6746 посетителей онлайн
7 330 47

Украина одной из первых в мире запускает технологию Starlink Direct to Cell. ФОТОРЕПОРТАЖ

В Украине протестировали технологию Starlink Direct to Cell, которая позволит гражданам оставаться на связи без покрытия мобильной сети через SMS.

Об этом сообщил вице-премьер - министр цифровой трансформации Михаил Федоров, передает Цензор.НЕТ.

"Благодаря спутниковой технологии пользователям не нужно покупать дорогостоящее оборудование - достаточно 4G-смартфона с SIM- или ESIM-картой. Украинцы смогут оставаться на связи в труднодоступных местах: в горах, во время непогоды, сбоев сети или обесточиваний. Главное условие для технологии - прямая видимость неба", - пояснил он.

Сейчас технологию успешно протестировали, отправив сообщение через спутник прямо со смартфонов.

"Украина среди первых стран в мире вместе с США, Австралией, Японией, Канадой и Новой Зеландией, которые запускают технологию Direct to Cell. Несмотря на войну, мы продолжаем развивать инновационные решения, ведь надежная связь для каждого украинца - один из наших ключевых приоритетов", - добавил Федоров.

Технология проходит этап бета-тестирования, а официальный запуск запланирован уже этой осенью.

Starlink Direct to Cell
Starlink Direct to Cell
Starlink Direct to Cell
Starlink Direct to Cell

Топ комментарии
+5
В общем скоро подорожает тарифы мобильных операторов. Новая услуга как не крути.)) то что ей никто толком пользоваться не будет то уже другой разговор. Платить будут все. )
показать весь комментарий
12.08.2025 16:51 Ответить
+4
круто...
показать весь комментарий
12.08.2025 16:18 Ответить
+3
Це була реклама KIYVSTAR?
Джерело: https://censor.net/ua/p3568309
Чи користувачі усіх українських операторів теж матимуть можливість "залишатися на зв'язку у важкодоступних місцях: у горах, під час негоди, збоїв мережі чи знеструмлень" за допомогою технології Direct to Cell?
показать весь комментарий
12.08.2025 16:22 Ответить
Комментировать
Сортировать:
не зрозумів!
то, зігуюча ілона, що ненавидить українців, єто другоє?
показать весь комментарий
12.08.2025 16:17 Ответить
йому пох на українців, він Пуйла сцикує.
показать весь комментарий
12.08.2025 17:32 Ответить
нууу....
не те, що сцикує.
заздрить.
він хоче бути таким як крємлєчмоль.
показать весь комментарий
12.08.2025 17:34 Ответить
То Трамп. Илон то трохи друге гівно)
показать весь комментарий
12.08.2025 19:26 Ответить
круто...
показать весь комментарий
12.08.2025 16:18 Ответить
Це була реклама KIYVSTAR?
Джерело: https://censor.net/ua/p3568309
Чи користувачі усіх українських операторів теж матимуть можливість "залишатися на зв'язку у важкодоступних місцях: у горах, під час негоди, збоїв мережі чи знеструмлень" за допомогою технології Direct to Cell?
показать весь комментарий
12.08.2025 16:22 Ответить
До чого тут Київстар? Ну в тестовому смартфоні була сімка Київстар, стояла б Водафон чи Лайф було б написано. Меню відображає мережі до яких є доступ. У мене дві сімки Київсьар і Водафон вони в меню обидві відображаються. На фото SpaceX I Kyivstar. Шо не так?
показать весь комментарий
12.08.2025 16:33 Ответить
Хто там біля віце-премʼєра на фото?
SpaceX у світі поки що один із своїм Старлінком, і реклами в Україні мабуть не потребує. Операторів мобільного звʼязку в Україні декілька, і вони конкурують.
Чи правильно я зрозумів з цього допису і фото, що першим оператором в Україні, який надаватиме доступ користувачам за технологією Direct to Cell буде саме KIYVSTAR, і можна після випробувань ставати в чергу за відповідною сімкою?
показать весь комментарий
12.08.2025 16:58 Ответить
Яким боко Київстар до зовсім іншої мережі? Я написав чому там написано Київстар. Постав у смартфон ще одну сімку іншого оператора він теж буде відображатись. Як тобі ще пояснити?
показать весь комментарий
12.08.2025 17:42 Ответить
Ти мабуть не в темі, судячи з "пояснення". То спробуй розібратися, про що був мій коментар.
RTFM :
https://censor.net/ua/blogs/3568336/starlink-direct-to-cell-v-********-nova-era-mobilnogo-zv-yazku-vid-kyyivstar-ta-spacex
показать весь комментарий
13.08.2025 15:34 Ответить
Або витягни сімку Київстар, заміть неї встав Водафон і підключи SpaceX буде відображатись SpaceX I Vodafone. Ну невже це не зрозуміло?
показать весь комментарий
12.08.2025 17:45 Ответить
RTFM
показать весь комментарий
13.08.2025 15:35 Ответить
Це дуже складно. Навіть складніше ніж те про шо ти запитував
показать весь комментарий
13.08.2025 15:56 Ответить
Зовсім не складно, як виявилося. У вказаному мануалі (за посиланням) надано відповіді, і хто на фото з віцепремʼєром, і який оператор в Україні надаватиме послуги. Нічого складного. Нічого особистого.
показать весь комментарий
13.08.2025 16:39 Ответить
Технологія Diret Cell передбачає інтеграцію з локальними мобільними операторами 4G LTE. В США це T-Mobile. В Україні домовились з Київстар. Це як звичайні СМС-ки відправляти, тільки через спеціальні супутники SpaceX, а потім вони ці СМС-ки передають вже в мережу Київстар. Класна технологія!!!
показать весь комментарий
12.08.2025 19:35 Ответить
Дякую. Хоч хтось написав по суті інформації.
показать весь комментарий
12.08.2025 19:45 Ответить
Так яка може бути інтиграція коли система зв'язку мобільного оператора не працює (аварія), немає живлення на базовій станції до якої в той чи інший момент повинен бути прив'язаний телефон, а сусідня далеко немає належного рівня сигналу. Ось я про що. Думаю для такого випадку і підключають цю послугу. Здохла станція, кацапи розбомбили, оптоволокно перебили, радіозв'язок між станціями відсутній. Та мало шо може трапитись...
показать весь комментарий
12.08.2025 20:18 Ответить
Тут інше застосування. В горах може не бути мобільного зв'язку, але супутник SpaceX відправляє сигнали, імітуючи базову станцію оператора. Тож ви можете з телефону відправити СМС (телефону здається що він в мережі оператора), супутник отримає СМС і надішле його в мережу оператора. Якщо в ЦОД оператора прилетіло, то Diret Cell тут вже не допоможе.
показать весь комментарий
12.08.2025 22:15 Ответить
Так я ж про це нижче і написав.
показать весь комментарий
12.08.2025 22:25 Ответить
Це якщо сервери того чи іншого оператора відновлюють зв'язок використовуючи SpaceX як проксі, тоді так, я згоден з вами. Але ж в статті про це нічого не пишуть.
показать весь комментарий
12.08.2025 20:22 Ответить
Не лише СМС-ки. Але і відео. І доступ через Старлінк в інтернет до сервісів, зокрема до AI-агентів, до соцмережі Х, та інших.
Деякі деталі отут:
https://censor.net/ua/blogs/3568336/starlink-direct-to-cell-v-********-nova-era-mobilnogo-zv-yazku-vid-kyyivstar-ta-spacex
показать весь комментарий
13.08.2025 15:41 Ответить
Цитую:

"Демонстрація пройшла в Житомирській області за участю Першого віцепрем'єр-міністра з питань інновацій, розвитку освіти, науки та технологій Михайла Федорова та CEO «Київстар» Олександра Комарова. Вони не лише обмінялися SMS, а й випробували короткий відеозв'язок, фактично показавши, що мобільне майбутнє може працювати навіть там, де немає жодної базової станції.

Впровадження технології Starlink Direct to Cell відкриває можливість повноцінного з'єднання навіть там, де традиційні вишки стільникового зв'язку технічно або фізично недосяжні. " Джерело: https://censor.net/ua/b3568336
показать весь комментарий
13.08.2025 15:51 Ответить
Про доступ до Інтернет триндеж, а все решта правда Хоча дзвонити може тільки Федоров віцику КС. Решта користувачів поки можуть відправляти тільки СМС-ки.
показать весь комментарий
13.08.2025 18:57 Ответить
"Триндеж?"
Тоді поясни, розумнику, чому радіоканалом від смартфона через супутники Старлінка в принципі не можна передавати повідомлення стеку протоколів TCP/IP? Доступ в мобільний інтернет вже давно роблять радіоканалами між смартфоном і щоглами операторів мобільного звʼязку? Супутники Старлінку - ті самі щогли, але які швидко рухаються відносно смартфону. А на землі - смартфон рухається відносно нерухомих щогл. І, щоб двічі не вставати, зверни увагу, у пості, за посиланням, вказана непогана швидкість 100 Мб/с
показать весь комментарий
13.08.2025 19:44 Ответить
Краще самі почитайте. https://www.starlink.com/public-files/DIRECT_TO_CELL_SERVICE_FEB_25.pdf DIRECT_TO_CELL_SERVICE_FEB_25.pdf
https://www.starlink.com/ua/business/direct-to-cell?srsltid=AfmBOorVgoN4wDA_aDa6lJH3aMjwp5NzEastZ6RmcLUisx1Z3gmIQHhx Термінал Starlink Бізнес | Direct To Cell
І я не писав, що принципово не можливо перетворити сотовий смартфон в супутниковий смартфон. Станом на сьогодні доступ до Інтернет зі смартфону через супутник неможливий (краще все ж сказати так - можливо, тільки з мішком Power банків до смартфону).
Вони планують підключати до Інтернет IOT пристрої з SIM картами. Це цілком вкладається в ідею - передача інформації невеликої за обсягами: текст, голос, IOT - це все приклади невеликих обсягів даних. І не читайте пости того автора. Він використовує ШІ для написання статей. Про 100Мбіт/c для Direct to Cell ніде не написано.
Ось це ШІ впарив йому з опису Starlink:

Продуктивність та затримка

Швидкість передачі даних: до 100 Мбіт/с, що відповідає рівню традиційних 4G-мереж.

Затримка сигналу: завдяки низькій орбіті супутників становить лише кілька мілісекунд, що робить можливим використання відеодзвінків, онлайн-ігор і роботи з хмарними сервісами без відчутних затримок. Джерело: https://censor.net/ua/b3568336
показать весь комментарий
14.08.2025 01:12 Ответить
Цитата з твого коментаря: "Про доступ до Інтернет триндеж"
Ще одна цитата з твого вже наступного коментаря: "Станом на сьогодні доступ до Інтернет зі смартфону через супутник неможливий (краще все ж сказати так - можливо, тільки з мішком Power банків до смартфону)."
Те, що планується поки що використовувати з існуючими смартфонами мені відомо - телеметрія, IoT з невеликими обсягами даних, СМС та ін. Про це ти правильно написав, але для існуючих смартфонів. Справа лише в потужній батареї (торбі з ***********) до смартфона, а не в технології? Не зовсім так. Потрібен інший смартфон, з вбудованою компактною АФАР, потужною батареєю та іншими фічами. Прототип - Tesla Pi Phone - гіпотетичний смартфон, який, за чутками, розробляється компанією Tesla.
І почитай краще оцю статтю: https://arxiv.org/abs/2506.00283
показать весь комментарий
14.08.2025 02:33 Ответить
Якщо не триндеж, то відкрийте на смартфоні браузер і покажіть як Ви завантажите хоч одну веб-сторінку за допомогою Direct to Cell.
Щодо нових смартфонів. А для АФАП енергія не потрібна? Вона "Божим духом" живиться? А розмір АФАП? Розмір ******** АФАП для зв'язку з супутником ми можемо побачити на прикладі антени Starlink Gen3. Це десь 10+ смартфонів і яка живиться від 220В (потужність десь 30Вт). Ось коли Ви вирішите проблему живлення АФАП (або нової технології батареї), розміру АФАП, відведення тепла (бо потужність зростає), зв'язку з супутником в середині приміщення (чи Ви кожного разу будете вибігати на вулицю, щоб подзвонити чи погуглити?) тоді можна поговорити про нову архітектуру смартфону. На мою думку десь через 3-5 років.
Почитав статтю https://arxiv.org/abs/2506.00283 https://arxiv.org/abs/2506.00283.
Чим вона краща? Написали про тестування в режимі відправки SMS зі швидкістю 4Мбіт/c і потенціальною можливістю підвищення до 12Мбіт/c. Де там про 100Мбіт/c як Ви писали? 5G надає швидкість 100 - 200 Мбіт/c. Ось яка швидкість потрібна для ********* Internet.
показать весь комментарий
14.08.2025 10:31 Ответить
FYI В мене на смартфоні поки що немає Direct to Cell. Але якби і був, то я не став би очікувати від цієї технології 100 мб/c просто зараз. Мова про принципову можливість доступу в інтернет, яку ти заперечував словом "триндеж". Для кращого розуміння спробуй прочитай всю статтю (7 стор. пдф) , а не лише її коротку анотацію з веб-сторінки. Цей матеріал по темі має найбільший індекс цитування сьогодні , і це професійний технічний матеріал, а не маркетинговий:
https://arxiv.org/abs/2506.00283
Якщо маркетинговий матеріал тобі більше подобається, продивись відеоматеріал за посиланням про прототип смартфона Тесли, в якому описані практично всі вимоги до нового смартфона, орієнтованого на роботу з мобільною інтернет через Старлінк:
https://www.youtube.com/watch?v=8lF7t3XL3x0&ab_channel=%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%8B%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%91%D1%81%D0%B0%D1%85
показать весь комментарий
14.08.2025 11:54 Ответить
Справді не очікували 100Мбіт/c? А навіщо тоді писали, що працює на 100Мбіт/c?
Це у Вас мова про принципову можливість, а я писав про конкретні можливості станом на сьогодні, бо мова йшла про конкретний тест Федорова. Так от сьогодні маємо:
- SMS- так
- Голос (короткі виклики) - так
- IOT- так
- Internet - ні (триндьож)

Якщо Вам так подобається цей "новатор" Федоров, то скажіть йому хай в Україні дозволить WiFi 6ГГц. Це реально те, що потрібно українцям. А то як дикуни на рівні Африки і Білорусі.
показать весь комментарий
14.08.2025 12:29 Ответить
Я прокоментував і дав посилання не на свій, а на чужий пост про випробування технології, у якому йшлося про 100 мб/с. Перевір той пост особисто ще раз, або перечитай всі мої попередні коментарі по цій темі.
https://censor.net/ua/blogs/3568336/starlink-direct-to-cell-v-********-nova-era-mobilnogo-zv-yazku-vid-kyyivstar-ta-spacex
Яким чином, крім "триндьожу" ти можеш пояснити цитату: "...Вони не лише обмінялися SMS, а й випробували короткий відеозв'язок..."? Де про короткий відеозвʼязок у твоєму переліку? Цитата: "Так от сьогодні маємо:
- SMS- так
- Голос (короткі виклики) - так
- IOT- так
- Internet - ні (триндьож)"
До речі, IOT, про який ти написав, що означає? Невже "Триндьож" of Things?
https://uk.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ax IEEE 802.11ax (Wi-Fi 6, Wi-Fi 6E) - новий стандарт бездротових локальних мереж, обладнання вже використовується в Україні, і в мене немає відомостей, що його використання вимагає дозволу Федорова. Експлуатація РЕЗ близького до ах стандарту IЕЕЕ 802.11ас здійснюється виключно всередині приміщень відповідно до Б01 за умови використання в РЕЗ інтегрованих неспрямованих антен з коефіцієнтом підсилення до 9 дБі і обмеженням максимальної еквівалентно ізотропної випромінювальної потужності до 100 мВт.
показать весь комментарий
14.08.2025 17:52 Ответить
Я писав про WiFi 6ГГц. Давайте ще одну спробу. Підказка: 9дБі і 100мВт в якому діапазоні?
показать весь комментарий
14.08.2025 18:47 Ответить
Прочитай уважніше :" близького до ах стандарту IЕЕЕ 802.11ас. Стандарт IEEE 802.11ac працює в діапазоні 5 ГГц і відомий ще, як Wi-Fi 5. Рівень і потужність вказані для стандарту ІEEE 802.11 ас.
Wi-Fi 6ГГц, існує, як розширення 5ГГц- стандарту Wi-Fi 6 (ЕЕЕ 802.11ас), і яке позначають, як Wi-Fi . Wi-Fi 6E використовує додатковий діапазон 6 ГГц, а також надає 7 додаткових розширених каналів 160 МГц, з якими можна досягти максимальної продуктивності. Для порівняння у Wi-Fi 6 таких каналів лише два. З появою нового стандарту Wi-Fi 7 (802.11be) доступною стає швидкість до 46 Гбіт/с (теоретично, в реальності - 2-5 Гбіт/с у споживчих пристроях),підтримка каналів шириною до 320 МГц, а також нова технологія Multi-Link Operation (MLO), яка дозволяє одночасну роботу в декількох діапазонах (наприклад, 5 ГГц + 6 ГГц).
У багатьох пристроях Wi-Fi 7 6 ГГц діапазон заборонений на рівні прошивки для регіону Україна (UA, CE).
Частота 6 ГГц в Україні поки зарезервована для спецзв'язку, радіолокації або інших служб.
В Україні ще не завершені регуляторні процеси з відкриття цієї частини спектру для цивільного Wi-Fi. Очікується, що відкриття 6 ГГц для Wi-Fi може відбутися в 2026-2027 роках, але точних термінів поки немає. Wi-Fi 7 в Україні працює, але з обмеженнями: тільки в діапазонах 2.4 і 5 ГГц. У повному обсязі, без обмежень, Wi-Fi 7 (особливо швидкісні режими на 6 ГГц) залишиться недоступним, допоки регулятори, не відкриють цей частотний діапазон для використання.
показать весь комментарий
14.08.2025 20:01 Ответить
Яке обладнання 6ГГц спецзв'язку у Вас в квартирі чи офісі? Ви геть не в темі, ходите на консультації до ШІ і пишете відверту ахінею. Весь Світ вже 4 роки використовує WiFi 6ГГц в середині приміщень і тільки "просунуте" мінцифри з Федоровим збирається зробити це в 2027 (можливо). Зато в ЄС відзвітували що все гармонізували, включаючи 6ГГц. Усі нові cтандарти WiFi можна засунути в дупу без 6ГГц.
P.S. WiFi 5 (802.11ac) як і WiFi 6 (802.11ax) працюють в двох діапазонах: 2,4ГГц і 5ГГц, WiFi 6E (802.11ax wave 2) і WiFi 7 (802.11be) працюють в трьох діапазонах: 2,4ГГц, 5ГГц і 6ГГц , але не в Україні.
показать весь комментарий
14.08.2025 23:17 Ответить
1) Ясно ж написав - 6 ГГц "зарезервовано", чи треба було пояснити, що це слово не означає обовʼязкову наявність працюючого на частоті 6 ГГц обладнання?
2) ШІ? В деяких випадках консультуюсь, але не з ШІ, а лише з АІ-агентами до різних генеративних LLM-трансформера, що і тобі мабуть не зашкодить.
ШІ у твому уявлені десь сховалися, обережніше з ними
3)Весь світ, це хто і де та як саме працює? Ти всюди у світі був з аналізатором спектру?
4)Звідки ти знаєш, що, де і коли працює в Україні? Ти часом не демон РЧС, схожий на демона Максвела ?
5) Пропозицію "усі нові cтандарти WiFi можна засунути в дупу без 6ГГц" - відхиляю.
Бо такий сміливий і відчайдушний вчинок світову катастрофу викличе
показать весь комментарий
14.08.2025 23:56 Ответить
А 5ГГц в Україні не зарезервовано?
показать весь комментарий
15.08.2025 10:18 Ответить
Не знаю.
показать весь комментарий
15.08.2025 12:01 Ответить
ЩВД!
показать весь комментарий
15.08.2025 13:36 Ответить
То опублікуй своє "доведення", може отримаєш премію та медаль Філдса.
Бажаю успіху!
показать весь комментарий
15.08.2025 18:16 Ответить
Да!Далеко просунулась Україна при "нових ліца" в політиці від анонсованого 5g до SMS но з приставкою "starlink derekt".Дуже дякую ідіотам за "нових лиц" в раді і "презідента із народа".
показать весь комментарий
12.08.2025 16:40 Ответить
В 2019 тупоголові проголосували за власну смерть і потягнули за собою в могилу тих, хто з цим був не згоден.
показать весь комментарий
12.08.2025 17:34 Ответить
В общем скоро подорожает тарифы мобильных операторов. Новая услуга как не крути.)) то что ей никто толком пользоваться не будет то уже другой разговор. Платить будут все. )
показать весь комментарий
12.08.2025 16:51 Ответить
Кацап , не казись , вашій смердючій країні пардон помийкі такі технології і не сняться .
показать весь комментарий
12.08.2025 18:07 Ответить
Не виключаю можливість, що дана технологія активно буде використана ворогами для постійного контролю над територією України. Можливо "кроти" її і просувають прискореними темпами.
показать весь комментарий
12.08.2025 17:30 Ответить
Поки що неясно.
З іншого боку - раССєйські супутники над нами висять ? Висять ! То що їм заважає ??
показать весь комментарий
12.08.2025 19:44 Ответить
Вот-вот. А когда я объяснял всяким малахольным что низкоорбитальный спутник РЭР хорошо видит скопление мобилок в одном месте и при наличии оборудования даже способен получить IMEI - на меня смотрели как на какого-то параноика.

Надеюсь эта новость их теперь все-таки проймет и начнут хоть немного думать.
показать весь комментарий
12.08.2025 22:21 Ответить
Уперше,потужно....а нафіга?
показать весь комментарий
12.08.2025 21:17 Ответить