано державні, механізми. Хоч пнем, хоч колодою. Тому і лізуть, як таргани, до лікарень (бо там народжуються, вмирають та лікуються - всі), до кладовищ (всіх хоронять) і до шкіл (навчати віддавати просто так гроші паразиту-попу - треба з малечку, бо ненавчений дорослий просто в табло з обох рук проб'є на пропозицію "дай мені, дармоїду, грошей ні за що").
показати весь коментар
05.06.2026 14:56 Відповісти
Так мова про зміни до закону. Приймуть, значить буде законно.
Текст не осилив? Уповноважений священник з доступом до бази реєтрції. Проблема в чому?
Так працює в більшості країн - США, Британія, Франція...
Хтось йде в мерію, хтось до церкви...
Тобі чим тут засвербіло? Чи совок хвороба невиліковна?
показати весь коментар
05.06.2026 14:21 Відповісти
Ні. Поповщина у нас вже НАД державою. Це вже ******* повний, з давдцятого сторіччя стрибнули у сімнадцяте.
показати весь коментар
05.06.2026 14:42 Відповісти
Повноваження отримає від ВР,а ****.
показати весь коментар
05.06.2026 14:53 Відповісти
Тогда хай церква алименты в случае развода платит и имущество потом делит
показати весь коментар
05.06.2026 14:15 Відповісти
Коли у придурків порожні макітри на плечах, то отака "дічь" твориться повсюди, куди не глянь. А як розлучення, поділ майна, нотаріальні дії і тп? В яких реєстрах шукати? Церкви ж не тільки православні в державі є. Скільки років буде наступна влада розгрібати гівно цих зелених дебілів! А зебарани ще й будуть верещати, що не робиться все за помахом чарівної палички тут і зразу. Навибирали суки приколісти.
показати весь коментар
05.06.2026 14:40 Відповісти
У 80% людей нема мізків.Доведено в 2019р
показати весь коментар
05.06.2026 14:48 Відповісти
Мене вже нічого не дивує
показати весь коментар
05.06.2026 14:00 Відповісти
Прочитав повністю!Які проблеми на даний час в реєстраціїї шлюбу?Новина для дебілів типу тебе,потрібно ж лохторам чимось від війни в корупційній державі відвлолікати
показати весь коментар
05.06.2026 14:25 Відповісти
В нас світська держава, ідіоти.
показати весь коментар
05.06.2026 14:25 Відповісти
Я не бачу ніяких проблем у реєстрації шлюбу на даний час.Церква не є державною установою і шлюб не матиме ніякої юридичної сили.Будем переписувати закони?Важливіших справ нема?
показати весь коментар
05.06.2026 14:16 Відповісти
Зовсім єпонулись?
показати весь коментар
05.06.2026 13:59 Відповісти
Хіба у нас церква не відділена від держави?
показати весь коментар
05.06.2026 14:00 Відповісти